← Alle dagbøker
Knerten
54 år175 cm33 innlegg
2002
0 følgere
Start94,7 kg
Sist82,0 kg
Endring−12,7 kg
BMI nå26,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Dette går ikke så bra
Jeg eier ikke motivasjon for tiden. Ikke i det hele tatt. Noe av grunnen er nok at vi er på flyttefot for tiden, og at jeg derfor er mye uten internett nå.
Jeg merker godt at hjelpen her inne teller masse. Det blir jo et press også, på en positiv måte, at jeg skriver inn her og melder vekt.
Så jeg skal få mannen min til å koble til denne bærbare pc''en etter jobb, så jeg kommer meg inn her.
Nå håper jeg at motivasjonen kommer tilbake etterhvert.
Stønn...
Denne siste uken har jeg manglet motivaskon totalt, så det er helt utrolig at vekten har sunket 100 gram til. Aøøe gram teller jo.
Jeg fikk mensen i slutten av forrige uke, og da blir jeg så fysen på noe. Ikke at jeg har spist godterier, men det går ned litt mer mat enn vanlig. Nå er det over, og jeg ser lysere tider i møte.
Mitt store mål nå (det gjelder å ha små mål nå), er å komme meg under 80 kilo, så jeg kan se 7-tallet igjen. Det er bare 1,6 kilo til, så det burde være mulig. Det hadde vært topp om jeg klarte det før en fest jeg skal på i slutten av august.
Men samtidig må jeg si at jeg er innmari fornøyd med meg selv som har gått ned så mye. Selvtilitten er på topp og nå som jeg har kjøpt meg en del nye klær, vandrer jeg rundt med et stort smil :-)
Knerten
Jeg skal på tivoli idag :-))
...og jeg gleder meg masse !!
Har laget lunsj vi skal ta med oss så det ikke blir så innmari mye søppelmat vi kjøper der. Men jeg har en stooor svakhet for sukkerspinn. Får se om jeg ikke klarer å holde meg unna det i år da :-)
Nytt tall !!!!
Endelig ser jeg 81-tallet :-)
Så godt. Jeg ble stående og smile på vekten idag.
Gårsdagen gikk sånn noenlunde. Ikke de store utskeielsene, men ikke sånn kjempeflink heller.
Jeg håper det går bedre idag :-)
Snart ser jeg 7-tallet !!
Jaja, tatt gårsdagen i betraktning så.....
I går gikk det over stokk og stein for meg. Motivasjonen datt ned på bunnivå :-)
Jeg gaflet i meg 3 knekkebrød til frokost sammen med de obligatoriske literene med te med melk. Til lunsj ble det 5-fem- rosinboller *sukk*.
Middagen besto av mengder med stekt sopp samt to speilegg. Etterpå ble det eggedosis av to egg med sukker.
Herregud.
Vel, jeg har nå gått ned litt likevel da :-)
Snart ser jeg 81-tallet. O''lykke.....
Noen gram her og noen gram der
Det siger sakte nedover. Nå gleder jeg meg til å se 81-tallet, for ikke å snakke om 7-tallet. For en seier det skal bli, og det er jo bare et par små kilo igjen :-)
Tenke seg til....lett overvekt
Vekten gikk faktisk ned selv uken på ferie med venner. Ikke så mye, men alle gram teller :-)
Nå er jeg nede på lett overvekt også. For en seier !!
Så nå er det igang med skikkelig slanking igjen.
Smil etter smil etter smil :-))
De siste ukene har vært en eneste stor opptur. Vekten går nedover med turbofart og jeg stortrives med nesten 12 kilo mindre. Tenk 12 kilo, det er 24 halvkilos smørpakker. Stabler man de oppå hverandre blir det jo et berg.
Jeg måtte smake noen kaker igår i podens barnebursdag, og det blir vel litt idag også i voksenbursdagen hans. men så lenge vekten går nedover uansett, så er det jo ikke noe problem :-)
Klem fra Knerten
Jeg gikk ned selv på hytta !!!!
Nesten en hel kilo ned denne uken på hytta. Jeg har vært ganske flink, hatt noen små utskeielser, men ingen store, og det vises på vekten. Nå gleder jeg meg til vekten viser 82 komma noe :-) Tenk, nå er det ikke lenge til jeg ser igjen 7-tallet også :-)
HURRA !!
Idag skal vi feire gutten min som fyller 3 år. Det skal vi imorgen også. Forhåpentligvis får jeg så mye å styre med at jeg ikke rekker og spise :-)
Og så skal vi på feirie igjen, denne gangen med et vannepar med barn. Får håpe jeg holder meg den uken også. Målet da må være å holde vekten, ikke nødvendigvis å gå ned.
Knerten
Enda litt mer nedover
Det går ganske greit for tiden. Det jeg spiser er:
En brødskive til frokost
En brødskive til lunsj
En posjon middag
Frukt innimellom
Masse te (sikkert fy, men med melk og suketter dekker det søtbehovet mitt)
Nå drar jeg på hytta med barna og moren min imorgen og det er et sted man spiser for å si det sånn. Jeg har sagt klart fra at jeg ikke skal opp ivekt mens jeg er der, og at alle former for kjeks, kaker, potetgull og søtsaker er bannlyst. Jeg vet av erfaring at selv om jeg slanker meg har jeg store problemer med å holde meg unna alt det ulovlige der oppe. Det skar seg ifjor.
Men uken etter skal vi på feirie med et vennepar av oss og de har jeg skikkelig lyst til å inponere med lavere vekt. Så det kan være det er motivasjon nok for meg. Tipper det :-)
Hilsen Knerten
-10 kilo, -10 kilo, -10 kilo !!!!
Jippi!!!!!
Jeg klarte minus 10 innen 1.juli :-)
Så fantastisk !!
Bare det å ha gått ned så mye er jo motivasjon nok i seg selv til å gå ned videre.
Igår badet jeg i havet med bikini sammen med mannen min, barna og felles venner av oss. Følte jo at det var litt for mye både her og der, men jeg badet hvertfall. Ganske stolt av meg selv da ja :-)
Nå gleder jeg meg vilt til jeg kan se 7-tallet. "Bare" 4,7 kilo igjen. Jeg fyller 30 år til høsten og skal ha stor fest. Det hadde vært flott med nærmere 10 mindre innen det også, men det spørs. Får prøve så godt jeg kan og håpe at vekten hvertfall viser 7-tallet innen den tid.
*krysser fingrene*
Knerten
200 gram igjen til minus 10 kilo !!
Bare 200 gram igjen, bare 200 gram...
Kanskje jeg ser 84,7 imorgen? Håper det. Da klarer jeg det før 1.juli, og da har jeg gått ned 10 kilo på 6 mnd.
Det er så godt å få masse kommentarer om hvor fin jeg ser ut !! Jeg har kjøpt meg masse nye klær og det føles godt også.
Neste mål nå er å komme under 80 kilo :-) Og det klarer jeg :-)
Jeg nærmer meg - 10 :-))
Bare 600 gram igjen før jeg kan feire mine - 10 kilo. Da er det bare 10 igjen :-) Halvveis !!
Dette går flott for tiden. Jeg må bare passe på å få i meg noe i det hele tatt. Hadde det vært opp til meg akkurat nå hadde jeg ikke spist i det hele tatt. Og det er jo ikke akkurat sunn slanking. Men jeg var ganske flink igår. Fikk ikke i meg fullt 1000 kcal, men ikke så mange kcal unna hvertfall.
Idag skal jeg shoppe litt mer tøy. Se om jeg finner noe mer stilig. Det er så deilig å kunne handle i de vanlige avdelingene !!
Knerten
Det går stadig nedover :-)
Men jeg merker at jeg må ta meg sammen og spise litt også.
Jeg får ikke i meg mat i det hele tatt for tiden. Siden lørdag har jeg bare spist en liten posjon ris, en munnfull banan og litt pasta til middag en dag. Og det er jo alt for lite hvis man vil opprettholde forbrenningen. Så nå skal jeg skjerpe meg idag.
Det ultimate er vel å ligge på 1000 kcal om dagen og trene litt i tillegg eller?
Nå er det ikke så lett for meg å trene, jeg er hjemme med to små barn. Men jeg har en trimvideo med hun Kari Jackeson, så den kan jo brukes. I tillegg fant jeg ut at det er greit å ligge forran tv'en om kvelden og ta situps og andre øvelser.
Men jeg går tur ca. en time om dagen da. Det har jeg gjort lenge.
Også skal jeg bli flinkere til å gi dere fantastiske menneskene her inne litt oppmuntring i deres kamp om kiloene. Jeg vet jo at det varmer å få tilbakemeldigner.
JIPPI, snart - 10 kilo !!!!!
Klem fra Knerten
Et nytt tall !!
Jeg er skikkelig motivert for tiden. Skal ned masse i løpet av sommeren :-)
Og det er så godt å se at tallene skifter for hver dag :-)
Snart 10 kilo minus nå !!
Flott at du føler selvtillitten er på topp, det er slik man skal ha det:-)..da går også slankinga lettere..
Og med farten din så tror jeg nok du er under 80 innen festen i slutten av August:-)
Godt gjort, Knerten! 1,6 kg før slutten av august - det klarer du kjempelett! Du har all grunn til å være kry av deg selv. Og så deilig det er å kjenne selvtilliten øke... Og så i nye klær da, gitt. Tipper det stråler av deg der du går!
Lykke til med veien bort fra 80-tallet!
Slankeklem fra Molla