← Alle dagbøker
diarist.Alias

Knerten

54 år175 cm33 innlegg 2002 0 følgere

Start94,7 kg
Sist82,0 kg
Endring−12,7 kg
BMI nå26,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 200216. august 2002
😢82,0 kg

Dette går ikke så bra

Jeg eier ikke motivasjon for tiden. Ikke i det hele tatt. Noe av grunnen er nok at vi er på flyttefot for tiden, og at jeg derfor er mye uten internett nå.
Jeg merker godt at hjelpen her inne teller masse. Det blir jo et press også, på en positiv måte, at jeg skriver inn her og melder vekt.

Så jeg skal få mannen min til å koble til denne bærbare pc''en etter jobb, så jeg kommer meg inn her.

Nå håper jeg at motivasjonen kommer tilbake etterhvert.
😵81,6 kg

Stønn...

Denne siste uken har jeg manglet motivaskon totalt, så det er helt utrolig at vekten har sunket 100 gram til. Aøøe gram teller jo.
Jeg fikk mensen i slutten av forrige uke, og da blir jeg så fysen på noe. Ikke at jeg har spist godterier, men det går ned litt mer mat enn vanlig. Nå er det over, og jeg ser lysere tider i møte.

Mitt store mål nå (det gjelder å ha små mål nå), er å komme meg under 80 kilo, så jeg kan se 7-tallet igjen. Det er bare 1,6 kilo til, så det burde være mulig. Det hadde vært topp om jeg klarte det før en fest jeg skal på i slutten av august.

Men samtidig må jeg si at jeg er innmari fornøyd med meg selv som har gått ned så mye. Selvtilitten er på topp og nå som jeg har kjøpt meg en del nye klær, vandrer jeg rundt med et stort smil :-)

Knerten
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Du har all grunn til å være kjempefornøyd med deg selv ja, og jeg er virkelig imponert over hvor flink du er!:-)
Flott at du føler selvtillitten er på topp, det er slik man skal ha det:-)..da går også slankinga lettere..

Og med farten din så tror jeg nok du er under 80 innen festen i slutten av August:-)
c.AuthorAlias Molla😌1. august 2002
Heipådeg!
Godt gjort, Knerten! 1,6 kg før slutten av august - det klarer du kjempelett! Du har all grunn til å være kry av deg selv. Og så deilig det er å kjenne selvtilliten øke... Og så i nye klær da, gitt. Tipper det stråler av deg der du går!
Lykke til med veien bort fra 80-tallet!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Monica1231. august 2002
Målet ditt høres realistisk ut. Hvis du står på litt klarer du det fint.Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv. Du har vært flink har du.
81,8 kg

Jeg skal på tivoli idag :-))

...og jeg gleder meg masse !!

Har laget lunsj vi skal ta med oss så det ikke blir så innmari mye søppelmat vi kjøper der. Men jeg har en stooor svakhet for sukkerspinn. Får se om jeg ikke klarer å holde meg unna det i år da :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😄30. juli 2002
Tivoli? Så gøy!
Jeg elsker tivoli...:) Pleier å springe rundt fra det ene til det andre, så jeg får ikke tid til å spise så mye...Ganske greit, egentlig! :)
Hadde du det gøyt?
Klem Alijana
😃81,9 kg

Nytt tall !!!!

Endelig ser jeg 81-tallet :-)
Så godt. Jeg ble stående og smile på vekten idag.
Gårsdagen gikk sånn noenlunde. Ikke de store utskeielsene, men ikke sånn kjempeflink heller.
Jeg håper det går bedre idag :-)

Snart ser jeg 7-tallet !!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉26. juli 2002
Hei Knerten!

Ser at det har gått rette veien for deg i de siste ukene.
Jaggu er du flink, gitt. Unner deg all nedgang.

Klem fra NameIt
Bilde
82,0 kg

Jaja, tatt gårsdagen i betraktning så.....

I går gikk det over stokk og stein for meg. Motivasjonen datt ned på bunnivå :-)
Jeg gaflet i meg 3 knekkebrød til frokost sammen med de obligatoriske literene med te med melk. Til lunsj ble det 5-fem- rosinboller *sukk*.
Middagen besto av mengder med stekt sopp samt to speilegg. Etterpå ble det eggedosis av to egg med sukker.
Herregud.

Vel, jeg har nå gått ned litt likevel da :-)
Snart ser jeg 81-tallet. O''lykke.....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12324. juli 2002
Sprekke gjør vel alle iblandt. (Der har jeg erfaring gitt). Men det var dette med å fortsette likevel da! Ikke gi deg nå nei.
😃82,1 kg

Noen gram her og noen gram der

Det siger sakte nedover. Nå gleder jeg meg til å se 81-tallet, for ikke å snakke om 7-tallet. For en seier det skal bli, og det er jo bare et par små kilo igjen :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. juli 2002
Gratulerer Knerten :-)

Fra fedme til lett overvekt.. det er fantastisk. Må jo være deilig.

7-tallet er bestilt til deg :-) Det fortjener du.

Lykke til videre.

Klem fra Jojoen
Bilde
82,4 kg

Tenke seg til....lett overvekt

Vekten gikk faktisk ned selv uken på ferie med venner. Ikke så mye, men alle gram teller :-)

Nå er jeg nede på lett overvekt også. For en seier !!

Så nå er det igang med skikkelig slanking igjen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😀21. juli 2002
Hurra for deg!! Ny vektklasse!! Det er kjempebra!!!
Klem Helena
c.AuthorAlias Monica12321. juli 2002
Dette var jo kjempebra. Gratulerer med ny vektklasse! Skulle vel ikke være vanskelig å finne motivasjon til å fortsette nå!
😃82,9 kg

Smil etter smil etter smil :-))

De siste ukene har vært en eneste stor opptur. Vekten går nedover med turbofart og jeg stortrives med nesten 12 kilo mindre. Tenk 12 kilo, det er 24 halvkilos smørpakker. Stabler man de oppå hverandre blir det jo et berg.

Jeg måtte smake noen kaker igår i podens barnebursdag, og det blir vel litt idag også i voksenbursdagen hans. men så lenge vekten går nedover uansett, så er det jo ikke noe problem :-)

Klem fra Knerten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😀17. juli 2002
Hurra hurra for podens bursdag og for deg som er så flink!! Ønsker deg en super slankedag og lykke til med veiing og konkurranse i morgen!!
c.AuthorAlias ivalodia😊15. juli 2002
Hei Knerten :-)

Så gøy å lese at du er fornøud...og ikke minst se hvor flink du er :-) Regner man det i smørpakker så kan man virkelig se hvor mye det er, og tenkt deg hvor godt det er for kroppen å kvitte seg med det ! Ikke minst bedre på sikt for blodtrykk, kolestrol, hjerte osv ..

Stå på videre og gratulerer med podens dag som var :-)

Sommerklem fra Ivalodia
Bilde
😃83,2 kg

Jeg gikk ned selv på hytta !!!!

Nesten en hel kilo ned denne uken på hytta. Jeg har vært ganske flink, hatt noen små utskeielser, men ingen store, og det vises på vekten. Nå gleder jeg meg til vekten viser 82 komma noe :-) Tenk, nå er det ikke lenge til jeg ser igjen 7-tallet også :-)

HURRA !!

Idag skal vi feire gutten min som fyller 3 år. Det skal vi imorgen også. Forhåpentligvis får jeg så mye å styre med at jeg ikke rekker og spise :-)

Og så skal vi på feirie igjen, denne gangen med et vannepar med barn. Får håpe jeg holder meg den uken også. Målet da må være å holde vekten, ikke nødvendigvis å gå ned.

Knerten
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12313. juli 2002
Hei!
Dette går jo strykende. Snart når du 70-tallet skal du se! Lykke til videre...
Takk for kommentar forresten. Mulig det ja, at sjokolade og kveldsmat snart er en saga blott. Men jeg har nok ikke kommet dit enda. Hver dag er en kamp mot akkurat det. En stygg uvane som må brytes.
84,2 kg

Enda litt mer nedover

Det går ganske greit for tiden. Det jeg spiser er:

En brødskive til frokost
En brødskive til lunsj
En posjon middag
Frukt innimellom
Masse te (sikkert fy, men med melk og suketter dekker det søtbehovet mitt)

Nå drar jeg på hytta med barna og moren min imorgen og det er et sted man spiser for å si det sånn. Jeg har sagt klart fra at jeg ikke skal opp ivekt mens jeg er der, og at alle former for kjeks, kaker, potetgull og søtsaker er bannlyst. Jeg vet av erfaring at selv om jeg slanker meg har jeg store problemer med å holde meg unna alt det ulovlige der oppe. Det skar seg ifjor.

Men uken etter skal vi på feirie med et vennepar av oss og de har jeg skikkelig lyst til å inponere med lavere vekt. Så det kan være det er motivasjon nok for meg. Tipper det :-)

Hilsen Knerten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😉4. juli 2002
Hei Knerten!

Er bare innom for å ønske deg lykke til med hyttetur. Jeg reiser selv på ferie lørdag morgen, så det blir siste dag i dag med mulighet for å skrive kommentarer.
Regner med at jeg har nok å gjøre fredag.
Flott at det startes opp ny konkurranse, for da har vi noe å tenke på, vi som reiser bort.
Synes det er flott at du gir beskjed om at alt det gode er bannlyst mens dere er der. Man har nok å stri med, om ikke alle fristelser skal ligge der og by seg frem. Stå på, så får venneparet seg et hakeslepp. *ler*

Ha en riktig fin tur, så "snakkes" vi etter ferien.

Klem fra NameIt
Bilde
c.AuthorAlias Helena😉4. juli 2002
Jeg tenkte at vi i 80 kilos klassen også må starte en 5 kg konkurranse, i likhet med de på 7-tallet!! Jeg skriver en melding til alle på 8 tallet som har vært innom de siste to dagene, så er det bare å melde seg på hos meg!! Jeg foreslår at vi starter i dag, og har torsdag som fast oppdateringsdag!! Så gi meg beskjed hvis du vil være med! Lykke til alle!!

Helena
😃84,7 kg

-10 kilo, -10 kilo, -10 kilo !!!!

Jippi!!!!!

Jeg klarte minus 10 innen 1.juli :-)

Så fantastisk !!

Bare det å ha gått ned så mye er jo motivasjon nok i seg selv til å gå ned videre.
Igår badet jeg i havet med bikini sammen med mannen min, barna og felles venner av oss. Følte jo at det var litt for mye både her og der, men jeg badet hvertfall. Ganske stolt av meg selv da ja :-)

Nå gleder jeg meg vilt til jeg kan se 7-tallet. "Bare" 4,7 kilo igjen. Jeg fyller 30 år til høsten og skal ha stor fest. Det hadde vært flott med nærmere 10 mindre innen det også, men det spørs. Får prøve så godt jeg kan og håpe at vekten hvertfall viser 7-tallet innen den tid.

*krysser fingrene*

Knerten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃30. juni 2002
Hei Knerten!

Grattis med 10 kg. jubileum!!
Du kan være kjempestolt av deg selv!!!!!!:-)


Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Jojoen😄30. juni 2002
GRATULERER med MINUS TI KILO!!!!

Du klarte det, det er flott :-)

Nå går det bare en vei: Den rette veien.

Lykke til videre.

Klem fra Jojoen
Bilde
84,9 kg

200 gram igjen til minus 10 kilo !!

Bare 200 gram igjen, bare 200 gram...
Kanskje jeg ser 84,7 imorgen? Håper det. Da klarer jeg det før 1.juli, og da har jeg gått ned 10 kilo på 6 mnd.

Det er så godt å få masse kommentarer om hvor fin jeg ser ut !! Jeg har kjøpt meg masse nye klær og det føles godt også.

Neste mål nå er å komme under 80 kilo :-) Og det klarer jeg :-)
😃85,3 kg

Jeg nærmer meg - 10 :-))

Bare 600 gram igjen før jeg kan feire mine - 10 kilo. Da er det bare 10 igjen :-) Halvveis !!

Dette går flott for tiden. Jeg må bare passe på å få i meg noe i det hele tatt. Hadde det vært opp til meg akkurat nå hadde jeg ikke spist i det hele tatt. Og det er jo ikke akkurat sunn slanking. Men jeg var ganske flink igår. Fikk ikke i meg fullt 1000 kcal, men ikke så mange kcal unna hvertfall.

Idag skal jeg shoppe litt mer tøy. Se om jeg finner noe mer stilig. Det er så deilig å kunne handle i de vanlige avdelingene !!

Knerten
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M😄20. juni 2002
Hei
Så fint der er å se at det går den rette veien, står på i de nærmeste dagen, så kan du snart ferie -10 kg jubileum.
Du er kjempe flink, så nå må du ikke droppe måltider....!!!
Ha en fortsatt fin dag. Klem Fra Line M
85,7 kg

Det går stadig nedover :-)

Men jeg merker at jeg må ta meg sammen og spise litt også.

Jeg får ikke i meg mat i det hele tatt for tiden. Siden lørdag har jeg bare spist en liten posjon ris, en munnfull banan og litt pasta til middag en dag. Og det er jo alt for lite hvis man vil opprettholde forbrenningen. Så nå skal jeg skjerpe meg idag.
Det ultimate er vel å ligge på 1000 kcal om dagen og trene litt i tillegg eller?

Nå er det ikke så lett for meg å trene, jeg er hjemme med to små barn. Men jeg har en trimvideo med hun Kari Jackeson, så den kan jo brukes. I tillegg fant jeg ut at det er greit å ligge forran tv'en om kvelden og ta situps og andre øvelser.

Men jeg går tur ca. en time om dagen da. Det har jeg gjort lenge.

Også skal jeg bli flinkere til å gi dere fantastiske menneskene her inne litt oppmuntring i deres kamp om kiloene. Jeg vet jo at det varmer å få tilbakemeldigner.

JIPPI, snart - 10 kilo !!!!!

Klem fra Knerten
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀20. juni 2002
Hei Knerten!

Takk for hyggelig kommentar i boka mi. Artig med nye bekjentskap. Det går stadig nedover, ja. Kjempegreier.
Du ser nok 7-tallet du også om ikke så altfor lenge.
Selv husker jeg ikke hvor mange år siden jeg var på 7-tallet. Kanskje en gang i 95 etter et grete roede kurs. Det begynner å bli noen år siden, ja. Nå er det nok med det tullet å gå opp etter en lang kamp for å gå ned. Dette skal være forever!

Lykke til videre i kampen mot kiloene. Vi vinner til slutt!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias ABC19. juni 2002
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
😄85,9 kg

Et nytt tall !!

Jeg er skikkelig motivert for tiden. Skal ned masse i løpet av sommeren :-)

Og det er så godt å se at tallene skifter for hver dag :-)
Snart 10 kilo minus nå !!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.