← Alle dagbøker
diarist.Alias

Kitty

45 år168 cm12 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start65,0 kg
Sist68,0 kg
Endring+3,0 kg
BMI nå24,1
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. juni 200114. april 2002
68,0 kg

endelig ned!

jess! gått ned en kilo, merka det på torsdag, er der fremdeles!
er klar over at jeg ikke skriver her så veldig ofte, skal prøve å få gjort noe med det. noen dager er jeg lissom kjempemotivert for slanking, andre dager tenker jeg "nei, herregud, det er ikke verdt det." men nå har jeg funnet ut at jo, det er faktisk verdt det! har så uendelig lyst å kunne kjøpe stilige singleter og bikinier og virkelig bruke dem denne sommeren.

det første målet mitt er 62kg. klarer jeg det synes jeg at jeg har all grunn til å vere fornøyd. alt etter det er på en måte en bonus. men jeg kunne godt tenkt meg 60kg også, eller kansje 59. ikke mer enn 59 i hvertfall. for å gå ned til 62, må jeg miste 6kg til, tror det er overkommelig, jeg! planen er å miste en kilo i uka, men klarer jeg en halv er jeg også fornøyd, så lenge jeg går ned. veiedag= torsdag (før helga!)

lurte en stund på hvordan jeg kunne klare å trene mer, nå som det ikke er tid for snowboard, langrenn og slalåm, men har bestemt meg for å begynne å sykle til og fra jobben (ca 3km hver vei) +at jeg tar mellom 300-500situps hver dag (leste en plass at britneyspears gjorde det, er ikke spesielt stor fan av henne, men bestemte meg for at viss britney kan klare det, kan jeg også!) det hjelper faktisk enormt. i tillegg må jeg begynne å bruke ergometersykkelen igjen, planen er 10km 3 ganger i uka.

dette går bra! håper på 67kg til torsdag!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄22. april 2002
ang britney: jeg leste også at hun tar 500 situps hver dag...
og 1000 på en god dag!! men hva annet har den (etter min
mening:skrullete) berta å gjøre da? nå har hun jo ikke type
lenger heller så nå er hun sikkert oppe i 1500 ;o)

jeg synes du er FLINK til å trene! og sykling til & fra jobb
er jo mesterlig! litt anpusten til å begynne med, men så tar
det seg opp i løpet av en uke :o)

og 6 kilo før sommeren klarer du fint!!
skjønner hva du mener når du sier at du har lyst til å handle
snertent tøy! jeg har ikke helt klart å vente, så jeg har
handlet noen få plagg som jeg må slanke meg inni :o)
får bare håpe det funker som litt motivasjon :o) kan
jo bruke de nå også, men det ser ikke SÅ pent ut som det KUNNE ha gjort :o)

lykke til vidre!
stå på!

*klem*
c.AuthorAlias ANNE14. april 2002
Hei. Husk å komme inn hit de dagene du ikke er motivert, det kan hjelpe deg til å bli det!
Det ser ut som du klarer det nå. fortsett med det!ANNE
69,0 kg

tilbake

heisann!!
lenge siden sist no, tatt en pause fra slankingen, men trent desto mer. påskeaften gikk jeg skirenn på 25km, alle dagene før det i vinterferien har jeg enten stått på ski eller snowboard. klar over at jeg veier mer no enn jeg gjorde sist gang jeg var på /slankere/, men mener faktisk at det meste er muskler. (håper!)
bestemt meg for å gå ned litt igjen no, snart sommer, skal to uker til hellas (heldige meg!)

vil følge den gamle dietten min me å bare spise før kl 18.00, trene like mye som jeg pleier og kutte ut nugati, nesquik, snop og alt annet unødvendig. kan bli et problem, men skal gjøre mitt beste.

hmmm, på tide å komme seg opp fra dataen!

masse klemmer kitty (herlig å vere tilbake)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE12. april 2002
Hei,takk for innlegget. Jeg har tenkt å gå ned til 65 kilo, 70 til 1.mai er delmålet mitt. Ser at du ikke spiser etter kl 18.00, det prøver jeg også, og "stengt kjøkken" etter middag er et skritt på den veger. Lykke til ANNE
c.AuthorAlias tulipanen6. april 2002
Hei og velkommen tilbake!

Ønsker deg all lykke fremover. De første 3-4 dagene syntes jeg er grusomme, er konstant sulten, er på min 2 dag nå, men etter de 4 første dagene går alt mye bedre... Startet på "ny" med nytt mot i går.. Og det viste seg allerede på vekta i dag.. Litt av en overraskelse må jeg si.

Veldig lurt av deg å ikke spise etter 18.00. Jeg prøver, men det er ikke like lett, spesielt i helgene for da spiser vi alltid på kveldene.. Men klarer du det, så er jeg sikker på du klarer 1 kg på en uke!
c.AuthorAlias Candy4. april 2002
endelig noen snowboard-mennesker her inne :) er jo beste maaten aa trene paa, er doedskult og forbrenner 1000-vis av kalorier! men saa blir det gjerne enda fler kalorier paa afterski :) er med deg paa den om aa kutte ut snop og andre unoedvendige saker. det er IKKE lett, men vi skal greie det skal vi ikke?? er jo egentlig masse andre ting man kan spise isteden, frukt osv (hoeres litt trist ut) men det er jo sunt og godt :) velkommen tilbake, lykke til!!

*koz*
c.AuthorAlias ANNE31. mars 2002
Hei, jeg skal også pån igjen, men du ligger 3 kilo foran meg, heldige du. Jeg skal dit snart jeg også, så vi møtes på ca. 65 kilo? Lykke til!ANNE
65,0 kg

stor og sexy?

jada--- i dag fikk jeg høre det. for første gang på leeenge gikk jeg med singlet (det gjorde jeg bare fordi jeg er blitt veldig brun!) og når jeg sto i køen til isdisken (noe må man jo unne seg på en så varm dag!) kom en av gutta i gjengen og sa "wow---er det virkelig deg? du er blitt så... så... sexy!!!" tenk jeg-sexy? ikke for det jeg tror på det da, men allikavel.... litt morsomt å høre! har tro på at litt store jenter også kan vere sexy jeg! når jeg har trent hver dag i 3uker skal jeg belønne meg selv med rastafletter over hele håret! har ganske langt hår, så jeg tror det blir stilig!
lykke til alle medslankere!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Isa19. juli 2001
Så moro med en sånn kommentar da !!
Jeg var ute hos en kunde i dag og der var dere flere menn som kommentere og syntes jeg hadde blitt så tynn og fin !!
Det er moro det !

Fortsatt god sommer !

Isa
65,0 kg

haha

hmmm... hadde dette vert helt opp til meg selv hadde dette blitt en fin slankedag. men neida... var i hageselskap hos en venn og klarte selvfølgelig ikke å holde meg unna...

treningsprogrammet mitt er på denne sida:

www.aftonbladet.se/halsa/9905/01/bikinirumpa1.html

det er 10 forskjellige øvelser, selv pleier jeg å ta først øvelse 1, så 25 situps, øvelse 2, 25 armhevinger, øvelse 3, 25 situps osv...

i tillegg trener jeg vekter med noen jeg har laget selv... hadde ikke penger (eller tid!) til å kjøpe ordentlige vekter, så jeg fylte heller 2 1.5 liters-flasker med vann som jeg bruker. når jeg har komt til øvelse 5 løfter jeg "vektene" 25 ganger (til å begynne med tok jeg 15 ganger, så økte jeg etterhvert) dette gjør jeg også etter den siste øvelsen, nr 10.
forvirret?? hehe... gjelder bare å finne sin egen rytme, og sitt eget program. så kan man øke etterhvert.

dette har jeg spist i dag...*dessverre*

frokost: 1 rundstykke, et glass appelsinjuice
en slags lunsj: et glass appelsinjuice
middag: bare noen biter kjøttdeig (var jeg som lagde middag, blei mett nesten bare ved å lage den jeg...)
hageselskapmat: 1 ispinne, 1 kokosbolle, masse sjokoladekjeks, og litt rødvin. jeg veit jeg kunne klart og holdt meg unna all den maten, var nesten ikke sulten engang, men venninnene mine bare ga det til meg, og jeg sa ikke nei! er stappmett...

imåra skal jeg har sånn frukt og vann dag, som jeg ser mange her har. jeg ser på dagboka mi at den dagen jeg hadde det gikk jeg ned en halv kilo. og denne gangen skal jeg IKKE sprekke neste dag, og helle i meg mat da! vurderer faktisk å ha en sånn dag i uka. i tillegg skal jeg ha en flattbrød og vann dag i uka, der jeg bare spiser flattrød og drikker vann. sunt!!

dette beli litt langt... ha det alle sammen, og ha en fin slankedag!

masse klemmer fra Kitty

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Stella5. juli 2001
Hei
frukt og vann dag høres spenende ut ... sikkert et fint alnternativ til faste.... la meg vite hvordan det går...

ztella
65,0 kg

jessss!!

nå kom inspirasjonen plutselig til meg igjen! i går kveld tok jeg et trimprogram med masse forsjellige øvelser for å stramme opp, og det hjalp! programmet varte ca 1time, og jeg merker at det hjalp. synes faktsisk det hjalp mer enn å sykle 25km jeg... derfor har jeg planlagt å ta en sykkelfri uke med bare oppstrammingsøvelser for å se om det virkelig er like effektivt. men sannheten er sikkert at man må variere litt. derfor skal jeg fra neste uke av sykle bare ca 10km hver dag +1time oppstrammingsøvelser. dette har jeg tro på!
i dag har jeg vert noe vanvittig flink med maten, og jeg merker at jeg ikke har så lyst på mat lenger. har spist ganske sunt i dag:
frokost: 1 grovt rundstykke (til vanlig pleier jeg å spise 2-3 rundstykker mens jeg ser på TV, men i dag spiste jeg sakte mens jeg leste avisen, og det hjalp. blei like mett som alltid jeg!)

middag: 2 pannekaker med bringebærsyltetøy (blei egentlig mett etter den ene, men spiste en til. var på besøk til ei venninne, og mora hennes er sånn dere må-dere-spise-og-ha-det-koselig-jenter! dessuten blir hun sur viss vi ikke spiser opp. kjipt, glad ikke mamma er sånn...)
kvelds: et grovt rundstykke

veldig fornøyd, og nå skal jeg opp å ta oppstrammingprogrammet mitt! har ikke veid meg på en stund, jeg hadde en veldig down-periode nå for noen dager siden, og er litt redd for resultatet. skal veie meg neste mandag, da har jeg tatt trimmen min ei uke, og det bør gi resultater! har også begynt å måle magemålet mitt for å se hvor mye jeg har "gått ned."
jeg sprudler av energi!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Gunilla4. juli 2001
Har du styrkeprogrammet liggende en plass? Hvor har du fått tak i det? Skulle gjerne hatt noe "oppstramming" selv.. blir litt slapp hud hist og her etter slankingen... :-)
65,0 kg

håpløst?

har ikke gått så veldig bra da...
hadde tenkt å gi opp, men så leste jeg dagbøkene til et par av dere her, og da bestemte jeg meg for at dette skal jeg greie! i dag har jeg ikke vert så veldig flink, spiste dette:

frokost: 2 rundstykker (grove)
lunsj: 1 vaffel
middag: pølser og stekte poteter
etter middag (jeg angrer jævlig nå): 7småsjokolader, marsmallows! huff huff!!!
trening: 2 sett med et sånn dere då-fastere-lår-og-rumpe-greie som jeg fant på internett for en stund siden. det hjelper faktisk en god del! og så tar det ikke så lang tid, man behøver ikke å svette heller! perfekt!

nå har jeg veldig god tro på at dette skal lykkes!
for ei veke siden ca, hadde jeg tenkt å gi opp!
all takk til dere!

masse klemmer fra Kitty!
65,0 kg

jajajaja

egentlig er det bare løgn at jeg veier 65kg... har nemlig ikke turt å veie meg de siste dagene... har riktignok trent, men i tillegg har spist noe innmari masse usunn mat! har tenkt å beynne me CLA, men lurer på om det skal tas før elelr etter jeg har trent?? noen som veit noe? ellers ønsker jeg alle en fin slankedag! her er været nydelig, har vert nede på stranda helt til nå8) ha det fint da!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne26. juni 2001
heisann. cla skal man ta sammen med måltidene. før man spiser. det komemr ann på hvordan cla man bruker hvor mye man skal ta av det. cla hjelper mest når man trener og det er lurt å ta cla i sammenheng med meieri og melkeprodukter. lykke til videre. klem fra susane
65,0 kg

hæ??

har visst gått ned i vekt.... litt vanskelig å fatte ettersom jeg nettopp har vert i bergen, og ikke akkurat levd sunt. men nå er det full skjerping!!! er det noen av dere som har erfaring med CLA? det var tilbud på sånne bokser, så jeg kjøpte en uten og helt vite hva jeg skulle med den. kjøpte også nutrilett med sjokolade/crisp, men den smakte helt jævlig. tror ikkke nutrilett er noe for meg.
faktisk tror jeg grunnen til at jeg gikk ned i vekt er at jeg syklet veldig mye på sånn ergometersykkel. har faktisk tenkt å sykle 800km iløpet av sommerferien, har laget en slags kalender jeg har hengt på skapdøra der det står hvor mye jeg har syklet hver dag. skal jeg greie 8ookm må jeg sykle gjenommsnittlig ca 13km hver dag, men det blir vel litt mer for dagen siden jeg skal reise litt også. men det skal jeg greie! har allerede denne første uka syklet litt over 1ookm. da er det ca 7ookm igjen!
lykke til alle medslankere, og tusen takk til dere som skriver i dagboka mi!!
sommerklem fra Kitty
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne24. juni 2001
heisann kitty. tusen takk for kommetar i dagboka. det var koslig. jeg prvøde cla for en stund siden og jeg gikk ikke ned så enormt mye av de. men jeg gikk ned 2 kg mens jeg brukte de iallefall. enten var det pillene eller at jeg spiste sunt og trente mye som gjorde utslaget. iallefall har jeg hørt at det er bra å bruke de når man trener mye. så siden du skal sykle så mye kan det hende de virker. men cla piller strammer mere opp kroppen enn at du går ned i vekt. de får deg til å se slankere ut uten at det vises på vekta, så det er nok lurt å måle seg for å se resultatene. lykke til videre. klem fra susanne
65,5 kg

blei litt mye i går ja...

åkei, åkei---- den dere frukt dagen min på søndag hjalp visst ikke så mye, siden jeg spiste litt mye i går... kansje ikke så lurt me sånne fruktdager, jeg får så lyst på mat dagen etter! i dag har jeg vert flink, spist masse frukt, og 2 pannekaker. har dessverre ikke fått trimmet noe særlig i dag, men jeg skal gjøre det i måra! når jeg har gått ned til 62kg skal jeg belønne meg selv med et eller annet. har ikke betemt hva enda, men det er vel ikke så lurt å kjøpe klær, siden jeg fremdeles skal ned etter det. de kunne jo bli for store...hehe...litt rar tanke...når jeg har gått ned til 57kg---det endelige målet--- skal jeg ta piercing!! det gleder jeg meg til!! har allerede begynt å spare jeg... ha en fantastisk slankedag alle samen!!! koz og klem fra Kitty
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne19. juni 2001
heisann!!

virker som du kommer til å klare det. frukt og grønt er iallefall sunt(",) det er bra å lage seg delmål. nå har jeg bare et mål: det er å veie 44 kg før skolen begynner igjen. nå veier jeg 48.5kg så jeg skal ta av ca 5 kg til. når jeg veier 44 kg skal jeg shoppe for 2000kr. det er iallefall belønningen min!! lykke til videre. stor klem fra susanne
64,0 kg

jesssss!!

lørdagskvelden gikk ikke så veldig bra, blei litt sjokolade og greier, men det var ikke den jeg skulle skrive om! skriver heller litt om det positive jeg....nemlig gårsdagen! gjennom hele søndag spiste jeg bare frukt, og drakk vann---masse vann. og da jeg veide meg i dag tidlig---- ned 1kg! men i dag va jeg veldig sulten siden jeg ikke hadde spist på over et døgn, så jeg spiste litt mye.... derfor skal jeg ha sånn dere frukt dag i måra også! har jeg klart det en dag, kan jeg klare det enda en! en annen ting jeg har begynt me er å spise all mat mellom kl 12 og kl 18. veit ikke om det hjelper, men.... i dag trente jeg fårresten 1 time aerobic!! hehe----det kjennes godt!! ha en nyyydelig sommerferie alle sammen! og husk: blir man sulten på noe godt, har lollipop-is veldig lite kalorier. også er det så godt også da.... masse klemmer fra Kitty!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple19. juni 2001
Hei og velkommen!
Du kjem nok til å greie målet ditt. Men eg tur ikkje det er så lurt å kun ete mellom 12 og 18. Det er viktig å ete fleire små måltid fordelt gjennom heile dagen. Då held du forbrenninga i gang og blodsukkeret på eit stabilt nivå. Dermed vil du ikkje kjenne deg så svolten, samtidig som at kroppen faktisk treng energi for å fungere som den skal. Så prøv å ete til alle måltid, men litt mindre.

Klem frå Maple
65,0 kg

jaja

ikke gått ned noe særlig, men jeg har jo en sånn gammeldags vekt også da... hadde vert noe me en vekt som viste desimaler ja! hittil i dag har jeg vært kjempeflink, men lørdagskvelden er like rundt hjørnet, og alltid like skummel...
jeg har planlagt å spise en lite sjokolade, og drikke et glass brus. jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og her har vi alltid hatt noen vanvittige lørdagstradisjoner. full pakke, med pizza, chips, sjokolade, brus +litt anna snop. ikke lett å slanke seg under slike forhold!
derfor tror jeg at jeg stikker bort til en venninne i kveld... kansje... jeg må iallefall ha en liten sjokolade, ellers dør jeg! men på en annen side er det jo lettere å ikke spise i det hele tatt, enn å prøve å begrense det til noen få biter...hmmm.
får se hva som sjer!! jeg har iallefall trent noe innmari i dag! sykla 25km på ergometersykkelen! *skryte, skryte!* i måra skal jeg trene litt aerobic til en sånn KK-trimvideo jeg fikk låne av venninna mi!!
jeg har faktisk tro på denne sommer-selvforbedrings-kuren, jeg!! lykke til alle medslankere, og takk for kommentarer!! hyggelig å lese at folk følger med!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias susanne17. juni 2001
heisann. jeg synes du er kjempeflink jeg. det er mye vanskeligere å slanke seg når du bor hjemme. har akkurat samme problemet her. man kan jo ikke bestemme akkurat hva man skal spise når det er de som lager maten. jeg prøver iallefall å gjøre det beste ut av det. tusen takk for kommetaren i dagboka forresten. lykke til. jeg skal følge med deg. stor klem fra susanne
65,0 kg

dette blir spennende...

kom over denne sida for ca ei veke siden, og har holdt øye med noen av dere. derfor tenkte jeg, hvorfor ikke? jeg er ikke akkurat feit, men enda litt for lubben til å vise meg i bikini syns jeg! dessuten hadde det vert greit å møte opp til skolestarten som et nytt og tynnere menneske, sant? jeg skal prøve å skrive kommentarer til dere andre, jeg synes dere er så vanvittig flinke! selv kunne jeg tenke meg å gå ned ca 7 kg, men delmålet mitt er å gå ned 3 kg til 10 juli ca. er det et vanskelig mål? jeg har ikke laget noen spesiell diett enda, siden jeg er ganske ny, men det skal komme! jeg hadde blitt veldig glad for litt kommentarer underveis!!! mange klemmer fra Kitty! (jøss, jeg føler meg tynnere, bare ved å ha skrevet dette, jeg!!)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa16. juni 2001
Ja, velkommen hit ! Du har funnet det rette sted har du lyst til å gå ned i vekt. Jeg fant sidene for litt over 3mnd siden og har siden det gått ned 20 kg og er bare 5-6 kg unna målet mitt!!

Skriv i dagboken ofte - det lønner seg !

Isa
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.