Måtte bare veie meg i dag
Og jeg føler meg flink altså. Det går så bra som bare det nå. Det gjenstår bare å komme igang med trening igjen. Kanskje i kveld?
Må fly på jobb, skal prøve å komme tilbake i kveld med kommentarer til dere. Måtte bare skryte litt av vekta i dag.
Kos Kikki
En regnfull maidag
I dag regner det her på sørlandet. Det frister mest å tilbringe dagen i senga, men... har lovt å jobbe ekstra i dag, så..... Greit med litt ekstra penger i ferien ihvertfall.
Jeg var rett og slett gørrflink i går. Gubben satt å spiste opp noen godteri rester vi hadde i skapet, og jeg hadde ikke engang lyst på, slå den...... han hadde visst litt dårlig samvittighet da, men.... kan jo ikke nekte andre noe selv om jeg ikke skal ha noe selv. Dessuten hjalp det veldig på motivasjonen at jeg greide å stå i mot. Ble rett og slett stolt av meg selv.
Nå skal jeg prøve å begynne å telle litt kalorier igjen også, og ja trene 1 gang i uka skal jeg absolutt klare. Hadde tenkt meg avgårde i går, men vi fikk besøk..
I kveld skal jeg prøve å ta meg en sykkeltur om det ikke er for ille vær.
Lover å fortsette å være flink i dag også.
Motivasjonkoser Kikki
Veiedag
Ja 100 gram ned er da iallefall bedre enn ikke noe. Og denne gangen føler jeg at motivasjonen kommer sigende ettersom jeg kommer mer og mer i gang.
Skal prøve å komme meg en tur til SATS i dag. Det er altfor lenge siden sist. tror det går lettere om jeg kommer i gang med trening igjen.
Nå skal jeg snart på jobb. Det er faktisk da det er vanskeligst. Ikke fordi det er så mye som frister der, men fordi jeg ofte går for lenge uten å spise, og da blir det for mye når jeg spiser. Skal ta med litt frukt i dag, og være flink.
Nå står vi på videre, om jeg ikke er slank til sommeren så er jeg ihvertfall på god veg ( håper jeg!!!)
Maikoser Kikki
Gårsdagen gikk bra
Så nå er jeg igang igjen føler jeg.
Og det er veldig oppmuntrende med kommentarene som jeg har fått fra dere andre.
Følte at jeg greide meg veldig bra i går, men det ble ett par skiver med ett tynt lag nugatti på til kvelden. Planen er å kutte det ut også da.
Har ikke veid meg i dag. Har bestemt at onsdager er min faste veiedag, og jeg bør ikke veie meg hver dag, det vet jeg.
Har ikke så mye å skrive i dag, skal ut og nyte sola sammen med ungene.
Ha en deilig mai dag alle sammen.
Klem kikki
VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!!!!!!!
Ja så er jeg tilbake igjen
Vet ikke hvor mange som har vært innom mine sider før, og som på en måte kjenner meg, men som dere ser er vekta rast rett oppover.
Det er helt forferdelig altså. Skjønner ikke hvordan jeg kan ha latt det skje heller, men......
Først lurte jeg på om jeg bare skulle skaffe meg et nytt nick her og late som jeg var en ny person og la hele Kikki være glemt for liksom ikke vise hvor svak jeg har vært. Men det er jo bare å være uærlig mot dere andre, og det er jo bare dere jeg lurer. Kan jo ikke lyge for meg selv.
Så her er jeg da tilbake, uten en gang å være motivert. Kanskje det er det som skal til denne gangen?!
Hvordan jeg har latt dette skje er at det har vært utrolig mye burdager i mars og april. Og innimellom bursdagene har jeg stadig tenkt at jeg trenger å slappe av med litt sjokolade. Når jeg har vært sliten etter jobben har det vært lett å stikke innom butikken og handlet litt kveldssgodt. Jeg vet så inderlig godt at det er feil, for det var sånn jeg levde før...
Men.. viljestyrken har vært på bånn.
Kjenner klærne blir trangere igjen, og jo mer vekta har gått oppover, jo mindre viljestyrke har jeg fått.
Jeg har heller ikke hatt mulighet for å trene noe i det siste, og da er det mye lettere å gi blaffen synes jeg .
Jeg har hatt mange "nye starter" siden jeg begynte med dagboka, og nå prøver jeg igjen.
Denne gangen skal jeg ikke lage så langsiktige planer, tror det er lettere å sprekke da om ikke det går som jeg har planlagt.
Så nå skal jeg først ha en plan om ikke å spise noe godterier frem til 7. juni. Den helga skal vi i bryllup og da vil jeg kose meg litt.
PÅ vekta er første mål nå å komme under 90 igjen. Vil ikke ha noe mål for når for da blir jeg skuffet om jeg ikke greier det innen den tiden. Men i løpet av en måned bør jeg ha greid det bør jeg ikke?
Vel... det var godt å komme i gang igjen her inne, og i dag skal jeg være kjempeflink med maten, skjønt det er jeg stort sett, det er godteriene som er problemet.
Dette ble langt, kryss fingre for meg så er dere greie.
Klemmer Kikki
Er kjempefornøyd
Jeg tror virkelig at det lønner seg å bare veie seg ett par ganger i uka. Da ser jeg bedre nedgangen. Jeg var kjempefornøyd da jeg veide meg i dag.
Jeg har vært kjempeflink de siste dagene også, så jeg syntes det var fortjent altså. Men jeg har ikke vært flink til å trene. Har bare vært avgårde 1 gang denne uka. Både ungene og jeg har hatt spysyken. Slitsomt, men det har heldigvis gått fort over igjen.
Denne helgen har jeg planer om å være veldig flink. Ikke noe godterier, men pepsi max er lov.
Jeg har bestilt meg en ministepper som jeg fikk i går, så den skal jeg få prøvd i dag. Det er bedre trening enn ingenting går jeg utfra.
Er det andre som har en slik og som kan fortelle meg hvor bra den er?
Nei... nå er det frokost tid. Ha en koselig helg.
Klemmiser fra Kikki
Vektregistrering
Jaja, var ikke så langt unna riktig vekt i går.
Nå skal jeg ikke veie meg før til lørdag, tror nemlig ikke jeg greier å vente til onsdag før jeg veier meg igjen.
Kikki
Aner ikke hva jeg veier, men....
Det er vel i nærheten av riktig tenker jeg. Har vært litt borte fra slanking og trening i det siste, selv om jeg har vært inne på disse sidene hver dag for å følge dere andre.
Påska ble ikke av det sunneste, 2- årsfeiring av minsten med masse kake. Ellers så døde også broren til ungenes oldemor i påska, så den ble preget av det også.
Ikke nok med det, men da jeg syntes det var på tide å komme igang igjen fikk jeg den hersens mensen, og selvsagt søtsug.
Men nå, omtrent 3 uker unna mensen og uten å ha noe lyst på godterier er jeg klar igjen.
Har kommet til at en stor del av mitt problem er at jeg veier meg hver dag. Om jeg da står stille, eller enda verre har gått opp litt etter ett par flinke dager, da mister jeg tålmodigheten, og unner meg noe til trøst. Så nå er det veiing en dag i uka, toppen to. Og veiedagen er onsdag, så i morgen får jeg se da.
I dag har jeg endelig trent igjen, step, styrke og litt gåing på tredemølla.
Dessuten har jeg bestilt meg ministepper så jeg kan trene litt hjemme også når det ikke klaffer at jeg kommer meg avgårde.
Har også en avtale med meg selv om ikke å spise noe godt før 29. april da jenta vår blir 4 år, eller rettere sagt 27. for da skal vi feire dagen. Tror jeg greier det altså. Og etter det er det ikke noe godterier før 17. mai. Ja dette er bortsett fra Pepsi max altså, noe må jeg ha.
Men nå skal jeg avgårde på foreldremøte i barnehagen, så jeg må løpe. Ha en deilig vårkveld.
Klem Kikki
Hvorfor gikk jeg opp?
Jeg var jo så flink i går at jeg er riktig stolt av meg selv. Men jeg kommer ikke på do da, så kanskje det er grunnen.
Jaja, gir ikke opp for det, vet jo at jeg må gå nedover før eller siden. Og jeg vet også at jeg ikke bør veie meg hver dag for det kan jo variere litt. Jaja.
I går formiddag reiste jeg og ungene til SATS. De hadde lyst til å være på barnepassen og da er det jo greit. Så jeg trente en times tid. 20 min step, og 5 min armsykling + andre apparater.
Skulle ønske jeg greide å steppe så lenge som endel av dere andre, men jeg får vondt i ryggen av å holde på for lenge.
Etterpå var vi på McDonald, og der var jeg flink. Spiste en salat mens ungene fikk pommes frites og is. Ok, jeg smakte på ett par av pommes fritesene og bittelitt is, men men.. følte meg flink iallefall.
Så i går kveld gikk jeg en 40 minutters lang tur i raskt tempo. Det er en sånn grei runde her som jeg gjerne går.
Følte at jeg fikk trent litt i går da...
Dessuten fikk jeg endelig tak i migrenetabletter, så nå håper jeg jeg er reddet.... Skal kun ta dem når jeg kjenner at jeg begynner å få vondt.
I dag skal jeg begynne å forberede barneselskapet vi skal ha her til søndag, og så regner jeg med at det blir trening i kveld, og forhåpentligvis også i morgen.
Stå på alle sammen, nå er jeg supermotivert, og selv om det er litt over 2,5 kilo til jeg er på 85 tallet, så skal jeg være der før april er omme, bare så det er klart vekt!!!!
Ha en deilig vår(?) dag
JAJAJAJA
Endelig går det litt nedover igjen.
Nå må jeg bare ikke gi opp igjen, for da er det så inderlig vanskelig å komme i gang igjen.
I går spiste jeg veldig lite. Fikk skikkelig migrene anfall på jobben i går, og måtte gå hjem. Lite positivt etter så kort tid, men det er dessverre sånt som skjer. Så jeg sov hele ettermiddagen. på kvelden kviknet jeg litt til igjen og fikk servert pizza av gubben. Og jeg spiste uten dårlig samvittighet altså.
Det ble altså ikke noe trening i går. Nå er jeg så lei av det hodet at jeg tror jeg må krype til korset og få tabletter av legen. Har prøvd å greie meg uten til nå, men så lenge jeg er på jobb må jeg iallefall holde meg oppegående og da kan de være greie å ha.
Ikveld håper jeg på å komme meg ut på en gåtur ihvertfall. Kanskje jeg prøver å jogge litt også.
Jeg ser ihvertfall nå at er jeg flink går vekta nedover, så det burde absolutt være motivasjon i seg selv. Og så tror jeg det er viktig å skrive inn her hver dag.
Dessverre er jeg ikke noe flink med å skrive kommentarer, men det må jeg bare bli. Vet jo hvor godt det er å få kommentarer og råd selv. Så jeg skal komme sterkere tilbake.
I dag er det igjen en deilig vårdag her, så vi skal kose oss masse ute.
Nå er jeg igang igjen
Fikk trent 1 time stram opp i går, det var bare så deilig. Synes den timen er veldig bra. Det er en mannlig instruktør, og den timen er nok endel hardere enn med jenter som instruktører( dessuten er han temmelig kjekk da. Kan være greit å ha noe å se på mens man trener, hihihi) Så i dag er jeg støl som bare det.
Ellers var jeg ganske flink i går, og er igjen super motivert. Måtte det bare vare....
Vekta var da litt ned i dag iallefall. Den varierte mellom 88.9 og 89.1, derfor skrev jeg likegodt det høyeste.
Nå skal jeg snart på jobb, og i kveld skal jeg avgårde og trene igjen. 1 time aerobic 1+ at jeg renger med å ta en time med egentrening etterpå.
Nå vil jeg virkelig bli slank og veltrent altså.
Glemte forresten å måle meg i går, så det får jeg ta nå og komme tilbake med de grusomme målene i morgen.
Ha en toppers dag.
Kos Kikki
ÅÅÅÅÅHHH blir så irritert
Ja så er det bare å bekjenne syndene igjen da. Det er ikke lenge siden jeg var super motivert igjen, men det kunne ikke vare selvsagt. Ble skikkelig forkjølet, verket i kroppen og følte meg ille. Samtidig fikk jeg mensen, noe herk altså. Så det ble ikke trening. Det ble heller litt sjokolade som trøst. Jeg vet at det er dumt, men greide ikke å la være. Alikevel så spiste jeg ikke så mye at vekta akkurat burde gått opp så veldig, men men.
Dessuten hadde jeg bursdag i går, og det ble kaker både søndag og i går. Skjønner ikke hvor viljestyrken min er blitt av altså. Kunne jo greid meg med ett stykke.
I går kvelds tok jeg ett oppgjør med meg selv, for n''te gang. Og nå gidder jeg ikke mer. Kjenner at jeg har lagt på meg igjen, og vet at skal vekta nedover nytter det ikke med godterier hele tiden, ikke engang om jeg bytter ut ett par måltider. Planen min nå var å være nede i 85 kilo, hahahaaaaa det gikk strake vegen oppover i stedet.
I går kom jeg iallefall til at jeg ikke har lyst til å gi meg, og at jeg må sette hardt mot hardt mot meg selv.
Denne uka skal jeg trene 3-4 ganger, bare spise sunt. Så til søndag skal vi feire 2 årsdagen til gutten min, da skal jeg unne meg litt, men bare litt.....Tirsdag er bursdagen hans, da blir det voksenselskap, men da skal jeg ikke unne meg noe bortsett fra pepsi max. Så blir det en måned uten noe særlig godterier før jenta mi blir 4 i slutten av april. Innen da vil jeg være på 85 kilo. Jeg skal........ HÅPER JEG. Tror jeg har mistet litt troen på meg selv egentlig når det gjelder slankinga. Dessuten har jeg vanskeligere å være sunn når jeg ikke får trent.
Men i kveld blir det to timers trening, så det så....
tror også det lønner seg å skrive her hver dag, bekjenne synder og skryte når man er flink. tror jeg skal bli flinkere til det fremover.
I dag skal jeg måle meg også, får sette dagen i dag som en ny start, og nå skal jeg bake Grete Roede rundstykker, synes de er kjempegode.
Ha en flott dag og kryss fingrene for meg fremover så kanskej jeg greier det.
Kos Kikki
Snufs og host!!
I dag er jeg helt knekt her, så det blir helt klart ingen trening, verker i både armer og bein, for ikke å snakke om halsen. Huff det var ikke meningen å klage, høres jo nesten ut som gubben når han er forkjølet. Det er jo bare så vidt han står det over hver gang, hehe. Er det flere som kjenner til dette?
Iallefall var det koselig med så mange kommentarer i går, det gjør meg alltid oppmuntret til å kjempe videre. Så i dag har jeg planer om å bare spise frukt og grønnsaker for liksom å komme i gang igjen. Dessuten er matlysten på bånn, så da kan det være lurt.
Ellers må jeg fortelle at jeg fikk beskjed i går om at jeg har fått jobben jeg søkte på, JIPPPIIIIIII. Det er en 40% assistenstilling i en barnehage. Har jobbet litt som vikar der de siste par månedene, og det er jammen deilig å komme ut litt etter å ha vært hjemme i 4 år. Ønsker toppen 60% så lenge ungene er små, så det var midt i blinken.
Ha en strålende onsdag. Jeg må prøve å få tatt huset ett tak i dag selv om formen ikke er på topp.
Klemmer Kikki
Forbaskede mens og slitsomme basselusker
Det er helt typisk at når motivasjonen kom igjen så satte mensen inn med full styrke .Det er ikke akkurat da jeg har mest lyst til å trene. Dessuten satte forkjølelsen inn igjen for fullt. Halsen er så sår at i går kveld satt jeg der med en boks dream is og trøstet meg med. Ja spiste ikke opp alt altså, men burde selvsagt ikke hatt noe. Det beste er is når halsen min er vondt. Jeg orker ikke pastiller eller varmt drikke.
I dag har jeg heldigvis fri, så jeg og ungene skal begynne å lage litt påskepynt, de syntes alltid det er gøy å lage noe. Får nok ikke trent i dag heller, men i morgen skal jeg. Og så skal jeg være forsiktig med maten i dag.
Her ser det ut til å bli nok en deilig og solfyllt vårdag.
Klem Kikki
NÅ ER MOTIVASJONEN ENDELIG TILBAKE
Jeg har lenge prøvd å tvinge motivasjonen frem, og har prøvd å innbille meg selv om at den har vært der, men det har den ikke. Jeg har vært altfor usunn og da er det vanskelig å komme i gang igjen med å være sunn synes jeg. Får sånt et søtsug hele tiden. Greier jeg ett par dager uten søtt er jeg over det suget. Så nå føler jeg meg på rett veg igjen. Har fått trent to dager på rad, og skal avgårde i dag igjen. Når jeg trener er jeg mer nøye med hva jeg spiser. Har hatt problemer med å få trent noe særlig i det siste pga jobb, gubbens jobb og ungene, men nå ordner det seg igjen.
Jeg har også begynt å føre spise og treningsdagbok igjen, og det var til stor hjelp sist..
Denne gangen har jeg bestemt meg for ikke å sette meg lansiktige mål, ihvertfall til og begynne med vil jeg sette ett og ett mål. Og det første nå er å være nede på 85, ett eller annet innen 26. mars som er guttens min sin 2 årsdag.
"Dessverre" er det veldig mange bursdager i mars, så det blir en prøvelse, men jeg vet at jeg er nødt til å tillate meg ett stykke kake eller noe når det er selskap ellers går det ikke. Så da sparer jeg inn på litt mat i stedet.
Men dette ble langt og rotete så jeg får heller ordne frokost.
Må forresten også si at jeg synes det er trist at det finnes noen som misbruker disse sidene, det gjør at jeg synes det kan være litt ekkelt å skrive her, man vet jo tross alt ikke hvem det er som misbruker disse sidene.
Ha en topp torsdag (jeg skal vaske huset, blæææhhhh)
Klem Kikki
Gratulerer med nedgangen og så flott at det går bra med deg.
Ha en fin helg. Line M