← Alle dagbøker
diarist.Alias

Kikki

57 år169 cm86 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist91,8 kg
Endring+0,8 kg
BMI nå32,1
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. oktober 200124. mai 2002
😌91,8 kg

Måtte bare veie meg i dag

Og jeg føler meg flink altså. Det går så bra som bare det nå. Det gjenstår bare å komme igang med trening igjen. Kanskje i kveld?
Må fly på jobb, skal prøve å komme tilbake i kveld med kommentarer til dere. Måtte bare skryte litt av vekta i dag.

Kos Kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M24. mai 2002
Hesann Kikki.
Gratulerer med nedgangen og så flott at det går bra med deg.
Ha en fin helg. Line M
🐷92,5 kg

En regnfull maidag

I dag regner det her på sørlandet. Det frister mest å tilbringe dagen i senga, men... har lovt å jobbe ekstra i dag, så..... Greit med litt ekstra penger i ferien ihvertfall.

Jeg var rett og slett gørrflink i går. Gubben satt å spiste opp noen godteri rester vi hadde i skapet, og jeg hadde ikke engang lyst på, slå den...... han hadde visst litt dårlig samvittighet da, men.... kan jo ikke nekte andre noe selv om jeg ikke skal ha noe selv. Dessuten hjalp det veldig på motivasjonen at jeg greide å stå i mot. Ble rett og slett stolt av meg selv.
Nå skal jeg prøve å begynne å telle litt kalorier igjen også, og ja trene 1 gang i uka skal jeg absolutt klare. Hadde tenkt meg avgårde i går, men vi fikk besøk..
I kveld skal jeg prøve å ta meg en sykkeltur om det ikke er for ille vær.

Lover å fortsette å være flink i dag også.

Motivasjonkoser Kikki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😀23. mai 2002
Hei Kikki!

Godt og se at du er med på 1 treningsøkt i uken! Da har vi iallefall en dra pinne som får oss ut til å få kroppen i gang!

STOLT AV DEG! Det er jo bare kjempe bra at du klarte og holde deg unna godisen! Dette står det virkelig respekt av! Hipp hipp hurra for deg!

Tell litt kalorier nå og en trening i uken så skal du se at vekten følger med deg! Heier på deg på vei ned til 80 tallet!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Line M😄23. mai 2002
Et stort smil og en lang bølge for deg !!!
Så utrolig fink du var i går, si nei takk når gubben sitter å fråtser i seg godis !! Vet hvor vanskelig det er.
Tell kalorier, det er en fordel, men ikke bli for hysterisk.
Trening er en stor fordel oxo, men er vel ikke akkurat så fink på den fronten jeg heller.
Slanke vibb klemmer fra Line
😑92,4 kg

Veiedag

Ja 100 gram ned er da iallefall bedre enn ikke noe. Og denne gangen føler jeg at motivasjonen kommer sigende ettersom jeg kommer mer og mer i gang.
Skal prøve å komme meg en tur til SATS i dag. Det er altfor lenge siden sist. tror det går lettere om jeg kommer i gang med trening igjen.
Nå skal jeg snart på jobb. Det er faktisk da det er vanskeligst. Ikke fordi det er så mye som frister der, men fordi jeg ofte går for lenge uten å spise, og da blir det for mye når jeg spiser. Skal ta med litt frukt i dag, og være flink.

Nå står vi på videre, om jeg ikke er slank til sommeren så er jeg ihvertfall på god veg ( håper jeg!!!)

Maikoser Kikki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH❤️22. mai 2002
100 gram er jo riktig retning og jeg tror du skal være stolt av det! Alle kan vi vel være flinkere til å trene, og kanskje vi da skal klare og gå inn en enkel avtale til? Og komme oss på trening 1 gang i uken? Det kan jo hjelpe litt på også er det ikke for høyt krav heller.

Hva sier du? Selvfølgelig kan man trene mer enn det, men at vi iallefall klarer 1 gang i uken?

Syntes du er kjempe flink jeg, tror det er viktig og klare og snu trenden med oppgang før man kan satse på nedgang så vær stolt av deg selv du! Det er jeg iallefall!

Stå på og ha en super duper slankedag i dag Kikki!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Minelli😉22. mai 2002
Hei Kikki!

100 gram ned er helt klart et skritt i riktig retning. Alle de små forbedringene vi gjør i vårt liv vedr både kosthold og trening tror jeg er med på å gi det varige slankeresultatet...det er bare så synd at det er så lett å falle tilbake til gamle synder!

Det er veldig bra for forbrenningen å spise hver 3-4 time, men det vet du sikkert...

Ha en strålende dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Elisabeth😌22. mai 2002
Hei Kikki :)Tusen takk for kommentar og omtanke i dagboken min :) Om vi ikke er slanke til sommeren så tenk på for en deilig høst og vinter vi får da?!*s* Når de som ikke har slanket seg,men kost seg i overmåte hele sommeren må slite med mange plusskilo så er vi med all sansynlighet mange,mange kilo lettere :)) Det er ikke meningen å "håne" de som ikke klarer å slanke seg,jeg har full sympati med dem fordi jeg har vært der selv. Men fakta er jo at vi har et valg,og vi velger å slanke oss :))Det kan alle velge! :)
Jeg synes også det er lettere å spise sunt og riktig når jeg trener. Derfor trener jeg alltid 1 time om dagen. det går selvfølgelig på bekostning av tv og annen fritid,men det er vel verdt det! Jeg er også så heldig at jeg har spinningsykkel hjemme,ellers ville det ikke ha gått i det hele tatt.
Du,forresten,et tips til å ta med på jobben,har du prøvd de deilige cherrytomatene? Jeg har helt dilla på dem om dagen og spiser en slik pakke hver formiddag når jeg går hjemme. Og så er det bare 50 kalorier i en hel eske! Søte og gode er de og et fint alternativ til annen frukt!
Ellers gjør du nok lurt i å ta med deg sunne mellommåltider på jobb. Jeg drikker også en del pepsi max og cola light nå i varmen. Ser at mange ikke anbefaler det,men det er nå hvertfall bedre enn vanlig brus,kalorimessig,og NOE må vi vel kunne kose oss med,sant? :)
Stå på,Kikki,vi skal være flinke til 7 juni!! :)
Klem fra Elisabeth.
☹️92,5 kg

Gårsdagen gikk bra

Så nå er jeg igang igjen føler jeg.
Og det er veldig oppmuntrende med kommentarene som jeg har fått fra dere andre.
Følte at jeg greide meg veldig bra i går, men det ble ett par skiver med ett tynt lag nugatti på til kvelden. Planen er å kutte det ut også da.
Har ikke veid meg i dag. Har bestemt at onsdager er min faste veiedag, og jeg bør ikke veie meg hver dag, det vet jeg.
Har ikke så mye å skrive i dag, skal ut og nyte sola sammen med ungene.
Ha en deilig mai dag alle sammen.

Klem kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😊21. mai 2002
Hei Kikki!

Godt og se at du er i gang igjen! Og du denne gangen skal vi klare og holde oss til avtalen begge to! Det er ikke mange dagene da og ikke er det noe som er så veldig godt at vi ikke kan klare og holde oss unna heller!

Jeg skal iallefall være helt ærlig mot deg om det går noe NEI mat inn i denne munnen! Men i dag har jeg sendt gubben ut for å kjøpe litt frukt og grønt og da tror jeg at dette skal gå bra! Også er all godis kastet ut av huset!

Dette skal vi klare vennen! Heia oss!

Stå på og ha en super slankedag!

Gode klemmer fra Rikke
😈92,5 kg

VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!!!!!!!

Ja så er jeg tilbake igjen
Vet ikke hvor mange som har vært innom mine sider før, og som på en måte kjenner meg, men som dere ser er vekta rast rett oppover.
Det er helt forferdelig altså. Skjønner ikke hvordan jeg kan ha latt det skje heller, men......
Først lurte jeg på om jeg bare skulle skaffe meg et nytt nick her og late som jeg var en ny person og la hele Kikki være glemt for liksom ikke vise hvor svak jeg har vært. Men det er jo bare å være uærlig mot dere andre, og det er jo bare dere jeg lurer. Kan jo ikke lyge for meg selv.
Så her er jeg da tilbake, uten en gang å være motivert. Kanskje det er det som skal til denne gangen?!

Hvordan jeg har latt dette skje er at det har vært utrolig mye burdager i mars og april. Og innimellom bursdagene har jeg stadig tenkt at jeg trenger å slappe av med litt sjokolade. Når jeg har vært sliten etter jobben har det vært lett å stikke innom butikken og handlet litt kveldssgodt. Jeg vet så inderlig godt at det er feil, for det var sånn jeg levde før...
Men.. viljestyrken har vært på bånn.
Kjenner klærne blir trangere igjen, og jo mer vekta har gått oppover, jo mindre viljestyrke har jeg fått.
Jeg har heller ikke hatt mulighet for å trene noe i det siste, og da er det mye lettere å gi blaffen synes jeg .

Jeg har hatt mange "nye starter" siden jeg begynte med dagboka, og nå prøver jeg igjen.
Denne gangen skal jeg ikke lage så langsiktige planer, tror det er lettere å sprekke da om ikke det går som jeg har planlagt.
Så nå skal jeg først ha en plan om ikke å spise noe godterier frem til 7. juni. Den helga skal vi i bryllup og da vil jeg kose meg litt.
PÅ vekta er første mål nå å komme under 90 igjen. Vil ikke ha noe mål for når for da blir jeg skuffet om jeg ikke greier det innen den tiden. Men i løpet av en måned bør jeg ha greid det bør jeg ikke?

Vel... det var godt å komme i gang igjen her inne, og i dag skal jeg være kjempeflink med maten, skjønt det er jeg stort sett, det er godteriene som er problemet.

Dette ble langt, kryss fingre for meg så er dere greie.
Klemmer Kikki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😄20. mai 2002
Hei Kikki! Godt og se deg her igjen!

Godt du valgte og bruke ditt eget nick navn, for meg hadde du ikke lurt egentlig men bare deg selv. Men skal si at tanken har vært der selv, men som du selv sier hjelper det ikke noen ting! Tror det er bedre og bite i det sure eple og se det enn og liksom starte på nytt på den måten. Men starte på nytt her inne etter flere pauser gjør vi mange, jeg er god til det der! Men det viser jo bare at viljen vår til å gjøre noen med kiloene er der og at dette kommer vi til å klare til slutt på en eller annen måte!

Håper det er greit at jeg blir med deg på avtalen din med ingen godis spising før 7 juni, skal selv bort den dagen og skal kose meg litt, men ingenting før den tid. Det er jo alltid lettere og være flere ikke sant? Vel håper det er greit iallefall!

Håper du har hatt en kjempe fin 17 mai og pinse helg og du det var godt og se deg her inne igjen!

God velkommen tilbake klem fra Rikke
c.AuthorAlias ANNE💔20. mai 2002
Må bare slutte meg til Elisabeth sine ord.
Jeg har tro på at de kiloene du har" fått" den siste måneden vil gå av deg ganske fort. De har nok ikke rukket å "sette seg fast" ennå! Så bare stå på, og logg deg inn her så ofte du klarer, for uten at du tenker på det, vil underbevisstheten din snappe opp masse god motivasjon, så er du snart på topp igjen LYKKE TIL!
c.AuthorAlias Elisabeth❤️20. mai 2002
Hei Kikki! Velkommen tilbake til oss :))
Det er kjempetøft gjort av deg å komme tilbake og være ærlig mot deg selv og oss,du er allerede på riktig vei skal du se :)
Jeg vet hvor mye det krever å logge seg inn her når man har gått opp i vekt..jeg selv har gått opp over 10 kilo på en drøy måned,etter trøstespising,men jeg er glad jeg fant styrke til å komme tilbake. Det er så utrolig masse motivasjon å hente her.
En ting jeg synes er så godt å vite er at det er Kun jeg selv som kan forandre mitt liv,og min kropp. Hver gang jeg står over en fristelse så har jeg et valg. Vi kan velge å si nei til sjokolade og ja til rugbrød og dermed vil vi gjøre kroppene våre veldieg glade :) Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente her,men..
Tror du gjør lurt i å ikke sette deg store mål,slank deg heller idag! Og ta utfordringen med morgendagen når den kommer. Det er nok likevel lurt å satse på litt planlegging av mat og trim. Det hjelper hvertfall meg å tenke litt på hvordan morgendagen skal angripes når jeg legger meg om kvelden.
Kjære Kikki,se på dette som en positiv utfordring. Du vet du klarer det fordi du har klart det før. Og motivasjonen kan vokse underveis. Veier du deg en gang i uken? Jeg veier meg hver fredag,og vi kan jo "kappslanke" oss fram til 7 juni? :)
Jeg lover hvertfall at jeg skal følge med deg,lykke til :)
Klem fra ELisabeth.
87,8 kg

Er kjempefornøyd

Jeg tror virkelig at det lønner seg å bare veie seg ett par ganger i uka. Da ser jeg bedre nedgangen. Jeg var kjempefornøyd da jeg veide meg i dag.
Jeg har vært kjempeflink de siste dagene også, så jeg syntes det var fortjent altså. Men jeg har ikke vært flink til å trene. Har bare vært avgårde 1 gang denne uka. Både ungene og jeg har hatt spysyken. Slitsomt, men det har heldigvis gått fort over igjen.
Denne helgen har jeg planer om å være veldig flink. Ikke noe godterier, men pepsi max er lov.
Jeg har bestilt meg en ministepper som jeg fikk i går, så den skal jeg få prøvd i dag. Det er bedre trening enn ingenting går jeg utfra.
Er det andre som har en slik og som kan fortelle meg hvor bra den er?
Nei... nå er det frokost tid. Ha en koselig helg.
Klemmiser fra Kikki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias April16. april 2002
Du går jo nedover så det bare suser!!!! Flott!!!!!

Jeg har problemer med skjerpinga for tiden så det er godt å lese om andre som er flinke, så henter jeg litt ny inspirasjon igjen.
Vet ikke om jeg vet hva en ministepper er, men jeg har en "step" en slik benk som man kan gå/hoppe ned og opp på, og den bruker jeg flittig. Har forskjellige treningsvideoer som personlig instruktør. Jeg bare elsker det, og tror det er bra for rompa og lårne. Men vet ikke om den du snakker om er samme prinsippet. Uansett er det sikkert en fin måte å komme igang med trim på, og har man en hektisk hverdag er det greit å kunne trimme hjemme så slipper man å bruke tid på reise til og fra trening.

Stå på videre du er kjempe flink!!!! April
c.AuthorAlias Pernilla14. april 2002
Hei hei!
Kjempe kjekt at du ville melde deg på konkuransen!
Ville bare ønske deg lykke til med den!!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias Bitten13. april 2002
Hei Kikki :) 1 helt kg. ned, kjempeflott :) Eg tror heller ikke at det å vege seg hver dag er det lureste, så eg skal bare veie meg 1 gang pr. uke heretter (tror eg) Ser du har gått ned over 7 kg. og det merkes vel godt :) Ønsker deg en flott helg :)

Klem fra Bitten :)
88,8 kg

Vektregistrering

Jaja, var ikke så langt unna riktig vekt i går.
Nå skal jeg ikke veie meg før til lørdag, tror nemlig ikke jeg greier å vente til onsdag før jeg veier meg igjen.

Kikki
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias pernilla11. april 2002
HEISANN!

VIL DU VÆRE MED EN NY RUNDE MED -5KG KONKURANSSEN I 80-KLASSEN KAN DU MELDE DEG PÅ HOS MEG.
STARTER I LØP AV FREDAGEN!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Annie10. april 2002
Hei Kikki!

Takk for kommentar i dagboka mi, det varmer!

Kjenner problemet med å trampe opp på vekta i tide og utide. Det skal ikke store vektoppgangen til før dagen nesten er ødelagt. Jeg har ennå ikke klart å la være å trø opp på den en eneste dag etter at jeg startet kuren, bortsett fra da jeg var bortreist i påsken.

Håper du får en fin uke med sunn mat og god trim!

Klem fra ANnie
c.AuthorAlias ella10. april 2002
Hei.
Du har vært flink, vekta kryper sakte, men sikkert i riktig retning. Ja, det er lett å bli litt hekta på vekta...Kjenner igjen den følelsen !
Lykke til videre!
~Ella~
89,0 kg

Aner ikke hva jeg veier, men....

Det er vel i nærheten av riktig tenker jeg. Har vært litt borte fra slanking og trening i det siste, selv om jeg har vært inne på disse sidene hver dag for å følge dere andre.
Påska ble ikke av det sunneste, 2- årsfeiring av minsten med masse kake. Ellers så døde også broren til ungenes oldemor i påska, så den ble preget av det også.
Ikke nok med det, men da jeg syntes det var på tide å komme igang igjen fikk jeg den hersens mensen, og selvsagt søtsug.
Men nå, omtrent 3 uker unna mensen og uten å ha noe lyst på godterier er jeg klar igjen.
Har kommet til at en stor del av mitt problem er at jeg veier meg hver dag. Om jeg da står stille, eller enda verre har gått opp litt etter ett par flinke dager, da mister jeg tålmodigheten, og unner meg noe til trøst. Så nå er det veiing en dag i uka, toppen to. Og veiedagen er onsdag, så i morgen får jeg se da.
I dag har jeg endelig trent igjen, step, styrke og litt gåing på tredemølla.
Dessuten har jeg bestilt meg ministepper så jeg kan trene litt hjemme også når det ikke klaffer at jeg kommer meg avgårde.

Har også en avtale med meg selv om ikke å spise noe godt før 29. april da jenta vår blir 4 år, eller rettere sagt 27. for da skal vi feire dagen. Tror jeg greier det altså. Og etter det er det ikke noe godterier før 17. mai. Ja dette er bortsett fra Pepsi max altså, noe må jeg ha.

Men nå skal jeg avgårde på foreldremøte i barnehagen, så jeg må løpe. Ha en deilig vårkveld.

Klem Kikki
88,6 kg

Hvorfor gikk jeg opp?

Jeg var jo så flink i går at jeg er riktig stolt av meg selv. Men jeg kommer ikke på do da, så kanskje det er grunnen.
Jaja, gir ikke opp for det, vet jo at jeg må gå nedover før eller siden. Og jeg vet også at jeg ikke bør veie meg hver dag for det kan jo variere litt. Jaja.

I går formiddag reiste jeg og ungene til SATS. De hadde lyst til å være på barnepassen og da er det jo greit. Så jeg trente en times tid. 20 min step, og 5 min armsykling + andre apparater.
Skulle ønske jeg greide å steppe så lenge som endel av dere andre, men jeg får vondt i ryggen av å holde på for lenge.
Etterpå var vi på McDonald, og der var jeg flink. Spiste en salat mens ungene fikk pommes frites og is. Ok, jeg smakte på ett par av pommes fritesene og bittelitt is, men men.. følte meg flink iallefall.
Så i går kveld gikk jeg en 40 minutters lang tur i raskt tempo. Det er en sånn grei runde her som jeg gjerne går.
Følte at jeg fikk trent litt i går da...

Dessuten fikk jeg endelig tak i migrenetabletter, så nå håper jeg jeg er reddet.... Skal kun ta dem når jeg kjenner at jeg begynner å få vondt.

I dag skal jeg begynne å forberede barneselskapet vi skal ha her til søndag, og så regner jeg med at det blir trening i kveld, og forhåpentligvis også i morgen.

Stå på alle sammen, nå er jeg supermotivert, og selv om det er litt over 2,5 kilo til jeg er på 85 tallet, så skal jeg være der før april er omme, bare så det er klart vekt!!!!

Ha en deilig vår(?) dag
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit9. april 2002
Hei Kikki!

Det kunne nesten ha vært meg som hadde skrevet dette.
Doproblemer, litt smaking på ungenes godsaker, migrene, ja det meste. Har selv imigran men p.g.a. amming kan jeg ikke bruke disse. Prøver allikevel å få gått en times tur daglig med eller uten barnevogn. Men i morgen skal jeg prøve å komme meg på MRL. Det er nemlig ikke noe særlig med tung trening når man har migrene. Jeg hadde en liten "backlash" i dag, men nå er jeg fit for fight igjen. Vi er jo sånn noenlunde i samme lettvektsklasse, he he.

Ha en fin kveld!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias trixi25. mars 2002
Ville bare si tusen takk for trøstende ord i går!
I dag har alt tatt en ny og bedre vending. Fikk tlf fra pappa om at hunden min var i storform i hele natt..( de hadde faktisk vært på lang tur i natt..), og at medisinene endelig virker.. ( hun har fått livmorbetennselse og klarer ikke holde på vann ).
I dag er hun kvikk og rask og alt ser bra ut!
Jeg er så lykkelig nå at jeg sikkert kunne svevd!

jeg har og en katt, og selvom jeg elsker han over alt han også.. Blir det enda verre når noe skjer med hunden min som jeg har hatt halve livet...

Dyr er virkelig en del av familien ja!

Igjen, tusen takk for gode ord!
Ha en fin dag! og en flott uke!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias trixi23. mars 2002
Må si som Tøysa.. det løsner nok snart opp..
Ville bare si; at du har vært flink til nå!
Stå på, så når du 85 før april er omme!

Ha en fin dag!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias tøysa22. mars 2002
Hei Kikki!
Bare innom for å ønske deg en god helg.Stå på så løsner det nok igjen.Vi er alle i låseperioder(gudskjelov....at vi ikke er alene om de altså)
Hei og Hå
88,4 kg

JAJAJAJA

Endelig går det litt nedover igjen.
Nå må jeg bare ikke gi opp igjen, for da er det så inderlig vanskelig å komme i gang igjen.
I går spiste jeg veldig lite. Fikk skikkelig migrene anfall på jobben i går, og måtte gå hjem. Lite positivt etter så kort tid, men det er dessverre sånt som skjer. Så jeg sov hele ettermiddagen. på kvelden kviknet jeg litt til igjen og fikk servert pizza av gubben. Og jeg spiste uten dårlig samvittighet altså.
Det ble altså ikke noe trening i går. Nå er jeg så lei av det hodet at jeg tror jeg må krype til korset og få tabletter av legen. Har prøvd å greie meg uten til nå, men så lenge jeg er på jobb må jeg iallefall holde meg oppegående og da kan de være greie å ha.

Ikveld håper jeg på å komme meg ut på en gåtur ihvertfall. Kanskje jeg prøver å jogge litt også.

Jeg ser ihvertfall nå at er jeg flink går vekta nedover, så det burde absolutt være motivasjon i seg selv. Og så tror jeg det er viktig å skrive inn her hver dag.
Dessverre er jeg ikke noe flink med å skrive kommentarer, men det må jeg bare bli. Vet jo hvor godt det er å få kommentarer og råd selv. Så jeg skal komme sterkere tilbake.

I dag er det igjen en deilig vårdag her, så vi skal kose oss masse ute.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli21. mars 2002
Hei Kikki!

Ikke godt å plages av migrene - er sjeleglad for at jeg omtrent aldri har vondt i hodet i det hele tatt! Synes du skal gå og få tabletter for det, jeg!

Nå er du i gang igjen - fint å se! Jeg ønsker jo at alle skal klare å oppnå det samme som meg, for det er så mye hyggeligere med mennesker som er fornøyde med seg selv - selv om vi er totalt ukjente for hverandre! Synes du ikke? Selv har humøret mitt lettet i takt med antall tapte kilo!

Det ER viktig å ikke miste troen på at man klarer det, gi deg selv heller lov til å ta det litt med ro. Det er forskjell på å ikke tenke slanking og å "sprekke". Da er det bedre å tillate seg litt godt i ny og ne. Det har vært min praksis, og trolig det som har holdt meg gående.

Det er 2,5 kilo til du er på 85-tallet, kom igjen nå! Ut på tur i kveld!

Klem fra Minelli
89,1 kg

Nå er jeg igang igjen

Fikk trent 1 time stram opp i går, det var bare så deilig. Synes den timen er veldig bra. Det er en mannlig instruktør, og den timen er nok endel hardere enn med jenter som instruktører( dessuten er han temmelig kjekk da. Kan være greit å ha noe å se på mens man trener, hihihi) Så i dag er jeg støl som bare det.
Ellers var jeg ganske flink i går, og er igjen super motivert. Måtte det bare vare....
Vekta var da litt ned i dag iallefall. Den varierte mellom 88.9 og 89.1, derfor skrev jeg likegodt det høyeste.
Nå skal jeg snart på jobb, og i kveld skal jeg avgårde og trene igjen. 1 time aerobic 1+ at jeg renger med å ta en time med egentrening etterpå.
Nå vil jeg virkelig bli slank og veltrent altså.
Glemte forresten å måle meg i går, så det får jeg ta nå og komme tilbake med de grusomme målene i morgen.

Ha en toppers dag.
Kos Kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin20. mars 2002
Heisann!!

Du e jammen flink å trena, kor får du motivasjonen fra?? Eg har supermotivasjon til å slanke meg ta situps og slikt hjemme, men helsestudio... Gi meg noe av din motivasjon, hehe

ellers håbe eg at du har hatt en super slankedag. klem Henriette
89,2 kg

ÅÅÅÅÅHHH blir så irritert

Ja så er det bare å bekjenne syndene igjen da. Det er ikke lenge siden jeg var super motivert igjen, men det kunne ikke vare selvsagt. Ble skikkelig forkjølet, verket i kroppen og følte meg ille. Samtidig fikk jeg mensen, noe herk altså. Så det ble ikke trening. Det ble heller litt sjokolade som trøst. Jeg vet at det er dumt, men greide ikke å la være. Alikevel så spiste jeg ikke så mye at vekta akkurat burde gått opp så veldig, men men.
Dessuten hadde jeg bursdag i går, og det ble kaker både søndag og i går. Skjønner ikke hvor viljestyrken min er blitt av altså. Kunne jo greid meg med ett stykke.
I går kvelds tok jeg ett oppgjør med meg selv, for n''te gang. Og nå gidder jeg ikke mer. Kjenner at jeg har lagt på meg igjen, og vet at skal vekta nedover nytter det ikke med godterier hele tiden, ikke engang om jeg bytter ut ett par måltider. Planen min nå var å være nede i 85 kilo, hahahaaaaa det gikk strake vegen oppover i stedet.
I går kom jeg iallefall til at jeg ikke har lyst til å gi meg, og at jeg må sette hardt mot hardt mot meg selv.
Denne uka skal jeg trene 3-4 ganger, bare spise sunt. Så til søndag skal vi feire 2 årsdagen til gutten min, da skal jeg unne meg litt, men bare litt.....Tirsdag er bursdagen hans, da blir det voksenselskap, men da skal jeg ikke unne meg noe bortsett fra pepsi max. Så blir det en måned uten noe særlig godterier før jenta mi blir 4 i slutten av april. Innen da vil jeg være på 85 kilo. Jeg skal........ HÅPER JEG. Tror jeg har mistet litt troen på meg selv egentlig når det gjelder slankinga. Dessuten har jeg vanskeligere å være sunn når jeg ikke får trent.
Men i kveld blir det to timers trening, så det så....

tror også det lønner seg å skrive her hver dag, bekjenne synder og skryte når man er flink. tror jeg skal bli flinkere til det fremover.

I dag skal jeg måle meg også, får sette dagen i dag som en ny start, og nå skal jeg bake Grete Roede rundstykker, synes de er kjempegode.
Ha en flott dag og kryss fingrene for meg fremover så kanskej jeg greier det.

Kos Kikki
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor20. mars 2002
Åhhhhh hvor jeg kjenner meg igjen i innlegget dit! Men stå på jente, dette klarer du!!!! Vet at det ikke er lett med så mange "prøvelser" etterhverandre, for det har jeg god erfaring med. Men gjort er gjort, og det er det ikke noen vits i å dvele ved. Nå er det bare å starte på ny frisk, godta de utskeielsene du vet du ikke kommer unna, og holde den straighte linje ellers.

Lykke til.
Hilsen Trultemor :o)
c.AuthorAlias tøysa19. mars 2002
Hei Kikki...'
Føler irritasjonen din.Det er ikke noe som helst morro når man oppdager at man ikke er viljesterk nok,i tilegg til at kiloene sitter som bare den!
Ikke fokuser så mye på at du IKKE klarer.Prøv å tenk dit du ER fornøyd.Skjønner?
Jeg prøver på det når ting butter helt imot,og det hjelper faktisk.Livet er for kort til å ergre seg over ting som ikke er som de burde være.Er du ikke bittelitt enig?
Ønsker deg veldig masse mye Lykke til,og fingre og tær er krysset.(det kan være litt problematisk i enkelte tilfeller så jeg får ikke gjort det heele tiden)
Koz fra T.
88,3 kg

Snufs og host!!

I dag er jeg helt knekt her, så det blir helt klart ingen trening, verker i både armer og bein, for ikke å snakke om halsen. Huff det var ikke meningen å klage, høres jo nesten ut som gubben når han er forkjølet. Det er jo bare så vidt han står det over hver gang, hehe. Er det flere som kjenner til dette?
Iallefall var det koselig med så mange kommentarer i går, det gjør meg alltid oppmuntret til å kjempe videre. Så i dag har jeg planer om å bare spise frukt og grønnsaker for liksom å komme i gang igjen. Dessuten er matlysten på bånn, så da kan det være lurt.
Ellers må jeg fortelle at jeg fikk beskjed i går om at jeg har fått jobben jeg søkte på, JIPPPIIIIIII. Det er en 40% assistenstilling i en barnehage. Har jobbet litt som vikar der de siste par månedene, og det er jammen deilig å komme ut litt etter å ha vært hjemme i 4 år. Ønsker toppen 60% så lenge ungene er små, så det var midt i blinken.

Ha en strålende onsdag. Jeg må prøve å få tatt huset ett tak i dag selv om formen ikke er på topp.
Klemmer Kikki
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla14. mars 2002
Gratulerer med jobb!

Og prøv nå å ta det med ro når du er syk, så blir du raskere frisk igjen!

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias RH13. mars 2002
Hey så morro!

Gratulerer så masse med jobben, det er jo bare kjempe supert! Skjønner godt at du vil ha tiden sammen med barnene dine mens de er små! Så oppi all elendigheten med sykdom osv så ble det litt glede også! Det fortjente du virkelig!

God bedring, håper du er på beina igjen snart!

Mange god bedring klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias cat7413. mars 2002
Gratulerer med jobb! Slenger meg på med kjerringråd mot forkjølelse. Solhatt - masse solhatt. Ta minimum dosen i litt vann, klyp for nesa og drikk. Ha tab/kaffe el. klar til å skylle ned med for det smaker virkelig ekkelt. Gjenta så ofte du klarer. Jeg lover at forkjølelsen slipper taket fortere.
Mamma pleide forresten å koke havresuppe med rosiner når jeg var syk. Sunt, væske, næring og god smak i ett. Kan kanskje være verdt et forsøk?
Klem og god bedring.
c.AuthorAlias Minelli13. mars 2002
Hei Kikki!

Gratulerer med ny jobb! Det blir sikkert deilig å komme seg vekk litt hjemmefra - da setter man gjerne mer pris på å være hjemme også!

Håper forkjølelsen gir seg, ikke moro å gå og hangle hele tiden, nei. Du må følge spritrådet mitt, da! Det hjelper det - og i tillegg dytte innpå med halspastiller; Ricola, Bentasil...alle disse uten sukker!

Og du - huset står der fortsatt om det ikke blir helt tipp topp rent i løpet av denne dagen...

God bedring!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Annie13. mars 2002
Gratulerer med ny jobb! Håper du blir risk igjen snart. Kjenner absolutt igjen mannen min, han er like forbauset hver gang han overlever en forkjølelse, uten store men.

Klem fra Annie
88,3 kg

Forbaskede mens og slitsomme basselusker

Det er helt typisk at når motivasjonen kom igjen så satte mensen inn med full styrke .Det er ikke akkurat da jeg har mest lyst til å trene. Dessuten satte forkjølelsen inn igjen for fullt. Halsen er så sår at i går kveld satt jeg der med en boks dream is og trøstet meg med. Ja spiste ikke opp alt altså, men burde selvsagt ikke hatt noe. Det beste er is når halsen min er vondt. Jeg orker ikke pastiller eller varmt drikke.
I dag har jeg heldigvis fri, så jeg og ungene skal begynne å lage litt påskepynt, de syntes alltid det er gøy å lage noe. Får nok ikke trent i dag heller, men i morgen skal jeg. Og så skal jeg være forsiktig med maten i dag.
Her ser det ut til å bli nok en deilig og solfyllt vårdag.

Klem Kikki
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH12. mars 2002
Hei på deg Kikki!

Huff da ikke noe gøy med sår hals og forkjølese! God bedring til deg! Men jeg er helt enig med deg at is er topp mot sår hals, det kjøler liksom ned litt på en måte. Når man er litt syk også så er det godt og kunne spise litt godt.

Håper dere fikk laget masse fin påskepynt i dag, det er jo bare kjempe kos!

God bedring og ha en super kveld!

Mange god bedring klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Minelli12. mars 2002
Hei kikki!

Usj, ikke godt med vondt i halsen, og høyst upraktisk når man skal slanke seg! Jeg også har hatt det flere ganger underveis, og har faktisk også spist is! Jeg sverger til det, og tror ikke det gjør så veldig mye for kalorimengden. Faktisk pleier jeg også å drikke litt sprit (sterk likør...bør egentlig gurgles), og det funker også! Det er jo ikke dette vi legger på oss av, men den jevnlige snopingen!

Er sikker på at vekta di justerer seg ned igjen når mensen er ferdig, så bare hold motivasjonen vedlike!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias savanna12. mars 2002
Heisann og takk for gratulasjoner!
Ser du har hatt litt vektoppgang ja... Men dette klarer du! Man har alltid perioder hvor man opplever dette.... Jeg har kommet meg nesten over en lang periode nå, skal prøve å gå ned litt til, men er fullstendig klar over at jeg kommer til å gå opp endel under graviditeten. Men jeg kan hvertfall prøve å begrense "arbeidsmengden" jeg vil få etter graviditeten-....

Klem fra Savanna
c.AuthorAlias cat7412. mars 2002
Stakkars deg. Det går nok fort over, skal du se. Du kan jo forøvrig prøve å ta noen situps/pushups/knebøy el. på gulvet hjemme. Bare ikke ta det for hardt. (Jeg har tatt situps hver dag jeg ikke har hatt annen trening nå en periode - og det virker. Ryggplagene blir mindre også ved jevnlig trening av magen.) Kos deg med påskepynten!
Klem og god bedring.
87,9 kg

NÅ ER MOTIVASJONEN ENDELIG TILBAKE

Jeg har lenge prøvd å tvinge motivasjonen frem, og har prøvd å innbille meg selv om at den har vært der, men det har den ikke. Jeg har vært altfor usunn og da er det vanskelig å komme i gang igjen med å være sunn synes jeg. Får sånt et søtsug hele tiden. Greier jeg ett par dager uten søtt er jeg over det suget. Så nå føler jeg meg på rett veg igjen. Har fått trent to dager på rad, og skal avgårde i dag igjen. Når jeg trener er jeg mer nøye med hva jeg spiser. Har hatt problemer med å få trent noe særlig i det siste pga jobb, gubbens jobb og ungene, men nå ordner det seg igjen.
Jeg har også begynt å føre spise og treningsdagbok igjen, og det var til stor hjelp sist..
Denne gangen har jeg bestemt meg for ikke å sette meg lansiktige mål, ihvertfall til og begynne med vil jeg sette ett og ett mål. Og det første nå er å være nede på 85, ett eller annet innen 26. mars som er guttens min sin 2 årsdag.
"Dessverre" er det veldig mange bursdager i mars, så det blir en prøvelse, men jeg vet at jeg er nødt til å tillate meg ett stykke kake eller noe når det er selskap ellers går det ikke. Så da sparer jeg inn på litt mat i stedet.
Men dette ble langt og rotete så jeg får heller ordne frokost.

Må forresten også si at jeg synes det er trist at det finnes noen som misbruker disse sidene, det gjør at jeg synes det kan være litt ekkelt å skrive her, man vet jo tross alt ikke hvem det er som misbruker disse sidene.

Ha en topp torsdag (jeg skal vaske huset, blæææhhhh)

Klem Kikki
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli7. mars 2002
Hei Kikki!

Så flott at motivasjonen er tilbake igjen, da! Jeg er helt enig med deg i søtsuget. Bare man klarer å holde seg noen få dager, så pleier det å gi seg.

Med et godt kosthold og mer eller mindre trening, er jeg sikker på at du når målet innen 26. mars!

Klem fra Minelli
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.