← Alle dagbøker
Kikka
51 år175 cm8 innlegg
2001
0 følgere
Start84,0 kg
Sist81,5 kg
Endring−2,5 kg
BMI nå26,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 20. september 2001
81,5 kgMin nydelige kjærest!!!
HEI!
...har så lyst til å dele noen komentarer fra min kjære fra en prat vi hadde i går angående kvinnens kropp, og ikke minst min kropp. For det første skryter han masse av hvor flink jeg har vært som har greid å gå ned i vekt og sier han synes jeg er fin. Han understreker at han er fornøyd med meg akkurat som jeg er, men respekterer at jeg enda vil ned endel kilo før målet er nådd. Så kommer han med komentaren som ga en ekstra stjerne i boka: " Jeg synes det er sjarmerende at jenters kropp forandrer seg med årene, jeg, jenter skal ikke se ut som magre tenåringer!" Noe så nydelig!!! Ikke rart jeg er glad i han!
Ellers så hatr det kommet på 0, 5 kilo igjen, sikkert etter mine utskeielser i helga...men, men, da ser jeg hvilken skade det gjør og det motiverer til å hoppe over godtene nå til helga...
Ha det fint alle sammen, håper dere andre har en like fin kjærest som jeg!
17. september 2001
81,0 kgHÆ?
Vel overstått helg, og jeg har gått ned, til tross for pizza, brus og en pose potetgull! Helt utrolig. Nesten så jeg ikke stoler på vekta, men den er vel sånn nogenlunde...veier meg jo på den samme vekta hver gang!
Dagen har starta med knekkerbrødfrokost og 1 time høy- puls aerobic. Deilig!
Nå skal jeg på jobb, har en Nutrilettbar som nødproviant i veska, ikke alltid så lett å få spist skikkelig på kveldsskift!
ha en fortsatt fin dag, da dere!!!
15. september 2001
81,5 kgHELG!
Ja, så er helga her, og det er tid for kos! Blir litt ekstra med god mat i helga, blir litt slankefri! Har jo slankingen i bakhodet men forsyner meg med " digg- mat" med god samvittighet. Tar mindre porsjoner en tidligere, det er eneste forskjellen.
I dag skal vi spise hjemmelager pizza. Det usunne på den er vel osten, ellers så er det jo faktisk mye grønnsaker og karbonadedeig og loff...legger alle ingrediensene rå på, så det er vel ikke det verste sånn sett!
Trimmen i dag var 1 time Step 2, det er jeg stolt av at jeg greide! så røtt at det var så vidt jeg kom meg opp i tide!
Eleers så viste vekta - 1 kilo i dag, det er jo bare en heltopp start på en kosedag!!!
Kos dere !!!
13. september 2001
82,5 kgØnsker meg ny vekt!
HEI!
Det var så hyggelig å lese komentarene i dagboka mi da jeg logga på i dag!
Min dag i dag har vært litt stressa...var så fryktelig sulten på jobben i dag, og kunne ikke skjønne hvorfor. Det var veldig travelt i dag, så tempoet gikk i 120...så, på møtet før vi skulle hjem kom jeg på at jeg rett og slett hadde glemt å spise lunsj! Å sånn som jeg hadde gleda meg til knekkerbrødene mine før på dagen! Ikke bra det der! Drakk derfor bare svak lettsaft til lunsj, skulle vært nogo attåt også!
Må prøve å bli flinkere til å spise mellommåltider også, der skorter det på. Har tre hovedmåltider på dagene frokost, lunsj og middag.Drikker mye svak lettsaft(...ja, vet det er sunnere med vann men har problemer med å like det...)innimellom, m,en skulle spist mer frukt og grønt!
Ellers ønsker jeg meg digital vekt. Dere som har lest i dagboka mi, har kanskje undra dere over at jeg angir kilo i hele og halve. Det er fordi vekta vår er et gammelt klenodie som samboer`n har arva etter besteforeldrene sine. Noen ganger blir tallskiven helt spinnvill og flere besøkende her sier den viser for myr. Ikke vet jeg, men jeg har nå bare den å forholde meg til enda. Før hadde de vekt i garderoben på SATS, men den er fjerne av en eller annen grunn. Når neste lønn kommer, skal jeg kjøpe ny vekt, kom gjerne med anbefalinger. Mye artigere med nøyaktige desimaler, gir jo masse motivasjon!
Ha en forsatt fin dag, da dere!
12. september 2001
82,5 kgSaaaakte men sikkert!
Det går nedover! Gjør ikke noe om det går sakte, bare det gåt nedover! For meg er en del av målet å legge om kostholdet permanent, og foreløpig funker det utmerket.
Når det er helg, er det helg. Da koser jeg meg med noe god mat, men godter holder jeg meg unna. Forrige uke hadde jeg bursdag, så da blei det en ekstra god og kaloririk middag, og i helga blei det påfølgende kakefeiring...Forsynte meg litt begrensa, men koste meg med god samvittighet!
Dessuten er jeg inne i gode trimmerutiner. Har greid å holde målet mitt til nå, og det er jeg meget godt fornøyd med! Deilig å kjenne at kroppen blir i bedre form, dessuten merker jeg at jeg har mer overskudd nå enn tidligere. Det er ikke så tungt å stå opp om morgenen heller! Og du verden så deilig det er når selvfølelsen stiger i takt med at kiloantallet synker!!!
Var og prøvde kær i går på Hennes og Mauritz, og fant masse fint som passa perfekt! Noen Hennes bukser var tilogmed for store!!! Det var lenge siden sist, det...
Ellers i dag er jeg i sjokktilstand som resten av verden etter terroraksjonen i USA i går...til å miste helt matlysten av...helt forferderlig!
Nå slak jeg kose meg med knekkerbrød-lunsj!
Kjempesprekk...
Hei!
I dag er det fredag og helgedag. Starta bra med trening og sunn frokost og lunsj. Så sprakk det totalt med middagen og nå har jeg havna på fylla. Hele gjengen har bestemt seg for en tur på by`n i dag, det har jeg også lyst til! Ikke moro å være den eneste edrue! Dessuten blir det masse spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, så tror alle enten at jegt er gravid eller at jeg slanker meg...og det vil jeg helst bevare som min privare greie. Det er så sjelden at vi drikker, at det får bare gå! Vet at det blir lenge til sjansen byr seg igjen! Og at jeg koser meg med gor samvittighet, ellers blir dette opplegget uutholdelig! har god tid på meg, og de første 8 kg. brukte jeg jo 1/ 2 år på, så en usunn dag betyr i så måte ikke all verden!
Kunsten med en sprekk er jo å eleganr t hente seg inn igjen tiul den sunne tilværelsen, og det skal jeg klare- I morgen er det på`n igjen! Så kommer jeg jo selvfølgelig til å holde meg unna potetgullet og dippen!
Ha en fin helg, alle sammen!
Mat i dag:
Frokost: 1 eple+ 1 l. vann
Lunsj: 3 Ryvita med kokt skinke, agurk og paprika og røyka laks+ 1 kopp te+ 1/2 l svak lettsaft
Middag: Fersk båndspaghetti med carbonara- saus
Nattmat: (...helt sikkert) Knekkerbrød med kokt skinke
Sulten!!!
I dag har jeg spist min første nutrilett- bar...fysjameg! har sett at andre her inne spiser denne istedenfor et måltid, så jeg var spent på å prøve! Men det ble en heller ukulinarisk opplevelse for meg. Spiste en med sjokoladesmak til frokost. Skikkelig kvalmende og sagflisaktig liten sak den der. Heretter står jeg opp tidligere så jeg får tid til å spise!
Ellers føler jeg meg utålmodig og sulten. Det er vel helst fordi slanking medfører restriksjoner i hva jeg kan og ikke minst IKKE bør spise. Har lyst på alt som er NEI- mat!!! Så vet jeg hvor mange kilo jeg skal ned og at det kommer til å ta uendelig med tid...skulle gjerne sett at det går fortere! har veid meg i dag også, men vektnåla har ikke flytta på seg i det hele tatt...ikke en eneste millimeter!
Skal prøve å trene i morgen og fredag. I dag har jeg dessverre masse husarbeid, men skal prioritere en spasertur ut i alle fall!
Kikka`s meny i dag:
FROKOST: 1 nutrilett- bar og 1/2 l. lettsaft
LUNSJ: 2 knekkerbrød med kokt skinke, tomat og agurk
MIDDAG: Spagetti og kjøttsaus
På`n igjen!
Etter en lang og usunn sommerferie er jeg igang med slankinga igjen. Var veldig flink etter jul og utover våren. Trimma jevnlig og spiste sunt i ukedagene. Helgene var nok fylt med mer godter og usunne retter... Gikk ned tilsammen 8 kilo og syntes det var en bra start!
Var på trening i går og akter å ha som mål å trene aerobic minimum 2, helst 3 ganger i uka. Av er faring er det nå om å gjøre å sette realistiske mål. helt umulig å jobbe etter mål som bare fuker i teorien!
Denne gangen er jeg nok mer utålmodig og ønsker raskere resultater. Målet er ned 15 kilo til, så det jeg blir her en god stund! Leste om en av dere som unner dere noe ekstra godt hver 5. kilo av. Godt tips!!! Den adopterer jeg, så har jeg noe å se frem til!Denne siden har vært til enorm motivasjon, og dere andre sine dagbøker med kosttips er nyttig! Skal holde meg unna de helt store utskeielsene i den grad det lar seg gjøre...og i alle fall prøve å holde de til en dag i helga.
Bare fra søngdag til i dag har det rent( bokstavelig talt!...kroppen kvitter seg vel med mye vann??)av 2 kilo. så det er en absolutt tilfredsstillende start!
I dag har jeg spist:
FROKOST: 1 Ryvita knekkebrød med kokt skinke, tomat og slangeagurk+ 1/2 liter Fun light saft
LUNSJ: Samme som til frokost, men 2 knekkebrød og i tillegg et eple
MIDDAG:6 kyllingnuggets, ris og 5 sherrytomater+ et glass lettsaft
Skjønner godt at du er glad i kjæresten din,er en tankevekker å ta med seg det der.Bra er det jo at han respekterer at du vil ned litt til,det handler jo om at man vil føle seg vel.
Krysser fingrene for deg med en helg uten snop da,det er hardt,men det går jo hvis man vil,jeg har problemer med det der,men det er jo snart ny uke og nye muligheter og spist er jo spist!
sTÅ PÅ VIDERE KIKKA,DETTE FIKSER DU!ønsker deg en fin helg!
Klem fra modah
Skal huske det kjæresten din sa, jeg...
Ønsker deg en strålende dag i morgen!
Klem fra Minelli