← Alle dagbøker
diarist.Alias

Keyz

48 år164 cm57 innlegg 2002 0 følgere

Start93,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå34,2
📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
23. januar 200227. august 2002
92,0 kg

Et nytt tak.

Setter vekta litt høyere. Ganske sikker på at jeg har gått opp noe i det siste.

Det er på tide å ta tak i seg selv igjen. Blåmandagen jeg nevnte i går er definitivt over, og jeg er noe mer motivert for å gi meg i kast med kiloene igjen. Dessverre ble det ikke noe trening på meg i dag, for jeg våkna kl 19. Litt forvirra og tummelumsk kan man si.

I det siste har jeg drukket altfor mye brus. Bare PepsiMax, men brus er brus. Greit nok at den er kalorifri, men disse mengdene! Virker som jeg ikke greier å la være å drikke søtt, så jeg får trappe gradvis ned ved å:
- drikke bare ett glass PepsiMax hver kveld.
- drikke vann (jeg er veldig lite flink til vanndelen) og FunLight på dagen.

Vi får se da, hvordan jeg greier meg denne gangen.. :o)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias nite😊30. august 2002
Hei vennen

Ser du mandag hadde en skikkelig dårlig dag. Først og fremst må jeg si at det har du lov til. Det virker som flere her inne sliter litt om dagen, og at dette går litt utover motivasjonen. Det med å stikke fingeren i halsen er :-(((, og hvis du ikke har gjort det før, IKKE GJØR DET. Les gjerne om dette i min historie.

Så tirsdag er du mere motivert og har et lettere humør, og så var du borte.
Du er vel med ennå.

Dette med trening vet jeg alt om, og ikke komme igang mener jeg. Klarer ikke å motivere meg til å ta i et tak, etter jobben.
Kontaktet et Sats senter i dag, og har tenkt å skrive litt om dette når jeg oppdaterer DB mi.

Gi en lyd fra deg da, så jeg vet at du er med ennå.

Klem nite
c.AuthorAlias hecatee😃29. august 2002
hei, keys!! :) :)

sykkel, ja. er som deg jeg. kjøpte sykkel tidlig i sommer, men har bare såvidt prøvd den. føler meg dum og idiot siden jeg ikke bruker den. skikkelig tiltak og å ta fatt!! skal vi ta sats en dag sammen til uka, når mensmonsteret er borte? ta hver vår sykkeltur og oppmuntre hverandre? :)

mensmonster er kjiipe greier!! *jager monsteret vekk, og ber mensen om snart å bli ferdig!!*

var kjempeflink til å drikke masse vann tidligere jeg, men har dessverre falt tilbake til gamle vaner. tar fatt igjen fra i morgen av. bare å hoppe i det for min del!! :)

godklemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Blondie78❤️28. august 2002
Saa flott aa se at du igjen er litt mere motivert... Ble ganske bekymret da jeg saa at du var i daarlig humoer, og manglet motivasjon da jeg var innom dagboka di i gaar.

Sitter i dag i Kuala Lumpur, langt vekk fra de vakre strendene jeg skulle oenske jeg fortsatt var paa...
Men, men her er det varmt og godt. Og mye spennende aa se paa og shoppe!

I morgen regner jeg med at turen gaar til Bangkok, saa litt shopping der ogsaa foer vi drar hjem.

Tror jeg kommer til aa vaere ganske sliten naar denne turen er over. Har jo da besoekt 3 land paa 2 uker...
Men det er jo spennende aa faa med seg saa mye paa kort tid..

Huff, dette ble mye reise prat! Gleder meg i allefall til aa komme meg hjemover igjen, har jo masse dumme vaner jeg har faatt i ferien som jeg maa slutte med.
Ikke mere sjokolade og pommesfrites naar ferien er over.... !

Vi faar chattes naar jeg kommer hjem igjen! Ha en flott dag!
Klem Monica
91,4 kg

Oppdateringer i hytt og pine..

Det går virkelig dårllg for tida. Tanken om å spise sunt og trene ligger i bakhodet, men der forblir den. Frokost og lunsj er sunne måltider for meg. Hender også jeg får i meg en frukt før jeg drar hjem. Men derfra er det nedoverbakke. Det er virkelig slitsomt på jobben for tida, og kjøkkenet mitt innbyr ikke til matlaging. Vi leier en mildt sagt råtten leilighet. Jeg vil ikke engang be folk hjem. Vi flytter før jul. Skal bli deilig.
Men uansett. Jeg hiver i meg det meste. Pizza og pølser etc. Sjokoladekake og boller. Mengder med pepsi max. Nå får jeg det til å høres ut som om jeg spiser en hel masse, men jeg gjør ikke det. Jeg spiser bare ikke sunt. Stort sett orker jeg ikke lage noe, og spiser heller ikke. Ikke bra det heller. Men om jeg spiser, så er det usunt.

Mensmonsteret har innhenta meg, og jeg har vært litt 'blå' i det siste. Sånt går over, og jeg har store ambisjoner om å trene i morgen.
Med 'blå' menes vonde og usunne tanker om å gjøre meg selv virkelig vondt. Stikke fingeren i halsen etc. Det hadde jo vært så lett. Men jeg er forhåpentligvis for fornuftig til å gjøre sånt. Det er bare fordi jeg har stagnert så sinnsykt at de tankene kommer nå igjen. Jeg vil ikke ha medynk, det var bare riktig å skrive ned disse tankene nå. Jeg sletter dem kanskje igjen i morgen.

Skulle ønske jeg hadde noen å trene og slanke meg sammen med. Annet enn her. Er jo to på jobben som driver med disse viktvaktarna-programmet. Men jeg likte det ikke. Hun ene kjenner jeg ikke så godt, og hun andre er for fanatisk. Det er veldig viktig at all maten hun spiser er av riktig sort, og det må bestilles riktig etc. Jeg blir nesten flau på hennes vegne. Det er så megmegmeg. Føler nesten hun gir litt faen i barnas mat så lenge hun får det hun må ha. Litt flau blir jeg kanskje også fordi jeg føler folk ser på meg og tenker 'Hvorfor slanker ikke du deg? Du er jo mye større enn henne'.
Men men. Jeg har tenkt å prøve meg litt på egen hånd utover høsten. Føler det blir lettere å trene utover høsten og. Funker ikke det, så søker jeg 'profesjonell' hjelp. Liker Lev Lettere-konseptet til SATS, men jeg har ikke råd denne høsten. Så jeg får se hvor langt jeg kan komme på egen hånd først.

Men det irriterer meg at jeg ikke sykler lenger. Kommer ikke igang igjen. Har ikke sykla siden før sommeren en gang. Ikke siden jeg fikk den reparert og justert faktisk. Tragisk er det. Jeg kan jo sykle til oktober en gang, det gjorde jeg i fjor.

Nuvel, det er på tide å finne senga. Ha en fin uke alle! :o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃29. august 2002
hei, keys!! :) :)

la til komentaren på feil dag jeg.... oooops.....

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
91,4 kg

God natt.

Heh.. jeg har vokst den siste timen, og trekker innlegget jeg skrev. Superbarnslig av meg, ærlig talt.

Jeg har én ting å be om unnskyldning for: at jeg sa at nite hadde hatt et ille liv. Fordi jeg ikke greide å holde to historier fra hverandre har jeg blanda (naturlig nok), og det kom da altså ikke ut til nites fordel. Unnskyld.

Alt annet skal jeg stå for.

Så legger vi diskusjonen død og smiler til hverandre igjen :o)

Men kall meg aldri dame igjen.. Hehe.

Takk, og ha en fin uke.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias hypomania😄22. august 2002
Hei...
Takk for kommentar!
Ville bare informere om at jeg har svart på den på innlegget mitt. Takker for at du bryr deg, men jeg har heldigvis ikke noe problem med maten! Stikk innom og les innlegget mitt om du vil...
Lykke til med videre slanking!

Klemmer fra hypomania
c.AuthorAlias Aasalill😄21. august 2002
Hei Keys!

Du var nok ikke den eneste som stokket kortene litt i den diskusjonen. Synes likevel jeg må få rette en takk til deg, en god-jente med riktig holdning her i livet! Det var godt å høre at man har flere i ryggen enn på nakken, så takk skal du ha...

Og jeg er også med å smiler =)

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Ser du har fått forklaring på hva en SG`er er :)

Ha en glimrende dag :)
c.AuthorAlias nite20. august 2002
Hei unge jente (bedre nå)

Vil bare gi deg et stort smil, og en god klem.

Nite (som har vært ute å gått med nasse akkruat for bittelitt siden)
c.AuthorAlias hecatee😃20. august 2002
Hei!!

ser du lurer på hva en SG'er er????? det er en bruker på nettstedet www.snartgravid.com/plassen

Ønsker deg en slankende og god uke!!

klem hecatee
91,4 kg

Vekta står seg.

Og det er jeg kjempefornøyd med selvfølgelig :o) Spiste noe godt i går; potetgull, lakris og is, men i små mengder.

Det er 26 grader ute! Knallvær! Samboeren og jeg skal bade, grille og kose oss i hele dag. Det jeg evt måtte få i meg av fete kalorier av grillinga forsvinner raskt under leken i vannet. Men hvor fett er det egentlig det vi skal grille? Ikke så veldig antar jeg; rent kjøtt, salat og potetsalat (jeg fant en med bare 10% fett i. Sa meg ingenting *ler* men det er sikkert bra..)

Da gjenstår det bare å ønske alle en god søndag! :o)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃20. august 2002
Hei på deg vennen. Hvorfor skulle du få meg på nakken ? Jeg gidder ikke å hisse meg opp over noe som har blitt blåst noe så enormt utover sine proporsjoner at det er latterlig....
Kjære deg Keyz - det jeg mente med at Aasalill var usaklig, var at hun blant annet beskyldte Nite for å ønske å starte en krig her inne på slankere.com mellom de overvektige og de normale som hun kalle det. For meg er dette utrolig usaklig. Jeg forstår at man reagerer på ting, for vi vil alltid kunne treffe såre punkt hos noen med det vi sier. Men jeg har aldri tidligere her inne opplevd maken til personangrep som det Aasalill la inn hos Nite... Og det var det jeg kalte usaklig.
Selvfølgelig er vi mennesker uenige om ting - det er vel ikke for ingenting at det kriges konstant på minimum 50% av jorda ??

Vi har ALLE dårlige sider - det finnes ikke et perfekt menneske - men det er ingen unnskyldning for å bli direkte ufin... Men det er bare MIN mening... Du skriver: "Men man kan ikke forvente å ikke få reaksjoner på det man skriver her inne. Da kan man i grunnen gå over til papir.." Gjelder ikke det isåfall ALLE her inne ? Og ikke bare Nite ? Det gjelder også meg, deg OG Aasalill... Poenget må jo være at NÅR vi reagerer og svarer på noe som provoserer oss eller treffer oss på annen måte følelsesmessig, så gjør vi dette som voksne mennesker og på en saklig måte.

Kjære Keyz, jeg tror at du har misforstått hva Nite ville frem til i innlegget sitt. Men for alles del, så syns jeg at vi nå skal legge denne diskusjonen kald, for som jeg sa i begynnelsen av denne kommentaren, så har hele denne saken blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner... Så la oss nå glemme dette, og være enig om at vi er uenige. Og kjære deg Keyz, akkurat som dine intensjoner bare er gode med det du skriver, så er også Nites og mine...

Ha en strålende tirsdag !

Klem fra NasseNøff

c.AuthorAlias nite20. august 2002
Nå får det være stopp. Ser du har vært inne hos nassenøff og lagt inn innlegg i går, også.
Var ikke min unnskyldning i går nok for deg? Skal du fortsette på dette?
Du må lese mitt innlegg for hva det er, så kan du gå inn på mine svar til andre. Og etter du har lest dette, kan du da igjen fortelle meg om jeg har nektet noen å være her inne, har jeg vært stygg, ureal eller uhøflig mot noen? Eller aller mest er jeg nyskjerrig på om jeg har vært usakelig?
Du hevder til meg at jeg kan ikke være stygg mot andre selv om jeg har hatt et dårlig liv selv. HVOR HAR DU DETTE FRA?

Ja helt rett, jeg blir forbanna når folk ikke kan se hva jeg skriver, og ta en unnskyldning uten å fortsette med dette i det uendelige.

Nite
c.AuthorAlias nite20. august 2002
Jeg beklager, hvis du har lest mitt svar til deg, ser du at jeg har endret på dette, da jeg heller velger å legge ut en totalkommentar på min egen dagbok.
Jeg gikk i samme fellen som andre, og bruste med fjøra litt for fort, og beklager dette. Ser du har lagt inn innlegg til meg igjen, og jeg kan kanskje være litt enig i at det er en generasjonskløft her, men tror nok at en i 20 årene kan være vel så voksen som ei på 40. Se bare på nassenøff, som jeg føler jeg har masse å lære av. Så jeg tror du er ei allright dame med mange reflekterte tanker. Så lykke til videre, Keys

Klem nite
c.AuthorAlias nite20. august 2002
Takk for dine synspunkter, men du Keys, du må lese hva jeg har skrevet, og jeg har aldri vært uhøflig mot noen, ikke "grillet" noen for å si saklig mening, og heller aldri hatt et dårlig liv.Tvert imot, stort sett.

Nite
c.AuthorAlias NasseNøff😊18. august 2002
Hei på deg Keyz, og takk for hilsener ! Jeg har vært slapp med å legge inn kommentarer selv i det siste jeg, så tenk ikke på det *ss* Det er jo kos å høre at du følger med meg da Keyz, og det går begge veier for å si det sånn. Det er ikke alltid at tiden strekker til så man kan legge inn meldinger, men man leser jo ofte allikevel.

Trenger du så mye søvn for tiden da vennen min – er du ikke helt frisk kanskje ? Det hender jo at man har perioder der man har større søvnbehov enn ellers selvfølgelig, men da er det som regel fordi det er et eller annet som herjer i kroppen…

Hehe – du er litt av en natterangler i helgene skjønner jeg *ss* Da er det jo ikke så rart heller at du sover lenge *ss* Jeg håper at du har kost deg masse i finværet i dag, med både soling, bading og grilling som du ’varslet’ at du skulle kose deg med !
Og gratulerer med at kroppen har gitt slipp på et kilo – det hjelper så godt på humøret.

Flott jobba med vekta vennen – dette går veien !

Ha en strålende søndag du også Keyz, og så ’snakkes’ vi ! Skal du være med på oktobertreffet forresten ??

Stor klem fra NasseNøff

c.AuthorAlias ivalodia😊18. august 2002
Hallo Keys :-)

Gratulerer med nytt tall på vekta :-) Jeg har mer tro på at å unne seg litt underveis er bedre enn å slanke seg helt med avholdenhet t alle fristelser, om man da går opp igjen, så er det lett for å gå opp mye mer enn da der man var ved start !

Ved å bade så kan du jo bare legge ut på en svømmetur og da er dagens trening i gang. Håper du fikk nyte det fine været sammen med samboern.

Nå er det ny uke med nye slankemuligheter, ha en fin uke :-)
Bilde
91,4 kg

Jeg er stum.. + nye kroppsmål

Altså.. Her sto jeg opp i morges og følte meg sååå tung i kroppen. Tenkte jeg måtte veie 95 kg - minst! Også viser vekta 400g mindre enn i går. Og enda hadde jeg i meg smågodt, is, cider og ostepop i går. Måltidene var sunne riktignok, og det ble ingen etter-byen-mat på meg heller. Men jeg er ikke tørst i dag, så jeg tror ikke vekttapet skyldes væsketap. Jeg mener.. hvor full blir man av tre cider? :o)

elvfølgelig er jeg glad for å ha gått ned. Men jeg trodde gårsdagens nedgang var en flopp, også går jeg ned enda mer. Jeg bare lurer på hva som skjer jeg. Har ikke gjort noe som tilsier at jeg skal gå ned i vekt. Føler at jeg har null kontroll!

Kanskje det er dårlige batterier i vekta mi? (Den hadde ikke det.)

Fant ut det var på sin plass med nye kroppsmål. Men jeg har revurdert den midje og mage-tingen. Måler nå på navlenivå, fikk tips om det et sted.

26/2 - 8/4 - 17/8
Overarm: 39 - 39 - 38 --> -2
Bryst(m bh): 107 - 106 - 106 --> -1
Under bryst: 96 - 93 - 91 --> -5
Navle: --- - --- - 112 --> 0
Hofter: 130 - 129 - 128 --> -2
Lår: 78 - 77 - 77 --> -1
Over kne: 49 - 48 - 48 --> -1
Legg: 42 - 42 - 41 --> -1

Det blir tilsammen minus 13 cm siden den aller første målingen. Litt misvisende nå, siden jeg begynte å måle på ny måte ved navlen nå i dag. Nuvel.. :o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12317. august 2002
Er det ikke bra herlig når vekta viser mindre enn man hadde forventet? Gratulerer med nedgang, måtte den forsette....
Centimeterene krymper også ser jeg, så da er det bare å fortsette da.
c.AuthorAlias hecatee😃17. august 2002
hei og god lørdag!! :)

jeg brukte bio chrom tilskuddet!! fåes på helsekosten!! tvi tvi

GRATULERER med vektnedgangen!! :) :) SÅÅÅÅ deilig!! har veid meg i dag, og ble positivt overraska jeg og!! SUPERT!!

bruker målbånd jeg og, men skal ikke måle meg før i morgen.... spennende.

keep up the good work!! LYKKE til med videre slanking!! må du ha en fortryllende deilig helg!!

tonnevis av slankevibber fra hecatee
91,8 kg

Jøss..

Enda litt ned faktisk. Jeg kan ikke forklare det. Jeg spiste til og med litt potetgull i går..
Har det endelig løsna, eller er det et resultat av at jeg ikke har særlig stor matlyst for tiden?
Nuvel, skal ikke ta sorger på forskudd, og i kveld skal jeg og en venninne ut på konsert - vi skal drikke viiin :p

Ha en fin helg dere!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78❤️16. august 2002
Bare en liten hilsen før jeg reiser... Så flott at du går nedover :)
Det er jo ingenting som er bedre enn det!
Jeg reiser i ettermiddag, så vi "sees" igjen om 2 uker!
Stor klem Monica
92,0 kg

Oi! Ned jo :o)

Vekta er riktignok før frokost, før klær - før alt! Men jeg har veid meg ørtogførtiganger, og den står på 92 blank. Digg. Gir en ekstra motivasjon til å være flink i dag.
Men jeg har ikke mye tro på at den viser det samme i morgen, selv med normalt matinntak og til og med litt trening i dag. Jeg var nemlig i litt dårlig form i går. Fikk en voldsom hodepine samt ble veldig kvalm på morgenkvisten på jobben. Så jeg var hjemme før 9, sov noen timer og spiste heller lite i hele går. Ikke for det.. Jeg og kjæresten spiste pizza og godis på kvelden vi.

Nuvel. Jeg prøver bare iherdig å ikke lure meg selv! Hehe :o)

Ha en fin dag folkens! Snart er det helg og greier!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Hei
Takk for kommentar i dagboka mi. Så fint da at det jeg skriver kan være til bruk for andre. Så var jeg altså ikke helt alene i hele verden om de tankene.
Lykke til videre du også.
92,6 kg

Tiden går..

.. men vekta mi består. Jeg har vel ikke gjort så mye aktivt for at den skal gå ned heller. Men jeg har faktisk ikke spist så mye snop i det siste.

Et par jeg jobber med følger det svenske ViktVäktarna-programmet (samme som WightWatchers). Det går ut på at man spiser for så mange poeng og trener seg til så mange poeng etc. Man har en cd med en database med masse matvarer, også planlegger man måltider utfra den. Jeg har også en kopi av den cd''en. Har prøvd å sette meg inn i det, men ærlig talt syns jeg det er vanskelig. Alle matvarer er svenske, så man må gjette mye. Jeg tror ikke det er den helt store tingen for meg.

Det jeg kunne tenke meg å prøve er SATS kostholds- og treningsprogram Lev Lettere. Syns det virker som et virkelig bra opplegg. Men så er det å overvinne sjenansen og melde seg på da :o)

Jeg må i alle fall sove litt på det.. :o)

Fortryllende uke folkens!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
SATS's sitt opplegg høres jo fint ut. Diett + TRIM er løsningen tror jeg. Du får samle mot i o bøtter og spann og melde deg på! Lykke til.
92,6 kg

Veldig kort...

Er så trøtt, må sove.. Men les det som står i denne linken alle sammen. Avliving av treningsmetoder. Jeg skal i alle fall aldri slite meg opp for å trene før frokost nå! *ler*

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/07/345337.html
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002

Hei på deg Keyz, og takk for hilsen ! Joda, alt går så meget bedre med meg og enda litt til *ler* Nå har jeg funnet tilbake til riktig side av humørlinja, og bra er det, for den andre siden var skikkelig skummel…. Jeg unner ikke min verste fiende å gå seg vill på den siden der…

Men Keyz vennen da – du må ikke slite deg ut på jobb du heller !! 10 poeng til deg for at du løy til kollegaen din så du ikke måtte jobbe ennå mer – du må passe på å ta vare på deg selv innimellom all jobbingen ! (Look who’s talking…)

Jeg håper at dere både har fått badet og grillet, at sunn mat har funnet veien ned i Keyz mage og at hun har fått trent litt. Svømming er jo kjempebra trening !! *ss*

Ha en super helg vennen !

Klem fra NasseNøff


Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff❤️9. august 2002
Hei kjære Keyz - åh, jeg har savnet deg !! Godt at du er tilbake *s* Tusen takk for oppmuntrende og sprudlende hilsen til deppeNasse *ler* Det kom godt med og ga meg grunn til å smile *ss* Jeg skulle ønske at jeg også hadde evnen til å ta lang fart og gi fullstendig f i hva andre syns om at jeg sprader i bikini, men såpass guts har jeg altså ikke riktig ennå. Men neste sommer blir det om ikke annet, så iallfall shorts og bikinioverdel - da er jeg TØFF *ler*
*ler* Jeg syns jeg ser deg der de tripper rundt i bikinien din og vifter litt med den 'ny-snertne' rompa di og rekker tunge til de guttene som vil bite i den *ler* Herlig !!

Du oppnådde det du ville med innlegget ditt - jeg smilte og lo da jeg så deg for meg, neste sommer, viftende med den flotte stjerten foran nesa på sommeryre gutter *s*

Takk også for avlivingen av myter rundt trening. Det var godt å høre, for jeg har tenkt veldig på dette med å trene før frokost... Nå skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for at dyna vinner lenger *ler*

Ha en toppers helg Keyz !

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias RH🌙8. august 2002
Vel egentlig skal det vel være god morgen man sier på dette tidspunktet om dagen, men kanskje jeg heller skal si god natt! *ler*
For en bra artikkel gitt! Det sier jo bare en ting det at vi da slipper og ha dårlig samvittighet for at vi ikke trener om morningen!

Vel vel ha en super duper slanke dag!

Gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Blondie78😉8. august 2002
Hei på deg! Tusen takk for kommentaren i dagboka mi... Syns vekta burde rase nedover slik som jeg trener og spiser sunt!Men NEI!
Håper alt ellers går bra med deg!!!! Stå på videre! Godt å høre at trening om morgenen ikke er abefalt! :)
(Jeg liker ikke å trenen på morgenen i allefall... alt for trøtt til det)

Stor klem Monica
92,6 kg

Hoi!

Vekta har svingt mellom 92,6 og 93 i det siste, så jeg lar den stå.
Jeg har ikke trent så mye som jeg lovte meg selv denne uka. Trente forrige søndag og da jeg igjen trente på tirsdag greide jeg nesten ikke noe vekt. Antar at musklene mine var for slitne. Derfor droppa jeg treninga på torsdag, og hadde planer om å trene i helga istedet. Men på lørdag satt jeg barnevakt og i dag MÅ jeg rydde og vaske for vi får besøk på mandag. Men det ligger jo an til litt kaloriforbrenning der og :o)

Jeg har sikkert ikke fått i meg nok vann heller. Et par dager ja, men når det kom nye barn på barnehagen glemte jeg rett og slett å drikke. All min konsentrasjon på det nye barnet etc. Nuvel. Det var bedre enn i forrige uke. Godteinntaket har ikke vært så verst heller. To hele dager fullstendig uten til og med (i dag ikke talt med - det blir kanskje en is).

For neste uke burde vel målet mitt være å gå litt ned.. *ler* Og det burde jeg greie med å trene 2-3 ganger, kontrollere godteinntak, drikke mye vann og unngå fet mat. Akkurat som foregående uke mao.

Hehe, kan bli vanskelig å holde, for vi har kjøpt oss DVD-spiller :p Og jeg fikk LOTR i posten i går! *juble* 3 dager før release til og med. Den skal vi kose oss med i kveld :o)

Men, til tross for DVD''en - jeg skal trene! :o)

Ha en fin uke alle sammen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😉5. august 2002
Hey! Ja nå er det mandag igjen.... Syns helga er ganske tøff jeg... Mange fristelser... Og denne helga spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst til... (Skrekk og gru) Men jeg skal ikke veie meg før på torsdag så da håper jeg at jeg har gått ned det jeg har gått opp i helga.

Du får stå på å trene og drikke masse vann! Det er lett å glemme å drikke nok. Jeg syns også det er vanskelig i helgene!

Nei du får ha en fin dag! Kanskje vi chattes snart igjen?!

92,6 kg

Dette er langt fra min beste dag.

Første dagpå barnehagen igjen. Bare planleggingsdag i dag da. Også jobb nr 2 etterpå. Alt gikk helt fint. Spiste sunt, tenkte masse positive tanker - og på vei hjem gikk alt til helvete. Gikk forbi en kiosk. Argumenterte for og imot med meg selv - tydeligvis fant jeg flest for. Så jeg har gumla sjokolade og lakris foran teven i kveld. Og dette var ikke snakk om å kose seg.
Vet blodsukkeret mitt var altfor lavt. Lenge siden jeg hadde spist etc. Og første mensdag i dag. Men likevel. Det ligner ikke meg i et hele tatt. Veldig glad for at jeg har bestemt meg for å trene i morgen...

Men fordi jeg spiste all den sjokoladen er alt bare drit selvfølgelig. Jeg må sove nå - opp 6 i morgen. Hadde store planer om å sykle, men det innebærer at jeg må pakke sekken i kveld, og det tror jeg rett og slett ikke at jeg makter for øyeblikket. Kanskje har jeg mer energi etter noen timer søvn.

For en smell. Nesten så jeg må le. Var faktisk det siste jeg venta av meg selv i dag. Opp med hodet - sov godt :o)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😉1. august 2002
Hei på deg - bare innom for å si takk for koselig hilsen ! *s*
ALL trening er bra Keyz, det er jeg hellig overbevist om. Det viktigste er vel at man ikke bare trener på diverse stillinger i sofaen eller godstolen, for da forbrenner man ikke stort *ler*

Magen min er bedre nå, men den vil liksom krangle litt da. Tror den har havnet i trassalder'n *ler*

Kikker innom i løpet av helga !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias NasseNøff❤️30. juli 2002
Kjære Keyz, så godt å ha deg tilbake igjen ! Ikke tenk på den 'sprekken' din igår, det var nok bare en siste 'krampetrekning' etter ferien - med de svært så klare målene du har satt deg for denne uken, så er jeg sikker på at du kommer til å gjøre opp for gårsdagen og mere til !! *s* Jeg har nemlig tro på deg jeg vet du vennen *ss*

Jeg spiste faktisk også lakris i går, men jeg hadde en 'god unnskyldning'. Fordøyelsen min har kranglet en stund nå, og lakris skal jo være så fint for sånt, så jeg stappet i meg lakris til jeg ble kvalm... Men så hjalp det jammen meg også, uten at jeg skal utdype det noe mer *ler*

Håper du har hatt en god dag vennen min. Kikker snart innom deg igjen jeg vet du !

Kjempeoppmuntringsklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Blondie78❤️30. juli 2002
Ikke ta sprekken så tungt! Sånne ting skjer (dessverre)....
Men gjort er gjort, og spist er spist... så nå er det bare å stå på videre, og så blir det sikkert evigheter til neste sprekk. For man har jo dårlig samvittighet i flere dager etterpå. I allefall pleier jeg å tenke sånn. Hadde jeg bare ikke spist det og det så ville nok vekta gått ned... osv.
Stå på videre, dette skal vi klare sammen! :)
Humøret mitt er også ganske labert for tiden... men, men... de røde dagene kommer jo snart så det er vel derfor alt føles tragisk...
Uansett, ha en fin dag... :) Klem Monica
92,6 kg

Så var ferien over..

..og jeg begynner på jobb igjen i morgen. Det skal faktisk bli ganske greit. Føler at jeg har hatt mye fri nå.

Har trent i dag. Styrke. Tok meg skikkelig ut, kommer til å være kjempestøl i mårra. Fikk trent av meg raseriet mitt og. Hadde et enormt raserianfall (herremin, er jeg tre år eller?) i kveld. Jeg bare kokte. Men oppdemmede følelser etc kom i alle fall ut :o) Alt pga av et tv-program. Jada, ikke spør :p

Har ikke vært så verst på matfronten i det siste heller. Det ble jo noen dager med kos i ferien, men jeg tror ikke jeg har gått opp. Vi får se på fredag (prøver å ha en veiedag i uka). Har jo hoppa en hel del på trampoline og - fy så gøy! :o) - så vil tro det veier opp for potetgullet jeg har spist.
Men jeg er litt skeptisk til all denne pepsimaxen jeg heller i meg. Det inneholder jo dette søtstoffet som ikke skal være helt bra. Men jeg har så fryktelig LYST på. Hele tiden. Særlig når jeg våkner. Det kan jo ikke være bra.

Har skjønt at jeg må inngå noen kompromisser med meg selv, fx at jeg trener først og ser på tv/leser en bok etterpå. Jeg drikker kun vann/melk/te/av og til saft på jobb, også kan jeg kose meg med et glass brus på kvelden. Jeg er litt for flink til å la alt flyte med ordene: ''tar det senere''.

Ser at veldig mange her er flinke til å drikke vann. To liter tror jeg blir i overkant for meg hver dag sånn i starten. Ikke det at jeg ikke trenger det, men tror ikke jeg får et i meg. SÅ målet får bli å drikke to imsdalflasker med vann om dagen (2x0,6l) i tillegg til alt annet jeg drikker. En flaske i tillegg til det de dagene jeg trener.

_______________________________________________________________

Mål for denne uka:
- trene på tirsdag(TrippTrapp + styrke), torsdag (Sykkel/evt egendefinert kondisjon + styrke, og om enegien er der: lørdag/søndag (styrke)
- sykle til jobb i alle fall 2 av 5 dager (starte i det små :p)
- drikke minst en liter vann hver dag
- kontrollere mat- og godteriinntak

Så får vi se da, om det hjelper å få det skrevet ned ''offentlig''. Om jeg blir mer oppsatt på å gjøre det.

Ha en fin uke alle sammen! :o)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias mailen10. august 2002
Jeg er bare som "gjest" å leser hvor flinke dere er.

Tenkte bare å kommentere dette med pepsi max`en. Jeg drikker også veldig mye light brus og vet at det ikke er så bra, men trøster meg med at overvekt også er helsefarlig. Heller slank og helsefarlig enn overvektig og helsefarlig i tillegg til at man ikke er førnøyd med seg selv. Ble det bedre nå?

Om en uke flytter jeg til Alta for å gå på skole. Skal komme tilbake til slankingen min da... Kan du sende meg en mail så jeg får adressen din? Har mistet den... mailen1@everyday.com
c.AuthorAlias nameit😀29. juli 2002
Hei!

WOW for ei bestemt dame! :-) Får nesten lyst til å hive meg på trening, jeg også, når jeg leser dagboka di.
Trampoline er bestilt til ungene våre (felles bursdagsgave), og den kommer nok mor sjøl også til å prøve etterhvert.
Har prøvd en gang tidl. og det var jævli tungt.

Ha en kjempefin dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Blondie78😉29. juli 2002
Hei!
Tusen takk for hyggelig chat i går! :)
Ser ut som du har et bra treningprogram denne uka! Det går nok kjempe bra! Stå på ! Dette skal vi klare!

Klem Monica
92,6 kg

Nå drar jeg på ferie :o)

Skal nyte resten av ferien. Ikke jobbe, bare hoppe på trampoline *stort glis*

Vekta viste nedgang i morges og greier. jeg burde klare å holde den i en uke til jeg er tilbake igjen. Særlig siden jeg skal hoppe livet av meg på den trampolina :o)

God sommer alle! Vi ses mer når hverdagen min begynner igjen :o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff22. juli 2002
Hei på deg vennen - jeg gleder meg til du kommer tilbake fra ferie - å hoppe på trampoline er jo skikkelig trim det !! *s*
Takk for feriehilsen - kos at du var innom en tur før du dro avgårde *s*

Takk for oppmuntring ang spinningen ! Det kommer godt med det. Jeg har ikke tenkt til å gi opp den, for det er helt klart god trim ! *s*

Håper du koser deg på ferie - og så 'sees' vi snart !

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Alina😌20. juli 2002
Håper du får en kjemefin ferie:-)
Og så er det pån igjen på trampolina når en kommer hjem....
Det er jo flott! Lykke til videre nedover!

Klem Alina
93,0 kg

Herrejemini for et vær!

Og jeg elsker det :o) De siste dagene har det hølja ned og det har ikke akkurat vært mangel på torden og lyn heller. At det er så vanvittig klamt om dagen kunne jeg mer enn gjerne vært foruten. Alle klærne _klistrer_ seg inntil kroppen. Og så lenge det ikke er sol tenker jo ikke jeg på å ha på meg shorts..
I går kom jeg hjem fra jobb sånn akkurat mellom regnskurene. Så heldig var jeg ikke i dag. Jeg kunen rukket det. Men ble så fascinert av tordenværet da jeg gikk av bussen at jeg bare sto og glodde. Hele himmelen lyste opp, og for noen lyder! Det braka verre enn jeg har hørt før. Jo nærmere hjem jeg kom, jo verre ble regnet. Uff da. Innen jeg var halvveis var det som om noen sto der oppe og helte bøtter over meg. Kliss våt fra innerst til ytterst. Søstra mi knakk sammen da hun fikk se meg. Jeg så ut som en drukna katte :p Men jeg elsker sånt vær! Selvfølgelig er det best å sitte inne se ut vinduet; være tørr! Men digg å bli helt soaked innimellom og. Kjenne at en lever? :o)

Nuvel, nok skriblerier over været. I morgen reiser jeg og lillesøs på helgetur til Sverige. Jeg skal prøve å være flink med maten. Men de har så mye godt der borte! Og vi skal helt sikkert ut på lørdag - lenge siden sist nå.
Har kommet i en rar peroide på matfronten nå. Jeg spiser omtrent bare toast. Grovbrød med chiliketsjup (chili er visstnok bra for forbrenninga), ost (prøver å begrense) og kokt skinke. Stekt i toaster. Det er så nam! Det blir litt ensformig, men jeg får ''dilla'' av og til. En annen periode her, i fjor engang, så spiste jeg omtrent bare gule epler.. Ensidig, men det går for kortere perioder.

Jeg har blitt flink til å ta vitaminer og omega3 hver dag da! Nå skal jeg slenge på krom og. Men gosj så mange piller man ''burde'' ta hver dag om man vil bli slank. Lett å gå seg vill.. Krom, epleeddik, cla, fiber etc. Ikke rart noen er fanatiske.

Klokka er to på natta og jeg MÅ vaske klær. Sånn går det når man jobber hele kvelden. Dessuten har jeg babla for mye som vanlig, så da stakk jeg. :o)

Ha en fin helg alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊12. juli 2002
Hei Keyz - bare innom for å si at du må sette deg på venteliste over folk som vil ha meg med på handletur *ler* Tror nok dessverre at det var en sånn engangsgreie det der. Det ville normalt aldri falt meg inn å 'krangle' på prisen på den måten der, så det var nok antakelig 'sjokket' *ler*

Men jeg skal gjøre mitt beste for å smitte dere alle med det genet som tydeligvis våknet til liv forrige lørdag *ler*

Ha en fantastisk god helg !

Klem
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😊11. juli 2002
Hallois 'sjelefrende' ! *s* Jeg syns nemlig også faktisk at det er litt kos med vær som dette. Men jeg blir litt 'gretten' når jeg ikke sover om natta fordi det tordner da *ler*

Takk for hilsener ! *ler* - neida jeg kom ikke feil vei ut av mamman min (det gjorde derimot en av brødrene mine), og jeg vet at det er sommer, men noen ganger så bryr ikke arbeidsoppgavene seg det døyt om hvilken årstid det er *s* Men det skal roe seg noe om et par uker, så da blir det sommer for meg også *s* Men brunfargen blir det nok verre med... Det finnes mye fine kremer har jeg hørt *ler*

Jepp - du har helt rett - det VAR jeg som ikke ville trene på SATS. Du har også helt rett i at det ikke var fullt så skummelt som jeg trodde - iallfall ikke der jeg var i går. Det var ikke et sånt typisk 'bole og bimbo' sted *ler* Så YES - SATS er bra *s* Ekstra morsomt er det jo at jeg til og med inspirerte deg til å ta en treningstime før du drar til Sverige *s* Kanskje jeg kan få reklamelønn fra SATS ??? *ler*

Keep up the good work you too girl, og kos deg masse i Sverige ! Ikke tenk for mye på slanking når du er der - det er lov å kose seg litt *s*

Da sees vi neste uke, når du er tilbake fra 'söta bror' *s*

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Blondie78😉11. juli 2002
Så heldig du er som liker sånn her vær... Jeg er ikke glad i lyn og torden, blir litt redd av det jeg...
Men, men, for øyeblikket skinner sola gjennom skyene. Bra, for jeg skal stå ute å vaske huset i dag... Vil ikke ha regn når jeg skal "trimme"...
Du får kose deg med regnværet og lyn/torden... Ser ikke ut som det gir seg enda...
c.AuthorAlias jeanette😊11. juli 2002
Heizann
har du noen gode tips?
Jeg kan ikke i at jeg er enig med deg om det drid været.
Jeg har lyst på sol og sommer
Men skal vær enig med det med shortsen og det er ikke kjekt å sitte og jobbe når solen skinner
du er flink.
stå på
klem fra jeanette
c.AuthorAlias Bambi😉11. juli 2002
Heisan Keyz,
endelig får jeg litt fred rundt pc'n og internett koblingen er overkommelig.
Ja fyterakker'n får ett fasinerende vær. Det er rart det med torden og lyn, vi er i dag like fasinert som da vi var huleboere. Men er det rart. Man får liksom øynene opp for naturens krefter og blir helt bergtatt. Men den fuktigheten er helt ram. Nassenøff og jeg var på Spinning i går og det ble nesten helt uutholdelig inne i treningssalen. Heiv etter luft som "IKKE" var der. Det var hennes første gang på Spinning og hun var kjempeflink. Kjempegøy. Deilig å trene
sammen med noen.
Hvor i Sverige skal dere ? Det blir sikkert herlig å komme seg litt bort. Det er masse god mat der men det er ikke ensidig med at all den gode maten er NEI mat. Jeg gleder meg til August jeg da. For da skal jeg ned til a mor i Spania og det pleier å bli matgilde på matgilde. Masse god sjømat og tapas. Det blir nok en utfordring men jeg skal også kose meg. Ikke snakk om at jeg ikke skal spise det jeg savner. Men vil nok holde meg unna brød og potet. Det er koselig med søsken, dere vil nok få det kjempe fint på tur. Unn deg å gå ut og ha det gøy.Hvis du liker å danse så er jo det den beste trimmen.
Okey ønsker deg en megatur!
Snakkes.
Klem
Bambi
Bilde
93,0 kg

:o)

Jeg hadde superstore ambisjoner om å trene masse i dag, men dagen har løpt fra meg. I går jobba jeg 12 timer etter å ha sovet 5, så jeg var rimelig wasted i går kveld. Våkna klokka halv tre i dag.. Så jeg har sovet i sikkert 14 timer sammenhengende (hadde en panikkvåkning klokka 7.30 da, sikker på at jeg hadde forsovet meg til jobben.. hehe).
Siden jeg ikke kom meg på SATS før klokka var litt over sju i kveld, ble det bare tid til 15 minutter soling og 15 minutter på sykkel. Men all trening er bra trening?

Nå skal jeg ha meg en lang lang dusj før vi, forhåpentligvis, drar ut og bowler litt.

Ha en fin uke alle sammen! :o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊9. juli 2002
Hallois Keyz ! Takk for hilsen !
Ja den klokka som bare flyr avgårde er neimen ikke morsom for tiden. Syns jo det er en trøst jeg da å lese at andre også har det litt sånn, men allikevel *s*

Du har helt rett - trening blir det så som så med når tida ikke strekker til... Men jepp - all trening er bra trening. Og litt er bedre enn ingenting ! *s*

Håper det ble bowling på deg da - det er jo bare artig da !! *ler* Jeg ELSKER å bowle, og blir ikke så reint lite engasjert heller da *s* Pleier å underholde halve bowlinghallen jeg når jeg er ute og bowler *ler*

Vi 'snakkes' Keyz !

Klem fra NasseNøff

Bilde
c.AuthorAlias Blondie78😉9. juli 2002
Det er ikke lett til å få til å trene når man jobber mye... Men som du sier all trening er bra trening, så 15 min på sykkel hjelper jo det også! Jeg har jo vært rimelig sløv når det gjelder trening da, men jeg skal i allefall gjøre en del "tungt" husarbeid hjemme denne uka, det regner jo sånn ute at det frister ikke å gå ut! Men husarbeid kan jo være ganske krevende det også... Trøster meg med det...

Håper du får en strålende dag, og lykke til med treningen din! :) Klem Monica
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.