← Alle dagbøker
Keyz
48 år164 cm57 innlegg
2002
0 følgere
Start93,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå34,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Et nytt tak.
Setter vekta litt høyere. Ganske sikker på at jeg har gått opp noe i det siste.
Det er på tide å ta tak i seg selv igjen. Blåmandagen jeg nevnte i går er definitivt over, og jeg er noe mer motivert for å gi meg i kast med kiloene igjen. Dessverre ble det ikke noe trening på meg i dag, for jeg våkna kl 19. Litt forvirra og tummelumsk kan man si.
I det siste har jeg drukket altfor mye brus. Bare PepsiMax, men brus er brus. Greit nok at den er kalorifri, men disse mengdene! Virker som jeg ikke greier å la være å drikke søtt, så jeg får trappe gradvis ned ved å:
- drikke bare ett glass PepsiMax hver kveld.
- drikke vann (jeg er veldig lite flink til vanndelen) og FunLight på dagen.
Vi får se da, hvordan jeg greier meg denne gangen.. :o)
Oppdateringer i hytt og pine..
Det går virkelig dårllg for tida. Tanken om å spise sunt og trene ligger i bakhodet, men der forblir den. Frokost og lunsj er sunne måltider for meg. Hender også jeg får i meg en frukt før jeg drar hjem. Men derfra er det nedoverbakke. Det er virkelig slitsomt på jobben for tida, og kjøkkenet mitt innbyr ikke til matlaging. Vi leier en mildt sagt råtten leilighet. Jeg vil ikke engang be folk hjem. Vi flytter før jul. Skal bli deilig.
Men uansett. Jeg hiver i meg det meste. Pizza og pølser etc. Sjokoladekake og boller. Mengder med pepsi max. Nå får jeg det til å høres ut som om jeg spiser en hel masse, men jeg gjør ikke det. Jeg spiser bare ikke sunt. Stort sett orker jeg ikke lage noe, og spiser heller ikke. Ikke bra det heller. Men om jeg spiser, så er det usunt.
Mensmonsteret har innhenta meg, og jeg har vært litt 'blå' i det siste. Sånt går over, og jeg har store ambisjoner om å trene i morgen.
Med 'blå' menes vonde og usunne tanker om å gjøre meg selv virkelig vondt. Stikke fingeren i halsen etc. Det hadde jo vært så lett. Men jeg er forhåpentligvis for fornuftig til å gjøre sånt. Det er bare fordi jeg har stagnert så sinnsykt at de tankene kommer nå igjen. Jeg vil ikke ha medynk, det var bare riktig å skrive ned disse tankene nå. Jeg sletter dem kanskje igjen i morgen.
Skulle ønske jeg hadde noen å trene og slanke meg sammen med. Annet enn her. Er jo to på jobben som driver med disse viktvaktarna-programmet. Men jeg likte det ikke. Hun ene kjenner jeg ikke så godt, og hun andre er for fanatisk. Det er veldig viktig at all maten hun spiser er av riktig sort, og det må bestilles riktig etc. Jeg blir nesten flau på hennes vegne. Det er så megmegmeg. Føler nesten hun gir litt faen i barnas mat så lenge hun får det hun må ha. Litt flau blir jeg kanskje også fordi jeg føler folk ser på meg og tenker 'Hvorfor slanker ikke du deg? Du er jo mye større enn henne'.
Men men. Jeg har tenkt å prøve meg litt på egen hånd utover høsten. Føler det blir lettere å trene utover høsten og. Funker ikke det, så søker jeg 'profesjonell' hjelp. Liker Lev Lettere-konseptet til SATS, men jeg har ikke råd denne høsten. Så jeg får se hvor langt jeg kan komme på egen hånd først.
Men det irriterer meg at jeg ikke sykler lenger. Kommer ikke igang igjen. Har ikke sykla siden før sommeren en gang. Ikke siden jeg fikk den reparert og justert faktisk. Tragisk er det. Jeg kan jo sykle til oktober en gang, det gjorde jeg i fjor.
Nuvel, det er på tide å finne senga. Ha en fin uke alle! :o)
God natt.
Heh.. jeg har vokst den siste timen, og trekker innlegget jeg skrev. Superbarnslig av meg, ærlig talt.
Jeg har én ting å be om unnskyldning for: at jeg sa at nite hadde hatt et ille liv. Fordi jeg ikke greide å holde to historier fra hverandre har jeg blanda (naturlig nok), og det kom da altså ikke ut til nites fordel. Unnskyld.
Alt annet skal jeg stå for.
Så legger vi diskusjonen død og smiler til hverandre igjen :o)
Men kall meg aldri dame igjen.. Hehe.
Takk, og ha en fin uke.
Vekta står seg.
Og det er jeg kjempefornøyd med selvfølgelig :o) Spiste noe godt i går; potetgull, lakris og is, men i små mengder.
Det er 26 grader ute! Knallvær! Samboeren og jeg skal bade, grille og kose oss i hele dag. Det jeg evt måtte få i meg av fete kalorier av grillinga forsvinner raskt under leken i vannet. Men hvor fett er det egentlig det vi skal grille? Ikke så veldig antar jeg; rent kjøtt, salat og potetsalat (jeg fant en med bare 10% fett i. Sa meg ingenting *ler* men det er sikkert bra..)
Da gjenstår det bare å ønske alle en god søndag! :o)
Jeg er stum.. + nye kroppsmål
Altså.. Her sto jeg opp i morges og følte meg sååå tung i kroppen. Tenkte jeg måtte veie 95 kg - minst! Også viser vekta 400g mindre enn i går. Og enda hadde jeg i meg smågodt, is, cider og ostepop i går. Måltidene var sunne riktignok, og det ble ingen etter-byen-mat på meg heller. Men jeg er ikke tørst i dag, så jeg tror ikke vekttapet skyldes væsketap. Jeg mener.. hvor full blir man av tre cider? :o)
elvfølgelig er jeg glad for å ha gått ned. Men jeg trodde gårsdagens nedgang var en flopp, også går jeg ned enda mer. Jeg bare lurer på hva som skjer jeg. Har ikke gjort noe som tilsier at jeg skal gå ned i vekt. Føler at jeg har null kontroll!
Kanskje det er dårlige batterier i vekta mi? (Den hadde ikke det.)
Fant ut det var på sin plass med nye kroppsmål. Men jeg har revurdert den midje og mage-tingen. Måler nå på navlenivå, fikk tips om det et sted.
26/2 - 8/4 - 17/8
Overarm: 39 - 39 - 38 --> -2
Bryst(m bh): 107 - 106 - 106 --> -1
Under bryst: 96 - 93 - 91 --> -5
Navle: --- - --- - 112 --> 0
Hofter: 130 - 129 - 128 --> -2
Lår: 78 - 77 - 77 --> -1
Over kne: 49 - 48 - 48 --> -1
Legg: 42 - 42 - 41 --> -1
Det blir tilsammen minus 13 cm siden den aller første målingen. Litt misvisende nå, siden jeg begynte å måle på ny måte ved navlen nå i dag. Nuvel.. :o)
Jøss..
Enda litt ned faktisk. Jeg kan ikke forklare det. Jeg spiste til og med litt potetgull i går..
Har det endelig løsna, eller er det et resultat av at jeg ikke har særlig stor matlyst for tiden?
Nuvel, skal ikke ta sorger på forskudd, og i kveld skal jeg og en venninne ut på konsert - vi skal drikke viiin :p
Ha en fin helg dere!
Oi! Ned jo :o)
Vekta er riktignok før frokost, før klær - før alt! Men jeg har veid meg ørtogførtiganger, og den står på 92 blank. Digg. Gir en ekstra motivasjon til å være flink i dag.
Men jeg har ikke mye tro på at den viser det samme i morgen, selv med normalt matinntak og til og med litt trening i dag. Jeg var nemlig i litt dårlig form i går. Fikk en voldsom hodepine samt ble veldig kvalm på morgenkvisten på jobben. Så jeg var hjemme før 9, sov noen timer og spiste heller lite i hele går. Ikke for det.. Jeg og kjæresten spiste pizza og godis på kvelden vi.
Nuvel. Jeg prøver bare iherdig å ikke lure meg selv! Hehe :o)
Ha en fin dag folkens! Snart er det helg og greier!
Tiden går..
.. men vekta mi består. Jeg har vel ikke gjort så mye aktivt for at den skal gå ned heller. Men jeg har faktisk ikke spist så mye snop i det siste.
Et par jeg jobber med følger det svenske ViktVäktarna-programmet (samme som WightWatchers). Det går ut på at man spiser for så mange poeng og trener seg til så mange poeng etc. Man har en cd med en database med masse matvarer, også planlegger man måltider utfra den. Jeg har også en kopi av den cd''en. Har prøvd å sette meg inn i det, men ærlig talt syns jeg det er vanskelig. Alle matvarer er svenske, så man må gjette mye. Jeg tror ikke det er den helt store tingen for meg.
Det jeg kunne tenke meg å prøve er SATS kostholds- og treningsprogram Lev Lettere. Syns det virker som et virkelig bra opplegg. Men så er det å overvinne sjenansen og melde seg på da :o)
Jeg må i alle fall sove litt på det.. :o)
Fortryllende uke folkens!
Veldig kort...
Er så trøtt, må sove.. Men les det som står i denne linken alle sammen. Avliving av treningsmetoder. Jeg skal i alle fall aldri slite meg opp for å trene før frokost nå! *ler*
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/07/345337.html
Hoi!
Vekta har svingt mellom 92,6 og 93 i det siste, så jeg lar den stå.
Jeg har ikke trent så mye som jeg lovte meg selv denne uka. Trente forrige søndag og da jeg igjen trente på tirsdag greide jeg nesten ikke noe vekt. Antar at musklene mine var for slitne. Derfor droppa jeg treninga på torsdag, og hadde planer om å trene i helga istedet. Men på lørdag satt jeg barnevakt og i dag MÅ jeg rydde og vaske for vi får besøk på mandag. Men det ligger jo an til litt kaloriforbrenning der og :o)
Jeg har sikkert ikke fått i meg nok vann heller. Et par dager ja, men når det kom nye barn på barnehagen glemte jeg rett og slett å drikke. All min konsentrasjon på det nye barnet etc. Nuvel. Det var bedre enn i forrige uke. Godteinntaket har ikke vært så verst heller. To hele dager fullstendig uten til og med (i dag ikke talt med - det blir kanskje en is).
For neste uke burde vel målet mitt være å gå litt ned.. *ler* Og det burde jeg greie med å trene 2-3 ganger, kontrollere godteinntak, drikke mye vann og unngå fet mat. Akkurat som foregående uke mao.
Hehe, kan bli vanskelig å holde, for vi har kjøpt oss DVD-spiller :p Og jeg fikk LOTR i posten i går! *juble* 3 dager før release til og med. Den skal vi kose oss med i kveld :o)
Men, til tross for DVD''en - jeg skal trene! :o)
Ha en fin uke alle sammen!
Dette er langt fra min beste dag.
Første dagpå barnehagen igjen. Bare planleggingsdag i dag da. Også jobb nr 2 etterpå. Alt gikk helt fint. Spiste sunt, tenkte masse positive tanker - og på vei hjem gikk alt til helvete. Gikk forbi en kiosk. Argumenterte for og imot med meg selv - tydeligvis fant jeg flest for. Så jeg har gumla sjokolade og lakris foran teven i kveld. Og dette var ikke snakk om å kose seg.
Vet blodsukkeret mitt var altfor lavt. Lenge siden jeg hadde spist etc. Og første mensdag i dag. Men likevel. Det ligner ikke meg i et hele tatt. Veldig glad for at jeg har bestemt meg for å trene i morgen...
Men fordi jeg spiste all den sjokoladen er alt bare drit selvfølgelig. Jeg må sove nå - opp 6 i morgen. Hadde store planer om å sykle, men det innebærer at jeg må pakke sekken i kveld, og det tror jeg rett og slett ikke at jeg makter for øyeblikket. Kanskje har jeg mer energi etter noen timer søvn.
For en smell. Nesten så jeg må le. Var faktisk det siste jeg venta av meg selv i dag. Opp med hodet - sov godt :o)
Så var ferien over..
..og jeg begynner på jobb igjen i morgen. Det skal faktisk bli ganske greit. Føler at jeg har hatt mye fri nå.
Har trent i dag. Styrke. Tok meg skikkelig ut, kommer til å være kjempestøl i mårra. Fikk trent av meg raseriet mitt og. Hadde et enormt raserianfall (herremin, er jeg tre år eller?) i kveld. Jeg bare kokte. Men oppdemmede følelser etc kom i alle fall ut :o) Alt pga av et tv-program. Jada, ikke spør :p
Har ikke vært så verst på matfronten i det siste heller. Det ble jo noen dager med kos i ferien, men jeg tror ikke jeg har gått opp. Vi får se på fredag (prøver å ha en veiedag i uka). Har jo hoppa en hel del på trampoline og - fy så gøy! :o) - så vil tro det veier opp for potetgullet jeg har spist.
Men jeg er litt skeptisk til all denne pepsimaxen jeg heller i meg. Det inneholder jo dette søtstoffet som ikke skal være helt bra. Men jeg har så fryktelig LYST på. Hele tiden. Særlig når jeg våkner. Det kan jo ikke være bra.
Har skjønt at jeg må inngå noen kompromisser med meg selv, fx at jeg trener først og ser på tv/leser en bok etterpå. Jeg drikker kun vann/melk/te/av og til saft på jobb, også kan jeg kose meg med et glass brus på kvelden. Jeg er litt for flink til å la alt flyte med ordene: ''tar det senere''.
Ser at veldig mange her er flinke til å drikke vann. To liter tror jeg blir i overkant for meg hver dag sånn i starten. Ikke det at jeg ikke trenger det, men tror ikke jeg får et i meg. SÅ målet får bli å drikke to imsdalflasker med vann om dagen (2x0,6l) i tillegg til alt annet jeg drikker. En flaske i tillegg til det de dagene jeg trener.
_______________________________________________________________
Mål for denne uka:
- trene på tirsdag(TrippTrapp + styrke), torsdag (Sykkel/evt egendefinert kondisjon + styrke, og om enegien er der: lørdag/søndag (styrke)
- sykle til jobb i alle fall 2 av 5 dager (starte i det små :p)
- drikke minst en liter vann hver dag
- kontrollere mat- og godteriinntak
Så får vi se da, om det hjelper å få det skrevet ned ''offentlig''. Om jeg blir mer oppsatt på å gjøre det.
Ha en fin uke alle sammen! :o)
Nå drar jeg på ferie :o)
Skal nyte resten av ferien. Ikke jobbe, bare hoppe på trampoline *stort glis*
Vekta viste nedgang i morges og greier. jeg burde klare å holde den i en uke til jeg er tilbake igjen. Særlig siden jeg skal hoppe livet av meg på den trampolina :o)
God sommer alle! Vi ses mer når hverdagen min begynner igjen :o)
Herrejemini for et vær!
Og jeg elsker det :o) De siste dagene har det hølja ned og det har ikke akkurat vært mangel på torden og lyn heller. At det er så vanvittig klamt om dagen kunne jeg mer enn gjerne vært foruten. Alle klærne _klistrer_ seg inntil kroppen. Og så lenge det ikke er sol tenker jo ikke jeg på å ha på meg shorts..
I går kom jeg hjem fra jobb sånn akkurat mellom regnskurene. Så heldig var jeg ikke i dag. Jeg kunen rukket det. Men ble så fascinert av tordenværet da jeg gikk av bussen at jeg bare sto og glodde. Hele himmelen lyste opp, og for noen lyder! Det braka verre enn jeg har hørt før. Jo nærmere hjem jeg kom, jo verre ble regnet. Uff da. Innen jeg var halvveis var det som om noen sto der oppe og helte bøtter over meg. Kliss våt fra innerst til ytterst. Søstra mi knakk sammen da hun fikk se meg. Jeg så ut som en drukna katte :p Men jeg elsker sånt vær! Selvfølgelig er det best å sitte inne se ut vinduet; være tørr! Men digg å bli helt soaked innimellom og. Kjenne at en lever? :o)
Nuvel, nok skriblerier over været. I morgen reiser jeg og lillesøs på helgetur til Sverige. Jeg skal prøve å være flink med maten. Men de har så mye godt der borte! Og vi skal helt sikkert ut på lørdag - lenge siden sist nå.
Har kommet i en rar peroide på matfronten nå. Jeg spiser omtrent bare toast. Grovbrød med chiliketsjup (chili er visstnok bra for forbrenninga), ost (prøver å begrense) og kokt skinke. Stekt i toaster. Det er så nam! Det blir litt ensformig, men jeg får ''dilla'' av og til. En annen periode her, i fjor engang, så spiste jeg omtrent bare gule epler.. Ensidig, men det går for kortere perioder.
Jeg har blitt flink til å ta vitaminer og omega3 hver dag da! Nå skal jeg slenge på krom og. Men gosj så mange piller man ''burde'' ta hver dag om man vil bli slank. Lett å gå seg vill.. Krom, epleeddik, cla, fiber etc. Ikke rart noen er fanatiske.
Klokka er to på natta og jeg MÅ vaske klær. Sånn går det når man jobber hele kvelden. Dessuten har jeg babla for mye som vanlig, så da stakk jeg. :o)
Ha en fin helg alle sammen!
:o)
Jeg hadde superstore ambisjoner om å trene masse i dag, men dagen har løpt fra meg. I går jobba jeg 12 timer etter å ha sovet 5, så jeg var rimelig wasted i går kveld. Våkna klokka halv tre i dag.. Så jeg har sovet i sikkert 14 timer sammenhengende (hadde en panikkvåkning klokka 7.30 da, sikker på at jeg hadde forsovet meg til jobben.. hehe).
Siden jeg ikke kom meg på SATS før klokka var litt over sju i kveld, ble det bare tid til 15 minutter soling og 15 minutter på sykkel. Men all trening er bra trening?
Nå skal jeg ha meg en lang lang dusj før vi, forhåpentligvis, drar ut og bowler litt.
Ha en fin uke alle sammen! :o)
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Ser du mandag hadde en skikkelig dårlig dag. Først og fremst må jeg si at det har du lov til. Det virker som flere her inne sliter litt om dagen, og at dette går litt utover motivasjonen. Det med å stikke fingeren i halsen er :-(((, og hvis du ikke har gjort det før, IKKE GJØR DET. Les gjerne om dette i min historie.
Så tirsdag er du mere motivert og har et lettere humør, og så var du borte.
Du er vel med ennå.
Dette med trening vet jeg alt om, og ikke komme igang mener jeg. Klarer ikke å motivere meg til å ta i et tak, etter jobben.
Kontaktet et Sats senter i dag, og har tenkt å skrive litt om dette når jeg oppdaterer DB mi.
Gi en lyd fra deg da, så jeg vet at du er med ennå.
Klem nite
sykkel, ja. er som deg jeg. kjøpte sykkel tidlig i sommer, men har bare såvidt prøvd den. føler meg dum og idiot siden jeg ikke bruker den. skikkelig tiltak og å ta fatt!! skal vi ta sats en dag sammen til uka, når mensmonsteret er borte? ta hver vår sykkeltur og oppmuntre hverandre? :)
mensmonster er kjiipe greier!! *jager monsteret vekk, og ber mensen om snart å bli ferdig!!*
var kjempeflink til å drikke masse vann tidligere jeg, men har dessverre falt tilbake til gamle vaner. tar fatt igjen fra i morgen av. bare å hoppe i det for min del!! :)
godklemmer fra hecatee
Sitter i dag i Kuala Lumpur, langt vekk fra de vakre strendene jeg skulle oenske jeg fortsatt var paa...
Men, men her er det varmt og godt. Og mye spennende aa se paa og shoppe!
I morgen regner jeg med at turen gaar til Bangkok, saa litt shopping der ogsaa foer vi drar hjem.
Tror jeg kommer til aa vaere ganske sliten naar denne turen er over. Har jo da besoekt 3 land paa 2 uker...
Men det er jo spennende aa faa med seg saa mye paa kort tid..
Huff, dette ble mye reise prat! Gleder meg i allefall til aa komme meg hjemover igjen, har jo masse dumme vaner jeg har faatt i ferien som jeg maa slutte med.
Ikke mere sjokolade og pommesfrites naar ferien er over.... !
Vi faar chattes naar jeg kommer hjem igjen! Ha en flott dag!
Klem Monica