← Alle dagbøker
diarist.Alias

Katrine

45 år168 cm68 innlegg 2002 0 følgere

Start60,0 kg
Sist58,7 kg
Endring−1,3 kg
BMI nå20,8
📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. januar 200218. april 2002
58,7 kg

kjip er det men...

livet går videre, og jeg tror for min del att det er like så greit att siden blir lagt ned. Hadde den ikke blitt det så hadde jeg brukt mer tid her en jeg burde(eller gjør allerede).
Etter att jeg begynte her så har jeg blitt alt for opphengt i kalorier, og jeg teller kalorier i alt jeg spiser nå.Kasnkje det blir en slutt på det nå , når siden ikke finnes mere....
tror heller ikke siden har vært den største motivasjonsfaktoren min når det gjelder slankingen min. Har fått en del negative kommentarer (unntatt deg Tulipan, men det kommer vel av att vi veier det sammen, og vet at ant. kg og kroppen ikke altid står i stil.) og det ble man liksom ikke helt motivert av.(trodde det var meningen att det skulle være motsatt MEN)
Det som har motivert meg mest,er å se kroppen min forme seg til å bli "lekrere og lekrere", og det kommer av styrketreningen som jeg nå ikke klarer meg uten.

Hvis man skal se på antall kg som jeg har tatt av så er det 1 kg på 4 måneder, og det er jo ikke helt det store.
Men som en oppdatering så har det vært morro å lese andre sine dagbøker og det spesielt din Tulipan og LilleMeg sin da.
Så jeppers jeg stikker da, og Tulipan?Vi må mailes.Ihvertfall må vi høre om vi nådde drømme kroppen til 15 juni!!

See YA!!

ps fikk i meg 1200 kal idag(klarte ikke la vær)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ¤tiili¤😄26. april 2002
hei!

vi skal leie i første runde,
og nå har vi akkurat snakket med megleren og takket ja til Ullern :o) den på oppsal var nok mye finere, så jeg føler meg litt nedfor, men samtidig veldig bra.....

jaja..... gleden strømmer nok på når vi begynner å flytte inn i slutten av mai :o)

juhu! *tiili*
c.AuthorAlias tulipanen20. april 2002
vel håper du mailer meg, det er alt jeg vil si, koselig kommentar. Hvis du kommer innom her en dag så ser du jo at siden eksisterer... enda.. På en uke så har:
- Siden skulle legges ned
- Ta betaling
- Gratis igjen

Veldig enig med deg med kiloene og kcal... Jeg (som du vil se i dagboken) har blitt mer opptatt av trening og en stram kropp en disse kiloene. Når vi veier det vi veier så er det mye vanskeligere å gå ned også.. Enn hvis man er ei på 150 eller 100 eller over 70 for den sakens skyld.

Derfor har vi bare gått ned 1 kg på fire måneder. Men jeg har som du også helt sikkert har blitt mye strammere og mer muskuløs enn før.

Hvis du leser dette Kathrine så mail meg da, tror muligens jeg prøver på nytt i slankenett.no
(Du husker jeg prøvde å slutt her jeg og og jeg lover hverken det ene eller andre..

Klem
Line
c.AuthorAlias ann-merete19. april 2002
Vil bare ønske lykke til videre.
Ingenting er som en veltrent kropp!!!!!
Plusset med treninga,som du også har lagt merke til, er at når du først har kommet godt igang,så blir du helt avhengig!!!
Særlig som i ditt tilfelle også, hvor du ser synlige resultater.Da er det ofte mye enklere å motivere seg for videre satsing.
Synes ikke du skal sture over beskjeden nedgang.Er sikkert oppveid av alle cm du må ha gått ned ved all treningen!!!
Også må du huske at det ikke er helt sikkert det er så lett å overtale kroppen din til noen vektreduksjon av dimensjoner,i og med at du da må være ganske så slank som du er.
Er sikker på at drømmekroppen kommer i form av treninga di jeg!!!
Etterhvert som du får mer muskler,vil jo forbrenninga øke også.
Enda en herlig "bivirkning"!!!
Så keep up the good work ,ha et herlig liv!
58,7 kg

kjapp oppdatering

har besøk av min mamma så det blir bare en kjapp tur innom...

mat mandag:
1 brødskive m/makrell på morgen(150)
2 ved lunsjtider(300)
3 taco shells til middag(500)
1 brødskive på kvelden(100 kal)
litt snop(150)
sum ca 1200 kalorier

------------------8 poeng-----------------


mat tirsdag:
1 brødskive til frokost(150 kal)
2 til lunch(300 kal)
+ en bolle til mm(150)
en porsjon sursøt saus m/woka grønsaker + ris+2 glass rødvin...(600)
litte granne sjokoladepudding til dessert(200 kal)
liten pose smågodt til en film(150)
sum ca 1600 kalorier
altså alllt for mye...

------------tilbake til 7 poeng----------------------
hehe dette var ikke helt planlagt, men min mamma er her så da blir dte litt ekstra....

skaø spise på pappes idag, men skal holde meg til to biter.
THATS IT!!
+ att jeg skal på kino, men da får det holde med en bittttteliten pose snop.10 kr MAKS!!ettersom det ble litt igår også!!

var og såg i butikker idag,og det er lenge siden det var såå morro.buksene satt mye bedre enn de har gjort på lenge.Bare synd lommeboken er så tynn.men da er det greit å ha med mamma...så det ble ne fin grønn , legglang bukse på meg...kjempe fin til sommeren...
men nå må jeg stikke.....k

kos fra meg som gleder meg til peppes pizza...

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen18. april 2002
Det ble Peppes pizza på meg i går også.. Vel vel.. Det som er mest trist er jo at ikke det blir noe mer av denne siden..

Vet ikke hva jeg gjør, syntes det er fint å være her inne og dele erfaringer...

Jeg har opprettet en adresse for denne anledningen:

tulipanen2002@hotmail.com
58,7 kg

kjapp tur innom

bare for å si att jeg nå har.....


-----------------------7 poeng-------------------
veldig fornøyd med søndagen, tross de pizzabitene, så låg jeg under kalori grensa mi...

idag var jeg hos fysioterpeuten og jeg har vist en veldig stiv nakke.som kanskje kan være grunnen til all den hodepinen."krysser fingra for det"
Og så har jeg klipt meg idag, 400 kr for å klippe tuppene.det er helt kriminelt!!men det måtte gjøres...

Skal og på trening idag, så det blir "deilig"
jeppers oppdatere maten i dag i morgen, så nå stikker jag
kles fra meg

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen16. april 2002
Hei igjen

Du går til fysioterapaut du og skjønner jeg.. Stiv nakke? Ukjent NOT

Vel jeg har vært til fysioterapaut i 10 uker nå.. Og hodepinene er redusert til 1 dag hvor det er skikkelig v....
Og det er en storr forbedring da jeg trodde jeg hadde migrene..

Nok om det.. Gratulerer med poengene, jeg holder meg til 5 fremdeles er nemlig ikke fornøyd, men i morgen skal du se og resten av uken også. (Har hatt et lite oppgjør med meg selv for å se hvorfor det plutselig ble så galt!

Svaret er all rødvinen fredagen! For da kommer det så mye attåt..Disiplinen blir såååå lav for det som frister av andre ting.. Så nå blir det ikke noe rødvin (uten om noen glass til litt mat) før festen 11.mai. (Ojjj hva har jeg sagt)

Vel grattis, skal se du blir først til 10!


58,7 kg

Beste helg på mange måneder

når det gjelder slanking da vel og merke.har ellers jobbet hele helgen så den var kjip sann ellers. men jeg fikk så mye å gjøre på jobben att jeg ikke har hatt tid til å spise så mye og supert er det.

mat idag:
1 brødskive til frokost(150)
en ostebolle(u/ost hehe + lite dressing) til lunch(300)
3pizzabiter til middag(450)
1 pose m/sure fisker+ en kjærlighet(200)
Sum 1100 kalorier
Tenk det da?og på en søndag...pleier å være gomledag det lux!!!

Trening denne uken:
Mandag:styrke + spinning(450)
Tirsdag:Jogge 3,2 km(200 kal)
Onsdag:styrke + spinning(450 kal)(kanskje bare, ikke hvis mamma kommer)
Torsdag:(hvis jeg ikke har trent styrke onsdag så gjør jeg det idag)
Fredag:kino
Lørdag:jogge 3,2 km (200 kal)
Søndag: sykkel tur(har fått sykkelen til byen)

9.4.02 jogga jeg 3,2 på 23 min

jeppers ellers imorgen så skal jeg til fysioterapeut så det blir deilig..
men nå må jeg gå tror jeg
klems fra meg

58,7 kg

ENDELIG!!!! oppdatert

jeg veide i dag, 58,7 og det til og med med mensen.....
jeg er så utrolig glad, endelig får jeg igjen litt for alle disse månedene.....det er så motiverende å endelig SE 58 tallet att denne helgen skal gå som en lek. JEG ER SÅ GLAD!!
nå tror jeg på att jeg skal se 55 tallet før 15 juni!!!

Hadde begynt å bli litt usikker på om det var så lurt å trene vekter + att jeg skal gå ned i vekt samtidig.men det ser endelig ut til at det går. Tror det har mye med att jeg har spinna litt mer enn vanlig + att jeg hat begynt å jogge.
så det skal jeg fortsette med:)

HERLIG!!!jeg er så glad, jeg håper du Tulipan også har gått ned nå...det har ihvertfall du fortjent!

mat igår:
1 brødskive til frokost m/makrell(150)
1 til lunch m/makrell(150)
1 1/2 pølse + potetstappe til middag(500)
1 brødskive til kvelds(150)
+ litt smågodt(250) til kinoen "jeg er Dina" som foresten var veldig dårlig, sjønner godt att den har fått dårlig kritikk.
Har blitt mye bedre på godtefronten ,før så kjøpte jeg godter til 30 kr nå så kjøper jeg aldri for mer enn 15 kr...så det er BRA!!
Sum 1200 kalorier
jeppers det er jeg fonøyd med, og jeg vil tro att jeg da har
----------------5 poeng----------------
;Men jeg har gjort om og skal nå til 10 poeng, det å se 58 var premien nok for de 5 poenga......

Idag SKAL jeg for engangs skyld på en lørdag holde meg til ca 1300 kalorier!!
og her er maten da:
11.00 1 brødskive til frokost(150 kal)
14.00 1 til lunch(150 kal)
17.00 Kylling + salat + en 1/2 baguett på jobben(400)
20.00 youghurt(200)
+ to pizzabiter når jeg kommer hjem(400)
sum ca 1300 kalorier

Holder jeg dette så blir jeg kjempe fornøyd men det gjenstår og se...Får håpe jeg får mye å gjøre på jobb, så jeg ikke får tid til å eta....

men nå må jeg snart spise frokost, med en gang jeg såg vekta mi så MÅTTE jeg inn her å skrive....

klems fra meg

Heisann...ville bar innom og si att det faktisk ble under 1300 kalorier idag....
det må ha vært første måneden på gud veit hvor lenge..
slik ble det:

1 brødskive m/makrell til frokost(150)
1 brødskive m/makrell til lunch(150)
God morgen youghurt kl 1900(300)
To pizza biter klokken 2200(400)
+ en liten pose smågodt til en film sent på kvelden(200)
SUM 1200kalorier

På en lørdag, helt utrolig.....
grunne til att jeg kuttet ut det ene måltidet med kylling og salat var att jeg ikke fikk tid til det.var masssse å gjøre på jobb så det var det ikke tid til å tenke på en gang.Heldigvis.

Ble endel mat ganske sent så vekta er vel ikke så god imorgen tidelig men det går nok greit utover dagen....
jeg er virkelig stolt over meg selv, og gir meg 1 poeng til

har da--------------6 poeng--------------
4 to go!!!
har virkelig lyst på ny olabukse snart, så hvis jeg er flink så har jeg det innen torsdagen neste uke....men får jeg kjøpt det innen helgen så er jeg fornøyd jeg!!!

hehehe klems fra en glad meg



1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen13. april 2002
HEi K.

Det var deilig å se du er på 58, ting tar tid, men nå er det bare en vei nedover og som jeg skrev i går.ALDRI mer over 60!

Gårsdagen gir jeg meg selv ikke poeng, det skjærte seg fullstendig med de 3- 4 glassene med vin. Det ble minst det dobbelte og så skal jeg ut i dag og! HJELP

Skal kjøre inn til byen, da minsker jeg iallefall en flaske vin på vorspiel, hvis jeg begynner å drikke ute...

Vel vi tar førstemann til 10 poeng.. OK? Jeg vil ikke gi meg selv for i går, men hvis vi sier at jeg også er på 5.

Lykke til..
59,0 kg

heisann...

Ble litt skuffa når jeg bare veide 59 ,men så har jeg akkurat fått mensen og da ble det jo bra likevel..veier altid en kg ca mere når jeg har mensen så da kan det hende jeg er nede på 58 når den er ferdig...
det er bare så dumt att den alltid skal komme når jeg skal veie meg, men sann er nå det da!!!


Mat igår:

1 brødskive m/kaviar til frokost(små brødskiver)(100 kal)
2 til lunch m/kaviar(300 kal)
baguett m/kylling til middag(stooooor baguett sikkert 500 kal)
1(eller var det to) brødskiver til kvelds m/makrell(250)
+ 2 sjokoladebiter(100 kaL)
sum 1250 kal sann cirka....
helt greit!!!

tror jeg vil si att jeg fortjener 1 poeng eller hva sier du Tulipan?jeg har som mål å ligge på ca 1200 - 1300 kalorier om dagen...det var det Helsevakten sa jeg skulle ligge på hvis jeg ville veie 55 innen 15 juni..

i såfall så har jeg fire poeng , kan det stemme tro?
hvis jeg klarer meg idag så skal har jeg 5.vet ikke hva jeg skal unne meg ,men jeg har IKKE råd til pudder jeg heller.Så jeg får tenke litt på det.kanskje jeg heller skal ta 10 poeng og så unne meg en skikkelig olabukse, for det trenger jeg!!!men jeg vil gjerne ha den SNART så jeg må være de neste dagene..

Utfordringen i helgen blir å klare å jobbe U/ å spise noe godter eller noe junk food av noe slag.og holde på på 1300 kal, har som oftest blitt 1600 kal og det er alt for mye!!

må stikke
hilsen meg (med mens smerter)
JEG HATER MENSEN!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen12. april 2002
Joda du har 4 poeng...
Jeg veier meg i morgen tidlig, altså lørdag!

Når jeg har 10 poeng ja da vet jeg ikke riktig, men..
Legger inn kommentar i morgen også..

Må sove litt, har vært å trent på helsestudio...Blir litt sliten/trøtt når jeg har lavere kalorinivå..

59,5 kg

kjapp tur

innom for å oppdatere maten fra igår:

1 brødskive til frokost ,/makrell små brødskiver(100)
2 til munch m/makrell(250)
mm:1 brødskive m/kaviar(100)
middag:liten porsjon m/kjøttkaker + makkaroni + poteteru/saus(500)
kvelds: tyrkisk pepper:)(200)
sum 1200 kal

trening:
1/2 spinning 2(200 kal)
1 time styrke(250)
sum 450
sum til slutt:
750 kal

jeppers det ble vel et poeng det, selv om jeg spiste tyrkisk peper til kvelds hehe

snakkes imorgen...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen12. april 2002
Det må faktisk nevnes at etter jeg skrev i dagboken, så ble det inntak av en sånn kyllingburger på Burger Kingmed chips, men jeg orket/ville ikke ha alt så jeg spiste 1/2 av burgeren og 7 strimler med pommes frites...

Syntes du var kjempeflink med torsdagen...
Tror jeg må veie meg i ettermiddag, da jeg sov hos ei veninne som ikke hadde vekt i dag, men vi får se, på ettermiddagen veier man jo mer? Så jeg tror egentlig jeg får skjerpe inntaket skikkelig på dagen i dag og heller ta de glassene med vin.. Rødvin er jo litt sunt?? Hvis jeg spiser lite i dag så tåler jeg kanskje ikke så mye heller?

59,5 kg

hei igjen....

Har akkurat sittet ute en time og "slikket" litt sol, genseren kan ennå ikke kastes men det er ikke lenge før....hehe det er såååå deilig med SOL!!!!har og fått gjort unna litt lesing av org teori,mens jeg satt ute..så det var bra!!!


tenkte jeg skulle oppdatere maten igår...:

frokost:1 brødskive m/kaviar(150 kal)
lunch:to brødskiver m/ost(300 kal)
middag:4 pizzabiter(500 kal, sto på varedeklarasjonen)
Kvelds:1 lita brødskive m/makrell + ei knekkebrød m/hvitost(250 kal)
mm: 1 eple + en banan(100 kal)
sum 1300 kal

Trening:
1/2 times joggetur med gutten min...vet ikke hvor mye kal jeg forbrenner da jeg men jeg kan tippe 200 kansje....slitsomt var det hvertfall...

så summen ble kasnkje 1100 kal.....

hva sier du Tulipan....1 poeng til meg?
da har jeg isåfall to poeng!!!
har planer om å få 5 poeng innen helgen, og det vil jeg klare....SKAL KLARE DET RETTERE SAGT!!!

klems fra meg
58 fredags morgen!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen11. april 2002
Vel du fortjener jammen 1 poeng i dag!

Selv om bare bananen er 100 kcal (men ikke så lett å vite det da)
Du klarer 5 innen helgen. Jeg skal veie meg lørdag morgen, men skal ut på fredagen, så jeg tror kanskje det er bedre med veiing fredag morgen... Men da er jeg ikke hjemme og man bør jo bruke samme vekt..'
Nok om det..
Skal spise litt mindre fredagen siden det blir litt vin, men skal prøve å holde meg til.. Tja 3 glass??
Og hoppe over potetgull. Ups.. kan bli vanskelig.. men jeg får veie meg lørdag morgen...
Du kommer nok til å se 58 tallet til fredag hvis du fortsetter som i går- pizzaen da.

Lykke til!
59,5 kg

jeppers

hehe fant ikke på noe annen innledning....

mat igår:
1 baguett om morgen m/ost og skinke og u/smør(300 kal)
1 brødskive til lunch m/kaviar(150 kal)
Liten pytt i panne porsjon m/1 brødskive og et egg + litt makkroni til middag(550 kal)(ingen aning jeg men...)
1 brødskive til kvelds m/kaviar(150 kal)
4 chips m/chilli dip(er virkelig stolt av og ha stoppet der, men gutten satt og gomlet iseg(dårlig gjort)mhh kal?100?
+ ett eple(50 kal)
sum 1300 kal...
og ingen trening..så helt greit...synes jeg.....
fortjener jeg poeng?

var og såg nurket i går,hun var bare helskjønn...så lita og hjelpeløs!!!hjertet mitt smelta virkleig!!gleder meg til det blir jeg og gutten min som får ei lita gutt el jente!!

håper jeg får tid til å trene idag,men det blir nok bare en joggetur...tror gutten og skulle ut å løpe så da henger (bokstavelig talt) jeg meg på.....

klems fra meg!!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen9. april 2002
Vel okey du skal få et poeng dersom du har fullstendig innskjerping onsdag, torsdag og fredag, så skal du se du vi være på 58 kg også.

Vet det er hardt/grusomt å skjerpe inntaket radikalt, men du får igjen. Jeg merker at dagen i dag er helt fantastisk lett å komme igjennom, men det skal sies at jeg har sinnsykt mye å gjøre på jobben om dagen også. Men mest av alt takker jeg helsevakten, forbrenningsteen og epleedikkpillene(?) Sistnevnte kan jo være årsak, men inntaket av kcal spiller mest rolle tror jeg...

Jo jeg glemte disse sidene og poengene våre....(OGSÅ MOTIVERENDE)

59,5 kg

dårlig helg

sann slankemessig for meg!!!
mat igår:

- Pølse i brød til frokost(bra start hehe)(350 kal)
- Var på cafe og da ble jeg (nesten:)) tvinga i et skolebrød(400??)hva mener du Tulipan?hvor mye kal er det i skolebrød?
- Kjøttkaker + makkaroni + poteter + blomkål til middag(tok ikke noe saus på, bare ketchup på makkaronien(550??)
- litt smågodt til kinoen(200 kal)
sum:1500 kal sann cirka
hehe dette er nesten lattelig, jeg redda meg vel kanskje litt inn attt ved å trene to timer, men likevel???må le av meg selv"!

trening:sykla 25 min (200 kal
styrke step 75 min(250 kal)
sum 450 kal......var helt utkjørt etterpå...det var jammen slitsomt!!

jepp det var helgen min....sitter igjen med null poeng i konkuransen....ikke morro nei....
men jeg skal sjerpe meg denne uken hvertfall....får ikke trent idag, men sakl ta det igjen tirsdag og onsdag + att jeg skal jobbe ihelgen så da blir det mye gåing!!

jeppers da må jeg stikke ehidå!!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen8. april 2002
Skolebrød=200 kcal

Trent har du iallefall..
Enig at du ikke fortjener poeng for gårsdagen...
Men se fremover...Ny dag mandag og tirsdag og onsdag og torsdag

Vel stå på. Sa jeg at jeg tar epleedikk piller og forbrenningste. (Sistnevnte vet du vel) Men de pillene inneholder krom også og føler det hjelper.

Men størst takk må jeg gi til helsevaktn:-)Nok en dag!
Skal vist holde meg til 1000 men det er viktig at jeg trekker vekk det jeg har trent, fordi den er basert på stillesittende arbeid, noe jeg harog da må jeg trekke vekk det jeg trener i kcal.
DVS dagen i dag er: 1070-460 (trening)=610

Mao altfor lite egentlig, men jeg tar igjen for utskeielsen i går skjønner du..Vil se 58 tallet på lørdag..
59,5 kg

heisann....

mat igår:
2 brødskiver til frikost m/makrell(300 kal)
pasta til lunch(400)
5 pizzabiter på kvelden(700)
+ en liten pose smågodt!!!!(200)
1600 kalorier hehe helt bak mål

treninG:
3 kilometer m/jogging nesten hele veienvet ikke hvor mye kalorier men jeg SVETTET noe enormt!!!så sikkert en 300 kal

Selv om jeg var flink å jogga så gir jeg meg ikke poeng for den dagen"!!"det ble for mye mat rett og slett, + den snopen!
men jeg gir meg poeng for fredagen og da sitter jeg igjen med 1 poeng !!!jaja!!

jeppers!!!blir ikke noe trening imorgen for da skal jeg til Hønefoss og se på lille jenta.det blir kos.men jeg har trent idag da...2 timer med spinng + styrkestep!SLITSOMT"

skal på kino ikveld, men skal prøve å la være å spise så godter!!!

klemmer fra meg

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen7. april 2002
Helt enig, litt bak mål. Vi må være realister her.. Jeg havnet på 1450 kcal uten trening i dag søndag jeg da.. Så det blir ikke poeng i dag. Men i morgen er det nye uke.. Eller hva sier du..
59,5 kg

heisann...

heisann....varm dag i oslo idag om enn litt overskya..
så jeg har vært på en tre timers shoppingtur uten å shoppe noe..hehe..gutten min skulle kjøpe joggesko(han har blitt en så ivrig jogger) så da tråla vi de fleste sportsbutikkene i byen...men det var trivlig!spiste pasta til lunch og tok en heldag i byen...koselig var det!!g

utten min ble onkel idag så nå er jeg blitt "tante"...så det var artig.vi hadde venta i to uker nå siden hun hadde termin så det var på tide den lille jenta kom ut!!gleder meg til å se henne.de er så sjønne så,får litt lyst på barn selv , men får vel vente et par år til hvertfall....men jeg er snart ferdig med 3 års udannelse, jeg har vært sammen med typen i 4 år og han blri ferdig med utdannelsen nå til våren, så forholdene ligger egentlig ganske godt til rette om et par år!
så det gleder jeg meg veeeeeldig til!

mat igår:
2 brødskiver til frokost m/makrell(300)
1 til lunch m/makrell(100)
4 pizzabiter til middag/vi gadd ikke lage mat!ble da en ferdig pizza!(500 kal)
og ehhh 2 1/2 l på kvelden....hvor mye kal er det egentlig?(400?)

sum 1300 kal?ble jo akkurat m kalorier det, men fikk jeg poeng der?hva sier du tulipan?hvor mye kal er det egentlig i øl?

hadde en kjempe koselig kveld med vennina mi på American bar i Karl Johan...
og dfet kunne fort ha blitt mange flere halvlitere men jeg klarte å styre meg!!tenkte på poengene mine hehe

men jeg må stikke....vi snakkes!!

foresten så har jeg og gutten vært ute å jogga idag.jogga 3 km på 23 min og da var jeg helt UTKJØRT!!det gjorde rett og slett vondt!!!så kondisen er ikke sann kjempe super!!gutten min jogga på 20 min og det var dårlig gjort for jeg har trena mer enn han!!!jaja jeg skal nok ta han en dag!!!blir nok mer spinning på meg tror jeg!!

tror kanskje jeg har gått ned litt, men jeg får ikke veid meg før neste fredag!!men buksene begynner å bli løsere!!så det er supert!!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen7. april 2002
Vel øl, skal sjekke:1 glass (200 g= 41 kcal) Den var basert på Bayerøl 4,4% alk. Da blir det jo 200*2 (iværtfall) 400 g som gir 82 kcal som vi også da må legge inn litt mer fordi det er en halvliter vi regner i. Det vil si 100kcal i en halvliter ... Kan det være så lite??? 100*5= 500 kcal. Høres lite ut, men greit, fordi det er mer alkohol i den vi drikker ute bør det vel kanskje plusses litt på? Har noen andre gode forslag?? Er jeg helt på jordet??

Jogging.. Det er kiiiipt altså, men hver sin smak.. Har jogget litt med min kjære også og han ligger å presser en meter foran hele tiden så det er ikke spesielt spennende.. Så etter sistgang som var før vinteren kom var SISTE gang jeg gjorde det... Løp 8 km uten stopp. Det var bare helt grusomt uansett hvor deilig det var etterpå, så hjelper ikke det.

Vel jeg syntes du skal avgjøre selv om du fortjener poeng i dag. Jeg er litt usikker, kanskje noen andre her kan gi Kathrine poeng? eller ikke poeng?

Passet på niesen min/vår fra i går til i dag vi da, så det er jo litt koselig med barn, selv om de står opp så tidlig i helgene.. Min kjære og jeg har vært sammen i over 6 år så det er vel på tide for oss snart og.. Kanskje jeg prøver fra høsten, vel nok om det.

Ha en fin dag! (Dette ble mye)
59,5 kg

tjalabais

hei igjen...

mat i går:
2 brødskive til frokost m/makrell(300)
Baguett til middag m/ost og skinke(300kal)
tomatsuppe + makkaroni + egg + løk + 1 brødskive til middag(300 kal)
Smågodt til kvelds(hehe var så snopen på noe godt att jeg spiste smågodt istedet for kveldsmat)(300 kal)
+ 1 eple og en halv banan(100 kal)
sum:1300 kalorier

ja var greit nok det!!!kunne vel ha spart meg for det smågodtet men jeg var bare såååååå fysen på noe godt.
blir ikke noe godter i kveld for da skal jeg møte ei veninne i byen.skal IKKE bestille noe mat, bare drikke te eller til nød en halvliter m/øl.det spørs litt på hvor vi går!!kos blir det11
Ble heller ikke noe trening igpr men det hadde jeg egentlig ikke planalgt heller.så det er greit!
skulka forelesningen idag for jeg hadde en data oppg jeg skulle ha gjort så slipper jeg det i helgen.Deilig det som er gjort!!!

men nå må jeg gå
klemmers fra meg

foresten det holdt jeg på å glemme, jeg vil faktisk gi meg selv 1 poeng for igår.Selv om jeg spiste litt godter så holdt jeg meg under 1300 kal og det er målet mitt!!! så nå har jeg 1 poeng bare 4 to go!!!mhh hva skal premien min være da....mhh la meg se..jeppe jeg vet det, jeg trenger noe pudder så det skal være premien min.hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe det for jeg har virkelig dårlig råd for tiden(fattig student)
men det skal jeg unne meg...men det er bare tilfellet hvis jeg klarer å la være å bruke mer enn 50 kr ikveld>!!!thats it!!!
okei meg?

klemmere fra emg



3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen6. april 2002
Hei igjen
Pizza angis pr porsjon, hva det enn måtte være? En sånn kjøpepizza man kjøper ute (Peppes for eks) er det 1065 kcal i 420 gram, men for 1 bit? Det er kanskje en bit?, må det vel være mindre? Hvis ikke så er det iallefall helt slutt på pizza som er sååå godt:-(
Pølse i brød 110 gram, en porsjon= 274 kcal. Sistnevnte syntes mere fornuftig, men det kaloriene var kun pølsa og brødet.. Så hvis du skal ha rekesalat.

Vel jeg tror det faktisk er for et stykke på begge. For førstnevnte var jo en stor fettdryppende pizza og det er jo sånn man har på peppes etc...
Med andre ord; kanskje best å unngå, ellers kan man jo bare spise en porsjon pizza tilsammen på en dag og det høres jo kipt ut, dessuten får man for mye fett og for lite av de andre næringstoffene...
Men "må" du ha noe i dag så er jo svaret ei pølse i brød uten rekesalat etc det beste.
c.AuthorAlias tulipanen6. april 2002
Vel ok du skal få et poeng denne gangen, men smågodtet bør vi hoppe over... Vel godkjent det er jo helg...

Fikk helsevakten i dag, det er bare suuupert! Fint å supplere med på disse sidene...
c.AuthorAlias tulipanen5. april 2002
Du har forstått det riktig. Tror Snirkeline skal være med også. Så vi får "overvåke" hverandre.

I dag får jeg internett på "kontoret" (mitt rom) mitt. Det blir bra fordi da slipper jeg å styre med samboeren min sin PC!

Jeg knuste forresten solpudderet mitt på badegulvet i dag, så jeg må kjøpe nytt. Endrer premien til det isteden, men kanskje etter 10 fordi det er steindyrt...)
59,5 kg

fiiin dag igår...

jeppers det var det.....
mat igår:
2 brødskiver til frokost m/makrell(300 kal)
1brødskive til lunch m/makrell(150)
joikakaker+ makkaroni + potetstappe til middag(600)
1brødskive til kvelds(150)
+ 1 eple og en halv banan(100 kal)
sum:1300 kalorier

trening:
1/2 time med spinning(200 kal)
1 time styrke(250 kal)
sum 450 kal!!!

veldig fornøyd med den dagen!!!!
hitil idag har og gått bra!!
lurer på om jeg skal på trening idag og, men vi får se!!blir kanskje litt mye på en uke!og jeg vil ikke bli lei av å trene!men vi får se!

jeg stikker
heidå
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen5. april 2002
Gud hvis du er så flink fremover.. Ja da er det jo ingen sak!

Vel fikk tips av ei (husker ikke hvem på denne siden) at man skulle ta +1 poeng hvis man var fornøyd med innsatsen og -1 poeng hvis man ikke var. Tenkte jeg skulle prøve det og derretter "premiere" meg selv etter for eksempel 5 poeng. Skal vi si førstemann til fem poeng? Så kan vi vurdere om vi er enig i vår egen poengsetting!
Jeg tror kanskje jeg skal ta solarium etter 5 poeng. I beste fall kan det jo kun ta 5 dager:-)
Vel vel bare et forslag. Isåfall kan vi jo starte fra og med i dag.
59,5 kg

jaja

Var veldig flink til klokken 9 igår kveld,da sprakk jeg med en kroneis!!!såg etter og der var det 200 kal!!jaja den var i frysen og hadde blitt spist en gang denne uken!!gjort er gjort!!

Mat igår:
1 brødskive til frokost m/makrell(150)
1 til lunch m /makrell(150)
Burrito til middag m/salat(500)
1 brødskive til kvelds(150)
1 kroneis(200)
+ 1 eple og en banan(150)
+ en kjærlighet på pinne(40 kal)
sum:1340 kalorier!!
det var 100 for mye!!!og det pga av isen!!!men jeg trente heldigvis

45 min sykling(250)
1 time styrke(150)
sum 400 kalorier!
så suasumarum så ble det faktisk under 1000 kalorier!!men de kaloriene jeg kvitter meg med ved hjelp av trening bør egentlig "spares" til helgene, for da er matinntaket mitt fort oppe i 1600 kalorier!!

merket att jeg hadde spist litt lite igår for jeg var utrolig snoken på noe godt hele kvelden!!har spist så mye i påsken att magen min trenger å venne seg til litt mindre mat!!!

har hatt fri idag så jeg har vært å sett i butikkene men fant ikke noe!!så der sparte jeg de pengene!!!

men nå stikker jeg
heidå!!!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen4. april 2002
HAr ikke fått helsevakten ennå..

Vi skal klare det. Jeg syntes kveldene er værst for da er jeg bare så sugen på litt mat (ikke nødvendigvis godteri) og det er jo greit..

Vel vi får stå på: Jeg tror jeg må si til meg selv hver gang jeg putter inn noe unødvendig: "Trenger jeg virkelig dette"?



Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.