Hurra for flinke meg!
Hei igjen!
Jeg vet at jeg egentlig burde være mye mye flinkere til å skrive her, men tiden strekker ikke til. Det er full fart hele tiden. Og det er jo bra da... får ikke så mye tid til å sitte i sofaen og gomle potetgull og andre syndige fristelser.
Problem: Til helgen skal jeg på julebord, men typisk østlandsk julemat. Hva gjør jeg???? Liker egentlig ikke sånn ribbegreier jeg ( er en bortkommen bergenser i Oslo). Har bestemt meg for ikke å spise så mye av all godis som helt sikkert kommer til å stå på bordet - forhåpentligvis er det noe grønsaker og sånn der også. Og frukt er det helt sikkert!
Jeg hater det når folk sier, "nemmen hvorfor spiser du ikke? Slanker du deg eller?" Joda, jeg gjør jo det men alle trenger ikke vite det daaa...
Ellers er jeg kjempefornøyd med tapet av kilo. Kommer ikke til å savne dem! Har vært flink og atter flink den siste tiden, og har fortsatt dårlig samvittighet fordi jeg spiste et stykke napoleonskake forrige uke.
Klærene passer bedre og bedre, og jeg har funnet ut at egentlig, vet du, så ser jeg ikke SÅ forferdelig ut i kort skjørt =) Det er et stykke igjen, et godt stykke, men nå begynner det å bli morro dette her!
et nytt mål eller hva jeg skal kalle det: Jeg og en venninne skal til syden i mars eller april - hurra! Har bestemt meg at jeg skal ikke, jeg gjentar ikke ligge som en halvdød hval på badestranden nei! Tror ikke jeg kommer til å bli noen superslank Kate Moss til den tid, men kanskje, kanskje *håpe håpe* at jeg kan ta meg litt bedre ut i bikini enn det jeg gjør i dag.... =)
Ha en rasende fin uke alle sammen! Stå på!
Klemz
Jeg vet at jeg egentlig burde være mye mye flinkere til å skrive her, men tiden strekker ikke til. Det er full fart hele tiden. Og det er jo bra da... får ikke så mye tid til å sitte i sofaen og gomle potetgull og andre syndige fristelser.
Problem: Til helgen skal jeg på julebord, men typisk østlandsk julemat. Hva gjør jeg???? Liker egentlig ikke sånn ribbegreier jeg ( er en bortkommen bergenser i Oslo). Har bestemt meg for ikke å spise så mye av all godis som helt sikkert kommer til å stå på bordet - forhåpentligvis er det noe grønsaker og sånn der også. Og frukt er det helt sikkert!
Jeg hater det når folk sier, "nemmen hvorfor spiser du ikke? Slanker du deg eller?" Joda, jeg gjør jo det men alle trenger ikke vite det daaa...
Ellers er jeg kjempefornøyd med tapet av kilo. Kommer ikke til å savne dem! Har vært flink og atter flink den siste tiden, og har fortsatt dårlig samvittighet fordi jeg spiste et stykke napoleonskake forrige uke.
Klærene passer bedre og bedre, og jeg har funnet ut at egentlig, vet du, så ser jeg ikke SÅ forferdelig ut i kort skjørt =) Det er et stykke igjen, et godt stykke, men nå begynner det å bli morro dette her!
et nytt mål eller hva jeg skal kalle det: Jeg og en venninne skal til syden i mars eller april - hurra! Har bestemt meg at jeg skal ikke, jeg gjentar ikke ligge som en halvdød hval på badestranden nei! Tror ikke jeg kommer til å bli noen superslank Kate Moss til den tid, men kanskje, kanskje *håpe håpe* at jeg kan ta meg litt bedre ut i bikini enn det jeg gjør i dag.... =)
Ha en rasende fin uke alle sammen! Stå på!
Klemz
Jøss - 3 kilo er jo kjempebra da - gratulerer! :-) Med jevnlig trening er det sikkert at du merker forskjell også, mer forskjell på kroppen enn på vekta - og det er jo det som teller mest!
Og du har helt rett i at det er hverdagene som _virkelig_ teller. Det er dem det er flest av! Klart, man bør ikke skeie ut hver eneste helg når man skal ned i vekt, men sånn en gang iblant bør gå an. Særlig når man har tenkt å holde på å slanke seg lenge, slik jeg skal og kanskje du også, da er det veldig vanskelig å være helt strikt og flink hele tiden. En måned eller to kan jeg nok greie det, hvis jeg vet at jeg da er ferdig med det. Men nå vet jeg jo at det tar lengre tid enn som så, og dessuten skal vi jo legge om til en sunn livsstil som vi skal ha resten av livet. Og der må det selvsagt være plass til litt kaker og alkohol og junk food og slikt _innimellom_.
Høres ikke så dumt ut med litt fysisk aktivitet nei. Man kan forbrenne mange kalorier på en morsom måte. ;-)
hilsen skilpadda