← Alle dagbøker
diarist.Alias

Karamell

50 år177 cm3 innlegg 2001 0 følgere

Start135,0 kg
Sist126,7 kg
Endring−8,3 kg
BMI nå40,4
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. oktober 200119. november 2001
126,7 kg

Hurra for flinke meg!

Hei igjen!
Jeg vet at jeg egentlig burde være mye mye flinkere til å skrive her, men tiden strekker ikke til. Det er full fart hele tiden. Og det er jo bra da... får ikke så mye tid til å sitte i sofaen og gomle potetgull og andre syndige fristelser.

Problem: Til helgen skal jeg på julebord, men typisk østlandsk julemat. Hva gjør jeg???? Liker egentlig ikke sånn ribbegreier jeg ( er en bortkommen bergenser i Oslo). Har bestemt meg for ikke å spise så mye av all godis som helt sikkert kommer til å stå på bordet - forhåpentligvis er det noe grønsaker og sånn der også. Og frukt er det helt sikkert!
Jeg hater det når folk sier, "nemmen hvorfor spiser du ikke? Slanker du deg eller?" Joda, jeg gjør jo det men alle trenger ikke vite det daaa...

Ellers er jeg kjempefornøyd med tapet av kilo. Kommer ikke til å savne dem! Har vært flink og atter flink den siste tiden, og har fortsatt dårlig samvittighet fordi jeg spiste et stykke napoleonskake forrige uke.
Klærene passer bedre og bedre, og jeg har funnet ut at egentlig, vet du, så ser jeg ikke SÅ forferdelig ut i kort skjørt =) Det er et stykke igjen, et godt stykke, men nå begynner det å bli morro dette her!

et nytt mål eller hva jeg skal kalle det: Jeg og en venninne skal til syden i mars eller april - hurra! Har bestemt meg at jeg skal ikke, jeg gjentar ikke ligge som en halvdød hval på badestranden nei! Tror ikke jeg kommer til å bli noen superslank Kate Moss til den tid, men kanskje, kanskje *håpe håpe* at jeg kan ta meg litt bedre ut i bikini enn det jeg gjør i dag.... =)

Ha en rasende fin uke alle sammen! Stå på!

Klemz
132,0 kg

puh!

Da jeg liksom begynte å slanke meg, bestemte jeg meg for å IKKE veie meg mer enn EN gang i uken ... så da det i dag var på tide å gå på vekten igjen, ble jeg egentlig litt skuffet. Trodde at jeg hadde gått ned mer enn det jeg hadde, for det føles nemlig sånn ... 3 kilo er jo ikke allverden da, men det er bedre enn ingenting =) Jeg har egentlig vært flinkt til å passe på hva jeg spiser, og treningen har overtatt for hotell cesær og alt det andre på tv (det eneste jeg MÅ ha med meg er Farmen.... =)) MEN i helgen ble det total utskeiing med festing og junk food sammen med en venninne. Jeg ser henne bare 2 ganger i året, og det er kanskje like greit for helgene sammen med henne er langt fra sunne =) Men jeg har også bestemt meg for at det at jeg vil gå ned i vekt ikke skal få "ødelegge" for det sosiale sammen med venner og familie. Jeg vil ikke sitte i bursdagsselskap å ikke kunne smake på favorittkaken min... For det er vel i hverdagen at jeg må være flink? En og annen "glipp" betyr vel ikke at alt er ødelagt?
Jeg fortsetter i alle fall med friskt mot - det går jo nedover!
PS. Det ble ikke bare mat mat mat i helgen, det ble en del fysisk aktivitet også, hvis du skjønner hva jeg mener.... *gliser* Man kan være attraktiv selv om man er feit =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda19. oktober 2001
Hei Karamell!

Jøss - 3 kilo er jo kjempebra da - gratulerer! :-) Med jevnlig trening er det sikkert at du merker forskjell også, mer forskjell på kroppen enn på vekta - og det er jo det som teller mest!

Og du har helt rett i at det er hverdagene som _virkelig_ teller. Det er dem det er flest av! Klart, man bør ikke skeie ut hver eneste helg når man skal ned i vekt, men sånn en gang iblant bør gå an. Særlig når man har tenkt å holde på å slanke seg lenge, slik jeg skal og kanskje du også, da er det veldig vanskelig å være helt strikt og flink hele tiden. En måned eller to kan jeg nok greie det, hvis jeg vet at jeg da er ferdig med det. Men nå vet jeg jo at det tar lengre tid enn som så, og dessuten skal vi jo legge om til en sunn livsstil som vi skal ha resten av livet. Og der må det selvsagt være plass til litt kaker og alkohol og junk food og slikt _innimellom_.

Høres ikke så dumt ut med litt fysisk aktivitet nei. Man kan forbrenne mange kalorier på en morsom måte. ;-)


hilsen skilpadda
135,0 kg

Oj!

Jeg har endelig fått somlet meg til å kjøpe badevekt... og det var ikke noen overraskelse hvor mye den viste egentlig .. jo, kanskje litt, for jeg hadde ikke trodd at det var SÅ mye.
Men for første gang i mitt liv er jeg motivert til å gjøre noe med all denne overvekten min - jeg har kjøpt meg sykkel og sykler på jobb hver dag og nøkkelkort til trimrommet på jobb er bestillt. Har bestemt meg for å komme hjem til mamma til jul i en ny ( og kanskje bedre)utgave enn den som var hjemme i sommer. Jeg har allerede siden i sommer merket at klærene er blitt litt romsligere -- og jeg klarer meg med XL i stedet for XXL på hennes =) HURRA!!!
Kryss fingrene for meg da - et glimrende tiltak dette denne siden her - skal prøve å skrive i "slankedagboka" så ofte jeg kan.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ingvild5. oktober 2001
Hei! Som du kanskje har sett på innloggingssiden så arrangerer vi slanketreff i Trondheim den 20/10. Vi ville bare si at om det er noen nye som kunne tenke seg å være med så er det bare å melde seg på. Jo fler jo bedre. Meld deg på ved å svare på påmeldingsskjema under invitasjonen. med klem fra Victoria og Ingvild.
c.AuthorAlias skilpadda3. oktober 2001
Hei Karamell! Velkommen hit! Her er vi mange som sliter med de samme problemene, så det er lett å få oppmuntring og støtte.

Du har jo vært veldig flink allerede, som sykler hver dag - du merker det allerede sier du, ja det merkes fort når man blir i bedre form og strammer opp kroppen. Det er kjempelurt å trene mens man går ned i vekt. For det første går man raskere ned, og for det andre forbrenner man fett i stedet for å miste muskler, og for det tredje strammer man inn kroppen og huden etter hvert som fettet forsvinner (pass også på å drikke nok vann). Styrketrening på trimrommet er veldig flott å drive med underveis - det hjelper ikke så veldig på forbrenningen, men masse på å stramme opp kroppen! Dessuten er det viktig å være sterk i bein og rygg og mage når man veier mye.

Jeg krysser fingrene masse for deg fremover nå - det skal bli morsomt å følges ad med deg på veien nedover vektskalaen!

lykke til fra skilpadda
c.AuthorAlias Tavannda3. oktober 2001
Så bra at du har kommet hit og vil holde oss med selskap da! Det er så mye koseligere å slanke seg her sammen med andre når man endelig har bestemt seg, det hjelper en veldig til å holde ut og holde motivasjonen oppe. Det er så deilig å få et push utenifra når en trenger det både på gode og dårlige dager. Det trenger alle. Enig med Hermine at det er mange som bruker julen som en gulerot, det gjør jeg igrunnen selv også. Masse lykke til!!
c.AuthorAlias Hermine3. oktober 2001
Velkommen fra meg også. Her er det mange fine mennesker som sprer om seg med støtte og oppmuntring.
Lurt å ha et slikt mål som du har. Det er mange av oss som bruker julen som "gulrot".

Lykke til
Klem fra Hermine
c.AuthorAlias RH2. oktober 2001
Hei Karamell!

Velkommen hit! Her finner du masse støtt og motivasjon hvis du er aktiv. Det er en super side dette her, tror du kommer til å få mye nytte av den!

Lykketil fremover, skal følge med deg og se hvordan det går etterhvert!

Klem RH
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.