18. september 2001
73,5 kgHei igjen!
hei igjen! Beklager at det er så lenge mellom hver gang jeg er innom, men det skorter på tid og litt på vilja. Har liksom ikke så lyst innom når jeg ikke har noe positivt å fortelle om. Det går sånn opp og ned med den slankinga, men jeg er mer skjerpa nå alikevel enn jeg var tidligere i år. Jeg prøver å spise til faste måltider og litt mindre til måltidene, heller litt oftere. Får jeg det over meg at jeg MÅ ha en sjokolade på bua, da kjøper jeg en sjokolade. Samvittigheta etterpå er så tung å bære lengre. Har ikke så store mål heller. Over tid skal jeg ned til 68 kilo, greier jeg mer er det sånn som jeg gladelig tar med på kjøpet.
Er på spinn på mandager, og på stepmix på onsdager. Tirsdag og torsdag er jeg på fjellet. De andres dagene har jeg fri eller finner på det som passer. I helga som var dro hele familien på sykkeltur, ikke så langt og ikke så raskt, men jeg var i aktivitet, og det er viktigst. Ødela ei tå i kveld så i morgen blir det ikke step. Ikke særlig behagelig å ha sko på, og iallefall ikke å hoppe og slik med den på, så det blir en ekstra dags pause. kanskje jeg får lagt inn en liten fjelltur, vi får se. Dårlig med barnevakt da kaillen skal på kurs noen dager.
Ellers så er alt som før her i gården. Nå skal jeg lynkjapt innom noen av dere. Snakkes, og lykke til damer... og herrer...!
Tilbake igjen!
Hei gamle kjente, dere er her ennå ja??Beklager, den var kanskje litt stygg. Jeg er iallefall tilbake igjen, for å prøve for n''te gang. Men, nå har jeg slappet av med dette slankehysteriet siden i vår, har rett og slett trengt å ro hjernen litt, det ble jo slik at jeg fikk dårlig samvittighet hver gang jeg spiste, uansett om det var sundt eller ikke. Og slik kan jeg ikke ha det, da har jeg alt fått spiseforstyrrelse og for å komme ut må en ganske enkelt ta en pause. Det passet heller ikke inn med treningen min for sommeren, men nå er jeg ferdig og klar for en ny innsats.
Sist helg sykla jeg Birken og til oppkjøringa ble det jo mye "feil" trening hvis man skal tenke på slanking, og i tillegg tok jeg en kreatin kur som garantert ga økt vekt, så jeg entra vekta i går for første gang på flere mnd. og heldigvis var det ikke så avskrekkende som jeg var forberedt på.
Nå fremover skal jeg endre treningsopplegget litt for nå er det ingen sykkelritt igjen før til neste år, så nå skal jeg på treningssenteret på mandager og onsdager, resten av uka blir det sykling og fjellturer, altså egentrening. JEg har også en stepbenk jeg skal prøve å få brukt litt, men det blir når snøen og været ikke tilsier at jeg har lyst ut.
Av mat så skal jeg prøve å holde meg til normal kost, dette blir ikke noe rett slankekur av GR eller noe annet, her er det en kombinasjon av mat og trening som skal gi resultater håper jeg. Men, jeg kommer til å benytte meg av noen produkter av Natures Own til mellommåltid, kvelds ol. Så får vi håpe at dette gir resultater utover høsten og vinteren. Målet er å ha noen kilo mindre over fjellet fra Rena til Lillehammer, Birken på sykkel, til neste august. Så målet er langt frem. Men det er vel slik det skal være, man må være realistiske.
Så vi snakkes igjen, venner!
Det meste går opp og ned her i verden!!
Konstaterer akkurat det, noen kilo opp og noen kilo ned, det er helt normalt for meg det. Men, egentlig skulle jeg ønsket en sånn jenkatendens, to kilo ned og en kilo opp. Da hadde jeg før eller senere gått ned, ikke sant??
Folk tenker på så mangt, og dette var min tanke for dagen.
Travel tid nå sånn midt på sommeren, så det får bli med dette i kveld.
Sees!!
Hei igjen!
Hei på dere folkens. Tenkte at det var på tide å kikke innom dere igjen å legge igjen litt info om ståa. Alt er egentlig ganske OK, turte å ta en kikk på vekta igjen i dag etter flere uker uten. Ikke det at jeg har slanket meg noe særlig i det siste, men for å holde kontrollen iallefall, og jeg ble positivt overrasket. Hadde iallefall ikke lagt på meg, noe jeg fryktet, virkelig. Har lagt alle slankekurer på hylla for denne sommeren, gidder ikke mer. Får jo så forferdelig med tvangstanker av det styret, og så er det så vondt å gå med dårlig samvittighet i flere dager etter at en har unt seg noe godt. Men tilværelsen er litt mer hektisk nå i denne perioden så jeg kan gå i flere timer uten mat, glemmer det faktisk og det er sikkert derfor at vekta hadde gått ned siden sist. men det kan jo forandre seg raskt har jeg funnet ut, så, tar jeg en tur på mandagen kan det være det motsatte. Iallefall ha en fortsatt god sommer alle sammen så skal jeg kikke innom dere igjen om en stund.
Hei igjen!
Hallo slankevenner. Dere slanker dere, jeg prøver. Men egentlig så gidder jeg ikke, fikk bare nok for en stund så nå tar jeg det som det kommer. Mye grilling i det siste og det er jo ikke så usundt. Kjøttet blir jo stekt uten smør og tilbehør som sommersalat gjør jo dette til forholdsvis lavkalorimiddag. Iallefall hvis man er flink til å benytte lyst kjøtt.
Har mye å henge fingrene i for tiden så jeg er ikke så flittig til å kikke innom dere, beklager, det blir vel bedre til høsten. JEg har for øyeblikket to jobber som er temmelig sesongtilpasset, samt 3 barn og kaill som skal ha sitt, he, he.Så fritid er det ikke mye igjen av, nå er det høygir til ut august, da roer det seg heldigvis igjen. Så jeg skal kikke innom dere når jeg finner tid, keep on the good woork girls and boys! Så snakkes vi!
Sorry, I'm back again!
Joda, kjære venner, jeg lever. Og synd for dere det ser ut til at dere må slite av noen uker, mnd eller år fortsatt med meg her inne på slanking.com!
Lenge siden sist, beklager det, men vi fikk et akkutt behov for ferie. Sist mandag våknet vi til enda en flott uke med de bra meldingene og gledet oss siden vi hadde fri hele uke, hele gjengen, men hva så vi, SKODDE!! Skodda lå grauttjukk langt ned i fjellene så vi pakka raskt pikk pakket vårt og reiste bort noen dager. Deilig rundt 25 grader og skikkelig badevær.
Så nå etter at vi har kommet hjem igjen har det regnet enda litt mer, og vi har hatt enda mer skodde eller tåke om noen foretrekker det. Men også noen fine dager som i dag. Rundt 20-22 grader og sol med litt dis. Altså tåka er ikk eså fordømt langt unna, ikke lengre unna enn at den ligger NÅ! Bare den forsvinner igjen til i morra så, jeg har mye hagearbeid å ta igjen, så det så. Og det er der jeg får inn treninga mi for tida. Trillebår på trillebår med grus og jord, skal fordeles rundt om og det er TUNGT det! Så fint lite overskudd til annet. Jo forresten var på stepen min en tur i gårkveld.Lenge siden så turene er jo borte vekk, men fikk nå satt sammen noe så det ble en time, med litt intervall på slutten.
Vekta???
Ja si det, den har jeg hverken sett eller rørt siden sist jeg var her inne hos dere, så jeg har rett og slett ikke peiling. Det jeg vet er at jeg nå spiser det jeg har lyst på, ferdig med det. Nyrørt jordbær sylte har vært hovedpålegget i det siste, og i går var kveldsmaten potetgull og dip, he, he, jo det er ho som er på slanker'n gitt!!
Men, jeg lover dere at jeg skal entre vekta på fredag, så vi prates mer da.
Nå må jeg legge meg er helt utslitt!!
Jaja, men sann, hur e leget?
Jo, leget i mår bra, men resten......
He, he har akkurat sittet å planlagt en weekend til Umeå, men det blir ikke før i august. Men, den kommende uken har vi planer om to overnattinger i Hunderfossen området. Problemet er at jeg vil ikke dra uten fint vær, og jeg har heller ikke lyst til å dra hjemmefra hvis det er meldt bra vær her, og nå sjekka jeg akkurat langtidsvarselet på internett og dem melder stor sol i området her på tirsdag, og dem melder oppholdsvær og 26 grader i lillehammer. Hva gjør jeg? Blir hjemme og nyter finværet (det er jo rimeligst) eller gjør jeg som barna vil, drar på er ferietur (det er dyrt)Det kan nå bli slik at en kan til og med få bada hjemme hvis dette været kommer inn over landet.
Så over til det denne siden egentlig handler om som jeg egentlig ikke har så lyst til å prate om, men, men, men. Man kan ikke alltid få gjort det man har mest lyst til her i livet. Så i morgen er det veiedag. JEg har vært veldig flink synes nå jeg selv iallefall. har ikke rørt snop på flere dager. Og jeg har prøvd å begrense spisinga mi, utenom middagen da. Den porsjonen har det med til å bli til to porsjoner.
Frokost i dag var sånn rundt kl. 10 og besto av 1 skive skjerpet brød med lettsylte og en bananshake fra Natures Own.
Så dro jeg på sykkeltur i 1 1/2 time. Sykla over Atlanterhavsveien og kunne liksom ikke gi meg før jeg var oppå høgbroa da, før jeg snudde. Sjekk ut www.atlanterhavsveien.no, så får dere se hvilken naturperle jeg kan trokke over, misunnelig eller ????? Det er jo en stor fare for at jeg med dette gjør meg til kjenne, men skitt au, for dere som kjenner meg, så får dere bare gjøre det da. Det er ikke sikkert det stemmer helt alikevel da, vettu! Det er bare så fordømt vakkert her når været er som nå, finnes ikke finere plass på jord, men så var det det forb.... regnet da!
Iallefall etter endt sykkeltur ble det lunsj som igjen bestod av en shake. Til middag ble det en NO meal og til kvelds, ble det mousakka. Pasta m/kjøttsaus av noe slag, nytt under åpen himmel kl. 2000. Fantastisk! Så ble det en skive med hvitost til senkvelds/nattmat kl. 2300.
Var inne å skrev i går også men jeg fikk den fordømte errormeldinga igjen, som gjør at jeg ikke får lagt ut siden. HVis vi kobler av internettet mens vi skriver, for så å koble på igjen nå vi er ferdigskrevet, da får jeg den erroren. OG desverre så lar det seg ikke ordne heller. OG jeg gidda ikke å begyne på nytt igjen.
Men, nå folkens er det legge tid for lille meg. OG sikkert for dere også.
Vi prates. Lykke til med veiinga i dag da, venner.
Det går opp og ned her i livet, ikke sant?
Iallefall for meg så gjør det det. Tenkte at jeg måtte komme meg på vekta igjen i dag, for å se om jeg har greid å kommet meg over sjokket etter helga. Opp en halv kilo fra sist uke, men i helga var jeg jo over 73 så da er jeg fornøyd alikevel. Jeg får bare innfinne meg med at livet er to steg frem og et tilbake, så går det nok bedre.
Måltidene i dag har ikke vært så værts foruten middagen da, som bestod av svigermors pastagryte, men mye fett!!! Tok en grov skive til, så føltes det litt bedre. Frokost var i dag korn. Lunsj ble en NO shake, og mellommåltid et NO meal. Så middag og kveld ble en skive med leverpostei.
Dagens trim ble en rask tur på offroadsykkelen, ca i 40 min. Det var alt jeg rakk før jeg måtte på jobb. Måtte så ferdig plena mi også skjønner dere, så dette med prioriteringer er ikke alltid så lett. Iallefall ikke når det har regnet siden 19. mai, og vi får 3 dager med oppholdsvær. Da skal man jo gjøre alt på en gang.
Og nå er det leggetid for Kanutten så jeg for surfe hurtig gjennom sidene deres, men noen komentarer blir det nok ikke i dag, beklager. Så her kommer en kjempehilsen til dere alle, Hang on, keep mooooving!!
Nei å nei å nei å nei å nei å nei......
Hva har jeg gjort??
For en helg, helt grusom. JEg vet det ikke ser sånn ut, men jeg nekter å føre opp de "riktige" tall. På fredagskvelden var jeg på fest, og lørdag morgen var jeg 71,5 glade kilo. På lørdagen var jeg å ute, på søndag morgen var jeg 73 triste kilo. På søndagen hadde vi en temmelig rolig hjemmedag, med litt jobbing i hagen og greier, men det ble litt snopeting på kvelden, mandag morgen viste vekta 73,5 enda tristere kilo. Så da skjønner dere vel problemet mitt!!!!
Så dagen i dag startet med en stor porsjon havregrøt for å få fortgang i tarmprossessen. Og videre utover dagen blir det jevnt med Psyllium Husk, det er det ikke tvil om. Her skal guffen ut!!
Er stuptrøtt etter helga så hvis lillefrøkena fortsatt sover når jeg er ferdig med dette skal jeg bikke på sofaen. Så skal jeg prøve å komme igang med litt arbeid etterpå så jeg får opp stimen litt. her skal kiloene av igjen så det blir ikke å ligge på latsiden denne uka, nei.
Kommer kanskje innom igjen til kvelden og da skal jeg ta en surferunde for å se hvordan det har gått med dere andre.
Huff, for en dag!
Ja, det sier jeg virkelig, og den har bare så vidt starta!
Det ble som lovet i går ikke veiedag i dag. Skubba den bare lengre inn under skapet, så tok jeg frokosten som i dag ble Quaker musli (mye kalorier, men holder lenge) med melk + vitaminer osv. Har ikke spist mer så lang i dag, men følelsen for denne dagen er ikke god.
Hadde glemt en avtale i dag kl. 930 og fikk telefon 940, kommer du eller? Hjelp her satt jeg med minstefrøkena og ingen bil. Da var det baare å ta beina fatt på joggetur med vogn,ca. 1 km så det var ikke så langt akkurat, men når jeg kom frem ville ikke frøkena bli fotografert, så det var bare å snu å dra hjem igjen. Så det var bomtur og skikkelig nedtur. Ikke en gang gleden over at det ble en rask tur på 1 km, kunne overdøve skuffelsen. Mamma får ikke noe bilde av lillefrøkena si på veggen til høsten!! Så nå har hun fått beskje om å sitte på rommet, mens mamma kobler av med, dette!!!
Egentlig har jeg veldig mye å gjøre i dag, men har liksom ikke kommet igang ennå. Skal ha selskap i kveld, og mye må vaskes og shine's til da. Samt innkjøpsrunde. Det blir vel noe drikkevarer også ikveld, og der ser jeg kalorikribbene flyve lavt på himmelen, gitt. Vi får se, hvor lyst jeg får på en skikkelig fest eller om det blir rolig og bedagelig. Men sånn sett så er det lenge til neste fredag og veiedag, he, he. Nei, pokker, Kanutten slik får du ikke tenke!! Nå er vi lei den magen og den skal vekk en gang for alle!!!!!!!!
Får ikke tid til å komme innom dere senere i dag, så dere får jha en trivelig fredagskveld, så kommer jeg nok sterkere tilbake i morgne.
Hilsen fra Kanutten
Wrææææællllll!
Hallo!
Lurte dere der, he, he. Nå trodde alle dere at jeg hadde tabba meg skikkelig ut og hatt en kjempe sprekk, ikke sant?
Akk, hadde det bare vært så vel, he, he. Neida, jeg lever i beste velgående og er storfornøyd med meg selv for tiden. En liten sprekk i går, med boller og gløgg (på besøk) og oppvarmet middagsrester til kveldsmat kl. 00, men skitt au. Jeg entra ikke vekta i dag av prinsipp. Så får vi se hva jeg greier å få ut av dagen i dag, om jeg greier å gjøre det gått igjen med meg selv. Ja, slik at jeg iallefall fortsatt kan skrive 72 kilo i morgen også.
Startet dagen i dag med to skiver brød med mager prim, og 1 stort glass med vann + div. tabeletter.
Så kl. 10 gikk jeg på fjellet og den turen ble faktisk nærmere to timer. Storfornøyd, for det høljer ned, som vanlig. Men, etter en god varm dusj, varme klær og fyr på ovnen, så har jeg nå inntatt en enkel lunsj, bestående av 1 glass yoghurt med kornmusli.
Middagen skal i dag serveres kl. 1430 (middagsgjester), hvor jeg skal by på fersk torsk (fisketur i går, istede for trening)med nypoteter, gulrøtter, lettrømme og smør. Høres ikke det deilig ut da dere??? Drikke til maten blir i dag, VANN!
Så får vi se hva som befinner seg i skapet når jeg skal innta kveldmaten, enten blir det brød eller så blir det knekkebrød.
Så nå skal jeg surfe litt på dere, men har ikke tid til så mye, så en STOR HILSEN TIL DERE SOM KIKKER INNOM SIA MI, LYKKE TIL VIDERE.
Nåja, det måtte vel bare skje. Jeg spiste middag to timer før jeg egentlig bruker og ble så j..... sulten i kveld. Satte til livs 3 skiver med mager prim og smør til kvelds kl. 19, og kl. 21 kom dattera hjem med nystekte vafler. Kunne jeg motstå fristelsen, NEI!!!!!!
Det ble en ring + 3 enkle med smør og sukker. helt nydelig, men nå er samvittigheta SVART!! Så nå kan jeg helt klart glemme vekta i morgen, for jeg nekter å føre på at jeg har gått opp igjen. Nå endrer jeg ikke vekt før jeg har gått ned til 71,5, dermed basta!Så nå skal Kanutten gå å legge seg før hun kan gjøre ennå mer ugang, God natt folkens!
Kanutten
Hei igjen!
hei slankevenner. Beklager at jeg ikke har vært her på noen dager, men det ble oppholdsvær i gårettermiddag og da her jeg ikke tid til å sitte her noe særlig. Har DEN digre plena å klippe, og i morgen er det igjen meldt regn til over helga, så her må det jobbes. Akkurat nå har jeg lunsj, derfor blir det en hurtig surfe runde her før jeg igjen går til arbeidet.
Dagens måltid har bestått av:
Frokost kl. 08 Korn og musli m/melk + vitamintilskudd m.m.
Lunsj kl. 13 To skiver med mager prim og leverpostei, glass med vann.
Hva jeg skal by på til middag i dag er jeg ennå ikke sikker på, kaillen er borte så da bruker vi damene å gjøre det enkelt.Grønnsaksuppe er jo sundt og godt så kanskje??
Ellers så greide jeg ikke å være unna vekta i dag, og den viste heldigvis positiv utvikling. Det trengte jeg. Har trena hver dag utenom søndag, helt siden sist onsdag. Variert med sykling, step eller fjellturer, så der er jeg veldig fornøyd. Hva det blir til i dag er litt usikkert, men i morgen har jeg bestemt en lengre fjelltur over minst et par timer.
Snakkes!
Hei igjen!
Så er enda en dag snart over, og så langt er jeg fornøyd.
Var på shopping i dag, og var skrubbsulten, stod lenge foran sjokoladehyllene og vurderte, men greide å gå derfra. Herlig følelse, selvkontrollen var der når jeg trengte den som mest. Kjøpte meg ei eske med den nye Lacryl'en istede, den er god.
Dagens måltid har vært som følger:
Frokost: to skiver brød med leverpostei og hvitost med eple. Vann og vitaminer.
Lunsj: 1 brødskive med leverpostei.
Mellommåltid før middagen 1 lettyoghurt.
Middag: Potetball med grønnsaker og selvsagt smør og flesk. Men skitt au. Har vært flink resten av dagen, så det får gå som det går.
Kvelds: 1 lettyoghurt med korn eller korn og melk. Vi får se hva jeg får lyst på.
Trening har det vært dårlig med i går og i dag. Nå er det ikke helt for sent ennå i dag da, men er så slapp og mett etter maten at jeg vet ikke helt. Kanskje det blir noe på treningssenteret.
Ellers så fikk jeg et spørsmål på hva HCA er og det hjelper kroppen din med å omdanne kalorier til glykogen (rask energi). HCA stimulerer glykogensyntesen til å produsere mer glykogen i leveren. Dette gjr at det sedes færre og svakere sultsignaler til hjernen. Altså så hjelper det kroppen med å omdanne kalorier til energi. Og energi er jo det vi forbrenner først og lettest. Det er et slagt krom tilskudd med litt ekstra og utvinnes fra en plante som heter Garcinia Cambogia. jeg er veldig fornøyd selv, føler godt at suget etter søtsaker ol. blir større når jeg ikke tar tabelettene. Jeg er med i Natures Own og kjøper mine tabeletter der. hvis dere vil vite mer om Natures Own kan dere kikke inn på www.naturesonline.no eller søke på natures own.
Dere kan nå være med i NO som om dere er vanlig kunde med Ellos, ingen forpliktelser, og kun topp produkter. Flere av de norske topp idrettsfolkene bruker NO fast til kosttilskudd bl.a det norske skiskytterlandslaget. Anbefales på det sterkeste for produktene har GMP standard (legemiddelkontroll) og gir oss garantier på at det vi kjøper inneholder det det står at det skal inneholde.
Så stå på videre slankevenner, det er lenge igjen til helga og vi har store muligheter til å kunne kvitte oss med en halvkilo til da, enig???
Nesten over.......
Ja, så er denne helga også nesten over, og den er jeg sånn passe fornøyd med. Ingen skikkelig sprekk heldigvis, kosa meg med litt sjokolade og potetgull med dip i går kveld, men det unte jeg meg selv. Hadde vært så flink å trena siden onsdag, så!
Frokost i dag ble 3 skiver med brød, pålegg var egg og mager prim. Hadde nystekt brød så jeg bare måtte ha tre. Drakk vann til da, så litt sunn var jeg nå. Hiva innpå noen HCA, CLA osv. Har vært så slapp at jeg må prøve å få opp piffen på en eller annen måte.
Lunsj ble to skiver med leverpostei og smør mellom.
Middag, ja tro det eller ei, søndagsmiddagen i dag var, hermetisk lys lapskaus og flatbrød. Helgakosten er enkel her i huset, mor har også tenkt å ha helg!!!! Drakk vann til og HCA og fibertabeletter.
Kvelds ble en lettyoghurt med havregryn. Så nå er det kveld, ikke noen flere godsaker denne helga.
(Men jeg har j..... lyst på resten av den dipen som står i kjøleskapet og potetgull, men tror jeg tar et glass vann og et grønt eple istedet.
Snakkes i morgen folkens, da er vi klare for en ny uke med full kontroll, ikke sannt??
For en kveld!!!
Hei på dere slankevenner, som titter innom sia mi, og gir meg oppløftende ord, takk!
Dagen i dag er jeg vel sånn tåelig fornøyd med, men kvelden, uff og huff og uff igjen.
Startet dagen med nystekt brød, og det er bare SÅÅÅ deilig, med fersk leverpostei på. SÅ det ble 3 skiver, noen for mange, men f... så godt det gjorde.
For å gjøre det godt igjen med samvittigheta mi, dro jeg på 1 times stepmix kl. 15 og avslutta med 15 min. sol. Herlig! Da var samvittigheta på topp igjen. Helt til jeg kom hjem.
Da var det nemlig middagstid og kl. hadde alt blitt 17, altså så hadde jeg gått altfor mange timer uten mat og slukte fettuchinien rått. Også her ble nok porsjonene litt for store, men igjen, det var så godt. Innimellom her ble det litt sportsdrikke, litt sukkerfri drops og frukt da, så det er nå ikke så verst.
Så har jeg sittet på loftet sammen med barna og kost meg med TV, sjokolade, brus, dip og potetgull i flere timer nå da, for å gjøre dagen fullkommen, så kjære vene Kanutten, du må nok ut på trimtur i morgen også, ikke noe fridag er fortjent. Og jeg skal IKKE på vekta mer denne helga.
Så hvordan har det vært med dere da? Ingen bedre og ingen værre, vi har vel alle våre grusomme dager, men hadde vi nå kunne skippet disse helgene så hadde vi nok fått fortjenesten vår litt tidligere og raskere, det er nå min mening. For det var slett ikke noe bedre i går.
Da fikk jeg besøk nemlig, og serverte pannekaker med krem og syltetøy. Hadde ikke noe annet å by på, ingen sunne ting i skapet. Så jeg lurer på, har noen av dere noen ideer på hva en kan by venner og kjente som stikker innom en kveld, noe som ikke er så kaloririkt?? Og ikke frukt, det er så kjedelig.
Tar gjerne i mot tips, altså.
Fint at du er tilbake igjen! Kjenner meg veldig godt igjen; tiden er kostbar og det er dessverre sånn at man fyller opp hvert ledige minutt!!
Men det er kjempefint å stikke innom her en gang i blant!
Ha en god dag!
Nin