Blæh
Æsj, sånn mat og slankemessig suger livet mitt for tiden. Etter at kurset mitt var slutt, har jeg hatt en kjempesprekk. I dag har jeg for eksempel spist mest mulig.. helt sykt.
Jeg har jo ikke kvittet meg med en eneste dårlig vane, jo! Bare fortrengt dem i en del måneder. Hver eneste kveld tenker jeg at jeg er rede til å fortsette og kvitte meg med de siste kiloene, men neste dag, da presser jeg meg til å spise unyttig dritt.
I dag har jeg spist vanvittig mye, og en del "syke" ting, for eksempel macadamianøtter!!! 500 kalorier i en pitteliten boks!
Håper det går raskt over, jeg har IKKE lyst til å legge på meg igjen, og jeg HAR lyst til å gå mer ned. Det er det jeg tror jeg har, i alle fall.
Noen som har århundredets tips? Eller sommerens, i alle fall ;-)
Jeg skal prøve å skjerpe meg, sånn at jeg kan komme med en litt mer positiv tilbakemelding neste gang!
Oppgitte sommerhilsener fra Kamilla
Nå er jeg helt ferdig med søttitallet!!!
Det må jeg da være, hva?
Fra neste uke av blir jeg sikkert litt mer aktiv her inne igjen, for da er GR-kurset mitt over. Jeg har jo gått på kurs i hele vår, så det har vært relativt stram regi på slankinen min.
Men jeg vet jo hva jeg ønsker å veie, og de siste ni kiloene er helt klart like viktig som de første.
I dag skal jeg treffe de nye kollegaene mine, og (gru-)gleder meg til det. Regner ikke med det blir noe spising å stå imot.
Vi har fått regnvær til Bergen i dag. Jeg hadde likt en mellomting mellom hete og væte, men, men.
So long!
Klemmer fra Kamilla
Fest er ikke som hverdag
Det gikk ikke fullt så greit med matinntaket på utdrikkingslaget som det skulle...
Jeg startet dagen bra, spiste lite og ofte - og hadde ca 650 kcal å spise grillmat for. Sannsynligvis gikk det greit. Verre var det med eplekake og is, chips og dip, sjokolade.....
Det er helt merkelig.. Jeg klarer ikke å stå imot om jeg først får lyst på. Heldigvis har jeg ikke lyst på digg sånn til vanlig.
Resultatet på kurset blir sikkert ikke så god uansett i morgen, for jeg fikk mensen i dag i tillegg.
Jeg kunne jo ha rettet det opp til neste uke, men da skal jeg jo på blåtur med jobben... Og da har jeg tenkt til å drikke også. Akk ja. Håper bare sommeren går fint. Jeg får passe på at det er rikelig med hverdager ;-)
Ha en fin slankeuke alle sammen!!!
Klemmer fra Kamilla
Under 10 igjen!
I dag har jeg loffet rundt i smal topp og kort skjørt. Det hadde jeg ikke engang vurdert i fjor sommer! Det er så deilig!
I Bergen har det vært veldig varmt de siste dagene. Jeg er litt slått ut av varmen, faktisk. De siste tre dagene har jeg bare spist Nutrilettbarer (fire stykker) og frokostgrøt. Jeg har ikke giddet å lage til noe middag.
Ja, det skyldes vel også at mannen min er utenfor og jobber til ganske sent, og da er det enkelt å ta en Nb framfor å vente med middagen, eller spise alene. Forhåpentligvis er arbeidet ferdig tidlig neste uke, så da må jeg i alle fall komme i rute igjen....
Vi skal forresten grille på søndag. Jeg fikk et tips av en jeg går på slankekurs med; to kyllingfileter sammen med appelsinjuice og hakket hvitløk i en liten pose i et døgn. Det er en særdeles slankevennlig marinering, og skal visstnok være veldig godt. Sånn om noen trenger et grilltips ;-)
Jeg skal på utdrikkingslag i morgen (det blir vel egentlig i dag...), håper jeg klarer å følge opp intensjonen min om å komme fra det med kalorigrensen min i behold! Alkohol blir det i alle fall ikke, for jeg skal kjøre.
Ha en fin helg!
Kamilla
To uker igjen av slankekurset...
Om to uker er jeg på egenhånd igjen!
Eller - jeg har jo dere da. Jeg håper bare det er nok! Jeg regner med å ha åtte kilo igjen når kurset er ferdig. Håper bare jeg ikke må begynne på nytt i august, og ha 15 igjen!
Neida, jeg er positiv jeg. Men jeg ble litt skremt av meg selv da jeg hadde flere sprekker i mai - og bare ikke klarte å ta meg inn igjen dagen etter. Da var det god hjelp i kurset, det er sikkert og visst.
Det er bare to og en halv uke igjen til sommerferien, og det skal bli deilig. Men det blir jo litt vemodig også, jeg skal jo bytte skole, så jeg får ikke følge elevene mine til de er ferdige.
Jeg skal være med på litt planlegging og et foreldremøte på den nye skolen før ferien, og jeg skal få treffe de nye elevene når de kommer på "befaring". Det blir litt spennende.
Og så skal jeg undervise i matematikk til neste år, og det har jeg ikke gjort før. Jeg har utdanning i matte, altså ;-)
Jeg er i alle fall kjempeglad for at jeg skal møte den nye arbeidssituasjonen min som "nesten" normalvektig! Jeg er så FORNØYD med å gjennomført et vellykket slankeopplegg denne våren!
Så får vi se... Vi planlegger å få et barn til til neste år. September ville vært mest ideelt, men det er jo ikke alltid så lett å planlegge. Da må jeg i alle fall være kjempeflink med kostholdet, sånn at jeg ikke må gjennom samme slankekuren én gang til!
Sånn, nå skal jeg lage geografiprøve til elevene mine i morgen!
Ha en fin kveld!
Klemmer fra Kamilla
Snart på riktig titall... tralla, la, la
Det var bare det jeg ville si i dag....
Sånn, nå har jeg nådd meg selv igjen
Dette her veide jeg for to uker siden, men det var før jeg hadde en fire dagers sprekk. En sprekk krydret med alkohol i kurante mengder, grillmat, sjokolade, chips, hot dog, sukkerspinn.... Ja, en real sprekk.
Men nå har jeg vært tilbake på den "rene sti" i en uke, og jeg trives faktsik ganske godt her. Nå har jeg "bare" 11.3 kilo igjen til målet mitt, som er seksti.
Framdeles har jeg en del å gå på når det gjelder mosjon. Det blir liksom alltid så dårlig tid til alt mulig. Enten så er jeg med ungene, eller så må jeg jobbe/ordne litt hjemme, eller så MÅ jeg bare strikke litt..... Men jeg har som mål å komme meg på SATS to ganger denne uken. I tillegg til noen spaserturer...
Og så er det det hersens vannet! Her har jeg også noe å jobbe med. Jeg er atskillig flinkere til å drikke pepsimax enn vann... Men jeg prøver å skjerpe meg, jeg prøver (sporadisk innimellom) :-Þ
Nå skal jeg lage til karbonader som vi skal ha til middag. Proppfulle av hakket hvitløk, nam!
Ha en fin dag alle sammen!
Klemmer fra Kamilla
En herlig lørdag - helt sprekkfri
Etter all denne småsprekkingen i mai, er det herlig at en lørdag har kommet og gått helt uten at jeg har blitt fristet av ungenes lørdagsgodt, gubben sine pils eller noe annet.
Jeg har spist sjokolade da, min vanlige lørdagssjokolade. Men den er jo en del av opplegget.
Det har vært mye regn i Bergen i dag, og nå i kveld er det temmelig kaldt. Håper på bedre vær i morgen!
Regner med at vi skal "svømme" i morgen. Så veldig mye trim på mor blir det ikke når begge ungene er med, men litt bevegelser i vann skal det i alle fall bli.
Jeg skal følge datteren min i bursdagsbesøk i morgen, men det er til en god venninne av meg, så jeg regner ikke med at jeg skal ha de store problemene med å la være å spise kaker. Jeg MÅ jo bare ha litt resultater å vise til på GR-kurset på mandag, nå når jeg sto stille forrige uke...
Vel, ha en fin søndag!
Klemmer fra Kamilla
Hiv og hoi!
Det kan se ut som om det går raskt nedover igjen... men i forrige uke var jeg altså 71,2 før jeg sprakk i pinsen. Forhåpentligvis sitter det ikke så godt, det som ikke har vært der så lenge!
Nå er jeg bare en kjapp tur innom før jeg skal gå på trening (!) Jeg har liten lyst til å trene, egentlig, men en venninne drar meg med innimellom. Håper treningslysten kommer snart, jeg trenger den mosjonen jeg kan få!
Ellers har det gått fint i dag, ingen problemer med slankemotivasjonen!!!
Håper dere andre har like flott sommervær som meg! Her er det kjempefint!
Klemmer fra Kamilla
Bøh!
Jeg har vært borte i en evighet, ikke har jeg vært så veldig flink i matveien heller... Eller, jeg er flink så lenge det er hverdag, men feststemningen har vært litt for dominerende.
Forrige uke hadde jeg for eksempel en fire dagers sprekk... En god porsjon flaks sørget for at jeg holdt vekten fra forrige mandag (jeg veier meg jo på slankekurs hver mandag - det ble tirsdag denne uken).
Men nå er jeg klar for ny og forbedret innsats. Selv om jeg har gått ned 20 kilo, har jeg enda mer enn 10 igjen. Og jeg har ikke lyktes fullstendig før de også er borte.
Det er kjekt å få kommentarer på at jeg har blitt slank og "fin", men jeg er framdeles ikke den jeg vil være, den jeg pleide å være.
Så til jeg er ferdig, skal jeg ikke tillate meg å la hverdagen renne ut i fest. I alle fall ikke når festen varer i flere dager...
Håper det går bra med dere alle, jeg skal prøve å få tid til å kikke litt på dagbøkene deres - men tid har jeg fint lite av for tiden. Jeg gleder meg til sommerferien, den er 4,5 uke unna.
Klemmer fra Kamilla
En liten motivasjonsknekk...
Nå er det bare to dager til jeg skal på tur, og ha min planlagte "sprekk". Jeg vet ikke om det er derfor, men i dag har jeg hatt såååå lyst på mat, mat, mat.
Jeg har en sjokolade med 70% kakao liggende, den skal være grei å spise, sier de som har satt seg inn i dette med glykemisk index. Jeg har vel spist 30 gram av den i dag, og da har jeg vært flink å holde meg.. grrrr. Og det er jo enda mange timer igjen av dagen.
I morgen skal jeg jo på kurs, så det hadde vært fint om jeg kunne la vær å ha etegildet før det i alle fall. Jeg gikk jo bare ned 100 gram forrige uke, men det var jo helt min egen feil.
I dag har jeg vært og badet med ungene. Mannen min har bestemt seg for å melde seg inn i SATS, så nå blir det gjerne lettere for meg å gå også. I alle fall skal vi prøve å bade to ganger i uken. Ikke så effektiv trim kanskje, men bevegelser i vann hjelper jo okke som.
Fint vær har det også vært, og jeg har jobbet litt i hagen. Vi har et par prosjekter på gang.
Jeg har spist:
Frokostgrøt
NB med sjokolade/peanøtt (ikke spesielt god)
4 ryvita med to hardkokte egg
30 gram mørk sjokolade
Ytrefilet, potet, salat, cottage cheese.
Tirsdag morgen reiser jeg, så det er mulig jeg ikke kommer innom igjen før om en uke.
I så fall må dere ha en strålende uke alle sammen! Og gid dere må få et "slankere" utbytte av den enn jeg som skal på pub i fem dager... :-Þ
Klemmer fra Kamilla
Hompetitten
Jeg skrev ikke i går, men vekten var da nede i 74,5 - og nå opp igjen... irriterende. Men jeg var gjerne litt dehydrert i går da..? Jaja. Men det hadde vært greit å få et bra resultat nå uken før jeg skal ha slankefri i Dublin!
Jeg har spist:
Frokostgrøt
2 NB
Mc Chicken
2 ryvita med lett leverpostei
Jeg har vært og shoppet i dag, og har ikke "hatt tid" til å trimme. Nå skal jeg rette 25 geografiprøver, og det lar seg vanskelig gjøre samtidig som noe annet....
Men i morgen!
Snart helg og lørdagssjokolade igjen :-D
Klemmer fra Kamilla
Jeg er tilbake, og fit for fight!
Jeg har vært bortreist og ellers hatt det travelt, og virkelig forsømt slankedagboka. Men nå skal jeg skjerpe meg, og jeg skal forsøke å lese gjennom mye av det dere har skrevet siste uken!
Bortsett fra at jeg var på festmiddag, med seks retter + konfekt, på lørdag, har det gått rimelig bra. Jeg har til og med trent såvidt med vekter! De målte fettprosenten på kurset i går, og den var gått ned med 5,1%, det var nest beste resultat. Det får jeg være fornøyd med, for hun som hadde gått ned mest, trener vanvittig mye!
Jeg spiser fortsatt nutrilett barer. Jeg synes de er gode, særlig den med müsli og bjørnebær. Ellers går det i samme maten, jeg synes det er godt med rutiner.
Menyen for i dag ser slik ut:
Frokostgrøt
NB
Karbonade, potet, salat og cottage cheese
Smoothie med banan og bær
Godt å være tilbake :-D
Klemmer fra Kamilla
Sommer på terassen!
I dag er det bare sååå herlig vær! Ute på terassen der det er lunt, er det rene sommeren! Jeg har vært ute i bare t-skjorte - håper jeg ikke får en forkjølelse som "straff" for det...
Ellers går det greit med slankingen min. Av utfordringer i nær fremtid er en 50-årsmiddag på fin restaurant på lørdag, og en studietur til Dublin om to uker. Middagen på lørdag tror jeg skal gå greit, men det er ikke godt å si hvordan det går på fem dagers "ferie". Men det blir min eneste ferie i år, så om jeg føler for det når den tid kommer, så skal jeg jammen ta ferie fra slankingen også. Vi får se.
I dag har jeg spist:
Frokostgrøt
Ryvita med lettost
Karbonade, potet, salat, cottage cheese
NB
Ha en fortsatt fin uke :-)
Klem fra Kamilla
Sommartidar hey, hey!
Siste ukene har det jammen gått som det suser for meg! Jeg trodde nesten ikke jeg kunne ha noe ekstra vann i kroppen i forbindelse med mensen, jeg, men joda! Nå er det heldigvis borte, og jeg skal klare et kilo med god margin på slankekurset i morgen :-D
I går var jeg på trening. Jeg gikk sammen med en venninne, og fulgte hennes program på styrkeapparatene. Vi holdt på i nesten to timer, men vi somlet litt innimellom. I dag har jeg i alle fall litt gangsperr, særlig brystmusklene.....
I dag har jeg ikke gjort på stort. Jeg sov til halv ett (gubben og ungene vekket meg før de gikk ut, men jeg kan ikke en gang huske det...), og har vært på besøk hos min mormor. I kveld har jeg litt jobb å gjøre, så jeg tviler på det blir mosjon i dag.
Nå har jeg fått oljet sykkelen min for våren, så det er i alle fall fritt fram for å sykle nå. Det er litt deilig å vite, selv om jeg som oftest går likevel...
I dag har jeg spist:
Frokostgrøt
Kylling, potet, revet gulrot, kokte poteter
Nutrilett bar
2 knekkebrød med lett leverpostei
Ha en flott slankeuke!!!!!
Klemmer fra Kamilla
Jeg tror du er på god vei til å skjerpe deg igjen og fortsette på den flotte nedgangen din. Du har jo vært skikkelig flink :-)
At du depper litt når ting stopper opp og går i revers, det er ikke så rart. Kanskje kroppen din har manglet ett eller annet slik at du bare måtte ha noe ekstra?
Først ferie, så lykke til med den sunne fremtiden :-)
Klem fra Jojoen
Forresten så synes ikke jeg at du skal ha dårlig samvittighet for noen dager med fullstendig slankefri - det er sommer, det er sol og da skal man ha det godt også!
ha ei god helg!
klem, Ragnhild
Dumt å høre at du har det sånn at du bare må ha noe å spise. Et annet tips er å ikke ha kaloribomber tilgjengelig i huset, og spis regelmessig, slik at du ikke får et slik godte- sug. Jeg var slik tidligre at etter jobb, passerte jeg selven-eleven, og var skrubbsulten. Var da så lettvint med en is, eller en bolle, skjokolade, før jeg kom heim og fikk spist middag. Nå har jeg med meg et eple, og det hjelper virkelig. Er ikke så vanvittig sulten, og godte-suget er ikkke overkommelig lenger. Håper dette er et tips som kan fungere for deg også... Tror det er viktig at slankinga ikke styrer livet helt også, man skal jo LEVE og ha det gøy også. Finn deg noen aktive interesser. Gå på tur, spill badmington med naboen, hva som helst.....
Ha en fin dag
Klem fra Solsikke
Dumt å høre at du har det sånn at du bare må ha noe å spise. Et annet tips er å ikke ha kaloribomber tilgjengelig i huset, og spis regelmessig, slik at du ikke får et slik godte- sug. Jeg var slik tidligre at etter jobb, passerte jeg selven-eleven, og var skrubbsulten. Var da så lettvint med en is, eller en bolle, skjokolade, før jeg kom heim og fikk spist middag. Nå har jeg med meg et eple, og det hjelper virkelig. Er ikke så vanvittig sulten, og godte-suget er ikkke overkommelig lenger. Håper dette er et tips som kan fungere for deg også... Tror det er viktig at slankinga ikke styrer livet helt også, man skal jo LEVE og ha det gøy også. Finn deg noen aktive interesser. Gå på tur, spill badmington med naboen, hva som helst.....
Ha en fin dag
Klem fra Solsikke
Ta deg en uke fri, og ikke tenk på slanking, men bruk heller tiden godt til å tenke på hvorfor du putter eventuelle ting i munnen, og tenk over hva vaner som er viktigst for deg å bli kvitt, og så tror jeg automatisk motivasjonen vil komme sånn at du kan starte på ny frisk etter det:) Er ikke sikkert dette hjelper deg, men det var bare en tanke som slo meg:) Håper du snart kommer igang igjen, for det er ikke mye gøyt å ha det sånn som du har det nå... jeg pleier ¨å si til meg selv før jeg spiser noe "fy" mat "trenger jeg dette" og da blir som regel svaret nei, og jeg kan ligge det på plass igjen og ikke tenke mer på det:)
Håper det snart går over:)
Ha en forsatt fin fin helg:)
klem fra Ronja