← Alle dagbøker
diarist.Alias

Kamilla

57 år165 cm93 innlegg 2002 0 følgere

Start93,5 kg
Sist71,0 kg
Endring−22,5 kg
BMI nå26,1
📉 Ned 20+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. januar 200229. juni 2002
☹️71,0 kg

Blæh

Æsj, sånn mat og slankemessig suger livet mitt for tiden. Etter at kurset mitt var slutt, har jeg hatt en kjempesprekk. I dag har jeg for eksempel spist mest mulig.. helt sykt.

Jeg har jo ikke kvittet meg med en eneste dårlig vane, jo! Bare fortrengt dem i en del måneder. Hver eneste kveld tenker jeg at jeg er rede til å fortsette og kvitte meg med de siste kiloene, men neste dag, da presser jeg meg til å spise unyttig dritt.

I dag har jeg spist vanvittig mye, og en del "syke" ting, for eksempel macadamianøtter!!! 500 kalorier i en pitteliten boks!

Håper det går raskt over, jeg har IKKE lyst til å legge på meg igjen, og jeg HAR lyst til å gå mer ned. Det er det jeg tror jeg har, i alle fall.

Noen som har århundredets tips? Eller sommerens, i alle fall ;-)

Jeg skal prøve å skjerpe meg, sånn at jeg kan komme med en litt mer positiv tilbakemelding neste gang!

Oppgitte sommerhilsener fra Kamilla
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉30. juni 2002
Hei igjen :-)

Jeg tror du er på god vei til å skjerpe deg igjen og fortsette på den flotte nedgangen din. Du har jo vært skikkelig flink :-)

At du depper litt når ting stopper opp og går i revers, det er ikke så rart. Kanskje kroppen din har manglet ett eller annet slik at du bare måtte ha noe ekstra?

Først ferie, så lykke til med den sunne fremtiden :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Ragnhild😌29. juni 2002
Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men jeg prøver å tenke på at alt jeg putter i munnen skal ha et navn. Froksot, lunch - frukt osv.. For meg ser det faktisk ut til å funke!

Forresten så synes ikke jeg at du skal ha dårlig samvittighet for noen dager med fullstendig slankefri - det er sommer, det er sol og da skal man ha det godt også!

ha ei god helg!
klem, Ragnhild
c.AuthorAlias Solsikke😊29. juni 2002
God morgen Kamilla.
Dumt å høre at du har det sånn at du bare må ha noe å spise. Et annet tips er å ikke ha kaloribomber tilgjengelig i huset, og spis regelmessig, slik at du ikke får et slik godte- sug. Jeg var slik tidligre at etter jobb, passerte jeg selven-eleven, og var skrubbsulten. Var da så lettvint med en is, eller en bolle, skjokolade, før jeg kom heim og fikk spist middag. Nå har jeg med meg et eple, og det hjelper virkelig. Er ikke så vanvittig sulten, og godte-suget er ikkke overkommelig lenger. Håper dette er et tips som kan fungere for deg også... Tror det er viktig at slankinga ikke styrer livet helt også, man skal jo LEVE og ha det gøy også. Finn deg noen aktive interesser. Gå på tur, spill badmington med naboen, hva som helst.....

Ha en fin dag

Klem fra Solsikke
c.AuthorAlias Solsikke😊29. juni 2002
God morgen Kamilla.
Dumt å høre at du har det sånn at du bare må ha noe å spise. Et annet tips er å ikke ha kaloribomber tilgjengelig i huset, og spis regelmessig, slik at du ikke får et slik godte- sug. Jeg var slik tidligre at etter jobb, passerte jeg selven-eleven, og var skrubbsulten. Var da så lettvint med en is, eller en bolle, skjokolade, før jeg kom heim og fikk spist middag. Nå har jeg med meg et eple, og det hjelper virkelig. Er ikke så vanvittig sulten, og godte-suget er ikkke overkommelig lenger. Håper dette er et tips som kan fungere for deg også... Tror det er viktig at slankinga ikke styrer livet helt også, man skal jo LEVE og ha det gøy også. Finn deg noen aktive interesser. Gå på tur, spill badmington med naboen, hva som helst.....

Ha en fin dag

Klem fra Solsikke
c.AuthorAlias Ronja😊29. juni 2002
Heisann:)
Ta deg en uke fri, og ikke tenk på slanking, men bruk heller tiden godt til å tenke på hvorfor du putter eventuelle ting i munnen, og tenk over hva vaner som er viktigst for deg å bli kvitt, og så tror jeg automatisk motivasjonen vil komme sånn at du kan starte på ny frisk etter det:) Er ikke sikkert dette hjelper deg, men det var bare en tanke som slo meg:) Håper du snart kommer igang igjen, for det er ikke mye gøyt å ha det sånn som du har det nå... jeg pleier ¨å si til meg selv før jeg spiser noe "fy" mat "trenger jeg dette" og da blir som regel svaret nei, og jeg kan ligge det på plass igjen og ikke tenke mer på det:)
Håper det snart går over:)
Ha en forsatt fin fin helg:)
klem fra Ronja
Bilde
😌68,9 kg

Nå er jeg helt ferdig med søttitallet!!!

Det må jeg da være, hva?

Fra neste uke av blir jeg sikkert litt mer aktiv her inne igjen, for da er GR-kurset mitt over. Jeg har jo gått på kurs i hele vår, så det har vært relativt stram regi på slankinen min.
Men jeg vet jo hva jeg ønsker å veie, og de siste ni kiloene er helt klart like viktig som de første.

I dag skal jeg treffe de nye kollegaene mine, og (gru-)gleder meg til det. Regner ikke med det blir noe spising å stå imot.

Vi har fått regnvær til Bergen i dag. Jeg hadde likt en mellomting mellom hete og væte, men, men.

So long!

Klemmer fra Kamilla
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias asta😉12. juni 2002
Gratulerer med utrolig flott nedgang, gjett om jeg har vært litt misunnelig på deg for det, da! Du har vært beundringsverdig god!

Ja, det er jo alltid noe å klage på som du skrev. Her er det FOR varmt for tiden, det er ille å si, men sånn er det bare. Det er 30-35 grader i skyggen og høy luftfuktighet så det er ikke noe godt å være ute, hvis ikke vi er ved bassenget da. Så jeg gleder meg til å hjem til Norge og reiser i neste uke. Kommer sikkert til å prøve å komme innom og følge litt med, og skal bare prøve å være flink og passe meg de 2 mnd. jeg er hjemme. Ha en god sommer! Nå må du ikke krympe vekk!
c.AuthorAlias trixi😊12. juni 2002
Jeg må bare legge meg flat jeg... ___________________________
Du raser jo nedover jo!
Klart du er helt ferdig med 70-tallet nå!
Du skal bare en vei du, og det er rett ned!!!!
Håper selv å se 60-tallet innen denne uken er omme...

Ha en flott dag!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Minelli😃11. juni 2002
Hei Kamilla!

Vi har jo gått ned omtrent like mye vi, jo! Skal du gå ned så mye som 9 kilo til altså? Synes kanskje det hørtes litt mye ut, jeg...eller kanskje er jeg bare ørlite misunnelig siden jeg har planer om å gi meg på 65-tallet!?!

Kjempeflink har du vært uansett! Lykke til med de siste kiloene!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Inga😊11. juni 2002
Takk for tilbakemeldingen din. Så utroooolig flink du har vært!!! Jeg har også gått på GR en gang, nei flere. Nå er vi to som er gått sammen om å følge det opplegget på egenhånd. Vi veier oss hver mandag før hun går på jobb. Det funker like bra. Nå i sommer blir det litt skjeldnere, men det blir! Jeg har "bare " gått ned 11 kilo enda, men et nytt liv har begynt.Jeg er 1,70 høy, så jeg må under 70 kilo. Det skal jeg klare før høstferien i begynnelsen av oktober. Men et enda større mål er å bli der nede. Derfor har jeg også trimmet mye mer denne gangen. Kanskje går vekta senere nedover, men jeg føler meg allerede så bra at jeg ikke har planer om mer matinntak. Tenk nå kan jeg sykle til stranda med ungene. Herlig.
c.AuthorAlias ella😌11. juni 2002
Hei.

Skjønner at GR kurs er tingen, for du har da hatt en veldig jevn og bra vektnedgang. Forstår godt at de siste 9 kiloene er like viktig for deg som de førgående kiloene. Kjenner også at denne gangen vil jeg helt i mål, ikke bare nesten - men du er jo faktisk snart i mål - BRA !

Lykke til videre !

~Ella~
😵69,9 kg

Fest er ikke som hverdag

Det gikk ikke fullt så greit med matinntaket på utdrikkingslaget som det skulle...

Jeg startet dagen bra, spiste lite og ofte - og hadde ca 650 kcal å spise grillmat for. Sannsynligvis gikk det greit. Verre var det med eplekake og is, chips og dip, sjokolade.....
Det er helt merkelig.. Jeg klarer ikke å stå imot om jeg først får lyst på. Heldigvis har jeg ikke lyst på digg sånn til vanlig.
Resultatet på kurset blir sikkert ikke så god uansett i morgen, for jeg fikk mensen i dag i tillegg.

Jeg kunne jo ha rettet det opp til neste uke, men da skal jeg jo på blåtur med jobben... Og da har jeg tenkt til å drikke også. Akk ja. Håper bare sommeren går fint. Jeg får passe på at det er rikelig med hverdager ;-)

Ha en fin slankeuke alle sammen!!!

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inga😵10. juni 2002
Jeg synes det høres veldig anstrengende ut å ønske seg flest hverdager, men jeg forstår hva du mener. " Alt som var av søtt og godt, det er borte stort og smått" Sånn føles det, og så vil man helst kose seg også. Men jeg vil gjerne si til deg en ting. Bestem deg for masse du virkelig kan kose deg med i hverdagen sånn som tur med venner, en god bok, en tur til frisøren, en forandring som gjør at vennene sperrer øynene opp når de ser deg.Et bad, en Tab extra, you name it. Da kan du gå til festen med at jeg koser meg så i hverdagen at jeg trenger ikke dette kikket nå. "Gulroten" der i fremtiden når jeg blir slank må du ikke tenke på. Tenk på gulrøttene i dag som atpåtil kan gjøre deg slank.
😄69,6 kg

Under 10 igjen!

I dag har jeg loffet rundt i smal topp og kort skjørt. Det hadde jeg ikke engang vurdert i fjor sommer! Det er så deilig!

I Bergen har det vært veldig varmt de siste dagene. Jeg er litt slått ut av varmen, faktisk. De siste tre dagene har jeg bare spist Nutrilettbarer (fire stykker) og frokostgrøt. Jeg har ikke giddet å lage til noe middag.
Ja, det skyldes vel også at mannen min er utenfor og jobber til ganske sent, og da er det enkelt å ta en Nb framfor å vente med middagen, eller spise alene. Forhåpentligvis er arbeidet ferdig tidlig neste uke, så da må jeg i alle fall komme i rute igjen....

Vi skal forresten grille på søndag. Jeg fikk et tips av en jeg går på slankekurs med; to kyllingfileter sammen med appelsinjuice og hakket hvitløk i en liten pose i et døgn. Det er en særdeles slankevennlig marinering, og skal visstnok være veldig godt. Sånn om noen trenger et grilltips ;-)

Jeg skal på utdrikkingslag i morgen (det blir vel egentlig i dag...), håper jeg klarer å følge opp intensjonen min om å komme fra det med kalorigrensen min i behold! Alkohol blir det i alle fall ikke, for jeg skal kjøre.

Ha en fin helg!

Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille😄8. juni 2002
Hei Kamilla!

Gratulerer med flott resultat. Må si jeg er imponert. Hvilke av de NB spiser du? Hva er best? Synes du de er bedre nå enn i begynnelsen? Jeg har prøvd et par typer, men jeg synes ikke de var så gode.

Kos deg med den gode følelsen det må være å føle seg bra, lettkledd. Ha en fin helg!
Bilde
😌70,3 kg

To uker igjen av slankekurset...

Om to uker er jeg på egenhånd igjen!
Eller - jeg har jo dere da. Jeg håper bare det er nok! Jeg regner med å ha åtte kilo igjen når kurset er ferdig. Håper bare jeg ikke må begynne på nytt i august, og ha 15 igjen!

Neida, jeg er positiv jeg. Men jeg ble litt skremt av meg selv da jeg hadde flere sprekker i mai - og bare ikke klarte å ta meg inn igjen dagen etter. Da var det god hjelp i kurset, det er sikkert og visst.

Det er bare to og en halv uke igjen til sommerferien, og det skal bli deilig. Men det blir jo litt vemodig også, jeg skal jo bytte skole, så jeg får ikke følge elevene mine til de er ferdige.
Jeg skal være med på litt planlegging og et foreldremøte på den nye skolen før ferien, og jeg skal få treffe de nye elevene når de kommer på "befaring". Det blir litt spennende.
Og så skal jeg undervise i matematikk til neste år, og det har jeg ikke gjort før. Jeg har utdanning i matte, altså ;-)

Jeg er i alle fall kjempeglad for at jeg skal møte den nye arbeidssituasjonen min som "nesten" normalvektig! Jeg er så FORNØYD med å gjennomført et vellykket slankeopplegg denne våren!

Så får vi se... Vi planlegger å få et barn til til neste år. September ville vært mest ideelt, men det er jo ikke alltid så lett å planlegge. Da må jeg i alle fall være kjempeflink med kostholdet, sånn at jeg ikke må gjennom samme slankekuren én gang til!

Sånn, nå skal jeg lage geografiprøve til elevene mine i morgen!
Ha en fin kveld!

Klemmer fra Kamilla
😉70,6 kg

Snart på riktig titall... tralla, la, la

Det var bare det jeg ville si i dag....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😊3. juni 2002
Hei.

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi.

Enig, en dags utskeielse betyr lite, men flere på rad er ikke bra. Jeg så resultatet av det i mai mnd, fridag på fridag, kiloene var som limt på i ukesvis.
Uansett, tenk at du snart er på seksti tallet, er det ikke nesten litt uvirkelig ? Hadde du trodd at dette skulle gå så bra som det har gjort for deg ? Du er virkelig et eksempel til etterfølgelse. Jeg håper på like fine resultater som deg etterhvert.

Lykke til videre !
~Ella~
😌71,3 kg

Sånn, nå har jeg nådd meg selv igjen

Dette her veide jeg for to uker siden, men det var før jeg hadde en fire dagers sprekk. En sprekk krydret med alkohol i kurante mengder, grillmat, sjokolade, chips, hot dog, sukkerspinn.... Ja, en real sprekk.
Men nå har jeg vært tilbake på den "rene sti" i en uke, og jeg trives faktsik ganske godt her. Nå har jeg "bare" 11.3 kilo igjen til målet mitt, som er seksti.

Framdeles har jeg en del å gå på når det gjelder mosjon. Det blir liksom alltid så dårlig tid til alt mulig. Enten så er jeg med ungene, eller så må jeg jobbe/ordne litt hjemme, eller så MÅ jeg bare strikke litt..... Men jeg har som mål å komme meg på SATS to ganger denne uken. I tillegg til noen spaserturer...
Og så er det det hersens vannet! Her har jeg også noe å jobbe med. Jeg er atskillig flinkere til å drikke pepsimax enn vann... Men jeg prøver å skjerpe meg, jeg prøver (sporadisk innimellom) :-Þ

Nå skal jeg lage til karbonader som vi skal ha til middag. Proppfulle av hakket hvitløk, nam!

Ha en fin dag alle sammen!

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😊28. mai 2002
Hei.

Ja, det er sikkert godt å være tilbake til "utgangspunktet". Ikke så artig å gå ned de samme kiloene i flere runder (ikke at du har hatt så mye av det egentlig...)

Vann ja, du har sikkert prøvd å drikke vann av flaske ? Det smaker mye bedre fra flaske enn fra glass, pussig nok. Personlig har jeg flasken stående på kontorbordet mitt, og drikker jevnt og trutt. Det som også er så bra med å drikke mye, er all trimmen man får til og fra toalettet...

Uansett, lykke til videre, du er virkelig snart i mål, det må føles som en stor og glad seier !

~Ella~
😵72,5 kg

En herlig lørdag - helt sprekkfri

Etter all denne småsprekkingen i mai, er det herlig at en lørdag har kommet og gått helt uten at jeg har blitt fristet av ungenes lørdagsgodt, gubben sine pils eller noe annet.
Jeg har spist sjokolade da, min vanlige lørdagssjokolade. Men den er jo en del av opplegget.

Det har vært mye regn i Bergen i dag, og nå i kveld er det temmelig kaldt. Håper på bedre vær i morgen!

Regner med at vi skal "svømme" i morgen. Så veldig mye trim på mor blir det ikke når begge ungene er med, men litt bevegelser i vann skal det i alle fall bli.

Jeg skal følge datteren min i bursdagsbesøk i morgen, men det er til en god venninne av meg, så jeg regner ikke med at jeg skal ha de store problemene med å la være å spise kaker. Jeg MÅ jo bare ha litt resultater å vise til på GR-kurset på mandag, nå når jeg sto stille forrige uke...

Vel, ha en fin søndag!

Klemmer fra Kamilla
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌27. mai 2002
Hei Kamilla !

Takk for langt og motiverende innlegg i dagboka mi, det satte jeg virkelig pris på ! Etter at jeg leste det du skrev, forstod jeg 5, 6 slankefrie dager i mai betyr mer for vekta enn jeg trodde... Det er nok disse fridagene som har skylda for at vekta står bom stille. Hadde kanskje ikke trodd at så få dager hadde så mye å si, men den gang ei - er glad for at du lærte meg det !

Ser at du nå har klart å "strammet inn grepet" mht. utskeielser. Det lover nok god for den kommende veiingen i dag... Forresten, du har nok vært lur som har spist en ukentlig sjokolade, det gjør det kanskje lettere å avstå fra de "små og umerkelige" sprekkene til hverdags... Jeg skal kopiere dette "trikset" ditt.

Uansett, lykke til videre, og ha en fin ny uke !

~Ella~
c.AuthorAlias B-Jones😃27. mai 2002
Heia, så du hadde skrevet i boka mi, så nå er jeg å kikker på din..wow du har vært flink. Håper jeg klarer det samme *S*. Dattera mi med alt smågodtet som hun ikke spiser opp er 4 år *S*..Ha en fin dag og lykke til med denne slankeuka :-)
😀72,4 kg

Hiv og hoi!

Det kan se ut som om det går raskt nedover igjen... men i forrige uke var jeg altså 71,2 før jeg sprakk i pinsen. Forhåpentligvis sitter det ikke så godt, det som ikke har vært der så lenge!

Nå er jeg bare en kjapp tur innom før jeg skal gå på trening (!) Jeg har liten lyst til å trene, egentlig, men en venninne drar meg med innimellom. Håper treningslysten kommer snart, jeg trenger den mosjonen jeg kan få!

Ellers har det gått fint i dag, ingen problemer med slankemotivasjonen!!!

Håper dere andre har like flott sommervær som meg! Her er det kjempefint!

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌22. mai 2002
Hei Kamilla !

Herregud, du gjør meg nesten helt bortskremt, minus 21 kilo på så kort tid ?!!! Gratulerer, er det ikke herlig ? God timing også, akkurat i passe tid til sommer, sol og lett påkledning - KOS DEG, DET ER VEL FORTJENT !!

~Ella~
👻73,1 kg

Bøh!

Jeg har vært borte i en evighet, ikke har jeg vært så veldig flink i matveien heller... Eller, jeg er flink så lenge det er hverdag, men feststemningen har vært litt for dominerende.

Forrige uke hadde jeg for eksempel en fire dagers sprekk... En god porsjon flaks sørget for at jeg holdt vekten fra forrige mandag (jeg veier meg jo på slankekurs hver mandag - det ble tirsdag denne uken).

Men nå er jeg klar for ny og forbedret innsats. Selv om jeg har gått ned 20 kilo, har jeg enda mer enn 10 igjen. Og jeg har ikke lyktes fullstendig før de også er borte.

Det er kjekt å få kommentarer på at jeg har blitt slank og "fin", men jeg er framdeles ikke den jeg vil være, den jeg pleide å være.

Så til jeg er ferdig, skal jeg ikke tillate meg å la hverdagen renne ut i fest. I alle fall ikke når festen varer i flere dager...

Håper det går bra med dere alle, jeg skal prøve å få tid til å kikke litt på dagbøkene deres - men tid har jeg fint lite av for tiden. Jeg gleder meg til sommerferien, den er 4,5 uke unna.

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias asta😃22. mai 2002
Kjekt å "se" deg igjen!!! Jeg var redd du var forsvunnet helt. Men, Kamilla: jeg synes du har gjort det godt etter en sprekk å fortsatt klare å gå ned!!! Tror det må være innebygd hos deg.

Nei, nå er det å brette opp armene og stå på videre. Hvor lang tid var det du hadde på de neste 5 kiloene, sa du? Tenk at du har tatt av 20 kilo. Det er jo bare fantastisk! Det dobbelte som meg på samme tid, og jeg synes JEG har vært flink! Lykke til videre!
74,1 kg

En liten motivasjonsknekk...

Nå er det bare to dager til jeg skal på tur, og ha min planlagte "sprekk". Jeg vet ikke om det er derfor, men i dag har jeg hatt såååå lyst på mat, mat, mat.
Jeg har en sjokolade med 70% kakao liggende, den skal være grei å spise, sier de som har satt seg inn i dette med glykemisk index. Jeg har vel spist 30 gram av den i dag, og da har jeg vært flink å holde meg.. grrrr. Og det er jo enda mange timer igjen av dagen.
I morgen skal jeg jo på kurs, så det hadde vært fint om jeg kunne la vær å ha etegildet før det i alle fall. Jeg gikk jo bare ned 100 gram forrige uke, men det var jo helt min egen feil.

I dag har jeg vært og badet med ungene. Mannen min har bestemt seg for å melde seg inn i SATS, så nå blir det gjerne lettere for meg å gå også. I alle fall skal vi prøve å bade to ganger i uken. Ikke så effektiv trim kanskje, men bevegelser i vann hjelper jo okke som.

Fint vær har det også vært, og jeg har jobbet litt i hagen. Vi har et par prosjekter på gang.

Jeg har spist:
Frokostgrøt
NB med sjokolade/peanøtt (ikke spesielt god)
4 ryvita med to hardkokte egg
30 gram mørk sjokolade
Ytrefilet, potet, salat, cottage cheese.

Tirsdag morgen reiser jeg, så det er mulig jeg ikke kommer innom igjen før om en uke.
I så fall må dere ha en strålende uke alle sammen! Og gid dere må få et "slankere" utbytte av den enn jeg som skal på pub i fem dager... :-Þ

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😉17. mai 2002
Heia Kamilla!
Det er jo gått mye mere enn en uke nå.....hvor er du blitt av?
kom snart tilbake da!
klemmer
75,2 kg

Hompetitten

Jeg skrev ikke i går, men vekten var da nede i 74,5 - og nå opp igjen... irriterende. Men jeg var gjerne litt dehydrert i går da..? Jaja. Men det hadde vært greit å få et bra resultat nå uken før jeg skal ha slankefri i Dublin!

Jeg har spist:
Frokostgrøt
2 NB
Mc Chicken
2 ryvita med lett leverpostei

Jeg har vært og shoppet i dag, og har ikke "hatt tid" til å trimme. Nå skal jeg rette 25 geografiprøver, og det lar seg vanskelig gjøre samtidig som noe annet....
Men i morgen!

Snart helg og lørdagssjokolade igjen :-D

Klemmer fra Kamilla
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild😃26. april 2002
Hei, og takk for hyggelig oppmuntring her om dagen! Jeg må visst ønske meg en blender så jeg får laget meg en smoothie!

Synes du er heldig som som skal til Dublin - det er et av mine drømmereisemål :-) (og absolutt overkommelig)

god tur, kos deg og drikk masse øl på pub'en - det hører med!
klem, Ragnhild
😃74,9 kg

Jeg er tilbake, og fit for fight!

Jeg har vært bortreist og ellers hatt det travelt, og virkelig forsømt slankedagboka. Men nå skal jeg skjerpe meg, og jeg skal forsøke å lese gjennom mye av det dere har skrevet siste uken!

Bortsett fra at jeg var på festmiddag, med seks retter + konfekt, på lørdag, har det gått rimelig bra. Jeg har til og med trent såvidt med vekter! De målte fettprosenten på kurset i går, og den var gått ned med 5,1%, det var nest beste resultat. Det får jeg være fornøyd med, for hun som hadde gått ned mest, trener vanvittig mye!

Jeg spiser fortsatt nutrilett barer. Jeg synes de er gode, særlig den med müsli og bjørnebær. Ellers går det i samme maten, jeg synes det er godt med rutiner.

Menyen for i dag ser slik ut:
Frokostgrøt
NB
Karbonade, potet, salat og cottage cheese
Smoothie med banan og bær

Godt å være tilbake :-D

Klemmer fra Kamilla
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias AM😉24. april 2002
Heisann
etter at jeg leste her at du spiser en del nutrilett barer, bestemte jeg meg for å prøve det!! Noen av dem er jo kjempegode
mens andre smaker pyton. Mine favoritter er sjokolade, peanøtter og skogbær musli! Fins det en med bjørnebær også?? har ikke lagt merke til den. Hvor har du kjøpt den?
Har du enda ikke prøvd fersken?/sitron, så ikke prøv den! Den smakte så grusomt at jeg ble skikkelig kvalm! fysj :)

Klem AM
c.AuthorAlias AM😉24. april 2002
Heisann
etter at jeg leste her at du spiser en del nutrilett barer, bestemte jeg meg for å prøve det!! Noen av dem er jo kjempegode
mens andre smaker pyton. Mine favoritter er sjokolade, peanøtter og skogbær musli! Fins det en med bjørnebær også?? har ikke lagt merke til den. Hvor har du kjøpt den?
Har du enda ikke prøvd fersken?/sitron, så ikke prøv den! Den smakte så grusomt at jeg ble skikkelig kvalm! fysj :)

Klem AM
c.AuthorAlias Ragnhild😃24. april 2002
godt å ha deg tilbake her! Når jeg ser resultatene dine, tror jeg jammen at jeg skal gå til innkjøp av noen nutrilettbars jeg også, men jeg synes igrunnen ikke at de smaker.......

Hvordan lager du smoothies? Det høres godt ut, men hva putter man i?

ha en fin dag
Ragnhild
c.AuthorAlias ella23. april 2002
Hei !
Har bare en ting å si deg: Jeg bøyer meg i støvet, snart har du da gått ned 20 kilo ?!!!!! Jeg må lese hele dagboken din en dag for å se hva du har gjort for å greie dette på så kort tid. Uansett, lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias Lille Trille😉23. april 2002
Hei Kamilla!

Bra du er tilbake. Begynte å bli litt bekymra for at du skulle forsvinne. Har nemlig bestemt meg for å slå deg i denne konkurransen. Nå har du slått meg i alle til nå, så nå....
Du er en motivasjonsfaktor. Synes nesten det er skummelt så fort du har gått ned. Smakte en nutrilettbar med musli og skogsbær, men det var så vidt jeg fikk den i meg. Nå var den jo gått ut av dato for en uke siden, men likevell.

Ha en fin slankeuke!

Lille Trille
75,3 kg

Sommer på terassen!

I dag er det bare sååå herlig vær! Ute på terassen der det er lunt, er det rene sommeren! Jeg har vært ute i bare t-skjorte - håper jeg ikke får en forkjølelse som "straff" for det...

Ellers går det greit med slankingen min. Av utfordringer i nær fremtid er en 50-årsmiddag på fin restaurant på lørdag, og en studietur til Dublin om to uker. Middagen på lørdag tror jeg skal gå greit, men det er ikke godt å si hvordan det går på fem dagers "ferie". Men det blir min eneste ferie i år, så om jeg føler for det når den tid kommer, så skal jeg jammen ta ferie fra slankingen også. Vi får se.

I dag har jeg spist:
Frokostgrøt
Ryvita med lettost
Karbonade, potet, salat, cottage cheese
NB

Ha en fortsatt fin uke :-)

Klem fra Kamilla
75,3 kg

Sommartidar hey, hey!

Siste ukene har det jammen gått som det suser for meg! Jeg trodde nesten ikke jeg kunne ha noe ekstra vann i kroppen i forbindelse med mensen, jeg, men joda! Nå er det heldigvis borte, og jeg skal klare et kilo med god margin på slankekurset i morgen :-D

I går var jeg på trening. Jeg gikk sammen med en venninne, og fulgte hennes program på styrkeapparatene. Vi holdt på i nesten to timer, men vi somlet litt innimellom. I dag har jeg i alle fall litt gangsperr, særlig brystmusklene.....

I dag har jeg ikke gjort på stort. Jeg sov til halv ett (gubben og ungene vekket meg før de gikk ut, men jeg kan ikke en gang huske det...), og har vært på besøk hos min mormor. I kveld har jeg litt jobb å gjøre, så jeg tviler på det blir mosjon i dag.
Nå har jeg fått oljet sykkelen min for våren, så det er i alle fall fritt fram for å sykle nå. Det er litt deilig å vite, selv om jeg som oftest går likevel...

I dag har jeg spist:
Frokostgrøt
Kylling, potet, revet gulrot, kokte poteter
Nutrilett bar
2 knekkebrød med lett leverpostei

Ha en flott slankeuke!!!!!

Klemmer fra Kamilla
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE16. april 2002
Hei, det er sant som du sier, og på ti uker kan vi jo gå ned ihvertfall 5 kilo ( i teorien ihvertfall)ANNE
c.AuthorAlias AM15. april 2002
Skal si du har fått dreisen på slankingen di siste ukene.. du raser jo bare nedover!! Kjempebra!! Er det pga at du har blitt flink å bevege deg og mosjonere??Noen forslag til meg som prøver di rareste utveier for tiden??

Klem fra AM
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.