← Alle dagbøker
diarist.Alias

Kaia

56 år168 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start81,0 kg
Sist78,8 kg
Endring−2,2 kg
BMI nå27,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. mars 200212. april 2002
78,8 kg

Travel uke

Hei

Har nesten dårlig samvittighet for ikke å ha vært inne, men uken har vært veldig travel. Men det går nedover alikevel.

Føler jeg har spist mye "tull". Kanskje jeg føler det p.g.a det har vært både klubb og venninnetreff. Ekstra kjekt når en går nedover i uker som dette.

Datteren min på 10 mnd henger i tastaturbrettet og trykker på talltastaturet. Vet du hva hun trykte/slo?? 69,3 - Kanskje det ikke bare er en tilfeldighet. Det var vekten før barna kom, så kanskje en gang skal det oppleves igjen.

Det store spørsmålet er om bunaden passer til 17. mai eller om jeg må ut med unødvendige penger på noen nye klær??

Ja, ja så er det helg igjen. Dere får stå på alle sammen.

Dere får ha ei riktig god helg!!!!!!

Klem fra Kaia




1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit13. april 2002
Hei Kaia!

Takk for hyggelig kommentar i boka mi.
Enig med deg i at det er ekstra kjekt å gå ned i vekt når man har slike "tulledager" med venninnetreff, klubb, hvor det blir servert slike ting som vi vanligvis ikke inntar, iallfall ikke midt i uka.

Jeg har selv en gutt på 11 mnd. Men han har ikke "spådd" vekta mi her. Han slår heller av pc'en. Hva nå enn han mener med det.
Kanskje han vil ha meg som jeg er. Vel, det vil ikke jeg lenger. Nå er det alvor.

Du skal se at lillejenta di får rett i sine spådommer. Du vil nok havne på den gamle "idealvekta" om ikke så altfor lenge.
Du har jo vært kjempeflink.

Ha ei koselig helg!

Klem fra NameIt
79,6 kg

Helg - hva nå??

Først må jeg si at disse sidene har motivert meg veldig.

Det er lørdag formiddag og jeg sprudler av energi og humør.
Årskane må være en kombinasjon av det fine været og at kvelden i går på kalorifronten og viljen gikk så bra. Lagde pizza til familien (det har vi hver fredag) med tilhørende snop etterpå.
1 pizzastykke uten snop sto påmenyen min. Utenkelig for noen uker siden. Får lage noe kalorifattig til kvelden, så er liksom helgen i mål.

Stå på videre alle sammen.

Vårhilsen Kaia
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit7. april 2002
Hei Kaia!

Når man føler at man lykkes, så bare MÅ man sprudle. Skjønner deg godt, jeg. Selv har jeg hatt taco til tidlig kvelds, med "litt" lettrømme til. MMMMMM, nydelig. Men, jeg spiste ikke så mye som jeg pleier. Er heldigvis blitt litt mere bevisst når det gjelder porsjonering av mat.
En Grete Roede kursleder sa en gang til oss kursdeltakerne at: "det står ikke ditt navn på alle kakestykker/god mat". Det er ord til ettertanke.
Jeg er også veldig motivert av å lese alle disse fine dagbøkene. Skikkelig inspirerende. Godt å ha noen som har de samme problemer som en selv. Dele erfaringer, gi ros og ris.
Mest ros, kanskje.

Nå er det bare å fortsette med den gode tankegangen som vi er inne i. Du skal se at vi er flere kilo lettere når vi kan lette litt på klærne (ferietid).

Ha ei riktig god helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias trixi6. april 2002
Flott at du klarte å holde deg til et pizzastykke, det tyder på bra sterk viljestyrke!!
Ja, det ser ut til at du har helga i havn snart, det er godt å klare å holde seg bra i helga, og gjerne starte den nye uka med enda litt færre gram på kroppen!

Stå på, dette går rette veien!
Klem fra trixi, med ønske om en god helg videre
79,6 kg

Godt i gang!!!

De første dagene har gått fint. Drikker meg nesten ihjel på vann(føles i alle fall sånn). Men jaggu hjelper det. Nå gjelder det bare å motivere seg til helgen, at jeg ikke sporer helt av.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele4. april 2002
Hei Kaia, og velkommen hit. Det ser ut som om du har fått en god start :-).

Når det gjelder helgen så har jeg følgende tips: Bestem deg på forhånd hvor mye du skal skeie ut, i stedet for å planlegge totalslanking hele helga. Da er det lettere å holde seg innenfor rimelighetens grenser.

Lykke til!

Nefele
c.AuthorAlias Bonita4. april 2002
Halloen, du er jo kjempeflink!
Ønsker deg lykke til, og håper du klarer deg godt i helgen (mitt mareritt, for jeg går alltid opp..).
klem, Bonita
81,0 kg

Valget er tatt

At dette skulle bli løsningen for at jeg skulle komme igang, hadde jeg ikke drømt om. Etter at jeg fikk barn nr. 3 for 10 mnd. siden, gjenstår det fortsatt 12 kg. Hos meg er det ikke treningen det står på, men inntaket av alt det andre. Jeg har i mange år vært instruktør ved et treningssenter, så det blir litt treningen i løpet av uken. Men jeg er et levenede eksempel på at det ikke hjelper bare med å trene, men at kosten er vesentlig faktor for å gå ned i vekt. Men det var den viljen og ikke tro at hver dag/kveld er lørdagskveld. Stygg uvane å alltid ha noe på bordet mens du ser på tv og barna er i seng. Nei, nå er det slutt. Orker ikke en sommer til i klær som jeg ikke trives i.















3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally2. april 2002
Nei nemlig, jeg gruer meg også som en hund til å finne ut hvilke klær jeg skal møte sommeren i denne gangen! Det er jo meningen at man skal nyte det eventuelle finværet, og ikke bare slite med å finne noe som skjuler mest mulig men som man likevel ikke skal svette ihjel i... Har også det samme problemet som deg når det gjelder å holde lørdag til lørdag. Oppdaget for noen uker siden at helga hadde blitt til fire dager, mens uka bare tre. Og det syntes på vekta.

Vi får prøve å snu trenden i vår! Lykke til!
Ally
c.AuthorAlias ANNE31. mars 2002
Hallo,velkommen! Da jeg fikk min datter som nå er 6 år,veide jeg 100 kg.Jeg meldte meg på et treningssenter og trente som en gal. På 4 år gikk jeg ned 1 kilo! Det er helt sant! Jeg spiste bare sunn mat, men det tok 4 år før jeg forsto at jeg selvfølgelig spiste alt for mye!. Da jeg forsto det ,begynte vekten å dale. Nå 2 år senere har jeg gått ned ca 30 kilo, og har det en kaller normalvekt. Kombinasjon mat +trening har gjort dette mulig. Så det ser ut som du er på rett vei, bare ikke gi deg.ANNE
c.AuthorAlias "A_P"31. mars 2002

Hei, og velkommen hit.
Nei, det må nok mer til enn bare trening.
Omlegging av kostholdet er også en faktor. Men det er det som er det vanskeligste, synes jeg.
Men det som har hjulpet meg veldig er all støtten her inne.
Det er gjerne slik at jo flinkere man er til å støtte andre, jo mer støtte får man tilbake.

Vil ønske deg lykke til med slankingen.

Klem, Per Arne
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.