← Alle dagbøker
Juliane
52 år171 cm14 innlegg
2002
0 følgere
Start82,0 kg
Sist79,8 kg
Endring−2,2 kg
BMI nå27,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ønsker om en riktig god mandag!
Hallo.
Er bare innom for å ønske alle dere andre medslankere en riktig god mandag, håper alle har hatt en kjempe fin helg.
For min del har det ikke vært noen utskeielser i helgen, har vært i to bursdager, men ingen kakespising for min del. Egentlig helt utrolig siden jeg er en skikkelig kakemons, det kan jo ha vært en hjelp at det ikke fantes sjokoladekake der......ler(det kan jeg spise i det uendelige!)
I dag skal tvillingjentene mine begynne med innkjøring hos dagmamma, uff, det gruer jeg meg til. Den ene er så utrolig mammadalt, blir vondt å reise fra henne når jeg må begynne med det. Men jeg begynner ikke på skolen før den 27. august, så jeg har ennå over 1 uke til innkjøring.
Må også få nevne at den 17. august ble jeg tante igjen til ei nydelig jente, hun veide 3000g og var 46 cm lang. Ei lita tulle med helt svart hår, er kjempe stolt!!!!! Søstra mi har ei jente fra før også, så nå er det fem jenter for oss.
Nei nå må jeg begynne med frokost til jentene. Ha en god dag alle sammen.
Klem fra Juliane.
Ennå en fin veielørdag!!
Hallo alle sammen.
Dette var jo en god start på en fin helg, nå ser jeg jaggu et helt nytt tall. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal glede meg over dette, har vært nede på dette før, men gikk rett opp igjen. Tror dette er et veldig magisk tall, som gjør noe med meg, helt merkelig.
Slanking skal ikke være lett gitt.
Denne helgen skal vi i bursdag både lørdag og søndag, så da står det igjen å se hvor tøff jeg er da til å holde meg borte fra de gode sakene....ler.
Har to veldig oppmerksomhetssjuke unger her, den ene(som er veldig mammadalt) vil så gjerne opp i fanget, så jeg får gi meg for i dag.
Håper alle får en kjempe fin lørdag:-)
Klem fra Juliane
Litt av hvert.
Hallo alle sammen.
Orket ikke å skrive noe mere i dagboka mi i går, derfor får jeg fortsette litt nå.
Var på sykehuset med elste jenta i går til oppsumering etter alle prøvene hun har tatt av hjerte og hjerne, heldigvis fant dem ingen til feil med hjerte og ikke noe tegn til epilepsianfall. Egentlig godt dem ikke fant noe. Så legene mener hun hadde en feberkrampe, ganske skummelt med feberkrampe egentlig.
Nå er ihvertfall alt bra med henne, det er det viktigste!!
Over til slankingen min. Den har jeg fremdeles ikke fått noe dreisen på, har liksom ikke funnet noen slankemetode som passer for meg. Har gått veldig mye på cambrige kuren før når jeg skulle ned, og utrolig nok så har jeg da holdt meg nede en god stund før jeg har økt i vekt igjen, og da som regel i forbindelse med svangerskap. Men jeg orker ikke tanken på en forferdelig pose med cambrige nå, spyr ved tanken, vil heller prøve å legge om kostholdet mitt helt. Spiser lite usunn mat som gatekjøkken mat, men jeg spiser lite frukt og grønnsaker også. Barna mine spiser opp det så fort jeg handler inn, veldig fint at dem er glad i frukt og grønt, men jeg må også begynne å spise det. 5 om dagen skal man jo egentlig ha.
Gikk igjennom tørrskapet mitt og kjøleskapet i dag for å finne hva som ikke har karbohydrater i seg, men det var jaggu vanskelig å finne, alt hadde jo det i seg. Hva kan jeg spise da?
Håper noen der ute har et lite forslag til meg, om f.eks. en god slanke meny for en dag.
Ha en slankende tirsdag!
Klem fra Juliane.
veiing litt på etterskudd.
Hallo.
Er bare inne en kort tur for å skrive opp ny vekt, det ble litt på etterskudd denne uken. Har skjedd for mye, så jeg har ikke tenkt på vekta. Skriver litt senere, for nå skal jeg på sykehuset med eldste jenta. Vi skal få svar på prøver som hun har tatt, og så skal hun ta flere.
Ha en god dag så lenge.
En forferdelig opplevelse!
Hei.
Er bare innom en liten tur for å fortelle om en forferdelig opplevelse jeg hadde på onsdag med eldste jenta mi. Hun sluttet å puste og ble blå i ansiktet. Heldigvis har jeg en nabo som er lege, hun tok hjertekompresjon på henne, etter mye jobbing fikk hun henne til å puste igjen. Jeg var sikker på at hun skulle dø. Helt forferdelig å se dattra si ligge og ikke få puste. Sykebilen kom og vi reiste til sykehuset. De har tatt mye prøver av hjertet og hjernen hennes, men de tror det er feberkrampe. Tro er ikke nok for meg, dette skal de finne ut av så jeg får et helt sikkert svar. Vi har permisjon i helga, så på mandag skal de ta flere prøver.
Skriver mere senere når jeg har fått dette litt på avstand.
Ha en god slankehelg alle sammen!
Klem fra Juliane.
Føler aldri at jeg kommer skikkelig igang.
Huff, jeg føler liksom aldri at jeg kommer skikkelig igang med denna slankingen. Jeg hadde jo som mål og begynne å trene i går, men da skulle elstejenta begynne i bhg., så da fikk jeg rett og slett ikke tid. Men jeg sykler til og fra bhg, og dit er det tilsammen 11 km, det er jo trening det også. Da har jeg alle tre jentene på sykkelen(to i tralle og en på sykkelsetet).
Fra onsdag til torsdag skal alle jentene være hos mamma og pappa(da skal jeg vaske og SOVE), da skal jeg få trent litt, slik at jeg kommer igang.
Nei nå får jeg gjøre litt husarbeid før småjentene våkner.
Håper alle får en strålende slankedag!
Klem fra Juliane:-)
En nydelig dag!
Hallo alle medslankere.
For en nydelig dag å våkne opp til, sol på skyfri himmel, går det ann å få det bedre. Denne dagen skal jeg utnytte med å være ute med ungene, og få litt trening. Skal sette tvillingene i sykkeltralla, eldste jenta i sykkelsetet og meg selv på sykkelen og tråkke i vei. Regner med at vi tar en tur innom badestranda, slik at ungene får kjølt seg ned. Gleder meg til å få kommet ut litt i dag.
I morgen skal jeg starte med slankinga for fult, nå er jeg lei av å bare gjøre det halvveis. Har også tenkt til å kjøpe med kokeboka til dr. Lindberg, har jo lest så mye positivt om den i dagbøkene deres. Så da får jeg reise til nærmeste bokhandel i morgen(jeg får kjøpt den der?).
Nei, da får jeg hoppe i dusjen, slik at jeg får gjort litt småting mens tvillingene sover. Så er det bare å hoppe på sykkelen og frese ut på sykkeltur med gromjentene mine!
Håper dere alle får en kjempe slankesøndag.
Solklem fra juliane
Veie og måledag!
Ikke like fin dag i dag nei.
I dag skal det veies og måles, og siden i går har vekten selvfølgelig gått litt opp. Det er så typisk meg, hvorfor måtte jeg veie meg i går? Typisk meg!!!!! Men, men detta går, neste uke har den forhåpentligvis gått ned igjen.
Mine mål er da som følger:
overarm:31,6 cm
Hofte:107 cm
Mage:101 cm
Lår:65 cm
Legger:40,2 cm
Bryst:94,8 cm
Uff, stygge tall synes jeg, godt jeg skal begynne å trene på mandag. Og etterpå skal jeg og barna trille til sentrum og tilbake, det er ca 5,5 km en vei.
Håper alle får en kjempe solrik slankehelg, lykke til alle sammen!
Mange klemmer fra juliane:-)
JIPPI, Kjempe start på helgen!!!
Hallo alle slankevenner.
Dette er helt utrolig, jeg har gått ned i vekt! Skulle egentlig ikke veie meg før i morgen, men jeg klarte ikke å vente. Hadde faktiske ingen anelse om at jeg skulle ha gått ned, det var et kjempe sjokk. Har jo ikke gjort noe spesielt for det, har jo heller ikke fråtset i mat da. Hadde bestemt meg for at mandag skulle være dagen for å begynne slankingen igjen, for da skal jeg begynne å trene.
Kanskje den beste løsningen for meg ikke er å være så besatt på slankingen, men ta det litt som det kommer. Før har jeg måttet veie meg hver dag, og hvis vekta har gått noen gram opp fra den ene dagen til den andre, så har jeg blitt kjempe skuffa. Da har min sprekk kommet. Nei nå må jeg fortsette slik, ha et litt mere avslappet forhold til det. Kiloene går jo av bare man har litt tålmodighet, har jeg funnet ut nå.
Dette var ihvertfall en inspirasjon til ikke å hive i seg mat og godteri i helgen!!
Ha en god slankehelg alle sammen, jeg tenker masse på dere. Takk for at dere er her!!!!
Mange klemmer fra Juliane.
Hei alle sammen.
Hei alle sammen.
Har ikke tid til å skrive så mye om dagen, men jeg leser dagbøkene deres hver dag. Jeg må si at jeg er kjempe imponert over dere alle sammen. Neste mandag begynner jeg for alvor, fordi da åpner barnepasset på treningssenteret igjen etter ferien. Det skal bli DEILIG!!!!!
Nå blir jeg borte til fredag, gleder meg alerede å lese dagbøkene deres igjen når jeg kommer hjem.
Ha noen slankende dager.
Klem Juliane.
En ny dag med veiing.
Hallo alle sammen.
Ja, ja da var det en ny dag med veiing. Har bestemt meg for at jeg skal veie meg på lørdager, dette siden jeg da(forhåpentligvis) kanskje blir så motivert at jeg ikke har lyst til å skeie ut i helgene.
Vekten min har jo stått stille nå, men for å vært helt ærlig så har jeg ikke gjort så mye denne uken for å gå ned. Har veldig lyst, men motivasjonen er ikke der ennå. Håper så inderlig at den kommer snart! Ei veninne anbefalte meg noe med krom i, slik at godtesuget mitt skal bli borte, og det hadde ikke gjort noe!
Nå skal jeg og barna snart og feire bursdagen til mormoren min, da skal vi grille(fy meg) i solen!
Ha en riktig god helg alle sammen.
Mange klemmer fra Juliane
Veid meg igjen
Hallo.
Ja, ja da har jeg veid meg igjen, det var jo en positiv overaskelse i dag da, 0,6 kg. Kanskje ikke så værst, men det går jo gjerne litt opp og ned hver dag. Det er dette som har gjort at jeg har mistet inspirasjonen før, så jeg bør kanskje begynne å veie meg 1 dag i uken. Så nå skal jeg veie meg på lørdager, får gjemme vekta de andre dagene.
Ha en god helg alle medslankere, og lykke til!
Klem fra Juliane
Har lyst til å trene.
Hallo alle sammen.
Ja, ja da var det en ny dag. Har utrolig lyst til å trene i dag, men barnepassen på treningssenteret er stengt. Derfor må jeg vente helt til 5 august med det.
Fikk ny sykkel og sykkeltralle til jul av pappa så jeg kunne jo kanskje prøvd den i dag, hvis det blir oppholdsvær.
Må klare å syke meg opp til å klare dette, synd jeg er så utrolig glad i mat.
Blir veldig oppmuntret når jeg leser dagbøkene til dere andre, for dere er så utrolig flinke!!
Ha en fin dag alle sammen, og fortsatt lykke til.
Sommerklem fra Juliane.
Nå skal de siste 10 kg av.
Hei alle sammen. Skal nå prøve å få av meg de 10 siste kg, som jeg sliter veldig med etter 2 svangerskap(endte med 3 barn). Har vært godt over 100 kg i begge svangerskapene. Ble anbefalt denne siden av ei veninne, så da tenkte jeg at dette kunne være en god hjelp for meg. Lykke til til dere andre også. Hilsen Juliane.
Ser det er en stund siden du har skrevet, men jeg legger inn svar til deg her likevel. Takk for kommentar både fredag og mandag.
Så flott da at du klarte deg uten utskeielser i helga. Det grever sin mann å stå i mot kaker ol. i bursdager. Men ofte kan det være like vanskelig å stå i mot alle kommentarene man får når man takker nei til mat, synes no allefall jeg. "Slanker'n du? Nei kom igjen da, bare et lite stykke? bla bla bla.."
Hva slags skole skal du begynne på?