← Alle dagbøker
Josefine
64 år173 cm24 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist84,0 kg
Endring−10,0 kg
BMI nå28,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ja nå er jeg her igjen - huff
Ja nå er jeg her igjen. Må ta i et tak. Har vært hjemmeværende husmor i et halvt år nå og det har gjort sitt.
Så derfor "here we go again"
Jeg kommer til ¨å følge Grete Roede metoden som jeg gjorde med stor suksses forrige gang.
Må ned minimum 10 kg til sommeren (18 juni)
Vi snakkes alle sammen
Ha nå en fin dag
Josefine :-)
26. september 2001
70,0 kgHAR VISST SPORET HELT AV
Ja jeg har visst sporet helt av når det gjelder slanking. Men vekten holder seg å det er vel det viktigste.
Jeg har jo allerede tatt av en del og er vel egentlig veldig fornøyd i utgangspunktet meeeeeeeeeeeen vil gjerne ned de 5 ekstra!!! Jeg skal ta de på sikt. Ikke med mat men med trening.
Trener 2 ganger i uka i helsestudioet på SATS (Fått satt opp program av trener) + at jeg skal prøve å få gjort unna 1 spinningtime i uka. Kansje jeg også greier å sykle en gang iblandt ute i guds frie natur?? Har vært flink å sykkle ute til nå, men det blir vel verre når det blir kaldere. Så det skal bare bli et + hvis jeg greier det.
Har også en ting å innrømme: har ikke greid å holde meg vekke fra sjokolade sprakk forrige helg og goflet i meg to kvikklunsj. Det var deeeeeeeeeeeeilig! men jeg hadde dårlig samvitighet etterpå.
Jeg har da ikke mistet motet på at jeg skal greie disse siste 5 kiloene så da er det jo ikke så værst da.
Ha en strålende høstdag
Josefine:-)
STÅR VISST FAST
Her er ikke inspirasjonen særlig god. Droppet treninga igår (Var så forferdelig trøtt *sukk*) Skal prøve å sykkle en tur idag. Vet hva jeg gjør feil for tiden. For mye middag + at jeg er blitt helt hekta på den derre bringebær/sjokolade yougurt isen. Kan gafle en halv sånn boks i meg daglig. Fra idag skal jeg slutte å kjøpe den!!!!
Kansje jeg slenger meg med på sjokoladefri til uke 40 kan nok være ganske greit for meg og det. Disse kiloene vil jeg bare ned. KOOOOOOOOOM MOTIVASJON!!!!
Josefine:-)
STÅR STILLE
Jeg har hverken gått opp eller ned. Har nok spist litt for mye i det siste. Idag har jeg til og med spist en liten melkesjokolade. Men jeg har trimmet endel så det er nok derfor jeg står stille.
Skal sjerpe meg. De 5 kiloene skal ned om de så ikke vil!!
Jeg er nok litt lei av å tenke på kiloene som skal av.
Har jo holdt på en stund nå. Men gud så deilig det er å shoppe tøy når en spretter inn i 38 - 40 størrelser. Så tross alt strevet er det jo absolutt verd det.
Når jeg var ute å sykklet i går kveld traff jeg en jente som var ganske overvektig som sprang - jeg tenkte stakkars deg - det kunne ha vært meg selv for et år siden. Det er bedre å sykkle enn å springe når en er overvektig. Kiloene detter av uansett og det er litt mindre strevsomt - springinga kan gjøres når kiloene er færre.
Da snakkes vi igjen om en ukes tid
Josefine:-)
ETTER EN LANG DEILIG FERIE
Deilig med ferie har spist - drukket det meste. Men heldigvis har jeg holdt målet mitt å ikke legge på meg i ferien. Har til og med gått ned litt!
Jeg har beveget meg en del, så det må være grunnen.
Skal ha pause ut uken (skal i party i helgen) så er det full rulle igjen.
Målet mitt da er 65 altså -5 kg.
Koselig å være tilbake
Vi snakkes
Josefine:-)
Grete Roede - ferdig!!!
JA endelig er jeg ferdig på kurset. Vekten stoppet på 70.8 ikke dårlig det synes jeg. Skal prøve å gå ned til 65 på egen hånd. Målet er å holde vekten der jeg er nå i sommer. Kjøpte meg ny vekt lik den Grete Roede dama bruker når hun veier oss. Skal sjekke vekta 1 gang pr. uke så lenge jeg er hjemme i sommer.
1,7 kg hadde jeg faktisk gått ned denne uka synes det er ganske bra jeg. Hadde burdagselskap for minstemann med seigmenn og damer, bamsemums, pølse og sjokoladekake (av gulerot har faktisk blitt favoritten til minsten) Men har jo trimmet litt da. Det hjelper nok. Skal prøve å få til en sykkeltur ikveld. Jeg føler meg iallefall mye bedre enn hva jeg var før jeg begynnte. Klærene passer igjen (Har et skjørt på meg i dag som jeg ikke har brukt på 3 år!!! det sitter som et skudd)
Kommer innom en tur til uka og skriver opp vekta.
Ha en fin sommerdag alle
Josefine :-)
LENGE SIDEN SIST
Prøvde å legge inn noe her i forrige uke. Men fikk bare feilmelding hele tiden. Ga opp etter 5 ganger.
Har gått ned 500 gr. siden jeg var inne her sist. Antagelig litt til også. Skal på vekten i kveld for siste gang (Grete Roede) Er forsåvidt fornøyd men har tenkt meg 5 kg. til ned før jeg gir meg. Tar en pause nå frem til august. Målet er å holde vekten stabil i løpet av sommeren så starter jeg igjen til høsten. Så da får vi se. Skal komme innom her gjevnlig iløpet av sommeren tror at dette vil hjelpe.
Da snakkes vi, ha en god dag.
Josefine:-)
Jeg er fornøyd
Så viste pilen nedover igjen. minus 1,3 kg. Jeg ble kjempehappy. Etter en helg med Conjac, vin, øl, aquevit, masse deilig mat, men også masse dansing da. Det må være dansingen som hjalp + at jeg har vært på Sats 2 ganger + syklet litt. Var ute å kjøpte meg et lekkert BH-truse sett før turen, følte at jeg trengte det nå. Prøvde et annet hyperlekket i lys-rosa, synes prisen var litt stiv 1000,- kr. for BH + truse. Men hvem var det som igår møtte opp i butikken igjen å kjøpte det da. Jo meg, så nå har jeg to lekre antrekk til å ha under. Kjøpte også en slik litt gjennomsiktig topp som jeg ikke trudde at jeg kunne bruke, men det så ikke så værst ut + en annen rosa tynn topp. Det blir bedre bare vi kan få litt sol, brunt flesk er bedre enn hvitt. Det er så hærlig å kunne handle nesten det du vil uten at du synes at du er alt for feit til å ha det på seg.Er kjempeglad for at jeg bestemmte meg for å slanke meg før sommeren. Nå har jeg altså bare 4 kg til neste mål 69 kg. Håper jeg er der rundt 26 juni (4-uker) Det er det jeg har igjen til Greteroede kurset er ferdig. Det endelige målet mitt er mellom 63-65 kg en plass, men jeg synes 69 kg er bra også. Har meldt meg på et stabiliseringskurs som starter opp i september, da blir det sjekkveiing 1 gang i mnd et helt år. Hvis jeg greier å gå ned litt til i sommer hadde jeg vært happy, men jeg er ikke lei om jeg står stille, bare jeg ikke går opp så....Det er nok lett det og.
Da blir det en uke til å holde seg i stroppen på, er mere motivert nå enn jeg har vært på lenge.
Ha en fin uke da alle sammen
Josefine:-)
Kjempefint!
Endelig viser pilen ned igjen. minus 1,1kg. Det gjorde meg glad og i mye bedre humør.
Synes slankingen har vært et ork i det siste. Men nå går jeg på med nytt mot. Målet mitt er 68-69kg. De siste kiloene er vel de verste.
Har sykklet endel denne uken + vært på helsestudio 1 gang. Istede for spinning bruker jeg nå maskinene, må prøve å stramme opp alt det løse. Har drukket masse vann. Merker iallefall at jeg blir støl i kroppen. Skal prøve å få trent på fredags morgen. Kl. 1400 reiser jeg med tog der jeg skal være med på 160 års dag. 50 + 50 + 30 + 30. Det er svigerinne og svoger som feirer 50 årsdager og 30 års bryllupsdag samtidig. Festen starter lørdag formiddag med diverse aktiviteter og ender med en orntlig fest. Det skal bli gøy og jeg skal kose meg å ikke tenke så veldig mye på slanking (bare litt)
Jeg gleder meg iallefall
Ha en fin dag :-)
(PS!idag har jeg på meg en bukse som jeg ikke har kunnet bruke siden August ifjor, og den er løsere en da - det er jammen deilig det)
Ikke noe særlig motivert
Denne uken har motivasjonen vært helt laber. Fest på lørdag med vin og god mat, bailies og conjac kan det bli verre. Jo utpå kvelden spiste jeg chips først en, så masse. Det er vel slikt det går når en drikker alkohol og sier shit lag gå. Men denne uken skal jeg skjerpe meg skikkelig. Skal på party 26/5 og da skal jeg ha meg en ny lekker kjole.
Ja,ha en god 17 mai alle da. Spis en god ting...Det har vi fortjent!!!!
Josefine:-I
NYTT KURS NYE MULIGHETER
Har hatt problemer med å logge meg inn her denne uken. Men endelig er jeg her. Denne uken som er godt har jeg hatt en "pause" spist litt av alt (kaker, desserter, chips, sauser osv.osv) Hadde bestemt meg for at det var ok hvis jeg ikke gikk opp i vekt. Og vekten sto stille.
Nytt kurs om mange nye håpefulle mennesker. Følte meg faktisk ganske slank der jeg satt. Det var deilig det. Ja, ja da håper jeg at kiloene renner av.
UKENS MELLOMMÅLTID TIPS:
Smoothie fra Brämhults - friskpressede frukter både juice/mos
du finner dem der melken står i butikkene. se også www.bramhultsjos.se
Ha en strålende dag alle sammen
Josefine:-)
FØRSTE KURS FERDIG
Ja da var første kurset ferdig. Må si at jeg er ganske fornøyd med resultatet. Var på trening i dagmorges (Spinning) så meg i seilet og tenkte "Hvordan i alle dager så jeg ut før da, nå når jeg ennå føler meg ganske god å rund". Erfaringen min gjennom denne slankeperioden var at jeg synes jeg var blitt sylslank etter to uker (og helt gira hi, hi). Men uken etter var jeg ikke så fornøyd. Listen er liksom blitt høyere. Ser nå frem til 5 kilo mer ned. Det blir målet mitt på neste kurs, tror ikke jeg vil ta av så mye da som nå. Det går vel treigere og treigere. Men ned skal jeg iallefall.
Neste start er på tirsdag.
Kjempefint forresten å få middagstips hver dag på mail. Det er lett å gå i samme gjenge å bare spise det samme. Med disse mailene kan en jo få litt inspirasjon.
Du kan melde deg på på www.greteroede.no det koster ingenting.
Ha en riktig hyggelig helg alle.
Bak noe godt til kaffen, gulerotkake er faktisk ganske godt og lite kalorier istede for flere desiliter med olje erstatt dette med en tsj. Jeg kjenner iallefall ingen forskjell og du kan spise den med god samvittighet.
Josefine:-)
Da er det bare en uke igjen av kurset
Ja da er det bare en uke igjen av kurset. Var og veide meg på Tirdag og det viste -1.4 kg. Ikke dårlig det.
Denne uken blir ikke så lett med 2 dager på hotell og alt som hører til med det. Jeg skal smake litt på alt har jeg bestemmt meg for. Dessertbordet blir det vanskeligste men en liten tallerken duger vel.
Ellers begynner jeg å merke veldig godt på klærne at jeg er blitt endel slankere. Det er deilig....
Skal 2 ganger på spinning denne uken + prøver å sykle litt i helgen. Umpf- har også bestillt en maskin på TV-shop Orbitrek denne skal jo være fabelaktig (Ha ha jeg har latt meg lure) Den ser ut som en sykkel - tekte jeg kunne bruke den hjemme.
Ja ja da får jeg se hvordan denne uken går da.
Ha en fin slakende uke alle
Josefine :-)
SÅ GIKK DET BRA ALLIKAVEL!
Jeg grudde meg noe innmari til denne veiinga igår. Visste at jeg hadde hatt noen sprekker i påsken. Det er jammen ikke lett å holde seg borte fra påskegodt, chips og ikke minst god mat og drikke. Jeg spiste litt av alt, men mye mindre enn jeg ville ha gjort før. Det er en seier i seg selv at jeg ikke mauler hele sjokoladen for meg selv, men greier meg med en liten bit. Meldte meg samtidig på neste kurs er da ferdig den 26/6. Hvis det går like greit som nå burde det være greit å gå i badedrakt igjen
Ha en fin dag alle
Josefine:-)
Her var det bevegelse igjen
Var temmelig nervøs for at vekta ikke skulle gått ned denne uka, siden den ikke gjorde det forrige. Men flaks ned 1,5 kg. Kjempebra synes jeg det var.
Men nå kommer påsken og det kan bli verre. Uff ingen conjackuler i år. Det blir nok hamstring LO-sjokolade. Grønnsaker og dipp får være et alternativ til chipsen. Det verste er vel de utrolige gode vafflene som mannen min lager ute når vi er på tur. Men jeg skal sørge for trim og bevegelse iallefall.
Ha en god påske da alle sammen
Josefine:-)