← Alle dagbøker
diarist.Alias

Josefine

64 år173 cm24 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist84,0 kg
Endring−10,0 kg
BMI nå28,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. januar 200126. april 2002
😵84,0 kg

Ja nå er jeg her igjen - huff

Ja nå er jeg her igjen. Må ta i et tak. Har vært hjemmeværende husmor i et halvt år nå og det har gjort sitt.
Så derfor "here we go again"
Jeg kommer til ¨å følge Grete Roede metoden som jeg gjorde med stor suksses forrige gang.

Må ned minimum 10 kg til sommeren (18 juni)

Vi snakkes alle sammen
Ha nå en fin dag
Josefine :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten🙁11. mai 2002
Hei :) Hvor er du blitt av da???????????
Bilde
70,0 kg

HAR VISST SPORET HELT AV

Ja jeg har visst sporet helt av når det gjelder slanking. Men vekten holder seg å det er vel det viktigste.
Jeg har jo allerede tatt av en del og er vel egentlig veldig fornøyd i utgangspunktet meeeeeeeeeeeen vil gjerne ned de 5 ekstra!!! Jeg skal ta de på sikt. Ikke med mat men med trening.
Trener 2 ganger i uka i helsestudioet på SATS (Fått satt opp program av trener) + at jeg skal prøve å få gjort unna 1 spinningtime i uka. Kansje jeg også greier å sykle en gang iblandt ute i guds frie natur?? Har vært flink å sykkle ute til nå, men det blir vel verre når det blir kaldere. Så det skal bare bli et + hvis jeg greier det.

Har også en ting å innrømme: har ikke greid å holde meg vekke fra sjokolade sprakk forrige helg og goflet i meg to kvikklunsj. Det var deeeeeeeeeeeeilig! men jeg hadde dårlig samvitighet etterpå.
Jeg har da ikke mistet motet på at jeg skal greie disse siste 5 kiloene så da er det jo ikke så værst da.

Ha en strålende høstdag
Josefine:-)
70,0 kg

STÅR VISST FAST

Her er ikke inspirasjonen særlig god. Droppet treninga igår (Var så forferdelig trøtt *sukk*) Skal prøve å sykkle en tur idag. Vet hva jeg gjør feil for tiden. For mye middag + at jeg er blitt helt hekta på den derre bringebær/sjokolade yougurt isen. Kan gafle en halv sånn boks i meg daglig. Fra idag skal jeg slutte å kjøpe den!!!!
Kansje jeg slenger meg med på sjokoladefri til uke 40 kan nok være ganske greit for meg og det. Disse kiloene vil jeg bare ned. KOOOOOOOOOM MOTIVASJON!!!!

Josefine:-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin4. september 2001
Hei!
Velkommen i snufse-klubben! Men - skitt au - må jo regne med noen tøffe dager innimellom!
Flott at du er med på sjokoladestopp fram til uke 40 - dette klarer vi!
Nin
c.AuthorAlias Minelli31. august 2001
Skriver enda en kommentar her jeg, noen dager bak...

Tusen takk for flott kommentar i dagbka mi den 31.08.01, Josefine! Det er godt å høre hvordan folk har det når slankemålet omtrent er nådd! Jeg tror heller ikke at livet kommer til å bli så drastisk annerledes, men siden jeg har anlegg for å legge på meg, så er det visse valg jeg er nødt til å ta og leve videre med resten av livet. Og DET må forbereres, ellers tror jeg at jeg fortsetter i samme tralt som tidligere, opp-ned-opp-ned-enda mer opp!

Ha en fin helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Maple29. august 2001
Ja, bli med på sjokostopp heile september. det skal i alle fall eg, for her går det tregt ser du!!
Dette skal me greie!!

-Maple
c.AuthorAlias Minelli28. august 2001
Hei Josefine!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Faktisk hjelper det å forestille seg hele vekttapet i form av smørpakker! Var i butikken i dag og så hylla der de lå...tenkte på at det kunne vært mine kilo...æsj! Like godt at de ikke sitter på kroppen MIN lenger!

Du har jo faktisk gått ned 16 kilo allerede, da! Kanskje ikke rart at kroppen føler at den trenger å hvile seg litt. Men, det er da du må være sterk å stå i mot alle lyster, som f.eks. yoghurtis. Jeg har en boks i fryseren, og der står den fint! Jeg tør nemlig ikke åpne den av frykt for å ikke kunne stoppe å spise den! Aller best er det jo å ikke kjøpe sånne ting! Eller kaste det man allerede har kjøpt, selv om det er aldri så uøkonomisk!

Kom deg på trening, Josefine! Ofte er det bare det som skal til før det går av seg selv. Da kan du jo faktisk unne deg litt yoghurtis ETTER at du har vært flink å trene!

Ikke gi opp, Josefine!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Victoria28. august 2001
Hei Josefine :-)

Åh, jeg misunner deg å kunne sprette inn i størrelse 38.. sukk! Men jeg skal dit jeg også!!! :-) Flott at du får til å holde vekten selv når ikke motivasjonen er på topp. Da er det jo bare å sette i gang når motivasjonen kommer tilbake, for det gjør den! Prøv å ikke kjøpe inn godterier og is når du er i butikken, det er jo veldig vanskelig å holde seg unna når man har det i hus. (synes i hvertfall jeg)

Klem fra Victoria
70,0 kg

STÅR STILLE

Jeg har hverken gått opp eller ned. Har nok spist litt for mye i det siste. Idag har jeg til og med spist en liten melkesjokolade. Men jeg har trimmet endel så det er nok derfor jeg står stille.

Skal sjerpe meg. De 5 kiloene skal ned om de så ikke vil!!
Jeg er nok litt lei av å tenke på kiloene som skal av.

Har jo holdt på en stund nå. Men gud så deilig det er å shoppe tøy når en spretter inn i 38 - 40 størrelser. Så tross alt strevet er det jo absolutt verd det.

Når jeg var ute å sykklet i går kveld traff jeg en jente som var ganske overvektig som sprang - jeg tenkte stakkars deg - det kunne ha vært meg selv for et år siden. Det er bedre å sykkle enn å springe når en er overvektig. Kiloene detter av uansett og det er litt mindre strevsomt - springinga kan gjøres når kiloene er færre.

Da snakkes vi igjen om en ukes tid
Josefine:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple24. august 2001
Kjem du inn i 38?? Det gjer ikkje eg, trur eg har litt feil fasong, har tynne bein og er ikkje akkurat smal i livet. Alt tyt liksom over buksekanten!!
Vi er like høge, og har samme mål, 65 kg. Dette greier vi, ikkje sant!!

-Maple
c.AuthorAlias abelone23. august 2001
Hei og hopp!!

Takk for hyggelig kommentar!

Jeg er sikker på at du veier noen og seksti snart, men da må du kutte ut melkesjokoladen. Neida, jeg bare tulla. Vi må jo kose oss innimellom også da.
Stå på

Abelone
70,0 kg

ETTER EN LANG DEILIG FERIE

Deilig med ferie har spist - drukket det meste. Men heldigvis har jeg holdt målet mitt å ikke legge på meg i ferien. Har til og med gått ned litt!
Jeg har beveget meg en del, så det må være grunnen.
Skal ha pause ut uken (skal i party i helgen) så er det full rulle igjen.
Målet mitt da er 65 altså -5 kg.

Koselig å være tilbake
Vi snakkes
Josefine:-)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola20. august 2001
Oj, dette synes jeg er imponerende! Gikk opp 4 kilo, jeg! Og det er jo litt surt, ja!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias kitt15. august 2001
hei josefine!!!

så flink du har vært som har holdt vekta stabil!
lykke til i kampen mot de 5 siste kiloene!!!!

nå er tiden kommet til at jeg takker for meg her.
eller...jeg vil kanskje stikke innom her i oktober når jeg har høstferie..
men jeg flytter vekk, og har ikke tenkt å tenke slanking mer.
men det er godt mulig at jeg går ned 1-2-3 kilo til.
spiser mindre når jeg bor vekke.


klem fra kitt
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
Hei!!!

Velkommen tilbake fra ferie.
Så flink du har vært som ikke har gått opp noe. Hva er oppskriften??

Abelone
70,8 kg

Grete Roede - ferdig!!!

JA endelig er jeg ferdig på kurset. Vekten stoppet på 70.8 ikke dårlig det synes jeg. Skal prøve å gå ned til 65 på egen hånd. Målet er å holde vekten der jeg er nå i sommer. Kjøpte meg ny vekt lik den Grete Roede dama bruker når hun veier oss. Skal sjekke vekta 1 gang pr. uke så lenge jeg er hjemme i sommer.
1,7 kg hadde jeg faktisk gått ned denne uka synes det er ganske bra jeg. Hadde burdagselskap for minstemann med seigmenn og damer, bamsemums, pølse og sjokoladekake (av gulerot har faktisk blitt favoritten til minsten) Men har jo trimmet litt da. Det hjelper nok. Skal prøve å få til en sykkeltur ikveld. Jeg føler meg iallefall mye bedre enn hva jeg var før jeg begynnte. Klærene passer igjen (Har et skjørt på meg i dag som jeg ikke har brukt på 3 år!!! det sitter som et skudd)
Kommer innom en tur til uka og skriver opp vekta.

Ha en fin sommerdag alle
Josefine :-)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tusta1. juli 2001
Hei Josefine.
Har lest gjennom slankedagboka di. Imponerende lesning, som gir meg, som er ny her, mot til å fortsette på den lange veien fram til normalvekt.
Du skriver om Lo-sjokolade som inneholder kun 99 kalorier. Hva er det? Hvor får en kjøpt den?
Gidder du å svare meg i slankedagboka mi? Jeg trenger veldig å vite om noe søtt som ikke er så fetende som vanlig sjokolade er.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias Viola29. juni 2001
Du er kjempeflink, Josefine!
Viola.
c.AuthorAlias ellen28. juni 2001
Hei!
Resultatet ditt er virkelig imponerende. Har selv tenkt som deg, -dette greier jeg ikke alene og vurderer Grete Roede kurs. Er likevel litt usikker. Hvor mye koster det (ca), hvor mange uker strekker det seg over og må/bør en veie og måle all mat? Er det mye styr?
Dersom en blir motivert til samme innsats som den du må ha lagt ned, virker det hvertfall innmari fristende.
Stå på videre!
ellen
c.AuthorAlias kitt27. juni 2001
hei Josefine!

jeg må si du har vært flink!
du har gått ned ca 15 kilo! du har god grunn til å være stolt over deg selv!

lykke til med de siste 5 kiloene! de renner nok lett av deg!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Maple27. juni 2001
Eg vil berre gratulerer. Du har vore kjempeflink. Og så vil eg ønske deg lykke til med stabilisering i sommar. Eg trur det er lurt før du går vidare ned. Sjansen for at det blir varig, er då større!!

Solhelsing frå Maple
c.AuthorAlias Maple27. juni 2001
Eg vil berre gratulerer. Du har vore kjempeflink. Og så vil eg ønske deg lykke til med stabilisering i sommar. Eg trur det er lurt før du går vidare ned. Sjansen for at det blir varig, er då større!!

Solhelsing frå Maple
72,5 kg

LENGE SIDEN SIST

Prøvde å legge inn noe her i forrige uke. Men fikk bare feilmelding hele tiden. Ga opp etter 5 ganger.
Har gått ned 500 gr. siden jeg var inne her sist. Antagelig litt til også. Skal på vekten i kveld for siste gang (Grete Roede) Er forsåvidt fornøyd men har tenkt meg 5 kg. til ned før jeg gir meg. Tar en pause nå frem til august. Målet er å holde vekten stabil i løpet av sommeren så starter jeg igjen til høsten. Så da får vi se. Skal komme innom her gjevnlig iløpet av sommeren tror at dette vil hjelpe.
Da snakkes vi, ha en god dag.
Josefine:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai26. juni 2001
Hei.
Takk for kommentaren.
Jeg vet jo utmerket godt det du skriver om pulverkur ol., men når man er passe desperat, tyr man visst til hva som helst. Jeg har fulgt Grete Roede opskrifter en stund, og det var veldig OK. Men ikke nok. Trent som en gal har jeg også gjort, men jeg synes ikke jeg har fått igjen for strevet.
Vi får se, ting roer seg litt ned rundt meg nå. Skal være mye hjemme en stund fremover, og da er det kanskje håp?
Lykke til med innsatsen din. Du er flink.
Ha en god sommer.
Tarangai
c.AuthorAlias kitt26. juni 2001
hei Josefine!

så fint å høre fra deg igjen!
jeg tror du fint klarer å holde vekta stabil til høsten.

lykke til!

klem fra kitt
73,0 kg

Jeg er fornøyd

Så viste pilen nedover igjen. minus 1,3 kg. Jeg ble kjempehappy. Etter en helg med Conjac, vin, øl, aquevit, masse deilig mat, men også masse dansing da. Det må være dansingen som hjalp + at jeg har vært på Sats 2 ganger + syklet litt. Var ute å kjøpte meg et lekkert BH-truse sett før turen, følte at jeg trengte det nå. Prøvde et annet hyperlekket i lys-rosa, synes prisen var litt stiv 1000,- kr. for BH + truse. Men hvem var det som igår møtte opp i butikken igjen å kjøpte det da. Jo meg, så nå har jeg to lekre antrekk til å ha under. Kjøpte også en slik litt gjennomsiktig topp som jeg ikke trudde at jeg kunne bruke, men det så ikke så værst ut + en annen rosa tynn topp. Det blir bedre bare vi kan få litt sol, brunt flesk er bedre enn hvitt. Det er så hærlig å kunne handle nesten det du vil uten at du synes at du er alt for feit til å ha det på seg.Er kjempeglad for at jeg bestemmte meg for å slanke meg før sommeren. Nå har jeg altså bare 4 kg til neste mål 69 kg. Håper jeg er der rundt 26 juni (4-uker) Det er det jeg har igjen til Greteroede kurset er ferdig. Det endelige målet mitt er mellom 63-65 kg en plass, men jeg synes 69 kg er bra også. Har meldt meg på et stabiliseringskurs som starter opp i september, da blir det sjekkveiing 1 gang i mnd et helt år. Hvis jeg greier å gå ned litt til i sommer hadde jeg vært happy, men jeg er ikke lei om jeg står stille, bare jeg ikke går opp så....Det er nok lett det og.

Da blir det en uke til å holde seg i stroppen på, er mere motivert nå enn jeg har vært på lenge.
Ha en fin uke da alle sammen
Josefine:-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai1. juni 2001
Hei Josefine.
Jøss, så flink du er. Tenker du ble lekker i de nye klærne, for ikke å snakke om undertøyet!
Enig i at brunt flesk er mye bedre enn hvitt, men sånn viljestyrke som du har, så har du snart ikke flesk igjen ;-)
God pinsehelg fra Tarangai
c.AuthorAlias mannpåslankern1. juni 2001
Takk for oppmuntring og kommentar i dagboka!
Jeg forsøker så godt jeg kan å følge de gode råd jeg får, og når jeg ser de kommer fra så flinke folk som deg, så forstår jeg jo at dette kommer fra noen som har vært igjennom det og vet hva de snakker om (lang setning det der gitt...)
så takk igjen, og god helg!
c.AuthorAlias t.o.m.m.y31. mai 2001
Hei Josefine!!
Tenkte bare at jeg skulle svare på spørsmålet du stilte meg. Ja, jeg har vært på en "slanke" skole i Sverige, der gikk jeg ned 15 kilo, men resten har jeg greid på egenhånd. Du ha forresten vært flink men vektnedgangen du også.
Kos fra Tommy.
c.AuthorAlias Isa30. mai 2001
Gratulerer med flott nedgag ! Mitt mål er 69 kg, men det er klart jeg skulle ønske jeg kom meg ned litt under det, men skal være godt fornøyd når jeg når det !!

Lykke til - du er kjempeflink !!

Isa
c.AuthorAlias nicky30. mai 2001
heisann josefine og grattis med nedgangen
Du fortjener virkelig å "floffe" deg opp. Tenker du var lekker i de nye antrekkene. Med den farten og viljen din, når du snart målet ditt. Lykke til
Klem fra Nicky
74,3 kg

Kjempefint!

Endelig viser pilen ned igjen. minus 1,1kg. Det gjorde meg glad og i mye bedre humør.
Synes slankingen har vært et ork i det siste. Men nå går jeg på med nytt mot. Målet mitt er 68-69kg. De siste kiloene er vel de verste.
Har sykklet endel denne uken + vært på helsestudio 1 gang. Istede for spinning bruker jeg nå maskinene, må prøve å stramme opp alt det løse. Har drukket masse vann. Merker iallefall at jeg blir støl i kroppen. Skal prøve å få trent på fredags morgen. Kl. 1400 reiser jeg med tog der jeg skal være med på 160 års dag. 50 + 50 + 30 + 30. Det er svigerinne og svoger som feirer 50 årsdager og 30 års bryllupsdag samtidig. Festen starter lørdag formiddag med diverse aktiviteter og ender med en orntlig fest. Det skal bli gøy og jeg skal kose meg å ikke tenke så veldig mye på slanking (bare litt)

Jeg gleder meg iallefall
Ha en fin dag :-)

(PS!idag har jeg på meg en bukse som jeg ikke har kunnet bruke siden August ifjor, og den er løsere en da - det er jammen deilig det)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa23. mai 2001
Gratulerer med flott vektnedgang og "ny" bukse ! Er det ikke en deilig følelse å få på seg en "gammel" bukse ???


Kos deg i helgen !

Isa
c.AuthorAlias nicky23. mai 2001
hei josefine og grattis med 1.1 kiloen ned
Lenge siden jeg har sett pilen peke nedover, men husker følelsen jeg hadde da. Håper jeg får den igjen :-)
Ha en hyggelig 160 års dag og kos deg. Slankingen kan du tenke på dagen derpå
Ha en fin kveld
Klem,Nicky
c.AuthorAlias kitt23. mai 2001
hei Josefine!

gratulerer med vektnedgang! det fortjente du!

så flink du er til å trene!

kos deg på festen!

klem fra kitt
75,4 kg

Ikke noe særlig motivert

Denne uken har motivasjonen vært helt laber. Fest på lørdag med vin og god mat, bailies og conjac kan det bli verre. Jo utpå kvelden spiste jeg chips først en, så masse. Det er vel slikt det går når en drikker alkohol og sier shit lag gå. Men denne uken skal jeg skjerpe meg skikkelig. Skal på party 26/5 og da skal jeg ha meg en ny lekker kjole.

Ja,ha en god 17 mai alle da. Spis en god ting...Det har vi fortjent!!!!
Josefine:-I
75,9 kg

NYTT KURS NYE MULIGHETER

Har hatt problemer med å logge meg inn her denne uken. Men endelig er jeg her. Denne uken som er godt har jeg hatt en "pause" spist litt av alt (kaker, desserter, chips, sauser osv.osv) Hadde bestemt meg for at det var ok hvis jeg ikke gikk opp i vekt. Og vekten sto stille.
Nytt kurs om mange nye håpefulle mennesker. Følte meg faktisk ganske slank der jeg satt. Det var deilig det. Ja, ja da håper jeg at kiloene renner av.
UKENS MELLOMMÅLTID TIPS:

Smoothie fra Brämhults - friskpressede frukter både juice/mos
du finner dem der melken står i butikkene. se også www.bramhultsjos.se

Ha en strålende dag alle sammen
Josefine:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola11. mai 2001
Lykke til med det nye kurset ditt! Du er superflink!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias kitt10. mai 2001
hei Josefine!

tusen takk for megahyggeli og oppmuntrende kommentar i dagboka mi! it helps!

en pause med litt ekstra mat kan jo gjøre godt, så lenge man ikke går opp i vekt av det!

lykke til videre med det nye kurset!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Isa10. mai 2001
Tusen takk for kommentar i dagboken !
Helt enig - man blir øm i rumpa, men nå er det sånn at jeg greier å sitte på setet uten å få vondt !! Jeg har også kjøpt meg sånn sykkelcomputer og det er kjempegøy å se hvor fort/langt man kjører. Litt ålreit å se at man har syklet over en mil ( det føles som regel ikke ut som så mye!!)

Lykke til og ha en flott sykkeltur !

Isa
75,9 kg

FØRSTE KURS FERDIG

Ja da var første kurset ferdig. Må si at jeg er ganske fornøyd med resultatet. Var på trening i dagmorges (Spinning) så meg i seilet og tenkte "Hvordan i alle dager så jeg ut før da, nå når jeg ennå føler meg ganske god å rund". Erfaringen min gjennom denne slankeperioden var at jeg synes jeg var blitt sylslank etter to uker (og helt gira hi, hi). Men uken etter var jeg ikke så fornøyd. Listen er liksom blitt høyere. Ser nå frem til 5 kilo mer ned. Det blir målet mitt på neste kurs, tror ikke jeg vil ta av så mye da som nå. Det går vel treigere og treigere. Men ned skal jeg iallefall.
Neste start er på tirsdag.
Kjempefint forresten å få middagstips hver dag på mail. Det er lett å gå i samme gjenge å bare spise det samme. Med disse mailene kan en jo få litt inspirasjon.
Du kan melde deg på på www.greteroede.no det koster ingenting.

Ha en riktig hyggelig helg alle.
Bak noe godt til kaffen, gulerotkake er faktisk ganske godt og lite kalorier istede for flere desiliter med olje erstatt dette med en tsj. Jeg kjenner iallefall ingen forskjell og du kan spise den med god samvittighet.

Josefine:-)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt4. mai 2001
hei Josefine!

takk for megahyggeli kommentar i dagboka mi!

du har vært kjempeflink! du har jo gått ned over 10 kilo!!
dette er bra! jeg selv får ikke til å gå ned virker det som. men jeg skal forsøke å ikke gi opp, selv om motivasjonen ikke er så bra i dag!

lykke til videre,Josefine!!!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Viola4. mai 2001
Gratulerer med fullført kurs og MEGET bra resultat! Det må jeg jammen si! Lykke til videre, og god helg!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias ISA4. mai 2001
Gratulerer med kjempeflott vektnedgang ! Du har vært kjempeflink!!

Lykke til og ha en flott helg !

Isa
c.AuthorAlias Anastasia4. mai 2001
Gratulerer med flott resultat etter første kurs, og takk for oppmuntringen du hadde skrevet i boken min. Det inspirerer og motiverer, jeg må jo sette meg som mål å være like flink som deg, vet du :-)
Vel - jeg har forstått det som at du ønsket å begynne på enda et kurs, så da får vi prøve å holde litt øye med hverandre videre da. Lykke til videre - det må fåles vidunderlig å ha gått ned så mye :-)
77,6 kg

Da er det bare en uke igjen av kurset

Ja da er det bare en uke igjen av kurset. Var og veide meg på Tirdag og det viste -1.4 kg. Ikke dårlig det.
Denne uken blir ikke så lett med 2 dager på hotell og alt som hører til med det. Jeg skal smake litt på alt har jeg bestemmt meg for. Dessertbordet blir det vanskeligste men en liten tallerken duger vel.
Ellers begynner jeg å merke veldig godt på klærne at jeg er blitt endel slankere. Det er deilig....
Skal 2 ganger på spinning denne uken + prøver å sykle litt i helgen. Umpf- har også bestillt en maskin på TV-shop Orbitrek denne skal jo være fabelaktig (Ha ha jeg har latt meg lure) Den ser ut som en sykkel - tekte jeg kunne bruke den hjemme.
Ja ja da får jeg se hvordan denne uken går da.
Ha en fin slakende uke alle
Josefine :-)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anastasia30. april 2001
Hei der - du er virkelig til inspirasjon for meg. Jeg har satt igang med Grete Roede kurs på egen hånd, og det er derfor litt greit å følge med på hvor flink du har vært. Jeg må jo ikke være dårligere enn deg :-) Stå på til målet ditt er nådd. Du har virkelig fortjent å føle deg lekker i badedrakten i år !!
c.AuthorAlias Line27. april 2001
Hei Josefine!
Tusen takk for meny-tipset ! Du har vært kjempeflink, er målet snart nådd eller?
Ha en god helg og kos deg!
c.AuthorAlias kitt27. april 2001
hei Josefine!

du er kjempeflink! du har jo nesten gått ned 10 kilo!
hva er målet? du er jo strax normalvektig!

stå på videre!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Viola27. april 2001
Du er jammen kjempeflink, Josefine dette er inspirerende!
Hilsen Viola.
78,0 kg

SÅ GIKK DET BRA ALLIKAVEL!

Jeg grudde meg noe innmari til denne veiinga igår. Visste at jeg hadde hatt noen sprekker i påsken. Det er jammen ikke lett å holde seg borte fra påskegodt, chips og ikke minst god mat og drikke. Jeg spiste litt av alt, men mye mindre enn jeg ville ha gjort før. Det er en seier i seg selv at jeg ikke mauler hele sjokoladen for meg selv, men greier meg med en liten bit. Meldte meg samtidig på neste kurs er da ferdig den 26/6. Hvis det går like greit som nå burde det være greit å gå i badedrakt igjen
Ha en fin dag alle
Josefine:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky18. april 2001
Heisann Josefine, dette går jo strålende. Dette står det respekt av. Er ikke alltid lett å stå over alle godisene. Lykke til videre
Hilsen Nicky
c.AuthorAlias Viola18. april 2001
Takk for koselig kommentar i dagboka mi! Med deg går det da kjempeflott! Sikkert lurt å melde seg på kurs med en gang, mens du er så fint i siget!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias Nin18. april 2001
Hei!
Jeg synes det her vitner om stor selvdisiplin - og spise bare litt av div godterier!! Jeg er mer den typen som spiser til det er tomt....*ler*
Så fint at du er i gang med nytt kurs! Stå på - du kommer helt sikkert til å bli lekker i badedrakten din når du er ferdig med dette kurset!
Ha en strålende dag!
Nin

Hei igjen!
Vi startet med denne "sjokoladestoppen" i går , så du henger ikke så langt etter! Kom igjen!!
Ang. melkeprodukter, så spiser jeg minimalt av dette, kun lettyoughurt og cottagecheese. Enig med deg i det at melkeprodukter inneholder mye kalorier.
Takk for hyggelig kommentar!
Nin
79,4 kg

Her var det bevegelse igjen

Var temmelig nervøs for at vekta ikke skulle gått ned denne uka, siden den ikke gjorde det forrige. Men flaks ned 1,5 kg. Kjempebra synes jeg det var.
Men nå kommer påsken og det kan bli verre. Uff ingen conjackuler i år. Det blir nok hamstring LO-sjokolade. Grønnsaker og dipp får være et alternativ til chipsen. Det verste er vel de utrolige gode vafflene som mannen min lager ute når vi er på tur. Men jeg skal sørge for trim og bevegelse iallefall.

Ha en god påske da alle sammen
Josefine:-)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa6. april 2001
Gratulerer med vektnedgang ! Du har vært kjempeflink !

Lykke til videre og ha en riktig god påske !!

Isa
c.AuthorAlias Viola6. april 2001
Dette går jo flott,Josefine! 1 1/2 kilo er jo kjempebra! Ha en god påske! Hilsen Viola.
c.AuthorAlias kitt5. april 2001
hei Josefine!

dette går jo supert!
gratulerer med flott vektnedgang!!!

om du koser deg litt ekstra i påsken gjør ikke det så stor skade vis du trimmer mye!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Tarangai5. april 2001
Hei Josefine!
Så flink du er. Det må føles herlig å gå ned så mye i slengen (det gjør ikke jeg)
Påsken greier du sikkert med glans, grønnsaker i yoghurt/pose-dipp smaker jo kjempegodt som snacks. Dessuten SKAL du kose deg litt i påska.
God påske til deg.
Tarangai
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.