← Alle dagbøker
Jon
74 år173 cm10 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start87,4 kg
Sist78,8 kg
Endring−8,6 kg
BMI nå26,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Jippi
Jeg har hatt en fin sommer! Den årlige fjellturen (hytte-til-hytte. Slitsomt, morsomt, svette osv, men til slutt sitter jeg igjen med noen kilo mindre, bedre fysisk form, og et utgangspunkt for en vekt nærmere det jeg vil...
Maimålet nådd allerede!
Jeg er fornøyd med meg selv. Maimålet er nådd allerede, så nå skal jeg "slappe av" resten av måneden. Det er min taktikk, de små skritt ned ned ned. Jeg akter å holde meg på dette nivået til juni, da er det nye 0,6 kilo ned.
I morgen begynner turorienteringen, utr i skogen, med kart og kompass, jeg skal riktig kose meg!
8 måneder til jul
Ja ja, jeg er ikke av de flittigste her, men jeg stikker da innom, ser litt på de andre, inspireres litt. Nådd målet mitt for april har jeg, så nå kan jeg bevilge meg wienerbrød på fredagene igjen...
Mars
Mars-målet er nådd.
Feiret med en tur i svømmehallen. Elendig form, men deilig likevel.
Bihuler
Den siste uka har jeg vært syk. Bihuler og hosting. Begynner å bli bedre nå, men skal holde meg inne ennå noen dager. Jeg veide meg i dag og hadde gått ned litt siden sist.
Nå er jeg dritt lei av å være syk, men det er jo ikke dødelig...
Etter jul
Jeg veide meg igjen etter jul, og nå er jeg nedde på det jeg etter min "plan" skulle vært i januar...
20. desember 2001
85,2 kgKalkunhals
I morges mens jeg vasket meg på hendene, så jeg plutselig halsen min.
Den halsen som alltid har vært glatt og fin hadde plutselig fått slike karakteristiske vertikale striper nederst. SJOKK.
Men samtidig måtte jeg le. Jeg som i alle år har hånet menn rundt de 50 som plutselig begynner å gå med slike spraglete fæle silkeskjerf...
Til pass for meg kanskje, nå sitter jeg der selv med kalkunhals.
Målet for desember er forøvrig nådd!
Jon
26. november 2001
86,0 kgEpler
Her går det på epler om dagen. I tillegg til faste måltider: frokost, lunsj, middag, kveldsmat, spiser jeg epler innimellom.
Aroma er det slutt på nå, bare utenlandske epler i butikkene (av typen grønne, gule eller røde...), men jeg gnager lykkelig på eplene likevel.
Jeg har som mål å gå ned 0,6 kg. pr. måned framover, helst ikke mer. Det er jeg fornøyd med, og kan bare hoppe videre.
19. november 2001
86,2 kgStabilt
Litt ned i vekt, men det er IKKE poenget for meg, jeg regner det som stabilt. Jeg veier meg hver morning, litt opp litt ned, dag for dag.
I helga har jeg vært på vedhogst, morsomt og trim av det for meg uvanlige slaget. Jeg spiser hver dag til alle måltider. Passer mere på det jeg spiser, enn det jeg ikke spiser. Altså: jeg tillater meg alt jeg vil av det som er mat, men passer på å få nok grønnsaker og brød.
12. november 2001
87,4 kgStarten?
Ja, egentlig er ikke dette starten, og egentlig slanker jeg meg ikke... Arbeider bare med livet for å bli sprekere, spise litt sunnere. Noen diett følger jeg altså ikke, men jeg går mere enn før, unngår snop, men ellers koster jeg på meg det jeg har lyst til. Så får vi se hvordan det går. Selvmotsigende kanskje, men jeg får finne noe som passer meg. Egentlig begynte jeg med dette i mai. 96 var jeg da, så jeg har gått ned for fort, men er ihvertfall mye sprekere uten at det sier så mye.
Jeg er også veldig glad i julen,men ikke såpass at jeg teller ned fra april.Jeg venter til november med det gitt.
Blir litt stressa av sånne påminnelser jeg.HM!
Kos deg med wiener og ha en god 17mai og sommerferie i første omgang.(lurer på jeg må ha nye adventsstjerner jeg ???*virrer rundt*)