← Alle dagbøker
Jojoen
68 år165 cm144 innlegg
2002
0 følgere
Start124,1 kg
Sist88,0 kg
Endring−36,1 kg
BMI nå32,3
📉 Ned 30+ kg📓 100+ innlegg🔥 100 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Bestilling
..av 7-tall
I morgen vil jeg se 87 komma noe :-) Det er jo lov å ønske.
Kanskje på postordre? Hmm... eller at vekta trenger et nytt batteri? Nå har jeg tråkket på den hver eneste dag i lange tider uten å gi den noe til gjengjeld. Det eneste den kan trøste seg med er jo at den bærer mindre etterhvert.
7
Æsjdah
Opp 4 hekto uten grunn.
I dag har jeg spist både godt og riktig, i går spiste jeg for lite. Så får jeg se hvordan det blir i morgen. Jeg har brygget en kanne med grønn te for å skremme vekta i morgen.
Det svinger noe veldig fra dag til dag og det er kanskje litt dumt å fortsette med denne veiinga hver eneste dag. Men ennå så pleier det å forsvinne ca 1 kilo i uka, så jeg tar det med knusende ro og venter på et sjutall i slutten av uka.
Trapper og fleksitid er flott
Opp og ned trappene til 4. etasje noen ganger i går med masse å bære på og rydd/vask så svetten rant i flere timer.. godt å ha noe igjen for det :-)
Fleksitid er en deilig oppfinnelse. Jeg bestilte meg en fridag slik at jeg kunne få hvilt ut etter helgens strabaser.
Nå lurer jeg på om det er tid for tømming av blomsterkasser og urner.... så kanskje det blir gjort noe fornuftig i dag også. Det ser ikke særlig pent ut der ute lenger, så det må vel bli gjort snart uansett.
Ha en flott dag!
Fin søndag (20.uke -1,5 Totalt -35,6)
Det har vært en lang, slitsom dag, med kjøretur på 50 - 60 mil for å besøke dattera mi som er hybelboer.
Noe som var fantastisk deilig: Forrige gang jeg var der så var det et fryktelig slit og pes bare å gå opp trappene til 4. etasje. Jeg trodde jeg skulle krepere. Skal si at jeg merket godt at det var over 35 kilo mindre å slepe opp de samme trappene i dag :-)
Ellers har jeg spist litt veikromat i dag, dvs. de hadde en nydelig laksesalat et av stedene, og en softis et annet sted... softis? mmm...nam.
Endelig!
Som jeg skrev i går, så har fordøyelsen en stor betydning for vekta.
I dag er det bare morro :-)
Ha en strålende lørdag!
~~~
Det humper fortsatt, det har noe med sånn input/output å gjøre... men i dag har jeg fått til litt output, så jeg ser ikke så mørkt på vekta i morgen :-)
Har spist sviskeyoghurt og drukket grønn te.
Og så en liten drittvits:
Den gang da kroppen ble skapt, ville alle kroppsdelene være sjef.
Hjernen sa: Da det er meg, som kontrollerer alle deler og tenker for alle, skal jeg være sjef.
Beina sa: Da det er oss, som bærer mennesket der det vil, og utfører det hjernen gir beskjed om, vil vi være sjef.
Således fortsatte øynene-hendene-hjertet og lungene-alle med krav om å bli sjef.
Til slutt sa rævhullet, at man skulle velge ham som sjef. Alle lo og syntes, at ideen var fullstendig absurd - tenk å få et rævhull til sjef.
Rævhullet ble meget fornærmet, snørte seg sammen, og nektet overhovedet å fungere.
Som følge herav fikk hjernen feber, øynene streiket, beina ble svake, og hendene hang slapt ned. Ja selv hjertet og lungene hadde vanskelig for å fortsette å arbeide.
Til slutt ba alle hjernen om, tross alt, å la rævhullet bli sjef.
Slik ble det. Alle de andre utretter nå arbeidet, mens rævhullet nå bare sitter og lager en masse lort.
MORAL: For å bli sjef, behøver man ikke være et geni- kun et allminnelig rævhull.
~~ humper i vei ~~
Ned, opp, ned.. det var godt at de baklengshektoene dro sin vei igjen. Vil gjerne se et 8-tall til i løpet av uka.
Jeg bare tuster og roter. Skrev 98,1 da jeg skulle inn her i dag. Så var det jo 89, måtte tenke meg om.
Nå er folk på jobben helt på styr. De skal vite ditt og datt og alt mulig.. blir jo nesten en utstillingsfigur snart. Må bare le :-)
Ups..
3 hekto i revers. De skal snart til pers.. jøss, det rimte jo.
Jojoen løfter på tastatur og kaffekopp, dagbok og ledninger.. leter etter Augusta.. Har noen sett hvor hun har blitt av?
Jøss..
Enda mer i dag.. men jeg surfer vel på månedens kvinneplage :-)
Ble helt rørt over alle de koselige hilsnene og alt det gode dere sa til meg i går :-) For en gjeng.. makan skal man lete lenge etter.
Jeg får snart besøk. Har stresset med å lage salat og hive 2 halve grillkyllinger inn i ovnen og nå er jeg helt svett. Da jeg hadde lagt putene på plass i utekroken så regnet det selvsagt.. inn med alt igjen og nå skinner sola. Må ta det ut igjen.
Kommer innom og kikker litt rundt omkring senere og heier på mine slankevenner :-)
Klemmer i øst & vest & nord & sør
19. august 2002
❤️89,8 kgHi hi :-)
I dag spratt Jojoen opp og ned av glede fordi vekta stoppet under 90, trallala :-) Det er jo ikke noe spes. forskjell på 90 eller 2 hekto mindre, men det var så gøy.
Ellers er jeg skikkelig sliten og har en flexidag bare for meg selv.
Jeg merker dessverre at puppene blir lange og det slenger litt både her og der.. men det er vel ikke annet å vente når innholdet minker. Det finnes jo både undertøy og strømper som pusher og former og holder troppene samlet :-)
Søndag... . . (19. uke -0,9 Totalt -34,1)
Det ble akkurat nitti, ikke under.. men kanskje i morgen? I dag blir det ikke noen utskeielser, men kanskje en liten tråkkerunde på treskeverket i stua.
(De summeringene jeg driver med på søndagene er bare for morro skyld, kjekt å ha.)
Mange slags tanker for en jojo
Og jeg som ville UNDER 90 denne uka. Men det nærmer seg i alle fall.
Jeg fikk lest litt rundt omkring her i dag og ser at det har vært litt snakk om de normalvektige/slanke i forhold til oss store. Til det vil jeg bare si at jeg er glad for alle hilsener og føler absolutt interesse for alle her. Jeg tror de fleste her inne er fornuftige og snille mennesker.
Hvis jeg kan hjelpe noen til å ikke bli som meg, ja - da har jeg oppnådd noe. Jeg har selv veid 60 kilo og skulle gitt alt for å slippe å bli som jeg ble. Opp og opp, litt ned, opp.. og så sto det 124,1 kilo på vekta da jeg begynte her. Alle de vonde tankene. Alle de vonde årene, de vonde opplevelsene, såre og grusomme kommentarene. Avvisning i helsevesenet.. bla,bla.. Alle de fysiske og psykiske problemene som jeg fortsatt strir med...Jeg kunne skrevet en hel bok om dette, men den ville blitt tykk, kanskje flere bind. Jeg unner ingen å få det slik. Derfor gjør det meg glad at andre klarer å beholde sin slanke kropp og klarer å ta av seg den kiloen de la på seg i fjor.
Jeg skriver ikke dette fordi det er "stakkars meg" Jeg har taklet livet mitt på min måte. Slikt snakker man ikke om. Man skrur bare ned forventningene, kobler ut noen følelser og krydrer med litt humor og vips... man fungerer. Man tar ansvar, klarer jobben og heimen. Motgang gjør sterk.
Jeg vet at mange av dere andre har det på samme måten og kjenner dere igjen i disse tingene. Men det nytter heller ikke å dvele ved fortiden og alt som har gått galt, all motgangen, alle feilene.. Det er dagen i dag som teller. Og erfaringene våre skal føre til at fremtiden blir mye bedre enn den tiden som ligger bak oss. Bak oss!
Jeg ønsker alle en god helg.
Tregt
Er bare innom en snartur med dagens vekt. Dette har vært ei treg uke, men tipper det blir bedre neste. Samler vann før mens, som vanlig.
Til uka får jeg bedre tid foran PCn igjen :-)
Takk for alle koselige hilsener, skal nok innom og skryte av dere igjen snart :-)
Dagens..
..vekt var visst uforandret. Fint, da satte ikke pilsen seg fast :-)
Kokt hummer
Meg altså. Jeg har vært på båttur og holmetur i dag så jeg ser ikke ut.. knallrød som en tomat, eller en kokt hummer.
Det var flott sommervær og veldig hyggelig, bare litt for mye av det gode.
Reker og pils. Er sliten.
Jeg setter vekta foran vasken på badet eller foran en kommode, lener meg alt jeg kan på den mens jeg sakte of forsiktig LISTER meg opp på vekta. Man kan også prøve å flytte tyngdepunktet litt rundt, hos meg veier jeg minst med tyngden i nederste venstre hjørne. :))) Eller du kan rett og slett prøve å holde ut LITT til, det blir ikke mye skulle jeg tro, for det 7 tallet er ikke langt unna så flink som du er!
Klem fra Viola.
Joda jeg vet godt om endemetriose. Fjernet høyre eggleder og stokk i 1991 grunnet stor syste som hadde ødelagt hele skiten, og da oppdaget legene at jeg hadde endemetriose. Min primær gynekolog mente dette ville gå over etterhvert, smertene, men jeg lurer nå på når etter hvert er da. For dette er jo 11 år siden og nå går jeg med raske og lette (tjihi) skritt mot klimateriet, så det var kanskje det han mente. Han sa jo også at å få barn hjelper. Vet du, akkurat det der var hvertfall ikke noe alternativ.
Og det som er rart er at smertene under mensen sitter akkurat ja...... på høyre side, hvor dette er fjernet. Så det er vel dette som kalles fantomsmerter.
Nå blir dette nesten doktor spør og doktor svarer side, men vi er kvinner og har så mye å lære. Så vi tipser så andre her inne om denne "sykdommen" som er hyppigste årsaken til barnløshet, og ofte årsaken til vanvittige smerter.
Ha ha, klart du ser 7 tallet enten i morgen, hvertfall innen helgen, ikke sant.
Står her å heier på deg jeg vet du. Selv om ikke vi er den som snakker mest så er vi bevisst på hverandre. Og du vet, du er jo et forbilde da vet du.
Og så hvisker jeg til deg *****vi får legge igjen noen gode velkomstord til augusta på privaten som hun kan få en motvekt til all **grrr** som møter henne i DB. når hun går inn på denne.
Stå på så ser du 7-6-5-4-3-2-1, ikke sant?
Klem fra nite
I all verden hvor flink du har vært. Over 36 kilo er blitt borte!!!!!!!!
Jeg har vært borte en lang stund, men nå er jeg tilbake igjen for å bli kvitt noen flere kilo.
Moro å se at så mange av dere har vært så flinke :)
Klem Celia
Vil bare si at du er grådig flink! Tenk så mye bedre kroppen din har det nå med drøssevis av færre kilo! Håper du ser 7-tallet på vekta i morgen!
Klem fra Minelli