← Alle dagbøker
Jenta*S*
53 år175 cm257 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start121,0 kg
Sist81,0 kg
Endring−40,0 kg
BMI nå26,4
📉 Ned 30+ kg📓 100+ innlegg🔥 30 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 28. august 2002
❤️81,0 kgForberedelses dag!
Hei på dere!
Vel i dag har jeg så smått begynt med lav GI.Veldig uvant,men jeg syns jeg har spist ganske mye i dag da...men det er jo en begynnelse.Har tenkt å legge opp et program fremover som bygger på Jojoens 28 dagers plan,men med litt egne elementer.
Den blir som følger:
FROKOST:
*************
KUN FRUKT OG VANN FØR KLOKKEN 12
LUNSJ:
**************
3 stk rugknekkebrød med sunt pålegg,skummet melk evt.appelsinjuice til.
MELLOM:
************
0.1% fett yoghurt+ en frukt eller grønnsak
MIDDAG:
****************
Ingen poteter,pasta,ris.Kun fisk/fjærkre/kjøtt m/tilbehør.
Litt saus og grønnsaker.
KVELDS:
*****************
1 rugknekkebrød med pålegg.1 kopp te,kakao e.l.
Dette syns jeg er et bra opplegg,jeg får med litt "brødfølelsen" i knekkebrødene og det er ikke så veldig lite.I og med at jeg trener såpass mye,og må og vil gjøre det videre,så trenger jeg litt ekstra mat.Og dette er jo ikke mye akkurat heller,men jeg føler det er til å leve med og jeg TROR jeg vil gå bra ned med å følge det.
Ønsker også å gjøre dette:
* Kun Pepsi Max mellom 12-18
* Drikke mer vann
* Trene 8 timer pr.uke
* Unne meg skikkelig brødfrokost på søndagene.
Min meny i dag har vært:
* 2 stk kyllingpanetter med champignon,mais og rødløk.
* 1 sommerkotelett med mais.
* Omelett med skinke og 1/2 agurk.
* 1 liten boks ananas og 1 0,1% yoghurt
Litt merkelig meny,men det kan vel ikke være så mye karbohydrater i det,kanskje i maisen,men jeg syns dette er en ganske bra forberedelses dag.Gleder meg faktisk nesten litt til å sette i gang i morgen! Jeg syns det er en sunn,god og helt sikkert effektiv plan jeg har laget meg! Håper iallefall det da*S*...hehe....vi får se!
Oki,så dette blir min plan fremover.Gleder meg til å se om et par uker hvordan det virker!
Ha en flott slankedag!!
Stor klem fra Jenta*S*
Begynner nytt kosthold i morgen!
Heisann!
Etter å ha lest endel om det,og mailet litt med Jojoen,så er jeg overbevist om at det er verdt å prøve! Fra i morgen kutter jeg ned på karbohydratene og satser på mer proteiner og lav GI kost! Kommer ikke til å veie meg før søndag,og håper og krysser fingre for at 70 tallet da vil vise seg! Trallallaaaa....
Det hadde vært så supert!:0)
Håper dere andre har det bra!
Klem fra Jenta*S*
25. august 2002
❤️81,0 kg<---- 40 kg jubileum..for 3 OG siste gang*S*!
Jippi! Er fornøyd idag altså! -40 kilo! Men jeg har vært her før og jeg VET at det er fryktelig enkelt å "slappe av" nå,tenke at ..ja,ja..jeg har jo vært så flink så hvorfor kan jeg ikke unne meg noe! Nei,nei,nei!!! Ikke denne gangen! Nå har jeg vært oppe og nede på de samme tallene i mange måneder! Motivasjonen har svingt like mye opp og ned,men jeg føler det er mer stabilt nå! Og jeg gleder meg til å komme ned på 70 tallet! Det er lenge siden jeg så det,gitt!
Har slanket meg lenge nå,merker at det tar på å tenke slanking,kosthold,trening,kalorier så og si "hele tida"....tror jeg må etterhvert prøve å snu fokus litt på det å være sunn,tenke at dette er en livsstil,ikke en kur!
Men det er vanskelig,syns jeg..dette dreier seg jo om å gå ned i vekt og da tenker jeg automatisk slanking,slanking,slanking!..Hmmmm....skal prøve å jobbe litt med det der!
Ellers så snuser jeg litt på 0 karbohydrat og lav GI kostholdet som funker så bra for mange her inne.Lurer på om det kunne vært noe for meg..har sendt mail til Jojoen og skal sjekke ut hva den 28 dagers planen hennes går ut på.Klarer nok ikke spise like lite som den tilsier,men kan bruke den som en basis kanskje!..må se litt nærmere på det:0)
Beklager at jeg ikke får skrevet så mye kommentarer til dere om dagen...har dårlig samvittighet for det! Kjempekos å få kommentarer og å skrive dem,så jeg skal prøve å skjerpe det litt!!
Da gjenstår bare å ønske dere alle en kjempeflott dag!!
Masse lykke til videre!!
Heia oss!!
Stor klem fra Jenta*S*
<--------tilbake!
Endelig tilbake på Lett Overvekt og nå skal jeg heller ikke opp i Overvekt igjen! Normalvekt er neste store mål,og den kommer på 76,1.Ikke SÅ langt igjen da*S*...morro!
Må bare stå på videre nå og bite tenna sammen,selv om det er veldig tøft til tider.Jeg skal innrømme det,og det går jo saktere også nå.Må trene mer for å opprettholde forbrenningen og være veldig ops på kostholdet.Men det er jo positivt også,for da betyr det kanskje at jeg ikke har såååå langt igjen! At det ikke er så mye å ta av lenger!!
HEIA OSS!!
Grrrrrrr..........!
Stor klem fra Jenta*S*
Går nedover!+ Delmål 2 nådd!
Hei på dere!
Bare en kort oppdatering i dag pga konkurranse!
Ha en flott dag! Vi "sees" snart igjen*S*....
PS.Skulle klare 82,8 innen 16 august---->det gikk heldigvis akkurat det;0)!
Klem fra meg
Helt greit dette da*S*
Bare en liten oppdatering fordi det er konkurranse start i dag!
Så det vil si at -5 kilo,så er det 78,3..for et fantastisk tall!..Gleder meg til å se det!!! GRRR! Jeg vil vinne denne konkurransen!..hihi...
Håper det går bra med dere andre!!
Klem fra Jenta*S*
Ser ut som det skjer noe nå...
God onsdag folkens!
Enda jeg var ute og spiste sen middag OG McDonalds igår(vel og merke salat+ Nuggets da,men likevel),så har vekta gått ned med 200 gram! I dag blir det også middag ute,men så fra torsdag roer alt seg og jeg kan sette inn alle gir!! Og det skal jeg! Har fått NOK av å "surre rundt "på 80 tallet nå,vil se 70 og det i løpet av neste uke helst. Kjæresten min besøkte meg på kurset og vi har hatt det kjempefint her,men nå ser jeg han ikke før til neste fredag og det hadde vært veldig gøy å være på 70 tallet da!! Skal iallefall prøve!Kan jo ikke tape noe på det...hehe...tror jeg har skrevet den setningen noen ganger i løpet av denne slankingen..*S*..ok,jeg har gått ned mye! Men jeg har som regel satt meg altfor høye mål og delmål,men det er litt meg å gjøre det,tror jeg...
*********************************************************
Bedre å sikte mot stjernene og iallefall komme til tretoppene!!
hehe....tror det var et klokt menneske som sa det en gang!..
Stor klem fra Jenta*S*
som sikter videre mot stjernehimmelen!!*****
Neste delmål: 82,8 innen 16 aug
Rest:0,7 kilo.
Dager igjen:9
Dette er vel realistisk nok vel:0)
Gir ikke opp! NO WAY! + Delmål 1 nådd!
Hei på dere!
Nå går det litt bedre! Er på kurs,så det er litt vanskelig å være flink,men jeg skal sakte men sikkert bevege meg mot 70 tallet nå!! Kan ikke ha kommet SÅ langt bare for å "backe ut"...det blir for dumt!
Forresten!...skulle tilbake til 83,8 innen 9 august!:0)...Det er i boks! Neste delmål er 82,8 innen 16 august.Det VET jeg at jeg klarer! hihi...
Takk for støtten! Jeg SKAL prøve nå!
Klem fra en litt mer optimistisk
Jenta*S*
*SJOKK*....
Helt ærlig..jeg forstår ikke at jeg har gått opp igjen!! Har prøvd å skjerpe meg litt i de siste dagene,til og med trent den ene dagen....men nå da?? 85 tallet! Jeg SPYR!...
Huff,beklager,men jeg håper det går nedover imorgen altså,ellers!!! GRRR!!
Nei,det nytter ikke å klage heller,må vel bare bite i det sure eplet og kaste meg SKIKKELIG ut i det! Ikke sånn halvveis...det er nok det som er feil!
Klem fra Jenta*S*
Uææ..så vanskelig å komme ordentlig i gang igjen!
Heiii*S*....
TUSEN TAKK for kommentarer! Satt og smilte for meg selv da jeg leste dem! Dere er gode! Skulle ønske jeg kunne være like flink selv til å skrive tilbake,men jeg er så opptatt med jobb om dagen og så tenker jeg på å gå inn her og så er det "borte vekk" igjen:0)..dere vet nok hvordan det er! Men jeg har store planer om å skjerpe meg fordi jeg vet at det hjelper å skrive her hver dag og lese om hvordan det går med dere andre som sliter i vei! Men sammen er vi sterke UANSETT,ikke sant da?
Jeg kommer nok innom ganske snart igjen for jeg NEKTER å gi opp!!
Oppdatering: Nå har jeg inngått en *bort med feriekilo-avtale* med HelenaX,så det vil nok hjelpe på!!
*******************************************
9 august:....83,8 kilo
16 august:...82,8 kilo
23 august:...81,8 kilo
30 august:...80 kilo
Det burde for pokker gå!!*S*
Da kan jeg også være i rute med å klare NORMALVEKT 76,1 innen 16 september! Hmmmm.....ting ser lysere ut allerede*S*!
Masse gode klemmer til dere!
*vinker hadet*
Jenta*S*
Lei meg nå....
Var så nærme...jeg var jo det...men idag føler jeg bare for å gi opp rett og slett.Vel,jeg har nok spist for mye usunt og drukket alkohol,men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle være så mye opp!Kan varmen ha noe å si?..Føler meg opphovnet i kroppen på en måte...Det er rart,jeg har gått ned 40 kilo nesten og nå ..pga 4 opp så har jeg lyst til å gi opp...merkelig..er bare så trøtt av slanking og å tenke på det,opp og ned hele tida,men jeg vet jo at hadde jeg stått skikkelig på i noen få dager så hadde jeg vært tilbake på 80 tallet igjen...og så 70:0)..men jeg vet ikke hvor jeg skal ta kreftene fra. Huff,bare klaging i dag,jeg hadde IKKE lyst til å skrive her i dag,vet jo at jeg ryker rett opp på overvekt igjen.Men det hjelper jo ikke å lure seg selv heller da...late som ingenting har skjedd.
Realiteten er at jeg HAR gått opp,og jeg MÅ gjøre noe med det,hvis det virkelig er det jeg ønsker....og det er det jo!!!....så enkelt og så vanskelig er det jo faktisk bare...
Skal bruke dagen i dag til å tenke litt på hva som har skjedd og hvordan jeg skal finne "guts''en" tilbake...for jeg SKAL tilbake! DET LOVER JEG IALLEFALL!!!
Tusen takk for at dere er der...
Stor klem fra Jenta*S*
Uæææææ....som det nærmer seg....hihi...
Trallallaaaa....
UNDER 1 kilo nå...så lyser 70 tallet mot meg! *JIIIPPPIIII*!!!
Har holdt meg til de 1500 kcal om dagen og trent,så det er tydelig at det gjør forskjellen!
Reiser til Trondheim i helga for å besøke en venninne og det blir vel gjerne litt ekstra da,både mat og *kremt*..alkohol:)!
Men jeg trenger ikke skeie helt ut,og har et mål om å klare å komme tilbake hit på tirsdag fremdeles på 80 komma et eller annet! Det burde gå det! SKAL!!!
"Sees" til tirsdag da dere!! Ha en kjempefin slankehelg!
Heia oss!!
Klem fra Jenta*S*
På rett vei!
Hei alle sammen!
Først og fremst vil jeg si tusen takk for oppmuntrende kommentarer! Gøy at noen følger med litt! Føler jeg er skikkelig i gang igjen! Har trent de 2 siste dagene og er i rute med 8 t i uka.Planer om 2 timer på lørdag og 2 på søndag. Blir ikke noe i dag pga jobber 6-17.Blir nok litt ekstra mat også pga dette.Men det er greit,så lenge jeg tar meg inn igjen imorgen! Har også klart å holde 1500 kcal pr.dag...det er faktisk ikke så stort problem,føler meg ikke sulten hele tida liksom.
1.delmål: 82,4 kilo Lett Overvekt.Greide det den 18.7.02
Hvor mange kilo igjen til 2.delmål: 79,9 kilo....1,7 igjen
HOVEDMÅL:65 kilo....16,6 igjen!*JIPPI*...syns faktisk ikke det høres så avskrekkende ut! Tenk når jeg begynte så hadde jeg 56!! Helt vilt!
Så,da er vel alt i rute! Forhåpentligvis;0)...
Ha en flott dag!
Stor klem fra Jenta*S*
Here we go again!..+ mål og plan fremover!
Hey..
Ja,ja...hva kan jeg si da?..Etter en laang "pause" og mye frem og tilbake og opp og ned,endte vekta på + 2,6 kilo.
Kjipt å se "overvekt" igjen,men den skal bort ganske fort.
Føler på meg at jeg er klar for å "kjempe" litt igjen!
Jeg kommer til å begynne å skrive inn hva jeg spiser og hva jeg trener f.o.m i morgen.Tror jeg blir mer fokusert på det da,og at det vil hjelpe.
*************
MÅL
*************
1.delmål "Lett Overvekt" 82,4!
2.delmål: Se 70 tallet!!!
3.delmål:"Normalvekt" 76,1 innen 16 september!
4.delmål: 60 tallet!
*********************
HOVEDMÅL: 65 kilo!
*********************
***************************************************************
**************
PLAN
**************
¤ 1500 kcal pr.dag (vil heller trene litt mer,enn å spise altfor lite,føler 11-1200 kcal er altfor lite i forhold til treningsmengden)
¤ 8 timer trening i uka
¤ Mindre Pepsi Max,mer vann.
¤ Kutte littegrann ned på karbohydrater,dvs: knekkebrød,brød,poteter,pasta og ris.
¤ Ingen tunge måltider etter kl 1900
¤ Tenke positivt og ta hvert eneste gram ned som en seier,for det er jo faktisk det det er!!
Rest 1.delmål:....1,2 kilo
Rest hovedmål:...18,6 kilo
Tar tilbake mottoet mitt fra når jeg startet,jeg og det er;
"Husk at det er i motbakke det går oppover!!"
Mye sant i det,gitt*S*
NÅ ER DET NOK!!!
Stor "stå-på" klem
Jenta*S*
Gikk visst ikke så bra det,nei....
Hei på dere..nå er det en stund siden sist...har "surra" mye frem og tilbake,tenkt slanking og at "nå må jeg komme igang" nesten hele tida...men det har ikke hjulpet.Har hatt ferie en uke nå,øs-pøs regn og for mye mat og drikke,men har jo fått kost meg likevel da og vært masse sammen med kjæresten min...verdens beste gutt!:0)..Skal veie meg i morgen uansett,og sette igang igjen skikkelig om jeg så veier 90 kilo altså!!! En ting er sikkert og det er at det er ikke 81 blank mer!! Må jo bare på en eller annet måte kaste meg uti det igjen,vil så gjerne klare det nå! Rart egentlig....man vil noe SÅ mye,og så skal det være SÅ vanskelig.Selv om jeg har slanket bort 40,så syns jeg de siste 15-20 er dobbelt så vanskelig...ja,ja...ble mye klaging på meg i dag,men jeg tror det kanskje er litt viktig å si fra når man ikke helt har motivasjonen også...
Men POKKER HELLER...jeg SKAL finne den!!!*S*
Ha en flott dag!
Stor klem fra Jenta*S*....
I morgen kommer vekten! Uææææ....pliiis kryss fingre for meg da!...hehe...
Synd du er på jobben og ikke kan chatte litt med meg...jeg savner det jo sååå mye!
Gratulerer med 40-kilosjubileum en gang til. Det er helt utrolig så mange kilo det er! Ikke lenge igjen før du ser 7-tallet på vekta heller!
Jeg er ordentlig spent på å se om lav-karbohydratplanen din virker...det ligner jo litt på det kostholdet jeg har kjørt lenge...har ikke spist vanlig brød på omtrent ett år, jo!
Håper vi får tid til å chatte snart igjen, kanskje møtes også?
Ha en superduper kveld!
Mange klemmer fra Lise
Nå har jeg lest igjennom opplegget ditt og syntes det ser kjempe fint ut!!! Det er bare en liten ting jeg stusser over og det er frokosten din. Vel det jeg mener med det er jo at frokost er jo det viktigste måltidet. Men ellers syntes jeg det så supert ut! Det får nok fart på sakene ja!
Selv tror jeg at jeg skal fortsette slik jeg gjør, føler at jeg går jevnt og trutt nedover nå og det tror jeg er best for meg selv. Men håper jo selvfølgelig at vi kan backe hverandre opp fordet!
Ellers som jeg fortalte deg i sta, så tror jeg nok jeg hopper over vekten i morgen. Jeg er helt 100% sikker på at den ikke har bevegd seg noen ting, derfor ønsker jeg og vente! Vil jo så gjerne se 79 nå, derfor er det bedre om jeg klarer og bare vente og ikke få en skuffet følese over at vekten har gått opp evnt står stille! Men men nok om det!
Håper inderlig at dette opplegget fungerer, det fungerer jo på så mange så det gjør nok helt sikkert det for deg også! Og en ting som også er sikkert er at jeg gleder meg til søndag for å se om det fungerer altså! Det blir kjempe spennende!
Håper du har en kjempe fin dag på jobben gullet mitt! Og du, 14 dager går fort! Snart ser du smasken din igjen!-)
Glad i dag vennen!
God klem fra meg til deg!