veldig fornøyd!!!
Vekten viste 55.5 kg i dag morges, det er jeg veldig fornøyd med. På søndag drar jeg på ferie, og da vil jeg veldig gjerne veie 55kg. Det er en vekt jeg kan leve med. Jeg skal være borte i tre uker, så da blir det nok lite med skriving her. Det som bekymrer meg mest, er at jeg ikke vil få trent noe særlig. Ulike forhold gjør at det blir mer eller mindre umulig. Ettersom jeg er vant til å trene seks dager i uken, er jeg redd for at dette vil bli et problem. Jeg vil helst ikke miste alt for mye muskelmasse. Jeg kan eventuelt trene litt styrke hver morgen/kveld, men det hjelper jo ikke så mye for kondisjon og fettforbrenning. Jeg får bare ta det som det kommer og se hvordan det går:)
I dag skal jeg trene spinning (sykkel1) klokken seks. Ellers er planen å spise slik:
09:30 Frokost (tre knekkebrød med skinke og ost, marell i tomat og leverpostei, vannmelon; 250 kcal)
12:00 Lunsj (tunfisksalat; 250 kcal)
15:00 Mellom (iskaffe eller frukt; 150 kcal)
17:00 Middag (1 fiskekake, ris, grønnsaker; 600 kcal)
18:00 Trening
19:30 Kveldsmat (egg; 100 kcal)
Sum: 1350 kcal
Det går riktig vei
Heihei!
Jeg kom nettopp hjem fra en benhard treningsøkt (sykkel intervall) Jeg er helt skutt og stiv og støl=) Slike "vonter" er egentlig litt deilige, da jeg kjenner at jeg virkelig har stått på og gitt alt!
08:30 Frokost (tre knekkebrød med diverse pålegg, to skiver vannmelon; 250kcal)
Trening
13:00 Lunsj (salat med tunfisk, mais, tomat, soltørket tomat, litt dressing av olje, sennep, honning, hvitløk og sitron + tre små sjokoladebiter og et eple; 400kcal)
14:30 Mellom (vannmelon; 40 kcal)
16:30 Middag (salat av reker, salat, mais, tomat, paprika, agurk, pasta, ananas, soltørket tomat og oliven med litt dressing; 600 kcal)
Sum: 1290 kcal (kanskje litt mer)
Hadde hviledag i går, og er derfor fornøyd
For tiden trener jeg seks dager i uken, med torsdagen som hviledag. Hviledagen pleier alltid å gjøre utslag på badevekten, så det er ikke unormalt med en aldri så liten vektoppgang fredag morgen. Jeg har endelig innsett at det ikke nytter å gå ned flere kilo uken, så jeg tar det rolig og forsiktig. For å unngå lavere forbrenning (den er veldig lav fra før) prøver jeg å miste det meste av vekten med trening. De siste månedene har jeg lagt på meg en del muskler, og i tillegg mistet en del centimeter. Det er tross alt det viktigste.
Jeg får en del kommentarer på at jeg over hodet ikke trenger å slanke meg, og det er kanskje sant. Men jeg er skuespiller, og opptrer en del på scenen (av og til litt mer lettkledd enn jeg liker) Av denne grunn vil jeg helst være fornøyd med min egen kropp og slippe å holde inn magen. Jeg er mer fornøyd med kroppen min nå enn jeg var i gjor sommer, enda jeg veier mer nå. Jeg føler at kroppen min er fastere enn noen gang, spesielt armene og lårene. Magen er fortsatt litt slapp, og det er det jeg prøver å rette på (skal spille diva rundt jul...)
Morgentrening: 10-15 min jogging (ca. 1,5km)
Frokost: Litt vond havregrøt, to små knekkebrød, en startkjeks (200kcal)
Trening: 20 min sykkel, 20min step, 10min jogging/løping, utholdende dynamisk styrketrening (tilsammen forbrant jeg ca. 400-450kcal)
Mellommåltid: proteinbar (133kcal) (burde vel egentlig vært spist før trening)
Lunsj: Salat med tunfisk, mais, salat, tomat, paprika og balsamicoeddik +litt (ca. 25g.) is (350kcal)
Middag: Grillpølser (600kcal)
Sum:1283kcal
dette har vært en fyfy dag
I dag skippet jeg frokosten. Det var riktig nok ikke med vilje, men likevel fyfy. Jeg hadde planlagt å trene før frokost og ta frokosten i garderoben rett etter trening, men jeg glemte matpakken hjemme... Da ble det istedet en litt stor lunsj klokken ett. Ikke et bra slanketips.
08:30: "frokost": cafe au chocolat (70kcal)
10:15-10:45: Spinning
10:45-11:45: Styrke
13:00 Lunsj: tre knekkebrød og en startkjeks med en del usunt pålegg og en av disse nye bounty kjeksene (aner ikke hvor mange kcal, men jeg regner med ca. 400)
15:00 Mellom: Et eple (100)
16:00 Middag: To pizzastykker + en aprikos (500 kcal)
18:00 Mellom: Cafe au chocolat (70 kcal)
Sum: 1140Kcal (litt lite, men det er det ikke noe problem å gjøre noe med:))
Jeg ser at jeg har spist litt for mye karbohydrater i forhold til proteiner i dag. Det skal jeg prøve å forandre til i morgen. Planen er at jeg skal jogge en liten tur og så spise frokst.
Jeg har endelig gått ned en kilo!
I det siste har jeg slitt litt med å gå ned. Nålen har stadig vist et høyere tall, noe som har slitt på motivasjonen. Jeg føler at jeg har klart å stabilisere både vekt og kosthold nå. Jeg må innrømme at jeg er litt stolt over at jeg har kuttet ut det meste av småspisingen jeg drev på med tidligere, det har krevet mye.
Motivasjonen er ikke akkurat på topp, men jeg blir fortsatt sint når jeg ser meg selv i speilet (gjelder spesielt rumpe-lår-partiet)
I og med at jeg er russ for tiden, er det ikke like lett å holde et godt kosthold, da jeg gjerne drikker en del øl og sprit (Som ikke er sunt verken for kropp eller sjel:)
Denne dagen har rikitg nok vært alkohol fri, jeg har spist dette:
Frokost: tre knekkebrød med pålegg, gulrot (250 kcal)
Lunsj: tre knekkebrød med pålegg, eple (250 kcal)
Mellom: tre kjeks (maks 300 kcal)
Middag: gryterett, salat (maks 600 kcal)
Totalt: 1400 kcal
Har ikke trent noe i dag, så dette er vel i meste laget. får se hva vekten viser i morgen.
det er vanskelig å lage overskrifter
Nå har jeg altså begynt å tære på påskefettet:) det er jo godt å se. I morgen er måle og veie dag, det blir spennende å se.
Dette har jeg spist i dag:
Frokost: tre knekkebrød med relativt mye pålegg: 210 kcal
Lunsj: tre knekkebrød med ikke fult så mye pålegg, cola light: 180 kcal
Mellom: caffe latte, sukkerfrie pastiller: 150 kcal
Middag: Fisk, grønnsaker: 600 kcal
Totalt: 1340 (tror jeg, med litt rask hoderegning)
Skal prøve å trene litt i dag også, selvom jeg egentlig ikke har tid.
Jenta
har endret startvekt
Som du ser har jeg endret startvekt. Jeg synes egentlig det er litt lite motiverende å se at jeg har gårr opp to kilo når jeg har slanket meg et år... Derfor begynner jeg på nytt. Dette er starten på den nye slankekuren min.
I motsetning til hva jeg gjorde i fjor sommer, skal jeg ikke spise pinende lite. jeg skal spise normalt, men heller trene mer. Jeg er veldig glad i å trene, så dette passer meg utmerket. Sannsynligheten for at jeg vipper over mot sykelig opptatthet av mat er også mindre.
Jeg skal riktignok ikke spise så mye kaker og godteri som jeg ønsker, fra og med i dag har jeg 100% godtestopp. Jeg skal ikke unne meg noen ting, det er lettest for meg. Spiser jeg litt, vil jeg ha mer, mens spiser jeg ingen ting, vil jeg etterhvert ikke føle søtsuget en gang.
målet er å gå ned en halv kilo i uken til jeg er fornøyd med speilbildet (av tidligere erfaringer må jeg vel ned til cirka 52 kilo før jeg kommer så langt...) Det vil si at jeg skal ned 6 kilo. Går alt etter planen tar det 12 uker, eller to og en halv måned. I midten av juli skal målet være nådd.
Det kan nok hende at vekten raser litt i starten, i og med at den lille vektoppgangen jeg har hatt i det siste skyldes påskeflesket. Er jeg heldig veier jeg 57 kilo allerede på torsdag.
Torsdager skal være veie å måle dag. For å få en bedre indikasjon på hvordan det går, vil jeg også måle lår, hofter, armer, midje og mage en gang i uken (det vil si torsdager)
Matinntak og trening i dag:
Frokost: tre knekkebrød, vann: 200 kcal.
Lunsj: salat: 300 kcal
Mellom: frukt/kaffe: 150 kcal
Middag: Fisk, potet, grønnsaker: 600 kcal
totalt: 1250 kcal
trening: 1,5 time spinning
Man får straff for sine synder:o)
Takket være masse kake og påskegodt har jeg gått opp en kilo igjen. 56 kg. på torsdag er kanskje ikke realistisk, men jeg kan jo prøve. 56,5 er kanskje et mer realistisk mål.
Jeg har vært lat med treningen i det siste også. Men nå skal jeg skjerpe meg (på nytt...) Hittil i dag har det vært litt mye småspising, en utrolig dårlig vane.
Frokost: tre knekkebrød, eple, kaffe, litt kake (fy!): 400 kcal
Lunsj: tre knekkebrød, light brus: 250 kcal
Mellom: En frukt eller ingen ting
Middag: tre pizza stykker: 600 kcal
Totalt: 1250 kcal (sikkert litt mer etterhvert)
Trening: 1 time spinning eller aerobic, litt shopping
Selvom jeg tar kromtabletter for tiden har jeg alltid lyst på noe godt, det er slitsomt. Av tidligere erfaringer har jeg lært at to godte/kake/is frie uker demper den lysten veldig. Derfor skal jeg prøve så godt jeg kan, ihvertfall etter påsken, å ikke spise så mye godt.
Kommer kanskje tilbake senere og skriver litt mer.
heihopp god påske
Heihei
Jeg har ikke veid meg i dag, spise ALTFOR mye godt i går... og en del alkohol. Tror derfor ikke at vekten ville vist 56, 5 kilo hvis jeg hadde veid meg i dag. Jeg har egentlig funnet ut at søndag er en veldig dum veiedag. Fra nå av skal jeg veie meg på torsdager. Målet for denne uken er altså å veie 56 kilo på torsdag (og ikke søndag.) Hvis jeg etterhvert klarer å overholde min selvpålagte godte- is- og kakestopp, kan jeg vurdere å veie meg på søndager igjen.
Dette skal jeg spise i dag:
frokost: et egg, tre knekkebrød, kaffe: 300kcal
lunsj: tre knekkebrød: 200 kcal
mellom: frukt: 100 kcal
Middag: fisk, poteter og grønnsaker: 600 kcal
Dessert: dream is: 200 kcal
1400 kcal
litt for fort ned nå
Jeg høres kanskje ut som en merkelig slanker når jeg synes at vekten går for fort nedover... Men det er ikke bra, vet dere...
Dette har jeg spist i dag:
frokost: tre knekkebrød, kaffe: 250 kcal
lunsj: tre knekkebrød, eple, pepsi max: 250 kcal
Mellom: Kaffe latte og dream is (bare måtte): 350kcal
Middag: ostesmørbrød: 600 kcal
Totalt: 1450 kcal
Trening: ingen ting (hvile dag i dag. I morgen skal jeg trene igjen)
Litt ned. Endelig:o)
Nå har jeg nådd ukesmålet mitt. Jeg skal ikke gå ned mer enn en halv kilo i uken, det vil si at jeg skal veie 56,5 på søndag. Verken mer eller mindre.
Dette ga meg litt bedre motivasjon.
07:30 Frokost: tre knekkebrød med gulost, salami og leverpostei, kaffe: 250 kcal
11:30 Lunsj: tre knekkebrød med samme pålegg, cola light: 210 kcal
15:00 Mellommåltid: Kaffe latte: 80 kcal
17:00 Middag: Fisk og poteter: 600 kcal
21:00 Evt. kveldsmat: frukt: 100kcal
Totalt: 1340 (?) kcal
Trening: 1 time aerobic med middels intensitet.
Er det noen som vet hvor mange kcal det er i pålegget jeg har beskrevet overfor? Ønsker alle en god slankedag
hei
Tusen takk til dere som har skrevet meldinger til dagboken min. Det er veldig hyggelig.
Denne dagen har jeg også klart meg bra. Ingen store sprekker. Var på sykkel langkjøring på SATS i dag, i en og en halv time. Deilig fettforbrennende trening.
07:30 Frokost: tre knekkebrød, kaffe: 250kcal
11:30 Lunch: tre knekkebrød, eple, marsipanegg (lite): 250 kcal
15:30 Mellom: enkel kaffe latte: 150 kcal
17;00 Middag: Pasta: 700 kcal
21:00 Kvelds: ananas: 200 kcal
Sum: 1550kcal
ikke så værst det, da... med tanke på at jeg har trent en del i dag. Skjønner ikke helt hvor jeg kunne skåret inn på matinntaket. Droppet kveldsmaten kanskje...
Jeg har ikke tenkt å skru ned forbrenningen min veldig, derfor synes jeg egentlig at mellom 1300 og 1500 kcal er akseptabelt.
heihei
Har ikke gått på vekten i dag, men regner med at 57 kg er riktig tall.
Gårsdagen gikk kjempefint, holdt meg absolutt i skinnet. Ingen utskjeielser og god innsats på treningen. Hittil har også denne dagen fungert bra.
Frokost: Tre knekkebrød, kaffe: 250kcal
Lunsj: tre knekkebrød: 210 kcal
Mellom: kaffe latte: 150 kcal
Middag: en kvart ommelett, hvitløksbaguett, et eple og noen druer til dessert: 700kcal
Totalt: 1310 kcal
Trening: 1 time middels intensitet
Hei!
Som dere ser har jeg gått opp 5 kg siden i sommer. Det er en kilo mer enn jeg klarte å gå ned, men nå har jeg ihvertfall en stabil vekt. Jeg går verken opp eller ned, uansett hvor mye eller lite jeg spiser, med andre ord, det er "umulig" for meg å slanke meg.
Likevel vil jeg gjerne bli fornøyd med kroppen min, noe jeg ikke er. Spesielt synes jeg at lårene og rumpen er for stor. Har litt hengete rumpe, det har jeg store komplekser for, klarer ikke å gå i bikini. Klarer ikke engang å dusje sammen med de andre jentene når vi har gym på skolen. De er så faste og fine i fisken, mens jeg har både cellulitter og hengerumpe.
Har derfor bestemt meg for å begynne å skrive dagbok igjen.
I går spiste jeg masse godteri, litt frukt, litt pizza og ikke så mye mer. Ikke akkurat et sunt kosthold. I dag skal jeg trene. Jeg pleier vanligvis å trene 3-5 ganger i uken, alt ettersom hvor ivrig jeg er.
I løpet av en vanlig dag har jeg som mål å spise dette (og KUN dette)
Frokost: tre knekkebrød med forskjellig pålegg (for å variere), vann: 250kcal
Lunsj: Det samme: 250 kcal
Mellom: enkel kaffe latte: 150kcal
Middag: grønnsaker, kjøtt/fisk/pasta: 600 kcal
Kvelds: evt. frukt, vann: 100kcal
Sum: 1350-1450kcal
I og med at jeg er såpass aktiv, synes jeg dette er et minimum. Målet er at jeg skal være så fornøyd med kroppen min at jeg kan gå i bikini til sommeren, uten å måtte skjule lårene med et håndkle. Dessuten vil jeg gjerne være fin og flott til russetiden:o)
Jeg ønsker ikke å gå ned mer enn to kilo i måneden, det vil si en halv kilo i uken. Neste søndag skal jeg altså veie 56,5 kg.
Av tidligere erfaringer er helgen det værste. Jeg innfører derfor godtestopp (som jeg hadde da jeg var liten *smiler*) fra og med i dag. Tar krom også.
Motivasjonen er ihvertfall på topp!
Klem
Nesten en måned siden sist...
Hei!!!
Nå er det nesten en måned siden jeg skrev her sist. Har hatt så mye å gjøre. Jeg har fått trent veldig lite, og ikke akkurat spist lite. Jeg er på ingen måte fornøyd med meg selv. Jeg føler meg tykkere enn noen gang og gleder meg veldig lite til ribbe, pinnekjøtt og julekaker.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. Før dette bare blir klaging og mas, tror jeg jeg avslutter. Jenta
Jeg har også erfart dette med at godesuget forsvinner når man har godtefrie uker. Skal selv ha noen sånne nå etter påske. Vil rense kroppen min litt for sjokolade og alt sånt.
Vil iallefall ønske deg en god påske!