← Alle dagbøker
diarist.Alias

Jeanette

42 år170 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start68,0 kg
Sist68,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå23,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. juli 200211. juli 2002
😑68,0 kg

frokost hos besta...ikke lurt

Heizann
I dag var jeg hos besta og spiste frokost sammen med kjæresten min. ja der var det hjemmelaget brød rundstykker og horn klare til å bli spist.. og de trengte ikke å vente lenge !
Eg spiste:
2 små horn en grov skive og en liten rund loff skive.
+ 2 glass med H-melk!!!

Ja det betyr at både lunsjen og kveldsmaten er avlyst for i dag. har jobbet 5 timer i dag bare og det var deiligt.
Nå har jeg nettopp kommet hjem og er klar til å legge meg ned på sofan og slappe av.
Stå på jenter og guttet.
ps. får besøk av søskenbarnet mitt og kona med deres to tvillinggutter på fredag....*glede meg*
Ha det bra alle sammen og stå på
klem fra Jeanette
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige😌25. juli 2002
Ååå jeg ble så glad når jeg så deg her inne igjen, har virkelig savna deg ;) Jeg har også hat slankepause i 3 mnd, men har ikke gått opp :))) *deiligt* Men har ennda noen kilo igjen før je har nådd målet, så fra skolestart er det full guffe.
Lykke til :) *kos*
c.AuthorAlias Sindy😉12. juli 2002
Hei Snuppa!

Takk for det du skrev til meg.
Jeg bruker lettjugert, som er 0.1% fett.
Så til dressing bruker jeg jugert naturell som er 4 % fett.
Så det er sunt og godt.
I morgen reiser jeg og typen til noen venner, å da skal jeg kosa meg me sider og vin, å da skal jeg ha på meg en fin svart kjole med røde tulipaner.
Hva skal du gjøre i helgen Jeannete?
Du må kose deg uannset hva du gjør.

Klem fra Sindy


c.AuthorAlias Keyz11. juli 2002
Hei :o)
Du spør i dagboka mi etter tips.. Noen lynkur har jeg ikke å gi bort. Det tror jeg ikke på. Jeg prøvde meg en gang på nutrilett. Det smakte ikke godt, og metthetsfølelsen de skryter av var langt unna. Jeg ble sur og gretten av det, så jeg kasta over en halv pakke. Det var ikke noe for meg!

Selv om jeg ikke er så flink til å følge alle mine råd selv, så er det beste du kan gjøre å holde forbrenningen stabil. Og det gjør du ved å spise fem små måltider om dagen (3 hovedmåltider og 2 mellommåltider), samt masse vann og frukt/grønt. Prøv å ikke spise etter kl 20. Dessuten skader det ikke å ta en is/sjokolade innimellom for å begrense sprekkfaren.

Også hjelper det å trene! Gåturer i moderat tempo er aller best. Styrketrening er veldig fint, for jo større muskelmasse man har, jo mer fett forbrenner man når man sitter stille. Fantastisk hva? :o) Og man trenger ikke se ut som en bolegutt heller - få en treningsveileder til å sette opp et program som passer for deg.

Håper du finner noen ting her du kan bruke. Og ikke fortvil over et glass H-melk til frokosten. Det er ikke de få gangene vi skeier ut som har noe å si, men vanene du har i hverdagen (H-melk hver dag, smør på brødet, sjokoladepålegg etc).

Ha en fin helg, og kos deg!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias NasseNøff😃11. juli 2002
Hei Jeanette - takk for koselig hilsen, og VELKOMMEN hit til oss ! Jeg er glad for at du har valgt å komme hit og dele tankene dine med oss. Det er viktig å ha noen å betro seg til som forstår hva man sliter med, og som samtidig ikke kjenner en *s*
Når jeg leser innleggene dine blir jeg overveldet av en blanding av bekymring og lettelse. Jeg er lettet over at du sier du ikke vil bli som hun det sto om i VG, og at du er bevisst på det. Men så blir jeg litt skremt når du sier du avlyser både lunsj og kveldsmat i dag pga frokosten din som på ingen måte var spesielt usunn....(selv om du drakk H-melk) Man skal få lov til å spise litt ekstra eller annerledes iblant uten at man da må 'ofre' et eller to andre måltider av den grunn. Så lenge man jevnt over spiser sunt og regelmessig, så er ikke 2 horn, 1 loffskive og 2 glass H-melk noe å bry seg om, det er jo ikke mye engang *s* Så ta det med ro du Jeanette, og ikke ha dårlig samvittighet for dagens frokost.

Takk for kommentar om at jeg er flink til å trene... *s* Burde vel være flinkere antakelig, men jeg får da bevegd meg en del iallfall *ler* Målet mitt spør du om... Hvis du mener det ultimate målet - dit jeg skal for så å stabilisere vekten, så ligger det sånn rundt 65 kg tror jeg. Litt usikker - det kommer vel litt an på hvordan jeg føler meg etterhvert som jeg går ned i vekt. Trivselsvekten min kjenner jeg jo ikke før jeg er der liksom *ler* Men første mål nå er 110, deretter 105 og så 99 !! Så jeg trenger all den støtten jeg kan få *s*

*ler* Neida - vektnissen skal ikke få ta knekken på meg - jeg er altfor tøff for den ! *ler* Dessuten fikk den seg et skikkelig spark bak etter spinningen i går - jeg har gått ned nesten 1 kg !!! *s* (Store barn små gleder vet du *s*)

Stå på du også Jeanette, men husk at det er lov å spise ordentlig ! Jeg skal følge med deg, og ønsker deg lykke til videre mot ditt mål. Det klarer du helt fint ! *s*

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Aasalill😌11. juli 2002
Hei Jeanette!

Jeg leste også den artikkelen i VG igår... skremmende... Jeg hadde en venninde når jeg var yngre som fikk låne en bok av meg. Boka handlet om en jente som fikk spiseforstyrrelser, en slags dagbok for hvordan hun slanket seg, ble syk og kom på sykehuset. Det som skjedee med venninda mi (og som ikke skjedde med meg, selv om jeg også hadde lest boka..) var at hun brukte denne boka som en slags oppskrift på hvordan hun selv kunn gå fort ned i vekt. Resultatet var at hun fikk både bullimi og anoreksia, og havnet til slutt på sykehuset. Hun klarte ikke lenger å reise seg fra sengen når jeg var og besøkte henne. Hun kunne sitte i rullestol kun i en kort stund, før hun ble for trøtt. Men hun fikk heldigvis hjelp, før det var for "sent", og det går bra med henne nå. Nå har hun tilogmed født en liten sønn!

Det jeg vil når jeg forteller dette, er at det er så fort gjort å bli påvirket av hvordan andre slanker seg, og det er lett å tenke at selv om dette ikke er en sunn måte, så funker den, og virker fort...

Jeg mener det er viktig å holde fokus på å leve sunt og å trene. Og å spise to horn og drikke to glass melk er ABSOLUTT ingenting å få dårlig samvittighet av! Husk at du er ung, og kroppen din trenger og tåler denne næringen... Synes derfor at det er dumt at du har tenkt å droppe lunsj og kvelds av den grunn... Spis heller litt mindre, og helst fem ganger om dagen... Og prøv å spis rund 1200 kalorier om dagen mens du slanker deg. Da opprettholder du forbrenningen samtidig som du slanker deg, og det er jo viktig, for den skal du ha med deg resten av livet også, og da er det jo greit at den funker, ikkesant?

Jaja, dette ble litt mye forelesning... Vil bare at det skal gå bra med deg...

Lykke til videre... Klem Aasalill! =)
😄68,0 kg

På den igjen !!|

Heizann alle sammen!
Jeg har brukt denne siden flittig før (har samme brukernavn) men har nå slettet alle gammle innleg for å begynne på ny. Jeg har jo jo slanket meg i et halvt år og har funnet ut at det ikke er bra psykisk eller fysisk.
Helgene er de verste for da greier jeg ikke å kontrollere meg.
Jeg stapper i meg frokostbrød, chips, dip, snop, sjokolade, seigemenner, popcorn, pizza, pita, brus, og mye mye mer.
Skulle jeg skrivet ned alt så kunne jeg sittet her i hele kveld. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal slanke meg sunt og trene regelmessig og ha et sunt kosthold. Ikke mer pizza, brus chips og snop men istedenfor pasta poteter vann og grønnsaker. Jeg skal nå målet mitt på 60 kilo ved å spise sunt og mosjonere regelmessig.
jeg liker ikke å være stor og kraftig men det betyr ikke at jeg misliker andre som er det.
JEG føler meg ikke bekvemt ved å være "tjukk"....
Så derfor skal denne nettsiden være et slanke hjelpemiddel istedenfor kurer og piller. Viss dere leste vg i går så dere en syk jente som har slanket seg syk. Sånn skal jeg ikke bli men noen ganger har jeg følt meg syk for jeg har slanket meg overspist slanket meg overspist og sånn blir du utslitt av.
Denne jenta skulle bare slanke seg 2 kilo så 2 kilo til så 2 kilo til og da ble hun sånt til slutt. Du kan ikke noe for det men det bare skjer. derfor skal jeg slanke med sunt og ikke slanke meg syk.
I dag har jeg spist:
frokost: 1 skive med banan og litt melon yogurt
lunsj: det samme som frokost
mm: 1 banan
middag: fiskegrateng med makaroni og et lite glass med is te til "dessert"
kvelds: ??
trening: mageøvelser morgen og kveld

Stå på jente og gutter eller skal jeg si menn og kvinner
Klem fra Jeanette
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😌13. august 2002
Hei.
Leste matinntaket ditt, og vil bare få kommentere at du kan spise mer mat og likevel gå ned i vekt.
Du spiser jo sunt og riktig, men litt mer proteiner gjør seg.
Vet hvor lett det er å sprekke dersom man ikke spiser seg mett,og det er altså fullt mulig bare du velger bort en del av karbohydratene.Det vil si bare en liten rasjon ris,pasta eller brød til hvert måltid.Fettfattige varianter av kjøtt er bra,og 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider hver dag.
Du som er så flink å trene,må ha energi til å drive kroppen videre.
Ellers mister du muskler fremfor fett, og det er jo ikke smart.
Tror du tenker riktig, men lær av en med en del feilskjær underveis- iver er vel og bra, men ikke glem å spise.
Det er ikke hvor mye eller lite du spiser som gjør underverker, men hva.
Du har en sunn innstilling til slankinga, så jeg tror ikke du skal frykte for spisevegring,dersom du ikke har slike erfaringer fra tidligere.
Med sunt kosthold og trening,og et klart definert nedre mål,tror jeg du skulle være på trygg grunn.
Vi skal passe på deg vi!
Lykke til videre!
c.AuthorAlias Blondie78😃11. juli 2002
Tusen takk for kommentaren i dagboka mi.. Hjelper veldig å få støtte.
Du får ha lykke til...
:)
Klem Monica
c.AuthorAlias Sindy😌10. juli 2002
HEI JEANETTE.

Takk for at du skrev i dagboka mi, å jeg tror også at jeg skal komme meg ned til 70 til Lørdag, jeg vet at det er bare å stå på.
Spise lite-sunt-ofte (Ca 5 moltider, 3 hovedmoltider, og 2 med frukt eller jugert) og drikke masse vann.
Jeg drikker ca 2-2 1/2 liter vann til dagen, hvor mye vann drikker du ?

Jeg er ikke så flink til å trene, men neste uke skal typen og jeg på sykkeltur i 7 dager, da får jeg jo ganske go trening, så fra 1. August når jeg begynner i nye jobb skal jeg sykle til jobb hvær dag.

Så det blir nok av trening i fremtiden og det er jeg glad for.

Bare skriv i
boka mi jeg blir glad for det.


Klem fra Sindy!!:-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.