frokost hos besta...ikke lurt
Heizann
I dag var jeg hos besta og spiste frokost sammen med kjæresten min. ja der var det hjemmelaget brød rundstykker og horn klare til å bli spist.. og de trengte ikke å vente lenge !
Eg spiste:
2 små horn en grov skive og en liten rund loff skive.
+ 2 glass med H-melk!!!
Ja det betyr at både lunsjen og kveldsmaten er avlyst for i dag. har jobbet 5 timer i dag bare og det var deiligt.
Nå har jeg nettopp kommet hjem og er klar til å legge meg ned på sofan og slappe av.
Stå på jenter og guttet.
ps. får besøk av søskenbarnet mitt og kona med deres to tvillinggutter på fredag....*glede meg*
Ha det bra alle sammen og stå på
klem fra Jeanette
I dag var jeg hos besta og spiste frokost sammen med kjæresten min. ja der var det hjemmelaget brød rundstykker og horn klare til å bli spist.. og de trengte ikke å vente lenge !
Eg spiste:
2 små horn en grov skive og en liten rund loff skive.
+ 2 glass med H-melk!!!
Ja det betyr at både lunsjen og kveldsmaten er avlyst for i dag. har jobbet 5 timer i dag bare og det var deiligt.
Nå har jeg nettopp kommet hjem og er klar til å legge meg ned på sofan og slappe av.
Stå på jenter og guttet.
ps. får besøk av søskenbarnet mitt og kona med deres to tvillinggutter på fredag....*glede meg*
Ha det bra alle sammen og stå på
klem fra Jeanette
Lykke til :) *kos*
Takk for det du skrev til meg.
Jeg bruker lettjugert, som er 0.1% fett.
Så til dressing bruker jeg jugert naturell som er 4 % fett.
Så det er sunt og godt.
I morgen reiser jeg og typen til noen venner, å da skal jeg kosa meg me sider og vin, å da skal jeg ha på meg en fin svart kjole med røde tulipaner.
Hva skal du gjøre i helgen Jeannete?
Du må kose deg uannset hva du gjør.
Klem fra Sindy
Du spør i dagboka mi etter tips.. Noen lynkur har jeg ikke å gi bort. Det tror jeg ikke på. Jeg prøvde meg en gang på nutrilett. Det smakte ikke godt, og metthetsfølelsen de skryter av var langt unna. Jeg ble sur og gretten av det, så jeg kasta over en halv pakke. Det var ikke noe for meg!
Selv om jeg ikke er så flink til å følge alle mine råd selv, så er det beste du kan gjøre å holde forbrenningen stabil. Og det gjør du ved å spise fem små måltider om dagen (3 hovedmåltider og 2 mellommåltider), samt masse vann og frukt/grønt. Prøv å ikke spise etter kl 20. Dessuten skader det ikke å ta en is/sjokolade innimellom for å begrense sprekkfaren.
Også hjelper det å trene! Gåturer i moderat tempo er aller best. Styrketrening er veldig fint, for jo større muskelmasse man har, jo mer fett forbrenner man når man sitter stille. Fantastisk hva? :o) Og man trenger ikke se ut som en bolegutt heller - få en treningsveileder til å sette opp et program som passer for deg.
Håper du finner noen ting her du kan bruke. Og ikke fortvil over et glass H-melk til frokosten. Det er ikke de få gangene vi skeier ut som har noe å si, men vanene du har i hverdagen (H-melk hver dag, smør på brødet, sjokoladepålegg etc).
Ha en fin helg, og kos deg!
Klem fra Keyz
Når jeg leser innleggene dine blir jeg overveldet av en blanding av bekymring og lettelse. Jeg er lettet over at du sier du ikke vil bli som hun det sto om i VG, og at du er bevisst på det. Men så blir jeg litt skremt når du sier du avlyser både lunsj og kveldsmat i dag pga frokosten din som på ingen måte var spesielt usunn....(selv om du drakk H-melk) Man skal få lov til å spise litt ekstra eller annerledes iblant uten at man da må 'ofre' et eller to andre måltider av den grunn. Så lenge man jevnt over spiser sunt og regelmessig, så er ikke 2 horn, 1 loffskive og 2 glass H-melk noe å bry seg om, det er jo ikke mye engang *s* Så ta det med ro du Jeanette, og ikke ha dårlig samvittighet for dagens frokost.
Takk for kommentar om at jeg er flink til å trene... *s* Burde vel være flinkere antakelig, men jeg får da bevegd meg en del iallfall *ler* Målet mitt spør du om... Hvis du mener det ultimate målet - dit jeg skal for så å stabilisere vekten, så ligger det sånn rundt 65 kg tror jeg. Litt usikker - det kommer vel litt an på hvordan jeg føler meg etterhvert som jeg går ned i vekt. Trivselsvekten min kjenner jeg jo ikke før jeg er der liksom *ler* Men første mål nå er 110, deretter 105 og så 99 !! Så jeg trenger all den støtten jeg kan få *s*
*ler* Neida - vektnissen skal ikke få ta knekken på meg - jeg er altfor tøff for den ! *ler* Dessuten fikk den seg et skikkelig spark bak etter spinningen i går - jeg har gått ned nesten 1 kg !!! *s* (Store barn små gleder vet du *s*)
Stå på du også Jeanette, men husk at det er lov å spise ordentlig ! Jeg skal følge med deg, og ønsker deg lykke til videre mot ditt mål. Det klarer du helt fint ! *s*
Stor klem fra NasseNøff
Jeg leste også den artikkelen i VG igår... skremmende... Jeg hadde en venninde når jeg var yngre som fikk låne en bok av meg. Boka handlet om en jente som fikk spiseforstyrrelser, en slags dagbok for hvordan hun slanket seg, ble syk og kom på sykehuset. Det som skjedee med venninda mi (og som ikke skjedde med meg, selv om jeg også hadde lest boka..) var at hun brukte denne boka som en slags oppskrift på hvordan hun selv kunn gå fort ned i vekt. Resultatet var at hun fikk både bullimi og anoreksia, og havnet til slutt på sykehuset. Hun klarte ikke lenger å reise seg fra sengen når jeg var og besøkte henne. Hun kunne sitte i rullestol kun i en kort stund, før hun ble for trøtt. Men hun fikk heldigvis hjelp, før det var for "sent", og det går bra med henne nå. Nå har hun tilogmed født en liten sønn!
Det jeg vil når jeg forteller dette, er at det er så fort gjort å bli påvirket av hvordan andre slanker seg, og det er lett å tenke at selv om dette ikke er en sunn måte, så funker den, og virker fort...
Jeg mener det er viktig å holde fokus på å leve sunt og å trene. Og å spise to horn og drikke to glass melk er ABSOLUTT ingenting å få dårlig samvittighet av! Husk at du er ung, og kroppen din trenger og tåler denne næringen... Synes derfor at det er dumt at du har tenkt å droppe lunsj og kvelds av den grunn... Spis heller litt mindre, og helst fem ganger om dagen... Og prøv å spis rund 1200 kalorier om dagen mens du slanker deg. Da opprettholder du forbrenningen samtidig som du slanker deg, og det er jo viktig, for den skal du ha med deg resten av livet også, og da er det jo greit at den funker, ikkesant?
Jaja, dette ble litt mye forelesning... Vil bare at det skal gå bra med deg...
Lykke til videre... Klem Aasalill! =)