← Alle dagbøker
diarist.Alias

Jannicke

51 år170 cm27 innlegg 2002 0 følgere

Start110,0 kg
Sist103,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå35,6
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. juli 200227. august 2002
❤️103,0 kg

NY JOBB!!!!!

Hei og hallo!

Hurra!!!! Jeg har endelig fått meg en ny jobb! Fikk telefon i dag om at jobben er min! Jeg gleder meg- det er kjipt å ikke jobbe/ ha en jobb en ikke trives i! Jobben er bare 50%, men jeg skal utvide fagkretsen min med engelsk grunnfag også, så jeg skal studere ved siden av jobb! Alt falt på plass i dag, både jobb og studier. Gjett om jeg er fornøyd?!! Men, i matveien har det vært kaos i dag...

FROKOST:
Null frokost (fy meg, det var jo et av måla mine det!)

LUNCH:
1/4 pose ostepop....

MELLOM:
Ferdig grillede kyllingvinger

MIDDAG:
Tortillas m/ karbonadedeig og grønnsaker

TRIM:
1 time tur. det blir sikkert ikke mer heller, med nye episoder av "Venner for livet" på tv i kveld! Og jeg fortjener å kose meg i kveld synes jeg selv da!
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😌29. august 2002
Gratulere så mye med ny jobb !!!
Sender deg en liten blomster hilsen
c.AuthorAlias lealea😃29. august 2002
Hei
Har ikke hilst på deg.
Jeg Heter Lea og prøver lykken mot noen kilo her inne.
Ville gratulere med ny jobb( kjempe grattis!!!) Det må være et lite løft til å nå målene sine. Du har vært veldig flink, og håper jeg også kan klare dette.
Lealea
c.AuthorAlias sef😊28. august 2002
gratulerer så mye med jobb/skole :D ! Så supert da! Vel, jeg får nå litt prestasjonsangst når jeg ser din side, hehe, fordi du går kjapt og ser ut til å være flink med mosjonsdelen. Neida, det er kjempekoselig at du klarer deg så flott, og det er inspirerende :) Den teen jeg drikker heter " Qing-Xiu Tea", og er en 100 % naturlig grønn te som både er sunn pga. antioksidanter etc, og at den motvirker fettansamling/øker forbrenningen. Fåes i helsekostforretning. Vel, det var dagens reklame! Lykke til med jobben og studier, det blir nok kjempespennende ! sef :)
c.AuthorAlias sirkeline😊28. august 2002
Takk for kommentar og grattis med ny jobb og planlagte studier. Hørs fint ut. Og du... vi skal ned under 100 - snart!!
c.AuthorAlias Aasalill😄28. august 2002
Hei! Og tusen takk for gode råd i går... Jeg tror jeg utsetter alt som har med den operasjonen for en stund, ihvertfall til jeg er helt sikker på at det er det jeg vil.

Og gratulerer så mye med ny jobb! Så det ble litt feiring midt i uka i går da? Jaja, synes uansett at du er kjempeflink jeg. Du har jo tross alt gått ned 7 kg på én måned!!! DET er jo en absolutt seier! Og nå heier jeg skikkelig på deg, for nå er det ikke lenger før du ser to siffer! Dette klarer du det vet jeg!

Så stå på!

PS: jeg var ikke noe bedre enn deg i går altså, hverken med maten, tirmmen, og jeg så også på Friends! =)

Kjempeklem fra Aasalill! =)
c.AuthorAlias Mah😌28. august 2002
Heisan.

Gratulerer med ny jobb - det er en deilig følelse når telefonen med den hyggelige beskjeden kommer. Dette betyr vel at motivasjonen din videre er på topp nå da. Du spurte om 7 minutters regelen. Den fant jeg i en eller annen dagbok her (husker ikke hvem) og det var følgende: Når du har lyst på noe godt, skal du vente i 7 minutter og se om du da fremdeles har lyst på f.eks. sjokoladen når de 7 minuttene har gått. Ofte har du ikke det.

Jeg har begynt på Grete Roede kurs for å få litt inspirasjon til gode matoppskrifter etc. Der sa kurslederen igår at hvis vi får lyst på noe godt, f.eks. et skolebrød, så skal vi tenke oss godt om og finne ut om det er verdt alle kaloriene. Noen ganger er det faktisk det, men ikke alltid.

Du kommer sikkert igang med gode matvaner igjen, og da skal du se av både gram og kile forsvinner etterhvert.

Lykke til.
Slankeklem fra Mah
c.AuthorAlias HelenaX😄28. august 2002
Gratulerer med ny jobb, Jannicke!!! Ser ut som ting virkelig går i boks for deg nå! Misunner deg litt som både kan studere og jobbe, tenker tilbake på studietiden som "those were the days" :-)

Når det gjelder treningen min så skal jeg ikke skryte på meg mer enn jeg gjør. De 3 timene var timer jeg var på trening med hundene mine (er veldig aktiv i hundemiljøet) pluss den tiden det tok å gå tur. Man blir ikke veldig svett av hundetrening, men frisk luft og bevegelse blir det! Så jeg er nok ikke så sporty som du tror *hihi*

Lykke til med både studier og jobb fremover, du går en spennende tid i møte, heldiggrisen :-)

Helena
c.AuthorAlias Morgengry😌28. august 2002
Hei, Jannicke.
GRATULERE med ny jobb!!! Det er jo fantastisk.
Selv om det ble kaos i matveien i går så har du jo en ny dag i dag. Og du hadde jo all grunn til å feire i går.

Du spør meg om rotex-maskinen. Den er på helsestuioet jeg trener på. Det er en fantastisk oppfinnelse for de som liker å løpe men desverre er for tunge til å løpe på normal vis. Her setter du beina på to plater som er litt større en føttende. Disse sitter på to "armer", så når du løper så følger disse beina dine. Det betyr at du får ikke noe nedslag som kan skade knærne. Genialt!!

Ha en flott dag!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite27. august 2002
Hei

Først vil jeg gratulere deg med ny jobb. Det er alltid utfordrene med nytt miljø.

Men det er en ting jeg lurer veldig på. Den dietten du går på, står den i noen slankebok (ha ha)
Måtte bare fleipe litt. Ostepop til lunsj, og her sitter jeg å spiser fiberrik til lunsj. Er det noe jeg ikke har forstått her, ha ha, men setter pris på at du er ærlig her inne. Du kunne jo holdt kjeft om dette.
Men regner med at du som allerede har vært så flink, igjen setter alle kluter til. Stå på jente, jeg skal heie jeg.

Stor ostepopklem fra nite
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Gratulerer med ny jobb!
håper den blir innholdsrik og utfordrende!
103,0 kg

Uff, mandag allerede...

Hei!
Jeg har hatt en vidunderlig helg med tid til både ettertanke og fremtidsvisjoner. Det gjorde godt for kropp og sjel med noen dager på hytta: Ikke tv, uten strøm og ikke innlagt vann. Turer til stranden og ut med båten. Det var deilig!!! Men nå er "den harde hverdag" her igjen... Og jeg må gå å lage middag.

FROKOST:
1/2 horn m/ost og skinke. 7 up light

LUNCH:
Heidevegg m/ grønnsaker, ost og skinke

MELLOM:
1 Pin-up is

MIDDAG:
Kyllingpizza med salsasaus

TRENING:
45 min gå- tur.

=> BU-HU- trimsykkelen min er blitt ødelagt! Vi har ikke penger til å kjøpe ny heller slik situasjonen er nå, så det blir nok litt mindre trimming på meg fremover (jeg liker nemlig å sykle litt om kveldene mens jeg ser på tv...).
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😌27. august 2002
Så synd å høre at trimsykkelen er ødelagt da... Spesielt når det faktisk er noe du liker å gjøre... men det er jo typisk. Jeg flytta fra trimsykkelen nylig jeg, så nå har jeg gått over til å bruke beina :) ikke det at jeg brukte den så mye i tida før jeg flytta heller da...

Flott å høre at du hadde en fin helg! Ønsker deg en fortsatt god slankeuke også!

Klem fra bompi :)
c.AuthorAlias Aasalill❤️27. august 2002
Hei, og tusen takk for kommentaren din!

Du skrev til meg at det må jo gå an å kose seg, uten å gå opp.... Jo helt enig jeg. Bare så synd at dette skjer så utrolig skjelden.... Så blir det til at jeg går opp etter helgen, og er jeg flink klarer jeg å skjerpe meg i uka. Men så kommer helgen, og så er det "på an igjen", en ond sirkel... Føler at jeg slanker bort de samme kiloene hele tiden og ikke kommer noen vei. Men for øyeblikket har jeg faktisk innsett at jeg skal få lov til å kose meg og å leve litt, så får det være det samme med den vekta for en stund. Den får bare stå der å rotne! Jeg har vel nå mer en kamp mot badevekta enn kroppen min, og da er det jo noe som er begynt å bli riv ruskende galt oppe i hodet mitt... Hmmm...

Og trim-sykkel foran TV´en høres jommen lurt ut! Men som deg har jeg heller ikke råd til det nå. Jeg har lånt en sykkel, men allikevel er det jo et pes å kle seg om og komme seg ut, selv om jeg egentlig aldri har angret når jeg først er ute...

Og i dag (tirsdag) begynner Friends igjen! (Les:...blir nok ikke noen sykkeltur på meg i kveld...)

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias HelenaX😃27. august 2002
Hei Jannicke og takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Det er ikke sikkert jeg hadde trengt å telle kalorier, men jeg er litt kontrollfreak som liker tall, og da har det bare blitt sånn :-) Elsker å regne vektnedgang, gjennomsnittlig vekttap og når jeg med "dagens" tall vil være ferdigslanket. Men tall er tall! For om jeg hadde fortsatt som jeg begynte i januar skulle jeg etter mine beregninger være ferdig slanket i juni som var! Heldigvis har jeg skjønt at dette er et langtidsprosjekt, og at man ikke klarer å leve som en askept i et halvt år (ikke jeg ihvertfall :-). Bedre å bruke dobbelt så lang tid, da får også hjernen min tid til å innstille seg.

Synd med trimsykkelen din! Har alltid fantasert om hvor kjekt det må være å ha en slik sykkel foran tv'n, men aldri hatt råd å kjøpe en. Men fortsett med gå-turene dine, det er god mosjon og frisk luft er som balsam for sjelen :-)

Lykke til videre, Jannicke! Sammen er vi sterke!

Helena

c.AuthorAlias Morgengry😉27. august 2002
Hei, Jannicke.
Så fint at du har kost deg i helgen, også. Man trenger det en gang i blant for å lade opp batteriene og hente frem litt motivasjon. Og jeg er enig med deg at middagsmat er alltid et slit. Hva skal man spise? Hva trenger man å ha oppi? Og ikke minst - er det sunt? Skulle ønske jeg var så rik at jeg kunne ha en kokk. Det hadde vært deilig.

Synd å høre at sykkelen er ødelagt. Høres jo fint ut med tv og sykkling. Da får man jo gjort to ting samtidig, og treningen blir jo mye morsommere.

Ha en fin dag.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias sef😃26. august 2002
Hei Jannicke! Titter litt innom deg jeg :o) Jeg får jo nesten prestasjonsangst her, du raser jo ned! Kjempeflink :o) Hyttetur...mmm! Hørtes nydelig ut! Menmen, her i gården er det skolestart og ny giv...jaja. Hva er forresten "heidevegg" som du spiste til lunsj er for noe? sef :)
c.AuthorAlias nite26. august 2002
Takk for hilsnen. Først må jeg får spørre, hva er denne nissen du har besøk av 10-14 dager.

Når jeg vet at morgengry og jeg har heiagjeng, forplikter dette veldig. DET ER MORO, så takk takk

At jeg har flest svar i DB mi har kanskje en sammenheng med at jeg også har vært veldig aktiv med å legge meld,til andre, og etter siste ukes litt hete rundt mine ører, var det plutselig en hel masse mennesker som kom innom boka mi, i alle vektklasser. Ha ha, men det er vel typisk nite det da, hun blir lagt merke til. Videre er mitt problem at jeg får dårlig samvittighet når noen legger hilsen til meg, og jeg ikke svarer. Kanskje det roer seg etterhvert.

Nå prøver jeg å lage en oversikt over deltakere til høsttreffet. Jeg har ikke notert meg alle svar jeg har fått i dagboka mi ang. dette, men tar derfor å spør igjen, jeg, til dere som jeg snakker med i ny og ne, og som jeg husker igjen, og du er en av dem......
(Men du må ikke føle deg presset selv om jeg spør, og du trenger ikke svare heller om du ikke vil)
Klem fra Nite
103,0 kg

Nedgang!

Er glad for nedgang på vekta, men jeg målte meg i går- og hadde ikke blitt mindre! Jeg forstår ikke hvorfor! Kanskje jeg var "ekstra- snill" med målebåndet sist? Eller kanskje jeg rett og slett ikke har minsket? Men det er vel litt rart? Jeg mener, 7 kg ned- og ikke noe mindre i kroppen? Er det noen som kan gi meg en god grunn? Vel, vi snakkes!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😊23. august 2002
heisann:)

tusen takk for innlegg i dagboken min:) så rørende med all støtten jeg har fått av dere:)
jeg vet ikke med det målebåndet, men du får vente noen dager og måle igjen:)

ha en deilig helg, Jannicke:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Trulte23. august 2002
De målbånd greien er merkelige....men jeg har vel måttet innrømme at jeg noen ganger strammer litt mer enn andre ganger...samt at det ikke er sååå lett å måle akkurat samme sted hver gang...det er ikke så mye som skal til før en varierer en cm eller 3. Så lenge en merker det på klærne er jeg fornøyd...for der merker en det ialelfall enden det er 7 eller 1 kilo *ss*

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nite23. august 2002
Hei og god morgen og takk for hilsen i DB.

Huff, føler så med deg den følelsen av å ha gått ned så mange kg. og så viser det seg ikke på målbåndet.
Som du sier, kan det jo være at du har målt litt feil.
Du må ha minket et eller annet sted, for 7 kg. er jo ikke bare vann.

Du bør kanskje måle en gang til, og prøve å huske akkurat hvor du målte sist. Det er klart bl.a. rundt magen så kan en liten gradering av hvor du legger målbåndet gi feil reskultat.
Jeg synes det også er vanskelig å måle, men kontrollmåler med begge sider (gul og hvit) side av målbåndet, for å få et så korrekt svar som mulig.
Prøv igjen du, og hold motet oppe. Uansett så har de 7 kg. forsvunnet fra ett eller annet sted.

God helg med klem fra Nite
c.AuthorAlias Morgengry😌23. august 2002
Hei. Jannicke.
Takk for innlegget i dagboka mi. Jeg er så fornøyd med endelig å ha kommet under 100 kilo. Jeg har vært der før også, så disse kiloene har kiloer jeg har slanket bort mange ganger før. Men nå skal det være siste gang jeg har sett tre-siffret tall og siste gang jeg slanker bort disse kiloene. Nå skal det bare gå nedover (håper jeg).

Rart at du ikke er blitt mindre når du har gått ned så mange kilo. Underlig....

God helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias HelenaX23. august 2002
Hei Jannicke!

Det er ikke varmen som gjør at du ikke krymper da?! Når det er så varmt som nå vil kroppen tviholde på væsken, spesielt hvis du ikke er flink å drikke vann selv. Ellers blir man som regel oppblåst når tante rød nærmer seg :-) Men prøv å drikke mer vann du, jeg har klokketro på det :-)

God helg!

Helena
104,0 kg

Lite nytt.

Deilig vær, varmt, liten appetitt, lite trim, nummen i følelseslivet, begravelse i morgen (og vektregistrering- ja, jeg skal det!) og så: HYTTETUR. Kjekt å ha noe å glede seg til.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😌23. august 2002
Hei. Jannicke.
Takk for innlegget i dagboka mi. Jeg er så fornøyd med endelig å ha kommet under 100 kilo. Jeg har vært der før også, så disse kiloene har kiloer jeg har slanket bort mange ganger før. Men nå skal det være siste gang jeg har sett tre-siffret tall og siste gang jeg slanker bort disse kiloene. Nå skal det bare gå nedover (håper jeg).

Håper du kommer igjennom dagen i dag. Skal tenke på deg.

God helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry😌23. august 2002
Hei. Jannicke.
Takk for innlegget i dagboka mi. Jeg er så fornøyd med endelig å ha kommet under 100 kilo. Jeg har vært der før også, så disse kiloene har kiloer jeg har slanket bort mange ganger før. Men nå skal det være siste gang jeg har sett tre-siffret tall og siste gang jeg slanker bort disse kiloene. Nå skal det bare gå nedover (håper jeg).

Håper du kommer igjennom dagen i dag. Skal tenke på deg.

God helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry😌23. august 2002
Hei. Jannicke.
Takk for innlegget i dagboka mi. Jeg er så fornøyd med endelig å ha kommet under 100 kilo. Jeg har vært der før også, så disse kiloene har kiloer jeg har slanket bort mange ganger før. Men nå skal det være siste gang jeg har sett tre-siffret tall og siste gang jeg slanker bort disse kiloene. Nå skal det bare gå nedover (håper jeg).

Håper du kommer igjennom dagen i dag. Skal tenke på deg.

God helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias bompi😉22. august 2002
Takk for oppmuntrende ord fram til flyttinga :) Jeg er litt bekymret, samtidig som jeg jo gleder meg... jeg er i alle fall ikke sånn at jeg begynner å grine på tanken, sånn som sist gang.. det er i alle fall et godt tegn :) Men, maten blir en utfordring. Sunn mat er dyrt, spesielt når det skal lages til en person. Tror det blir mye wok, og mange risretter (det er også veldig lettvint). Skal prøve å unngå å spise ute i alle fall, da flyr pengene fort, og rett inn på vekta :)

Lykke til med alt som skjer i morra, og håper du får en fin hyttetur :)

boooooooooompi booooooompi
104,0 kg

Lite fokus

Hei alle sammen, og tusen takk for støtte og oppmuntring. Jeg tenker ikke så mye på slanking akkurat nå, men er klar etter helgen. Begravelsen er på fredag- og på lørdag drar vi til hytta en tur for å slappe av. Men på mandag er det full rulle igjen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias bompi😌21. august 2002
Takk for fint tips om trening :) Det skal jeg prøve. Ikke bekymre deg over at du ikke tenker slanking nå, det er ikke å forvente.. må bare ta tida til hjelp etter slike hendelser, det er det eneste som hjelper. Om en liten stund så sitter du igjen med masse fine minner, og da er det de minnene som sitter frammerst, ikke minnene om det som har skjedd i det siste. Det blir som når jeg mistet min farmor, og fikk spørsmål om jeg ville se henne før begravelsen, men sa nei, fordi det var ikke slik jeg ville huske henne...

Ha en fortsatt fin uke! Ta vare på deg selv :)
c.AuthorAlias nite❤️21. august 2002
Kjære Jannicke

Vet du hva, dette med dagboka føler jeg har gitt meg en helt ny dimensjon (og noen gram mindre) ved å kunne dele tanker med andre og få respons.
Det viser seg også at vi tar faktisk vare på hverandre, i gode og onde dager.
Det som i utgangspunktet er et forum hvor vi skal kunne dele slanke-erfaringer, viser det seg at det vokser fram et medmenneskelig bånd, som er så uendelig flott.

Jeg føler at jeg gir mye av meg selv og og at jeg får så enormt mye tilbake.
Med dette takker jeg så VELDIG MYE for din hilsen til meg i min DB i dag. Det var en veldig god melding å få, da jeg trengte den virkelig.
Jeg var nesten på hakket til å trekke meg fra hele greia, men med nassenøff sin hjelp ser jeg at den eneste som taper på dette, er meg selv, både mentalt og i min kamp med kiloene.

Jeg tenker på deg, og du og dine tar nå bare en dag av gangen, og som jeg sa sist, ta deg tid til å kjenne på følelsene. Det er lov å være trist, og det er lov å vise at man er trist. Snakk med hverandre, plukk opp historier om bestefar, minnes den han var, og ikke det siste.

Stor klem fra Nite
Bilde
😢104,0 kg

En trist helg.

Hei!
Jeg har hatt en vond helg. På lørdag satt jeg og holdt bestefaren min i hånden mens han døde. Det var en sterk opplevelse. Han var 97 år og hadde levd et godt og langt liv- men det var trist likevel. Det var trist å være vitne til hans siste åndedrag, men samtidig var det godt å være der slik at han ikke var alene. Mine foreldre var bortreist for dagen, og det var vanskelig å ringe mor og fortelle at faren hennes var død. Men han hadde det vondt og ventet egentlig på å få dø. Så egentlig synes vi alle at det er godt også.

Så jeg har ikke akkurat frotset i mat og godsaker denne helgen. Matlysten har liksom ikke vært så stor, men jeg har ikke trent noe særlig heller- jeg har mest sittet rolig og tenkt.

Men jeg har det bra og når begravelsen er over vil nok det meste være tilbake til normalen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry20. august 2002
Så trist å høre, Jannicke. Selv om man er gammel når man dør så er det alikevel vondt å miste de. Det er lenge siden jeg mistet besteforeldrene mine (bestemor sist), og jeg husker at det var veldig vondt lenge etterpå. Men nå kan jeg minnes henne med glede og hun lever videre i tankene og minnene mine. De vil du alltid ha med deg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite19. august 2002
Kjære Jannicke

Dette var leit å lese, det er alltid vondt når noen man er glad i dør. Men din bestefar hadde fått livet og mange år med det. Han følte sikkert smerten over å være syk og gammel så belastende at han også sikkert ventet på denne siste reisen. Men ikke desto mindre vondt for den som er igjen.
For din mor som har mistet sin far, for deg som har mistet din bestefar, for andre han har reist fra. Men dette er livets gang.

Kjære deg. Du har fått oppleve en veldig spesiell hendelse. Det å være tilstede når livet ebber ut. Å holde hans hånd og være han nær. Det kan føles veldig godt i fremtiden. Og det kan være med på å gjøre døden ikke så skremmende.

Nå er det trist, det er vondt, og mange minner kommer. Det tøffeste er nå begravelsen og event. urnenedsettelsen (om han skal kremeres) Ta rundt hverandre, gråt, føl sorgen og bearbeid denne på deres/din måte.

Jeg har vært der med begge mine foreldre, så jeg kjenner følelsen.

Der det i dag er mørkt, vet du at det en dag blir lyst og trivelig igjen. Det er livets gang.

Klem fra nite
c.AuthorAlias bompi❤️19. august 2002
Føler med deg i sorgen, Jannicke. Dette var trist og høre, men det er en del av livets gang desverre. Jeg husker når min bestemor døde, hun var også passert 90 og vel så det, og vi pleier å si at vi er glade for at vi fikk beholde henne så lenge. Men, allikevel er det trist, når man mister noen man er glad i. Ta tiden til hjelp, så kommer de gode minnene over i fokuset, der sorgen er.

Klem fra bompi
❤️104,0 kg

HURRA!

Ja, det lønner seg nok å gå på vekta FØR helgen... Så får vi se da om vekta har gått opp etter helga. Da får jeg jo en målepinne for hvordan helgenes utskeielser påvirker innsatsen.

Foreløpig har jeg klart å spise frokost hver dag. Jeg har heller ikke spist sjokolade (ennå...). Men jeg har trent lite. Jeg har nemlig en betennelse i akillesen, den har jeg hatt lenge, men den har begynnt "å skape seg" de siste dagene. Så nå prøver jeg egentlig bare å klare å stå på jobb. Men jeg tar meg en tur på sykkelen hver dag.

FROKOST:
En hvetebolle (dårlig tid) Vann

LUNCH:
Frokostbrød m/ grønnsaker og skinke. Skummet melk + juice

MIDDAG:
2 Pita- brød m/ kylling og salat. Tab x-tra

TRENING:
30 min. sykkeltur

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😊19. august 2002
Hei på deg.
Det er nok lurt å veie seg på en fredag. Da har man gevinsten fra den gode innsatsen i uken og ikke fra den dårlige innsatsen i helgen. Det blir alltid litt kos i helgene, og det må man jo unne seg litt av.

Gratulere med 1 kilo ned. Så flott!! Dette går jo kjempebra.

Ha en god dag.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias bompi😀18. august 2002
Dette går rette veien Jannicke!

Det med å veie seg før helgen tror jeg er smart, det kan jo også fungere som en fin motivasjon til ikke å spise masse snop osv i helgene :) Syns du er kjempeflink! Gleder meg til å høre om du har vært flink i helga eller ikke. Jeg har vært sånn passe flink. Spiste lite snop for å si det sånn, og ikke så mye utskeielser ellers heller, bare en liten fest da, sammen med noen venninner jeg ser så altfor sjelden :) Så den syntes jeg at jeg kunne unne meg!

Klem fra bompi
😀105,0 kg

Nye mål...

Hei !

Jeg skal gjøre som andre- lage meg nye mål. Jeg må kvitte meg med uvaner- en etter en. Foreløpig har jeg prøvd å få bukt på alle samtidig, men det viser seg gang på gang at jeg lett sprekker da.
NYE MÅL:
1) Skal spise frokost hver dag! Når jeg står opp- ikke fire timer etter...
2) Skal spise frukt hver dag. Det er godt og sunt- og holder godtebehovet borte.
3) Skal ikke spise mer enn en sjokolade i uken. Og når det målet er nådd; aldri mer sjokolade...
4) Skal begrense inntak av salt mat. Fordi det binder vann og er usunt. Dette blir VANSKELIG siden jeg ELSKER salt mat!
5) Skal ha 5-10 min styrketrening hver morgen og kveld. Det bør ikke være umulig å få til.

=> Jeg tror at disse måla skal være mulige å nå innen relativt kort tid. Det er mål 4 som helt klart er vanskeligst. Jeg har beynt godt på mål 1 allerede. I hele sommer har jeg spist frokost, og håper på at jeg klarer å fortsette etter ferien er over...

FROKOST:
Giffel og sjokomelk (bare den 65 kcal)

MIDDAG:
Salat med kylling

TRENING:
30 min sykkeltur i kuppert terreng med bikkja.
gå tur

=> Det er tidlig på dagen enda, og alt er ikke planlagt. Bare middag og en gåtur med ei venninne senere i kveld!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉16. august 2002
Hei, Jannicke
Fornuftig av deg å sette opp mål. Og det er som du sier, skal man klare alt på en gang så sprekker man. Sånn er jeg også - skal jeg bli sunn så må jeg forandre på alt med en gang. Dette har jeg sprukket på gang på gang, og blir så deppa. Men denne gangen har jeg gitt meg god tid. Målet er ikke når jeg når vekta men at jeg skal nå den. Og man skal jo leve på veien nedover også.

Ser at du er glad i sjokolade. Før kunne jeg spise 1-2 sjokolader om kvelden + potetgull. Nå er jeg mistet totalt lysten på denne. Takke være kostholdet mitt (mat med lav GI) samt at jeg tar krom-tilskudd. Kromet skal hjelpe på søt-suget.

Ha en fin dag (og helg)

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias sef😉16. august 2002
dette var en målbevisst dame! Det er nok veldig fornuftig av deg å sette deg konkrete mål "på papiret", ikke bare mht. til vekt, men til en sunn livsstil generellt. Nå blir nok både vekten og du selv gladere og gladere etterhvert :o) ! Stå på, du er kjempeflink!
Ps. Det finnes jo sunnere alternativer til salt , feks. LoSalt og Seltin....er selv deperat avhengig (nesten, iallefall...) av alt med salt...!
c.AuthorAlias Trulte15. august 2002
Det var lang liste......men absulutt realistiske mål.
Lykke til!! Bare ikke gi opp om ikke alt fungerer med en gang...det er alltid lov å prøve igjen....

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Hanne14. august 2002
Hei Jannicke!
Synes du har satt deg fornuftige mål! Dette klarer du helt sikkert! Det er ikke lett å kvitte seg med alle uvaner på en gang så ikke straff deg selv for hardt om det skulle glippe litt en gang i mellom!
😌105,0 kg

Fint vær igjen!

Nå har sola kommet frem igjen i Stavanger. Deilig! Jeg har en lat dag i dag. Har ingen konkrete planer om å gjøre noe som helst. Skal bare slappe av og nyte været. Men det er klart jeg må inn her...

FROKOST:
Giffel uten pålegg

LUNCH
1 appelsin

MIDDAG:
2 Tortillas med kylling

KVELDS:
?

TRENING:
30 min. på sykkel
45 min gåtur

=> Tror ikke jeg trener mer i dag. Kanskje blir det en tur til i løpet av kvelden- jeg vet ikke helt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😊14. august 2002
Takk for koselig innlegg i dagboka mi.
Du er flink til å trene! Og tenk av du har gått ned 5 kilo allerede. Det er jo kjempebra. Stå på!! Snart så er vi nede på to-siffret begge to.

Ha en fin dag.

Morgengry
🌙105,0 kg

Stillstand

Hei!

Vel, egentlig er jeg fornøyd med det altså- siden jeg har skjeiet litt ut de siste dagene. Men det ser jo litt farlig ut for det første delmålet. Jeg vil nok komme under 100 en gang- men ganske sikkert ikke innen august. Men jeg fortviler ikke- jeg vet jo hvorfor det er slik...

I dag har jeg allerede gått en 45 min tur. Klokken er ikke mer enn 11.00, så jeg har ikke gjort så mye annet, men planen er:

FROKOST:
En giffel med spekeskinke

LUNCH:
Frukt

MIDDAG:
Kjøttdeig + potetstappe

KVELDS:
Rugsprø og Kronmo med brunost

TRENING:
45 + 45 min. tur.
20 min på trimsykkel
styrketrening.

Så får vi se da, hvordan dagen utvikler seg. Nå hyler hunden og vil ut, så jeg traver til butikken for å gjøre dagens innkjøp!

Jannicke
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😌13. august 2002
Hei på deg.
Takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig.
Jeg er imponert over treningen din. Fint å ha en hund å gå tur med, da har man jo selskap også.
Jeg synes du har en sunn innstilling til delmålet ditt. Ikke stress, du kommer ditt en eller annen gang. Ofte har man også psykiske sperrer på runde tall. Men så lenge man spiser sundt og trener så går jo vekta nedover.

Ha en god dag!

Klem fra Morgengry
😐105,0 kg

Veiedag i morgen...

Jeg tror ikke jeg har gått ned noe denne uken, jeg har spist for mye. I går kveld spiste jeg 1/2 Pringelspakke og kylling med tomatfløtesaus. Ikke genialt bare dager før veiing. Jeg kommer ikke til å imponere med min sunne livsstil i dag heller...

FORKOST/LUNCH:
Ciabatta med ost og bacon (FYSJ!!!)

MIDDAG:
Kyllingpizza

KVELDS:
Rugsprø med ost og grønnsaker

DRIKKE:
Tab x-ta, Tab x-tra, Tab x-tra...

TRENING:
20 min. på trimsykkel.
1 t gåtur.

Uff, jeg er et svakt menneske. Men jeg skal stramme meg opp neste uke. Spise mer grønnsaker- og IKKE bacon! Også kommer jeg til å trene mer. Jeg skal jobbe en uke til, og jeg sykler 30 min til og fra jobb. Og med den daglige tur og kanskje noe styrketrening: Kanskje jeg iallfall ser resultater på målebåndet! Jeg skal måle meg 21 aug. Jeg tror også at jeg skal veie meg to ganger i uken. Både på fredager og mandager- forhåpentligvis vil fredagsveiing hjelpe på motivasjon for å "ta det litt med ro" (matveien) i helgen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉12. august 2002
Hei, Jannicke.
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi.
Ikke depp om du skeier litt ut i helgene. Husk: rom ble ikke bygget på en dag. Er enig i de andre som har svart deg her at man bør nok ta ting litt etter litt. Hvis ikke så føler man at man forsaker så mye på en gang. Hvis man tar for seg en ting av gangen så merker man det ikke så godt.

Er enig med deg i at en fredags veiing kan være lurt for motivasjonen i helgen. Da føler man at man kan ihvertfall ikke gå opp i helgen. Og det er som oftes den dagen man er lettest i uken.

Dette klarer du!! Lykke til!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry😃12. august 2002
Hei, Jannicke.
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi.
Ikke depp om du skeier litt ut i helgene. Husk: rom ble ikke bygget på en dag. Er enig i de andre som har svart deg her at man bør nok ta ting litt etter litt. Hvis ikke så føler man at man forsaker så mye på en gang. Hvis man tar for seg en ting av gangen så merker man det ikke så godt.

Er enig med deg i at en fredags veiing kan være lurt for motivasjonen i helgen. Da føler man at man kan ihvertfall ikke gå opp i helgen. Og det er som oftes den dagen man er lettest i uken.

Dette klarer du!! Lykke til!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Hecatee😄11. august 2002
Hei, Jannicke!

Takk for velkomsthilsen! Kjempekoselig!! :-)

Enig med Bompi her. Ta en ting av gangen. Det har jeg gjort. Først ville jeg trøstespisingen til livs, så litt gradvis trening og så sakte men sikkert et sunnere kosthold. Det virker for meg.

Synes du er kjempe flink jeg!! Svak er du ikke, da hadde du ikke orket å starte en slankekur. Det går rette veien, ned i vekt. Lykke til med videre slanking, kommer til å følgemed deg!
Om du trenger motivsjon er det bare å komme, har masse på lager jeg!
c.AuthorAlias bompi😉11. august 2002
Neida Jannicke du er ikke et svakt menneske. Du er som oss andre slankere. Det er ikke så lett å motivere seg hele tida, og det er lett å sprekke. Vil du ha et godt tips? Ta det gradvis. Ikke slutt med alt samtidig. Hvis du f.eks slutter med tab xtra først... og prøver deg uten det i ukedagene til å begynne med, så følger helgene etter. En slags avvenningskur :) Tross alt så er brus noe av det verste man kan ha i seg... er det noe man legger på seg av så er det det. Jeg drikker i brus i det hele tatt i ukedagene lenger, og stadig mindre og mindre i helgene. Det er fordi vi har en sånn vane her hjemme å spise et eller annet godt på lørdagskvelden. Kanskje blir det annerledes når jeg flytter hjemmefra snart :)

Skal man gå varig ned i vekt så må man følge sin egen oppskrift, selv om det selvfølgelig er lov å se på hva andre gjør. Du må finne den måten som fungerer best for deg, men hvis du sliter litt med motivasjon osv, så tror jeg spesielt den "avvenningstaktikken" kan være bra. Den har i alle fall fungert ganske bra for meg, selv om jeg har slitt noen uker nå :)

Syns forresten du er kjempeflink til å trimme, det er bra :) Spesielt gåturer er sunt for både kropp og sjel og gir som regel mere energi :)

Takk for bursdagshilsen også :) Jeg hadde en koselig kveld, selv om det ble veldig mange utskeielser... skal prøve å la det godteriet og den maten som er igjen gå til noen andre enn meg :)

klem fra bompi
😃105,0 kg

Endelig helg!

Ja, så er helgen kommet, men selvfølgelig også det dårlige været... Det eneste positive med regne er at mindre folk er ute, og jeg og hunden har flere tur-muligheter. Han får ikke nok trim ved å bare gå i bånd og siden det er båndtvang i disse tider må man være litt forsiktig. Men når det bare er oss- ja da kan han løpe fritt!

Til opplysning: En heideveg og en giffel er nesten det samme. Det er henholdsvis en litt stor bolle og et litt stort "pølsebrød". Deigen er lys og litt søtere enn et rundstykke -også er de myke. På Østlandet tror jeg at frokostbrødene man kjøper er samme tingen...

FROKOST:
Frokostbrød med ost + sjokomelk

LUNCH:
Heideveg m/ grønnsaker + juice

MIDDAG:
Kylling

TRENING:
30 min sykkeltur
1 1/2 t gå- tur.

Jeg skal fylle inn resten siden... Jeg har store planer om å ta meg to Tobleronebiter i dag :o)

Tusen takk for oppmuntring dere! Jeg blir litt glad når dere skriver at jeg trener godt, for jeg synes jeg ikke gjør nok- men er redd for å gå lei... Så da er det godt med litt skryt!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😉10. august 2002
heisann:)

du ER jo knallflink til å trene:) jeg har selv begynt å gå litt turer nå, og det er så deilig å komme seg ut av sofaen! kjenner at kiloene drar, men turene blir jo lettere og lettere etterhvert:)

du får ha en kjempeflott dag i morgen, og sov godt:)

klemmer fra Iset
☹️105,0 kg

Toblerone....

Er ferdig på jobb for i dag. Nå har jeg bare i morgen igjen, og så har jeg fri på ubestemt tid. Jeg venter på en eller annen jobb...

Foreldrene mine kom hjem fra ferie i går. Vi hadde passet hagen, vannet planter og tatt inn posten- og skulle naturligvis belønnen. Gjett hva jeg fikk: ja, nettopp en Toblerone. Og jeg ELSKER Toblerone. Jeg klarer ikke å kaste den, og nå ligger den i kjøleskapet og frister. Jeg har bestemt at jeg skal ta en bit i kveld dersom jeg er flink og trene i dag...

KL. 14:
FROKOST:
Heideveg med ost og grønnsaker + 1/2l appelsinjuice

LUNCH:
Giffel uten pålegg + vann

MELLOMMÅLTID:
Rundstykke med brunost + juice

MIDDAG:
Ris + skinke + Tab x-tra

Vel, middagen er bare planlagt- man vet jo aldri. Jeg håper på å få trene:

30 min sykkeltur
100 sit- ups.
1 1/2 t. gå- tur.
20 min. på trimsykkel (?)

=> Foreløpig er bare de to øverste punkta gjort
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Gratulerer med vektnedgangen hittil, det har du jo greid flott:-)
..Sjokolade ække den gaven man øsnker seg mest når man er på slanker'n, nei. Tror jeg ville hivd i meg hele med en gang, sånn for å være ferdig med den...Bedre det enn å gå å fyse på den hele tiden, liksom.

HVA er heideveg og giffel??

Du er kjempeflink til å trimme, og det er bra. Nå som det er så varmt er det å bade/svømme også suveren trim.

Stå på videre, du er kjempeflink!
*klem*
c.AuthorAlias Jojoen😃8. august 2002
Hei Jannicke :-)

Gratulerer med de første fem kilo, bare vent, så kommer det maange flere etter :-) Du er flink, og bevisst på hva du spiser og gjør. Fint.

Stakkars deg og tobleronefristelser. Enten så bør du spise den eller så bør du kaste den... det er selvpining/terror å plages med vissheten om at den ligger der og lokker på deg. Uff.. jeg har en kokesjokolade i skuffen, ille nok det.

Jeg har heller aldri hørt om noe spiselig som kalles giffel? Er det noe lokalt eller spesielt? Heideveg har jeg hørt om i forbindelse med fastelaven, en slags bolle som skulle legges i varm melk, er det riktig? Spennende med nye ord og uttrykk og ting som kanskje ikke er vanlige her sør som jeg bor.

Lykke til med resten av dagen og videre på slankeveien :-)

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias boggi-😌8. august 2002
Toblerone ja - den er ikke akuratt så kjempe fæl nei. Håper det ikke var av de aller største da. Kanskje noen må hjelpe deg å spise den opp så ikke alt forsvinner med en gang..
Hva er forresten giffel ? (kanskje jeg spør dumt)
Boggi
105,0 kg

Nok en dag med herlig vær!

Ja, det fine været holder seg. Det er jo deilig med sol, men det er litt kjipt når jeg jobber. Jeg mener- 14 dager med jobb i hele ferien, og det er disse dagene det er fint vær... Men det er jo skjønt når jeg er ferdig på jobb.

Det som er litt dumt er at turområdene her blir "stappa" med folk når godværet viser seg. Og det gjør turmulighetene litt mindre. Jeg går IKKE tur uten hunden, det er stress nok å gå opp til tre turer hver dag, om jeg ikke skal gå ennå mer.

Jeg har funnet ut at jeg skal notere ned det jeg spiser hver dag, og det jeg trener- for da blir jeg kanskje litt mer bevisst på hva jeg gjør og det jeg putter i munnen.

I dag:

Frokost:
1 giffel med ost, skinke og agurk
1/2 l vann

Lunch:
Det samme

Middag:
2 grilla kalkun- ostepølser
Tab x-tra

Kvelds:
Rugsprø med ost
Tab x-tra/ vann

=> Det er iallfall planen. Jeg er super- avhengig av Tab.

I tillegg har jeg spist en vannis.

TRENING:
30 min sykkeltur
100 sit- ups
45 min gå- tur

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias filums😉8. august 2002
heisann!
Ja, det er bra å være bevisst, både på hva man har tenkt å spise, men mest på hva man faktisk stapper i seg! Det her så jo råbra ut, og du er kjempeflink å trimme! Det er bra med hund, eller hva?
Stå på videre!
Hilsen filums
❤️105,0 kg

Ett kilo nærmere (del-)målet!

Hei alle sammen!
Varmen har nok gjort sitt, men jeg har gått ned ett kilo til! Faktisk har jeg nok gått ned ennå litt, for pila var litt under, men jeg har ikke digitak vekt så jeg får skrive 105. Jeg har fortsatt litt over 3 uker på å nå det første delmålet. -5 kilo på 3 uker- det KAN gå?! Hvis jeg er flink og trener masse!

Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Uten dere hadde jeg vært i matfella nå!

Snakkes!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃5. august 2002
Ja dette går jo så det suser! Du er kjempeflink! 5 kg på tre uker kan jo gå, men hvis du trener masse så kan du jo få mer muskler, som jo veier mer. Gratulerer med nedgang, og kos deg masse i sommervarmen :) sef
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.