← Alle dagbøker
Jannicke
51 år170 cm27 innlegg
2002
0 følgere
Start110,0 kg
Sist103,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå35,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 27. august 2002
❤️103,0 kgNY JOBB!!!!!
Hei og hallo!
Hurra!!!! Jeg har endelig fått meg en ny jobb! Fikk telefon i dag om at jobben er min! Jeg gleder meg- det er kjipt å ikke jobbe/ ha en jobb en ikke trives i! Jobben er bare 50%, men jeg skal utvide fagkretsen min med engelsk grunnfag også, så jeg skal studere ved siden av jobb! Alt falt på plass i dag, både jobb og studier. Gjett om jeg er fornøyd?!! Men, i matveien har det vært kaos i dag...
FROKOST:
Null frokost (fy meg, det var jo et av måla mine det!)
LUNCH:
1/4 pose ostepop....
MELLOM:
Ferdig grillede kyllingvinger
MIDDAG:
Tortillas m/ karbonadedeig og grønnsaker
TRIM:
1 time tur. det blir sikkert ikke mer heller, med nye episoder av "Venner for livet" på tv i kveld! Og jeg fortjener å kose meg i kveld synes jeg selv da!
Uff, mandag allerede...
Hei!
Jeg har hatt en vidunderlig helg med tid til både ettertanke og fremtidsvisjoner. Det gjorde godt for kropp og sjel med noen dager på hytta: Ikke tv, uten strøm og ikke innlagt vann. Turer til stranden og ut med båten. Det var deilig!!! Men nå er "den harde hverdag" her igjen... Og jeg må gå å lage middag.
FROKOST:
1/2 horn m/ost og skinke. 7 up light
LUNCH:
Heidevegg m/ grønnsaker, ost og skinke
MELLOM:
1 Pin-up is
MIDDAG:
Kyllingpizza med salsasaus
TRENING:
45 min gå- tur.
=> BU-HU- trimsykkelen min er blitt ødelagt! Vi har ikke penger til å kjøpe ny heller slik situasjonen er nå, så det blir nok litt mindre trimming på meg fremover (jeg liker nemlig å sykle litt om kveldene mens jeg ser på tv...).
Nedgang!
Er glad for nedgang på vekta, men jeg målte meg i går- og hadde ikke blitt mindre! Jeg forstår ikke hvorfor! Kanskje jeg var "ekstra- snill" med målebåndet sist? Eller kanskje jeg rett og slett ikke har minsket? Men det er vel litt rart? Jeg mener, 7 kg ned- og ikke noe mindre i kroppen? Er det noen som kan gi meg en god grunn? Vel, vi snakkes!
Lite nytt.
Deilig vær, varmt, liten appetitt, lite trim, nummen i følelseslivet, begravelse i morgen (og vektregistrering- ja, jeg skal det!) og så: HYTTETUR. Kjekt å ha noe å glede seg til.
Lite fokus
Hei alle sammen, og tusen takk for støtte og oppmuntring. Jeg tenker ikke så mye på slanking akkurat nå, men er klar etter helgen. Begravelsen er på fredag- og på lørdag drar vi til hytta en tur for å slappe av. Men på mandag er det full rulle igjen!
19. august 2002
😢104,0 kgEn trist helg.
Hei!
Jeg har hatt en vond helg. På lørdag satt jeg og holdt bestefaren min i hånden mens han døde. Det var en sterk opplevelse. Han var 97 år og hadde levd et godt og langt liv- men det var trist likevel. Det var trist å være vitne til hans siste åndedrag, men samtidig var det godt å være der slik at han ikke var alene. Mine foreldre var bortreist for dagen, og det var vanskelig å ringe mor og fortelle at faren hennes var død. Men han hadde det vondt og ventet egentlig på å få dø. Så egentlig synes vi alle at det er godt også.
Så jeg har ikke akkurat frotset i mat og godsaker denne helgen. Matlysten har liksom ikke vært så stor, men jeg har ikke trent noe særlig heller- jeg har mest sittet rolig og tenkt.
Men jeg har det bra og når begravelsen er over vil nok det meste være tilbake til normalen!
16. august 2002
❤️104,0 kgHURRA!
Ja, det lønner seg nok å gå på vekta FØR helgen... Så får vi se da om vekta har gått opp etter helga. Da får jeg jo en målepinne for hvordan helgenes utskeielser påvirker innsatsen.
Foreløpig har jeg klart å spise frokost hver dag. Jeg har heller ikke spist sjokolade (ennå...). Men jeg har trent lite. Jeg har nemlig en betennelse i akillesen, den har jeg hatt lenge, men den har begynnt "å skape seg" de siste dagene. Så nå prøver jeg egentlig bare å klare å stå på jobb. Men jeg tar meg en tur på sykkelen hver dag.
FROKOST:
En hvetebolle (dårlig tid) Vann
LUNCH:
Frokostbrød m/ grønnsaker og skinke. Skummet melk + juice
MIDDAG:
2 Pita- brød m/ kylling og salat. Tab x-tra
TRENING:
30 min. sykkeltur
14. august 2002
😀105,0 kgNye mål...
Hei !
Jeg skal gjøre som andre- lage meg nye mål. Jeg må kvitte meg med uvaner- en etter en. Foreløpig har jeg prøvd å få bukt på alle samtidig, men det viser seg gang på gang at jeg lett sprekker da.
NYE MÅL:
1) Skal spise frokost hver dag! Når jeg står opp- ikke fire timer etter...
2) Skal spise frukt hver dag. Det er godt og sunt- og holder godtebehovet borte.
3) Skal ikke spise mer enn en sjokolade i uken. Og når det målet er nådd; aldri mer sjokolade...
4) Skal begrense inntak av salt mat. Fordi det binder vann og er usunt. Dette blir VANSKELIG siden jeg ELSKER salt mat!
5) Skal ha 5-10 min styrketrening hver morgen og kveld. Det bør ikke være umulig å få til.
=> Jeg tror at disse måla skal være mulige å nå innen relativt kort tid. Det er mål 4 som helt klart er vanskeligst. Jeg har beynt godt på mål 1 allerede. I hele sommer har jeg spist frokost, og håper på at jeg klarer å fortsette etter ferien er over...
FROKOST:
Giffel og sjokomelk (bare den 65 kcal)
MIDDAG:
Salat med kylling
TRENING:
30 min sykkeltur i kuppert terreng med bikkja.
gå tur
=> Det er tidlig på dagen enda, og alt er ikke planlagt. Bare middag og en gåtur med ei venninne senere i kveld!
13. august 2002
😌105,0 kgFint vær igjen!
Nå har sola kommet frem igjen i Stavanger. Deilig! Jeg har en lat dag i dag. Har ingen konkrete planer om å gjøre noe som helst. Skal bare slappe av og nyte været. Men det er klart jeg må inn her...
FROKOST:
Giffel uten pålegg
LUNCH
1 appelsin
MIDDAG:
2 Tortillas med kylling
KVELDS:
?
TRENING:
30 min. på sykkel
45 min gåtur
=> Tror ikke jeg trener mer i dag. Kanskje blir det en tur til i løpet av kvelden- jeg vet ikke helt.
12. august 2002
🌙105,0 kgStillstand
Hei!
Vel, egentlig er jeg fornøyd med det altså- siden jeg har skjeiet litt ut de siste dagene. Men det ser jo litt farlig ut for det første delmålet. Jeg vil nok komme under 100 en gang- men ganske sikkert ikke innen august. Men jeg fortviler ikke- jeg vet jo hvorfor det er slik...
I dag har jeg allerede gått en 45 min tur. Klokken er ikke mer enn 11.00, så jeg har ikke gjort så mye annet, men planen er:
FROKOST:
En giffel med spekeskinke
LUNCH:
Frukt
MIDDAG:
Kjøttdeig + potetstappe
KVELDS:
Rugsprø og Kronmo med brunost
TRENING:
45 + 45 min. tur.
20 min på trimsykkel
styrketrening.
Så får vi se da, hvordan dagen utvikler seg. Nå hyler hunden og vil ut, så jeg traver til butikken for å gjøre dagens innkjøp!
Jannicke
11. august 2002
😐105,0 kgVeiedag i morgen...
Jeg tror ikke jeg har gått ned noe denne uken, jeg har spist for mye. I går kveld spiste jeg 1/2 Pringelspakke og kylling med tomatfløtesaus. Ikke genialt bare dager før veiing. Jeg kommer ikke til å imponere med min sunne livsstil i dag heller...
FORKOST/LUNCH:
Ciabatta med ost og bacon (FYSJ!!!)
MIDDAG:
Kyllingpizza
KVELDS:
Rugsprø med ost og grønnsaker
DRIKKE:
Tab x-ta, Tab x-tra, Tab x-tra...
TRENING:
20 min. på trimsykkel.
1 t gåtur.
Uff, jeg er et svakt menneske. Men jeg skal stramme meg opp neste uke. Spise mer grønnsaker- og IKKE bacon! Også kommer jeg til å trene mer. Jeg skal jobbe en uke til, og jeg sykler 30 min til og fra jobb. Og med den daglige tur og kanskje noe styrketrening: Kanskje jeg iallfall ser resultater på målebåndet! Jeg skal måle meg 21 aug. Jeg tror også at jeg skal veie meg to ganger i uken. Både på fredager og mandager- forhåpentligvis vil fredagsveiing hjelpe på motivasjon for å "ta det litt med ro" (matveien) i helgen!
Endelig helg!
Ja, så er helgen kommet, men selvfølgelig også det dårlige været... Det eneste positive med regne er at mindre folk er ute, og jeg og hunden har flere tur-muligheter. Han får ikke nok trim ved å bare gå i bånd og siden det er båndtvang i disse tider må man være litt forsiktig. Men når det bare er oss- ja da kan han løpe fritt!
Til opplysning: En heideveg og en giffel er nesten det samme. Det er henholdsvis en litt stor bolle og et litt stort "pølsebrød". Deigen er lys og litt søtere enn et rundstykke -også er de myke. På Østlandet tror jeg at frokostbrødene man kjøper er samme tingen...
FROKOST:
Frokostbrød med ost + sjokomelk
LUNCH:
Heideveg m/ grønnsaker + juice
MIDDAG:
Kylling
TRENING:
30 min sykkeltur
1 1/2 t gå- tur.
Jeg skal fylle inn resten siden... Jeg har store planer om å ta meg to Tobleronebiter i dag :o)
Tusen takk for oppmuntring dere! Jeg blir litt glad når dere skriver at jeg trener godt, for jeg synes jeg ikke gjør nok- men er redd for å gå lei... Så da er det godt med litt skryt!
8. august 2002
☹️105,0 kgToblerone....
Er ferdig på jobb for i dag. Nå har jeg bare i morgen igjen, og så har jeg fri på ubestemt tid. Jeg venter på en eller annen jobb...
Foreldrene mine kom hjem fra ferie i går. Vi hadde passet hagen, vannet planter og tatt inn posten- og skulle naturligvis belønnen. Gjett hva jeg fikk: ja, nettopp en Toblerone. Og jeg ELSKER Toblerone. Jeg klarer ikke å kaste den, og nå ligger den i kjøleskapet og frister. Jeg har bestemt at jeg skal ta en bit i kveld dersom jeg er flink og trene i dag...
KL. 14:
FROKOST:
Heideveg med ost og grønnsaker + 1/2l appelsinjuice
LUNCH:
Giffel uten pålegg + vann
MELLOMMÅLTID:
Rundstykke med brunost + juice
MIDDAG:
Ris + skinke + Tab x-tra
Vel, middagen er bare planlagt- man vet jo aldri. Jeg håper på å få trene:
30 min sykkeltur
100 sit- ups.
1 1/2 t. gå- tur.
20 min. på trimsykkel (?)
=> Foreløpig er bare de to øverste punkta gjort
Nok en dag med herlig vær!
Ja, det fine været holder seg. Det er jo deilig med sol, men det er litt kjipt når jeg jobber. Jeg mener- 14 dager med jobb i hele ferien, og det er disse dagene det er fint vær... Men det er jo skjønt når jeg er ferdig på jobb.
Det som er litt dumt er at turområdene her blir "stappa" med folk når godværet viser seg. Og det gjør turmulighetene litt mindre. Jeg går IKKE tur uten hunden, det er stress nok å gå opp til tre turer hver dag, om jeg ikke skal gå ennå mer.
Jeg har funnet ut at jeg skal notere ned det jeg spiser hver dag, og det jeg trener- for da blir jeg kanskje litt mer bevisst på hva jeg gjør og det jeg putter i munnen.
I dag:
Frokost:
1 giffel med ost, skinke og agurk
1/2 l vann
Lunch:
Det samme
Middag:
2 grilla kalkun- ostepølser
Tab x-tra
Kvelds:
Rugsprø med ost
Tab x-tra/ vann
=> Det er iallfall planen. Jeg er super- avhengig av Tab.
I tillegg har jeg spist en vannis.
TRENING:
30 min sykkeltur
100 sit- ups
45 min gå- tur
5. august 2002
❤️105,0 kgEtt kilo nærmere (del-)målet!
Hei alle sammen!
Varmen har nok gjort sitt, men jeg har gått ned ett kilo til! Faktisk har jeg nok gått ned ennå litt, for pila var litt under, men jeg har ikke digitak vekt så jeg får skrive 105. Jeg har fortsatt litt over 3 uker på å nå det første delmålet. -5 kilo på 3 uker- det KAN gå?! Hvis jeg er flink og trener masse!
Tusen takk for oppmuntring alle sammen. Uten dere hadde jeg vært i matfella nå!
Snakkes!
Sender deg en liten blomster hilsen
Har ikke hilst på deg.
Jeg Heter Lea og prøver lykken mot noen kilo her inne.
Ville gratulere med ny jobb( kjempe grattis!!!) Det må være et lite løft til å nå målene sine. Du har vært veldig flink, og håper jeg også kan klare dette.
Lealea
Og gratulerer så mye med ny jobb! Så det ble litt feiring midt i uka i går da? Jaja, synes uansett at du er kjempeflink jeg. Du har jo tross alt gått ned 7 kg på én måned!!! DET er jo en absolutt seier! Og nå heier jeg skikkelig på deg, for nå er det ikke lenger før du ser to siffer! Dette klarer du det vet jeg!
Så stå på!
PS: jeg var ikke noe bedre enn deg i går altså, hverken med maten, tirmmen, og jeg så også på Friends! =)
Kjempeklem fra Aasalill! =)
Gratulerer med ny jobb - det er en deilig følelse når telefonen med den hyggelige beskjeden kommer. Dette betyr vel at motivasjonen din videre er på topp nå da. Du spurte om 7 minutters regelen. Den fant jeg i en eller annen dagbok her (husker ikke hvem) og det var følgende: Når du har lyst på noe godt, skal du vente i 7 minutter og se om du da fremdeles har lyst på f.eks. sjokoladen når de 7 minuttene har gått. Ofte har du ikke det.
Jeg har begynt på Grete Roede kurs for å få litt inspirasjon til gode matoppskrifter etc. Der sa kurslederen igår at hvis vi får lyst på noe godt, f.eks. et skolebrød, så skal vi tenke oss godt om og finne ut om det er verdt alle kaloriene. Noen ganger er det faktisk det, men ikke alltid.
Du kommer sikkert igang med gode matvaner igjen, og da skal du se av både gram og kile forsvinner etterhvert.
Lykke til.
Slankeklem fra Mah
Når det gjelder treningen min så skal jeg ikke skryte på meg mer enn jeg gjør. De 3 timene var timer jeg var på trening med hundene mine (er veldig aktiv i hundemiljøet) pluss den tiden det tok å gå tur. Man blir ikke veldig svett av hundetrening, men frisk luft og bevegelse blir det! Så jeg er nok ikke så sporty som du tror *hihi*
Lykke til med både studier og jobb fremover, du går en spennende tid i møte, heldiggrisen :-)
Helena
GRATULERE med ny jobb!!! Det er jo fantastisk.
Selv om det ble kaos i matveien i går så har du jo en ny dag i dag. Og du hadde jo all grunn til å feire i går.
Du spør meg om rotex-maskinen. Den er på helsestuioet jeg trener på. Det er en fantastisk oppfinnelse for de som liker å løpe men desverre er for tunge til å løpe på normal vis. Her setter du beina på to plater som er litt større en føttende. Disse sitter på to "armer", så når du løper så følger disse beina dine. Det betyr at du får ikke noe nedslag som kan skade knærne. Genialt!!
Ha en flott dag!
Klem fra Morgengry
Først vil jeg gratulere deg med ny jobb. Det er alltid utfordrene med nytt miljø.
Men det er en ting jeg lurer veldig på. Den dietten du går på, står den i noen slankebok (ha ha)
Måtte bare fleipe litt. Ostepop til lunsj, og her sitter jeg å spiser fiberrik til lunsj. Er det noe jeg ikke har forstått her, ha ha, men setter pris på at du er ærlig her inne. Du kunne jo holdt kjeft om dette.
Men regner med at du som allerede har vært så flink, igjen setter alle kluter til. Stå på jente, jeg skal heie jeg.
Stor ostepopklem fra nite
håper den blir innholdsrik og utfordrende!