Og det omvendte av slanking er....
Hmm, tydeligvis at avslappende dager og tbk t inntak av mat fordi man er sulten, ikke fordi man må spise for å holde seg oppe gjør at vekten går litt opp.. Men er nok inne i en slik syklus som ikke gjør kiloene lettere! Er lysten på mye godt og det er vel nesten så kiloene raser på bare jeg ser på noe godt! Men foruten litt brus så har jeg holdt meg bra synes jeg, nå veide jeg meg i kveld og ellers har jeg veid med på morningen før frokost.. Litt dumt å bryte ut av dette, men akkurat nå følte jeg for å oppdatere litt i dagboka mi :-)
Jeg vurderte sterkt et slikt Lev Lettere kurs på SATS, men synes ærlig talt at det er for dyrt, spes om det er for ikke medlemmer.. Kanskje det blir et klippekort? Føler så for å trene om dagen, det for å stramme opp litt og for at i mitt yrke så må man holde kroppen oppe, styrke er viktig!
Min lille jr har det så mye bedre nå, han er langt i fra bra,men har kommet seg over mye og da er det så godt å se det lure smilet hans.. Han belaster kroppen minimalt og får mye hjelp av større søsken til å hente div ting som han vil leke med og de viser så omtanke for han.. Her blomstrer søsken kjærligheten :-)
Ja, alle sammen, nå er det en ny uke og da en ny slankeuke :-) Ønsker dere alle en fantastisk fin slankeuke og her er noen ord jeg vil dere alle skal ta med dere, snakkes igjen snart :-)
HVOR KAN DU SØKE SKJØNNHET,HVIS DU IKKE SELV ER DIN VEI - OG DIN VEIVISER !
Bedre dager :-)
Nå begynner ting å roe seg her hos oss, jr er på bedringens vei, men han sliter fortsatt med balanse og smerter når han skal gå... vi tar en dag av gangen !
De siste dagene har det ikke vært noen system i mat, søvn , aktivitet osv.. har spist når jeg har følt at jeg må ha et eller annet i magen så jeg kunne holde det gående, sov knapt på noen døgn og ikke vært i aktivitet. Vekten har gått ned, men tror dette er som følge av en psykisk påkjenning.
I går kveld spiste jeg pizza på datterns bursdag og vi bowlet, og jeg sov ganske godt i natt.. I dag er vekten min 84.3, opp 300 gram. Veide meg etter frokost denne gangen..
Skal nyte denne helgen og med fin sol så bør det jo bli bra :-)
Håper alle andre slankere her inne har det bra.. God helg til dere alle :-)
Tøffe dager
Etter en Tyrkiatur som det var litt sykdom så begynte vi å bli friske og raske igjen og på mandag ramlet litt av verden i grus.. Min lille elskede jr på 4 år ramlet ned fra et lekestativ i barnehagen, usikker høyde,men høyde på lekestativet er på ca 2.4 meter. Han ble kjørt til et privat sykehus og derfra sendt i ambulanse rett inn på et akuttmottak.. Når man ser en bekymret lege og det kommer en ambulanse som kjører inn jr med blålys og et mottak av lege og sykepleiere som tar i mot, den følelsen som man da får, dem grøsser enda igjennom meg... Når man da skal vente på svar om hodeskader osv, minutter går som lange timer ... tiden står på en måte stille og man er redd... Det gikk utrolig bra for jr, han pådro seg en hjernerystelse og er kraftig forslått, han har dårlig balanse når han skal prøve å gå og han har vondt i den tapre lille kroppen sin... Men hver dag viser bedring og latteren har han i behold..
Det skjer når man minst venter seg det - derfor er det så viktig å ta godt vare på hverandre - og tiden man har :-)
Kjære NITE, det var så godt å komme seg hjem en tur og få seg en god dusj ... og når jeg gikk inn så lå det en hilsen fra deg - at når jeg kommer tilbake, da kommer jeg sterkere tilbake, takk for oppmuntrende ord, de varmet virkelig...
Forøvrig vekten er på 84 kg nå, ikke rette tiden å slanke seg på.. men som NITE sier, jeg kommer sterkere tilbake..
Ha en fortsatt fin slankeuke og helg alle sammen
Syk :-(
Jeg som hadde geldet meg til en fin helg... og nå er jeg syk.. merket på meg natt t i går at jeg var uvel og varm, når jeg var i Tyrkia så ble jeg brent/stukket av en giftig fisk og benet mitt ser ut deretter.. har hovnet opp fra ankel til kne og tok turen t legen i natt.. Det viser seg at jeg har fått en hudinfeksjon :-( er så kvalm og kaster opp.. Helt feil når man skal ha fri og kose seg..
Ny vekt i går kveld var 85.4 kg, det er jo nedgang og jeg er fornøyd, håper videre nedgang blir basert på slanking, sunt kosthold og trening, ikke på å kaste opp alt man spiser og være syk !
Sitter her og ser på at sola skinner ute og det er nydelig vær, skulle mer enn gjerne vært på stranda.. men nå kjenner jeg at det er på tide å tusle i seng..
God søndag alle slankere..
Helg
Nå er helga her, vekta som er notert er vekten siden sist jeg veide meg og sto på 86 kg, har ikke veid meg siden, lar det ligge litt med all den vekt noian, for det er jo det som det er ! Man tenker jo slanking hele tiden og går gjerne på vekta mange ganger i løpet av dagen og det er bare dumt - lurer seg selv ved å holde på slik.
Har da prøvd å være sunn og drikker mindre brus enn før så jeg tror jeg er på rett vei. Skal være med på tirsdag og gå rundt Sognsvann og da blir det mer aktivitet..Og ikke minst gøy sammen med flotte damer som NITE og Nasse Nøff :-)
Var innom på en side som heter www.trim.no
Der er det endel tips og råd og også endel om slanking for dere som vil titte innom der.
Vel alle slankevenner, god helg og ha det fint så lenge.. :-)
Noen som liker å sitte i badstu?
Her sitter jeg midt på natten, kl er nå 03.40 og jeg burde vært i seng for lenge siden... men fikk ikke sove og tok for meg bladet I Form, der leste jeg om badstu og da fikk jeg lyst å gå i badstua jeg også - men jeg har ingen å gå sammen med... Bor i Oslo og her er badstu mulighetene mange, kunne kombinert det med en svømmetur.. Noen som har lyst å være med kanskje? Jeg er inne i en periode der jeg søker nye utfordringer, er ikke fornøyd med slik livet er om dagen... Forandring fryder?
Vel...da tusler nattdyret tbk t sengen sin.... God natt alle sammen :-)
En flott tur og vel hjemme :-)
Her er jeg vel hjemme fra Tyrkia, kom hjem for bare en time siden,men måtte bare innom pcn en tur, he he.. Vel.turen har i grunn vært flott, det har vært hver dag ca 40-43 grader,litt i varmeste laget,men likevel fint :-) Har blitt litt brun, i grunn fått fin farge til tross for at 3 dgr gikk bort med å holde seg i skyggen/sykehus.. Eldste jenta på 8 år fikk i seg en bakterie fra bassenget og måtte legges inn på sykehus, der fikk vi god service og etter 40 t kunne hun sendes ut,men skjermes litt for sol og varme.. Torsdagen så reiste vi på stranda og der satt jeg meg i vannet og lot bølgene skylle innover og der koste jeg meg--- helt til jeg merket en sviende smerte og benet mitt hovnet opp voldsomt, ble brent av brennmagnet/fisk o.l og måtte på sykehuset pga en allergisk reaksjon.. Makan til uflaks :-( Så vondt og jeg ser ikke ut på benet !
Men vil ta med det positive...vi reiste uspefisert og kom til Side,et flott hotell som heter Jesil oz, der var det jo basseng og mange andre norske familier som reiste, vi ble kjent med mange.. Vi har vært på tyrkisk aften, helaften med My Travel/Ving, ridd på kameler og kost oss masse og brukt tiden vi hadde til å kose oss max... Når man finner tiden sammen til å nyte og kose seg sammen med barna, da vet man å sette kvalitet i fokus :-)
Jeg har nesten ikke orket mat i Tyrkia, men drukket mye godt og spist mye is,et ekstra pluss er jo at jeg likevel har gått ned noen hundre gram mens vi var på ferie.. Svigermors kommentar, den er i grunn glemt... Men å møte henne fremmover blir en utfordring.. nå vet jeg godt hva hun synes... Men ikke mer snakk om det nå..
Håper alle mine slankevenner her hjemme har det bra,takk til dere som la inn hilsen i dagboka mi sist :-) Skal lese mere siden,men nå i seng og ta igjen tapt søvn de siste to nettene..
Ha en ny og fin uke alle sammen :-) Klem
En heller dårlig dag !
Vekta notert i dag er vekta fra forrige gang jeg skrev i dagboka, lot være å gå på vekta i dag, kanskje redd for å se om jeg hadde gått opp? Eller kanskje bare sur nok fra før?
Jeg har gledet meg til å reise til Tykia, i morgen ettermiddag reiser vi og Tyrkia er et land som jeg lenge har hatt lyst å reise til. For en liten stund siden så kjøpte jeg meg ny bikini,overdelen som en helt vanlig bh/bikini og underdelen som en dame badetruse om jeg kan kalle det for det. Fargen går i turkis, en mørk turkis..Synes den satt som støpt på selv en kropp som min..Jeg må ærlig si at å gå i bikini er slettes ikke min sterke side, jeg går hele tiden med en følelse av at andre ser på meg og bedømmer meg etter str... osv.. Min svigermor var innom (selv er hun 50 år og har en tynn kropp og et fint utseende) og hun så bikinien som lå fremme og da kom hun med kommentaren : Burde du heller ikke bruke en sort bikini? den retter litt ut på kroppen og får en til å se slankere ut... Der datt hele min verden i grus , all glede over reise osv, mista det jeg... Har hun grunn og rett t å si noe slikt? Hun burde vite at mennesker som sliter med vekta, de bør man være litt forsiktig å gi kommentarer... Æsj, for en dårlig dag dette ble.. Det hjalp så absolutt ikke at hun synes jeg hadde fått fin farge av sola og var fin på håret.. Føler meg så tråkket på jeg :-( Nå begynner jeg å se sammenhengen av at jeg ikke trives i selskap med min svigermor, selvtillitten stiger ikke akkurat ! Dette ble mye syting,men godt å få det ut!
Flyet går i morgen sent på ettermiddagen, jeg har ikke funnet frem pass,pakket, eller gjort noe klart. Denne gangen blir jeg nok en som pakker og gjør alt klart i siste liten...
Nå skal jeg sitte her foran pcn og lese andres innlegg og se om humøret stiger, koser meg med vannmelon i kveld..
Ha en fin slanketid videre alle sammen ..
Saaaaaakte
Jaja, på den første dagen i august så har jeg da ikke gått ned mer enn 200 gr siden sist, rart dette, men må jo bare fortsette og håper d løsner litt mer snart .. Jeg som hadde et mål om å gå ned 10 kg for så å unne meg selv en sydentur, nå må jeg bruke gavekortet mitt på Ving og reiser t Tyrkia på søndag den 4 august, det blir jo nesten litt juks siden jeg knapt er halveis t målet, men da får jeg bare stå på enda mer og vise at dette klarer jeg :-) Tar gaven på forskudd jeg. Skal da t Tyrkia, t Side. Gleder meg veldig, har lenge hatt lyst å reise t Tyrkia..
Tbk t vekten min ! Jeg spiser da sunt og er endel i bevegelse,men d blir kanskje en is for mye om dagen? El at sunt for meg er likevel feil? Skal hente frem den gamle Grete Roede boken min, for å se om det er fristende og sunne tips der..
Vel alle slankere, ha en fin fredag og en flott helg, kos dere :-)
Ikke så fornøyd nå i dag
Hmm, jeg synes jeg har vært flink å sykle og være aktiv,men har nok kanskje spist litt feil igjen og mye drikke som inneholder sukker, men samtidig så klærene en smule løsere synes jeg, rart!
Hadde jo så nydelig vær igjen i går og da var jeg ute på båten t venner av meg, bare kos og sol :-) Satt sent oppe,vel t langt på natt og da ble det jo litt god mat og drikke og is hører sommervarmen til..Men dette må snus..
I gang igjen i morgen, dagen derpå er ingen god dag !
Ha en ny og fin slankeuke alle sammen :-)
Litt på stedet hvil igjen.
Nå står jeg på samme vekta,men det er jo greit så lenge det ikke går oppover da! (og blir bedre å se neste vektnedgang) Er flink å sykle ca 5 km pr dag, og skal fortsette med det.
Min 4 år gamle datter sa til meg forrige dagen: mamma, du har bare litt tykk mage, jaha sier jeg, takk for det, ja også har du litt stor rompe,men bare litt !!!!! Måtte takke for det også jeg.. SÅ i går var vi i fam samlet sammen med min søster og hennes sambo osv, da sier min 4 år gamle sønn (høyt selvfølgelig!!!) mamma :, du har store pupper, onkel Thomas liker store pupper... he he, rødmet litt da tror jeg... Ja ja, sannheten kommer fra barn og fulle folk..
Ha en fin uke videre alle samme..
Er egentlig fornøyd jeg
Har egentlig ferie om dagen,men takket ja til å jobbe litt ekstra, har da syklet frem og tbk en strekning til jobben, dvs syklet 4km * 2, i 2 dgr og det merkes på kroppen og skuldrene,men det er en god følelse. Kjøpte nytt sykkelsete, det jeg hadde gjorde bare baken virkelig sår og øm.. he he..
I dag tok jeg turen innom Mc Donalds og spiste en kylling meny, vet at om jeg er for streng med meg selv så ryker jeg og i dag var en sånn dag da jeg : må bare ha det, he he.. Men siden jeg er flink å komme i gang med å være i aktivitet så synes jeg at det var greit. vekten står på det samme, men synes at det er greit, har jo hatt nedgang..
Hvis det er fint vær i morgen så skal vi på Langøyne, da skal jeg ta meg en lang svømmetur, gleder meg til det og håper at været blir bra..
En nedgang på 4.1 kg, 4 kg til og jeg er klar for sydentur :-)
Fortsatt god sommer alle sammen
Nå løsner det litt
Så gøy det var å gå på vekta i dag og se at den hadde gått mer ned siden i går, syklet en liten tur i går kveld etter en flott båttur. Jeg har riktignok ikke spist så mye de soste dager, men skal legge meg på en enda sunnere linje nå..
Er så heldig å ha denne dagen helt for meg selv også, mine 5 små og sambo er på tur, det er så stille og rolig her hjemme, bare jeg som spiller musikk og valser rundt..Kanskje det blir en stund på stranda i dag, svømme en lang tur? Merker det godt i musklene at det er lenge siden denne kroppen har trent skikkelig...
Håper alle andre slankere har det bra her :-) nyt sommervarmen ..
Alle gram teller :-) !!!
I dag har det vært en nydelig dag, så flott og varmt, jeg har vært på båttur med en venn i dag, helt uten barn og bare kosa meg, tok en lang svømmetur (merker det på armene enda) skikkelig treningstime, om det er så lett og godt å komme i gang som nå, da skal det gå lett fremover. Så lå jeg på dekket og solte meg, ved vektnedgang på ca 7-8 kg da trenger jeg ikke lenger å bekymre meg for å se ut som en hval på standa...!!!!!!!!!! Ellers så var det nydelig i Oslofjorden, vannet hadde temp på 22 grader, det var deilig...Håper det går bra med dere alle sammen :-)
Andre som har badet og kost seg i sommervarmen?
Fortsatt god sommer...Sommerklem fra meg.
Hmm, ja ja en flott ferie og ikke opp i vekt :-)
Nå er vi vel hjemme fra ferie igjen, ¨har hatt en så flott ukes ferie i DK sammen med min bedre halvdel og våre 5 små.. Trodde vel det var litt mer nedgang,men har iallefall ikke gått opp igjen og det er jo iallefall bra.. Blitt endel uregelmessige måltider og mye cola light,men har iallefall passet på hva jeg har dyttet i meg og derfor ingen oppgang i vekta. Nå møter jeg en ny og bedre slankeuke :-)
Ønsker alle andre slankere en fortsatt god sommer :-)
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Har jo skrevet så mye på privaten nå, at dette blir bare en liten natt-hilsen.
Klem fra nite
Takk for kommentar på lørdag. Du har nok rett i det at å beholde vekta blir den største jobb.
Så godt å høre at junior har det bedre.