← Alle dagbøker
diarist.Alias

Iset

46 år171 cm17 innlegg 2002 0 følgere

Start101,4 kg
Sist99,2 kg
Endring−2,2 kg
BMI nå33,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. juli 200227. august 2002
🙂99,2 kg

Jeg blir borte en ukes tid

skal være barne/kattevakt for tanten min på Hundvåg i en uke.
de har ikke internett for øyeblikket, så jeg kan ikke skrive i dagboken min før på mandag, eller kanskje søndag.

det blir mye god mat, da ungene ikke er de flinkeste til å leve sunt (de er 13 og 16), og jeg har lovt dem å bake masse kaker, de er så glade når jeg kommer på besøk:)
men jeg skal ikke fråtse meg ihjel, jeg skal spise litt godt men leve ellers sunt, drikke masse vann og spise grovt brød og grønnsaker.

dere får alle ha en SUPER uke, kommer til å savne dere jentene mine:)

klemer fra Iset.
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee❤️29. august 2002
hei, iset!! :) :) :) :)

lenge siden sist!! mye har skjedd....

håper du får en flott uke!!

tenker på deg!!

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias lealea😃29. august 2002
Hei
Har ikke hilst på deg.
Hei,hei jeg heter Lea og prøver lykken på å bli kvitt noen kilo her inne. Hørtes ut som litt av en jobb med katter og tenåringer, men det er sikkert kjempe koselig også. God tur og lykketil. Hørtes utrolig godt ut med kake(..får vann i munnen).
Klem fra Lealea
c.AuthorAlias Aislin😄27. august 2002
Hei Iset!
Skulle bare ønske deg en fin uke i Hundvåg!
Klemmer fra Aislin
c.AuthorAlias Blåklokka27. august 2002
Jeg håper du får en fin uke, Iset!
Klem fra Blåklokka
c.AuthorAlias Molla😌27. august 2002
Heipådeg!
Ville bare ønske deg god tur, jeg. Kos deg med både barn og katt!

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias Dahlia😊27. august 2002
Ha en fin uke i Hundvåg :) :) blir jo fetter/kusine for deg disse barna?

Kos deg masse :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias Aggi😃27. august 2002
Håper du slipper å få dataabstinenser. Det pleier jeg å få... ('Get a life, Aggi!')
Jeg reiser på ferie neste uke, og blir borte i 3 uker. Mandagen etter det skal jeg inn til laparoskopi og fjerne endometriose (gleder meg faktisk), så det blir vel en stund til neste gang vi snakkes.
Sjekka nettutgaven av de avisene du nevnte, men jeg fant ikke innleggene dine. Sikkert bare i papirutgavene :(

Jeg er så spent på utviklingen av det utsatte tantebesøket ditt! *krysser fortsatt fingrene*

Ha det fint Iset!

Klem fra Aggi.
c.AuthorAlias nite27. august 2002
Hmmmmmm en uke med to tenåringer, katter og løfter om å bake mye kaker......... ha ha, skal sende deg en telepatisk tanke jeg. Så når denne uken er gått, så er du vel kanskje så allergisk at mot kaker, katter og ikke minst tenåringer, så du kaster deg om halsen vår igjen, og er så glad for å være hjemme igjen, og sammen med oss slankere.

Klem fra Nite
😌99,2 kg

Noka Dietten

javel ja, sprekken var ikke liten denne lørdagen heller, men jeg ser ikke så mørkt på det. skal klare dette over sikt, til tross for mine lørdags-"orgier" hihi.

MENY IGÅR:(huffameg)
FROKOST: en skive italiensk brød (nybakt, av svigermor):)
LUNSJ: en halv stooor dolly dimples vegetarpizza
MIDDAG: 2 vegetarsnitsel, stekt paprika, kikerter, gratinerte poteter, fetaost og salat. 2 glass brus

lørdagskos (ellevillevesten): en halv plate ris-sjokolade, minst en stor cola, en halv pose popcorn, 2 stykker selvlaget ostekake (den var knallgod, alle skrøt tjihi:).

tror ikke jeg spiste noe mer,men dette var jo ikke akkurat slankekost. men men lørdagen SKAL værelitt kosedag:) og forloveden min hadde jo bursdag idag også da:) derfor jeg laget kake.

Jeg begynner på ren Noka dietten på mandag. klarer jeg det bare en dag eller to, javel så har jeg iallefall prøvd:) da kan jeg heller spise ett eller to måltider og resten i noka-shake. den smaker jo såå godt også da:)

håper alle får en fin og avslappet søndag:)
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias verene😊26. august 2002
Noka dietten, er det noe særlig da?
Føyer ikke den seg inn i samme rekken som Nutrilett, Cambridge, etc?
*liker ikke sånne pulverkurer!* ;)
Hva med å sette opp en kostplan ut fra GI-tankegangen istedet, så slipper du å "sulte" deg så veldig?

Men - jeg skjønner det jo om du syns det er deilig å få en "kickstart" på slankingen da, been there, done that tidligere ;)

Gratulerer med sambo forresten,
håper dere hadde en hyggelig feiring! :)

Lykke til med ny slankeuke, du skal se grammene og kiloene forsvinner som dugg for solen i løpet av tiden som kommer!

Klem,
verene
c.AuthorAlias Jannicke😉26. august 2002
Så fint at Webmaster tok seg av den saken raskt og (forhåpentligvis) smertefritt! Og ellers synes jeg ikke du skal fortvile over helgens utskeielser. Man må jo ha lov til å kose seg når forloveden har bursdag! Nå er du flink resten av uken - og "vips"- så¨har du gått ned ytterligere! *KLEM*
c.AuthorAlias Aggi😄26. august 2002
Hey!

Godt å se at saken 'ordna' seg til slutt. Sånne folk vil vi ikke ha her!

Det er selvfølgelig lov til å spise ostekake en gang i blant. Det er for mye å forlange at man skal være avholdende synes jeg :p Av og til skulle jeg nesten ønske at det ikke var så godt.... mmmmm, ostekake *drømmer*.

Jeg leste det du skrev om mishandling av pinnsvinet. ARG! At det går an å være så slem! Håper de får en skikkelig lærepenge en gang!!!
I dag fant jeg en frosk i hagen. Jeg ble i kjempegodt humør av å se på den. Jeg vet jeg er rar, men sånn er det bare å være dyregal :D

Ha en strålende dag vennen!

Klem fra Aggi.
c.AuthorAlias Aasalill❤️26. august 2002
Tusen takk for kommentaren og oppskriften! Den oppskriften jeg har, er så og si den samme, bortsett fra at jeg bruker også å strø kanel i kakebunnen. Også kjempegodt å bytte ut sitron-geléen med stikkelsbærgelé. Og jeg fikk også et par blandetips av deg, så det var jo bra. Nå får vi bare enda bedre ostekaker i framtiden! =)

...å nei... ble sugen jeg....

Klem igjen Aasalill! =)
c.AuthorAlias Aasalill❤️26. august 2002
Heisann Iset!

Synes det var forferdelig trist å lese at noen hadde plaget deg her inne. Kommentaren fra denne antiiset ble (heldigvis) fjernet før jeg fikk lest den. Så jeg vet jo ikke egentlig ikke helt hva kommentaren gikk ut på, men siden du ble så lei deg, kan jeg jo tenke meg at det var ganske ille. Det er godt å vite at webmaster "rydder opp" når det forekommer slikt "grums" på sidene her... Og spesielt må det jo være godt å vite at her inne har man mange venner som er der for deg og hjelper en i nød! =)

Stå på videre iset, og ikke la deg knekke av uinteligente kommentarer! Og kake er selvfølgelig lov på en bursdag! Og SPESIELT OSTEKAKE! Det er det beste jeg vet! (får jeg lov å spørre om oppskriften? Jeg har ihvertfall en helt sinnsyk en, hvis du er interessert... og jeg vet selvfølgelig at dette IKKE er riktig forum for utveksling av usunne kakeoppskrifter, men dette dreier seg tross alt om OSTEKAKE og da må det vel være unntakstilstand, eller hur) *hihi*

Ønsker deg masse lykke til videre!

Kjempeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Dahlia😊26. august 2002
god morgen og god ny uke Iset :)

Vet du... utskeielser må man ha... elles blir vi sprø hele gjengen *ler* Selv fråtset jeg i popcorn på lørdag og knabba 5 digimon kjeks av jr. *ler*

Klemz fra Dahlia... som sender ((((slanke-vibber))))
c.AuthorAlias Linda😃25. august 2002
Hei

Ville bare ønske deg lykke til på NOKA dietten!
Har gått på den selv og synes det gikk ganske greit. Bruker den fortsatt, men erstatter kun 1-2 måltider per dag, bortsett fra helger, savnet etter noe å tygge i meldte seg etterhvert hos meg. Den smaker iallefall kjempegodt synes jeg, så det føles ikke som noen "slanke-shake".

Lykke til!!!
Hilsen Linda
c.AuthorAlias nite25. august 2002
Ja ja, tryner gjør vi jo alle, og har selv snublet litt i helga. Men livet går videre. Stå på.
Været i Oslo er knallbra, hvordan er det hos deg?

Jeg er så glad for at du er med ennå, selv etter denne dritten du har vært nødt til å ta med deg sist uke, men stå på jente, dette klarer vi.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias DrBabe😀25. august 2002
Tidlig oppe på en søndag du også, Iset, eller har du bare skrevet feil dato på innlegget? Uannsett - ønkser deg lykke til på både shake-diett og blandet diett. Du virker så målbevisst at jeg ikke tror disse enkelt-utskeielsene har så mye å si. Det kan i hvert fall ikke være bra å aldri tillate seg frie tøyler, da sprekker man vel garantert til slutt.

Ha en fin søndag! Klem og (((((SLANKEVIBBER))))) fra
DrBabe

😵99,2 kg

vekten går trrreeegt

men iallefall nedover. men jeg forstår det ikke, det MÅ være mensen som er rundt hjørnet.... eller varmen som gjør at jeg holder på vann eller noe...

Jaja venter spent på beklagelse idag, denne "antiiset" har visst fått frist til kl 16 med å komme med en beklagelse både her og i sin egen dagbok, ellers blir hun/han politianmeldt.
Dere kan iallefall være trygge på at dersom noe slikt skjer igjen med noen av dere, så blir det tatt affære med en gang:) veldig betryggende:)

MENY IDAG: (kl er bare 8 så jeg vet ikke middag og kvelds ennå)
FROKOST: proteinshake vanilje
LUNSJ: proteinshake sjokolade

dere får alle ha en flott dag, jeg må bare si at JER ER MEKTIG LEI AV VARMEN NÅ!!!!! hadde jeg hatt fri hadde det vært annerledes, men jeg må stå i en liten butikk med oppimot 30 grader dagen lang:( men jeg overlever:)

15 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😊24. august 2002
Hallo iset :-)

La turen innom dagboka di og da skriver jeg likegjerne en liten hilsen her også :-)
At vekta går tregt nedover kan jo være alt fra hvordan man ligger ann i syklysen osv..Og om man noen dgr tidligere har hatt stort matinntak så kommer det gjerne som smør på flesk noen dgr senere det oppå en ellers sen vektnedgang!

Tror nok snart at sommeren er over, vi har jo ikke den evig.. men må jo likksom prøve å nyte dagene mens man har de... men det er ikke lett når man skal stå i en liten butikk! Forstår deg godt der..

Ønsker deg en god slankeuke, ta med deg en vifte og ha i butikken..Legg vann flasker i frysern og ha isvann på jobben, det er godt det :-)

Slankeklem fra ivalodia
c.AuthorAlias Cile😃24. august 2002
Hei Iset!
Tusen takk for hilsen, den varmet skikkelig! Håper bare at du snart tester to knall blå streker! Tenk, du er jo kanskje gravid! Å, jeg er så spent!!!

Lykke til med slanking! Du er flink altså!

Klem fra Cecilie
c.AuthorAlias tulipanen24. august 2002
Takk for kommtaren i dagboka mi:-) Har hatt det litt travelt i det siste og vært litt vel mye inne på en annen nettside (hehe) og nå må jeg bare kutte ned på det, blir jo helt rar. Og så kom MENSEN da..blæ

Men men her inne får vi iallefall tankene over på noe annet.

Ville bare si: Stå på ISET, du er så flink..
c.AuthorAlias Cile😊23. august 2002
Hei Iset!
Endelig fikk du en unnskyldning! Den kommentaren var forferdelig!

Har mye vann i kroppen jeg og, kjenner det på fingrene når jeg bøyer de, fikk jo nesten ikke av meg gifteringen i stad.

Du går sikkert ned masse når det blir svalere i luften!

Må bare si en ting, jeg testet to blå i morges. Er så lykkelig at jeg må fortelle det til nesten alle her på nettet...

Stor klem fra Cecilie
c.AuthorAlias nite23. august 2002
Hei vennen min.
Jeg har vært så inntullet i min egen frustrasjon over kommentarer i min egen DB at jeg gudsjelov ikke har fått med meg denne komm.til deg. Så jo i dag Webmasters beskjed om unnskylding før 16.00, men visste jo ikke da hvem som var trakkasert. Når jeg nå ble klar over at det var en av mine venner her inne, ble jeg ikke lei meg. Jeg ble fly forbanna.
Når man er forbanna, kan man starte med denne mld. til deg med å spørre hva i hæ....te folk tenker. Men det gjør jeg altså ikke.
Ser andre av god mening sier til deg at det er bare til å overse, og det ville nok vi også sagt til andre. Men når man føler at man blir skutt på og ikke har mulighet til å forsvare seg, kan man ikke overse dette. Uansett er det noen som tramper over på en annens område og oppfører seg helt uakseptabelt.
Som sagt er jeg glad jeg ikke fikk med meg den kommentaren. OG DU TREKKER DEG FADER IKKE HERFRA FORDI DU BLIR MOTLØS.
Etter jeg følte flere var klare for å "ta rotta på meg" nå i min egen DB, var jeg nesten i ferd med å trekke meg fra hele greia. Da var det nassenøff som på tirsdag tok tak i nite og spurte hvem som ville tape på dette?

Uansett, jeg setter veldig pris på vennenen mine er inne, og du er en av dem. Når jeg nå nettopp har vært i skyttergrava selv, føler jeg så enormt med deg, og det eneste jeg kan gi deg er en kjempekos.

Stor kos fra nite
c.AuthorAlias hecatee😃23. august 2002
Hei, vennen!! :) :)

ble glad da jeg så du hadde fått unnskyldning i dag. skulle bare mangle!! håper vedkomne holder løftet og ikke gjør slikt igjen. *fremdeles litt sint*

har ikke gått ned ivekt denne uka jeg. vi får komme sterkere tilbake neste uke. ikke i morgen for da er det lørdag.... hehe

det siste jeg kunne tenkt meg nå var en reise til syden!! nei heller island, grønland eller alaska. allerhelst vil jeg bo i et land eller et sted som kun har årstidene høst og vår - i den rekkefølgen. *drømmer meg laaangt vekk jeg*

tenker masse på deg!! :) :) :)

klem hecatee
c.AuthorAlias Maritmor😉23. august 2002
Heisann:)

Hmm fikk ikke med meg den ekle kommentaren til deg jeg(heldigvis, hadde bare blitt lei meg på dine vegne da ja)

Syns du er en meget flink dame jeg Isetvennen :)

Tror man samler mye vann om dagen ja pga. varmen! Selv har jeg gått opp EN kilo siden i går! Selv om jeg skeia litt ut tilsier ikke det en kilo!! Kjenner at jeg er tung i kroppen i dag, og det er nok pga. mye vann i kroppen ja :)

Ha en fin slankedag da vennen :)

Klemmer fra Marit :)
c.AuthorAlias lilje😉23. august 2002
Hei! Kjenner godt til at vekten går treeeeeeegt nedover :)

Men jeg tror også at det kan ha en sammenheng med varmen! Puh... Jeg sitter nå på et kontor som har nærmere 30 grader, så jeg sjønner godt hva du mener! Men vi får bare holde ut! Høsten kommer nok raskere enn vi aner, og hvem vet, kanskje vi lengter tilbake til sommeren, og varmen... (akkurat nå tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre det men... :)

Ha en kjempefin dag!
c.AuthorAlias antiiset23. august 2002
UNNSKYLD!!!!!!!
Belager til webmaster, iset og alle andre denne dårlige spøken har berørt! skal ikke gjøre det igjen!

beklager så mye, kommer adri til å benytte dette nettstedet igjen!

må dere alle ha lykke til med videre slanking!!!!!!
c.AuthorAlias Aggi😉23. august 2002
Mornings!

Tja, mensen, vann, eller kan det være.....????? *krysser fingrene*

Ville bare ønske deg ei kjempefin helg Iset! Kos deg!

Klemmer fra Aggi
c.AuthorAlias Dahlia😉23. august 2002
Og jeg som bare for litt siden la inn kommentar på gårsdagen din *hihi*

ha en glimrende dag og helg Iset.. og stå på!!!

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias HelenaX❤️23. august 2002
Jeg ble mildt overrasket da jeg leste kommentaren denne råtne personen har skrevet i dagboken din! Snakk om å synke dypt! Jeg håper du tar det for det det er; en person med lavt selvbilde som prøver å heve seg ved å rakke ned på andre! Og jeg synes det var flott av webmaster å ta affære så raskt. Sjikanering på nettet er ikke ønsket, og aller minst i et forum der vi skal oppmuntre og støtte hverandre!

Jeg håper du får en strålende helg uten altfor mye varme, og at den personen som trakkaserte deg ber om unnskyldning!

Klem fra Helena
c.AuthorAlias Linda😃23. august 2002
Hei på deg!

Har akkurat vært inn på "Min historie" og lest om deg og din barndom. Synes det var fryktelig trist lesning og fikk vondt langt inn i hjerterota. Har en samboer som har opplevd mye trist i livet i forhold til narkotikamisbruk og vold, og ser hvordan det har påvirket han så jeg føler virkelig med deg.
Synes det er flott å lese dagboken din nå og se at du har det godt og er glad! :)

Stå på Iset, du er en flott jente!

Klem Linda
c.AuthorAlias Jannicke😈23. august 2002
Hei Iset!
Ikke bry deg om den fæle kommentaren. Hvem er det som skriver slikt? Den personen må være syk på sinnet- jeg mener, hvorfaor uttale seg slik? Nei, ikke bruk energi på å bekymre deg! (*sint*sint*)
Ellers går det jo kjempebra med deg! Under hundre- og veien videre går nok like bra! LYKKE TIL!
c.AuthorAlias Molla😌23. august 2002
Heipådeg!
Enig med du, er lei av varmen jeg også. Ikke så delikat å være på jobb og kjenne svetten renne nedover ansiktet og ryggen, akkurat! Orker jo nesten ikke å røre seg heller.

Jeg har ikke fått med med denne "kommentaren" til deg før i dag, men skjønte med en gang jeg så nic'en at her var det en person ute med kødd. Ikke bry deg filla om henne, alle her inne setter pris på deg og de gode rådene du har å gi. Dessverre kan vi alle risikere å bli "angrepet" av slike sjuke mennesker, heldigvis at Webmaster er så kjapp til å ordne opp.
Håper du får ei herlig helg, kos deg!

Slankeklem fra Molla
🙂99,3 kg

forstår ingenting

ble helt paff av et av kommentarene i går. ble kjempelei meg, aner ikke hvem denne personen er og synes det er feigt å gjemme seg bak et annet navn. aner ikke hva jeg har gjort eller sagt til denne personen. at jeg skulle bli gravid før henne?? det har jeg aldri sagt til NOEN. da har hu misforstått. skulle ønske jeg visste hvem det var slik at jeg hadde visst hva jeg har gjort. jaja jeg har sendt en mail til Webmaster ang dette, jeg finner meg ikke i slikt. hun blir forhåpentligvis kastet ut med en gang!

ellers har det gått fint både i går og idag:)

MENY IDAG:
FROKOST: proteinshake
LUNSJ: proteinshake
MIDDAG: 2 stk vegetar schnitzler med en ss lettrømme, 1 ss soyasaus og en pakke frossen broccoli.
KVELDS: en grovbrødskive med 1 kokt egg.

Jeg skal gå en tur idag dersom jeg orker, det er såå varmt. kan jo gå senere i kveld, da er det litt mildere.

håper anti iset holder seg langt unnas. har en liten anelse om hvem det KAN være, men skal sjekke det opp. forloveden min er dataingeniør, skal spørre ham om det går an.

ellers får alle ha en kjempeflott dag, og tusen takk for alle kommentarer:)
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias else❤️23. august 2002
Leste kommentaren du fikk i går! skjønner ikke at folk kan ha så lite i hode å tenke med!!!
Blir helt oppgitt av sånne..
Bare glem det du Iset, vi er her og støtter deg!!!
Så kan nå den det var bare sitte der!!
Så får vi bare håpe og krysse fingrene for at du er gravid :)
Koselig det!!
Klem og koz fra Else
Bilde
c.AuthorAlias Dahlia😟23. august 2002
Ble helt stum da jeg så kommentaren til deg i går... Men husk på at det alltid finnes mennesker som hevder seg selv ved å tråkke på andre.. og dette er helt klart en slik person!!

Uansett, så er mitt inntrykk av deg at du er en flott jente med masse personlighet og viljestyrke, og vet at dette greier du!!

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias DrBabe🙂23. august 2002
Bra, Webmaster, men jeg håper vi kan stole på at hele denne "antiiset" blir slettet dersom ingen beklagelse kommer? (Jeg tviler sterkt på at det kommer noe slikt nemlig).
Kan du da sperre for at f.eks den PCen (med en gitt IP-adresse eller en bestemt DNS) ikke lenger kan registrere seg her under noe annet nick heller? Eller må vi bare forvente flere sånne sleske folk her inne. Det skal jo litt til å stålsette seg mot slikt, da...

:-(
c.AuthorAlias Webmaster22. august 2002
Iset,

Ang. kommentar til deg fra "antiiset" som ikke passer inn med bruken og miljøet på Slankere:
Vi har sporet brukerens maskin, og brukeren har fått beskjed om å rette opp misbruket, samt beklage dette til deg.
Slankere.com er et sted for oppmuntring av hverandre, og ikke slik upassende oppførsel.

Stå på videre Iset! :-)

-Webmaster-
c.AuthorAlias ABBA❤️22. august 2002
Kjære iset!
tusen takk for hilsen i dagboka mi. Kikket igjennom de siste dagene nå. Der fikk jeg sjokk. Hvem i huleste kan finne på å skrive slikt? (antiiset) Den personen må være syklig sjalu.
Drit i det og knivingen angående de Syltynne og oss andre.

Men over til noe annet. Synes du her super flink, kjenner igjen meg selv på visse områder.
Takk for at du er du

Klem fra ABBA
c.AuthorAlias Aislin😃22. august 2002
Takk for gode råd! Blir av og til litt vanskelig å holde styr på hva man kan spise og ikke. Er så avhengig av hvem man snakker med. Men har skjønt at pasta og ris bør man spise minst mulig av. Blir vanskelig siden det er det jeg bestandig har spist. Er liksom billig og godt;( Men, men... Ser jo i speilet at det tydeligvis er feil kosthold for meg.

Men dette skal vi klare!!!

Klemmer fra Aislin
c.AuthorAlias Blåklokka❤️22. august 2002
Så koselig å se at du er tilbake her. Jeg har ikke vært her på en stund på grunn av ferie og ble kjempeglad da jeg så at du var tilbake.
Jeg ble helt sjokkert da jeg leste den ufyselige meldingen til deg. At det går ann! Det fortjente du ikke!!!
Jeg setter veldig pris på at du er her på disse sidene!
Stor klem fra Blåklokka
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei!
Leit med det kommentaren i går. Kan jo være noen som kjenner deg i og med det navnet vedkommende hadde? Selv om det sårer, så prøv å heve deg over dette! Du vet og vi vet at du er ei kjekk jente! Jeg ønsker deg virkelig lykke til!
c.AuthorAlias hecatee22. august 2002
hei, vennen!! :) :)

jeg sendte og mail til webmaster, håpte h*n ville ha fjernet kommentaren tidsnok til at du ikke ville ha sett den....
ikke bry deg om det!! tenk heller på alle oss andre som RÅDIGGER deg, for akkurat den du er!! :) :) :) :) :) :)

er lei meg på Isets vegne, OG lei meg på denne andres vegne - som jo må ha et kjedelig liv!! slik som jeg kjenner Iset så tror jeg du andre vil tjene på å ta kontakt med Iset, i ryddige former og rydde opp i det som plager deg. jeg tror ikke Iset vil slå hånden av deg, kanskje dere har mer til felles enn du aner og mulig dere ender opp som venner. Vær så snill å komuniser på en ryddig og ordentlig måte............

føler med Iset-vennen!! ikke lett å takle, men var jeg deg ville jeg overse personen og glemme hele greia om ikke denne tar ordentlig kontakt med deg - som en voksen-. all min medfølelse i dag går til deg Iset!!

tonnevis av sympatiklemmer fra Hecatee
c.AuthorAlias iset22. august 2002
hei:)

jo jeg blir iallefall mer mett av en slik shake enn av de fleste lavkalori kurene. denne inneholder ca 500 kalorier pr 2 doser, jeg bruker den morgen og lunsj, eller lunsj og kvelds. iallefall alltid til lunsj:)
du kjøper dem på helsekosten. de heter FIT proteindrikk, og det finnes også en som heter singature. den er knallgod, vaniljesmaken smaker HELT likt vaniljesaus, du kjenner ikke forskjell:)
er 2 uker på overtid idag:) håper tanta holder seg borte ja:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Cile😊22. august 2002
Hei Iset!!
Du er flink!!! Men blir du virkelig mett av sånn proteinshake??? Høres litt rart ut, men jeg har jo aldri prøvd sånt før!!
Finnes det et merke som blir solgt de fleste steder?? Kunne tenke meg å prøve noe sånt for å erstatte lunsj og kveldmat i to uker, men ikke mer. Liker å kose meg med maten jeg...
Og hva koster slike kurer???

Håper du snart tester to blå eller at tanta dukker opp. For nå har a holdt seg unna litt vel lenge. Håper du er gravid!

Klem fra Cile
😊99,3 kg

jeg er flink nå, men.....

jeg har LITT dårlig samvittighet for helgen, så veiedagen i går ble utsatt til neste mandag:) men da har jeg til gjengjeld sikkert gått ned et kilo eller to:)

sprakk litt på søndag også, spiste en snickers iskrem, drakk en liter cola og spiste litt chips, og sjokolade:(

man må jo være ærlig her inne!!!? syns jeg tjener mer på det enn å lyve......

MENY IDAG:
FROKOST: en halv boks tunfisk (spiste med gaffel rett fra boksen, kattene ble helt ville så jeg måtte gi dem halvparten for å få lov å spise i fred hihi)
LUNSJ: en proteinshake
MIDDAG: 5 stk nutana vegetar kroketter, ingenting annet.
KVELDS: tror jeg tar en proteinshake.

ser ikke dette noenlunde bra ut? jeg er ikke sulten....

TUSEN TAKK for alle flotte kommentarer fra dere alle sammen. dere er så UTROLIG herlige!!!!!!!!! dere aner ikke hvor mye dere støtter og hjelper meg bare ved å skrive noen ord:)

Skal spise middag nå, og gå en laaaang tur etterpå:)
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Cile22. august 2002
Hei Iset!
Dette går jo bra for deg! Vekta går nedover.

Har du noen oppskrifter med mat av bønner, linser osv? Kan du ikke legge ut noen hvis du har?

Og den derre "Antiiset" kunne ha spart seg for den ekle kommentaren, høres mest missunnelig ut! At folk spør deg om kosttilskudd o.l og du svarer så godt du kan er da vel ikke noe galt! Lei melding!

Klem fra Cile
c.AuthorAlias antiiset22. august 2002
UNNSKYLD!!!!!!!
Belager til webmaster, iset og alle andre denne dårlige spøken har berørt! skal ikke gjøre det igjen!

beklager så mye, kommer adri til å benytte dette nettstedet igjen!

må dere alle ha lykke til med videre slanking!!!!!!
c.AuthorAlias Aggi😌21. august 2002
Hei Iset!

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for helgen jeg. Min erfaring er at om man er ute etter et varig resultat, så er det bedre å begynne i det små og heller være flink til å bevege seg. Og det er jo du kjempeflink til :) Så får det heller være at man har små 'godissprekk' innimellom.

Ha en kjempefin dag, og stå på videre :)

Klem fra Aggi
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Ble to ganger det gitt.. så da endrer jeg denne og komponerer en liten snutt sånn på sparket :)

Iiiiiiiiiiiiset, dette greier du bra!!
Iiiiiiiiiiiiset, ha en fin dag!
Iiiiiiiiiiiiset, la solen skinne på deg!
Iiiiiiiiiiiiset, her er en klem fra meg :)

Gubben sier jeg er skrullete.. og du?? jeg tror ham *ler*
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Heisann og hoppsann Iset :)

Øhhhh, nå har jeg lagt inn så mange kommentarer rundt om kring.. at hjerne plutselig sa helt stopp!! *skratter* Hmmm, tyde på at alderen tynger det har jeg hørt...

Kommer tilbake litt senere i dag, forhåpentligvis med noe fornuftig å si *hmmmm* men uansett :)

Ha en glimrende dag Iset... og stå pål, du er kjempeflink!!!

Klemz fra oldisen Dahlia
c.AuthorAlias else😉21. august 2002
Hei!!!

Såg du hadde skrevet i gjesteboka om de som la inn bilder!!! eller ikoner.... Jeg vil bare si at jeg har MASSE!!!!!!!!!!!!!
Du kan bare høgreklikke på de som er her på Slankere og lagre de på disken din, eller ta deg en runde på nettet og søke etter cliparts...
Vil du ha noen med meg så send en mail da: else@netcom.no
Så kan jeg sende en mail med masse tinger til deg!!!!

Klem Else!!!!
Bilde
c.AuthorAlias DrBabe😃21. august 2002
Tusen takk for Shake-melding! Jeg er oppvokst som vegetarianer selv, og godt bevandret innen soyapølsenes verden. Er ikke veggis nå, men det har bare blitt slik at jeg er mye mer glad i grønnsaker enn alle andre. Av kjøtt og fisk spiser jeg nesten bare kylling, laks eller en sjelden gang litt karbonadedeig. Sånn er mannen min også, så vi lever nok som "halvveis" vegetarianere hvis man kan kalle det det.

Han Fedon SÅ sløv ut også, på tv. Jeg hadde tidligere lest om det han svarte deg om vegetarisk kosthold, så jeg sendte inn et tilsvarende spørsmål i den debatten som var etter tv-programmet på mandag, men det gadd han ikke svare på. Jeg skrev at hvis han var seriøs med dette, burde han innse at også mennesker som har valgt å hente proteinene fra den vegetabilske siden, bør få veiledning innen hvilke av disse som er "bra GI-mat".

Så da er vi enige i at han er litt dust!
Klem fra DrBabe
c.AuthorAlias hecatee😛20. august 2002
har en bekjennelse jeg da.....

har kjøpt kylling i slik frosset eske til middagssnacks i dag. "lørdags kylling" heter den visst.... eneste jeg har lyst på, og matlysten er tilbake på bunn....

ellers har jeg det kjempe fint!

må igjen si at du er ei super motiverende venn!! TAKK!!

klem hecatee
c.AuthorAlias hecatee❤️20. august 2002
heia venninnå!! :) :)

TAKK for gode råd, både her og på PM. har så sjelden PMS, kun 2-3 ganger i året og alltid sammen med syklusser uten EL. merkelig kombinasjon, men så vet jeg det jo på forhånd. TR har gruet seg for når mensen kom siden forrige mandag, stakkars det går jo utover ham.

enig i at ærlighet er viktig, både her og alle andre sammenhenger.

du er så flink til å gå tur!! HEIA DEG!! var det så at du skulle begynne på jazzercise igjen???? litt loff hjerne nå som mensen er her.... *flau* i så fall må du ha LYKKE til og satser på at det sender mange kilo fett på evig ferie!!

massevis av godklemmer fra hecatee

c.AuthorAlias verene😄20. august 2002
Hei Iset, og takk for melding til meg :)

Det er sikkert fornuftig å vente litt med veiingen ja, da er du jo bare nødt til å bli positivt overrasket kommende mandag! :D
Jeg lurer også på denne proteinshake'n - hvor kjøper du den, og hva heter merket? Og hvordan virker det? *nysgjerrig*
Kan du svare meg i min dagbok når du får tid kanskje?

Lykke til videre, du er kjempeflink!!

Klemmer fra
verene :)
c.AuthorAlias DrBabe😃20. august 2002
Hei Iset!

Klart vi skal være ærlige her inne. Dette er liksom forumet for bekjennelser av denne typen. Synes du er tøff og sterk, jeg Iset. Jeg har jo lest historien din jeg også. Dessuten er du veldig flink mellom sprekkene og det er det som vil gi utslaget i riktig retning.

Kjøper du proteinshaker på helsekosten? Kan du anbefale en smak og et merke? Tenkte jeg skulle spe på med litt proteintilskudd så jeg ikke forbrenner muskler like fort som fett.


Så du forresten debatten om fete barn i går? Der var han Fedon eller hva han heter. Han Glykemisk Index-mannen. Ganske interessant, men det synes at dette med GI er hans kjepphest. Ikke for det - jeg prøver det ut selv nå, så får vi se.
DrBabe
😛99,3 kg

lørdagens ville fråtsing

jaja da har jeg kost meg skikkelig i helgen:) litt for mye, kanskje, men jeg tar det jo igjen. dessuten går jeg mye turer og begynner snart på jazzercise igjen. gleder meg.

SPREKKEMENYEN MIN I GÅR:
FROKOST: 2 skiver slankebrød med ost
LUNSJ: 1 rett i koppen pasta med urter og ost
MIDDAG: altfor mye hjemmelaget vegetarpizza.

LØRDAGSKOS ELLERS: en liten sjokolade, 3-4 konfektbiter, en skål sjokolademousse, en neve chips og 5-6 glass cola

brusen er jo verst da. skal bytte over til light brus også i helgene nå fremover. brus er UTROLIG fetende!!!!

ellers klarte den øverste artikkelen her på forsiden av slankere.com å opplyse mitt lille hode. jeg prøver meg på lav glykemisk mat fremover. men det er ikke så lett når jeg er vegetarianer. spiser jo fisk, og bønner har jo lav GI. bruker melk og ost.
har noen et par tips? noen andre som ikke spiser kjøtt og bruker lav-gi mat?
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia☹️19. august 2002
God morgen Iset :)

Er ikke bare du som landet på litt godis *ler* men det er viktig å unne seg litt godt en dag i helgen... ellers så sprekker ihvertfall jeg.. og da sprekker jeg MYE!!

Ha en glimrende dag ihvertfall :) så skal jeg ta med tante-trynet mitt og furte et annet sted *ler*
c.AuthorAlias bompi😌18. august 2002
helgene er litt fæle :) blir ofte litt ekstra sprekker der. Men en ting, angående light-brus. Har hørt at det ikke er noe særlig bedre enn vanlig brus, kanskje t.o.m verre. Mener jeg hørte noe om at det ikke er spesielt bra for forbrenninga i alle fall, skal se om jeg finner igjen hvor jeg leste det :) men, sant som du sier, man legger utrolig på seg av brus. Har hørt om mange som bare har kutta ut brus og gått ned mange kilo p.g.a det. Jeg holder meg unna brus i uka, og lar meg selv ta noen få glass i helga. Sånn i uka, så sverger jeg til vann eller juice/nektar. Juice og nektar er jo et fint substitutt til brus på mange måter :)

Ha en fin slankeuke! :)
c.AuthorAlias verene😄18. august 2002
Hei Iset :)

Jeg lovte å bli flinkere til å legge inn kommentarer til dere andre, så here it goes *s*

Jeg må si at jeg syns ikke kosten din i helgen bar preg av vill fråtsing akkurat, med unntak av snopet da kanskje ;)
Uansett - morgen er det en ny uke, og en ny frisk. Da legger man alle fråtserier, utskeielser og sprekker bak seg, og ser fremover!

Når det gjelder glykemisk indeks, er jeg også blitt interessert i dette, sammen med ny forskning nå om at fett i maten slett ikke er så usunt som tidligere hevdet. Det er alle karbohydratene som er synderen visstnok, og for meg som ikke spiser middag så ofte, men mye (lyst) brød, rundstykker etc. er dette ganske interessant!

Her er en side du kan få litt mer info om GI, tok bare et kjapt søk, men det finnes sikkert mye mer på nett!

http://mat-no.primavi.com/ovrigt/glyk_ind.cfm

Vi tastes ;)

Klem fra verene
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002
Kjære iset – tusen takk for hilsener til meg i dagboka mi ! Og beklager at jeg har vært så treig med å svare tilbake. Jeg har rett og slett knapt vært innom slankere.com denne uka, så da har det heller ikke blitt tid til å svare på innlegg. Hjemme er jeg på tellerskrittnett, så jeg prøver å ikke være for mye på nettet hjemmefra. Da er det bra at man kan ’jukse’ litt som Ingrid Espelid Hovig sier, og skrive svarene i Word først *ss*

Jeg er så glad for å høre at du har det så bra for tiden – det fortjener du virkelig vennen min ! Har jeg forstått dette riktig, så har du hatt mer enn nok motgang gjennom livet, så det er jammen meg på tide at ting går litt din vei også *s*

Hehe – artig at du syns Nite og jeg er stilige damer *ler* Nite er iallfall helt råstilig – den dama er bare kjempeherlig ! Da jeg traff henne forrige tirsdag, så gikk det vel kanskje to tiendeler av et sekund før vi var som gamle kjente *ler* Fantastisk dame, Nite !

Kjære iset, jeg skulle ønske jeg kunne treffe deg også. Synd at Stavanger er såpass langt unna. Men hvem vet – en dag kanskje vi treffes !?? Du hinter noe om dårlig råd, så jeg antar at du kanskje ikke har råd til å være med på oktobertreffet ? Det er isåfall innmari synd, for jeg tror vi kommer til å få det råmorsomt !

Og du – ingen grunn til å unnskylde for at innlegget ditt kom inn flere ganger vel – det er sånt som skjer for oss alle iblant det..! *ss* Når det har skjedd meg, syns jeg det er innmari dumt at vi ikke kan slette innlegg, så jeg har sendt en e-mail til webmaster med spørsmål om vi ikke kan få en mulighet til å slette innlegg som har kommet inn flere ganger.

Skjønner hva du mener med at man får i seg lite protein som vegetarianer. Jeg er også vegetarianer (har bare vært det i noen måneder, men forblir det nok resten av livet) og blir noen ganger fortvilet når jeg leser om dette lav GI prinsippet, som for oss vegetarianere er mye vanskeligere å følge enn for de som ikke er det… Prøvde meg på en mail til Fedon ang hva han anbefaler for vegetarianere, og fikk et svar som i bunn og grunn sa: Det er ikke noe poeng i å være vegetarianer – mennesker er ikke skapt til det – hvis du absolutt skal være vegetarianer, anbefaler jeg at du kontakter en konsulent på mitt senter… Yes, da var jeg superimponert.. Tror ikke Fedon er den ’guden’ som han av mange får status som her inne…

Ja, nå ser man hvordan det går når man ikke er inne på noen dager. Da blir til gjengjeld svaret meterlangt *ler* Beklager det iset, og håper at du orker å lese alt !

Vennen – jeg leste forresten din historie… Sterke saker…. Når jeg føler meg klar for det skal jeg også dele min historie, men er nok ikke klar for det ennå… Du er tøff som står frem med historien din på den måten. Takk for at du deler med oss.

Vi ’snakkes’ vennen, og jeg håper denne oppturen din (humørmessig altså) varer og varer og varer og varer og varer og varer og….. You get the picture, right ??

Stor klem fra NasseNøff


😌99,3 kg

veiedag på mandag

jeg kan ikke veie meg før mandag pga jeg skal overnatte hos forloveden i helgen (vi bor ikke sammen, skal flytte etter jul). men jeg er veldig spent:)

har gått laang tur idag, 1 time. svetten haglet, det var så utrolig varmt idag!

vi gikk forbi huset der Morten Johnsen ble drept, la på blomster. jeg visste godt hvem han var, var med ham da jeg var mindre. husker jeg var såååå forelsket i ham, og han skulle skrive i skoledagboken min, så så han at jeg hadde skrevet et hjerte med navnet hans inni. jeg trodde jeg skulle dø hehehe.
vet ikke om jeg skal i begravelsen i morgen, tror ikke jeg orker. etter at pappa døde har jeg blitt livredd alt som har med begravelser å gjøre. dere kan lese mer om akkurat dette på min historie.

MENY IDAG:
FROKOST: 1/2 grovt frokostbrød med sardiner i olje
LUNSJ: 1/2 proteinshake
MIDDAG: gryterett med vegetariske "biffbiter", ris og grønnsaker i en slags fløtesaus (frysevare).

naboen kom nettopp til meg med et hjemmelaget slankebrød, det er såå godt og mettende, tror oppskriften ligger inne her. ikke jeg som har skrevet den, men jeg tror det er den. det var det brødet som det stod om i hjemmet for noen måneder siden.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hecatee😃16. august 2002
Heia venninnå!! :):):):)

TAKK for mailen, har nettopp lest den!! :):):):)

slankebrød skal jeg prøve, alt for å gå ned i vekt.... nesten. ikke at jeg hopper på noe hurtigkur, altså!

du er så flink til å trimme - STOLT av deg!!

håper du får en fin dag i dag, uansett om du går i begravelsen eller ikke. GOD og forfriskende helg!!!! satser på at vekta di er enda lavere til mandag!! tvi tvi

har fått svar på blodprøvene i dag, og det er helt perfekt - i følge legen var forrige svar feil da de hadde testet samme blod for noe annet først. samtidig fikk jeg vite at jeg kun hadde hatt utskrapning på ene siden, og hvis mensen ikke har kommet til mandag forlangte legen en morgenurin..... HÅPE HÅPE!! :):)

tonnevis av godklemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Aggi16. august 2002
Hei Iset!

Jeg har nettopp lest historien din, og ville bare gi deg en klem. Håper du får en fin helg med darlingen din.

Klem fra Aggi.
c.AuthorAlias Carinato😊16. august 2002
Hei Iset!

Ønsker deg lykke til dersom du går i begravelsen i dag!!
Ellers så spiser jeg litt av det slankebrødet du snakker om , og det er faktisk ganske godt, selv om det er et mareritt å bake...min samboer fant et som jeg hadde lagt i trappa hjemme, etter å ha tatt det opp av frysern, og han lurt på hva i all verden er dette, siste ladning ble ikke så pen,kan man si*ler*
Men gode er de, og perfekt for en litt "treg" mage!!!

Ha ei fin helg, vi sender barna med foreldre på hytta, og skal kose oss i finværet med å male hus, og drikke litt et eller annet.....*S*
c.AuthorAlias Dahlia😌16. august 2002
Heisann Iset :)

Vet du... enkelte begravelser er vanskeligere enn andre.. særlig når det gjelder unge mennesker...
Og det er bare du som vet om det er riktig for deg å møte i begravelsen i dag eller ikke. Men vit at du har med deg varme tanke om du drar dit :)

Ønsker deg en fin helg med med mye kos med nesten-sambo

Klem fra Dahlia

Ps: var akkurat inne på SG.. tror jammen vi heter det samme sånn in real life jeg gitt :)
😄99,3 kg

er så glaaaaad

vet ikke helt hvorfor, men jeg er bare så godt humør for tiden, det er så deilig:) livet er herlig, slankingen går som en drøm, været er fint, har masse energi til å gå turer hver dag, jeg og forloveden er like nyforelsket etter 5 år, jeg elsker kattene mine, har en flott mor og bror som er glad i meg, jeg har så mye å være takknemlig for. er det da mulig å være nedfor? NEI:) tralala.

OG EN TING TIL: i går røyk fryseren på jobb, og gjett hvem som fikk med seg hjem 6 BÆREPOSER med frossenmat hjem? vegetariske pølser, burgere, falafel, pizza osv. Fryseren hjemme her er STAPPFULL av gratis mat. jeg fikk for minst 1500/2000 kr gratis!!!! :)


MENY I DAG.
FROKOST: Frokostblanding med soyamelk (urk begynner å gå alvorlig lei nå altså)
LUNSJ: en banan før gåtur, et frokostbrød med ost etterpå.
MIDDAG: var ute med jobben. spiste spaghetti med reker, chili og hvitløk, samt et rundstykke.

HA EN FLOTT DAG ALLE SAMMEN, MÅTTE DERE VÆRE LIKE LYKKELIGE SOM JEG ER:)

ps: har lagt ut min historie på "min historie". så at Hecatee hadde gjort det, tenkte jeg og skulle gjøre det:)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😌15. august 2002
God morgen Iset :)

Alltid hyggelig med motivasjonskommentarer :) Vet du... så sitter jeg jammen å vurdrer å kjøpe meg sånn digital vekt... Vekta står helt stille.... kanskje det hjelper med nymotens dingser? *ler*

Og neste år Iset... da skal du bruke 3000 kroner på splitter ny bikini :) Det fortjener du! Ha en glimrende dag og en klemz fra Dahlian :)
c.AuthorAlias hecatee😑14. august 2002
ååååå vennen!!!!

skjønner deg så godt. sterkt av deg å dele historien din! FØLER SÅ INDERLIG MED DEG!!

Du er en herlig humørfylt, gledesspredende og NYDELIG jente!! STÅ PÅ !! støtter deg uansett hvilken vei det går. NEDOVER med vekta og OPPOVER med resten av deg!!

klem hecatee
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei!
Så flott da at du har det fint! Ta vare på den følelsen.
Jeg har lest historien din. Den var gripende. Du har jammen ikke hatt det lett. Så fint at du klarte å sette ord på det og ville dele det med oss. Jeg vet også endel om dårlig selvbilde og lav selvtillitt, men av helt andre grunner enn du. Jobber kontinuerlig med saken. Det er nok bare tid og jobbing som skal til. Tilslutt blir vi slanke, sterke, selvsikre kvinner du og jeg!
Lykke til videre!
Hilsen Monica
c.AuthorAlias Aggi😊14. august 2002
Hei Iset!

Vet du hva? Jeg er helt enig med deg. Livet ER herlig. Håper denne følelsen varer leeeeenge. Noe som er litt dumt er at jeg fikk så enormt lyst på OSTEKAKE! Must be strong, must be strong... Kan ikke skeie ut allerede første dagen, tihi.
Kos deg i kveld da Iset!
Klem fra Aggi.
😊99,3 kg

fornøyd jeg:)

enda mer ned. vil ikke gå for fort. dette er passe:)
takk for alle kommentarer, det varmer og støtter:) hadde strevd voldsomt uten dere altså!!!!

TAKK!

MENY IDAG:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
LUNSJ: proteinshake
MIDDAG: proteinshake
KVELDS: en skive dersom jeg orker.

drikker proteinshake på jobben for det er lettere, vet ikke hva jeg ellers skal spise der. men shaken er suuuuper mettende. var mett i 5 timer i går etter shaken.

ha en flott dag alle sammen, Iset sender masse slankevibber til alle:)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Cile😃14. august 2002
Hei Iset!
SÅ flink du er! Lurer på en ting, ser du drikker protein shake. Hva er det og hvor mye proteiner inneholder det?

Skal være flink selv, spise mindre hvetmel mat, og masse bønner og linser med et høyt proteininnhold.
Mamma har gått ned 15 kg ved å legge om kostholdet til å spise ris, bønner, fisk og sånn. Bønne og linsekaker er utrolig godt! Har nesten lyst til å innvitere gubben og meg sjøl på middag over gardsplassen... Men får vel heller få oppskrift av ho.
Skal legge ut oppskrift på linsekaker etterpå.
Klem fra Cile
c.AuthorAlias Aggi😉14. august 2002
Bra jobba Iset!
Tusen takk for tipset om denne supre siden på SG. Jeg kommer til å følge med deg og de andre. Sender deg et lass med slankeoppmuntringsklemmer :) Aggi.
c.AuthorAlias NasseNøff😃13. august 2002
Heisann hoppsann sprudle-iset ! *ss* Tusen takk for koselig hilsen ! At du er i kjemphumør for tiden er det ingen tvil om, og det er SÅ motiverende og godt å lese. Det er jo så deilig når man føler at alt går den rette veien, og at alle 'guder' er på ens side. Stå på vennen - dette går jo aldeles strålende. Håper bare ikke du har tenkt til å leve på proteinshake så altfor lenge - det er ikke den mest heldige måten å gå ned i vekt på. Det er én ting å erstatte et måltid pr dag med en slik shake, men å leve nærmest kun på det tror jeg ikke er sunt verken for kroppen eller hodet... Håper ikke du blir fornærmet når jeg sier det, jeg sier det bare fordi jeg bryr meg om deg. Det beste er å la kroppen få noe mat å jobbe med nemlig, for ellers roter man det til med forbrenningen...

Ønsker deg lykke til videre, og en god tirsdag !

Stor klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias Hecatee❤️13. august 2002
Nå ble jeg kjempe glad på dine vegne!!!! SUPERT at vekta daler!! FANTASTISK!! :):):):):):)

synd med den neg testen, men som du selv skriver så er ikke håpet over enda!! Har et nydelig bilde på PC'n, med 3 sommerfugl babyer på, det er for stort så jeg kuttet det ned til kun 1 baby.... søt?? våre barn blir søtere!! :):):):)

TR har funnet frem syklene igjen, så nå skal det trimmes!! Jeg syndet stort etter jobb i dag... står i dagboka..... SKJEMST over meg selv!! ellers er jeg på vei hjem for å lage middag og senere skal jeg svømme. DEILIG!! Føler med deg som er på jobb nå, tenker masse på deg!!

knusegod megaklem fra hecatee
Bilde
c.AuthorAlias Dahlia😊13. august 2002
Sier det her oxo :)

GO ISET, GO ISET, GO ISET :) :)
c.AuthorAlias HelenaX😄13. august 2002
Hei Iset!

Jeg skammer meg litt for at jeg ikke fikk gratulert deg på dagen for to-sifret, men jeg håper det ikke er for sent;
*G*R*A*T*U*L*E*R*E*R* *S*Å* *M*A*S*S*E*
Kjempebra jobbet, Iset! Og veldig bra at du har funnet en måte å gå ned i vekt på som er riktig for deg! Det ser ut som du er full av slankevibber nå, og det har du ærlig fortjent nå! Den som venter på noe godt (motivasjon), venter ikke forgjeves :-)

Stå på videre, Iset! Nå er du virkelig godt i gang!

Klem fra Helena
❤️99,8 kg

dette går rette veien:)

Jeg er så lykkelig og motivert for tiden, at det er nesten skremmende!!!!! :)
er bare redd de gode dagene skal ta slutt, men da vet jeg at jeg kan komme inn hit og få støttende kommentarer, så da klarer jeg de vanskelige dagene også:)

MENY I GÅR:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
MIDDAG: 1 stekt laksefilet med 1 bakt potet og broccoli.
DESSERT: 1 skål med dream vaniljeis
KVELDS: 1/2 horn med pesto, egg og litt majones.

MENY I DAG:
FROKOST: frokostblanding med soyamelk
LUNSJ: 1 protein shake (suupermettende!!!)
MIDDAG: 2 vegetarscnitzel med 1 bakt potet med masse grønnsaker og litt lettrømme
KVELDS: ingenting. orket ikke.

nå skal jeg snart på kino og se "murder by numbers", i luksus-salen, verdens beste kinosal, med mahognibord mellom hvert sete og lenestoler i skinn:) hihi.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia13. august 2002
Hei Iset :)

TAkk for at du tipset meg ang. denne siden. Har opprettet dagbok.. og gyver løs på dagene med vektreduksjon..

Lykke til du oxo :)
c.AuthorAlias hecatee😃13. august 2002
kjære vennen!!

Du har full tilatelse til å kjefte på meg om det trengs!! noen må jo holde meg i ørene, og siden mannen ikke gjør det er du nå ansatt!! vil ikke bli sint på deg tilbake, men blir glad for en oppstrammer - konstruktiv kritikk er bare bra!!

keep up the good work girl!! NÅ MÅ du snart teste positivt!!

natta klem fra sultne hecatee
c.AuthorAlias Hecatee❤️12. august 2002
Hei, venninnå!!!!

SÅÅÅÅÅÅ flink du er!!!! Din entusiasme smitter!!!!
DU er så heldig som er under 100!! Nå er det bare å rase videre ned mot 80!! Støtter og motiverer deg om du trenger det!!

klem fra hecatee, som også er på godfot med vekta i dag!
❤️99,8 kg

jippi under 100 tallet:)

jeg venter mensen rett rundt hjørnet, så kroppen holder nok på endel vann også:)

jeg er inni en meget god periode nå. har vært endel sulten, men hatt viljestyrke til å holde meg til sunn mat. jeg orker ikke kalori telling, glykemisk indeks (følger det bittelitt, bruker fruktose) eller veiing av mat. skyt meg heller. hehe.
jeg spiser det jeg vil, når jeg vil, men visse mattyper er strengt forbudt den første tiden, iallefall de første par månedene. må få det ut av systemet. blant annet sjokolade, chips, brus og annet snop.

har byttet ut fet mat med mindre fet, som feks iskrem med dream yoghurt is og chips med lett mikro popcorn.

tar vel av ca 2 kilo i måneden, men det er jo ca 20 kilo til neste sommer, og det er jo kjempebra. i tillegg kommer jeg til å holde vekten når jeg slanker meg så sent. jeg er i ferd med å forandre kostholdet mitt, IKKE slankekur.

har slitt med spiseforstyrrelser (tvangsspising) i 10 år nå, og tenk, jeg er bare 22! hele livet mitt har dreid seg om mat, og jeg har selvfølgelig lagt på meg jevnt og trutt (og jeg har vært en jojo slanker).
nå skal jeg klare dette, men å slanke seg fort er ikke smart i mitt tilfelle, da er jeg sikret å gå opp igjen. skal ikke grine om jeg går ned 1 kilo på en måned, så lenge det er et kilo NED og så lenge det holder seg nede. og så lenge jeg vet jeg har spist sunt og ikke skeid ut mer enn nødvendig.

klarer jeg ikke dette nå, så føler jeg livet mitt er i ferd med å ødelegges. min beste ungdom er nå, og jeg vil ikke sitte når jeg er 40 år og tenke på at min beste ungdomstid ble ødelagt av fedme og spiseforstyrrelser. min mor hjelper meg, hun har hatt anorexia og bulimi i 7 år, (kom seg utav det da hun ble gravid med meg), og hun ser problemene mine bedre enn noen andre.

DETTE SKAL JEG KLARE!!!!!!!

MENY IDAG:
FROKOST: frokostblanding med vanilje soyamelk
LUNSJ: 1 pakke nudler med rekesmak
MIDDAG: gratinerte tortillas (har lagt ut oppskriften på "middager")
MELLOM: 2 fersken, noen cherry tomater

klokken er bare 16, men jeg har planlagt menyen, men dersom jeg spiser noe mer, blir det i så fall en ekstra skive, kanskje med pesto.

HA EN GOD DAG ALLE SAMMEN, HÅPER DERE ER LIKE LYKKELIGE OG MOTIVERTE SOM MEG AKKURAT NÅ! :)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️12. august 2002
Kjære iset - takk for enda en hilsen ! Dessverre så bor jeg ikke i Stavanger nei, jeg bor i Oslo. Men er jeg i Stavanger en gang, så kommer jeg og hilser på deg ! Jeg får se hva jeg kan finne av vegetarprodukter her i Oslo - det skal jo finnes Vitamina her også.

Og så - ikke minst : G*R*A*T*U*L*E*R*E*R med å ha passert den magiske tre-til-to-talls grensen !! Jeg er kjempeglad på dine vegne !! *ss* Det er helt klart at du har viljestyrken og motivasjonen på topp nå, og det er akkurat hva du trenger ! Jeg gleder meg til å følge med deg videre nedover.

Må si som Nite at det skjærer meg i hjertet å lese at du har strevd med spiseforstyrrelser i over halve livet ditt... Som Nite sier - du er jo så ung kjære deg - det er jo nå du skal nyte livet og ha det godt... Jeg er så glad for kjæresten din, og at du har et godt forhold til din mor. Og husk hva jeg har sagt - du må bare sende meg en mail - jeg er her for deg jeg hvis du føler for å snakke med noen som har vært gjennom noe av det samme.

Ha en strålende dag iset !

Stor klem fra NasseNøff :o)
c.AuthorAlias Betty😉11. august 2002
Kjære Iset!

Gratulerer med under 100!Du er så flink og eg blir stadig imponert over deg! Jeg tror du nå har funnet den rette veien for deg å gå til et sunnere og lykkligere liv. Er så glad for at du går ned, men viktigst av alt har det bra!! For det er jo tross alt det viktigste. Jeg heier på deg!

Ha en god og sunn uke!

Klem Betty!
c.AuthorAlias vår11. august 2002
Hei, Iset
jeg oppdaget akkurat at du har kommet tilbake. GRATULERER MED UNDER HUNDRE!!!!!!
Jeg har også kommet tilbake hit, med halen mellom beina, jeg da. Nå skal jeg prøve å komme meg under hundre jeg også. Så flott at du har greid det alt!

Klem fra Vår
c.AuthorAlias hecatee❤️11. august 2002
hei, vennen!!!! :-)

tenker masse på deg! skal motivere deg, jeg, om du får en dårlig dag! er der for deg, kjære!

har all tro på at du klarer å gå ned til ønsket vekt, for slik jeg kjenner deg har du en sterk viljestyrke. om det svikter litt en dag, skal jeg gi deg av min viljestyrke alt du ønsker!

styrkende klem fra hecatee
c.AuthorAlias nite10. august 2002
Hei kjære iset. Først takk for svaret ditt i dagboka mi. Det er alltid veldig herlig med komplimenter, og når du sier jeg er så stiiiilig, ja så tar jeg dine ord til meg, og sier takk, ja i dag føler jeg at jeg har vært sååååå stiiiiilig også (ikke spør sønnen, han mener ikke jeg er stilig (jo kanskje litt da))

Så litt alvor. Mitt hjerte gråter når jeg leser at du har siden du var lita jente sliti med spiseproblemer. Du vet dette kommer som mangel på noe annet, og det har du tydligvis bøtter og spann erfaring av.
Huff, jente, du er så ung, og du skal leve nå. Leve videre, og hvis det vil hjelpe deg med selvfølelsen å gå ned i vekt, ja så skal du selfølgelig det.
Ta imot den hånden som Nassenøff strekker ut. Kanskje det er akkurat den du trenger. Erfaring om det samme vonde, kampen om overvekt og masse humor - 3 ting på en gang,det går jo ikke. Jo Iset, det går det.

Nå er du igang med å kvitte deg med unødvendige kg. Du har en kjæreste som elsker deg, du har god kontakt med mamma (tror jeg ut fra hva du skriver) og det vonde er vel forhåpentligvis passè.

Når jeg leser om deg, og dere som har hatt en dårlig start, så er mine siste ord i min dagbok i dag, rettet direkte til dere.

Klem Nite
❤️101,4 kg

riktignok er klokka strax ett om natta, men.....

sitter her på fredags natta og venter på at en skrekkfilm skal begynne på TV3:) hihi. jeg elsker skrekkfilmer, selv om jeg må se den helt alene:(

Meny idag:
FROKOST: frokostblanding med vanilje-soyamelk
LUNSJ: en halv proteinshake med sjokoladesmak
MIDDAG: 1 vegetar scnitzel med ovnsbakte potetbåter med chilisaus over (kjempesnadder)
KVELDS: en skive med pesto på

MELLOM MÅLTIDER: en halv liter moreller og ca 7-8 små plommer.

føler jeg har spist veldig mye idag, men når jeg ser på menyen ser det ikke så verst ut:) har sluttet å spise meg OVERmett, slutter når jeg kjenner at jeg er met, og spiser saaakte, spiser alt med kniv og gaffel, og legger gaffelen ned for hver bit.

GOD NATT:)

ps: veier meg i morgen tidlig, men jeg skal ha mensen nå (er litt på overtid) så jeg er nok ganske oppblåst, har ikke de største forventnigene.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002
Kjære iset - tusen takk for hilsen. Før jeg fortsetter må jeg bare spørre om en ting før jeg glemmer det - hvor får du tak i vegetar vårruller osv. Jeg vet at Life kjeden har en del produkter, men har ikke sett vårruller...

Så til innlegget ditt. Kjære deg iset, jeg kjenner meg skremmende godt igjen i det du skriver. Jeg hadde også en barndom som var preget av alkoholisme og vold... Min pappa døde 6.mai 1990, og jeg hadde det som deg. Jeg gråt ikke, viste ingen følelser, ingenting. Egentlig var jeg nesten glad for at han døde, for jeg var sikker på at livet mitt skulle bli mye bedre uten ham. Det høres så brutalt ut, men du som selv har vokst opp i et hjem med alkohol og vold skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg har masse å fortelle deg og 'snakke' med deg om når det gjelder dette, men vil helst ikke legge dette ut på nett. Hvis du vil kan du sende meg en e-mail på lilletater@hotmail.com, så kan vi 'snakke' om dette litt mer privat.

Jeg er glad for at du har en flott forlovede og at dere elsker hverandre. Det hjelper så godt å møte en mann som viser en at det faktisk finnes flotte menn der ute. Og med mange gode venner i tillegg, så har du jo et stort og flott nettverk rundt deg. Dette kommer godt med ! Forteller deg mer om dette hvis du sender meg en mail.

Du er kjempeflink med slankingen vennen, dette kommer til å gå helt strålende ! Og det er klart vi skal sprade i bikini neste sommer - det må vi ha som et mål !! *ss*

Ha en flott dag du også Iset, og en god søndag i morgen !

Klemmer fra NasseNøff
Bilde
😌101,4 kg

motivert ja:)

idag har slankingen og motivasjonen vært på topp. slik er det jo ikke alle dager, men nyter dagen idag iallefall:)

MENY TIL NÅ (kl 16.00)

FROKOST: frokostblanding med lettmelk og fruktose-syltetøy, 1 glass økologisk appelsinjuice
LUNSJ: en halv baguett med et halvt kokt egg, 1 fersken
MIDDAG: 1 vegetarisk vårrull med wok mix med couscous og grønnsaker.
KVELDS: 1 plomme, 1 skive med pesto

i går gjorde jeg og ei venninne en avtale om å gå en lang tur på minst en time sammen 3 dager i uken. skal begynne på den første turen i kveld:)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite10. august 2002
Stikker bare innom for å si at jeg følger med deg, og synes det er flott at du nå går igang med gåtur flere ganger i uka. Det er en for for aktivitet som er hyggelig og man føler man kan være seg selv. Det blir liksom ikke helt det samme med treningstudio. Dette skal jeg heller ta opp igjen når jeg kommer inn i den gamle aerobik-drakta mi.

Jeg har også startet å gå, og går fra Sognsvann i Oslo hver tirsdag kl.19, og tror det kommer flere neste tirsdag. Så hvis du holder til i oslo (og venninnen din, kanskje tilfeldigvis : Hecatee) så er det fritt fram om man ønsker å være med (kan lese om dette i dagboka mi)

Hvis ikke sees vi her inne.

Hilsen nite
c.AuthorAlias hecatee😊8. august 2002
Hei, vennen!!!!

Stilig nettsted! har tenkt å teste det ut. Tror at om jeg benytter dette stedet får jeg en STOR motivator. Igjen TAKK!

LYKKE til med slankekuren! Håper vi klarer å nå målene være! tvi tvi!
😌101,4 kg

ikke Bergen allikevel

oppstod familieproblemer i siste liten, som jeg måtte ta meg av, men det gikk heldigvis bra! men derfor har jeg ikke skrevet inn her heller.

Veier meg på mandag og hver dag/annenhver dag fremover. før veide jeg meg bare en gang i uken, men det ble en sovepute for meg, for da kunne jeg sprekke på tirsdagen og tenke "jaja det er jo en uke til veiing, kan kose meg litt i et par dager og så skjerpe meg kraftig".

har funnet ut av å veie seg hver dag passer best for meg, for da passer jeg bedre på. men det er jo klart at det ikke passer for alle:)

MENYEN MINM IDAG:

FROKOST: frokostblanding med lettmelk
LUNSJ: noka dietten med vanilje smak
MELLOM: et rundstykke med pesto (NAAAAAM det var godt!!!)
MIDDAG: spaghetti med vegetarisk kjøttsaus (vegefarse)
KVELDS: to runde knekkebrød med fiskepudding og paprika pulver

har vært så SINNSYKT sulten i hele dag, vet ikke hva jeg skal gjøre... har ikke lyst på søtt, men bare mat, mat, mat, mat....

jaja det går nok over snart:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃6. august 2002
Hei du ! Synd at det ikke ble tur til Bergen, men det er klart at familien kommer først. Håper ikke det var noe alvorlig, og glad for at det har ordnet seg igjen *s*

Menyen din ser jo svært bra ut den da *s* Skjønner godt at det kan bli slitsomt når man føler seg sulten hele tiden. Da er kampen mye hardere liksom. Men med viljestyrke og avledningsmanøvre, så er jeg sikker på at det går bra ! *s*
Og med fare for å mase for mye om dette her, så er det veldig lurt å drikke masse vann. Det gir også en metthetsfølelse nemlig, i tillegg til alle de andre positive effektene vann har *s*

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias HelenaX😃6. august 2002
Hei Iset!

Jeg tenkte jeg skulle stikke innom og gi deg en stor pakke med viljestyrke :-) Her har du den;

*V*I*L*J*E*S*T*Y*R*K*E*

Akkurat nå om dagen går slankingen like lett som den gjorde de første kiloene i januar, og det er utrolig deilig å være tilbake i slik "slankemodus". Håper du får den følelsen snart også, det er vanskelig å slanke seg når man går rundt og er sulten!

Ha en fin dag og lykke til videre nedover :-)

Klem fra Helena
😊101,4 kg

reiser til Bergen!

Jeg reiser på ferie til Bergen en uke, og jeg tror ikke de har internett der. så jeg kan ikke skrive inn i dagboken førom ca en uke. og de har MYE god mat:( men jeg skal iallefall holde meg borte fra sjokolade og slikt, og heller spise normalt. men uansett, jeg skal ta dette sent, ikke 10 kg på en måned, men sette meg frist til neste sommer med iallefall 20 kg! det klarer jeg!

her er varmen uutholdelig, prøvde å sole meg, men måtte gi opp. herregud, det er minst 30 grader i skyggen!!! skulle vært på stranda, men da må jeg gå i bikini (uæææææææ).:)

dere får alle ha en fabelaktig dag:)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😉1. august 2002
Hei på deg, og god tur til Bergen! Høres meget fornuftig ut og ta ting over lang tid ( selv om det hadde vært behagelig å våkne opp en morgen og ha gått ned 10 kg i løpet av natten...) . Håper turen blir super! sef :)
c.AuthorAlias NasseNøff😌1. august 2002
Hei på deg ! Er bare innom for å ønske deg god tur til Bergen *s* Kos deg med ferie - krysser fingrene for utypisk Bergensvær !! *ler*

Klem fra NasseNøff
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.