← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ingvild

51 år160 cm7 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start65,8 kg
Sist65,5 kg
Endring−0,3 kg
BMI nå25,6
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. september 200116. januar 2002
65,5 kg

Nytt år - Nye muligheter !

Heisann :)
Har ikke oppdatert boken min på en stund, så nå er det på tide ! På mandag begynner jeg på kostholds kurs på Sats, så det skal da vel bli ordnings på kostholdet mitt, håper jeg ! Hovedproblemet mitt er at jeg spiser for lite. Å når det skjer tviholder kroppen på alt fettet (selv om du går ned i vekt). Å muskelmassen vil jeg nødig miste, så det er egentlig bare å spise.. Dessuten er jeg skikkelig godtesyk, og om kveldene er jeg nesten desperat etter godis. Hjelper desverre ikke med krom heller. Men tar gjerne imot tips !!??
Vel, skal se om jeg får skrevet noe mer ikveld. Nå er det tid for skole :) Ønsker alle som tar seg tid til å lese dette : En flott dag !!!

Klem fra Ingvild
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth16. januar 2002
Heisann,Ingvild :)) Så artig å se deg igjen da :) Har jo blitt så mange nye,flinke medslankere og det er så koselig at noen av de "gamle" dukker opp igjen :) Skal følge med deg jeg,blir spennende å høre om hvordan dette kostholdskurset på Sats er,du deler vel litt med oss håper jeg :)
Ellers er det dette med å spise mye nok,at det skal være så vanskelig,ikke sant? Prøver selv å holde meg til 3-4 timers regelen,men det er jo ikke alltid så gjennomførbart... Ha en fin dag Ingvild,vi "snakkes" vel :) Klem,Elisabeth.
63,8 kg

Nærmer seg slanketreff

Ja nå går det fort frem mot den 20, og vi vil ha flere påmeldte til slanketreff (et treff der vi ikke skal slanke oss, men koooose oss:)
Det er viktig at de som skal være med gir beskjed til Victoria eller meg.. Litt greit å vite hvor mange vi blir med tanke på bord bestilling osv :)

Ellers går alt bra med meg ! Trener å spiser :)
I helgen skal jeg jobbe nattevakter så det blir ikke så mye tid til trening da...
Ønsker dere alle ei herlig helg !!
Klem fra Ingvild
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin9. oktober 2001
Hei!
Ser du er i siget! Kjempeflink jente!!! Fortsett i samme treningsånd du!!!!
Ha en god dag!
Nin
c.AuthorAlias Amorica6. oktober 2001
Hei!

Heldige dere som skal på treff!!! Håper at det blir kjempekos jeg...Det gjør det helt sikkert! :)

Selv var jeg jo på treff med Minelli, RH og Modah for et par uker siden og det var bare kjempekos:) Morro å treffe noen slankevenner her inne fra.

Har dere ikke mange påmeldte da? Jeg syntest at det var så mange for en tid tilbake jeg....Uansett, gøy blir det nok!

Håper du får en fin helg! Stå på videre!

Klem fra amorica
c.AuthorAlias modah5. oktober 2001
Heisann!

Jeg får nok ikke blitt med på slanketreffet*snufs*Begynte å jobbe for en mnd siden og så har jeg arbeidshelg den helgen....da også,det blir hver helg framover og har vært siden jeg startet!
Så jeg får satse på at det blir et treff senere jeg da,hadde jo belaget meg på å bli med,men dere får kose dere da,blir sikkert koselig!
Klem fra modah
c.AuthorAlias Sola5. oktober 2001
Hei Ingvild.

Joda jeg skal være med på Slanketreffet den 20.10, kunn 15 dager til det jo!!! Det blir veldig spennende å treffe dere andre medslankere ja. Jeg blir ikke med i pirbadet men ute å spise. (hum.. hum ... ingen treneing bare spising..... *smile)

Grattis med vektnedgang og ny vektklasse, herlig.
Håper du får en kjempefindag og helg.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Minelli5. oktober 2001
Hei Ingvild!

Hvor mange er dere som skal på slanketreffet nå da? Synes det er kjempemodig å stille opp i Pirpadet lettere lettkledd. Er ikke sikker på om jeg ville vært så tøff!

Morsomt blir det nok garantert!

Ha en kjempefin helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Victoria5. oktober 2001
Hello Honey :-)

Jeg regner med at du kommer på slanketreff.. hehe.. Det skal bli gøy, om det så bare skulle være vi to som dukker opp ;-) Gleder meg til å se deg, og oppleve Trondheim!

Stor klem fra meg
63,8 kg

Snart slanketreff :)

Bare litt over to uker til slanke treff :-) Det blir spennende å se ansiktene bak dagbøkene :))
Med meg går alt bra med for tiden, sliter litt med kostholdet. Spiser for lite. Vekta går ned, men fett prosenten går opp.. Kroppen blå holder på fettet, fordi jeg spiser for lite.. I følge kostholds programmet mitt skal jeg spise over 2000 kcal hver dag !! Jeg syns jeg spiser mye, men jeg trener jo hver dag, så jeg trenger vel mer mat. Er ihvertfall drit lei av brødskiver !!! Får ikke spist middag i hverdagene, så det går stort sett på brødskiver hele tida.. Sikkert derfor jeg "taper" noen middags kcal der..Nå spiser jeg Ryvita med solsikke frø, og de er kjempe deilige :)
Prøvde meg på en joggetur forrige helg..Det var altså ikke noe for meg..Blodsmak i munnen etter 4 minutter, og lufta var så kald at det var vondt å trekke inn luft.. Da er det beder med en joggetur på tredemølle..
Vel, nå skal jeg lese litt i dagbøker, og se hvordan det går med alle med slankere :-))
Ønsker alle en deilig dag..Her skinner sola :)
Klem fra Ingvild
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Victoria3. oktober 2001
Hei lille venn :-)

Jeg har vært treig med å skrive i det siste men nå er jeg her igjen.. Jippi! Er glad jeg har klart å holde vekten jeg.. Har ikke vært like flink som deg men! Jeg gleder meg så masse til å besøke deg og slanketreffet, ikke lenge til nå.... Kanskje vi sees på icq i kveld?

STOR KLEM FRA VICTORIA
c.AuthorAlias Minelli3. oktober 2001
Hei, hei Ingvild!

Jeg spiser faktisk ikke så lite, akkurat passe mye til at jeg kan spe på med noen energirike rosiner på kveldstid! Vanligvis spiser jeg jo ikke bare salat til lunsj, men i går hadde jeg ingen knekkebrød, og brød med cottage cheese frister liksom ikke like mye! Men, godt at du passer på meg!

Er helt enig, jogging er ikke mye morsomt! Da foretrekker jeg heller å gå en rask tur!

Spennende med slanketreffet da! Jeg møtte amorica, RH og modah for noen uker siden, og vi hadde det kjempehyggelig! Virkelig artig å se hvordan hverandre!

Det er viktig ja å få i seg nok kalorier når man trener, ellers forbrenner kroppen muskelmasse. Siden det er musklene som står for størstedelen av kroppens kaloriforbrenning, så får man lavere forbrenning jo mer muskler man mister istedenfor fett! Kanskje du ikke bør trene så mye om du ikke klarer å spise mer?

Ha en super-duper dag, Ingvild!

Klem fra Minelli

64,3 kg

Jeg er her fortsatt :-)

Bare ikke så synlig kanskje :) Jeg trener fortsatt hver dag (vel har en fri dag i helga) går skole og jobber litt innimellom også - så jeg har da litt å holde på med :)
Har ikke gått ned noe mer i vekt-enda. Men det er nok fordi at jeg trener mye og muskler veier jo mer enn fett.. Men jeg merker selvsagt at kroppen har blitt strammere :)
Jeg må skrive ned hver dag hva jeg spiser, og hvilke aktiviteter jeg gjør for å regne ut om jeg har brukt mer kcal enn jeg har spist..derfor blir det litt ned prioritert å skrive alt engang til her..Men jeg er innom, og følger med på dere andre. Å denne siden gir mye motivasjone til alle - tror jeg :) Ellers så gleder jeg meg til trondheimstreffet og til at Victoria kommer til meg.. Hun har ikke vært hos meg før, så det blir jo spennende :)
Det med å trene hver dag er ingen problemer det altså,det er jo de som trener flere ganger om dagen også.
Å det å ha en personlig trener gir ekstra motivasjon. Det skal være sikkert. Jeg er helt feridg etter en time med han jeg..hehe..
Ellers så spiser jeg mange små måltider, blir ikke så ofte middag..Jeg er ofte ikke hjemme i middagstiden. Så det går mye på brødskiver og frukt..
Vel, det ble vel langt nok for i dag :)
En stor klem til alle :))) Klem fra Ingvild
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH27. september 2001
Det ser du til at det går bra med deg! Det er kos og høre, flink som du er til og trene og. Ja det er kos og høre.

Du spurte i dagboken min om hva jeg gjorde ang sparegrisen, og det er og legge fra 500-1000 for hvert delmål jeg klare slik at jeg kan kjøpe ny garderobe. Det er kjempe motiverende bare det. Så har jeg delmå på hver 5 kilo og jeg skal bare klare det, har litt over 1000 nå, vet ikke hvor langt man kommer med en garderobe der men jeg kommer ett lite stykke iallefall!

Håper du får en kjempe fin slankekveld!

Klem RH
c.AuthorAlias Amorica27. september 2001
Hei!

Takk for kommentar i boka mi i dag:) Det var hyggelig. Joda, en positv test er en positiv test, men den streken var ikke så tydelig altså. Det var så jeg måtte legge go`vilje til for å kunne skimte noe der...Hmmm.....Det kan være at jeg har testet for tidlig, så det er bare å vente noen dager.

Leser at du trener hver dag. Det høres godt ut synes jeg! Jeg trente 5 dager i uken på SATS for en tid tilbake og selvom jeg ikke gikk noe ned i vekt da, så ble jeg helt klart mindre og strammere i kroppen. SÅ godt å trene! Muskler veier mye mer enn fett ja og er helt klart å foretrekke også. Det spiller jo egentlig ikke så stor rolle hva vekta viser om kroppen er fin!

Ikke bli engstelig for om jeg slanker meg igjennom et sv. skap da...Det kommer jeg nok ikke til å gjøre. Vet jo at det ikke er bra:( Jeg har nådd min trivselsvekt og mitt mål videre blir å holde den...inntill jeg er overbevist om at jeg er gravid da! *ler* Vel, så blir jobben å spise sundt, trimme litt og ha det godt:) Snop og masse fet mat trenger man jo ikke fordi om man er gravid. Har vært igjennom tre sv. skap allerede, så dette vet jeg endel om! *ler*

Det blir spennende med treffet deres i slutten av oktober. Morro å treffe noen her innefra!

Ha en fortsatt god uke da!
Klem fra amor:)
c.AuthorAlias Tarangai27. september 2001
Hei.
Takk for kommentar i boka mi. Har lurt litt på hvor det har blitt av deg,ja. Jøss, trener du virkelig hver dag? Skjønner at du bor i Tr.heim, så hvor trener du?
Jeg trener på 3T, Rosten. Kanskje vi har sett hverandre uten å vite det? Den 20.okt blir vi jo avslørt. Spennende.
Ha en fin slankedag.
Tarangai
64,3 kg

Trener som en helt jeg :)

- ja det gjør jeg.. Prøver å få trenet hver eneste dag, og skal "kjøpe" meg en personlig trener (PT) nå.. Føler at jeg svever fra aerobic til spinning til styrke i all hast..Tror jeg har behov for litt mer målrettet trening !
PT vil også hjelpe meg med kostholdet noe jeg trenger sårt, da jeg ikke er noe flink til å spise. Det er ikke det at jeg spiser mye og usunt. Men jeg spiser så lite, fordi at jeg har så lite matlyst. PT er knalldyrt, men vedt det , vil jeg tro :)
Jeg har fullt ut akseptert nå at jeg MÅ forandre livsstil, for å gå ned i vekt. For alltid :) Å jeg har ingen problemer med det, synes bare det er herlig å ha kommet meg helt hit :))
Det beste en kan gjøre for seg selv, tror jeg er å komme seg på trening - en føler seg så godt med seg selv etterpå :))

God klem fra en sprudlende Ingvild :)))
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin21. september 2001
Hei på deg!
Må si jeg er imponert over deg for tiden! Du trener jo noe helt vanvittig mye!!! Orker du alt det her da!? Pass på deg selv - ikke overbelast kroppen - sørg i allfall for å få litt massasje!!! *ler*
Skulle ønske jeg var like flink.......
Ha en fin helg!
Nin
c.AuthorAlias Sola13. september 2001
Hei Ingvild.
Takk for kommentar i boka mi.
Du mener ikke alvor at du skal trene hver dag?? Er ikke sikker på at det er så bra jeg!! Kroppen trenger litt hvile inni mellom øktene også!!
Joda du skjønner at jeg og Tarangai møttes på 3T i fjor, så vi prøver å trene sammens + at vi prøver å kose oss sammens med et par-tre glass rødvin i hyggelige lag. *S*
Ønsker deg lykke til med slankingen og stå på.
En liten hilsen fra Sola
c.AuthorAlias pipp12. september 2001
Det lyser motivasjon av innlegget ditt. Å tenke livsstil er nok det aller mest fornuftige - enig med deg der!
Er sikker på at en personlig trener hjelper. Alt i alt er det sikkert en god investering. Tvi, Tvi!
Pipp
c.AuthorAlias Minelli11. september 2001
Hei Ingvild!

Tusen takk for hyggelige ord i dagboka mi!

I dag er jeg bare sååå mye sterkere enn i går, foreløpig i alle fall...

Trene hver dag? Jeg tror du er gal jeg, menneske! Jeg klarer såvidt 5 timer i uka, eller 4 har det blitt de siste ukene, siden det har vært dårlig med trening i helgene. Blir ikke du veldig sliten i bena, da? Det gjør jeg!

Det er ingenting å utsette på motivasjonen din nå om dagen i alle fall! Håper den varer leeeeeeenge!

Ønsker deg en fin-fin dag og en super-duper slankeuke!

Klem fra Minelli
65,0 kg

I dag skal jeg trene

Har bestemt meg for at jeg skal trene i dag, jippi !!
Skal trene spinning og kanskje aerobic..Må snakke med instruktøren først ang bekkenløsninga mi..

Dagens matinntak
2 nutrilett shaker
vann og kaffe

Det er bare nå den første uken jeg bruker Nutrilett shaker..
Bare for å få den starten liksom..Så tar jeg gradvis å erstatter nutrilett med vanlig sunn kost :)

Trening : 1 time sykkel 1 og kanskje 1 time Ta Sats

Ha en herrrrlig dag alle sammen :)

Klem Ingvild
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai6. september 2001
Hei Ingvild.

Hyggelig å ha deg tilbake (Misforstå meg rett, da...*ler*) Har lurt på hvor du var blitt av.
Denne gangen greier du det helt sikkert. Jeg begynte også på nytt i sommer, og det hjalp visst litt i hvertfall.... Jeg trener masse, men de store utslagene på vekta lar vente på seg.
Lykke til med pulveret. Har prøvd det jeg også, men gikk ikke ned noe særlig faktisk. Håper du lykkes bedre.
Tarangai
c.AuthorAlias windsochange4. september 2001
Hei og hopp Ingvild!
Du er flink til å trene! Jeg gjør "bare" husarbeide for tida jeg...litt okogså da, for jeg blir jo litt sliten av det også! Skulle ønske jeg bodde nærmere et treningsstudio *sukk* men bor man "på bøgda" så bor man "på bøgda" *ler*
Det er litt ok å starte med pulver hvis man er motivert for det, for det er en fin start å gå ned i begynnelsen, motiverende for resten av kuren! Lykke til videre - dette greier du!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias amelia4. september 2001
Hei&Velkommen tilbake!!

-Nutrilett(shaker&sjokolader) den forst uka? Det hores toft ut, men det er flere som har klart det. Paa slankeguiden.net anbefalte de(noen svenske leger) aa bruke pulver for aa komme igang. Dessuten saa er du Ivrig til aa trene saa dette kommer nok til aa gaa bra! Jeg skal folge litt med, jeg. Selv lurer jeg paa om jeg ogsaa skulle tatt meg en uke paa slanke shaker og sjokolade. Fortell meg hvordan det gaar!

Hilsen amelia
65,8 kg

Jeg starter på nytt :)

Trenger en ny start, og er virkelig klar for å klare dette nå :) Jeg vil jeg vil!!!
Skolen er begynt, og jeg kommer meg endelig snart på trening også :) Til min store skuffelse har de kuttet ned på Stram Opp timene på SATS.. (på min sats ihvertfall:)
Dagens mat inntak har heller vært dårlig :

2 nutrilett barer og druer
+ 3 liter vann..

Jeg er ihvertfall helt innstilt på at nå skal jeg klare å slanke meg... Herlig!
Før jeg ble gravid veide jeg 48 kg, jeg VET at det er et urealistisk mål, men jeg skal være kjempe glad når jeg kommer ned i 56 kg :)
Mitt første delmål er å veie 63 kg 15.sept..

Stor klem fra Ingvild - som nå er i slag :)))))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin4. september 2001
Hei på deg!
Masse lykke til med ny start!!!!
(Hvorfor starter så mange på nytt igjen...?!)
Dette kommer til å gå kjempebra! Synd med de timene på SATS , men du finner sikkert noe annet som er vel så bra!!
Ha en herlig tirsdag!
Nin
c.AuthorAlias pipp4. september 2001
Lykke til Ingvild. Det virker som om du virkelig har bestemt deg nå. Kan være greir å starte med blanke ark igjen. Er du like bestemt videreframover som du høres ut her, når du helt sikkert 63 kg innen den 15.
Pipp
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.