Hei, alle sammen!
Jeg har ikke forsvunnet helt, altså, bare tatt en lang pause. Det ble for mye fokus på slanking, mat og vekt på meg, og siden jeg tidligere har slitt med spiseforstyrrelser, fant jeg ut at jeg måtte ta litt fri.
Angrer på at jeg ikke ble med på treffet i Trondheim, da, men jeg håper jeg kan bli med neste gang (?).
Som dere ser er vekta gått litt opp igjen. Men jeg har et sunt kosthold og er stabil, så da er det jo greit...?
Leste et sted at man ikke skal slanke av seg mer enn ti prosent av kroppsvekta si på et år. Der ligger jeg ganske godt an. Startet på 78-79 kilo, og gikk ned rundt åtte kilo det første året. Var da 71 kilo. Gikk ned seks-sju kilo det andre året, totalt har jeg gått ned 13-14 kilo.
Så jeg har jo vært ganske flink, da, selv om det ikke føltes slik en periode. Jeg så på disse sidene hvordan noen av dere rett og slett raste ned i vekt, og følte meg lite flink/sterk.
Men som sagt, jeg savner mange av dere utrolig mye. Kommer sterkere tilbake en dag, det lover jeg!
Stor klem fra Ingrid.
For godt til å være sant!
Hei!
Trodde jeg kom til å gå OPP igjen i dag, siden jeg hadde en så bra dag i går... Men NEIDA! :) Jeg har ikke gått opp, jeg har gått NED enda litt mer!!!! Deilig... Det er SÅ godt! Har stått og stampet mellom 65 og 67 kilo veldig lenge, men nå ser det ut til at ting har "løsnet"! Måtte det bare fortsette slik!!!
Har ikke tid til å skrive så mye, måtte bare innom og registrere vekta. Håper dere har en kjempefin slankedag der ute!!!!!!
Klem fra Ingrid.
JIPPI!!!!!!
Hei igjen alle sammen!
Her er jeg tilbake, klar for ny innsats. "Falt ut" noen dager, men nå er jeg her igjen. Jeg gir meg FORTSATT ikke..... Og jeg HAR gått ned litt igjen! Deilig å se 63-tallet i dag tidlig. Det er lenge siden sist!!! Jeg føler det som om jeg tar to skritt fram og et tilbake om dagen. Jeg går ned en kilo, og legger på meg en halv. Så det går sakte, men sikkert!! Har jo gått ned tre og en halv kilo siden jeg startet på slanking på denne siden, og det synes, faktisk. I dag prøvde jeg ei bukse som plutselig er blitt for stor, og de siste dagene har jeg fått flere kommentarer som går på vekta mi og om jeg har slanket meg. Men fortsatt har jeg langt igjen til målet er nådd. Seks kilo til 57-tallet synes, og enda to til det endelige målet som er 55 kilo. Men det SKALSKALSKAL gå!!!
Håper dere har det fint, alle medslankere. Sammen er vi sterke osv.! Stå på!
Ingrid, som er ganske så fornøyd i dag.
Ikke helt fornøyd i dag......
Veiedag, og 500 gram opp....... Kjedelig! Men hadde egentlig en liten mistanke om det. Slikt som skjer dessverre!
Er litt umotivert i dag, og har ikke tid til å skrive så mye. Men en ting er i alle fall sikkert: Jeg skal være like flink i helga, som forrige helg. DA var jeg virkelig motivert. NEKTER som tidligere sagt å gi meg! Her skal det jobbes!!!!!!
GOD HELG!
Klem fra Ingrid.
Ned litt igjen i dag...
Hei! Gikk i alle fall LITT ned igjen i dag, i forhold til gårsdagen. Rart at vekta skal variere så mye fra dag til dag...
I morgen er det veie-/måledag igjen. Tror ikke det blir noen stor forandring fra forrige uke. Men bare jeg ikke går OPP, så er det bra! Jeg VIL komme ned til 62 kilo innen 15. september. Hadde håpet at jeg skulle greie 60, men det er nok VEL optimistisk. Ifølge den opprinnelige planen skal jeg nå 60 innen 20. oktober. Det er nok mer realistisk!! Det er alt for lett å presse seg selv for hardt. Og når man da ikke når de målene en setter seg, blir man så skuffet at man gir slipp på alt, i stedet. Derfor tror jeg det er bedre å være realistisk og ikke bli skuffet så lett...
Skal være flink i dag! Sto opp tidlig og jobbet i dag, måtte ha en skikkelig lunsj, og da falt jeg for fristelsen å kjøpe meg et pizzastykke. Så midaggen i dag blir lett, i alle fall!
Misfornøyd i dag.
Hei alle medslankere!
I dag fikk jeg en litt ubehagelig overraskelse da jeg gikk på vekta. Bruker egentlig ikke å veie meg andre dager enn fredager, men i dag gjorde jeg det altså. Og til tross for at jeg har vært så veldig, veldig flink i det siste, var jeg faktisk litt under 66 kilo. Det er jo nesten TO KILO opp det, uten noen synlig grunn!! Det er så merkelig. Vet ikke hvorfor, kan ikke forklare det. Men det ga meg et aldri så lite slag i ansiktet. Nå som jeg trodde jeg var på riktig vei... Men, og det er et viktig MEN, jeg GIR MEG IKKEEEEEEEEEE!!!!!! Her biter vi tenna sammen og gyver løs igjen. Alt kan forandres, ikke sant..?
Stå på der ute!
Klem fra ingrid.
Sta som et esel!
... det er meg! NÅ NEKTER JEG Å GI MEG!!!!!!!!
Jeg er så sta på andre områder i livet..... Har fått høre at jeg er en såkallt "stayer", som aldri gir meg. Nå vil jeg overføre den evnen også til denne delen av livet mitt. Når jeg greier å være beinhard med meg selv i en jobbsituasjon, skal det også være mulig å gjøre det for å gå ned i vekt!!! Jeg mener - Det er viktig å ta hensyn til seg selv også, selvsagt, men jeg VET at jeg ofte får det som jeg vil i andre sammenhenger (det typiske enebarn-syndromet, tenker jeg...). Så nå har jeg ikke tenkt å gi meg. Nå er det KRIG!!! Skal kjempe med nebb og klør for å greie å holde meg på "den smale stien" og bare spise sunt! Og lite!!!!!
Jeg har bestemt meg! Jeg SKAL BLI SLANK!!!! Haha! Så det så!
Fornøyd hilsen fra (enebarnet) Ingrid.
Gir meg ikke!!!!!
Nå er virkelig motivasjonen på topp her i gården. Det er vanvittig deilig!!! Noe av grunnen til det, er at det ble litt usunn kost i går, og jeg har litt dårlig samvittighet. Men nå er det altså tilbake til den smale stien igjen! Har også tenkt å komme i gang med trening i løpet av denne uka. Må nesten gjøre det, nå. Det er jo vanvittig irriterende, VET jo at det bare handler om å KOMME I GANG og så går det nesten av seg selv etter hvert. Men jeg er visst blitt litt lat, tror jeg...
Har forresten funnet målebådet mitt igjen, og har tatt målene mine i dag:
Bryst 97 (samme som forrige gang)
Midje 73 (minus 1 cm)
Hofter 99 (minus 1 cm)
Lår 57 (minus 1 cm)
Overkne 38 (minus 1 cm)
Legger 35 (samme)
Til sammen minus 4 cm.
Ikke så mye å skyte av dette kanskje, men en ting slo meg i dag: Det er kjempelenge siden jeg i det hele tatt HAR gått ned noe som helst. For litt over et år siden passerte jeg 10-kilo-ned, veide 78-79 kilo på mitt tyngste. Så gikk jeg ned enda tre kilo, men så stoppet det. MEN: (og poenget er...) Det er jo et faktum at kroppen trenger å ta noen pauser. Når man går ned mer enn 10 prosent av kroppens totale vekt, må man regne med at kroppen begynner å bremse. Og jeg gikk ned mer enn 10 prosent. Så kroppen min reagerte kanskje på det... Og stoppet nedgangen? Jeg har jo på mange måter slitt noe vanvittig for å greie å gå ned mer.
Men nå i det siste føles det som om jeg er klar igjen. Kanskje har kroppen min greid å stabilisere seg på 65 pluss, og er nå klar for å miste enda fler kilo?
Hmmm.... Ikke vet jeg, men dette virker litt sannsynlig, gjør det ikke? Mentalt er jeg nå i alle fall innstilt på at nå skal jeg gå ned. Og det er lenge siden jeg har følt det på akkurat denne måten. Har TENKT det før, men liksom følt at viljen skulle og måtte tvinge kroppen. Nå føles det liksom som om kroppen er med på det.
Litt vanskelig å forklare, håper dere skjønner hva jeg mener. Bottom line: Jeg er klar for den SLANKE Ingrid!!!!!
Stor klem (litt optimistisk i dag kanskje?) Ingrid.
Dårlig form....
....spørs om alkoholinntaket i går har noe med det å gjøre!! Er skikkelig dårlig, ble nok litt for mye rødvin, og det er ikke kroppen min så veldig glad i....
Fordelen er jo at det er lite som frister av mat i dag, så da slipper jeg i alle fall å tenke slanking i dag!!! Det går stort sett av seg selv!!!
Håper dere har det bra der ute, alle sammen, bedre enn meg i alle fall!! :-)
Stor klem fra ingrid.
Deilig følelse!
Hei!
Jeg var flink i hele går! Det er såååå deilig! Det viser seg altså at jeg HAR litt viljestyrke likevel! Spiste bare sunt, mindre enn 1200 kcal til sammen. Jobbet hardt og trente faktisk bittelitt også. Slike dager vil jeg har FLERE av! Nå trenger jeg bare å fortsette slik noen måneder, så kommer jeg til å nå målet mitt!!
I første omgang er det altså å komme under 62 kilo som er målet. Da skal jeg unne meg en frisørtime. Og så håper jeg å nå "under 60" til jeg skal på HitAwards 15. september. Det endelige målet, som jeg håper å nå til jul, er 55-57 kilo. Det skal da være mulig, tror dere ikke???? Når det gjelder den 15. september, er jeg fornøyd dersom jeg går ned til noe i nærheten av 60. Litt optimistisk kanskje, å tro at jeg kan gå ned fire-fem kilo på en måned? -Tja, det spørs vel hvor flink jeg greier å være, det...?
Med inspirasjonen etter gårsdagen har jeg i alle fall tenkt å holde meg på matta ei goood stund. I kveld skal jeg riktignok ta meg noen glass vin eller et par drinker, men ikke mange!!
Ha ei fortsatt god helg der ute!
Stooor klem fra ei motivert Ingrid.
Helg igjen!
Hei igjen alle sammen!
I dag har jeg bestemt meg for å ha ei utskeielses-fri helg!!! Har tenkt å være kjeeeempeflink, bortsett fra en ting... Skal på fest lørdag kveld. Så for å "få lov" til det, har jeg bestemt meg for å MÅTTE la være å spise noe snop/godt. Det er ei kjensgjerning at det i det siste har gått LITT for mye i usunn mat, og når jeg IKKE får til å trene i tillegg, blir ikke resultatene bra!! Det er jo helt logisk, likevel sitter jeg og er deprimert fordi jeg ikke går ned i vekt!!! Skjerpings, Ingrid!!!!!
ARGH! Blir så irritert på meg selv. Hvor er egentlig viljestyrken min blitt av??? Jeg har jo INGEN selvkontroll......
Har det bedre igjen!
...Mye takket være dere!!!
I går var jeg på en liten shoppe-runde. Har egentlig bestemt meg for å roe ned litt når det gjelder innkjøp av klær, det er jo bedre å vente til en går ned noen kilo, ikke sant? Gleder meg til jeg smetter rett inn i 36/38... Det er målet!
Men i alle fall, jeg kjøpte meg ei dongeribukse som jeg bare såvidt greide å få igjen glidelåsen på. Den var så trang at alt tøt ut i alle retninger, HUFF, så stygt!!!! I tillegg var den alt for trang over rumpa. Men jeg skalskalSKAL passe i den buksa i løpet av høsten. Regner med at jeg må gå ned rundt 4 kilo for at den skal se bra ut. Og DET skal jeg jo greie? Skal som tidligere nevnt til Oslo på Hitawards, og VIL være under 60 kilo (eller i alle fall i nærheten) til da. Det er 15. september, så jeg har ikke så veeldig god tid! Men jeg SKALVILMÅ greie det!!!!!!!!!!
Må innrømme at det var lite morsomt i prøverommene i går... Magen er kvapsete, lårene disser, flesket tyter ut når jeg prøver noe ettersittende, og ... Ja, jeg føler meg rett og slett ikke så bra! Ikke i det hele tatt, faktisk! Det er ganske rart. Da jeg veide 78-79 kilo en periode, sa jeg til meg selv at jeg skulle være fornøyd om jeg kom ned til 65, da var jeg akkurat passe. Men nå ser jeg jo med all mulig tydelighet at det ikke er nok! Jeg mener, jeg er en str. 40, og det er jo ikke ille. Men jeg MERKER og SER jo at jeg fortsatt er for "stor". Vil egentlig bare bli LITT smalere, spesielt over hoftene og midja. Og lårene selvsagt. Og så MÅ jeg bli strammere og fastere. Så det er nok mer trening som skal til. Kommer bare ikke skikkelig i gang. Vet jo at det er gøy å trene når jeg først gjør det, men må begynne med noe som er regelmessig og som jeg får inn som en "god vane" et par-tre ganger i uka. Men det er så vaaanskeliiig!
Håper dere har det fint der ute, alle med-slankere! Skal lese bøkene deres nå!
Klem fra Ingrid.
Takk!
...For oppmuntrende hilsener i går... Det hjalp, på mange måter!
Har det litt "rart" akkurat nå... Tenker liksom med meg selv at "Jeg kommer jo ikke til å bli slank", som om det ikke var mulig, om dere skjønner hva jeg mener. Jeg ser på det dere gjør, og synes dere er kjempeflinke. Men "JEG greier det jo ikke", tenker jeg igjen. Noen kilo, kanskje. Men ikke å bli SLANK...?
Vet det er kjempedumt, tåpelig, snålt og rart å tenke slik... Men jeg prøver å se for meg meg selv som slank... Og greier det ikke! Er så vant til å ha noen kilo for mye, så vant til å se meg i speilet og være misfornøyd, så vant til å kamuflere mine ekstra kilo, så vant til å være den "litt lubne" venninna.
Så hva skal til for å bryte ut av dette mønsteret? Tja... Jeg har ingen anelse. Har tenkt å skrive dagbok, ikke bare på disse sidene, men skrive ei skikkelig dagbok som jeg skal prøve å oppdatere ofte. Der skal jeg skrive alle målene mine, få problemer ned på papiret og ta et oppgjør med gammelt "rot". Ikke misforstå meg... Disse sidene med slankedagbok er jo helt supre, men det er ikke alt som har tilknytning til slanking osv, og det blir for mye å skrive om hele livet mitt her!!! :-) Bruker opp hele serveren jeg, da!!
Huff, er redd dette ikke er et så veldig optimistisk innlegg, akkurat. Men vi har vel noen slike dager også, de fleste av oss? Håper bare ikke jeg tar motivasjonen fra dere nå, da.........
Stor klem fra deppe-Ingrid.
Hjelp! Holder på å skli ut!
Merker at jeg holder på å ramle av lasset litt. Og så jeg som hadde motivasjon i bøtter og spann for bare noen få dager siden. Hjelp meg! Trenger litt oppbacking her! Gi meg gode grunner til IKKE å skli ut i periferien!!!!
Ingrid.
Motivasjonen tilbake igjen! Og takk til dere!
Hei!
Nå har jeg vært SÅ vanvittig lite motivert de siste dagene, selv om jeg hele tiden tenker slanking og prøver å unngå disse fristelsene det er alt for mange av. Men nå har jeg lest litt i deres slankedagbøker, og ble plutselig full av motivasjon igjen! Det er sikkert at disse sidene er fulle av inspirasjon og motivasjon...! En STOOOOOOOR takk og en rose @--}--}---- til dere!!
Veie-/måledag i dag. Men har ikke funnet igjen målebåndet enda (katten min har stjålet det, tror jeg :-), finner det i alle fall ikke. Han er mer glad i det enn jeg er!!), så jeg får vente litt med det. Vekta er noenlunde stabil, litt opp igjen i dag i forhold til forrige uke. Ikke akkurat uventet, har ikke rørt meg så mye og heller ikke spist så veldig fornuftig.
Så kos å høre fra deg igjen. Jammen har du vært borte lenge, men jeg kan forstå deg også. Det kan bli litt vel mye innimellom. Det synes jeg også. Av og til sparker jeg vekta laaaangt innunder skapet.Der får den stå i fred en uke eller.....ja ikke to. Er for nysgjerrig til det!
Kikk innom litt oftere da. Du trenger jo ikke å oppgi vekt for å være med ;-)
Tarangai