← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ingrid

52 år164 cm44 innlegg 2001 0 følgere

Start66,0 kg
Sist65,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå24,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
4. juli 200131. oktober 2001
65,0 kg

Hei, alle sammen!

Jeg har ikke forsvunnet helt, altså, bare tatt en lang pause. Det ble for mye fokus på slanking, mat og vekt på meg, og siden jeg tidligere har slitt med spiseforstyrrelser, fant jeg ut at jeg måtte ta litt fri.
Angrer på at jeg ikke ble med på treffet i Trondheim, da, men jeg håper jeg kan bli med neste gang (?).
Som dere ser er vekta gått litt opp igjen. Men jeg har et sunt kosthold og er stabil, så da er det jo greit...?
Leste et sted at man ikke skal slanke av seg mer enn ti prosent av kroppsvekta si på et år. Der ligger jeg ganske godt an. Startet på 78-79 kilo, og gikk ned rundt åtte kilo det første året. Var da 71 kilo. Gikk ned seks-sju kilo det andre året, totalt har jeg gått ned 13-14 kilo.
Så jeg har jo vært ganske flink, da, selv om det ikke føltes slik en periode. Jeg så på disse sidene hvordan noen av dere rett og slett raste ned i vekt, og følte meg lite flink/sterk.

Men som sagt, jeg savner mange av dere utrolig mye. Kommer sterkere tilbake en dag, det lover jeg!
Stor klem fra Ingrid.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai1. november 2001
Hei Ingrid.
Så kos å høre fra deg igjen. Jammen har du vært borte lenge, men jeg kan forstå deg også. Det kan bli litt vel mye innimellom. Det synes jeg også. Av og til sparker jeg vekta laaaangt innunder skapet.Der får den stå i fred en uke eller.....ja ikke to. Er for nysgjerrig til det!
Kikk innom litt oftere da. Du trenger jo ikke å oppgi vekt for å være med ;-)
Tarangai
63,8 kg

For godt til å være sant!

Hei!
Trodde jeg kom til å gå OPP igjen i dag, siden jeg hadde en så bra dag i går... Men NEIDA! :) Jeg har ikke gått opp, jeg har gått NED enda litt mer!!!! Deilig... Det er SÅ godt! Har stått og stampet mellom 65 og 67 kilo veldig lenge, men nå ser det ut til at ting har "løsnet"! Måtte det bare fortsette slik!!!
Har ikke tid til å skrive så mye, måtte bare innom og registrere vekta. Håper dere har en kjempefin slankedag der ute!!!!!!
Klem fra Ingrid.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Victoria5. oktober 2001
Hei Ingrid, "gamle venn" :-)

Nå nærmer det seg 20. oktober og slanketreff og jeg har et lite håp om at du kanskje titter innom her før det og får lyst til å slenge deg med likevel!! Skriv bare til meg på Victoria25@spray.no når som helst om du bestemmer deg for å bli med!

Stor klem fra Victoria
c.AuthorAlias Nin21. september 2001
Hei Ingrid!
Hvor er du!?
Nin
c.AuthorAlias Minelli29. august 2001
Så deilig da, Ingrid, at det endelig har løsnet! Det unner jeg deg skikkelig! Du skal se du plutselig ser 62-tallet også!!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Nin29. august 2001
Hei på deg vennen!
Så herlig!!!! Gratulerer! Jeg er litt misunnelig da!! Men bare god misunnelse!!!!
Jeg må jeg og!!!!!!!!!!!
Ha fortsatt en fin dag!
Nin
63,9 kg

JIPPI!!!!!!

Hei igjen alle sammen!
Her er jeg tilbake, klar for ny innsats. "Falt ut" noen dager, men nå er jeg her igjen. Jeg gir meg FORTSATT ikke..... Og jeg HAR gått ned litt igjen! Deilig å se 63-tallet i dag tidlig. Det er lenge siden sist!!! Jeg føler det som om jeg tar to skritt fram og et tilbake om dagen. Jeg går ned en kilo, og legger på meg en halv. Så det går sakte, men sikkert!! Har jo gått ned tre og en halv kilo siden jeg startet på slanking på denne siden, og det synes, faktisk. I dag prøvde jeg ei bukse som plutselig er blitt for stor, og de siste dagene har jeg fått flere kommentarer som går på vekta mi og om jeg har slanket meg. Men fortsatt har jeg langt igjen til målet er nådd. Seks kilo til 57-tallet synes, og enda to til det endelige målet som er 55 kilo. Men det SKALSKALSKAL gå!!!
Håper dere har det fint, alle medslankere. Sammen er vi sterke osv.! Stå på!
Ingrid, som er ganske så fornøyd i dag.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah28. august 2001
Hei!
Takk for ord i boka mi.Skjønner at du er glad når du så 63tallet,det går rette veien!
Moro når klærna blir for store,da vet man at man er på rett vei da*S*
Du får stå på videre,det er ikke så langt igjen til mål,med motivasjonen her så klarer du det!!
Ha fortsatt en fin slankeuke!

Klem fra modah
c.AuthorAlias Minelli28. august 2001
Hei Ingrid!

Så du hadde ikke forestilt deg meg sånn? Bildet er jo tatt for to år siden, da jeg veide omtrent som jeg gjør nå, men fikk nettopp bilder i posten, som ikke så fullt så bra ut. De var faktisk fra juni i år! Vet ikke helt om jeg tør å legge ut et av de...kanskje som et skrekkens før-bilde?

Så hyggelig at du endelig gikk litt ned igjen da! Og så fint at du er på riktig vei igjen med motivasjonen. Eneste løsningen er å bare ta seg sammen, og det har du jo klart. Fortsetter du sånn, så er det strake veien til 55!

Ha en fin-fin kveld og en slankende dag i morgen...ta bare to skritt fram!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Nin28. august 2001
Hei på deg Ingrid!
Så deilig for deg! Dette går jo så det suser! Og det fortjener du! Får du tid til å trene også? Jeg håper virkelig at jeg er skikkelig gang igjen fra i morgen! Ja - vi skal klare det nå!!!
Ha en god kveld Ingrid-vennen!
Nin
c.AuthorAlias Victoria28. august 2001
Se der ja.. Det var jo kjempeflott! Er det ikke deilig hver gang det går nedover! :-) Når du SER at du blir slankere, og får kommentarer på det også så vet du at det er fett du mister, og ingenting er da bedre enn det. Klart du klarer det, vennen! For stor bukse, det vil jeg ha også!!!!! hehe.. Stå på du, du er superflink! :-)

Klem fra Victoria
64,5 kg

Ikke helt fornøyd i dag......

Veiedag, og 500 gram opp....... Kjedelig! Men hadde egentlig en liten mistanke om det. Slikt som skjer dessverre!
Er litt umotivert i dag, og har ikke tid til å skrive så mye. Men en ting er i alle fall sikkert: Jeg skal være like flink i helga, som forrige helg. DA var jeg virkelig motivert. NEKTER som tidligere sagt å gi meg! Her skal det jobbes!!!!!!
GOD HELG!
Klem fra Ingrid.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin28. august 2001
Hei på deg Ingrid!
Nå må du bare fortelle meg hvordan du får til disse supre helgene dine!! Jeg er jo bare helt håpløs når det gjelder helgen!
Nin
c.AuthorAlias Minelli24. august 2001
Hei Ingrid!

Litt opp gjør ikke noe, så lenge du vet årsaken...det er liksom mer ergelig å øke dersom man synes man har vært flink!

Flink i helgen ja. Jeg skal virkelig også prøve på det. Har jo hatt mye å henge fingrene i de siste helgene, men i morgen foran TVn er jeg litt mer usikker på hvordan det går! Godt tips du ga forresten, bare synd jeg kan spise så lite frukt...er nemlig allergisk. Men jeg har kjøpt inn masse grønne epler som skal stå midt på stuebordet! Ingen unnskyldning da for å luske meg inn til kjøkkenet!

Lykke til i helgen, og ha noen strålende dager!

Klem fra Ingrid!
c.AuthorAlias Agnes Elisabeth24. august 2001
Hay!
Så bra at du har motivasjon nå:) Jeg tror jeg også har det...men skal alikavel ikke trene i dag...

Skulle og bare droppe innom å se litt hvordan folk hadde det! Er du forresten hjemme den 3. til 5. oktober??

Klemz
c.AuthorAlias Nin24. august 2001
Hei Ingrid-vennen!
Det er rart å ha vært borte så lenge fra denne siden, har savnet deg og flere andre!!! Hvordan er det med deg!? Skal du til Tr.heim? Jeg får det ikke til......skal til London! Synes det er utrolig trist at jeg ikke kan komme!!!
Gir du meg oppskriften på hvordan være flink i helgen!? *ler* Hadde trengt det! Må bare komme skikkelig i gang igjen!
Ha en strålende helg!!!!
Nin
64,0 kg

Ned litt igjen i dag...

Hei! Gikk i alle fall LITT ned igjen i dag, i forhold til gårsdagen. Rart at vekta skal variere så mye fra dag til dag...
I morgen er det veie-/måledag igjen. Tror ikke det blir noen stor forandring fra forrige uke. Men bare jeg ikke går OPP, så er det bra! Jeg VIL komme ned til 62 kilo innen 15. september. Hadde håpet at jeg skulle greie 60, men det er nok VEL optimistisk. Ifølge den opprinnelige planen skal jeg nå 60 innen 20. oktober. Det er nok mer realistisk!! Det er alt for lett å presse seg selv for hardt. Og når man da ikke når de målene en setter seg, blir man så skuffet at man gir slipp på alt, i stedet. Derfor tror jeg det er bedre å være realistisk og ikke bli skuffet så lett...
Skal være flink i dag! Sto opp tidlig og jobbet i dag, måtte ha en skikkelig lunsj, og da falt jeg for fristelsen å kjøpe meg et pizzastykke. Så midaggen i dag blir lett, i alle fall!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli23. august 2001
Hei Ingrid!

Godt å høre at det ikke blir noen hardslanking, det tar knekken på mange! Me går det ganske bra med om dagen, tenker nesten ikke på at jeg slanker meg, og savner faktisk ikke godis eller feit mat! Og godt er det, for det ER vanskelig å motstå fristelser. Det pizzastykket forbrenner du fort, faktisk er det ikke så ille så lenge du spiser det tidlig på dagen, da er forbrenningen på topp. Men hver dag er fy, fy! Husk på at du skal veie 60 innen 20. oktober da (til slanketreffet???). Det betyr at du må gå ned ca 0,5 kilo i uka, og det er jo høyst mulig. Husk at jo mer du trener, desto mer mat kan du spise og fortsatt gå ned i vekt!

Stå på Ingrid! Du skal NED, NED, NED!

Klemmer fra Minelli
64,0 kg

Misfornøyd i dag.

Hei alle medslankere!
I dag fikk jeg en litt ubehagelig overraskelse da jeg gikk på vekta. Bruker egentlig ikke å veie meg andre dager enn fredager, men i dag gjorde jeg det altså. Og til tross for at jeg har vært så veldig, veldig flink i det siste, var jeg faktisk litt under 66 kilo. Det er jo nesten TO KILO opp det, uten noen synlig grunn!! Det er så merkelig. Vet ikke hvorfor, kan ikke forklare det. Men det ga meg et aldri så lite slag i ansiktet. Nå som jeg trodde jeg var på riktig vei... Men, og det er et viktig MEN, jeg GIR MEG IKKEEEEEEEEEE!!!!!! Her biter vi tenna sammen og gyver løs igjen. Alt kan forandres, ikke sant..?
Stå på der ute!
Klem fra ingrid.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu22. august 2001
Heisann.

Tusen takk for kommentaren i boka mi, det var kjempe koslig.
Fikk forresten vikar jobben.(jippi)
Og de 2 kiloene er kanskje vekke til fredag. Skal følge med deg og se.
Klemmer fra tutu.
c.AuthorAlias Eugenie22. august 2001
Det er klart at du ikke gir deg! De ekstra grammene er sikkert bare litt væske eller en ganske så liten forstoppelse (det stror variasjon på vekta før og etter do-besøket)

Jeg har merket meg at det som hjelper meg aller best er trening og atter trening. Etter en dag med trening har jeg heller ikke så lyst på snop for jeg vil liksom ikke at alt slitet skal være bortkastet. En annen fordel er at jeg sover så utrolig mye bedre om natten dersom jeg har trent i løpet av dagen :-)

Husk at all trening er bedre enn ingen og raske gåturer har jeg funnet ut at er noe av det mest effektive.

Kom igjen Ingrid -du har insatsviljen og staheten så det er klart at du klarer dette.

Eugenie
c.AuthorAlias Agnes Elisabeth22. august 2001
Det er bra at du ikke har tenkt å gi opp:) You go girl!! Kanskje de to (nesten to:) kiloene bare er muskler:)
Skal skrive en mail til deg snart, må bare få surret meg til det!! Vi kommer forresten nedover i oktober, så hold av en dag mellom den 3. og 5. til et lite møte...

Klemmer fra Agnes Elisabeth
64,0 kg

Sta som et esel!

... det er meg! NÅ NEKTER JEG Å GI MEG!!!!!!!!
Jeg er så sta på andre områder i livet..... Har fått høre at jeg er en såkallt "stayer", som aldri gir meg. Nå vil jeg overføre den evnen også til denne delen av livet mitt. Når jeg greier å være beinhard med meg selv i en jobbsituasjon, skal det også være mulig å gjøre det for å gå ned i vekt!!! Jeg mener - Det er viktig å ta hensyn til seg selv også, selvsagt, men jeg VET at jeg ofte får det som jeg vil i andre sammenhenger (det typiske enebarn-syndromet, tenker jeg...). Så nå har jeg ikke tenkt å gi meg. Nå er det KRIG!!! Skal kjempe med nebb og klør for å greie å holde meg på "den smale stien" og bare spise sunt! Og lite!!!!!
Jeg har bestemt meg! Jeg SKAL BLI SLANK!!!! Haha! Så det så!
Fornøyd hilsen fra (enebarnet) Ingrid.
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah22. august 2001
Hei
takk for koselig kommentar i boka mi!Ja det er mange av oss som har mens denne uka gitt*S*
Du er ikke alene om å være sta som et esel,den har jeg hørt masse å,er ikke enebarn jeg da men....Men det er bra å være sta mange ganger,spesielt nå,hjelper på meg!Skal ikke gi meg nå nei,ikke for alt i verden!!
Dette går nok så bra så!!Lykke til videre,følger med deg!!
Klem fra modah
c.AuthorAlias nicky21. august 2001
Heisann ingrid
Krigeren er kommet og frem og det er et godt tegn...
Meld deg på Trondheimsturen (er fra Trondheim selv, og jeg gleder meg til å treffe alle sammen, jeg blir vel som en mor for hele denne ungdomsgjengen???) premie til deg selv etter så og så mange gram

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Minelli21. august 2001
Hei Ingrid!

Takk for kommentaren i dagboka mi!

Sta, ja, det er sånn man kommer seg av sted her i livet! Sta er faktisk en positiv egenskap, sær derimot...Ikke gi deg, det skal ikke jeg heller, selv om vekta jobber mot meg noen ganger! Jeg skal også bli tynn!!!

Pass på så du ikke spiser for lite, da!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone21. august 2001
Hallo!!

Takk for hyggelige ord i dagboka mi!!

Detserut som om du har funnet oppskriften på hvordan du skal gå ytterligere ned ja. Det virker som om du er full av motivasjon og innsatsvilje. Det er flott!!! Jeg har stor tro på at du skal klare det, din stabukk!!!!

Abelone
c.AuthorAlias Gunilla21. august 2001
Jeg er innom både titt og ofte og leser andres dagbøker, men fant ut at jeg fort nok ble hektet - så jeg skriver ikke så mye!
Jeg håper virkelig jeg finner trene-lysten igjen, for jeg er så innmari trøtt og slapp om dagen...! Helt forferdelig! Når jeg trente var jeg adskillig mer opplagt, det er iallefall sikkert! :-)

Ha en strålende dag! Jeg følger med deg!
c.AuthorAlias Tarangai21. august 2001
Hei på deg.
Så herlig å lese innlegget ditt over. Jeg er også kjempesta, men dette fikser ikke noe særlig. Skjønner ikke hvorfor egentlig for jeg greier jo det meste ellers!!!
VI SKAL BLI SLANK!!!!
Jeg gruer meg ikke så mye til treningen heller etter at jeg leste dette....smil ;-)
Bli med til Trondheim da???
Jeg bor her, så jeg er vel forpliktet til å møte opp.
Tarangai
c.AuthorAlias Eugenie21. august 2001
Nei, det er klart at vi ikke gir oss nå det ville vært alt for dumt.
Med nebb og klør skal vi nå våre mål (ganske merkelig utsagn egentlig for jeg er ikke et fjærkre og det er vel neppe du heller).

Eugenie
c.AuthorAlias Victoria21. august 2001
Ingrid!!!

Du MÅ komme da, hehe.. Jeg er veldig sjenert selv, men vi kan jo ta en drink på forhånd? ;-) Tenk på det i hvertfall, jeg synes det er superkoselig om du kommer!! Vi er jo noen av de som har skrevet her lengst..

Victoria -også kriger! :-)
c.AuthorAlias tutu21. august 2001
Hei Ingrid.

Med slik ståpå vilje, kan du ikke unngå og lykkes.
Klemmer fra tutu

( dette klarer du!!!!!!!!)
64,0 kg

Gir meg ikke!!!!!

Nå er virkelig motivasjonen på topp her i gården. Det er vanvittig deilig!!! Noe av grunnen til det, er at det ble litt usunn kost i går, og jeg har litt dårlig samvittighet. Men nå er det altså tilbake til den smale stien igjen! Har også tenkt å komme i gang med trening i løpet av denne uka. Må nesten gjøre det, nå. Det er jo vanvittig irriterende, VET jo at det bare handler om å KOMME I GANG og så går det nesten av seg selv etter hvert. Men jeg er visst blitt litt lat, tror jeg...

Har forresten funnet målebådet mitt igjen, og har tatt målene mine i dag:
Bryst 97 (samme som forrige gang)
Midje 73 (minus 1 cm)
Hofter 99 (minus 1 cm)
Lår 57 (minus 1 cm)
Overkne 38 (minus 1 cm)
Legger 35 (samme)
Til sammen minus 4 cm.
Ikke så mye å skyte av dette kanskje, men en ting slo meg i dag: Det er kjempelenge siden jeg i det hele tatt HAR gått ned noe som helst. For litt over et år siden passerte jeg 10-kilo-ned, veide 78-79 kilo på mitt tyngste. Så gikk jeg ned enda tre kilo, men så stoppet det. MEN: (og poenget er...) Det er jo et faktum at kroppen trenger å ta noen pauser. Når man går ned mer enn 10 prosent av kroppens totale vekt, må man regne med at kroppen begynner å bremse. Og jeg gikk ned mer enn 10 prosent. Så kroppen min reagerte kanskje på det... Og stoppet nedgangen? Jeg har jo på mange måter slitt noe vanvittig for å greie å gå ned mer.
Men nå i det siste føles det som om jeg er klar igjen. Kanskje har kroppen min greid å stabilisere seg på 65 pluss, og er nå klar for å miste enda fler kilo?

Hmmm.... Ikke vet jeg, men dette virker litt sannsynlig, gjør det ikke? Mentalt er jeg nå i alle fall innstilt på at nå skal jeg gå ned. Og det er lenge siden jeg har følt det på akkurat denne måten. Har TENKT det før, men liksom følt at viljen skulle og måtte tvinge kroppen. Nå føles det liksom som om kroppen er med på det.

Litt vanskelig å forklare, håper dere skjønner hva jeg mener. Bottom line: Jeg er klar for den SLANKE Ingrid!!!!!
Stor klem (litt optimistisk i dag kanskje?) Ingrid.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria21. august 2001
Hei "gamle venn"! :-)

Nå synes jeg vi fortjener RESULTATER snart... Vi har jo slitt ganske lenge nå, med mer eller mindre hell. Men det er nok noe i det du skriver om at kroppen trenger en pause etter å ha gått ned mange kilo, tenk du kunne jo ha gått opp alt sammen igjen.. Men du har klart å holde deg på samme vekt.. Bare det er jo superflott! :-)

Klem fra Victoria
c.AuthorAlias abelone20. august 2001
Hei og hopp!!!

Det er kjempedeilig å være i en god stim. Håper det varer lenge og at du kommer i gang med treninga snart!

Synes du er kjempeflink som har holdt ut så lenge. De fleste gir seg jo når vekta står stille for lenge.

Stå på videre

Abelone
c.AuthorAlias Eugenie20. august 2001
Hei.
Så fint at du har funnet tilbake motivasjonen, jeg leter og graver litt etter min egen fortiden. Jeg ser også at du har tatt meg igjen, men pass deg jeg skal være flink denne uken.......

Ha en fin og slankende uke.
Klem fra Eugenie
64,8 kg

Dårlig form....

....spørs om alkoholinntaket i går har noe med det å gjøre!! Er skikkelig dårlig, ble nok litt for mye rødvin, og det er ikke kroppen min så veldig glad i....
Fordelen er jo at det er lite som frister av mat i dag, så da slipper jeg i alle fall å tenke slanking i dag!!! Det går stort sett av seg selv!!!
Håper dere har det bra der ute, alle sammen, bedre enn meg i alle fall!! :-)
Stor klem fra ingrid.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli19. august 2001
Hei Ingrid!

Å, som jeg lengter etter rødvin! Men ikke dagen derpå, enda jeg faktisk ikke pleier å føle meg så ille! Det er ihvertfall viktig å drikke mye vann selv om du ikke klarer å spise så mye. Kroppen dehydreres nemlig av vin...

Men i morgen er du bedre, og da er det en ny slankeuke!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Kris19. august 2001
Hei Ingrid!

Hehe... ja, kroppen sier i fra den. De sier jo at rødvin er så sunt, så - du var vel kanskje litt vel sund?? :)
Trøst deg med at du er helt bra i morgen, og med at du ikke orker mat i dag.

Klem fra Kris.
c.AuthorAlias abelone19. august 2001
Hei og hopp!!!!

Tror nok de er rødvinen ja...... Den har nok en litt dårlig effekt på mange av oss, men så smaker det jo så godt da....

Ser ut som om dagen din blir bra når det gjelder slanking ihvertfall. Aldri så galt at det ikke er godt for noe vet du.

Håper du får en flott slankeuke!!!!!!!!!

Abelone
64,8 kg

Deilig følelse!

Hei!
Jeg var flink i hele går! Det er såååå deilig! Det viser seg altså at jeg HAR litt viljestyrke likevel! Spiste bare sunt, mindre enn 1200 kcal til sammen. Jobbet hardt og trente faktisk bittelitt også. Slike dager vil jeg har FLERE av! Nå trenger jeg bare å fortsette slik noen måneder, så kommer jeg til å nå målet mitt!!
I første omgang er det altså å komme under 62 kilo som er målet. Da skal jeg unne meg en frisørtime. Og så håper jeg å nå "under 60" til jeg skal på HitAwards 15. september. Det endelige målet, som jeg håper å nå til jul, er 55-57 kilo. Det skal da være mulig, tror dere ikke???? Når det gjelder den 15. september, er jeg fornøyd dersom jeg går ned til noe i nærheten av 60. Litt optimistisk kanskje, å tro at jeg kan gå ned fire-fem kilo på en måned? -Tja, det spørs vel hvor flink jeg greier å være, det...?
Med inspirasjonen etter gårsdagen har jeg i alle fall tenkt å holde meg på matta ei goood stund. I kveld skal jeg riktignok ta meg noen glass vin eller et par drinker, men ikke mange!!
Ha ei fortsatt god helg der ute!
Stooor klem fra ei motivert Ingrid.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone18. august 2001
Hei og hopp!!!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Det er kjempemotiverende med tilbakemeldinger!!!

Jeg er sikker på at du når målet om 60 kilo til 15 september hvis du er like flink som du var i går. Husk det hver gang du har lyst på noe ekstra å spise!

Håper du koser deg ordentlig i kveld.

Klem fra edru abelone
c.AuthorAlias Jenta*S*18. august 2001
Heiii!!
Så flink du er da,Ingrid!
Når det gjelder de 60 til 15 september,så tror jeg ganske sikkert at du kan klare det!!!
Jeg veier 105.8 nå i dag,og jeg skal prøe å klare 99.9 til 15 september! Det er 5.9 kilo det!! Kanskje litt optimistisk, men vi taper jo absolutt ingenting på å prøve eller hva???
*S*...neida det gjør vi ikke!
Så da skal jeg altså krysse fingrene for at du veier 59.9 og jeg 99.9 den 15 september!!! DEAL!?*S*

Stå på!
Du er FLINK!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli18. august 2001
Hei Ingrid!

Tusen takk for kommentaren i dagboka mi! Faktisk har jeg ganske sterk viljestyrke, mesteparten av tiden i alle fall...det er når jeg kjeder meg at det er fare på ferde!

Og ser du, du HAR viljestyrke du også som jeg sa...den har bare vært godt gjemt! Fortsetter du å være like flink, kan du faktisk greie 60 kilo til 15 september, det krever både stor vilje og en god del motivasjon! Hyggelig å høre at du er på rett vei igjen!

Ha en fin lørdag og kos deg med vinen!
Klem fra Minelli...som har såååå lyst på Irish Coffee
64,8 kg

Helg igjen!

Hei igjen alle sammen!
I dag har jeg bestemt meg for å ha ei utskeielses-fri helg!!! Har tenkt å være kjeeeempeflink, bortsett fra en ting... Skal på fest lørdag kveld. Så for å "få lov" til det, har jeg bestemt meg for å MÅTTE la være å spise noe snop/godt. Det er ei kjensgjerning at det i det siste har gått LITT for mye i usunn mat, og når jeg IKKE får til å trene i tillegg, blir ikke resultatene bra!! Det er jo helt logisk, likevel sitter jeg og er deprimert fordi jeg ikke går ned i vekt!!! Skjerpings, Ingrid!!!!!
ARGH! Blir så irritert på meg selv. Hvor er egentlig viljestyrken min blitt av??? Jeg har jo INGEN selvkontroll......

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ellen17. august 2001
Hei!
Takk for koselig kommentar.
Jeg forstår godt hvordan du har det! Det er ingen ting du heller vil enn å gå ned i vekt, likevel så er det så vanskelig å være flink. Hva om vi avtaler oss i mellom tre FASTE treningsdager, hvor vi rett og slett MÅ trene? Da er det litt vanskeligere å skusle unna. Samtidig kan vi føre nøye oversikt over matinntaket. Da kan vi sammen stige ned fra 60-tallets onde grep!!
Jeg har ikke ambisjoner om å gå ned mer enn 2kg i måneden. Og jeg vil ikke fortvile om det bare blir 1,5! Likevel er dette noe jeg skal greie, og jeg vil gjerne ha med meg deg!!
Et problem dog: Jeg vet ikke hvor ofte jeg har muligheten til å oppdatere dagboka når skolen tar til. En gang i uka kanskje. Det får heller bli lengre "betroelser" av gangen...
God helg!
Klem fra ellen.
c.AuthorAlias Minelli17. august 2001
Hei Ingrid!

Takk for den hyggelige kommentaren i dagboka mi! Egentlig var det ikke store utskeielsen jeg hadde. Kunnejo fort spist en halv langpanne pizza, jeg!

Vil du ikke bli tynnere da Ingrid? Da kan du ikke bare fråtse i godis. Trening er jo ikke nødvendig egentlig for å gå ned i vekt, men et sunt kosthold er det, OG DER ER IKKE GODIS INKLUDERT! Jeg også har prøvd diverse straff/belønningsmetoder for å få lov av meg selv til å spise godis, men det går aldri bra. Det beste er bare å trappe ned, eller aller best, bare kutte ut helt. Da forsvinner nemlig en del av godtesuget, ser du!

Jeg er helt enig i at det er vanskelig å motivere seg til å trene, det vanskeligste er å komme i gang, så pleier det å gå bedre. Alt går i bølgedaler, og da gjelder det å stålsette seg mot nedturene, men så kan jo alt bare bli bedre! Skal se at du føler deg mye bedre etter å ha motstått noen fristelser og begynt å trene så smått! KOM IGJEN, INGRID!!! DU KLARER DET! Du har nemlig selvkontroll, den er bare litt ut av kurs! Er du flink i bare noen dager, så skal du se at du går ned, og da blir alt så mye bedre! Prøv det!

Ønsker deg en fiiin helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone17. august 2001
Hei og hopp!!

Det sitter i hodet.
Når man har slanket seg en stund, er det lett for at man mister litt styringa. Man blir lei av å være streng mot seg selv og tanker som:"Jeg kan jo unne meg litt, jeg har jo vært så flink" dukker opp oftere og oftere. Det jeg pleier å gjøre da, er å fokusere hardt på målet og å si til meg selv at etter at jeg begynte mitt nye liv bruker jeg ikke mat som belønning lengre. Finn andre måter og vær snill med deg selv på. F.eks. ta et langt bad eller les ei god bok!!!

Håper du får en strålende helg!!!!!!!!!1

Abelone
64,8 kg

Har det bedre igjen!

...Mye takket være dere!!!
I går var jeg på en liten shoppe-runde. Har egentlig bestemt meg for å roe ned litt når det gjelder innkjøp av klær, det er jo bedre å vente til en går ned noen kilo, ikke sant? Gleder meg til jeg smetter rett inn i 36/38... Det er målet!
Men i alle fall, jeg kjøpte meg ei dongeribukse som jeg bare såvidt greide å få igjen glidelåsen på. Den var så trang at alt tøt ut i alle retninger, HUFF, så stygt!!!! I tillegg var den alt for trang over rumpa. Men jeg skalskalSKAL passe i den buksa i løpet av høsten. Regner med at jeg må gå ned rundt 4 kilo for at den skal se bra ut. Og DET skal jeg jo greie? Skal som tidligere nevnt til Oslo på Hitawards, og VIL være under 60 kilo (eller i alle fall i nærheten) til da. Det er 15. september, så jeg har ikke så veeldig god tid! Men jeg SKALVILMÅ greie det!!!!!!!!!!

Må innrømme at det var lite morsomt i prøverommene i går... Magen er kvapsete, lårene disser, flesket tyter ut når jeg prøver noe ettersittende, og ... Ja, jeg føler meg rett og slett ikke så bra! Ikke i det hele tatt, faktisk! Det er ganske rart. Da jeg veide 78-79 kilo en periode, sa jeg til meg selv at jeg skulle være fornøyd om jeg kom ned til 65, da var jeg akkurat passe. Men nå ser jeg jo med all mulig tydelighet at det ikke er nok! Jeg mener, jeg er en str. 40, og det er jo ikke ille. Men jeg MERKER og SER jo at jeg fortsatt er for "stor". Vil egentlig bare bli LITT smalere, spesielt over hoftene og midja. Og lårene selvsagt. Og så MÅ jeg bli strammere og fastere. Så det er nok mer trening som skal til. Kommer bare ikke skikkelig i gang. Vet jo at det er gøy å trene når jeg først gjør det, men må begynne med noe som er regelmessig og som jeg får inn som en "god vane" et par-tre ganger i uka. Men det er så vaaanskeliiig!
Håper dere har det fint der ute, alle med-slankere! Skal lese bøkene deres nå!
Klem fra Ingrid.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone16. august 2001
Hei Ingrid!

Takk for hyggelig og nyttig kommentar. Har slappet av i hele dag som du sa, men jeg måtte ha meg en tur til byen for å shoppe litt jeg også. Har fått helt handlemani etter at jeg begynte å gå ned i vekt. Jeg veide 125 kilo i november (høygravid) og veier 83 nå, så du kan vel tenke deg hvor moro jeg synes det er å finne noe som passer i vanlige butikker.

Ulempen er jo at det jeg kjøpte for en måneds tid siden er for stort nå. Derfor har jeg kjøpt 2 par bukser som har vært litt får trange. Du kan tro gleden var stor da jeg kom inn i ei bukse som var for trang for 5 kilo siden.

Størrelser derimot er noe for seg. Går glatt inn i 44 i de fleste butikker, men på H&M må jeg opp i 46, og det er ikke bestandig den størrelsen passer heller. Og det er jo litt kjedelig for klærne der er jo billige og jeg finner ofte mye jeg liker der. Dessuten er det jo bare overgangsklær til jeg blir tynnere.

Skjønner akkurat hva du mener med prøverom. Det er ikke videre moro når du står der med pølse over linningen og en ekspeditrise lukker opp døra og sier:"Nei den var vel litt for liten , jeg henter en i 46 til deg jeg" så hele butikken hører det.

Håper du kommer i gang med treninga snart!!!

Abelone
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
64,8 kg

Takk!

...For oppmuntrende hilsener i går... Det hjalp, på mange måter!
Har det litt "rart" akkurat nå... Tenker liksom med meg selv at "Jeg kommer jo ikke til å bli slank", som om det ikke var mulig, om dere skjønner hva jeg mener. Jeg ser på det dere gjør, og synes dere er kjempeflinke. Men "JEG greier det jo ikke", tenker jeg igjen. Noen kilo, kanskje. Men ikke å bli SLANK...?
Vet det er kjempedumt, tåpelig, snålt og rart å tenke slik... Men jeg prøver å se for meg meg selv som slank... Og greier det ikke! Er så vant til å ha noen kilo for mye, så vant til å se meg i speilet og være misfornøyd, så vant til å kamuflere mine ekstra kilo, så vant til å være den "litt lubne" venninna.
Så hva skal til for å bryte ut av dette mønsteret? Tja... Jeg har ingen anelse. Har tenkt å skrive dagbok, ikke bare på disse sidene, men skrive ei skikkelig dagbok som jeg skal prøve å oppdatere ofte. Der skal jeg skrive alle målene mine, få problemer ned på papiret og ta et oppgjør med gammelt "rot". Ikke misforstå meg... Disse sidene med slankedagbok er jo helt supre, men det er ikke alt som har tilknytning til slanking osv, og det blir for mye å skrive om hele livet mitt her!!! :-) Bruker opp hele serveren jeg, da!!

Huff, er redd dette ikke er et så veldig optimistisk innlegg, akkurat. Men vi har vel noen slike dager også, de fleste av oss? Håper bare ikke jeg tar motivasjonen fra dere nå, da.........

Stor klem fra deppe-Ingrid.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt15. august 2001
hei ingrid!"

jeg tror at du vil klare å kvitte deg med det du vil ha vekk fra kroppen din. du har jo klart å gå ned, og fortsetter du sånn, blir du jo etterhvert så slank som du ønsker.
og dessuten er du sikkert slank nå også!!!nå er tiden kommet til at jeg takker for meg her.
eller...jeg vil kanskje stikke innom her i oktober når jeg har høstferie..
men jeg flytter vekk, og har ikke tenkt å tenke slanking mer.
men det er godt mulig at jeg går ned 1-2-3 kilo til.
spiser mindre når jeg bor vekke.

lykke til videre!!!

klem fra kitt

c.AuthorAlias Kris14. august 2001
Heisann!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi - du klarer i allefall å motivere meg selv om du sliter litt selv akkurat nå - tusen takk for det.

Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i det du sier. Jeg tenker også med meg selv at jeg kommer aldri til å bli slank. Kanskje slankere men aldri helt slank... Også tenker jeg at hvor mye skal jeg egentlig veie før jeg kan betegne meg som slank?? Jeg har sett for meg at det er passe med rundt 65 kg for meg som er 1.70 høy, men egentlig tror jeg ikke at jeg ser helt slank ut da alikevel. Uff - farlige tanker dette her. Tror aldri jeg blir helt fornøyd....må jobbe med hodet også - ikke bare kroppen.

Synes det var en god idè å skrive dagbok - noen tanker vil man jo ha helt for seg selv.

Lykke til videre, Ingrid. Du kommer deg opp av dalen du er nede i nå - vi skal gå sammen med deg vet du...

Solskinnsklem fra Kris
c.AuthorAlias Eugenie14. august 2001
Hei Ingrid

Nei, du er slettes ikke alene om å ha sånne tanker. Jeg synes det er veldig bra at du skriver om dem, og det er kanskje en god ide å skrive sin private dagbok for alt man ikke vil ha med her (jeg har selv vært inne på tanken).
Jeg håper at du etterhvert føler deg bedre og at du ikke mister motet når det gjelder slankingen. Det viktigste er jo tross alt ikke hvor stor du er, men at du trives sånn som du er.
Ta ting rolig. Du er ett flott menneske med mange posetive egenskaper.

Eugenie
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
Hei!

Jeg må bare henge meg på Ceci og minelli. Alle har sånne tanker, og det veldig ofte. Jenter har ofte dårlig selvtillit ford vi ikke blir sett på som et menneske med tanker og følelser, men som noe lekkert som skal pynte opp hverdagen for menn. Ja, det var kanskje å ta litt hardt i , men hvis man ser hvilke forbilder unge jenter har i dag, kan man jo godt skjønne at jenter får dårlig selvfølelse, sliter med spiseforstyrrelser osv.

Jeg har alltid vært stor. Veide godt over 4 kilo da jeg ble født og var 174 cm høy da jeg var 12 år. (Veide 65 kilo og følte meg tykk). Jeg har innfunnet meg med at jeg aldri vil bli helt slank og smekker. Noen av oss er født med et bredt hofteparti og vil aldri bli helt radmagre, men vi er jo ikke mindre verdt for det selv om noen behandler oss slik.

Hver og en må gjøre opp status for seg selv. Finne ut hvilken vekt som passer for dem og gi blaffen i hva andre synes. Det mener iallefall jeg!

Så opp med humøret!!!!!!!!!!!!!!

Abelone
c.AuthorAlias Minelli14. august 2001
Ikke depp, da, Ingrid!

Du er ikke alene om å ha de tankene der. Fakta er at en del av oss nok aldri kommer til å bli syltynne. Enkelte kroper er ikke skapt til å være tynne, og det er gjerne de som er utstyrt med hofter bredere enn en 13-åring! Legg merke til tynne jenter i dag, de eier jo ikke hofter! Hadde det ikke vært for klesstil, hår og make-up, ville vi kanskje tatt mange for å være gutter! Sånn tenker jeg. Bedre å se ut som ei jente med former, enn å se ut som en gutt, med spikerben og utstående mage! Kanskje litt drøyt det siste men...

Faktisk kan det være lurt å skrive dagbok, bare for å få klarhet i saker og ting! Selv har jeg faktisk begynt å skrive min egen lille slankebok med arbeidstittelen Fra evig slanker til evig slank! Det skal være en bok som tar for seg mangt om slanking, ikke bare hvordan man skal klare å gå ned i vekt, men også alle de rare sidene ved slankingen, rare tanker og innfall man får osv. Har du sett det på trykk noe sted kanskje? Ikke jeg iallefall, og jeg har lest rimelig mange slankebøker!

Du klarer å gå ned du også Ingrid, du får ikke lov til å gi opp. Bare å ha en dårlig dag er lov!

Klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias ceci14. august 2001
Hei !

Du er ikke alene med sånne tanker. Du er ikke den eneste som ikke er vant til å være slank, jeg har heller aldri vært spesielt slank. Hvis jeg hadde veid det samme nå som da jeg var 16 år ville jeg vært slank nå. Men den gangen var jeg selvsagt "lubben for alderen", i alle fall i følge syltynne jenter i klassen, de som var 165 cm og veide 45 kilo.

Det er bare det at når vi slanker oss nå så tar vi på en måte hevn med alle de teite tynne jentene som så rart på oss den gangen. Mange av dem er nemlig så teite at de ikke har lært noe om kosthold, og nå er de reine bollene å se på ! Jeg har i alle fall møtt en som gikk for å være supersexy blant gutta (og som jeg var misunnelig på, tåpelig nok) - hun veier nå godt over 80 kg og har gått opp ca 30kg på 5 år uten å få barn eller noe som helst.

vel. alle er jo deppa i blant. Men noen ganger er det verre enn andre ganger. Særlig når du ser hvordan enkelte raser ned 1 kg i uka mens du selv gjør ørsmå framskritt for deretter å gå opp 600 g på en natt uten å forstå hvorfor. Hvorfor gikk jeg opp 600 g i natt ? Spiste som en mus i går, var sulten da jeg la meg til og med. Hvorfor gikk jeg ned 300 g natt til lørdag ??? Jeg sliter med sånne spørsmål jeg også.

Mitt råd er å vente noen dager, kanskje veie seg litt sjeldnere. Så er det lettere å unngå depping. Kanskje.

Lykke til i alle fall !

ceci (som er så glad for kommentarer !)
64,8 kg

Hjelp! Holder på å skli ut!

Merker at jeg holder på å ramle av lasset litt. Og så jeg som hadde motivasjon i bøtter og spann for bare noen få dager siden. Hjelp meg! Trenger litt oppbacking her! Gi meg gode grunner til IKKE å skli ut i periferien!!!!
Ingrid.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ceci13. august 2001
Hei !
Dette er ikke dagen å gi opp på ! Det er mandag, og den første dagen i en uke med herlig slankekost. Hvis du er sulten så spis litt ekstra før det blir for ille, det lønner seg mer enn å sprekke. Dra innom fruktbutikken og kjøp inn vannmelon, moreller, epler, plommer osv.
Tenk på hvor deilig det ville være å kunne komme inn i de gamle buksene eller den gamle finkjolen igjen. Det pleier å hjelpe meg. En virkelig hestekur for å få motivasjon kan være å ta en tur i butikken og prøve bikinier... men det kan gjøre deg litt deppa også, så unngå det heller.
Ta en tur ut og gå ! Kjenn hvor deilig det er å bevege seg, nyt siste rest av sommeren, kjenn at alle tegn på lett depresjon forsvinner når du er aktiv !
Du klarer dette !
c.AuthorAlias abelone13. august 2001
Hei!!!

Her må det jobbes!!!
Det du trenger er å gå inn i dine egene tankemønstre. Tenk godt igjennom hvorfor du vil bli slank. Skriv grunnene ned og kikk på dem når du mangler motivasjon.
Se deg selv (inni hodet ditt) i bikini på stranda. Gjenta bildet flere ganger om dagen helt til du har nådd målet ditt

Du kan henge opp klesplagg du gjerne vil inni på et sted du ser når du står opp om morgenen. Prøv det innimellom, og se at det blir mer og mer passe.

Dette er ihvertfall ting som fungerer for meg. Håper du synes det var nyttig.

Abelone
c.AuthorAlias Agnes Elisabeth13. august 2001
Hei!

Er en stund siden jeg har vært inne på disse sidene,men jeg ser at du har gått ned nesten 4 kilo:) Det er kjempe bra, og også en stor grunn til at du ikke må miste motivasjonen. Tenk bare på de neste 4 kiloene!

Klemmer fra meg
c.AuthorAlias Kris13. august 2001
Hei!

Ikke prøv deg nå! Du skal bli SLANK!! Og du har jo så lite igjen - ikke gi deg. Dette klarer du. Det er sånne dager du har nå som gjør deg sterk. Tenk bare på hvor utrolig stolt du er i kveld når du legger deg UTEN at du har skeiet ut - for det klarer du hvis du vil! Husk at det er bare du som bestemmer hva som skal slippes inn bak tennene dine. Så dukker det opp fete fristelser så bit tenna sammen, og vær stolt av deg selv!!

Stor motivasjonsklem fra Kris
64,9 kg

Motivasjonen tilbake igjen! Og takk til dere!

Hei!
Nå har jeg vært SÅ vanvittig lite motivert de siste dagene, selv om jeg hele tiden tenker slanking og prøver å unngå disse fristelsene det er alt for mange av. Men nå har jeg lest litt i deres slankedagbøker, og ble plutselig full av motivasjon igjen! Det er sikkert at disse sidene er fulle av inspirasjon og motivasjon...! En STOOOOOOOR takk og en rose @--}--}---- til dere!!
Veie-/måledag i dag. Men har ikke funnet igjen målebåndet enda (katten min har stjålet det, tror jeg :-), finner det i alle fall ikke. Han er mer glad i det enn jeg er!!), så jeg får vente litt med det. Vekta er noenlunde stabil, litt opp igjen i dag i forhold til forrige uke. Ikke akkurat uventet, har ikke rørt meg så mye og heller ikke spist så veldig fornuftig.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH10. august 2001
Hei Ingrid!

Tusen takk for kjempe koselig innlegg i dagboken min! det muntret opp veldig. Startet jo dagen i dag med kjempe motivasjon osv, men jeg tror ikke du skal lese dagboken min nå. Nå er det virkelig ikke positiv! Men tusen takk for kjempe fint innlegg! Det har gjort dagen min mye bedre nå!

Stå på du er jo bare kjempe flink! Bit tenna sammen så når du sluttmålet også! Det er ikke langt igjen nå!

Klem RH
c.AuthorAlias Jenta*S*10. august 2001
Hey!!
Det er KLART at du må bli med på konkurransen!!
Førstemann - 7 kilo er den første, og den passer jo utmerket for deg eller hva?!*S*
Skjønner det der med motivasjonen veldig godt, den svinger jo for oss alle, derfor er det bra å ha disse sidene og hverandre!!! Det er utrolig hvor mye det hjelper!:0)!

Så jeg håper du er med, og masse masse lykke til videre!!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Minelli10. august 2001
Hei Ingrid!

Godt å komme i gang igjen, ikke sant! Ikke tenk på de grammene opp, tenk heller på hvordan du skal gå nedover igjen! Det hjelper å lese hvordan andre kommer seg over disse terskelene, og det er bare å gjøre det samme. Never change the winning concept, you know!

Stå på, Ingrid, du SKAL ned igjen!
God helg!
Klem fra Minelli
c.AuthorAlias abelone10. august 2001
Hei!!!

Så godt at du er kommet igang igjen.
Det er godt vi har denne dagboka, slik at vi kan hente motivasjon hod hverandre.
Ha en god helg.

Abelone
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.