← Alle dagbøker
diarist.Alias

Inger

56 år163 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start94,0 kg
Sist90,8 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå34,2
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. juli 200223. august 2002
😊90,8 kg

Nå nærmer jeg meg 80 tallet.

Hei alle her inne

Det går opp og ned med humøret. Trolig for jeg er for opptatt av at vekten skal synke.
Har merket at magen ikke trenger samme mengde mat lenger. Jeg merker godt når jeg utsetter et måltid. Da blir jeg sur og gretten, små forbannet og ender opp med migrene. Ikke til å leve med......

Skal være flink i helgen å ikke spise is og annet nei mat.
Ønsker dere en sund helg.

m.v.h.
Inger
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite24. august 2002
Hei Inger

Dette går bra, du er jo flink og forhåpentligvis ennå motivert. Så som du ser, jeg er med deg.

Nite
😌91,5 kg

Klarte ikke holde meg borte.....

Kjære dagbok

I helgen var vi på tur. Det var kjempe vær. Badet og solte oss masse. Dilemme var hve jeg skulle spise mens jeg var på tur. Ellers i uken har jeg spist mye egg og salat.
Jeg fant ut at jeg kunne spise litt youghurt før brødmaten.

Jeg merker at jeg klarer ikke de posjonene som jeg hadde før. Blir veldig fort mett. Må bare lære meg å stoppe før jeg blir altfor mett.

Men helg er helg, jeg klarte ikke unngå sjokoladen. Men etter det jeg så på vekten så gjorde det ikke noe utslag. Uten at det ble ingen nedgang i vekten.

Skal ha en hard arbeidsperiode så det blir ingen trim uten om. Men bare vent jeg kommer snart igang.

Gleder meg til jeg ser 8 tallet.

lykke ti allesammen her inne.
Takker webmaster for denne fine siden......

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉19. august 2002
Hei Inger :-)

Takk for hilsen og gratulerer med resultatene så langt. Å, skynd deg og kom etter, åttitallet blir bærre lækkert, hihi.. det skal bli spennende å liste seg nedover og jeg er sikker på at du kommer til å holde følge eller suse forbi meg. Heia, heia :-)

Klem fra Jojoen
😌91,5 kg

Glad dag !!

Hei kjære dagbok

I dag har jeg førlt meg lett og glad i hele dag. Lurer på om det er noen som kan se det på meg.

Om det kommer av maten jeg spiser, den gode samvittigehten eller om det er for jeg ser at dette virker vet jeg ikke. Men godt kjennes det. Det er som om solen har varmet meg helt inn i hjerte. Føler som om jeg har fått et svar men jeg vet ikke på hva. Det er som å gå med en hemmelighet som ingen andre vet om. Smiler for meg selv rett som det er.

Var flink idag. Etter å ha lest Lindberg`s bok, satte jeg meg på trimsykkelen og syklet 30 min. Passet på at pulsen ikke kom høyere enn 130. Dette for å oppnå høyest forbrenning.

Målet er å gjøre det imorgen også.

Glad klem fra Inger
92,0 kg

klar, ferdig, gå !

Kjære dagbok

Endelig så er jeg ferdige med alle bursdager i august. Lenge til neste gang. Nå kan jeg begynne for alvor. Var flink i dag. Spiste sundt i hele dag og litt is og brus i selskapet. Sa nei til sjokolade kake.

I går kveld klarte jeg å komme meg på sykkelen 10 km/45 min. Marc Antony kan anbefales som følge.

Skal til tannlegen i morgen, gruer meg....

Klem til alle der ute.
Inger
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inga13. august 2002
Godt gjort å komme så fort igang igjen etter bursdager. Trimme gjør du også. bare hold fram som du stevner. Nå skal jeg ut å gå tur med mannen min.Det tror jeg er det viktigste man kan gjøre.Trimme altså. Men når jeg og han går tur, får vi pleiet vårt forhold også. dessuten trenger jeg den drahjelpen det er at vi går sammen.
🌙92,0 kg

Har lest litt om GI......

Hei dagboken min.

Jeg er blitt Augustas og Jojo nye GI jeger. Har lest gjennom diverse linker som det er henvist til her.

Fikk en del hahaer på veien.
Betingelsen for å gå ned i vekt er å spise nok mat. Jeg har mistanke om at flere her inne spiser for lite og dette gjør at de skeier litt mye ut i helgene. På Jentemat sies det at hovedideen er å sette sammen maten rett. Bland ikke proteiner og karbohydrater i samme måltid. Dersom dette må gjøres så spis proteinene først. Disse er med på å gi deg metthetsfølelse. Kjøtt,fett til grønnsaker eller poteter, ris, pasta (karbohydrater) til grønnsaker.

Prøver i dag å spise rett.

Frokost.
1 Egg
1 skive
Skål med frukt.(klarte ikke å spise opp)
2 glass vann

Mellommat
1 eple
8 nøtter (var veldig sulten)

lunsj
Salat med egg
varm karbonade

Middag
Svinekjøtt i sursøt saus m/ris.

Vet ikke helt om jeg har truffet rett på sammensetningene men kan si at jeg har vært mett. Spesielt frokosten merket jeg at jeg plutselig ble sprikk mett og måtte legge frukten fra meg. Her vært voken og opplagt i hele dag. Kansje litt stappet i magen. Prøve å spise litt senere i morgen slik at jeg kjenner jeg er mett før jeg blir sprikk mett.

Har lurt litt på å anskaffe meg litt proteinpulver som jeg kan blande ut til dager jeg ikke har tid å lag mat. Det er ikke alltid tid til 5 måltider. Kanskje det hadde vært lurt å lage muffens med proteiner som barnet hjemme kan spise isteden for boller og annet usunde ting.

natta klem fra Inger.

Vil oppfordre alle til å ikke veie seg mer enn 1(en)DAG i uken. Stress er ikke sundt.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M12. august 2002
Jentemat ??!!?? Er det en internett side ???
Kansje du har linken ditt ??
Det du skriver om emnet rundt det med riktig sammensetning av mat, er veldig aktuelt for meg.
Tror jeg nemlig gjør denne feilen. Takk på forhånd.
Klemmer fra Line M
c.AuthorAlias nite11. august 2002
Hei Inger.
Velkommen til slankeklubben.
Ved å være aktiv her inne, vil man fort se en ny motivasjon hos seg selv.
Det virker som du har snappet opp en del tips og lærdom allerede, og det er jo kjempeflott.
Du vil se at det er så godt å bruke disse sidene aktivt, og jeg vil følge med på deg og veien mot et lettere liv.

Ser du i går har lagt en plan med mål for din videre vektreduksjon. Det er flott med delmål, men ikke fortvil selv om du ikke klarer akkruat disse. Det er viljen som skal gi deg styrke.
Å få et (kjøpe selv) gavekort på trengingsenter forplikter, og er en god ide. Motivasjonen blir da og gi fa..... i hva andre synes om deg, hvordan de ser på deg. Følelsen av negative blikk er mest kreert i våre hoder.

Du spør om treningsapp. fra Tv.shop. Vel jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg bruker slikt litt, så blir det bare stående som en støvsamler. Forresten blir dette litt ensom trening, og treningstudio er bra også for det mentale sosiale.
Forresten virker dette app. litt for godt til å være sant, og jeg er en naturlig pessimist.

Svarer deg litt på dine spørsm. fra tidligere dagbøker.

Så du vil bli slankere enn slektningen. Vel hvis du synes det er et greit mål, så hvorfor ikke. Men mitt råd er at du holder dette for deg selv, og ikke blir hovmodig ovenfor denne personen.

Dressing, vel jeg har ofte kjøpt rømmekolle, og blandet i litt av hvert krydder som jeg har i skapet. Dette er magert (tror jeg) og kjempegodt.

Jeg ser at du har fått veldig lite svar på dine dagbøker, og vil gi deg et tips om å markedsføre deg ved å legge svar på andre dagbøker. Slik blir du sett, og dermed får du mange som motiverer deg. Det trenger vi, så absolutt.
Det er lett å bli borte i mengden her, da vi er så veldig mange.

Klem fra Nite

🙂92,0 kg

Trim i bursdagspresang

Hei Dagbok

Jeg veide meg 08.08 og så at jeg hadde gått ned. Men med bursdagfeiring og rester i hus så varer ikke dette lenge.

Jeg har lagt om på middagsmenyene. Spiser grønnsaker + ris + kjøtt. Blir mett og det smaker kjempegodt. Har merket at med en gang jeg spiser mat raske karbohydrater så blir jeg mer sugen på noe attåt.

Til bursdagspresang fra mannen så skal jeg kjøpe meg et medlemskap i et lokalt treningssenter. Lurer litt på om jeg skal spandere på meg en personlig trener med oppfølging. Som en lett start så har jeg vært på tanke å kjøpe treningsimulatoren som de selger på TV-Shop. Noen som har prøvt denne ?

Jeg føler at jeg ikke helt har startet med omleggingen enda. Tror ikke det før jeg kommer under 90 tallet.

Har laget en plan for å nå målet mitt.

01.08.02 94kg
01.09.02 89kg
01.10.02 86kg
01.11.02 83kg
01.12.02 80kg
01.01.03 79kg
01.02.03 77kg

Synes tabellen ser litt nifs ut. Er vel rett for å ikke få det til. Er jeg flink så burde det gå. Må ikke tenke for mye på vekt heller på cm og klær str.

Ny veiing på tirsdag.

Inger
🙂93,0 kg

mangler klær

Hei dagboken min

I dag skal jeg i selskap til min far. Men jeg har ingenting å ha på meg. Alt jeg har er svarte bukser. Men når det er 27 varme grader ute så kan jeg jo ikke møte opp i svart.

Lå litt å grublet på dette i natt. Jeg fant ut at jeg skal renske skapet mitt for klær jeg ikke kan gå i. Klær som er for smått trenger ikke ligge på vent dersom det er for gammelt. Kjoler som ikke passer skal gis bort eller gjemmes i et annet skap. Jeg tror jeg har 2 esker på loftet som det står gravide klær på. Mulig jeg tar en kaste runde der også. Jeg skal lage meg en haug med klær på "vent". En haug som plasseres bort. Og en haug som kastes.

Jeg tror jeg kommer til å få et ganske så tomt skap. Har ikke så lyst å kjøpe så mye klær nå når jeg SKAL gå ned i størrelse.

Dagen i går gikk med en sprekk på ca. 250 kcl (is). Så jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv. Avsluttet dagen med rett i koppen suppe og salat.

Jeg trenger et tips på dressing. Jeg er tritt lei "tusen ilendinger". Smaken byr meg snart i mot.

I dag så blir det lapskaus til middag før vi går i selskap rett etter. Har bestemt meg for å spise en porsjon med is i selskapet. Bruke tiden på å leke med ungene så det ikke blir tid til flere fristelser.


Ha en god sommerdag med sundt kosthold og god samvittighet.

Inger
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alijana😃6. august 2002
Hei Inger!

Og takk for kommentar. En slik klessortering som du beskriver har jeg også gjennomført. Ble litt bedre plass i skapet da, ja! :)

Dressingoppskrifter kan du kanskje finne på oppskrifter her hos slankere.com, ellers pleier det alltid å stå dressingoppskrifter i slanke-kokebøker. Jeg har ikke erfaring med dem, for jeg liker ikke dressing (flaks for meg!), men det finnes i alle fall masse oppskrifter! :)

Stå på!
Klem Alijana
😵94,0 kg

Helg med god mat og drikke

Hei

Jeg tenke om jeg skulle skrive ned vekten i dag for jeg ble litt skuffet når jeg så at jeg hadde gått opp i vekt i helgen. Men jeg lever i god tro om at dette vil endre seg i løpet av uken. Bare jeg blir kvitt vannet. Jeg spiste spekemat til lunsj og hadde en fest med riklig med drikke om kvelden. Det ble litt lite vann drikking i helgen.

Merker at ferie/sommervanene ikke helt har slippet taket enda.

I uken som kommer så har jeg og min mann gebursdag. Så det blir litt feiring med kaker og brus. Målet er å gjøre slik jeg gjorde det til min datters gebursdag. Det var å stå og gå hele tiden. Satt meg ikke ned ett minutt. Da ble det ikke kakespising.

Håper jeg kan ta meg en sykkeltur til badeplassen en gang i denne uke. I neste uke har jeg fri, da må jeg på alvor begynne med litt fysisk aktivitet. Har dere noen tips om trening som jeg kan gjøre sammen med min datter på 4 år.

Har vært på jagt etter en muskel stimulator som de selger på TV-shop. Tenkte jeg kunne trene magemusklene mens jeg satt ved PC-en.

Målet for i dag.
Døyve suget med frukt og grønt.
Ikke spise middag på jobb.
Være sulten 1/2 time før du finner deg noe og spise.
Høre på Mark Antony mens jeg sykler på ergometer sykkelen.

Hilsen
Inger
😊93,5 kg

Skal nyte helgen med å ikke spise meg sprikk mett

Kjære dagbok

I går bladde jeg litt gjennom de andre sine dagbøker. Det som slo meg var at hver gang jeg leste at "måtte bra ta meg en sjokolade, klarte ikke la være" så slo det meg "jamen ikke gjøre det du har jo vært så flink. Håper du ikke sprikker nå"

Dagbøkene her inne er en kjempe inspirsajon til å bli like flink. Det mange fristelser som har godt forbi uten at dere har grepe tak i dem. Dette må jo jeg klare også. Kan jo ikke skuffe alle de som følger utviklingen fremmover. Og ikke minst meg selv.
Det vil ikke si at jeg aldri kan spise noe godt. Men da skal det gjøres sammen med andre.

Jeg leser at flere av dere har mål og delmål.

Målet mitt er 68 kg sommeren 2003.
Våre stabil 68-70 kg på min 35 års dag året 2005.
Stå frem i bikini sommeren 2003.
Klare den "store ildprøven" å holde vekten også etter ferien 2003. (sprikker alltid etter ferien).

Delmål :
første 5kg innen 1 september.
Startet fast trening innen 1 oktober.

I hlgen skal jeg på båttur med familien. Skal en tur til noen venner å sole oss, bade, grille og spise krabbe. Har planlagt å spise masse salat og kjøtt. Lite brød og poteter. Det kommer til å bli en del drikke men siden jeg har frøken rød så tåler jeg ikke så mye. Skal spise frukt når suget blir for stort. Drikke masse.

Natte klem fra Inger
Ny veiedag på mandag.





1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😃3. august 2002
Hei på deg og tusen takk for oppmuntrende kommentar!
Trengte å høre det du sa om at "veien jeg har gått allerede er jo milelang i forhold til hva jeg har igjen!"...det var godt å høre for det er jo faktisk mye sant i det da!:0)
Ser du er godt i gang du også og målene dine ser absolutt oppnåelige ut! HEIA DEG! Skal følge med deg videre,jeg!
Klem fra Jenta*S*
😵93,5 kg

natte vakt er en styrekeprøve for slankere

Jeg har ikke hatt noe sug før i dag da jeg ikke fikk sove noe serlig på dagen. Da blir jeg lett sur og må ha sukker. Skap dørene går opp og igjen hele tiden. Noe har jeg lyst på vet ikke hva. Så på vei til jobb så motte jeg bare ha en melkesjokolade.

Får tenke minst mulig på det så kanskje jeg klarer å holde meg i flere dager til neste gang.

Prøver å spise hver 3-4 time slik at blodsukkeret er stabilt.

Natta alle sammen. Bare 7 timer til jeg kan gå å legge meg.

Inger
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blubba😊1. august 2002
Hei du og velkommen hit!
Du klarer dette bra synes jeg. Har også akkurat begynnt slankingen og tatt i bruk disse sidene.Synes også det er vanskelig nå i starten hvor man på en måte skal legge om hele kostplanen samtidig som man vil at alt skal gå så fort. Skulle helst hatt trivselsvekta i morgen. Men det er viktig å bruke god tid, i mitt tildfelle har jeg brukt mange år på å komme dit jeg er. Da kan det gjerne ta litt tid å få kiloene bort igjen.
Du er inne på noe vesentlig når de spiser ofte, og klarer du å unngå sukker og hvetemel vil du merke at du ikke får suget like ofte!

Stå på og lykke til, skal kikke innom av og til!
🌙93,5 kg

første dag/m 2 selskaper

Kjære dagbok

Startet dagen godt med havregrøt som var litt vassen. Besøkte min farmor som serverte vafler med smør og sukker. Av høflighet og for det de er så kjempe gode så spiste jeg to stykk. Serverte min kjære mann stekt kylling m/ sursøt saus + ris. til middag. Spiste ikke til jeg ble sprikk mett.
Gikk deretter i bursdagselskap. Spiste litt is og et kakestykke.

Synest dagen gikk mye til fokusering på at jeg nå skal passe på hva jeg spiser. Bygger meg opp til en skikkelig migrene hodepine.
Holder motet opp med å se på alle de fine klærene som jeg kan gå i når jeg blir slank. Beste slankemiddel er å ha en kleskatalog rett i nærheten av kjøkkenet. Blir fristelsen stor så er det bare å begynne å bla.

Skal gå natt i hele uken så jeg regner med at vekten ikke vil vise helt riktig, så jeg venter med å veie meg til etter helgen.

natta
Inger
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inga😊31. juli 2002
Det med kleskatalog har jeg også benyttet meg av. Da har man en oppmuntring hver dag. Plutselig ser jeg at jeg faktisk kan være fin i noe av det tøyet de presenterer. Om noen uker skal jeg i bursdagsselskap(stor fest) Jeg har skjeiet ut med en lindrakt til 1200 kr. Det kan jeg unne meg fordi jeg har brukt lite penger på mat. Dessuten har jeg snakket med mange i det siste som røyker. Der har jeg spart inn hele drakten, og så tenk hvordan jeg kan heve hodet den kvelden. Man må ha oppmuntringer hele tiden, ikke bare i det fjerne. Jeg har tatt av fjorten kilo, men er ennå ikke ferdig. Det blir jeg vel aldri. Dette er min nye livsstil!!
c.AuthorAlias Jannicke30. juli 2002
Godt tips med kleskatalogen. Det skal jeg også benytte meg av. Det er vanskelig å motivere seg noen ganger...
😃94,0 kg

Så meg selv på bilder fra sommerferien....

Nå må jeg bare ta meg sammen. Fikk se et bilde fra sommereferien og ble sjokket for hvor feit jeg er.

Målet mitt er:

1. Å kunne gå i bikin mens andre er til stede, sommeren 2003.

For å nå dette målet må jeg:
1. slutte å spise snop
2. bytte lettbrus med farris
3. trene 2-3 ganger i uken.
4. Gir meg lov til å sitte med PC 1 time dersom jeg har/skal trene 1 time samme dag. (trikset må jo da være å kunne trimme mens jeg leker meg med PC)
5. si nei takk
6. spis ikke mer enn den som spiser minst rundt bordet
7. dyrke meg selv, ikke syte

Målet er 0,5-1 kg i uken. + masse cm.

Inger



4 i heiagjengen
c.AuthorAlias røykfri😃1. august 2002
Dette klarer du! Høres ut som veldig fornuftige mål. Jeg har tatt notis av di. Men hva mener du med 1 time trening gir 1 time arbeid på PC. Hilsen fortsatt røykfri
c.AuthorAlias Sussi❤️29. juli 2002
Du er virkelig opptimistisk eller....
har du satt feil årstall på sommeren du vil opptre i bikini??

Velkommen hit, må si som de andre at dette er et bra sted å være. Forstår du har kjenskap til GI. Da kjenner du kanskje sidene:
www.ibalanse.no
www.jentemat.no

Ønsker deg god slanking, vil nok titte på hvordan det går med deg videre.
Salnkehilsen Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Betty😉28. juli 2002
Hei hei og velkommmen hit!

Jeg er også ny på disse sidene og jeg har hatt stor utbytte av de! Masse motivasjon og inspirasjon å hente her! Du har jo fine mål og virker bestemt på å klare dette så det går nok fint :-)

Jeg skal følge deg fremover og gleder meg til å se din vektnedgang!

Klem Betty!
c.AuthorAlias ivalodia😊28. juli 2002
Hei Inger

- Og velkommen hit :-) Da jeg selv på så bildene av meg selv fikk jeg samme tanker og vil helst ikke bli tatt bilder av nå jeg, men kommer sterkere tbk da kiloene er vekk :-)

Ser du har satt deg fine mål for å komme ned i vekt. Det er fint å ta det over tid og bruke kroppen, da er jeg sikker på at det holder seg bedre/lettere.
Jeg har satt meg mål, og ved div vekttap så belønner jeg meg selv, f.eks ved vektnedgang av 4 kg så gir jeg meg selv en frisørtime m hårkur osv og ved - 6/7 kg så kjøper jeg ny bikini og når jeg har gått ned 10 kg så skal jeg gi meg selv en sydentur :-) Det gir en ekstra motivasjon og hjelper også på selvtillitten..

Lykke til med videre slanking, ha en fin slankeuke :-)

Sommerhilsen fra ivalodia :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.