← Alle dagbøker
Inger
56 år163 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start94,0 kg
Sist90,8 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå34,2
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Nå nærmer jeg meg 80 tallet.
Hei alle her inne
Det går opp og ned med humøret. Trolig for jeg er for opptatt av at vekten skal synke.
Har merket at magen ikke trenger samme mengde mat lenger. Jeg merker godt når jeg utsetter et måltid. Da blir jeg sur og gretten, små forbannet og ender opp med migrene. Ikke til å leve med......
Skal være flink i helgen å ikke spise is og annet nei mat.
Ønsker dere en sund helg.
m.v.h.
Inger
Klarte ikke holde meg borte.....
Kjære dagbok
I helgen var vi på tur. Det var kjempe vær. Badet og solte oss masse. Dilemme var hve jeg skulle spise mens jeg var på tur. Ellers i uken har jeg spist mye egg og salat.
Jeg fant ut at jeg kunne spise litt youghurt før brødmaten.
Jeg merker at jeg klarer ikke de posjonene som jeg hadde før. Blir veldig fort mett. Må bare lære meg å stoppe før jeg blir altfor mett.
Men helg er helg, jeg klarte ikke unngå sjokoladen. Men etter det jeg så på vekten så gjorde det ikke noe utslag. Uten at det ble ingen nedgang i vekten.
Skal ha en hard arbeidsperiode så det blir ingen trim uten om. Men bare vent jeg kommer snart igang.
Gleder meg til jeg ser 8 tallet.
lykke ti allesammen her inne.
Takker webmaster for denne fine siden......
Glad dag !!
Hei kjære dagbok
I dag har jeg førlt meg lett og glad i hele dag. Lurer på om det er noen som kan se det på meg.
Om det kommer av maten jeg spiser, den gode samvittigehten eller om det er for jeg ser at dette virker vet jeg ikke. Men godt kjennes det. Det er som om solen har varmet meg helt inn i hjerte. Føler som om jeg har fått et svar men jeg vet ikke på hva. Det er som å gå med en hemmelighet som ingen andre vet om. Smiler for meg selv rett som det er.
Var flink idag. Etter å ha lest Lindberg`s bok, satte jeg meg på trimsykkelen og syklet 30 min. Passet på at pulsen ikke kom høyere enn 130. Dette for å oppnå høyest forbrenning.
Målet er å gjøre det imorgen også.
Glad klem fra Inger
klar, ferdig, gå !
Kjære dagbok
Endelig så er jeg ferdige med alle bursdager i august. Lenge til neste gang. Nå kan jeg begynne for alvor. Var flink i dag. Spiste sundt i hele dag og litt is og brus i selskapet. Sa nei til sjokolade kake.
I går kveld klarte jeg å komme meg på sykkelen 10 km/45 min. Marc Antony kan anbefales som følge.
Skal til tannlegen i morgen, gruer meg....
Klem til alle der ute.
Inger
Har lest litt om GI......
Hei dagboken min.
Jeg er blitt Augustas og Jojo nye GI jeger. Har lest gjennom diverse linker som det er henvist til her.
Fikk en del hahaer på veien.
Betingelsen for å gå ned i vekt er å spise nok mat. Jeg har mistanke om at flere her inne spiser for lite og dette gjør at de skeier litt mye ut i helgene. På Jentemat sies det at hovedideen er å sette sammen maten rett. Bland ikke proteiner og karbohydrater i samme måltid. Dersom dette må gjøres så spis proteinene først. Disse er med på å gi deg metthetsfølelse. Kjøtt,fett til grønnsaker eller poteter, ris, pasta (karbohydrater) til grønnsaker.
Prøver i dag å spise rett.
Frokost.
1 Egg
1 skive
Skål med frukt.(klarte ikke å spise opp)
2 glass vann
Mellommat
1 eple
8 nøtter (var veldig sulten)
lunsj
Salat med egg
varm karbonade
Middag
Svinekjøtt i sursøt saus m/ris.
Vet ikke helt om jeg har truffet rett på sammensetningene men kan si at jeg har vært mett. Spesielt frokosten merket jeg at jeg plutselig ble sprikk mett og måtte legge frukten fra meg. Her vært voken og opplagt i hele dag. Kansje litt stappet i magen. Prøve å spise litt senere i morgen slik at jeg kjenner jeg er mett før jeg blir sprikk mett.
Har lurt litt på å anskaffe meg litt proteinpulver som jeg kan blande ut til dager jeg ikke har tid å lag mat. Det er ikke alltid tid til 5 måltider. Kanskje det hadde vært lurt å lage muffens med proteiner som barnet hjemme kan spise isteden for boller og annet usunde ting.
natta klem fra Inger.
Vil oppfordre alle til å ikke veie seg mer enn 1(en)DAG i uken. Stress er ikke sundt.
Trim i bursdagspresang
Hei Dagbok
Jeg veide meg 08.08 og så at jeg hadde gått ned. Men med bursdagfeiring og rester i hus så varer ikke dette lenge.
Jeg har lagt om på middagsmenyene. Spiser grønnsaker + ris + kjøtt. Blir mett og det smaker kjempegodt. Har merket at med en gang jeg spiser mat raske karbohydrater så blir jeg mer sugen på noe attåt.
Til bursdagspresang fra mannen så skal jeg kjøpe meg et medlemskap i et lokalt treningssenter. Lurer litt på om jeg skal spandere på meg en personlig trener med oppfølging. Som en lett start så har jeg vært på tanke å kjøpe treningsimulatoren som de selger på TV-Shop. Noen som har prøvt denne ?
Jeg føler at jeg ikke helt har startet med omleggingen enda. Tror ikke det før jeg kommer under 90 tallet.
Har laget en plan for å nå målet mitt.
01.08.02 94kg
01.09.02 89kg
01.10.02 86kg
01.11.02 83kg
01.12.02 80kg
01.01.03 79kg
01.02.03 77kg
Synes tabellen ser litt nifs ut. Er vel rett for å ikke få det til. Er jeg flink så burde det gå. Må ikke tenke for mye på vekt heller på cm og klær str.
Ny veiing på tirsdag.
Inger
mangler klær
Hei dagboken min
I dag skal jeg i selskap til min far. Men jeg har ingenting å ha på meg. Alt jeg har er svarte bukser. Men når det er 27 varme grader ute så kan jeg jo ikke møte opp i svart.
Lå litt å grublet på dette i natt. Jeg fant ut at jeg skal renske skapet mitt for klær jeg ikke kan gå i. Klær som er for smått trenger ikke ligge på vent dersom det er for gammelt. Kjoler som ikke passer skal gis bort eller gjemmes i et annet skap. Jeg tror jeg har 2 esker på loftet som det står gravide klær på. Mulig jeg tar en kaste runde der også. Jeg skal lage meg en haug med klær på "vent". En haug som plasseres bort. Og en haug som kastes.
Jeg tror jeg kommer til å få et ganske så tomt skap. Har ikke så lyst å kjøpe så mye klær nå når jeg SKAL gå ned i størrelse.
Dagen i går gikk med en sprekk på ca. 250 kcl (is). Så jeg er ikke så veldig fornøyd med meg selv. Avsluttet dagen med rett i koppen suppe og salat.
Jeg trenger et tips på dressing. Jeg er tritt lei "tusen ilendinger". Smaken byr meg snart i mot.
I dag så blir det lapskaus til middag før vi går i selskap rett etter. Har bestemt meg for å spise en porsjon med is i selskapet. Bruke tiden på å leke med ungene så det ikke blir tid til flere fristelser.
Ha en god sommerdag med sundt kosthold og god samvittighet.
Inger
Helg med god mat og drikke
Hei
Jeg tenke om jeg skulle skrive ned vekten i dag for jeg ble litt skuffet når jeg så at jeg hadde gått opp i vekt i helgen. Men jeg lever i god tro om at dette vil endre seg i løpet av uken. Bare jeg blir kvitt vannet. Jeg spiste spekemat til lunsj og hadde en fest med riklig med drikke om kvelden. Det ble litt lite vann drikking i helgen.
Merker at ferie/sommervanene ikke helt har slippet taket enda.
I uken som kommer så har jeg og min mann gebursdag. Så det blir litt feiring med kaker og brus. Målet er å gjøre slik jeg gjorde det til min datters gebursdag. Det var å stå og gå hele tiden. Satt meg ikke ned ett minutt. Da ble det ikke kakespising.
Håper jeg kan ta meg en sykkeltur til badeplassen en gang i denne uke. I neste uke har jeg fri, da må jeg på alvor begynne med litt fysisk aktivitet. Har dere noen tips om trening som jeg kan gjøre sammen med min datter på 4 år.
Har vært på jagt etter en muskel stimulator som de selger på TV-shop. Tenkte jeg kunne trene magemusklene mens jeg satt ved PC-en.
Målet for i dag.
Døyve suget med frukt og grønt.
Ikke spise middag på jobb.
Være sulten 1/2 time før du finner deg noe og spise.
Høre på Mark Antony mens jeg sykler på ergometer sykkelen.
Hilsen
Inger
Skal nyte helgen med å ikke spise meg sprikk mett
Kjære dagbok
I går bladde jeg litt gjennom de andre sine dagbøker. Det som slo meg var at hver gang jeg leste at "måtte bra ta meg en sjokolade, klarte ikke la være" så slo det meg "jamen ikke gjøre det du har jo vært så flink. Håper du ikke sprikker nå"
Dagbøkene her inne er en kjempe inspirsajon til å bli like flink. Det mange fristelser som har godt forbi uten at dere har grepe tak i dem. Dette må jo jeg klare også. Kan jo ikke skuffe alle de som følger utviklingen fremmover. Og ikke minst meg selv.
Det vil ikke si at jeg aldri kan spise noe godt. Men da skal det gjøres sammen med andre.
Jeg leser at flere av dere har mål og delmål.
Målet mitt er 68 kg sommeren 2003.
Våre stabil 68-70 kg på min 35 års dag året 2005.
Stå frem i bikini sommeren 2003.
Klare den "store ildprøven" å holde vekten også etter ferien 2003. (sprikker alltid etter ferien).
Delmål :
første 5kg innen 1 september.
Startet fast trening innen 1 oktober.
I hlgen skal jeg på båttur med familien. Skal en tur til noen venner å sole oss, bade, grille og spise krabbe. Har planlagt å spise masse salat og kjøtt. Lite brød og poteter. Det kommer til å bli en del drikke men siden jeg har frøken rød så tåler jeg ikke så mye. Skal spise frukt når suget blir for stort. Drikke masse.
Natte klem fra Inger
Ny veiedag på mandag.
natte vakt er en styrekeprøve for slankere
Jeg har ikke hatt noe sug før i dag da jeg ikke fikk sove noe serlig på dagen. Da blir jeg lett sur og må ha sukker. Skap dørene går opp og igjen hele tiden. Noe har jeg lyst på vet ikke hva. Så på vei til jobb så motte jeg bare ha en melkesjokolade.
Får tenke minst mulig på det så kanskje jeg klarer å holde meg i flere dager til neste gang.
Prøver å spise hver 3-4 time slik at blodsukkeret er stabilt.
Natta alle sammen. Bare 7 timer til jeg kan gå å legge meg.
Inger
første dag/m 2 selskaper
Kjære dagbok
Startet dagen godt med havregrøt som var litt vassen. Besøkte min farmor som serverte vafler med smør og sukker. Av høflighet og for det de er så kjempe gode så spiste jeg to stykk. Serverte min kjære mann stekt kylling m/ sursøt saus + ris. til middag. Spiste ikke til jeg ble sprikk mett.
Gikk deretter i bursdagselskap. Spiste litt is og et kakestykke.
Synest dagen gikk mye til fokusering på at jeg nå skal passe på hva jeg spiser. Bygger meg opp til en skikkelig migrene hodepine.
Holder motet opp med å se på alle de fine klærene som jeg kan gå i når jeg blir slank. Beste slankemiddel er å ha en kleskatalog rett i nærheten av kjøkkenet. Blir fristelsen stor så er det bare å begynne å bla.
Skal gå natt i hele uken så jeg regner med at vekten ikke vil vise helt riktig, så jeg venter med å veie meg til etter helgen.
natta
Inger
Så meg selv på bilder fra sommerferien....
Nå må jeg bare ta meg sammen. Fikk se et bilde fra sommereferien og ble sjokket for hvor feit jeg er.
Målet mitt er:
1. Å kunne gå i bikin mens andre er til stede, sommeren 2003.
For å nå dette målet må jeg:
1. slutte å spise snop
2. bytte lettbrus med farris
3. trene 2-3 ganger i uken.
4. Gir meg lov til å sitte med PC 1 time dersom jeg har/skal trene 1 time samme dag. (trikset må jo da være å kunne trimme mens jeg leker meg med PC)
5. si nei takk
6. spis ikke mer enn den som spiser minst rundt bordet
7. dyrke meg selv, ikke syte
Målet er 0,5-1 kg i uken. + masse cm.
Inger
Dette går bra, du er jo flink og forhåpentligvis ennå motivert. Så som du ser, jeg er med deg.
Nite