← Alle dagbøker
Imy
47 år168 cm19 innlegg
2002
0 følgere
Start68,0 kg
Sist66,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå23,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Forkjørlelse i anmasj?
I dag har jeg begynt å nyse masse. Håpr ikke at jeg blir syk. Jeg har planlagt å trene i dag også. Jeg vet at det ikke er spesielt lurt å trene når man er syk, og det er sikkert ikke lurt å trene når man er på vei til å bli det heller... Men jeg må få gjort det unna i dag. Dagen startet ikke helt etter slankeopplegget, nemlig.
Plan i dag:
frokost:
3 Fiberrik med solsikkekjerner.
+ en pære
+ et (lite) stykke kake (grrr!)
Lunsj:
Salat med agurk, tomat,egg og skinke.
Mellom:
To knekkebrød
+ Et eple
Middag:
Kyllingbryst med grønnsaker
Jeg begynner å merke at jeg egentlig ikke bryr meg så mye om at jeg skal veie 62 kg. Det som er viktig er at kroppen blir strammere. Jeg skal gifte meg i mai neste år og jeg har kjempelyst at kjolen skal sitte bra! Jeg skulle gjerne redusert noen cm på mage rumpe og lår. Overkroppen er jeg ganske fornøyd med. Hvis jeg klarer å fortsette å trene et par ganger i uka fram til mai neste år, så er det ingen grunn til at jeg ikke skal klare det etter mai (jeg har jo ikke barn å ta hensyn til). Jeg tror denne omleggingen av livsstilen har kommet for å bli. (Og jeg akter ikke å være støttemedlem på SATS).
Slanker meg i sjul for kollegaer.
Planer i dag:
Frokost 07:00:
3 Fiberrik, En pære.
Lunsj 11:00:
Kyllingsalat, melon
Mellom 15:00:
Tre knekkebrød
Et eple
Middag 19:00:
All bran flakes med yoghurt.
Skal trene step i dag i en 12 * 3 minutter + styrkeprogram.
Uff, jeg føler meg flau overfor kolleger over at jeg slanker meg! Derfor spiser jeg for mye i lunsjen nesten hver dag. Planene er jo at jeg skal spise fiberknekkebrød (for jeg har kastet meg så vidt på denne GI-bølgen i tillegg til kalloritelling, men det er så lett å ta et kakestykke eller en brødskive i tillegg til den store salaten og fiberknekkebrødet. De andre merker jo at jeg spiser annerledes enn jeg pleier. Det er jo egnelig ikke noe å skamme seg over, det at man vil ta vare på kroppen sin... Så jeg får bite i det sure eplet. Hvis noen spør, så får jeg vel svare ærlig. Hvis jeg går ned til 62 kg er det jo faktisk umulig å skjule at jeg har slanket meg. (Men jeg er litt flau likevel).
Utskeielser
Håper jeg går av meg dette igjen i løpet av kort tid. Har forøvrig hatt en super helg!
Frokost 07:00:
3 Fiberrik, en halv pose knaskerøtter.
Lunsj 11:00:
Salat + en skive med makrell i tomat.
Mellom 15:00:
To knekkebrød.
En frukt.
Middag 19:00 (?):
All Bran Flakes med yoghurt.
Kjenner forresten at fiberrik og all bran flakes er veldig bra for magen. (Som på reklamen). Siden jeg jobber så seint i dag skal jeg ikke trene. Eller kanskje det blir en spasertur etter middag? Jeg skal i alle fall trene step i morgen.
Ha en flott dag!
23. august 2002
❤️66,0 kgEndelig en ny helg.
Og godt er det!
Skal på fest i morgen, men jeg kan frivillig melde meg til å kjøre. På den måten slipper jeg å bli dårlig på søndag, og jeg går også glipp av en del ekstra kallorier. De andre kommer nok til å prøve å overtale meg til å ikke kjøre, men nå har jeg bestemt meg. (Kan heller ta litt neste helg). Så gjenstår det bare å se om viljestyrken holder denne gangen.
Plan i dag:
Frokost 06:45:
Tre Rug-sprø og en pære
Lunsj 11:00:
En stor salat med egg ++. En liten kakebit. (Det er alltid noe godt på fredager, og jeg føler meg nok litt mislykket hvis opplegget for dagen sprekker allerede til lunsj).
Mellom 14:30:
Tre knekkebrød
Middag 19:00:
Grillet laks (prøver meg igjen).
Trene fra 16:15 til 17:15.
66!
Jeg trente Stram Opp i går og nå er jeg støl i hele kroppen, mest i rumpa. I dag blir det nok en treningsfri dag. Har en litt bedre følelse på jobben i dag (et problem mindre, two to go).
Plan i dag:
Frokost 07:00:
1 pære + 2 rug-sprø med ost.
Lunsj 11:00:
Salat + 2 fiberknekkebrød med egg eller makrell i tomat.
Mellom 14:00:
To knekkebrød
En frukt
Middag 18:00:
Kyllingfilet med et eller annet til.
Som sagt en treningsfri dag i dag. Skal trene Step etter jobben i morgen.
Ha en fin dag alle sammen! Jeg håper og tror at jeg blir ferdig med mine problemer i løpet av dagen.
Blæh-dag på jobben!
Jeg spiste en McFlurry med Daim på McDonalds i går. Den var kjempegod. Skal ikke skeie ut i dag.
Plan i dag:
Frokost: 2 knekkebrød + en pære.
Lunsj:
Stor salat med tomat, paprika, mais, agurk, egg og litt cottage cheese.
Mellom 15:00:
To knekkebrød + en pære.
Middag 19:30:
Svinekjøtt + ris.
Skal trene på Stram opp på SATS i dag. Det kan hende at det er ei venninne som henger seg med hvis jeg trener i sal i stedet for i styrkerommet. Planlegger å varme opp med en 12 minutters step først, hvis jeg rekker det.
Har mye å gjøre på jobben i dag (Blæh-ting), så jeg får ikke brukt så mye tid her i dag. Dessuten tror jeg nok ikke at arbeidsgiveren min ikke hadde likt å vite at jeg drev så mye med dette som jeg gjør (ehrm..tilståelse), selv om han sikkert ikke har noe imot slanke og veltrente damer...
Ny flott dag!
Er glad i dag. Føler meg bra. Har vært flink og spist frokost også.
Plan i dag:
Frokost 07:00:
2 knekkebrød med hamburgerrygg.
Lunsj 11:00:
Stor salat, egg, pasta.
Mellom 15:00:
Tre knekkebrød
En frukt
Middag 19:00:
Grønnsakssuppe med kylling og brød.
Skal trene 2 økter a 12 minutter på stepmaskinen + en økt a 6 minutter, tilsammen en halv time. Skal også ta styrkeprogrammet mitt.
Resultater+ litt til.
Tror faktisk jeg kan se litt reultater nå, selv om vekta er litt vill. Den har stabilisert seg litt under 67 nå, så da tipper jeg på 66.5. Har altså klart delmål 1.
Klipte plenen og raka et par timer på formiddagen i går. Det var fryktelig slitsomt. (Kommer sikkert av at det var så grusomt varmt, da). Etterpå måtte jeg dra på stranda for å få kjølt meg ned. Det var utrolig deilig vann. Svømte i ca 20 minutter tilsammen, selv om det ikke er så masse. På kvleden gikk jeg en tur på 35 minutter (ca 3.5 km). Alt i alt tror jeg at jeg fikk bra med mosjon.
Plan i dag:
Frokost: 07:15.
To knekkebrød med hamburgerrygg.
Lunsj: 11:00.
Stor salat + en skive grovt brød med makrell i tomat.
Mellom: 15:00.
Tre knekkebrød.
Middag: 19:00
Strimlet svinekjøtt, paprika og wok-blanding i wok. + Ris.
Kveldstur klokka 20:30. Det er fotball på TV i kveld likevel.
Skal trene step i morgen.
Måtte fylle inn litt etterpå også:
Jeg leste nemlig et innlegg i en dagbok som gjorde at jeg ikke følte meg så velkommen her på sidene (på grunn av startvekt innenfor normalvektsområdet). Det synes jeg er dumt fordi jeg får motivasjon av å skrive mine dagsplaner og å få kommentarer fra andre her. Det veldig vanskelig å gå ned de siste kiloene, og det er heller ikke så akseptert å slanke seg offentlig når man ikke har et alvorlig helseproblem. Sidene er helt supre fordi man kan være anonym, men likevel få slankehjelp! Det er tåpelig at det bare folk med alvorlige helseproblmer som skal få bruke et slikt hjelpemiddel.
Jeg kommer til å fortsette å skrive mine dagsplaner i dagboka til jeg når målet mitt. (Det er jo lov å skrive hva man vil i sin egen dagbok. Det har vedkommende gjort, og nå har jeg sagt hva jeg mener i min dagbok.) Dette er ikke skrevet for å gjøre meg uvenn med noen her inne, noe jeg er sikker på at heller ikke vedkommende mente å gjøre.
Helsprekk i gårkveld.
Har svømt litt i dag. Det er vel den treninga som blir, antar jeg. Skal ta meg en gåtur i morgen i hvert fall. Samboern min er opptatt i kveld, så jeg drar vel kanskje å leier meg en film eller noe sånt.
Jeg dro på grillparty i gårkveld, og der blei det helsprekk... Spiste flintsteik istedet for laks som jeg hadde tenkt, spiste potetsalat istedet for ris og jeg spiste også masse tzatsiki-dressing på salaten. Fortsatte med et par halvlitere med øl (ikke så mye, da) og en pose med gullfisker.
Har sprekt litt i dag også, spiste nemlig fire boller mens jeg egenglig ikke var spesielt sulten. Men jeg kan jo kanskje trøste meg litt med at det hendte mye oftere før. Så til slutt er jeg jo nødt til å gå ned litt i vekt. Det kan godt hende at jeg veier litt mindre enn 67 nå, men jeg klarer ikke å stole på det jeg ser på vekta. Skal se om jeg finner en digitalvekt til uka.
Deilig med sommer''n, da! Hvis det er like fint vær i morgen skal jeg dra på stranda da også.
Helt i svima.
Jeg skulle på Lefdal i går etter jobben for å reklamere på discmannen som ikke lenger hadde volumkontroll (kun samme styrke på musikken hele tiden) + at jeg skulle kjøpe meg en digitalvekt. Der fikk jeg faktisk en helt ny discman som var mye bedre enn den jeg hadde fra før! Kult. Jeg var så blid at jeg svevde ut av butikken før jeg fikk sukk for meg. (Og vekta ble igjen i butikken).
I dag våkna jeg fem på seks og var kjempeuthvilt. Skulle bare slappe av litt til -så skulle jeg stå opp og dra på trening FØR jobben... Fem over seks kastet jeg litt vann i anskiktet og fikk på meg noen filler. Jeg skulle jo dusje på treninga likeve. Men da jeg hadde kjørt i noen minutter så jeg på klokka i bilen at den var jo ikke kvart over seks, men kvart over åtte!!! Jeg hadde vært helt sikker på at jeg hadde så god tid, men så skulle jeg egentlig vært på jobben for et kvarter siden. Som sagt: Helt i svima! Skal trene litt etter jobben istedet, da. Nå som jeg har med meg treningstøy og alt.
Spist i dag:
Frokost: 09.00 En pære
Lunsj: 11.00. To skiver grovt brød med litt rekesalat, salat og skinke.
Middag: (plan) Grillet laks og ris.
Kjøpe ny vekt???
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en digitalvekt nå. Jeg må alltid veie meg mist tre ganger på den vekta jeg har for å få et (uklart) bilde av hva jeg egentlig veier. (Den varierer masse!) Skal en tur på Lefdal i dag å reklamere på en discman jeg har i dag likevel, så da kan jeg jo sjekke hvor mye det koster. (Har hørt at det er dyrt, ja.) IKEA-vekta som jeg bruker kosta vel en drøy femtilapp, så det er kanskje ikke så rart om kvaliteten er så som så. Kanskje jeg skal kjøpe meg et målebånd også.
Frokost: 07:30
To knekkebrød med kokt skinke + eple.
Lunsj: 11:00 (plan)
To fiberknekkebrød med makrell i tomat + salat.
Mellom: 14:00 (plan)
To-tre knekkebrød uten pålegg (har en pakke på kontoret)
Middag: 18:00 (plan)
Kyllingfilet i wok (paprika, sopp, vannkastanjer osv) + litt ris.
Utpå kvelden skal jeg gå en runde på ca 7 km. Det tar en times tid.
En ny treningsdag.
Spist i dag:
Frokost: 07:30
1 pære og et eple
Lunsj: 11:00
1 skive grovt børd med makrell i tomat. Stor salat med tomat, agurk, salatblader, paprika og egg.
Mellom: 14:00
Tre Wasa sport uten pålegg.
Middag: 19:00
To tortillas med kalkun, mais, paprika og litt thousand island lett-dressing + masse pepper
Snop: 20:00
To dumle-sjokolader og tre søte havrekjeks. (Grr..)
Skal trene på stepmaskin i dag. I går tok jeg tilsammen 28 minutter, men kunne nok klart litt mer. Jeg synes ikke det er så veldig slitsomt, egentlig??? Lurer derfor på om jeg
a) gjør det riktig
b) blir lurt av kalloritelleren
c) er i superform (avkreftes med en gang)
Hi, hi.
Har ikke gått ned noe den siste uka, men i følge delmållista er jeg jo på riktig vei. Prøver å holde kalloriinntaket rundt 1200 om dagen, men det er ikke så lett å vite hva alt inneholder...
En helg i paradis!
Var på kanotur i helegn. Været var faktisk knall selv om værmeldingen så ganske annerledes ut. Det blei jo litt usunn mat, øl og godteri da, men i dag veier jeg fortsatt 67! Man må jo ha med seg mat som ikke trenger å holdes kjørlig som ofte inneholder ganske masse kallorier, og man blir jo også veldig frista når alle de andre har masse godteri.
Skal spise i dag:
Frokost: 08.30: En pære, et knekkebrød.
Lunsj: 11.00: En stor salat og en skive grovt brød med skinke.
Mellom: 15.00: Tre knekkebrød
Middag: 19.00: Gratinerte grønnsaker (blomkål++) og kalkun med rundstykke.
Skal trene etterpå. Minst to økter av 12 minutter på stepmaskinen + oppstrammende øvelser (situps++)
Så både 66 og 68 streken helt tydelig...
Veide meg i dag igjen. I dag er jeg nesten helt sikker på at vekten var 67. Det virker som om jeg er på rett vei. Jeg føler meg opplagt også, selv om jeg forsøker å spise lite og trene mye. Har en god følelse...
Spist i dag:
Frokost (07:30):
1 pære + et rundt knekkebrød uten pålegg.
Lunsj (12:00):
Salat med kylling og krutonger + hvitløksdressing
Toast med ost og skinke.
Middag: (En halv capricosa + to knekkebrød)
Kvelds (Rett i koppen potet og en vinerpølse)
Stress-dag
Har ikke veid meg idag, men går ut fra at vekta er den samme.
Skal handle bryllupsgave og levere den i dag. Tror jeg må gjøre det i arbeidstiden, for jeg skal så mye i ettermiddag/kveld... Kanskje ikke så populært, men. Jeg skal trene sammen med en venninne klokka halv fem til seks. Så skal jeg levere bryllupsgaven. Så må jeg handle inn mat som passer å ha med seg på tur, for jeg skal på kanotur i helgen. Deretter må jeg pakke til kanoturen. Så jeg blir nok nødt til å handle i arbeidstiden... Jeg er ikke bedt i bryllupet, men jeg hadde ikke regnet med det heller. Det er en studiekamerat som skal gifte seg, og jeg har knapt nok hilst på dama han skal gifte seg med. Men han er i hvert fall en hyggelig kar, så han fortjener en gave. Det blir en litt stressende dag, men jeg skal likevel forsøke å følge opp måltidene fra i går:
Foreløpig:
Frokost 07.30:
1 pære (de metter masse for de er ganske store).
Lunsj 11.00: pasta med noe saus, salat, gulrot
Mellom 14:00: Tre knekkebrød (Wasa Sport)
Middag: 19:30 Seks runde knekkebrød uten pålegg
Kvelds: Følte meg mett etter knekkebrødene, så det ble ikke noe.
Jeg kjenner til det med kollegaer - de kan virkelig bryte ned all motivasjon! Hold dietten for deg selv - det er ikke forbudt å spise sunt!
Hvis du bare skal ned ytterligere 4 kg er det ingen fare for at kollegaene merker det, det skal ett våkent øye til for å se en såpass liten vektreduksjon utenpå klærne.
Jeg gikk ned mye i fjor (13kg) og det var ingen som begynte å kommentere at jeg var blitt slankere før jeg hadde gått ned over 10kg - slikt ser man ikke når man ser folk hver dag, da går det så gradvis.
Lykke til videre !
Takk for gratulasjoner i dag, hyggelig.
Hvorfor er du flau overfor dine kollegaer over at du slanker deg? Får du ekle kommentarer?
Det er så rart med slike kollegaer. Uansett hvor tykk eller tynn man er når man starter, blir det alltid kommentarer. Og jo lenger ned i vekt man kommer desto mer ubehagelig blir kommentarene. Det er allefall min erfaring. "Neimen nå er du da slank nok, vær så snill å smake litt på kaka jeg har baka, pass deg så du ikke blir syk...bla..bla...bla" Har møtt alle de kommentarene der.
Derfor har jeg også sagt minst mulig om min diett. Og prøvd å spise så normalt som mulig. Men noen ganger skjærer det seg selvfølgelig og jeg blir "oppdaget".
Men nå har jeg bestemt meg; det er MIN kropp, og vil jeg spise sunt og slanke meg, så gjør JEG det! Uansett om de på jobben mener at jeg burde spise mer.
Lykke til du også.