Dette var enklere enn jeg trodde...
Hei igjen!
Jeg er i strålende humør for tiden, dette går jo så bra. Jeg som har slitt så fælt med å begynne å slanke meg, klarer det endelig!!:-) Faktisk så synes jeg det går veldig greit. Jeg vet liksom at når jeg har klart meg en uke da vil jeg ikke gå tilbake til gamle synder og da tenker jeg ikke på mat en gang for det er liksom utelukket! Det har RAST nedover for meg, sikkert fordi jeg har endret matvanene så drastisk, jeg har ikke begynt å trene engang, men alikavel så går jeg ned noen gram hver dag, det er utrolig tilfredsstillende og motiverende. Jeg venter bare på at det skal stoppe opp nå, for jeg har jo hørt at man går fort ned i begynnelsen, men at vekten står stille etter en kort periode. For bare håpe det ikke skjer meg. Nå jobber jeg heldigvis ikke så mye lenger så da har jeg tenkt til å begynne å trene litt. Har jo kjøpt meg treningsvideo, så vi får se om den kan bli flittig brukt...(?) Nå er det to uker til sydenferien og fortsetter det slik det gjør nå så kan jeg klare å gå ned noen kg til før den tid. Da hadde jeg blitt superfornøyd. Det verste er at jeg ikke er spesielt sulten.
Dette spiser jeg i løpet av en dag:
Frokost:
kuttet nektarin, kiwi og eple (eller annen frukt) med lett yoghurt. KJEMPEGODT!
Mellommåltid: Frukt!
Lunsj: rugsprø med tomat
eller
en brødskive med makrell i tomat
eller
salat med skinke og pasta og rundstykke
Middag: ovnsbakt fisk(nyyyydelig) med grønnsaker og ris
eller
salat med kylling og avocado
eller
kylling, brød og salat
Mellommåltid: Massse frukt og selvfølgelig myyyye vann iløpet av dagen....
Dette funker for meg og jeg slipper også å sulte!
Lykke til alle slankere, det går faktisk om man virkelig VIL!Det har jeg nå erfart...
Hilsen meg:-)
Jeg er i strålende humør for tiden, dette går jo så bra. Jeg som har slitt så fælt med å begynne å slanke meg, klarer det endelig!!:-) Faktisk så synes jeg det går veldig greit. Jeg vet liksom at når jeg har klart meg en uke da vil jeg ikke gå tilbake til gamle synder og da tenker jeg ikke på mat en gang for det er liksom utelukket! Det har RAST nedover for meg, sikkert fordi jeg har endret matvanene så drastisk, jeg har ikke begynt å trene engang, men alikavel så går jeg ned noen gram hver dag, det er utrolig tilfredsstillende og motiverende. Jeg venter bare på at det skal stoppe opp nå, for jeg har jo hørt at man går fort ned i begynnelsen, men at vekten står stille etter en kort periode. For bare håpe det ikke skjer meg. Nå jobber jeg heldigvis ikke så mye lenger så da har jeg tenkt til å begynne å trene litt. Har jo kjøpt meg treningsvideo, så vi får se om den kan bli flittig brukt...(?) Nå er det to uker til sydenferien og fortsetter det slik det gjør nå så kan jeg klare å gå ned noen kg til før den tid. Da hadde jeg blitt superfornøyd. Det verste er at jeg ikke er spesielt sulten.
Dette spiser jeg i løpet av en dag:
Frokost:
kuttet nektarin, kiwi og eple (eller annen frukt) med lett yoghurt. KJEMPEGODT!
Mellommåltid: Frukt!
Lunsj: rugsprø med tomat
eller
en brødskive med makrell i tomat
eller
salat med skinke og pasta og rundstykke
Middag: ovnsbakt fisk(nyyyydelig) med grønnsaker og ris
eller
salat med kylling og avocado
eller
kylling, brød og salat
Mellommåltid: Massse frukt og selvfølgelig myyyye vann iløpet av dagen....
Dette funker for meg og jeg slipper også å sulte!
Lykke til alle slankere, det går faktisk om man virkelig VIL!Det har jeg nå erfart...
Hilsen meg:-)
Jeg hører også til den kategorien evig slanker, men nå er det nok (sier d igjen også jeg, he he)
Av tips til å gå ned noen kilo før sydenturen så vil jeg anbefale deg å spise lite med oftere, være i bevegelse og ikke ha kveldsmat så sent på kvelden, da legger det seg lettere ettersom vi er mindre i bevegelse på kvelden før leggetid.
Drikk mye vann!
Jeg går inn for en slang belønning, når jeg har gått ned 5 kilo så belønner jeg med f.eks en ny bikini, 7 kilo så en frisørtime og ved 10 kilo så har jeg lovet meg selv en sydentur, kanskje det er verdt å belønnne seg selv litt og at motivasjonen stiger samtidig som med selvtilliten?
Vel, dette var noen ord på veien.
Ha en fin sommeraften i dag da :-)
Et annet tips er å kutte ned på kveldsmaten. Dette virker bra for meg. Men så har jo jeg en tendens til å sige sammen i sofaen om kvelden foran tv'en og spise, og spise og spise... :o) Så det å kutte drastisk på dagens siste måltid er gull verdt!
Dette skal nok gå kjempefint skal du se! Lykke til!
Et råd før sydenturen din. Sørg for å ha litt farge før du reiser slik at du ikke blir helt rosa, for brunt og gyllent fett er mye finere enn griserosa.....
Lykke til med slankingen, dette skal du greie!
Hilsen Julie
Ikke fortvil - her inne er vi i samme båt. Da jeg begynte for tre måneder siden, veide jeg 20 kilo mer enn nå! For å komme meg ut av sofaen brukte jeg å ta trikk eller buss, og så gikk jeg tilbake. På den måten lurte jeg meg selv laaangt avgårde, og kunne ikke snu på veien. Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, om du har muligheten til å gjøre det på denne måten, men i begynnelsen tok jeg alltid bussen oppoverbakke, slik at det var stort sett bare nedoverbakke hjem igjen. Det var en start, det virket så avskrekkende med oppoverbakker den gangen! Nå er jeg i mye bedre form.
Når det gjelder mat, spiser jeg ganske normalt, bare mindre og kutter ut det feiteste og alt søtt. Dette kan du lese om i dagboka mi et sted.
Til slutt: Jeg er sikkepå at du slettes ikke ser helt for jævlig ut! For å klare å slanke seg, tror jeg man må begynne å leve her og nå. En må tenke på hva en liker å gjøre som ikke har med mat å gjøre, og gjøre mer av det. Hvis en går rundt med en masse selvforakt, fører det så lett til sprekk (tro du meg, jeg har vært der)! Ikke utsett livet til du er ferdig slanket!
Dette ble mye på en gang. Lykke til framover!
Klem fra Lakki