← Alle dagbøker
diarist.Alias

ISABELL

48 år176 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start90,0 kg
Sist85,6 kg
Endring−4,4 kg
BMI nå27,6
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. juni 20027. juli 2002
😉85,6 kg

Dette var enklere enn jeg trodde...

Hei igjen!
Jeg er i strålende humør for tiden, dette går jo så bra. Jeg som har slitt så fælt med å begynne å slanke meg, klarer det endelig!!:-) Faktisk så synes jeg det går veldig greit. Jeg vet liksom at når jeg har klart meg en uke da vil jeg ikke gå tilbake til gamle synder og da tenker jeg ikke på mat en gang for det er liksom utelukket! Det har RAST nedover for meg, sikkert fordi jeg har endret matvanene så drastisk, jeg har ikke begynt å trene engang, men alikavel så går jeg ned noen gram hver dag, det er utrolig tilfredsstillende og motiverende. Jeg venter bare på at det skal stoppe opp nå, for jeg har jo hørt at man går fort ned i begynnelsen, men at vekten står stille etter en kort periode. For bare håpe det ikke skjer meg. Nå jobber jeg heldigvis ikke så mye lenger så da har jeg tenkt til å begynne å trene litt. Har jo kjøpt meg treningsvideo, så vi får se om den kan bli flittig brukt...(?) Nå er det to uker til sydenferien og fortsetter det slik det gjør nå så kan jeg klare å gå ned noen kg til før den tid. Da hadde jeg blitt superfornøyd. Det verste er at jeg ikke er spesielt sulten.

Dette spiser jeg i løpet av en dag:
Frokost:

kuttet nektarin, kiwi og eple (eller annen frukt) med lett yoghurt. KJEMPEGODT!

Mellommåltid: Frukt!

Lunsj: rugsprø med tomat
eller
en brødskive med makrell i tomat
eller
salat med skinke og pasta og rundstykke

Middag: ovnsbakt fisk(nyyyydelig) med grønnsaker og ris
eller
salat med kylling og avocado
eller
kylling, brød og salat

Mellommåltid: Massse frukt og selvfølgelig myyyye vann iløpet av dagen....

Dette funker for meg og jeg slipper også å sulte!

Lykke til alle slankere, det går faktisk om man virkelig VIL!Det har jeg nå erfart...

Hilsen meg:-)
😌86,8 kg

jeg har ikke gitt opp skjønner dere!!!

Hei!
Nå er jeg glad! kiloene bare renner av!:-) Jeg har jobbet så fryktelig mye for tiden så jeg har ikke hatt mulighet til å skrive i dagboka. Men jeg har nå klart å gå ned noen kilo siden sist, men det er kanskje ikke så rart slik som jeg spiser nå:GRØNNSAKER, FRUKT, FISK OG KYLLING. Livsstilen har nok endret seg litt siden sist-får bare håper det fortsetter slik! Jeg har funnet ut at jeg må få opp motivasjonen, og den eneste måten å gjøre dette på er å prøve å gå ned noen kg FORT. Derfor spiser jeg supersunt og raser ned i vekt: men vær ikke redd, det blir ikke noe anorexia offer på meg. Jeg har kontroll, men trenger å gå ned før jeg skal på ferie. Jeg vet det ikke er spesielt sunt å spise slik, men jeg har også funnet ut at det ikke er sunt for meg å være deprimert p.g.a vekten og bare spise og spise og aldri få motet til å gjøre noe.

Jeg kommer nok til å være mere aktiv her fra nå av, skal heldigvis ikke jobbe så mye... og får kanskje også tid til å trene litt-for det har det ikke blitt mye av:-(

Tusen takk for oppmuntrende kommentarer og tips, jeg skal prøve å bli flink til det jeg også!
Superklem fra meg;-)
🐷90,0 kg

Ja, ja, på`n igjen....

Hei!
Jeg har vært her inne før, for ganske lenge siden, men har både glemt kallenavn og passord og måtte derfor registrere meg som ny bruker. Det sier seg derfor selv at opplegget for å gå ned i vekt ikke har virket siden forrige gang. MEN jeg er vant til å misslykkes på dette området...:-( Jeg mener ikke å være sutrete,men jeg synes det blir et større og større tiltak og slanke seg, ihvertfall hvis man har prøvd utallige ganger uten å lykkes. Litt motivasjon har jeg alikalvel fått etter at to gode venninner har klart å slanke seg 17 og 12 kg. Det hadde jeg aldri trodd om dem, og det betyr jo at alle kan klare det!
Jeg gikk ned ca.10 kg for tre år siden,men etter å ha fått kjæreste har jeg bare spist og spist, og sitte stille i sofaen siden. Jeg merker at jeg er utrolig daff og ser at jeg trenger å komme meg opp av sofaen, hadde det bare ikke vært slik ork!!!

Uansett: Jeg skal til syden om fire og en halv uke og jeg ser helt jævlig ut! Er det noen der ute som har noen gode tips for å klare å gå ned noen kjappe kilo før den tid? Jeg er skikkelig imot pulverkurer og ikke spise i det hele tatt-kurer, men er det noen der ute som har noen erfaringer og/eller tips blir jeg utrolig glad for å motta dem!
På forhånd tusen takk!
Lykke til alle sammen, og lykke til til meg...
(skal prøve å være mere oppløftende neste gang...)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😊23. juni 2002
Hei Isabell :-)

Jeg hører også til den kategorien evig slanker, men nå er det nok (sier d igjen også jeg, he he)

Av tips til å gå ned noen kilo før sydenturen så vil jeg anbefale deg å spise lite med oftere, være i bevegelse og ikke ha kveldsmat så sent på kvelden, da legger det seg lettere ettersom vi er mindre i bevegelse på kvelden før leggetid.
Drikk mye vann!

Jeg går inn for en slang belønning, når jeg har gått ned 5 kilo så belønner jeg med f.eks en ny bikini, 7 kilo så en frisørtime og ved 10 kilo så har jeg lovet meg selv en sydentur, kanskje det er verdt å belønnne seg selv litt og at motivasjonen stiger samtidig som med selvtilliten?

Vel, dette var noen ord på veien.

Ha en fin sommeraften i dag da :-)
c.AuthorAlias lilje😃21. juni 2002
Hei! Har et par tips på lur... Trim! Trenger ikke være så mye, men litt hver dag er det beste. Jeg dro frem trimsykkelen, og begynte med 5 min. hver dag. Økte så gradvis, og sykler nå mellom 25 og 30 min. hver dag. (sånn ca... :o)

Et annet tips er å kutte ned på kveldsmaten. Dette virker bra for meg. Men så har jo jeg en tendens til å sige sammen i sofaen om kvelden foran tv'en og spise, og spise og spise... :o) Så det å kutte drastisk på dagens siste måltid er gull verdt!

Dette skal nok gå kjempefint skal du se! Lykke til!
c.AuthorAlias Julie21. juni 2002
Hei.
Et råd før sydenturen din. Sørg for å ha litt farge før du reiser slik at du ikke blir helt rosa, for brunt og gyllent fett er mye finere enn griserosa.....
Lykke til med slankingen, dette skal du greie!
Hilsen Julie
c.AuthorAlias Lakki😃21. juni 2002
Hei og velkommen hit!

Ikke fortvil - her inne er vi i samme båt. Da jeg begynte for tre måneder siden, veide jeg 20 kilo mer enn nå! For å komme meg ut av sofaen brukte jeg å ta trikk eller buss, og så gikk jeg tilbake. På den måten lurte jeg meg selv laaangt avgårde, og kunne ikke snu på veien. Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, om du har muligheten til å gjøre det på denne måten, men i begynnelsen tok jeg alltid bussen oppoverbakke, slik at det var stort sett bare nedoverbakke hjem igjen. Det var en start, det virket så avskrekkende med oppoverbakker den gangen! Nå er jeg i mye bedre form.

Når det gjelder mat, spiser jeg ganske normalt, bare mindre og kutter ut det feiteste og alt søtt. Dette kan du lese om i dagboka mi et sted.

Til slutt: Jeg er sikkepå at du slettes ikke ser helt for jævlig ut! For å klare å slanke seg, tror jeg man må begynne å leve her og nå. En må tenke på hva en liker å gjøre som ikke har med mat å gjøre, og gjøre mer av det. Hvis en går rundt med en masse selvforakt, fører det så lett til sprekk (tro du meg, jeg har vært der)! Ikke utsett livet til du er ferdig slanket!

Dette ble mye på en gang. Lykke til framover!

Klem fra Lakki
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.