← Alle dagbøker
Hermine
57 år170 cm56 innlegg
2001
0 følgere
Start86,6 kg
Sist74,0 kg
Endring−12,6 kg
BMI nå25,6
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka En lat dag
Gjør ingen ting fornuftig i dag, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har vasket noe sengetøy, men det får jammen holde.
Man må ikke slite seg ut heller *S*.
Vekta er visst på vei nedover igjen, men jeg tar egentlig denne vekta med en klype salt. Får holde ut til GR-veiing på tirsdag, så får vi se hva resultatet blir. Føler at jeg står på stedet hvil for tiden, og det er surt siden jeg er kjempflink med maten. Vel,vel, jeg lurer meg selv til å tro at det er noe i den teorien min med nattevandringen.
Koselig å snakke med dere på chatten. Det er kjempesjelden jeg er der (tror det var andre gangen), men det fristet til gjentakelse. Er glad i å skravle skjønner dere.
Ønsker alle en fin og slankende helg.
Klem fra Hermine
Trøtt i dag også
I natt våknet hun klokka 05, og ville ikke sove mer. Det er jo veldig bra at hun sover fra kl 19 til 05 i ett strekk, men det er litt tidlig å begynne dagen ja. Får håpe på en bedring.
Vekta var gått litt ned fra i går, men jeg bryr meg lite om vekta for tiden. Stoler liksom ikke helt på den. Får bare håpe GR-vekta er snill med meg iallefall på tirsadg.
På forrige møte var det tre nye deltakere. Hun ene var litt skuffet over at det var så mange "tynne" på kurset. Det skulle være bare feite folk på GR-kurs sa hun (litt ironisk da men...)
Jeg er jo ikke av de største på kurset, og for folk som virkelig sliter med vekta er det sikkert litt provoserende kanskje at jeg slanker meg, men det er jo noe med å finne trivselsvekta si. Det har ikke jeg gjort enda. Fikk nesten dårlig samvittighet av å være på kurset jeg da. (jeg og den dårlige samvittigheten min. Skal den aldri forlate meg?)
Ja, ja. Håper det er bra med dere alle.
Klem fra Hermine
Ja ikke vet jeg hva som skjer
Nå skjer det ting med vekta her som jeg ikke aner hva betyr.
Jeg har fulgt akkurat samme opplegget hele tiden, og ikke spist noe feil, men vekta går oppover. Har en liten teori om hvorfor, men det kan hende jeg er helt på bærtur.
Den siste uka har jeg drevet og "lært" minstejenta mi at det går an å sove hele natten gjennom. Det har medført at jeg har vært oppe om natten og tidlig morgen og trillet vognen fram og tilbake. Og siden vekta vanligvis øker på utover dagen så kan det jo hende at min fysiske aktivitet om natten gjør at kroppen tror det er dag på en måte. Vet ikke om dette "makes sense", eller om det bare er jeg som leter etter unnskyldninger.
Var på GR-møte i går kveld, og der hadde vekta iallefall gått ned. 1.1 kilo siste uka, så det er jo veldig fornøyd med. Får trøste meg med at den viser slik vekt som jeg vil ha iallefall.
Totalt hadde jeg gått ned 12.1 kilo!
Nå blir jeg avbrutt her av en søvnig frøken.
Ha en fin dag alle sammen
Klem fra Hermine
vektreg.
-
Vet ikke hva jeg skal skrive i dag
Vet ikke hva jeg skal skrive her heller.
Bortsett fra at jeg er trøtt som en dupp. Tror jeg snart dropper hele den prøve-å-få-babyen-til-å-sove-hele-natten-opplegget. Men på den andre siden så var det jo fordi jeg ble så trøtt av at hun våknet om natten som gjorde at jeg startet det.
Kan man ikke få barna når de er 1 år gamle da?
Skal bruke dagen på å vaske bilen. Det er mulig vi har en kjøper på den, og da er det best at den er rein.
Jeg skal også til fotpleieren i dag. Pleier å gå dit annenhver mnd og få stelt bena. deilig luksus. Det er ikke mye luksus i hverdagen, så jeg unner meg dette.
Nei nå blir det bare masse tørrprat.
dere får ha en fin dag
Klem fra Hermine
Jeg er i siget nå!
Det er som i de gode gamle startdagene dette. Synes det går veldig unna nå, så jeg venter egentlig bare på en stopp når som helst nå. Men den er jeg beredt til å ta.
De siste ukene på det gamle GR-kurset skrev jeg ikke opp det jeg spiste, så det kan hende jeg var litt for slepphendt med hva jeg puttet i meg. Men nå skriver jeg opp alt igjen, og det kan hende det er det som gir resultater.
Natten med babyen gikk egentlig veldig bra. Hun våknet klokka 0145, skrek til 0205, og lå og vred på seg til kl 0230. Sov deretter til kl 06. Ikke dårlig. Kanskje nå til natten blir første med sammenhengende søvn? Føler meg iallefall i mye bedre form i dag.
Skal invitere familien på middag i dag tror jeg. Vi har en frossen kalkun liggende i frysen som har ligget der en gos stund. På tide å spise den nå tror jeg. Og det er jo mager fin mat.
Men nå kaller lillemor på meg.
Ha en flott søndag.
Klem fra Hermine
Ikke mye futt i denne dama i dag.
Har vært oppe halve natta og trillet baby. Driver og venner henne til å sove hele natten gjennom, og da må det et par, tre "helvetesnetter" til først med masse skrik og lite søvn.
Har fått sovet littegrann på formiddagen i dag, men det var ikke mye. Og så er på''n igjen i natt. Lurer på hvor lang tid det tar dette, og om jeg holder ut så lenge. det er jo slik at dersom man har tatt opp ungen en gang, da er det gjort. da må man begynne helt på nytt igjen og da tar det gjerne 3-4 dager ekstra. Vi får se.
Men jeg er flink å slanke meg da. Var i bursdag i går, og det gikk bra. Spiste middag, men veldig magert. Hoppet over dessert og kake.
Skal lese gjennom dagbøkene deres nå. Har ikke fått logget meg på før nå i kveld. Minstemor har akkurat lagt seg. hun var så trøtt og gråt "vær så snill og legg meg mamma".
Ha det
Klem Hermine
Da var jeg igang igjen.
Å, det er så deilig å være ordentlig igang igjen, og føle at det går som det skal. Hvis jeg bare klarer å holde meg til GR-opplegget så går dette helt av seg selv det. men det er jo slik med meg at dersom jeg såvidt begynner å lure litt på en kjeks eller sjokolade da er hele greia nesten ødelagt. Jeg klarer ikke å nøye meg med en bit og så gå videre. Det er alt eller ingenting. Så når jeg har hatt en uke nå hvor jeg ikke har vært flink, så baller det på seg, og jeg mister all motivasjon til å fortsette. Det er jo liksom ikke vits i når jeg likevel har skeiet ut. MEN, nå har et nytt kurs startet, og jeg er i gang på gammelt vis.
Hadde ikke klart dette uten GR-kursene, og dere da.
4.6 kilo igjen til jeg får overraskelsen av min kjære. Han har lovet meg gave når jeg er under 70. Spennende, men jeg har ikke de helt store forhåpningene. Han er ikke akkurat kjent for å ha veldig god fantasi når det gjelder gaver i grunnen. Vil ikke virke utakknemlig her altså, men det er bare en kjennsgjerning. Vi er jo alle forskjellige. På den første julaftenen vi feiret sammen fikk jeg f.eks. stekepanne *S* og kakebokser. Slå den noen.
Nei nå høres jeg utakknemlig ut. Ikke meningen. Han gjør jo sitt beste da stakkar.
I dag har han forresten tatt seg fri fra jobben. Han har jobbet fryktelig mye i det siste, så i dag har han tatt seg fri siden det er planleggingsdag i barnehagen og eldstejenta har fri. Vi skal liksom ha kvalitetstid sammen som familie i dag som det så fint heter (og her sitter jeg og taster på data''n...).
Får vel gå inn til de andre og kose litt.
Moren min fyller forresten år i dag, og vi skal dit i kveld og feire. Blir jo sikkert litt mat der, men jeg er sterk!!!
Ha en fin fredag
Klem fra Hermine
Dette ser ikke bra ut
Vekta bare øker på jo. Men det er ikke så rart, for jeg har egentlig skeiet ut i hele uka. Måtte ha i meg siste rest av smågodten i går + mere sjokolade og kjeks. Hui hvor det går. Men det var nytt kursstart i går. Har fått ny bok og ny giv, så nå er det slutt på tullerier fra meg.
Var utrolig kvalm i går etter all søtspisingen. Skulle nesten tro jeg begynte å bli allergisk mot sjokolade (ha, som om det noen gang kommer til å skje...*S*)
I dag skal jeg ut og bruke litt penger. Må prøve å bli kvitt de så det ikke hoper seg opp i lommeboka. Et evig problem det der. Skal få unna noen julegaver. Jeg er sånn som helst skal være ferdig før adventstiden begynner. Slapper mer av og koser meg i adventstiden da. Hater å tråle overfylte butikker som er fylt med handlegale mennesker og dårlig julemusikk.
Har også bestilt time til portrettfotografering av meg og mine to små. Skal bli julegave til min mann. Blir moro med bilde uten altfor mye dobbelthake for en gangs skyld.
Nei nå våkner lillefrøkna mi. Får nesten være litt mamma jeg nå da. Ha en fin dag alle sammen. Klem fra Hermine
Nytt Grete Roedekurs starter i dag.
Og det er jammen bra, for nå går det over styr her. I går var jeg på butikken og plutselig hørte jeg en stemme som sa "kjøp sjokolade og potetgull, for du er jo midt mellom to kurs, kan spise da."
Jeg kunne jo ikke skuffe stemmen, så jeg gjorde som den sa jeg. Kjøpte to sjokolader, en pose smågodt og potetgull. Og ikke nok med det. Jeg spiste det også.
Ja ja. Viljestyrke er noe dritt. Men jeg trengte sikkert den der sukkerorgien før jeg går på igjen med friskt mot i 7 nye uker. Gleder meg til å starte ordentlig på igjen. Skal begynne å skrive opp igjen alt jeg spiser slik jeg gjorde i starten. Det ble litt sløvt på slutten.
Skak sansynligvis på julebord med jobben til mannen min den 14 des, så da har jeg det som en liten motivasjonsfaktor. Artig å kunne pynte seg i fin kjole uten å måtte kjøpe XL og hold-in-strømpebukser.
Nydelig dag i dag, men kaldt. Skal kose meg med mine to små.
Ha en fin dag
Klem Hermine
Opp og ned
Jeg blir visst liggende og svinge opp og ned her jeg.
Er ikke så veldig flink for tiden. Spiser stort sett det jeg skal, men plutselig står jeg der med 3 vaffeljern i magen. Hvordan kom de seg dit? De må ha sneker seg inn mens jeg ikke så det.
Tror det er fordi jeg liksom ikke er på slankern denne uka. Det er jo midt mellom to GR-kurs, så da har jeg vel litt fri???
Ja, ja, det er vel ikke den største skaden skjedd, og i morgen er det på''n igjen med nytt kurs. Nå SKAL jeg bli ferdig med dette slankegreiene. Klarte 10 kilo på forrige kurset, og regner vel med at det går en del treigere nå, så målet er 7 kilo.
Nå rekker jeg ikke å skrive mer. Må skynde meg før mannen igjen okkuperer pc''n (hjemmekontor er noe dritt når man er så hekta på nettet som jeg...)
Ha en flott mandag og ny slankeuke.
Klem fra Hermine
vektregistrering
-
Endelig 4-tallet!
Det er jo bare såvidt, og det kan jo bli 5-tallet i morgen igjen, men i dag var det 74.9, og det skal nytes. Har dusjet, vasket håret og tatt på fint undertøyssett som bare har ligget i skuffen i lang, lang tid. det har liksom ikke vært noe vits i å pynte seg med undertøy siden det ikke er pent på likevel. Men nå begynner det å bli gøy å fiffe seg igjen.
Mannen min skal jobbe med noe budsjettgreier for jobben i hele dag, så maskinen blir opptatt, men jeg skal prøve å sette meg ned litt i kveld. Har blitt helt hekta jeg. Må liksom innom hver dag for å se hvordan det går med cola light, Minelli, RH, Lene og mange mange fler.
Ønsker dere alle en super lørdag.
Kose dere
Klem fra Hermine
registrerer vekta
-
En deilig dag
I dag er en deilig dag. Føler meg uthvilt og i godt humør, huset er reint og forholdsvis ryddig, eldstejenta skal i barnehagen nå, og jeg skal kose meg med lillemor i dag. Har planer om å lage litt julegaver i dag, starte iallefall. Det går fort mot jul, iallefall når dagene er så fylte som de er her i gården.
I morgen er jeg kanskje på andre siden av 75-tallet. Det hadde vært noe det.
Klem til alle fra Hermine
Jeg syns du er tøff, jeg som slanker deg med hus og barn og ta seg av i tillegg. En lat dag i blant er lov. Hvis du fortsett å være flink med maten og sitter alt for mye stille, så MÅ jo bare vekta fortsette med å gå riktig vei. Lykke til i alle fall.
*Nedivekt*
John are
Ja, hadde jeg bare hatt den oppskriften. Da hadde jeg nok blitt styrtrik! Men, du gjør det jo ganske bra selv om dagen da! Du fikk jo plutselig et kjempeforsprang på meg vet du i en periode jeg nesten ikke gikk ned i det hele tatt. Litt over 2 kilo på en måned er liksom ikke mye å skryte av!
Kjempehyggelig å snakkes på chatten i går! Og alltid hyggelig at det kommer "nye" mennesker innom, ellers blir det litt lett internt! Håper du kommer innom flere ganger!
Det er godt å gjøre ingenting av og til. Bare slappe av. Vi trenger det også nemlig, det ER lov faktisk! Balsam for sjelen, kan du si til deg selv...det gjør jeg!
Ha en kjempefin helg, Hermine!
Klem fra Minelli