← Alle dagbøker
diarist.Alias

Hermine

57 år170 cm56 innlegg 2001 0 følgere

Start86,6 kg
Sist74,0 kg
Endring−12,6 kg
BMI nå25,6
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. august 20012. november 2001
74,0 kg

En lat dag

Gjør ingen ting fornuftig i dag, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har vasket noe sengetøy, men det får jammen holde.
Man må ikke slite seg ut heller *S*.

Vekta er visst på vei nedover igjen, men jeg tar egentlig denne vekta med en klype salt. Får holde ut til GR-veiing på tirsdag, så får vi se hva resultatet blir. Føler at jeg står på stedet hvil for tiden, og det er surt siden jeg er kjempflink med maten. Vel,vel, jeg lurer meg selv til å tro at det er noe i den teorien min med nattevandringen.

Koselig å snakke med dere på chatten. Det er kjempesjelden jeg er der (tror det var andre gangen), men det fristet til gjentakelse. Er glad i å skravle skjønner dere.

Ønsker alle en fin og slankende helg.
Klem fra Hermine
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt28. november 2001
Hei Hermine!

Jeg syns du er tøff, jeg som slanker deg med hus og barn og ta seg av i tillegg. En lat dag i blant er lov. Hvis du fortsett å være flink med maten og sitter alt for mye stille, så MÅ jo bare vekta fortsette med å gå riktig vei. Lykke til i alle fall.

*Nedivekt*
c.AuthorAlias jalla16. november 2001
Sp.mål: Hvor mye er vann som forsvinner fra kroppen i innledningen på en slankeperoiode. Vekta mi går ned men ikke livmålet.

John are
c.AuthorAlias Minelli2. november 2001
Hei Hermine!

Ja, hadde jeg bare hatt den oppskriften. Da hadde jeg nok blitt styrtrik! Men, du gjør det jo ganske bra selv om dagen da! Du fikk jo plutselig et kjempeforsprang på meg vet du i en periode jeg nesten ikke gikk ned i det hele tatt. Litt over 2 kilo på en måned er liksom ikke mye å skryte av!

Kjempehyggelig å snakkes på chatten i går! Og alltid hyggelig at det kommer "nye" mennesker innom, ellers blir det litt lett internt! Håper du kommer innom flere ganger!

Det er godt å gjøre ingenting av og til. Bare slappe av. Vi trenger det også nemlig, det ER lov faktisk! Balsam for sjelen, kan du si til deg selv...det gjør jeg!

Ha en kjempefin helg, Hermine!

Klem fra Minelli

74,4 kg

Trøtt i dag også

I natt våknet hun klokka 05, og ville ikke sove mer. Det er jo veldig bra at hun sover fra kl 19 til 05 i ett strekk, men det er litt tidlig å begynne dagen ja. Får håpe på en bedring.

Vekta var gått litt ned fra i går, men jeg bryr meg lite om vekta for tiden. Stoler liksom ikke helt på den. Får bare håpe GR-vekta er snill med meg iallefall på tirsadg.

På forrige møte var det tre nye deltakere. Hun ene var litt skuffet over at det var så mange "tynne" på kurset. Det skulle være bare feite folk på GR-kurs sa hun (litt ironisk da men...)
Jeg er jo ikke av de største på kurset, og for folk som virkelig sliter med vekta er det sikkert litt provoserende kanskje at jeg slanker meg, men det er jo noe med å finne trivselsvekta si. Det har ikke jeg gjort enda. Fikk nesten dårlig samvittighet av å være på kurset jeg da. (jeg og den dårlige samvittigheten min. Skal den aldri forlate meg?)

Ja, ja. Håper det er bra med dere alle.
Klem fra Hermine
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias lene2. november 2001
Heisann.

Stakkars deg - opp kl. 05.00 - det er jo svarteste natta jo.
Får håpe dette bedrer seg snart.

Ellers må jeg bare si meg helt enig med de andre her vedrørende den dårlige samvittigheten din. Hver og en må ha rett til å gå på slike kurs for å finne trivselsvekta si uten at noen andre skal kommentere og surmule over det. Så lov meg at du glemmer den dårlige samvittigheten din og vær heller stolt av at du gjør noe aktivt for å føle deg bedre vel.

Håper du får en kjempefin helg.

Klem fra Lene
c.AuthorAlias Minelli1. november 2001
Hei Hermine!

Hyggelig å møtes på chatten, da! Det er jo veldig lenge siden sist!

Ikke ha dårlig samvittighet på GR-kurset da! Jeg skjønner jo til en viss grad de "store", men det er jo en personlig sak, da, og det er frivillig å melde seg på kurs. Er man flau over seg selv, så bør man ikke slanke seg sammen med andre, om man skal gå og være misunnelig! Jeg synes du heller skal si til de andre at de kan glede seg til å komme ned i din vekt!

Håper det går bra med minsten i natt da, Hermine!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH1. november 2001
Hei Hermine!

Fy søren hvor råttene mennesker er innimellom! Jeg blir helt dårlig av og høre på sånt jeg! Jeg hadde hatt forståelse hvis du hadde veid 50 kilo altså! Men som du sier du er ikke stor du, men det som du sier noe med og finne trivselsvekten! Lukk øra og la dem bare fare i vei som de vil! Det er ikke du som skal ha dårlig samvittighet for dette, det har nok mer med at hun føler seg umotivert og missunnelig! Så rett og slett for å si det rett ut, DRIT I DET!

Så fint at hun har begynt og sove hele natten da! Det er nok deilig. Om litt vil hun nok sove enda litt lenger. Syntes du gjør en kjempe fin jobb jeg! Fint at vekten gikk ned i dag også, får håpe den holder seg!

Ha en kjempe fin dag i dag!

Masse stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias aslaug1. november 2001
Jeg og har følt at det var fælt å gå på kurs bare sammen med tynne folk. Men jeg vet at når jeg kommer ned til idealvekta mi så skal jeg ikke nøle med å begynne på kurs igjen hvis jeg merker det går feil vei igjen. Man er jo mye lurere om man tar det enda mens det er fem kg for mye, istedenfor å vente til det er blitt 45. Har du tenkt å gå stabiliseringskurs når du er ferdig? Det tror jeg er kjempesmart.

Klem fra Aslaug
c.AuthorAlias skilpadda1. november 2001
Hei Hermine! Høres slitsomt ut å våkne så tidlig ja. Vi får håpe det bedrer seg raskt!

Jeg skjønner jo damen på kurset ditt på en måte (har ofte tenkt litt slik selv), men samtidig så er det jo sant at du har like mye rett til å få hjelp fra et slikt kurs som hun har! Ikke ha dårlig samvittighet for det du! Mammaen min går på GR-kurs med noen års mellomrom, hun er lita og nett og ikke overvektig, men når hun legger på seg fem kilo så merkes det godt, selv om hun er innenfor "normalen". Og da syns hun et slikt kurs er lurt. En gang var det en annen kursdeltager som kommenterte at mamma behøvde/burde jo slett ikke slanke seg, men da ble kurslederen sint og sa klart fra at det er opp til hver enkelt hvor mye de ønsker å veie. Det er jo frekt å si at folk bør slanke seg hvis de er fornøyde med vekta si, og det er også frekt å si at de ikke har noe der å gjøre hvis de ønsker å gå ned. (Ikke hvis de er fryktelig tynne og har anoreksi, da, det blir noe annet!) Så sånn er det med den saken.

Det er klart at du ikke er av de mest overvektige :-) men om du ønsker å gå ned enda noen kilo så er det bare lurt å bruke den hjelpen du kan få! Så bare si det til samvittigheten din du, og ignorer den.

klem fra skilpadda
74,7 kg

Ja ikke vet jeg hva som skjer

Nå skjer det ting med vekta her som jeg ikke aner hva betyr.
Jeg har fulgt akkurat samme opplegget hele tiden, og ikke spist noe feil, men vekta går oppover. Har en liten teori om hvorfor, men det kan hende jeg er helt på bærtur.
Den siste uka har jeg drevet og "lært" minstejenta mi at det går an å sove hele natten gjennom. Det har medført at jeg har vært oppe om natten og tidlig morgen og trillet vognen fram og tilbake. Og siden vekta vanligvis øker på utover dagen så kan det jo hende at min fysiske aktivitet om natten gjør at kroppen tror det er dag på en måte. Vet ikke om dette "makes sense", eller om det bare er jeg som leter etter unnskyldninger.
Var på GR-møte i går kveld, og der hadde vekta iallefall gått ned. 1.1 kilo siste uka, så det er jo veldig fornøyd med. Får trøste meg med at den viser slik vekt som jeg vil ha iallefall.
Totalt hadde jeg gått ned 12.1 kilo!

Nå blir jeg avbrutt her av en søvnig frøken.
Ha en fin dag alle sammen
Klem fra Hermine
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH31. oktober 2001
Hei Hermine!

Huff det blir mange tunge lange netter på deg nå skjønner jeg! Håper du henger i stroppen iallefall! Ang vekten din så trenger jo også kroppen hvile og når man er oppe hele natten på den måten så blir kanskje maten forskjøvet litt også? Bare eksempel på hva det kan være da!

Gratulerer med kjempe bra resultat denne uken! Flink er du! Så fortvil ikke, disse grammene går fort bort igjen skal du se!

Ha en strålende dag i dag!

Masse klemmer fra Rikke

c.AuthorAlias lene31. oktober 2001
Ikke fortvil Hermine. Vekta slår seg bare helt vrang av og til selv om man er kjempeflink. Jeg aner ikke hvorfor, men slik er det nå bare av og til. Jeg er sikker på at den ganske så snart viser en fin nedgang igjen så bit tenna sammen og stå på videre. Det nytter - det vet du.

Klem fra Lene
c.AuthorAlias cola light31. oktober 2001
Tror du kan ta det helt med ro jeg, og stole på vektnedgangen som kurset viser. Kroppen din har jo vist det før at den er fornøyd med den behandlingen den har fått på GR-kurset - den har ikke sluttet med det. Jeg tror faktisk det kan være noe i den teorien din, hvis man iberegner det at kroppen naturlig varierer vekta si gjennom et helt døgn. Jeg kan svinge med et par kilo, jeg!
Så bare stå på du, belønninga kommer - før du aner.
Får håpe vi snart blir ferdige med dette
nattestyret - vært leven i dette hus også i natt. Gjesp...
cola light
c.AuthorAlias Minelli31. oktober 2001
Hei Hermine!

Baklengsslanking, jo! Det er aldri morsomt når man synes man er flink, og så går vekta uansett feil vei! Vi fortjener jo ikke det! Det kan jo være noe i teorien din, så lenge du ikke gjør noe annet annerledes enn ellers, men jeg vet egentlig ikke. Jeg trodde egentlig at jo mer man var aktiv og mindre man sov, så forbrenner man mer. Jeg tror at vekta di kommer å gå tilbake igjen når du er ferdig med de nattevandringene, kanskje den til og med hopper litt ekstra?

Uansett, er du fortsatt flink, så må jo belønningen komme før eller siden! Ikke gi deg, Hermine! Det går bra skal du se!

Klem fra Minelli
74,0 kg

vektreg.

-
73,9 kg

Vet ikke hva jeg skal skrive i dag

Vet ikke hva jeg skal skrive her heller.
Bortsett fra at jeg er trøtt som en dupp. Tror jeg snart dropper hele den prøve-å-få-babyen-til-å-sove-hele-natten-opplegget. Men på den andre siden så var det jo fordi jeg ble så trøtt av at hun våknet om natten som gjorde at jeg startet det.
Kan man ikke få barna når de er 1 år gamle da?

Skal bruke dagen på å vaske bilen. Det er mulig vi har en kjøper på den, og da er det best at den er rein.

Jeg skal også til fotpleieren i dag. Pleier å gå dit annenhver mnd og få stelt bena. deilig luksus. Det er ikke mye luksus i hverdagen, så jeg unner meg dette.
Nei nå blir det bare masse tørrprat.
dere får ha en fin dag
Klem fra Hermine
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light30. oktober 2001
Takk for gratulasjon i går!
Nei, det er "dessverre" ikke fjernkontroll på disse barna - lilletuppa mi har også begynt å våkne igjen, jeg som trodde jeg hadde det på G.
Vi får se framover og håpe at de har funnet rytmen når de er 1/2 år gamle. Og det går jo så fort til jul...
Så flink du er som unner deg fotpleie, det er noe jeg burde men aldri gjør. Og slankinga di går jo fin-fint...
Ha en fin dag, kanskje blir det noen ekstra kroner på deg etter bilsalg? Kjøp deg noe fint, da!
Klem, cl
73,9 kg

Jeg er i siget nå!

Det er som i de gode gamle startdagene dette. Synes det går veldig unna nå, så jeg venter egentlig bare på en stopp når som helst nå. Men den er jeg beredt til å ta.
De siste ukene på det gamle GR-kurset skrev jeg ikke opp det jeg spiste, så det kan hende jeg var litt for slepphendt med hva jeg puttet i meg. Men nå skriver jeg opp alt igjen, og det kan hende det er det som gir resultater.

Natten med babyen gikk egentlig veldig bra. Hun våknet klokka 0145, skrek til 0205, og lå og vred på seg til kl 0230. Sov deretter til kl 06. Ikke dårlig. Kanskje nå til natten blir første med sammenhengende søvn? Føler meg iallefall i mye bedre form i dag.

Skal invitere familien på middag i dag tror jeg. Vi har en frossen kalkun liggende i frysen som har ligget der en gos stund. På tide å spise den nå tror jeg. Og det er jo mager fin mat.

Men nå kaller lillemor på meg.
Ha en flott søndag.
Klem fra Hermine
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light28. oktober 2001
hei, du...nå må du ikke renne bprt for mrg - ser formelig hvordan kiloene smelter vekk på kroppen din..
Så bra at det gåt bedre på antt, snart er de tøffe våkenettene kun et vagt minne!(dersom du ikke planlegger fler, da...)
Og du - du kan bare ta ut strykejernet fra stikkontakten foreløpig - det varer og rekker før flagget kan heises her i gården! Noen hekto er jammen seige!
Men en evt nedgang til 80-kilosklassen skal ikke gå upåaktet hen - vær du sikker!
God søndag, hilsen cl
c.AuthorAlias RH28. oktober 2001
Gratulerer så masse med fin vekt i dag! Kjempe fint at du igjen har begynt og skrive opp det du spiser, lettere og få kontroll på den måten!

Stakkars deg som må styre slik om natten! Men forhåpentligvis går det snart over!

Kalkun er jo bare kjempe godt og veldig magert og fint kjøtt! Kos med familiebesøk også! Håper dere koser dere masse!

Ha en strålende søndag Hermine!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli28. oktober 2001
Hei Hermine!

Så fin vekt, da! Jeg tror min også hadde vært litt lavere om bare jeg hadde klart å komme på do! Håper...

Så deilig at det gikk bra med babyen, da! Jeg ble forresten nesten-tante i går, kusinen min sørget for det første oldebarnet i familien! Gleder meg til å besøke henne snart!

Det er kjekt å skrive ned hva man spiser ja, ellers lurer man gjerne seg selv! Godt å se at du er i gang igjen, men ikke dra fra meg helt nå da!

Ha en fin-fin søndag!

Klem fra Minelli
74,1 kg

Ikke mye futt i denne dama i dag.

Har vært oppe halve natta og trillet baby. Driver og venner henne til å sove hele natten gjennom, og da må det et par, tre "helvetesnetter" til først med masse skrik og lite søvn.
Har fått sovet littegrann på formiddagen i dag, men det var ikke mye. Og så er på''n igjen i natt. Lurer på hvor lang tid det tar dette, og om jeg holder ut så lenge. det er jo slik at dersom man har tatt opp ungen en gang, da er det gjort. da må man begynne helt på nytt igjen og da tar det gjerne 3-4 dager ekstra. Vi får se.

Men jeg er flink å slanke meg da. Var i bursdag i går, og det gikk bra. Spiste middag, men veldig magert. Hoppet over dessert og kake.

Skal lese gjennom dagbøkene deres nå. Har ikke fått logget meg på før nå i kveld. Minstemor har akkurat lagt seg. hun var så trøtt og gråt "vær så snill og legg meg mamma".

Ha det
Klem Hermine
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light27. oktober 2001
Uff da, føler med deg i denne prosessen. Det kan være ssikkelig tøft mens det står på.(Tenker selvfølgelig på babyen og søvn). Hos oss gikk dette heldigvis temmelig smertefritt, nå sover tulla 12 timer pr.natt - uten å våkne.( Det er iallefall sjelden) Føler oss litt bortskjemt...Men hele personligheten til babyen er rolig og avbalansert, betrakter verden sånn litt fra sidelinja...
Vet det nettopp har kommet ut en ny bok om barn og søvn, der Nina Misvær har vært med på å utforme stoffet. Men du har sikkert teorien intakt...
Hva om far er oppe og roer?
Jeg trøstet meg med at babyer har sånn ca to-tre netters hukommelse, det er derfor denne "kuren" virker. Så etter et par-tre netter husker ikke babyen den "fæle tiden".
En liiiten trøst, kanskje?
Men kjempeflott går det med slankinga di iallefall, det er tydelig at den friukas utskeielser lar seg skremme vekk temmelig lett...
Lykke til med neste natt - forsøk å hold ut! Det lønner seg!
Klem cl
c.AuthorAlias Minelli27. oktober 2001
Hei, hei Hermine!

Ja, det er deilig å være i gang igjen - virkelig slitsomt er det å spise så mye usunt i løpet av en uke!

Uff, så slit med den avvenningen da! Men gevinsten er jo enorm når babyen først venner seg til å sove! Det går nok bra skal du se!

Flink jente som hoppet over kake og dessert da! Det skal jeg gjøre framover også! Og faktisk så gruer jeg meg ikke så mye til julen lenger...har liksom fått nok kake for i år!

Ha en fin helg, Hermine!

Klem fra Minelli
74,5 kg

Da var jeg igang igjen.

Å, det er så deilig å være ordentlig igang igjen, og føle at det går som det skal. Hvis jeg bare klarer å holde meg til GR-opplegget så går dette helt av seg selv det. men det er jo slik med meg at dersom jeg såvidt begynner å lure litt på en kjeks eller sjokolade da er hele greia nesten ødelagt. Jeg klarer ikke å nøye meg med en bit og så gå videre. Det er alt eller ingenting. Så når jeg har hatt en uke nå hvor jeg ikke har vært flink, så baller det på seg, og jeg mister all motivasjon til å fortsette. Det er jo liksom ikke vits i når jeg likevel har skeiet ut. MEN, nå har et nytt kurs startet, og jeg er i gang på gammelt vis.
Hadde ikke klart dette uten GR-kursene, og dere da.

4.6 kilo igjen til jeg får overraskelsen av min kjære. Han har lovet meg gave når jeg er under 70. Spennende, men jeg har ikke de helt store forhåpningene. Han er ikke akkurat kjent for å ha veldig god fantasi når det gjelder gaver i grunnen. Vil ikke virke utakknemlig her altså, men det er bare en kjennsgjerning. Vi er jo alle forskjellige. På den første julaftenen vi feiret sammen fikk jeg f.eks. stekepanne *S* og kakebokser. Slå den noen.
Nei nå høres jeg utakknemlig ut. Ikke meningen. Han gjør jo sitt beste da stakkar.

I dag har han forresten tatt seg fri fra jobben. Han har jobbet fryktelig mye i det siste, så i dag har han tatt seg fri siden det er planleggingsdag i barnehagen og eldstejenta har fri. Vi skal liksom ha kvalitetstid sammen som familie i dag som det så fint heter (og her sitter jeg og taster på data''n...).
Får vel gå inn til de andre og kose litt.
Moren min fyller forresten år i dag, og vi skal dit i kveld og feire. Blir jo sikkert litt mat der, men jeg er sterk!!!

Ha en fin fredag
Klem fra Hermine
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH26. oktober 2001
Hi hi må le litt av innlegget ditt i dag! Ang disse gavene! Jeg kjente meg igjen her gitt! Det første året vårt sammen også fikk jeg stekepanne! hi hi, men jeg sa ifra jeg at sånne felles ting som vi trenger vil jeg ikke ha i julepresang og etter den gangen har alt blitt mye bedre! Hi hi det var vittig det der!

Så du sliter med motivasjonen når du først skeier ut en gang, jeg tror det ligger litt i alle jeg. Skeier man først ut så er det veldig lett faktisk. Men man må bare prøve og være sterk og jobbe med og kunne klare og ta en bit og gå videre! Om du så blir så lei deg at gråten tar deg så må man bare kaste det vekk! hi hi jeg har samme problem og jeg husker vi gikk i butikken en av de første ukene jeg slanket meg og gikk forbi godis hylla og rett og slett gråt litt når jeg kom ut derfra! Helt sykt hva slike dumme gamle vaner kan gjøre med deg! Men jeg har jobbet med det og klarer fint og gå i butikken uten og måtte kjøpe noe godis nå og ingen tårer heller. hi hi jeg er ikke gal altså, var bare helt hekta og avhengig!

Tusen takk for kos melding i dagboken min i dag! Kjempe kos!

Godt og høre at GR kurset har begynt igjen, det gir ekstra motivasjon til å være flink! Syntes du er kjempe flink jeg! Gratulerer med mamman din! Kos deg masse i kveld!

Masse god helg klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli26. oktober 2001
God helg til deg også, Hermine!

Hyggelig å se at vekta di er på nedtur igjen da...håper jeg kan si det samme om min snart!

Men du! Mannen din slo ikke eksen min da! Jeg ønsket meg ikke noe til bursdagen min det første året vi var sammen, og...jeg fikk heller ingenting! Ble litt skuffet da ja!

Høres helt herlig ut å ha en kosedag hjemme hele familien, da! Det er jo ikke så ofte man får til det. Bursdag...er glad jeg er ferdig med det for en stund nå! Nå skal det heller bare bli god mat framover, i alle fall IKKE kaker!

Ha en kjempefin helg, Hermine!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias lene26. oktober 2001
Heisann. Fint å se at du er tilbake og i slaget igjen. Det er tydelig at vi alle skal ha våre perioder hvor vi skal slite litt. Takk for oppmntringene og rådene. Kanskje en lur ide å ta kromtabletter ja. Men dægeren også - nå skal det bli slutt med disse utskeielsene også fra min side. Vi trenger jo bare å gå ned litt over 4 kg for at 6-tallet skal vise seg. Og det hadde jo bare vært helt utrolig deilig. Jo dette skal vi klare det er sikkert. Dessuten er jeg jo litt spent på gaven fra kjæresten din som du da vil få - det kan jo være at han overrasker deg stort???
Jeg ønsker deg en riktig god og slankende helg!
Klem fra Lene
75,3 kg

Dette ser ikke bra ut

Vekta bare øker på jo. Men det er ikke så rart, for jeg har egentlig skeiet ut i hele uka. Måtte ha i meg siste rest av smågodten i går + mere sjokolade og kjeks. Hui hvor det går. Men det var nytt kursstart i går. Har fått ny bok og ny giv, så nå er det slutt på tullerier fra meg.
Var utrolig kvalm i går etter all søtspisingen. Skulle nesten tro jeg begynte å bli allergisk mot sjokolade (ha, som om det noen gang kommer til å skje...*S*)

I dag skal jeg ut og bruke litt penger. Må prøve å bli kvitt de så det ikke hoper seg opp i lommeboka. Et evig problem det der. Skal få unna noen julegaver. Jeg er sånn som helst skal være ferdig før adventstiden begynner. Slapper mer av og koser meg i adventstiden da. Hater å tråle overfylte butikker som er fylt med handlegale mennesker og dårlig julemusikk.

Har også bestilt time til portrettfotografering av meg og mine to små. Skal bli julegave til min mann. Blir moro med bilde uten altfor mye dobbelthake for en gangs skyld.

Nei nå våkner lillefrøkna mi. Får nesten være litt mamma jeg nå da. Ha en fin dag alle sammen. Klem fra Hermine
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli24. oktober 2001
Hei Hermine!

Oj, vekta di har jo økt litt også jo! Men nå skjerper vi oss, ikke sant! Vi vil jo ikke øke mer nå!!!

Høres deilig ut å bruke penger...jeg er mester til det, men nå har jeg bestemt at denne måneden skal jeg kun (tror jeg da...) gi meg selv lov til å handle julegaver, ikke noe til meg selv! Jeg også liker å få ferdig en del av juleforberedelsene innen advent, da kan jeg liksom kose meg mye mer og nyte førjulstiden. Men jeg har det som forsett hvert år, men det hjelper likevel så lite. Julen kommer altfor fort uansett!

Morsomt med foto i julepresang da! Amor har jo også tatt sånne bilder!

Lykke til med det nye kurset. Om du leser noe lurt i kursboka, så del det gjerne med oss her inne!!!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias cola light24. oktober 2001
Jaja, litt opp - men nå er du jo i gang igjen. Og du vet jo godt årsaken til oppgangen da...Men det er veldig lett å begynne å nullstille skapene for rester før man starter en slankekur. Skal liksom fylle opp lagrene først... Sånn gjorde menneskene tidligere også når de visste at magrere tider var i vente...
Julegavene er jeg også godt i gang med. Finner ikke meg i en overfylt forretning i adventstiden, nei! Har tom skaffet noen på partyes og på postordre! Minst mulig stress.
Jeg og jentene mine skal på fotografering over helga! skal ta babybilder av hun yngste, 2-årsbilder av eldste + søskenbilder. Så skal jeg ta mor+barn bilder til våren når jeg kan vise meg foran kamera!
Håper der får tatt fine bilder da, viktig å få sånne minner fra når barna er små. Har tenkt å kjøpe videokamera for noen av skattepengene jeg fikk igjen i høst. Venter på et godt tilbud...
Kos dere i dag også - men ikke med sjokolade,da!
Klem cl
74,8 kg

Nytt Grete Roedekurs starter i dag.

Og det er jammen bra, for nå går det over styr her. I går var jeg på butikken og plutselig hørte jeg en stemme som sa "kjøp sjokolade og potetgull, for du er jo midt mellom to kurs, kan spise da."
Jeg kunne jo ikke skuffe stemmen, så jeg gjorde som den sa jeg. Kjøpte to sjokolader, en pose smågodt og potetgull. Og ikke nok med det. Jeg spiste det også.

Ja ja. Viljestyrke er noe dritt. Men jeg trengte sikkert den der sukkerorgien før jeg går på igjen med friskt mot i 7 nye uker. Gleder meg til å starte ordentlig på igjen. Skal begynne å skrive opp igjen alt jeg spiser slik jeg gjorde i starten. Det ble litt sløvt på slutten.

Skak sansynligvis på julebord med jobben til mannen min den 14 des, så da har jeg det som en liten motivasjonsfaktor. Artig å kunne pynte seg i fin kjole uten å måtte kjøpe XL og hold-in-strømpebukser.

Nydelig dag i dag, men kaldt. Skal kose meg med mine to små.
Ha en fin dag
Klem Hermine
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH23. oktober 2001
Kanskje det var akkurat den bomben du trengte for å starte på ett nytt kurs med ny giv. Tenk ikke mer på det og se fremover! Nå har du jo mål om å få en fin kjole på julebordet osv, så det er massevis av gratis motivasjon! Dette skal gå bra skal du se!

Lykke til med en ny start med GR! Ha en super duper slankedag!

Klem RH
c.AuthorAlias Minelli23. oktober 2001
Hei, hei Hermine!

Ja, kollegene mine er virkelig snille...alle skulle ha sånne!

Ha-ha, må le av den indre stemmen...den sa til meg istad "Bare ta et stykke marsipankake". Og det gjorde jeg jo, og angrer skikkelig! Det var jo egentlig bare marsipanen jeg hadde lyst på...Ja, ja, vi er ikke annet enn mennesker, og selv om vi stadig lærer av våre feil og vår dårlige samvittighet, så er det akkurat som hjernen kobles ut noen ganger, og andre krefter setter inn!

Men, nå skal vi bare være flinke igjen, så kanskje vi kan unne oss noe godt litt etterhvert!

14 desember er jo ikke altfor langt unna...vedder på at det går kjempefort til den tid! Nå setter vi inn høygiret, Hermine, ikke sant??

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias lene23. oktober 2001
Ja, ja spist er spist. Ikke tenk mer på det nå som du er i gang med nytt GR-kurs. Jeg begynte i går på egen hånd å følge GR's opplegg. Jeg har tidligere gått på et slikt kurs så jeg er jo ikke i tvil om at det virker. Det blir spennende å se hvem av oss som først kommer under 7-tallet ???? Du ligger godt foran meg i 5 kg konkurransen, men jeg lover å komme sterkt tilbake. Jeg kan jo ikke ha noe av at du tar meg igjen.
Klem fra Lene
c.AuthorAlias cola light23. oktober 2001
Heisann!
Får håpe du fikk fylt opp dine psykiske og fysiske lager med fett og søtt i går, så står du godt rustet til å starte på¨ny vektnedgang. Du har jo vært så flink at det er ingen grunn til å tvile på at du ikke skal greie det videre. Det er ca 7 uker til den 14.desember- tenk på alle de hektoene du kan klare å kvitte deg med på den tiden...uante muligheter.
Lykke til på nytt kurs!
Klem fra cl
c.AuthorAlias Baby23. oktober 2001
Hei Hermine:)
Uff ja, den indre stemmen der kjenner jeg også så altfor godt...Ha en fin dag med jentene dine:-)
74,8 kg

Opp og ned

Jeg blir visst liggende og svinge opp og ned her jeg.
Er ikke så veldig flink for tiden. Spiser stort sett det jeg skal, men plutselig står jeg der med 3 vaffeljern i magen. Hvordan kom de seg dit? De må ha sneker seg inn mens jeg ikke så det.
Tror det er fordi jeg liksom ikke er på slankern denne uka. Det er jo midt mellom to GR-kurs, så da har jeg vel litt fri???
Ja, ja, det er vel ikke den største skaden skjedd, og i morgen er det på''n igjen med nytt kurs. Nå SKAL jeg bli ferdig med dette slankegreiene. Klarte 10 kilo på forrige kurset, og regner vel med at det går en del treigere nå, så målet er 7 kilo.
Nå rekker jeg ikke å skrive mer. Må skynde meg før mannen igjen okkuperer pc''n (hjemmekontor er noe dritt når man er så hekta på nettet som jeg...)

Ha en flott mandag og ny slankeuke.
Klem fra Hermine
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby23. oktober 2001
Hei Hermine:)
Haha..3 "vaffeljern" må da veie tungt..?*S*
Jeg har også to jenter. De er 4 og 14 år. Og nå får vi se å komme oss ut i det fine været...Og husk: Ikke vaffeljern..eh..vafler idag..:-D
c.AuthorAlias Amorica22. oktober 2001
Heisann!

Synes du er flink jeg! At du klarer minus 7 kilo på GR kurs nr. 2 er jeg sikker på. Fortsett som du har gjort til nå og forsøk å bevege deg litt mere enn du gjorde sist, så går det så bra så!!!

Godt med vafler ja. Det har jeg problemer med også. Jeg har vaffelmann og vaffelunger og når jeg bare "må" lage til dem, så er de utrolig vanskelig å klare å stå imot den gode duften...Men men. Litt vaffel er ikke det værste da...

Ønsker deg en fin uke og lykke til på nytt kurs!

Klem fra amor:)
c.AuthorAlias Minelli22. oktober 2001
Hei Hermine!

Tusen takk for gratulasjoner! Det er hyggelig å få!

Jeg tror nok ikke det var kakedeigen som gjorde utslaget på vekta, snarere var det vel mensen som slapp taket! men hyggelig var det jo uansett. Håper å bare rase ned mot din vekt nå, for å ta igjen stillstanden fra 79-tallet! :-)

Lykke til med det nye kurset da! Det er jo lov å slakke av på tempoet litt, sånn at man ikke blir lei av slankingen! Av og til bare glemmer man seg, og vips! Så er vaflene nedi magen! Det er lov det, så lenge det ikke blir en vane!

Ha en fin-fin dag, Hermine!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias lene22. oktober 2001
Heisann. Flott å se at du har gått ned i løpet av helga. Jeg føler virkelig at du puster meg i nakken nå så nå må jeg virkelig skjerpe meg så du ikke skal ta meg igjen.
Klem fra Lene
75,2 kg

vektregistrering

-
74,9 kg

Endelig 4-tallet!

Det er jo bare såvidt, og det kan jo bli 5-tallet i morgen igjen, men i dag var det 74.9, og det skal nytes. Har dusjet, vasket håret og tatt på fint undertøyssett som bare har ligget i skuffen i lang, lang tid. det har liksom ikke vært noe vits i å pynte seg med undertøy siden det ikke er pent på likevel. Men nå begynner det å bli gøy å fiffe seg igjen.

Mannen min skal jobbe med noe budsjettgreier for jobben i hele dag, så maskinen blir opptatt, men jeg skal prøve å sette meg ned litt i kveld. Har blitt helt hekta jeg. Må liksom innom hver dag for å se hvordan det går med cola light, Minelli, RH, Lene og mange mange fler.
Ønsker dere alle en super lørdag.
Kose dere
Klem fra Hermine
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby21. oktober 2001
Hei Hermine.
Takk for hilsen i boka mi.
Ser at du nå er på "lett overvekt" istedet for "overvekt".
Og det bare i høstmånedene...Kjempebra Hermine!
Det er nå det blir gøy å rote litt i klesskapet og kunne ta på deg de klærne som var for stramme tidligere...:)

Lykke til til du når "normalvekt";-)
c.AuthorAlias cola light21. oktober 2001
Nå har du knappe 3.5 kilo igjen til normalvektkategorien, det må da være toppers!!! KJempeflink har du vært. Skjønner godt at det moro og gå på gjenoppdagelsesferd i garderoben..
Det er lett å bli hekta på å innom her hver dag ja, selv føler jeg at jeg har klamret meg til denne "plassen" siden jeg oppdaget den. Tusen takk for at du er innom dagboka mi titt og ofte - det hjelper masse!
Klem cl
c.AuthorAlias Minelli20. oktober 2001
Hei Hermine!

Så flott at 4-tallet dukket opp da! Du så jo hva som skjedde med meg når 8-tallet dukket opp...bare såvidt, men dagen etter gikk det jo strålende! Kanskje vi da bare litt ubevisst skjerper oss ørlite, så går vekta riktig vei neste dag også. Sånn tror jeg det er!

Så strålende å kunne ta fram fine undertøysett igjen da! Jeg merker det selv at jeg blir mer og mer opptatt av hva jeg har på meg, sånn at jeg føler meg enda mer vel! Moro er det!

Jeg har også mange jeg pleier å følge med, og du er jo en av dem! Jeg tviler på at jeg klarer å ta deg igjen nå, men jeg kommer godt etter!

Ha en strålende lørdag, Hermine!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Maple20. oktober 2001
Tidlig på'n på ein lørdag?
Du har jo vore kjempeflink.
Ja, det er kjekt når ein kan føle seg fin innimellom. Lykke til vidare!!

-Maple
75,1 kg

registrerer vekta

-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken20. oktober 2001
Hei Hermine!

Takk for koselig kommentar og ros i dagboka mi! :-)
Du har jo vært kjempeflink! Det er ikke lenge før du er under 75!!! Du klarer deg fint!

Lykke til videre! :-)

Mvh,
Ken.
75,0 kg

En deilig dag

I dag er en deilig dag. Føler meg uthvilt og i godt humør, huset er reint og forholdsvis ryddig, eldstejenta skal i barnehagen nå, og jeg skal kose meg med lillemor i dag. Har planer om å lage litt julegaver i dag, starte iallefall. Det går fort mot jul, iallefall når dagene er så fylte som de er her i gården.

I morgen er jeg kanskje på andre siden av 75-tallet. Det hadde vært noe det.

Klem til alle fra Hermine
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli18. oktober 2001
Hei Hermine!

Ja, jeg skal unne meg litt pizza i dag, men bare litt! Vil jo ikke fyke opp til 80 igjen nå som jeg også har sett 78-tallet!

Så deilig å begynne med julepresangene da! Skal du rosemale noe? Jeg har to tiner i tre som gjerne skulle hatt noe motiv på seg før jeg gir de bort i julepresang. problemet er at jeg alltid har lyst til å male midt på dagen, men da jobber jeg jo, og når jeg endelig har kommet hjem, så har jeg mistet inspirasjonen! Men, det er jo en stund igjen ennå!

Ggleder meg til å se deg på den andre siden av 75-tallet...sjansene er jo fryktelig store for at det skjer i morgen allerede!

Ønsker deg en kjempefin dag!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias cola light18. oktober 2001
Gøy at et går så bra med deg for tiden da! Og det er deilig å begynne å sysle med/planlegge jula allerede nå. Selv om det er travelt å være hjemme med småbarn, tror jeg ikke det blir noe romsligere med tid å gjøre sånt på når vi er tilbake i jobb(henting/bringing hos dagmamma/barnehage, handling, husvask osv ) Så nyt denne tida for hva den er verdt! Så flink du er da, som lager julegaver selv - det har aldri vært noe for meg. Selv om jeg synes det er sååå koselig med hjemmelagde julegaver. Hmmm..kanskje jeg kan gi bort noen flasker av den likøren jeg har laget? Den er det jo bare farlige kalorier i*S*
Kos dere i dag - det skal jeg og minstemor også!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.