← Alle dagbøker
Heloise
56 år156 cm50 innlegg
2013–2016
0 følgere
Start63,8 kg
Sist61,2 kg
Endring−2,6 kg
Mål56,0 kg
BMI nå25,1
📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Vekt i dag
Har stått lenge stille på denne vekta - flere uker :(
16. februar 2016
🙁65,3 kgTilbake her - vekt 4 januar
Jobbet meg sakte med sikkert opp til rekordvekta 65.3, og bestemte meg for å ta tak på nyåret. Tenkte jeg ikke skulle registrere, men husket fortsatt passord :)i tillegg kan det være greit å være her for bevisstgjøring.
Legger derfor inn dagen jeg startet å slanke meg (4/1) og dagen i dag.
Legger opp til å registrere en gang i uka.
Fortsatt er det litt tid til sommeren :)
blæh
opp
bakt lavkarbobrød - mer kan jeg ikke skryte av
litt ned
kosten er ikke bra i det hele tatt. Nedgangen skyldes at jeg ikke er i form og ingen matlyst.
Tom for brød - skal prøve å få bakt lavkarbobrød i dag, så er det kanskje litt lettere å spise sunt.
Ikke helt etter planen
Er sliten og plages fremdeles av utslett. Mister derfor lett motivasjon for det meste.
Er derfor ikke så flink i matveien som jeg burde, men matlysten er heller ikke på topp.
Spiser noe søtt hver dag - huff huff
greit nok
Litt mer kos har det blitt, men 3 lange skiturer også.
Satser på å være tilbake til forriges uke vekt om en uke
Endelig ga kroppen etter
Utfordringene står riktig nok i kø de neste dagene - så vi får avvente neste onsdags veiing. Ligger jeg under 60 er jeg fornøyd.
litt ned
Synes fortsatt at jeg får lite igjen for innsatsen. Spiser lite - kanskje for lite. Denne dietten har funka som bare det tidligere, men nå virker det som om kiloene bare ikke vil gi slipp.
Hadde en skikkelig nedtur for litt over en uke siden. Sliten og trøtt og på toppen får jeg utslett over halve kroppen. Derfor hadde jeg et par dager jeg ikke orka stort, og spiste akkurat hva jeg ville. Straffen for dette er brutal. Det lille jeg hadde tatt av kom tilbake og satt hardt :(
Men jeg skal ikke gi opp - sprekker jeg, skal jeg allikevel bare fortsette. Ble helt rørt av tilbakemeldingene jeg fikk her sist. Elsker engasjerte mennesker!
Et slit
Er skikkelig feig. Har ikke vært her på lenge - og grunnet til det er at jeg plutselig hoppet en kg opp, uten at jeg kunne forstå det helt. Da blir jeg så demotivert.
I dag er jeg på dag 10 hvor jeg holder meg til lavkarbo. Kiloen har riktig nok forsvunnet, men jeg synes det er lite i forhold til innsatsen. Tidligere har vekta rast om jeg har vært såpass streng.
Nye rutiner med å gå trappene, stå og jobbe har jeg holdt på hele tiden :)
Dette må jeg bare klare - det er viktig for meg. Jeg har ikke råd til noe annet heller i og med at jeg skal inn i en bunad til datterens konfirmasjon
61 blank
.. i dag
fornøyd med det, men det overrasker meg ikke om vekta er en halv kg opp i morgen.
Første delmål er under 60.
Sist jeg gikk ned, trodde jeg virkelig at jeg hadde knekt koden. Lavkarbo funka som bare det. Føler ikke at det har samme effekten denne gangen. Uansett prøver jeg å holde meg mest mulig unna sukker og hvitt mel. Den gangen begynte jeg å bake lavkarbo-brød, og det er noe jeg har holdt meg til hele tiden. Først og fremst fordi jeg har mye mindre vondt i magen når jeg holder meg til det.
Har aldri vært noen racer i idrett. Sitter og jobber hele dagen. Om ikke annet prøver jeg å innføre nye vaner. Går trappene hver dag - 7 etasjer. Har hev-senk pult så nå skal jeg stå og jobbe minst 3 timer pr dag.
Alle monner drar - heter det visst :)
jaja
mista litt motivasjon da jeg selv synes jeg hadde vært så flink og resultatene så dårlige. Etter et middagsbesøk og utskeielse på lørdag - fortsatte jeg gildet i to dager til.
Så dum jeg er.
Det er jo nettopp det som er nøkkelen - å kunne unne seg noe innimellom - men la det være med det...
Skuffende lite nedgang
Synes ikke at resultatet står i forhold til innsatsen. Har holdt meg til lavkarbo hele uken - uten unntak. Utslaget pleier jo å være størst den første uka, men jeg har altså bare gått ned usle 0,6 kg :( Vekta har riktig nok vært lavere tidligere i uka, men jeg skjønner bare ikke hvorfor. Dette har jeg jo klart før, med "samme oppskrift".
Jeg får bare fortsette. Å gå ned en halv kilo i uka er greit nok, men skuffende første uka.
Tenker gjennom hva jeg har spist, og om karbohydrater kan ha sneket seg inn i kostholdet???
Trist
Mista fokus fullstendig - det har vært så mange andre ting å bekymre seg for.
For prøve å komme i gang igjen - har ikke vært her siden august!
Dårligere form når jeg ikke spiser riktig - ikke tvil om det
har gått eenda lengere
og da går det sånn :(
2 måneder siden sist jeg var her
ikke helt etter planen, men sånn er det nå
Har ikke skjedd så mye men jeg ser jo at jeg den 15 mai i fjor veide 61,5 kg - 3,6 kg mer enn nå.
Jobber videre med saken :)
Tusen takk for hyggelig kommentar. :) Og så fint at du likte oppskriftene! Håper du liker maten du lager med dem også.
Ja, vi får gjøre en ekstra innsats nå før påske. For da har jeg tenkt å unne meg både litt sjokolade og litt påskemarsipan og litt kakapo og til og med litt sterkt i glasset om kveldene. Så noen dager med godt kaloriunderskudd nå trenger vi! (særlig fordi ski og andre aktiviteter i påskesnøen ser ut til å utgå for min del).
Som det er blitt sagt her: husk å spise. Kroppen trenger noe å gå på for å klare å forbrenne det vi spiser også. :) Slik jeg ser det handler suksessfull slanking ikke om å ikke å spise, men om å spise riktig, slik at man kan fylle magen og samtidig få et kaloriunderskudd hver dag, sånn til hverdags. =D Hvis du har stillstand tross store kaloriunderskudd pr dag, kan det å spise så man dekker en større del av dagsbehovet bidra til at vekta plutselig går nedover enda mer.