← Alle dagbøker
diarist.Alias

Helga

56 år168 cm72 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start75,9 kg
Sist68,0 kg
Endring−7,9 kg
BMI nå24,1
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. november 20016. mai 2002
😊68,0 kg

det går rett vei nå!

lenge siden jeg har vært innpå her nå, men slanka meg,det har jeg gjort hele tida. og trener og trener...!!
kjenner det på klær og figur nå! Får kommentarer hele tida,og det hjelper på humøret!
Nå er det tre kilo til så skal jeg være fornøyd med det!

har det travelt om dagen, jeg savner disse sidene her,men skal prøve å få skrevet litt mer framover.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret😃6. mai 2002
Hei! Du har jo skikkelig god driv for tida,deilig å føle at det nytter, ikke sant, og kjempeartig når kommentarene kommer!
Grattis så langt, de tre siste glir sikkert greit av!
Klem, meiret.
69,6 kg

solen skinner og jeg skal på maraton!!!!!

Livet er herlig..til tross for at meg og kjæresten krangla i går,det gir alltid en sånn ekkel følelse etterpå.

Solen skinner og jeg føler meg sprekere enn noensinne. Jeg har trent 8 dager på rad!!!!! føler meg helt oppgiret,får kick av trening for tiden rett og slett. Vet at dette er noe som kommer til å gå over ,så jeg får bare trene mye nå når iveren er på topp.

Det viser lite på vekta, men til gangs på klærne,så noe skjer ivertfall.

og i dag er den store dagen! JEG SKAL PÅ SPINNING MARATON!!

Meningen er at det skal holde på i 3 timer, men jeg vet ikke om det er aktuelt for meg.Men halv-maraton går da også an!!
LItt synd å sitte inne på en sånn fin solskinnsdag,men,men.

Tror kanskje jeg har spist litt lite siste uka. Rundt 1000-1200 kalorier pr dag,og all den treninga??? Vet ikke om det stemmer overens. Hva sier dere??

69,5 kg

Strålende fornøyd!!

Livet er herlig nå,for vekta går ned...nå skal jeg til 69 blank innen mandag,det er målet,og jeg skal ikke til 70 igjen. Men..skal ut på lørdag og feste...lurer på hvilke utslag det kan gi..
Gikk tur på fjellet i går,og skal på trening i kveld,så her skal fettet fordrives!!

Kan jeg greie 68 kilo til den 04.mai tror dere?????
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli10. april 2002
Raser og raser, du! Det er vel bare et blaff akkurat nå, så står vekta like stille som den pleier igjen!

Trenger jo ikke fortelle deg at festing ofte ødelegger slankeplanene litt, men 68 innen 4. mai er da ingen umulighet...mitt mål er jo 65! Pass på at det ikke blir mye fet dagen-derpå-mat etter helgen, så hjelper det nok litt, og drikk mye vann!

Dette klarer du, Helga! Du har jo vist tidligere at du har stålvilje!

Klem fra Minelli
69,9 kg

hey,hey! På rett vei!!!

jammen gitt har jeg gått ned fra i går,ååååååååååhh... det var så oppløftende å bikke over til 60 tallet.Måtte jeg bare greie å bli værende der nå da!!!!

Maten i går 1200 kcal. brød til frokost og lunsj, frukt,youghhurt,stor bakt potet med kjøttsaus(uten kjøtt) oppi,masse vann!!!!

Var på styrke trening(body pump) i går og hadde skikkelig kick! Leste på med vekter,kjenner fremgangen,eg er blitt sterkere nå.Men det spørs jo hvordan det vil kjennes ut i løpet av dagen,kjenner allerede at rumpa er ganske mørbanka!!!

Takk til dere som har tittet innom boka mi igjen! ha en god dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita9. april 2002
Grattis!!! Dette går jo så det suser, nå er det vel "aldri mer 70"? ;-))
Klem fra Bonita
70,5 kg

på rett vei igjen!

vel...påskegodtet er nå iferd med å bli forbrent og innsatsvilje og motivasjon er på topp! Har trent mye siste dagene,føler meg kvikk og opplagt.

har lagt på 1200-1300 kalorier siste 5 dagene,og det har jo gitt resultater det.

Det som er kjekkest av alt er at jeg har fått to kommentarer siste tre dagene på at jeg må ha slanka meg...da smiler jo jeg selvfølgelig lurt.Er glad for at det begynner å vise selv om jeg har forsont meg med at jeg ikke når målet mitt på 65 kilo innen 04.mai...men 69-70 kan jeg greie og så får resten komme av innen sommeren setter inn..

ha det bra alle!
72,2 kg

back again, trøste og bære!

huff, og jeg som var så flink..og så raser alt i grus. vel, det vil si vekta har gått opp ja, men mye annet er skjedd også! Jeg er kommet i gang med trening. 2-4 ganger i uken.Tror ikke jeg kan skylde alt på økt muskelmasse, noe skyldes den psykiske helsen min med dertil trøstespising.Og en del får kjæresten ta skylda for.Han har gått hjemme en måned nå,så jeg har ikke fått tatt turen min inn hit om morningen, pluss at godteskåla har stått full til alle døgnets tider...snakk om medfølelse for andre da! Og så var det påskegodtet da...

men uansett,jeg har gått inn i cm..så det viser nok ikke dette.
Nå vil jeg komme i gang igjen.samboen er reist i Nordsjøen,og jeg skal trene, trene og trene og være grei mot meg selv.

håper dere tar turen innom og gir en kommentar eller oppløftende ord, lenge siden sist nå, jeg trenger dere!!!

ha en god dag alle!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli5. april 2002
Neimen, her er du jo, Helga!

Trodde nesten du hadde slanket deg helt bort den siste måneden... ;-) Velkommen tilbake igjen, uansett om det er noen flere kilo siden sist. Det KAN faktisk være at du har fått mer muskler. Nå husker jeg ikke om du trente tidligere, men da jeg begynte med det for 3 år siden - etter omtrent 27 års fravær fra sportslig aktivitet, så gikk jeg nemlig opp 3 kilo. Meningen var at jeg skulle gå ned da, så gjett om jeg ble skuffet! Sats på at det samme gjelder deg, du. Husk at det er musklene som er de store fettforbrennerne i kroppen, så uansett om vekta går opp, så går centimetrene inn og kroppen strammes opp. Det er jo ikke så verst det, med tanke på at det snart er bikinisesong!

Kom igjen nå, Helga! Tøm godteskålene og ikke fyll dem igjen før vekta er under 70! Dette klarer du!

God helg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias ANNE4. april 2002
Hei,ser at du er like "heldig" som meg (gått fra normal vekt til lett overvekt) Festlig hva? Ikke vær lei deg for det. Kan du ikke "trene litt " sammen med typen da? (hehe).
jeg skal ned til 70 kg til 1. mai, men akkurat nå er jeg så mett at det kjennes ut som at jeg har lagt på meg flere kilo. Vi sees på normalvekt.ANNE
c.AuthorAlias Bonita4. april 2002
Hei på deg, Helga, og velkommen tilbake!! ;-)
Ta ikke dette så tungt, du har iallefall fått supre treningsvaner (i motsetning til meg).. Er så enig med deg, det er mye lettere å skjerpe seg når ikke typen svinser rundt og frister med godterier osv. osv... Men nå, nå setter vi inn høygiret så skal du se du raser nedover igjen fortere enn vi klarer å følge med! Ser vi er ganske like i vekt nå, det har vi vel vært før også, før du dro ifra meg.. Det skal ikke skje denne gangen. Vel, du skal selvfølgelig rase nedover, men denne gangen skal jeg følge med deg på veien, ok??
Tror du det er mulig å klare under 70 til 17. mai - det hadde bare vært kjempemoro!!
Ønsker deg lykke til, og en super uke,
klem fra Bonita ;-)
69,2 kg

her går det nedover!!!

motivasjonen er på topp,er kommet inn i en fin tralt.Trimmer litt og spiser lite,er ikke godtesyk og livet er igrunn bare herlig!!!

nå er det 4,2 kilo igjen til målet er nådd,og 8 slankeuker igjen. Jeg må klare det,jeg må klare det!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa7. mars 2002
Hei Helga!
Du må ikke glemme å spise! Vi trenger mat for å leve vet du.... 4 måltider hver dag og masse vann. Da klarer du å holde forbrenninga på et normalnivå, og du slipper å legge på deg etter endt slankekur!
Flott at du klarer å trimme litt også! (-jeg er ikke alltid like flink, men prøver...)
Er helt sikker på at du kommer til å nå målet ditt. Ca 0,5 kilo per uke går nok greit!

klemmer fra Targa
69,7 kg

bare logg

bare notering,skriver mer en annen dag............
70,1 kg

nå er det vår!

1 mars i dag,solen skinner.Det nærmer seg tid for dongerijakker og trange topper og lettere tøy..og hjelp!her sitter jeg med mine 5-6 kilo for mye,vel å må det skje fort og gæli!

Idag er formen elendig.Snufsen og vondt i halsen, og skal på kveldsvakt. Hadde det bare vært dagvakt, så hadde jeg vært ferdig snart,og kunne lagt meg på sofaen og koset meg i hele kveld. Nei, må slite på jobben med hodepine og verkende kropp..stakkars,stakkars meg..!

har ikke matlyst egentlig,bare veldig lyst på junkfood og godterier .kun fordi jeg synes synd i meg selv,hva ellers skulle det være godt for? ikke vekta ivertfall!

god helg til dere alle!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa3. mars 2002
Hei Helga!
*hilser pent* Har snik-lest litt i dagboka di, og funnet ut at vi egentlig er ganske like.... Ikke bare høyde og vekt, men du skal visst gifte deg til sommer'n også?? Jg står brud 20.juli, og gleder meg heeeelt vanvittig!!! Skal ikke sitte å se på brudebildene om 5 år og gremmes over valkene....
Sjøl følger jeg Grete Roede-opplegget. Har nettopp gjort ferdig kurs 1, og sterter på kurs 2 på tirsdag. Har bevilga meg ei "fri-uke" uten veiing av mat og kcal-telling. Skal oppdatere dagboka mi i morra.

Lykke til videre!!!

Klemmer fra Targa
70,3 kg

yes!

innsats gir resultater, ingenting å si på det.! Nå gjelder det bare å være flink fremover, fikk ikke gått på trening i går,men nye sjanser kommer vel til meg og?? Dessuten må jeg måke masse tung våt vestlandssnø i dag, så det blir jo trim det og...

ha en fin slankedag alle!
71,1 kg

nei takk, nei takk, nei takk......er

et ord som jeg driver og øver på nå for tiden... Jeg må bli flinkere til å si nei, nei takk og ellers takk.
Hvorfor???? JO, Da er det mindre som blir tatt imot, mindre å spise, mindre å angre på,mindre sideflesk, mindre depresjoner og sist men ikke minst en lekrere dame til sommeren...!

Jeg har nå 9 uker på meg til å gå ned 6 kilo,og det blir 0,7 kilo pr uke og 100 gram hver dag!!!........ og med det tempoet jeg holder nå, skal jeg jammen
få slite for å nå målstreken.......grøss og gru!

Men, idag har jeg vært flink..hittil..bortsett fra de to kjeksene jeg nettopp spiste...
Dere skjønner, jeg jobber på et sted med bare damer...ergo masse kaker....jeg jobber i helsesektoren....ergo masse konfektesker som takk fra pasienter og pårørende...DET ER TIL Å BLI BÅDE SPRØ OG FEIT AV!!!

Så nå er det altså gått opp for meg at jeg må bli flinkere til å takke nei! Noen blir selvsagt såret om man takker nei, men da får jeg heller takke ja....og så putte det i søpla!!!
Og ikke bruke meg selv som avfallsdunk og blidgjører..!

VEL, i kveld har jeg som mål å kome meg på trening.Step 60. blir stolt over meg selv om jeg klarer det....

71,2 kg

huff da

Har gitt blaffen i vekt og slanking siste uka,så dette var forventet. Har hatt en jævlig uke! Krangla masse med kjæresten, vært deprimert og premenstruell.

Så jeg har ingen kommentar eller bortforklaring til at vekta går opp.
Men nå er det å gå på igjen.
Var på beinhard trening i går, og motivasjonen er på vei tilbake. Livet er i ferd med å bli lysere.

Har vært og sett litt i bøkene deres, men har ikke kommentert noe. Har ikke orka å gå på vekta eller skrive her siste uka, men nå er jeg tilbake!

håper dere har det bra alle!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7426. februar 2002
Her hører jeg bokstavelig talt at tennene smeller sammen når du bestemmer deg. Så det går nok bra. 200g er et glass vann - så ikke ta det så hardt.
Klem.
71,0 kg

Er det nå jeg bare skal

GI OPP??????

Huff, men det er vel den ventende mensen som har skylda, for jeg har ikke spist slik at jeg skulle gå opp i vekt ivertfall, men motet kan lett svikte nå ,det er helt klart!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anneli21. februar 2002
IKKE GI OPP NÅ HELGA....Husk på den deilige følelsen du kommer til å ha når du går ned kirkegulvet i mai dersom du fortsetter den fine vektkurven du har nå!!!

Prøv å kom deg i litt bevegelse - eksempelvis en gåtur på vel 30 min i litt raskt tempo annen hver kveld. Det vil nok hjelpe deg til å komme over kneika. Jeg bruker trimvideoer for å komme meg i bevegelse - ettersom det ikke er så lett å komme seg ut av huset med en liten datter på 4 mnd. Det kan jeg anbefale på det sterkeste.

Så på, dette skal du greie ... husk at det er mange som heier på deg :-))
c.AuthorAlias Ventura21. februar 2002
Ikke gi opp!!! Jeg vet hvor utrolig vanskelig det er å holde ut, jeg sprakk så det sang. Men nå er jeg inne på rett spor igjen, og kom meg endelig inn under den magiske 70-grensa.
Vet du at du har under en kilo igjen før du er på normalvekt?
Bruk det og målebånd som motivasjon.
Vet du klarer det!

Klem E
c.AuthorAlias cat7421. februar 2002
Nei, det er klart du ikke skal gi opp - bare se på slankekurven min... Den går så mye opp og ned at den hadde vært forbudt som berg-og-dal-bane på Tusenfryd...
Det er bare å slå seg til ro med at vekta er dum, ta fram målebåndet og starten en utmattelseskrig... Hvem er staest, du eller vekta... Og selv om du ikke går ned i kilo vil jeg tro at du beveger deg mer og spiser sunnere? Da har du jo en helsemessig gevinst uansett. Dersom du klarer å mosjonere litt kan nok det stagnere vektnedgangen, men jeg garanterer at det vises på kroppen.
Klem, jeg tror du klarer denne lille kneika.
70,6 kg

litt ned igjen

Har greidd meg fint i dag

frokost en skive med magerosst
llunsj det samme
lettyoughurt
to appelsiner
middag wok og spaghetti
en kjeks
en option kakao

sånn ca 12-1300 kcal.

er fryktelig trett også i dag, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg var gravid..!Når jeg er trett øker appetitten og synessyndpåmegselv-følelsen,så det er ikke lett om dagen....det vil si jeg går gjenom dagen med sammenbitne tenner!

håper dere andre fungere bra når det gjelder humør,vekt og kosthold.. ha en fin kveld.
70,9 kg

En premenstruell trøstespiser får som fortjent!

Ja, det burde ikke være uventet!
Jeg har spist og spist og spist de siste to dagene. Har vært trøtt og lei og sinna og frustrert.Har bare sovet og spist. Er så trøtt!! Får ikke gjort noe, er bare trøtt.Og jo mere jeg sover, til trøttere blir jeg.
Føler meg som en oppblåst ballong,også. Mensen lar vente på seg.Men den dukker vel opp til helga, det er jo typisk.

Nå er det nok, nå har jeg gitt meg selv to dager med gi blaffen tendens, nå er det tilbake til å bruke hodet når kjøleskapsdøra går opp.

Klart jeg ikke synes dette var moro, jeg lå jo godt an med fine resultat, men jeg kan ikke gjøre det om att nå, sånn sett. Det er bare å bite tenna sammen videre.
Kjenner det er en viss fare for at man blir litt slapp i moralen nå som det bare var 5 kilo igjen, og jeg var på rette sida av 70.

Står på videre, og trenger råd,oppmuntring og trøst.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7419. februar 2002
Jaja... du får iallfall sove...
Klem og lykke til med oppstrammeren. Tror ikke jeg har noe energi å avse til deg.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.