← Alle dagbøker
diarist.Alias

HelenaX

56 år172 cm115 innlegg 2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist74,4 kg
Endring−13,6 kg
BMI nå25,1
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. januar 200229. august 2002
🐷74,4 kg

Endelig er "nullpunktet" nådd!

Endelig er jeg tilbake på 74.4 kg, det jeg veide før ferien startet! Nå begynner den virkelige slankingen igjen, heretter vil jeg igjen kjenne det på klær og bukselinninger når vekta går ned. Den opplevelsen har man jo ikke når man kvitter seg med ferieflesket :-)

Målet for august er altså nådd, to dager før måneden er slutt og med tante rød på besøkt! Det er jeg kjempefornøyd med :-) Men nå er det på tide å tenke videre fremover, og sette seg nye mål!

Den 3. uken i september skal jeg ha ferie, og da blir det ikke noe slanking på meg. Skal gå en del i fjellet, men tipper likevel at jeg kommer til å gå opp en kilo i løpet av uka. Den må jeg igjen kvitte meg med siste uka i september. Summa summarium blir det to "virkelige" slankeuker i september, og målet mitt er derfor å veie 72 blank før utgangen av måneden.
Å, det kommer til å bli spennende fremover!!!!

I natt ble det forøvrig ingen nattspising. Sov som en stein hele natta og drømte ikke engang om mat *hihi* Så da er det bare å stikke inn til Pernilla og oppdatere vekten for i dag er det veiedag i minus 5-konkurransen.

Ha en fin dag!

Helena
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla😀29. august 2002
GRATULERER tilbake til nullpungtet!!
Jeg er også nå på det laveste jeg var før ferien (selv om jeg var 100gr lettere i går), så nå skal det kun gå nedover med oss. Dagens vekt er notert!!

Ha en fin dag!
😄75,6 kg

Veiing nærmer seg

....og tante rød har ikke dukket opp i dag heller. Begynner imidlertid å få signaler om at hun er på vei :-) Og en eller annen gang i løpet av et slankeår så må hun sikkert dukke opp rett før veiing også! Det er bare å innse det, og tenke på at neste ukes veiing kanskje blir desto hyggeligere.

I går havnet jeg på 1160 kcal, men var skikkelig sulten før middag. Grunnen var at jeg startet dagen med en Nutribar på 220 kcal sånn i 5-tiden før jeg la meg igjen og sov videre. Det er den hels....nattspisinga! Når jeg endelig våkner og kommer til meg selv så tenker jeg hva i all verden har jeg gjort?!? Burde hatt lås på kjøkkenet om natta og nøkkelen langt unna :-)

Vel, da er det bare å gå i gang med en ny arbeidsdag! Håper dere alle får en aktiv og fin dag!

Helena
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli😉28. august 2002
Hei Helena!

Jeg har løsningen for deg...flytt i hus med kjøkken og soverom i hver sin etasje...da er veien til kjøkkenet ufordragelig lang om natta!

Jeg sliter jo med noe av det samme...kveldsspising, så nå har jeg benket meg foran PCn med kun en kopp kaffe og halstabletter, før jeg hopper til køys!

Måtte vi klare å kvitte oss med disse uvanene...

Klem fra Lise

c.AuthorAlias Trulte28. august 2002
Fortvil ikke enda. Det trenger ikke å bety noe som helst...noen har det til og med slik at en går litt opp før men raser ned mens det står på *ss*
Huff nattspising høres ikke så bra ut nei....du får skrelle noen gulrøtter og legge i vann i kjøleskapet. Det er fort og godt å ty til og totalt ufarlig..

Klem fra
Trulte
😀75,6 kg

Hvor er tante rød? *ingen fare*

Tante rød skulle komme i går eller i dag, men har ikke vist seg. Heldigvis er det praktisk umulig at jeg er gravid, men jeg liker ikke at hun dumper inn rett før veiing torsdag. Hadde håpet på litt større vektnedgang enn forrige uke da jeg kvittet meg med hele 200 gram :-) Jeg fantaserer jo fremdeles om å nå målet på 74.4 kg, som var det jeg veide før ferien, innen utgangen av august. Det hadde vært deilig å starte på det gamle nullpunktet når ny måned starter.

I går laget jeg Britt''s gryte (en GR-oppskrift) til middag. Fant ut at dersom jeg bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig så sparte jeg 320 kcal på retten totalt, og dermed kunne jeg dele den i 3 porsjoner og ikke fire som anbefalt :-) Og selv om karbonadedeig er litt dyrere enn kjøttdeig så synes jeg det er verdt de ekstra kronene (holdningen er kanskje en annen når lønnskontoen er skrapa rett før lønning :-)!

Ellers ble gårsdagen brukt til 3 timers trening og tur med hundene, for nå gjelder det å nyte siste rest av sommeren! Jeg liker også høsten godt, men etter høsten kommer den kalde vinteren. Og kulde er ikke min favoritt! Ei heller slaps og sørpe....men nei, la oss ikke tenke på vinteren ennå :-)

Ha en sommerlig og mager dag, kjære medslankere!

Hilsen ei som er veldig spent med tanke på veiing torsdag

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😉27. august 2002
Hei igjen!

Nedover, nedover, nedover! Med vekta altså! Forhåpentligvis bare oppover med resten av livet! TRE TIMER trening- jeg tror nesten du er GAL! Iallefall er du SUPER- flink! Og så tur med hundene (hvor mange har du?)etterpå. Jeg regner det som trim å gå tur med hunden jeg... LYKKE TIL resten av uken:o)
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for gratulasjoner. Jepp, nå gjelder det å holde seg i øra og unna sjokoladen.

Snart når du delmålet ditt vet du, snart....ikke gi deg...stå på!
Lykke til
c.AuthorAlias Emma66😊27. august 2002
Hei !
- Misunner deg bittelitt den spennende følelsen av å veie seg ... den savner jeg gitt ! I likhet med deg er jeg på jakt etter "nullpunktet", langt mer motiverende med nye kilo enn de samme gamle ... Når det gjelder prisforskjellen på karbonadedeig og kjøttdeig, pleier jeg i lignende situasjoner å se for meg hvor mye penger jeg sparer på sjokolade, potetgull og andre fy ting .. DET er dyrt det ! Så unner jeg meg gjerne det lille ekstra !

Heia fram til 74.4 !

Emma
😄75,6 kg

Jeg klarte det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endelig! I går klarte jeg å holde slankemenyen, og endte på 1185 kcal. Det gir en utrolig god start på uken å vite at jeg har klart det ene målet for helgen, nemlig å holde meg under 1200 kcal på søndag. Det andre målet, som var SATS, ble det ikke noe av. Men jeg håper en husvask på 5 timer samt lange turer med hundene veier opp for noe av det :-)

Jeg skal ikke si at jeg gleder meg til det blir kjøligere ute, det gjør det tidsnok, men jeg tror det vil bli lettere for en slappfisk som meg å komme meg til SATS da! Eller rettere sagt bør jeg kanskje kalle meg en slappfisk full av gode unnskyldninger :-)

Uansett, det skal bli gøy å veie seg på torsdag. Har jo satt som mål å nå 74.4 kg innen august. Det skal vel holde vel hardt, men det er lov å håpe! Kommer også til å veie meg 31/8 som er lørdag for å se hvor nært målet jeg kom. Og så er det bare å sette opp mål for september! Jeg håper virkelig jeg klarer å holde den gode slankestemningen utover høsten!!

Da gjenstår det bare å ønske alle medslankere en flott uke og lykke til med slankingen!

Helena
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Malin27. august 2002
Hei HelenaX
Synst du er flink også som klarer å holde deg til en diett,tror det er like vansklig som å gå på en fastekur,men det jeg tenker er at det er jo bare 10 dager+to dager for å venne magen til fast føde igjen.Og 10 dager ka er vel det av et helt liv?
Ja ja,det blir diett på meg også nå etterat fasten min er ferdig.
Skal informere om hvordan det går hos legen når den tid kommer.
Ha en fin dag videre *klem*
c.AuthorAlias Malin27. august 2002
Hei HelenaX
Synst du er flink også som klarer å holde deg til en diett,tror det er like vansklig som å gå på en fastekur,men det jeg tenker er at det er jo bare 10 dager+to dager for å venne magen til fast føde igjen.Og 10 dager ka er vel det av et helt liv?
Ja ja,det blir diett på meg også nå etterat fasten min er ferdig.
Skal informere om hvordan det går hos legen når den tid kommer.
Ha en fin dag videre *klem*
c.AuthorAlias Jannicke😀26. august 2002
Hei, og gratulerer med en fin helg!

Snakk om viljestyrke! Jeg er ikke kommet så langt at jeg teller kalorier ennå, men forhåpentligvis skal jeg komme dit en gang jeg også. Jeg mener: foreløpig trenger jeg bare å trimme litt og spise relativt sunt for å gå ned. Jeg synes dere(litt slankere) på en måte må ha det vanskeligere- for selv om dere ikke må ned så masse- så må dere jobbe så hardt for det dere går ned!

Tror du klarer målet ditt! LYKKE TIL
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
dette var ille....unnskyld alle meldingene...
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
har du sett på makan!!
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
mere uff...
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
uff da...
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei!
Så fint at du klarte deg bra!! Det var godt å høre. Og nå har du verdens beste samvittighet?! Jeg gjorde det også bra i helga. Denne uka starter bra for oss begge!! Vi når våre mål!!
Lykke til videre
😄75,6 kg

HELG!!!!!!!!!!!

Det er lenge siden jeg har vært så glad for at det er helg! De fire siste helgene har jeg hatt fullt program, og stått opp kl 7 hver morgen. I morgen og søndag skal vekkerklokka gjemmes godt bort :-) Jeg har ikke gjort noen avtaler, jeg skal bruke hele helgen bare på å kose meg og slappe av og ta ting på sparket. Og i tillegg til det så står en skikkelig husvask for tur samt opprydning i klesskapet. Mon tro om ikke UFF får noen poser i containeren sin....

I går endte jeg på akkurat 1200 kcal. Det ble ikke noe trim utover den vanlige turen med hundene, men jeg fikk vasket bilen innvendig og utvendig! Jeg hater bilvask, men jeg hater også å ha møkkete bil. Litt av et dilemma, hva :-) Men nå er det gjort så nå blir det nok noen uker til neste gang!

Ønsker alle medslankere en strålende helg! Kanskje er det siste helgen med skikkelig sommervarme i år?!

Helena
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😌24. august 2002
Hei på du!
Takk for kommentar! Godt å være tilbake på Lett Overvekt igjen iallefall,selv om jeg har "surra" veldig mye i det siste ...hehe...om 1,5 kilo har jeg -40 kilos jubileum..for 3 gang!!!---*huffameg*..men,men alle gode ting er 3 og det er siste gang nå! Nå er det 70 tallet og normalvekt som gjelder! Ingen tvil om det!
Godt å se at du holder ut,og går nedover!!
HEIA HEIA HEIA!!
Nå skal vi bli ferdige en gang for alle!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Tin😉23. august 2002
Hei, jeg er ny her i slankedagboka, men ville bare gi deg en oppmuntring. Vi har ca tatt av like mye, veide ca like mye, og har ca det samme målet! Tenkte vi kunne så følge resten av veien....
Du har jammen meg gjordt det bra!! Har du gått kurs ?? Jeg har et GR-kurs bak meg, og starter på et til nå. Det blir godt å komme igang igjen!

God helg!!

Tin.
c.AuthorAlias iset😊23. august 2002
Hei Helena:)

tusen takk for oppmuntring i dagboken min:)
ja nå har jo personen bedt om unnskyldning og forsvunnet herfra, helgidvis:)
nå skal jeg spise PIZZA:))) og den er ikke så fet heller. Pizza Margherita fra frysedisken på rimi. bare tomatsaus og ost på en TYYYNN bunn. så legger jeg på masse gode grønnsaker og tilsetter BITTELITT ekstra magerost. den er kjempegod:)
kjempefin for vegetarianere, som meg:)

håper du får en deilig helg, jeg har også fri hele helgen, for en gangs skyld. så jeg skal kose meg masse:)

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias Pernilla😄23. august 2002
Stikker bare innom for å ønske deg gooooooooood helg!

Klem, pernilla
c.AuthorAlias Trulte😊23. august 2002
Siste helga ??? Å neiii jeg har betill sol og varme en stund til...samt en deilig høst uten for mye regn...så en kan ta lange kveldsturer og sykle og trimme og....bli slank og fin *ss*
God helg til deg også...å ja...MINST en halvliter *ss*

Klem fra
Trulte
☹️75,6 kg

Rakettfart? Og tips til sjokoladeglade!

Velkommen til rakettslankerens dagbok! Her går det med lynets hastighet om dagen :-) Ned hele 200 gram siden forrige torsdag er ikke akkurat noe jeg er fornøyd med! Men til syvende og sist har jeg vel bare meg selv å takke! Bare les;
- jeg droppet slankingen søndag (lørdag er alltid fri)
- jeg har spist mer denne uka enn tidligere (1200-1400 kcal per dag)
- jeg har ikke vært i nærheten av en skikkelig treningsøkt da jeg har vært tilbake i "utslitt-modus" og stort sett sovet utenom jobb og hundelufting

Og når jeg vet hva som er grunnen er det enkelt å sette opp mål for neste uke;
- søndagen skal være slankedag
- jeg skal ikke overskride 1200 kcal per dag
- jeg skal på SATS to ganger før neste torsdag

Det hadde vært kjekt å veie 74.4 kg, og være tilbake der jeg starter før ferien FØR september! 1.2 kg igjen, ingen umulighet på 8 dager, men tante rød melder også snart sin ankomst. Jeg ihvertfall ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å begynne på "null"!!!! Når jeg fortsetter å gå ned da vil jeg merke det på klær jeg har i skapet, nå slanker jeg bare bort fett jeg ikke hadde før ferien.

På Grete Roede''s hjemmeside fikk jeg et godt tips for oss som er glade i sjokolade. Kjøp en pakke med frokostblanding for eksempel med Nesquick smak. 25 gram, en solid neve, inneholder 100 kcal og fungerer godt når sjokoladelysten er stor. Anbefales på det varmeste :-)

Gårsdagens kaloriinntak stoppet på 1280 kcal + en neve popkorn. Trim var en times tur. Og da er det bare å stikke inn til Pernilla og melde om den fantastiske nedgangen, mon tro om jeg leder minus 5-konkurransen denne uka :-))

Helena

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Beklager alle meldingene, jeg fikk bare feilmeldinger. Det var ikke meningen å lage så mange kommentarer med samme innhold.
c.AuthorAlias Trulte22. august 2002
Det beste med manglende slankeresultater er når de har en grunn !! Det verste er når en har fulgt "boka " til punkt å prikke og vekta har inntatt en dose superlim og står boms...da er det på tide å klø seg i hue og undres.....
Men her har du jo ramset opp flere forbedringspunkter og er på god vei alt *ss* Mitt sjokoladekick råd er ett stort glass med Baileys...men ups det er kanskje alkoholreklame ???

Lykke til med søndager og 1200 kcal !!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Helenax!
Takk for at du stakk innom.
Jeg vet nok godt hvorfor det går i sneglefart her. Jeg tåler mat med hvetemel dårlig. Med en gang jeg spiser det, fyker vekta i været. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok derfor det går så tregt her. Bare jeg holder meg til dietten min og trimmer litt, går vekta nedover. Høres jo greit ut i teorien, men akk så vanskelig i praksis noen ganger.

Neste uke....da er det vår tur!
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Helenax!
Takk for at du stakk innom.
Jeg vet nok godt hvorfor det går i sneglefart her. Jeg tåler mat med hvetemel dårlig. Med en gang jeg spiser det, fyker vekta i været. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok derfor det går så tregt her. Bare jeg holder meg til dietten min og trimmer litt, går vekta nedover. Høres jo greit ut i teorien, men akk så vanskelig i praksis noen ganger.

Neste uke....da er det vår tur!
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Helenax!
Takk for at du stakk innom.
Jeg vet nok godt hvorfor det går i sneglefart her. Jeg tåler mat med hvetemel dårlig. Med en gang jeg spiser det, fyker vekta i været. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok derfor det går så tregt her. Bare jeg holder meg til dietten min og trimmer litt, går vekta nedover. Høres jo greit ut i teorien, men akk så vanskelig i praksis noen ganger.

Neste uke....da er det vår tur!
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Helenax!
Takk for at du stakk innom.
Jeg vet nok godt hvorfor det går i sneglefart her. Jeg tåler mat med hvetemel dårlig. Med en gang jeg spiser det, fyker vekta i været. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok derfor det går så tregt her. Bare jeg holder meg til dietten min og trimmer litt, går vekta nedover. Høres jo greit ut i teorien, men akk så vanskelig i praksis noen ganger.

Neste uke....da er det vår tur!
c.AuthorAlias Malin22. august 2002
Hei Helene!
Ingenting er så kjedlig som å slanke vekk noe to ganger.Tro meg ,jeg var 75 kilo tre ganger i fjor!Hvorfor gjør vi egentlig dette med oss selv?Skulle tro vi likte å slanke oss bare for å bli tykk igjen ,og så gå gjennom en kur nok en gang.
Men det gjør vi jo ikke!Nei nå har du vel sett 76 tallet for siste gang i dette livet,ikke sant?
Lykke til,og takk for hilsen i boka mi :)
c.AuthorAlias svime😊22. august 2002
Hei på deg!!!
Ikke moro når det går tregt og i tillegg er kilo man har slanket bor tidligere, men som du selv sier, du vet hvorfor og hvordan du skal komme ut av "slowmotion" slankingen du og flere med deg er inne i nå. Jeg tror nok også at varmen,(hvis det er varmt der du er) kan bidra til at vektnedgangen går tregere.......
Jeg selv har kun gått ned 4 kilo på 9 uker uten en eneste utskeielse, og synes det er laaaaaaang tid med liiiiiiite resultat, men gir vi opp av den grunn???? Neppe, vi står på så når vi målet vårt.
Kanksje underbevisstheten vår sørger for at vi bruker tid her inne på slankere fordi det er så hyggelig med det fellesskapet som man føler her.....den er sikkert redd for at vi skal bli så ferdigslanket og fornøyde at vi forlater dette stedet???

Ja, ingen har sagt at jeg har hodet 100% rett på, men jeg trives jeg, så får dere bare bære over med at jeg slenger ut av meg noen rare teorier av og til......

Ha en stålende dag, og ta vare på din sans for humor, den hjelper deg dit du vil :)
Klem fra Svime
🙂75,8 kg

Tja...

Humøret er litt bedre i dag, men jeg er ikke spesielt kreativ når det gjelder å skrive i slankedagboken om dagen. Blir helt mentalt utslitt av diverse konflikter, men håper jeg skal få dem på avstand snart.

Slankingen i går gikk imidlertid greit. Landet på 1050 kcal, og gikk tur 1,5 time i går kveld. Har litt sånn grue-glede-seg-følelse over veiingen på torsdag. Var jo ikke spesielt flink i helgen, og nå har jeg bare tre dager å rette opp alt det "gale" på og i tillegg håper jeg på litt nedgang. Tror 74-tallet er utopi, men håper på 75 blank ihvertfall :-) Det er jo lov å håpe!!! Det skal bli så utrolig deilig å være tilbake på 74.4 kg som jeg var før ferien. Da begynner virkelig veien videre!

Så kjapt at Nite er ansvarlig for Slankere-treff på Sjursjøen i oktober! Kjempebra tiltak, Nite! Det kunne vært morsomt å være med, men samtidig er jeg litt beskjeden i sammenhenger der jeg ikke kjenner noen. Får se, kanskje jeg manner meg opp! Hvordan er det med dere andre, skal dere på treffet?

Ellers gleder jeg meg til å lese Nite og NasseNøff''s dagbok i morgen etter tirsdagsturen. De er så flinke å skrive begge to at jeg blir rent misunnelig :-) Engasjerte og humoristiske, akkurat slike innlegg liker å lese!

Vel, da er det litt arbeid som må unnagjøres! Håper alle får en flott og mager dag! Det blir spennende å høre hvor mange av dere som skal på treffet!

Helena
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😌20. august 2002
Heisann!
Ja, nu går det så meget bedre!! Bamsene finner jeg litt her og litt der på nettet, men det går an å søke etter dem, også. Her skal du få én til samlingen din:
hilsen Bamse
Bilde
😢75,8 kg

Mandager er aldri kuult

Dere er sikkert temmelig lei av å høre følgende; "jeg har det så travelt på jobben at det blir bare en kort tur inn hit i dag"??? Men det er temmelig travelt her :-( Og siden jeg ikke har pc hjemme så må all oppdatering av slankedagboka foregå på jobb. Sysler imidlertid mer og mer med tanken på å koble meg på nettet hjemme, pc''n står jo der, men jeg må i såfall legge inn bredbånd.

Helgen har ikke vært spesielt trivelig! Jeg har vært på kurs, og der var det mye ondt blod og baksnakking ute og gikk. Et enstemming styrevedtakk har ført til harnisk blant enkelte medlemmer, og de har trolig bestemt seg for å hakke løs på meg :-/ Har i tillegg i dag fått noen mailer som ikke er spesielt hyggelige, men som tydelig forteller hvem som ikke er mine venner.

Og det er vel ingen bombe at slankingen gikk rett vest søndag. Var ute på byen og spiste og drakk lørdag kveld, og var ikke i form for rugbrød søndag morgen. Dessuten var også humøret helt elendig etter overnevnte "heksejakt". I dag er jeg imidlertid i gang igjen, og nytt rugbrød skal kjøpes inn i dag..

Vel, liten kort rapport fra en ikke altfor oppstemt Helena
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Malin20. august 2002
Heysann Helene!
Har lest gjennom dagboken din nå og må si at jeg er imponert over pågangsmotet ditt.Håper du klarer målet ditt.*klem*
🐷75,8 kg

Jeg minker!

Til tross for mye søvn denne uka har jeg klart å gå ned en kilo siden fredag, og det må jeg si var over all forventning! For sikkerhetsskyld gikk jeg på vekta to ganger, men fikk det samme tallet begge ganger.

En super oppmuntring etter at jeg feiret gebursdagen min med et inntak på totalt 1250 kcal :-) Jeg skal imidlertid ta det igjen til helgen, vi skal ut og spise og sikkert på byen etterpå. Da blir det god mat og god drikke og masse kalorier. Er mer usikker på om jeg klarer å holde dietten søndag når jeg har vært på fest dagen før, men målet er at jeg skal prøve!

Jeg har nå gått ned 3,4 kg siden ferien, og det må vel være et godt bevis på at feriekiloene ikke sitter så lett! *puh* Nå har jeg 1,4 kg igjen før jeg er tilbake der jeg slapp før ferien, jeg gleder meg som en liten unge til å begynne på null igjen ved 74.4 kg. Kjøpte en litt trang dongeribukse rett før ferien, og har veldig lyst inn i den igjen. Og så kommer jeg ned i normalvekt ifølge BMI ved 73.6 kg. Og selv om jeg ikke er normalvektig da (måling av fettprosent viste at jeg skal veie maks 68 kg) så er det en liten milepæle uansett :-)

Da må jeg fortsette der jeg slapp på jobben.
Lykke til alle som skal være med i konkurransen hos Pernilla, og ønsker om en mager og fin dag til alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002

Åh, HelenaX – tusen takk for hilsen i boka mi. Jeg er ikke sikker på hvor lenge det er siden jeg var innom deg en tur, men det er leeeeeeeeeeeeenge…. Skammelig lenge…. Det er stadig nye mennesker som kommer til, og det er vanskelig å holde følge med alle sammen… Kanskje jeg skulle prøve som Nite, å lage et excel ark for å prøve å holde styr på alle sammen, men jeg skjønte at hun selv med det måtte ’gi tapt’… *ler* Så jeg er kjempeglad for at du husket meg og kom innom meg en tur – takk skal du ha *ss*

Hehe – ja det er bare helt utrolig når noen legger merke til at man har blitt slankere, selv om det ikke er snakk om revolusjonære forandringer *ler* Jeg håper du har rett ang kjæresten min også – at han virkelig ser at jeg har gått ned i vekt. Det er klart at han kjenner meg bedre enn noen annen, men så er han jo også mann *ler* Og menn er jo ikke direkte kjent for å legge merke til ting mener jeg *ler* Men det er jo lov å håpe !!

Jeg ønsker deg også lykke til videre HelenaX, og kikker innom deg en gang iblant *s*

Flott jobbet med feriekiloene – gir håp til andre også det *ss*
Åja – jeg holdt på å glemme – gratulerer med dagen som var på onsdag !

Klem fra NasseNøff

c.AuthorAlias Bamse😄15. august 2002
Takk for oppmuntrende ord i dagboken min. Jeg får håpe mine "feriekilo" sitter like løst som dine!!
Lykke til videre!
Klem fra Bamse
😄76,8 kg

Gebursdag i dag!!

Jeg har bursdag i dag :-)) Startet dagen med å åpne flere pakker fra mamme og søster, og fikk masse fint! Pakkene kom i posten i går, og jeg hadde vekkerklokka på en halv time tidligere i dag for å få tid til å åpne pakkene før jeg dro på jobb *hihi*

Gårsdagen endte med at jeg dro hjem fra jobb fordi jeg var så trøtt og hadde så vondt i hodet. Etter fire timers søvn og et par Ibux begynte jeg å komme til hektene igjen. Spiste en middag bestående av et stort kyllingbryst (protein :-) og masse grønnsaker. Og om det er maten eller tilfeldighetene, jeg føler meg mye bedre i dag! Nå er det bare å krysse fingrene for at hodepinen ikke kommer tilbake utover dagen, men jeg tror den hadde sammenheng med "flatt batteri".

Endte på 1200 kcal i går. Og selv om jeg har gebursdag i dag skal jeg spise slankekost, og spare kaken til lørdag. Helgen blir en liten utfordring. Jeg skal på kurs hele fredag og lørdag, og trenger gode tips til matpakke!!! Hva foreslår dere i matpakken når det ikke blir middag på meg fredag og søndag? Det blir så kjedelig å spise rugbrød hele dagen så jeg må ha litt variasjon! Er fast bestemt på å spise slankemat søndag denne gangen. Fredager er aldri noe problem for da vet jeg at dagen etter har jeg slankefri, søndager er litt verre :-)

Skal melde meg på i -5-konkurranse hos Pernilla som starter torsdag. Føler at jeg er nærmere målet enn noen gang selv om jeg har over 10 kg igjen. Har vurdert å få satt ny piercing i navelen når jeg runder 70 kg. Hadde en der før, men tok den ut da den begynte å bli "usynlig" mellom valkene :-)

Vel, det var alt for i dag! Til tross for gebursdag må jeg jobbe litt også!

Ha en flott dag alle sammen, det skal ihvertfall jeg :-)

Helena - som "endelig" er blitt så gammel som slankedagboken hele tiden har sagt hun var
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias inger❤️14. august 2002
Hei Helenax
Gratulerer med dagen. Håper du får det du ønsker deg.
Selv fikk jeg en "Gratulerer med dagen" bok.

Tekst fra boken:

Husk: Du er en del av det guddommlige. Fra det øyeblikket du ble unnfanget, var det bestemt at du skulle fødes på denne dagen, og til dette liv.

og:

Hvis du misliker forandringene i kroppen din siden sist fødselsdag, bør du tenke over om du bør endre livstil, klestil, eller holdninger. Vær god mot kroppen, for den er sjelens bolig.

Klem fra Inger
c.AuthorAlias Minelli❤️14. august 2002
Gratulerer med dagen, Helena!!!

Godt å høre at du er i bedre form igjen, det er slitsomt å gå sånn og hangle. Hva? Slankemat på bursdagen? Det må jeg si! Vet ikke helt om jeg hadde klart det...flink er du!

Knekkebrød er fin matpakkemat. Istedenfor å smøre den med en gang, går det an å ta med seg en tube smøreost, eller hva med en skikkelig god salat, pastasalat, eller gresk salat kanskje? Nutrilettbarer er kanskje en nødløsning til mellommåltid, samt noen frukter. Er ganske dårlig selv på å finne sunne matalternativer. Hva med å variere pålegget på rugbrødet?

Ønsker deg en kjempefin bursdag, Helena!

Klem fra Lise
c.AuthorAlias Pernilla❤️14. august 2002
GRATULERER MED DAGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Godt å høre at energien er på tilbakegang igjen. Har følt det sånn jeg også, etter bare en uke med jobbing etter ferien er jeg mer sliten etter hva jeg var FØR ferien, vil bare hjem og sove og slappe av.....

Ville bare ønske deg en kjempe ålreit dag! La deg np ikke holde all for stramme slanketøyler denne dagen. Om du ikke vil unne deg kake i dag så unn deg nå for all del noe riktig godt å spise til middag!

Fikk med meg at du vil være med konkr (så du trenger ikke melde deg på inne hos meg) og gleder meg å sette i gang nå, for å bygge opp litt ny inspirasjon til slankinga.

Tuuusen takk for alle gode ord du har gitt meg i disse dagene. Det setter jeg enormt pris på!

Stoooor bursdagsklem, Pernilla
😛76,8 kg

Det går opp og ned....

Jammen går det opp og ned her i verden. Fra å være en person propp full av energi må jeg nå mobilisere alt jeg har bare for å gå fra bilen og til jobben :-( Jeg fatter ikke hva som har skjedd! I går satt jeg hele dagen på jobben og tenkte på hvor godt det skulle bli og komme seg hjem og legge seg. 3 timer sov jeg etter jobben! Så gikk jeg tur med hundene, bare fordi jeg var nødt, og deretter var det rett i seng igjen. Og jeg er like sliten i dag.

Jeg har ikke sjans til å komme meg på SATS for å få trent inn litt overskudd med dette energinivået. Får bare håpe det går over og jeg snart er tilbake i godt gammelt slag!

Det første som forøvrig slo meg i går når det begynte å regne og tordne mens jeg satt på jobben var "nå hadde det vært kos å krølle seg sammen med masse godteri i sofa''n"! Jeg gjorde det ikke, men lurer på om jeg noen gang blir kvitt tanken. Eller skal jeg være som en eks-narkoman resten av livet som alltid har lyst på "det forbudte"?!? Jeg håper ikke det :-)

Kalorimessig endte jeg på 1010 kcal i går. Mosjonen ble en knapp times rolig ruslig med hundene, ikke mye å skryte av for hverken meg eller dem.

Vel, det var dagens klagesang! Nå er det bare å håpe på bedre tider, og siden jeg har gebursdag i morgen så blir det nok en litt hyggeligere dag :-)

Helena
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset❤️14. august 2002
Heisann Helenax:)
du er ikke gravid da? :) man blir ganske fort trett og slapp i begynnelsen da vettu:)

men jeg skjønner hvordan du har det, jeg var nettopp selv inni en slik periode. men vet du hva som hjalp? jeg begynte å GÅ. går en rask tur på en time minst 3 ganger i uken. har ikke alltid like lyst, men har med ei venninne, og går å prater mens vi går. da er det morsomt, og når jeg kommer hjem er jeg full av god energi:)
dette har hjulpet meg veldig, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å komme i gang! det kan også være lurt, som overnevnte nevner her , og spise mer proteiner, men jeg tenkt emer i form av egg elelr fisk. blir man ikke veldig trett av kjøtt da? eller er det fisk? husker ikkehehe, jeg spiser ikke kjøtt i det hele tatt. nesten ikke fisk heller.
du får ha en riktig god natt, helena.

klemmer fra natterangleren Iset
c.AuthorAlias inger❤️13. august 2002
Hei

Jeg leser at du er veldig trøtt. Sett i sammenheng at du ikke har spist skikkelig i helgen og av den grunn spiser enda mindre i dag så er det ikke så løye. Du må kanskje spise litt mer protein rik mat. Egg, kjøtt og fisk. Et tips spis egg til frokost de nærmeste dagene. Ta kanskje litt ekstra kjøtt til middagen.

Du spiser lite medfører at du blir trøtt, som igjen medfører at du beveger deg mindre. Dette igjen gir deg letter anledning til å småspise litt i det som er i skapene.


Håper du ikke tar dette ille opp. Men det er godt ment

Inger
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias Minelli😃13. august 2002
Hei Helena!

Du har bursdag på samme dag som moren min, jo!

Vet du hva? Jeg tenkte også litt som deg i går...tenk å kunne lage kakao og boller og bare krype ned i sofaen mens uværet stod på. Jeg gikk til og med og så i fryseren og kunne konstatere at der var det kanelboller...men så lagde jeg en liter te istedet! Jeg tror det tar laaang tid før man blir kvitt de "kosetankene". Kanskje vi til og med aldri blir kvitt dem?

Det er i alle fall ikke morsomt å miste all energien, jeg har også opplevd det noen ganger. Faktisk tror jeg det vel så mye kommer av at man er psykisk som fysisk sliten og stresset. Jeg tror det er en måte å avreagere på, at kroppen sier ifra at "nå du roe ned litt". MEN, til å ha vært så aktiv i det siste har du kanskje fått i deg litt for få kalorier. Når man trener bør man helst ikke få i seg mindre enn 1500 kcal selv om man slanker seg! Kanskje du bør spise litt mer? Uansett, håper det går over fort! Det er ikke noe ålreit å ha det sånn!

"God bedring", Helena!

Klem fra Lise
🙂76,8 kg

Og så noen dårlige unnskyldninger...

Klarte selvfølgelig ikke å holde slankeprogrammet i går :-( Forrige søndag gikk greit, men i går var jeg på farten hele dagen. Først stevne, deretter styremøte og til slutt trening. Var bare såvidt innom midt på dagen og dusjet, og det er min dårlige unnskyldning for å ikke spise slankefor i går. I dag er jeg imidlertid i gang igjen selv om søthungeren var vanvittig stor når jeg stod opp :-)

Mandager generelt er noe herk, men i dag var jeg utrolig trøtt. Det tordnet så kraftig i natt at jeg ikke fikk sove på grunn av alt bråket :-\ Så jeg håper på bedre, eller rettere sagt stillere vær i natt!

Når det gjelder min kaloritelling, som jeg har fått spørsmål om, så bruker jeg bare tabellene i Grete Roede-boka. Gikk jo på GR-kurs for mange år siden, og er nå flittig bruker av denne tabellen igjen. Er kontrollfreak, og liker å vite nøyaktig hvor mye jeg spiser. For meg holder det ikke å spise litt mindre av alt, jeg må vite hvor mye jeg spiser slik det hverken blir for lite eller for mye :-)

Og siden jeg har det så travelt på jobben (dette begynner snart å bli en frase :-) så får jeg bare ønske alle en flott og mager uke!

Helena
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli😃12. august 2002
Hei Helena!

Det var da ingen dumme unnskyldninger...simpelthen bare en forklaring på hvorfor ting som det ble. Har du noen gang sett noen personer her inne som har fulgt slankeplanene sine til punkt og prikke? Det har ikke jeg i alle fall. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, bare legge det på minnet og ta det fram neste gang du ser at liknende kommer til å skje. Da har du sjansen til å være litt føre var...kanskje allerede ha en salat eller annen sunn mat i kjøleskapet, eller rett og slett drasse på noen matpakker? Mulighetene er mange så sant man på forhånd er klar over farene som lurer i helgene!

Jeg tror likevel at du klarer å innhente deg igjen i løpet av uka - la nå ikke jobben ta helt overhånd (og det sier jeg, da, som jobbet overtid tre dager i forrige uke...første uke etter ferien!)

Ønsker deg også en flott uke!

Klem fra Lise

🐷76,8 kg

Veiing og mål

Enda 1.4 kg med "ferieflesk" er borte :-) Det viser bare at dersom jeg klarer å være skikkelig aktiv og samtidig holde dietten så er det mulig å kvitte seg med litt mer enn en kilo i uka! 2.4 kg av "ferieflesket" mitt er borte, men jeg har fremdeles 2.4 kg igjen før jeg er nede i 74.4 kg (som er det letteste jeg har vært siden jeg begynte slankingen). Altså er jeg halvveis.

Målet er å ihvertfall komme ned i 74.4 kg innen august, og deretter 70 kg innen utgangen av september. Synes det er litt skummelt å sette 70 kg som mål før oktober, men nå har jeg tenkt meg om og bestemt meg :-)

Små delmål i august er;
16. august 75.8
23. august 74.8
30. august 73.8

Når jeg når 73.6 kg kommer jeg over i normalvektkategorien for BMI. Det må være det ultimate mål for august :-)

Gårsdagen bestod kun i litt trening av hund og 1160 kcal. Jeg er usikker på hvordan dagen i dag blir, men om jeg får tid skal jeg innom SATS og kjøre gjennom programmet mitt.

Ellers anbefale jeg alle å følge med på Dagbladets "Kom i form"-opplegg på www.dagbladet.no/komiform. Mange tips om trening og kosthold og veldig lettest! Spesielt artikkelen om fettforbrenning tok knekken på noen myter jeg har tatt for god fisk; http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/07/345337.html

Håper dere alle får en strålende helg! Vi sees igjen på mandag forhåpentligvis noen gram lettere alle sammen :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😊10. august 2002
heisann:)

vil bare ønske deg en riktig god natt og sende deg (((((slankevibber))))

klemmer fra natterangleren Iset:)
c.AuthorAlias Pernilla😃9. august 2002
Hei på deg!
Ville bare takke for kjempe hyggelig meldig fra deg, det gjorde kjempe godt å lese det. Må innrømme at da jeg skrev disse ordene var det deg jeg tenkte mest på fordi vi har holdt så god kontakt fra starten, og det føltes ganske ubehagelig å ikke ha vært ærlig mot en så god venninne, nærmere sagt nesten løyet om ting, men kommentaren din gjorde iallfall veldig godt, og det takker jeg for.

Du råder meg til å snakke med noen, og jeg er helt enig i det du sier at de vil helt sikkert støtte meg, men det ligger litt erfaringsbasert også denne sperren jeg har, fordi jeg selv veldig ofte blir brukt som "psykolog" blandt venner, og selv om jeg er utrolig takknemlig for tilliten, har det rett og slett ofte blitt all for mye for meg, når jeg i tillegg har slitt med mine problem.

Jeg vet også at jeg har støtten hos kjæresten min, jeg fortalte han engang en annen opplevelse jeg har hatt, og da begynte han faktisk å gråte, samtidig som han sa han var utrolig glad for tillitsærlæringen.
Grunnen for at jeg ikke sier mer til han er for at vi nå er samboere, og jeg har selv bodd med en mor med store misstanker for hver gang jeg kom fra toalettet, og det gjorde det veldig vanskelig å gå dit etter et måltid selv om jeg bare hadde drukket litt mye til maten. Den anstrengelsen orker jeg ikke hjemme, det blir jeg bare for stresset av.

Håper du forstår, takker for støtten du allerede har gitt meg og ønsker og gi meg framover. Det betyr kjempemasse.

Som avsluttning vil jeg bare si jeg er imponert over hvor flink du er til å innhente deg etter ferien, og jeg fatter ikke hvordan du klarer å telle så nøyaktig med kalorier. Har du en god tabell du kan anbefale som du bruker!?

Ønsker deg en kjempe flott helg, med god vær og hunder og golf og hva det måtte bringe!!

Stoor klem, Pernilla
☹️78,2 kg

Så er rotteracet i gang igjen...

Nå er det fullt opp å gjøre på jobben igjen, og jeg fant ut at i dag er det feil dag å slutte og drikke Tab-X på :-) Har nemlig fortalt de jeg spiser lunsj sammen med at jeg skal slutte å drikke brus på jobben, men i dag bare måtte jeg ha en Tab! For nå er det stress, stress, stress her. Egentlig burde jeg gjøre noe helt annet enn å skrive dagbok, men jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal sluntre unna som før ferien.

Jeg føler meg ganske tappet for energi nå. Både i går og i dag har jeg "gått på viljestyrke", og ingenting annet. Lurer på om det er stresset på jobben som tømmer batteriet mitt?! Uansett, jeg hadde en avtale med en kamerat om å dra på golfbanen i går og det ble ca 1,5 t der før vi gikk tur med hundene litt lenger. Og ja, det er en velsignelse å ha hund når man slanker seg og som regel ellers også :-) Man må bare ut og gå tur, om man vil eller ikke. Selvfølgelig er det ikke alltid like stas når vinden uler rundt hushjørnene og det er 20 minusgrader, men summma summarium er gleden større enn irritasjonen :-)

Det var det for i dag! Eller jeg glemte en ting; det ble 1150 kcal i går. Nå må jeg tilbake til jobben! Men jeg kan love dere at selv om jeg er stresset på jobben så er ikke slankingen i fare :-) Nå har jeg inngått "avtaler" med både Jenta *S* og Pernilla, og da er det bare å stå på!

Ha en fin dag og en stressfri ettermiddag, folkens!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita😃9. august 2002
Hei HelenaX ;-)
Ser du også hadde det litt for godt i ferien (jeg veide meg idag for første gang på nesten 5 uker..). Men du er jo godt igang igjen da, - nå skal jeg også skjerpe meg, nå er det kaloritelling og trimming som gjelder!
Stå på videre, jeg heier på deg
helgeklem fra Bonita :o)
c.AuthorAlias Mulle😉9. august 2002
Det er alltid tøft å jobbe når ferietiden er over!! Håper du får stresset ned snart - så kommer overskuddet tilbake,særlig når du er så aktiv. Ha det godt! Mulle
c.AuthorAlias Pernilla😊8. august 2002
Uff ja,den jobbinga etter ferien er noe herk. Liker det ikke særlig nei. konkurransen vår ble avsluttet i dag, men jeg starter opp ny neste torsdag, så da må du melde deg på hvis du vil joine oss. Ha en fin dag da!

Pernilla
😉78,2 kg

Det minker....

på energien i hvertfall! Merker at jeg har flydd som en jojo den siste uka, i dag måtte jeg karre meg ut av senga kl. halv åtte. Følte meg skikkelig tung i kroppen når jeg dro på jobb. Det har blitt litt bedre utover dagen, men likevel er det som om leddene mine er ekstra tunge i dag :-)

Gårsdagen gikk også greit. Jeg var ute med hundene i 4 timer, og da glemmer jeg helt at det er noe som heter mat. Og det er jo en deilig følelse når man slanker seg! For å ikke havne på like få kalorier som i går så spiste jeg litt selv om jeg kom hjem sent, og endte på 1260 kcal.

Men jeg skulle ikke tro at jeg har vært flink siste uken for når jeg tok på meg dongeribuksen i dag (den samme som jeg brukte forrige uke) føltes det som om jeg hadde vasket den på 90 grader :-) Temmelig trang ja.... Ikke kan jeg skylde på tante rød og oppblåsthet heller lenger. Men det er bare å bite tennene sammen og fortsette ufortrødent mot målet. Og det skal nås før jul!!!!!

Første mål er å komme tilbake til 74.4 kg som jeg var før sommeren. Skal veie meg på fredag, og da er målet 77.2. Det skal bli spennende å veie seg da :-) Men før det er det flere dager som må gjennomføres med mager kost og trim. I dag blir det mest hjernetrim da jeg skal på golfbanen. Men hundene skal også ha sitt, i dag 1,5 t tur i rask gange så noen kalorier blir det vel!

Helena
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Emma668. august 2002
Hei Helena !
- Tusen takk for din greie innføring i golfens mystiske terminologi .. Nå ble også jeg litt klokere - og kan greie å følge med :-)

Nesten så jeg misunner deg hundenen dine til tross for at jeg vanligvis holder lang avstand til alle firbente venner. Må være en flott måte å komme seg ut på .... drahjelp over dørstokken liksom. - Du inspirerer meg veldig i din innsats på å bli kvitt ferietillegget, vi har vel alle "syndet" litt i sommer og behøver et spark bak for å komme i riktig leie igjen.

Stå på videre !

Emma66
c.AuthorAlias Pernilla😀7. august 2002
Heihei!

Ringenes Herre ja, jo kjempe dilla, er på slutten i To Tårn,sett filmen på kino 3 ganger og forhondsbestilt DVD`en. Dritbra, du MÅ se filmen! Men det beste er å ha lest bøkene før filmen,derfor digger jeg andre boken bedre enn den første!

Vi får bare jobbe hardt mot målene våres ja, for det SKAL gå!
Blir ganske så misunnlig på deg med de hundene! Skulle ønske jeg hadde en slik selv, men med katt og leig leilighet (riktignok med stor hage heldigvis) så er vel ikke det det beste akkurat nå. men det blir liksom noe annet å gå tur med en hund enn alene.

Ang konkr så begynte den for 3 eller 4 uker siden, men pga av mye ferier osv er ikke lederen kommet lenger enn rundt -2 eller no, så det er nok en stund til den slutter enda. Hvis du fremdeles vil være med (i 70-kg klassen), så bare si fra, for da oppdaterer jeg vekta di fra i morgen av.

Ha det godt så lenge da!

Klem, Pernilla
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.