← Alle dagbøker
HelenaX
56 år172 cm115 innlegg
2002
0 følgere
Start88,0 kg
Sist74,4 kg
Endring−13,6 kg
BMI nå25,1
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Endelig er "nullpunktet" nådd!
Endelig er jeg tilbake på 74.4 kg, det jeg veide før ferien startet! Nå begynner den virkelige slankingen igjen, heretter vil jeg igjen kjenne det på klær og bukselinninger når vekta går ned. Den opplevelsen har man jo ikke når man kvitter seg med ferieflesket :-)
Målet for august er altså nådd, to dager før måneden er slutt og med tante rød på besøkt! Det er jeg kjempefornøyd med :-) Men nå er det på tide å tenke videre fremover, og sette seg nye mål!
Den 3. uken i september skal jeg ha ferie, og da blir det ikke noe slanking på meg. Skal gå en del i fjellet, men tipper likevel at jeg kommer til å gå opp en kilo i løpet av uka. Den må jeg igjen kvitte meg med siste uka i september. Summa summarium blir det to "virkelige" slankeuker i september, og målet mitt er derfor å veie 72 blank før utgangen av måneden.
Å, det kommer til å bli spennende fremover!!!!
I natt ble det forøvrig ingen nattspising. Sov som en stein hele natta og drømte ikke engang om mat *hihi* Så da er det bare å stikke inn til Pernilla og oppdatere vekten for i dag er det veiedag i minus 5-konkurransen.
Ha en fin dag!
Helena
Veiing nærmer seg
....og tante rød har ikke dukket opp i dag heller. Begynner imidlertid å få signaler om at hun er på vei :-) Og en eller annen gang i løpet av et slankeår så må hun sikkert dukke opp rett før veiing også! Det er bare å innse det, og tenke på at neste ukes veiing kanskje blir desto hyggeligere.
I går havnet jeg på 1160 kcal, men var skikkelig sulten før middag. Grunnen var at jeg startet dagen med en Nutribar på 220 kcal sånn i 5-tiden før jeg la meg igjen og sov videre. Det er den hels....nattspisinga! Når jeg endelig våkner og kommer til meg selv så tenker jeg hva i all verden har jeg gjort?!? Burde hatt lås på kjøkkenet om natta og nøkkelen langt unna :-)
Vel, da er det bare å gå i gang med en ny arbeidsdag! Håper dere alle får en aktiv og fin dag!
Helena
Hvor er tante rød? *ingen fare*
Tante rød skulle komme i går eller i dag, men har ikke vist seg. Heldigvis er det praktisk umulig at jeg er gravid, men jeg liker ikke at hun dumper inn rett før veiing torsdag. Hadde håpet på litt større vektnedgang enn forrige uke da jeg kvittet meg med hele 200 gram :-) Jeg fantaserer jo fremdeles om å nå målet på 74.4 kg, som var det jeg veide før ferien, innen utgangen av august. Det hadde vært deilig å starte på det gamle nullpunktet når ny måned starter.
I går laget jeg Britt''s gryte (en GR-oppskrift) til middag. Fant ut at dersom jeg bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig så sparte jeg 320 kcal på retten totalt, og dermed kunne jeg dele den i 3 porsjoner og ikke fire som anbefalt :-) Og selv om karbonadedeig er litt dyrere enn kjøttdeig så synes jeg det er verdt de ekstra kronene (holdningen er kanskje en annen når lønnskontoen er skrapa rett før lønning :-)!
Ellers ble gårsdagen brukt til 3 timers trening og tur med hundene, for nå gjelder det å nyte siste rest av sommeren! Jeg liker også høsten godt, men etter høsten kommer den kalde vinteren. Og kulde er ikke min favoritt! Ei heller slaps og sørpe....men nei, la oss ikke tenke på vinteren ennå :-)
Ha en sommerlig og mager dag, kjære medslankere!
Hilsen ei som er veldig spent med tanke på veiing torsdag
Jeg klarte det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Endelig! I går klarte jeg å holde slankemenyen, og endte på 1185 kcal. Det gir en utrolig god start på uken å vite at jeg har klart det ene målet for helgen, nemlig å holde meg under 1200 kcal på søndag. Det andre målet, som var SATS, ble det ikke noe av. Men jeg håper en husvask på 5 timer samt lange turer med hundene veier opp for noe av det :-)
Jeg skal ikke si at jeg gleder meg til det blir kjøligere ute, det gjør det tidsnok, men jeg tror det vil bli lettere for en slappfisk som meg å komme meg til SATS da! Eller rettere sagt bør jeg kanskje kalle meg en slappfisk full av gode unnskyldninger :-)
Uansett, det skal bli gøy å veie seg på torsdag. Har jo satt som mål å nå 74.4 kg innen august. Det skal vel holde vel hardt, men det er lov å håpe! Kommer også til å veie meg 31/8 som er lørdag for å se hvor nært målet jeg kom. Og så er det bare å sette opp mål for september! Jeg håper virkelig jeg klarer å holde den gode slankestemningen utover høsten!!
Da gjenstår det bare å ønske alle medslankere en flott uke og lykke til med slankingen!
Helena
HELG!!!!!!!!!!!
Det er lenge siden jeg har vært så glad for at det er helg! De fire siste helgene har jeg hatt fullt program, og stått opp kl 7 hver morgen. I morgen og søndag skal vekkerklokka gjemmes godt bort :-) Jeg har ikke gjort noen avtaler, jeg skal bruke hele helgen bare på å kose meg og slappe av og ta ting på sparket. Og i tillegg til det så står en skikkelig husvask for tur samt opprydning i klesskapet. Mon tro om ikke UFF får noen poser i containeren sin....
I går endte jeg på akkurat 1200 kcal. Det ble ikke noe trim utover den vanlige turen med hundene, men jeg fikk vasket bilen innvendig og utvendig! Jeg hater bilvask, men jeg hater også å ha møkkete bil. Litt av et dilemma, hva :-) Men nå er det gjort så nå blir det nok noen uker til neste gang!
Ønsker alle medslankere en strålende helg! Kanskje er det siste helgen med skikkelig sommervarme i år?!
Helena
22. august 2002
☹️75,6 kgRakettfart? Og tips til sjokoladeglade!
Velkommen til rakettslankerens dagbok! Her går det med lynets hastighet om dagen :-) Ned hele 200 gram siden forrige torsdag er ikke akkurat noe jeg er fornøyd med! Men til syvende og sist har jeg vel bare meg selv å takke! Bare les;
- jeg droppet slankingen søndag (lørdag er alltid fri)
- jeg har spist mer denne uka enn tidligere (1200-1400 kcal per dag)
- jeg har ikke vært i nærheten av en skikkelig treningsøkt da jeg har vært tilbake i "utslitt-modus" og stort sett sovet utenom jobb og hundelufting
Og når jeg vet hva som er grunnen er det enkelt å sette opp mål for neste uke;
- søndagen skal være slankedag
- jeg skal ikke overskride 1200 kcal per dag
- jeg skal på SATS to ganger før neste torsdag
Det hadde vært kjekt å veie 74.4 kg, og være tilbake der jeg starter før ferien FØR september! 1.2 kg igjen, ingen umulighet på 8 dager, men tante rød melder også snart sin ankomst. Jeg ihvertfall ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å begynne på "null"!!!! Når jeg fortsetter å gå ned da vil jeg merke det på klær jeg har i skapet, nå slanker jeg bare bort fett jeg ikke hadde før ferien.
På Grete Roede''s hjemmeside fikk jeg et godt tips for oss som er glade i sjokolade. Kjøp en pakke med frokostblanding for eksempel med Nesquick smak. 25 gram, en solid neve, inneholder 100 kcal og fungerer godt når sjokoladelysten er stor. Anbefales på det varmeste :-)
Gårsdagens kaloriinntak stoppet på 1280 kcal + en neve popkorn. Trim var en times tur. Og da er det bare å stikke inn til Pernilla og melde om den fantastiske nedgangen, mon tro om jeg leder minus 5-konkurransen denne uka :-))
Helena
Tja...
Humøret er litt bedre i dag, men jeg er ikke spesielt kreativ når det gjelder å skrive i slankedagboken om dagen. Blir helt mentalt utslitt av diverse konflikter, men håper jeg skal få dem på avstand snart.
Slankingen i går gikk imidlertid greit. Landet på 1050 kcal, og gikk tur 1,5 time i går kveld. Har litt sånn grue-glede-seg-følelse over veiingen på torsdag. Var jo ikke spesielt flink i helgen, og nå har jeg bare tre dager å rette opp alt det "gale" på og i tillegg håper jeg på litt nedgang. Tror 74-tallet er utopi, men håper på 75 blank ihvertfall :-) Det er jo lov å håpe!!! Det skal bli så utrolig deilig å være tilbake på 74.4 kg som jeg var før ferien. Da begynner virkelig veien videre!
Så kjapt at Nite er ansvarlig for Slankere-treff på Sjursjøen i oktober! Kjempebra tiltak, Nite! Det kunne vært morsomt å være med, men samtidig er jeg litt beskjeden i sammenhenger der jeg ikke kjenner noen. Får se, kanskje jeg manner meg opp! Hvordan er det med dere andre, skal dere på treffet?
Ellers gleder jeg meg til å lese Nite og NasseNøff''s dagbok i morgen etter tirsdagsturen. De er så flinke å skrive begge to at jeg blir rent misunnelig :-) Engasjerte og humoristiske, akkurat slike innlegg liker å lese!
Vel, da er det litt arbeid som må unnagjøres! Håper alle får en flott og mager dag! Det blir spennende å høre hvor mange av dere som skal på treffet!
Helena
Mandager er aldri kuult
Dere er sikkert temmelig lei av å høre følgende; "jeg har det så travelt på jobben at det blir bare en kort tur inn hit i dag"??? Men det er temmelig travelt her :-( Og siden jeg ikke har pc hjemme så må all oppdatering av slankedagboka foregå på jobb. Sysler imidlertid mer og mer med tanken på å koble meg på nettet hjemme, pc''n står jo der, men jeg må i såfall legge inn bredbånd.
Helgen har ikke vært spesielt trivelig! Jeg har vært på kurs, og der var det mye ondt blod og baksnakking ute og gikk. Et enstemming styrevedtakk har ført til harnisk blant enkelte medlemmer, og de har trolig bestemt seg for å hakke løs på meg :-/ Har i tillegg i dag fått noen mailer som ikke er spesielt hyggelige, men som tydelig forteller hvem som ikke er mine venner.
Og det er vel ingen bombe at slankingen gikk rett vest søndag. Var ute på byen og spiste og drakk lørdag kveld, og var ikke i form for rugbrød søndag morgen. Dessuten var også humøret helt elendig etter overnevnte "heksejakt". I dag er jeg imidlertid i gang igjen, og nytt rugbrød skal kjøpes inn i dag..
Vel, liten kort rapport fra en ikke altfor oppstemt Helena
Jeg minker!
Til tross for mye søvn denne uka har jeg klart å gå ned en kilo siden fredag, og det må jeg si var over all forventning! For sikkerhetsskyld gikk jeg på vekta to ganger, men fikk det samme tallet begge ganger.
En super oppmuntring etter at jeg feiret gebursdagen min med et inntak på totalt 1250 kcal :-) Jeg skal imidlertid ta det igjen til helgen, vi skal ut og spise og sikkert på byen etterpå. Da blir det god mat og god drikke og masse kalorier. Er mer usikker på om jeg klarer å holde dietten søndag når jeg har vært på fest dagen før, men målet er at jeg skal prøve!
Jeg har nå gått ned 3,4 kg siden ferien, og det må vel være et godt bevis på at feriekiloene ikke sitter så lett! *puh* Nå har jeg 1,4 kg igjen før jeg er tilbake der jeg slapp før ferien, jeg gleder meg som en liten unge til å begynne på null igjen ved 74.4 kg. Kjøpte en litt trang dongeribukse rett før ferien, og har veldig lyst inn i den igjen. Og så kommer jeg ned i normalvekt ifølge BMI ved 73.6 kg. Og selv om jeg ikke er normalvektig da (måling av fettprosent viste at jeg skal veie maks 68 kg) så er det en liten milepæle uansett :-)
Da må jeg fortsette der jeg slapp på jobben.
Lykke til alle som skal være med i konkurransen hos Pernilla, og ønsker om en mager og fin dag til alle sammen!
Gebursdag i dag!!
Jeg har bursdag i dag :-)) Startet dagen med å åpne flere pakker fra mamme og søster, og fikk masse fint! Pakkene kom i posten i går, og jeg hadde vekkerklokka på en halv time tidligere i dag for å få tid til å åpne pakkene før jeg dro på jobb *hihi*
Gårsdagen endte med at jeg dro hjem fra jobb fordi jeg var så trøtt og hadde så vondt i hodet. Etter fire timers søvn og et par Ibux begynte jeg å komme til hektene igjen. Spiste en middag bestående av et stort kyllingbryst (protein :-) og masse grønnsaker. Og om det er maten eller tilfeldighetene, jeg føler meg mye bedre i dag! Nå er det bare å krysse fingrene for at hodepinen ikke kommer tilbake utover dagen, men jeg tror den hadde sammenheng med "flatt batteri".
Endte på 1200 kcal i går. Og selv om jeg har gebursdag i dag skal jeg spise slankekost, og spare kaken til lørdag. Helgen blir en liten utfordring. Jeg skal på kurs hele fredag og lørdag, og trenger gode tips til matpakke!!! Hva foreslår dere i matpakken når det ikke blir middag på meg fredag og søndag? Det blir så kjedelig å spise rugbrød hele dagen så jeg må ha litt variasjon! Er fast bestemt på å spise slankemat søndag denne gangen. Fredager er aldri noe problem for da vet jeg at dagen etter har jeg slankefri, søndager er litt verre :-)
Skal melde meg på i -5-konkurranse hos Pernilla som starter torsdag. Føler at jeg er nærmere målet enn noen gang selv om jeg har over 10 kg igjen. Har vurdert å få satt ny piercing i navelen når jeg runder 70 kg. Hadde en der før, men tok den ut da den begynte å bli "usynlig" mellom valkene :-)
Vel, det var alt for i dag! Til tross for gebursdag må jeg jobbe litt også!
Ha en flott dag alle sammen, det skal ihvertfall jeg :-)
Helena - som "endelig" er blitt så gammel som slankedagboken hele tiden har sagt hun var
Det går opp og ned....
Jammen går det opp og ned her i verden. Fra å være en person propp full av energi må jeg nå mobilisere alt jeg har bare for å gå fra bilen og til jobben :-( Jeg fatter ikke hva som har skjedd! I går satt jeg hele dagen på jobben og tenkte på hvor godt det skulle bli og komme seg hjem og legge seg. 3 timer sov jeg etter jobben! Så gikk jeg tur med hundene, bare fordi jeg var nødt, og deretter var det rett i seng igjen. Og jeg er like sliten i dag.
Jeg har ikke sjans til å komme meg på SATS for å få trent inn litt overskudd med dette energinivået. Får bare håpe det går over og jeg snart er tilbake i godt gammelt slag!
Det første som forøvrig slo meg i går når det begynte å regne og tordne mens jeg satt på jobben var "nå hadde det vært kos å krølle seg sammen med masse godteri i sofa''n"! Jeg gjorde det ikke, men lurer på om jeg noen gang blir kvitt tanken. Eller skal jeg være som en eks-narkoman resten av livet som alltid har lyst på "det forbudte"?!? Jeg håper ikke det :-)
Kalorimessig endte jeg på 1010 kcal i går. Mosjonen ble en knapp times rolig ruslig med hundene, ikke mye å skryte av for hverken meg eller dem.
Vel, det var dagens klagesang! Nå er det bare å håpe på bedre tider, og siden jeg har gebursdag i morgen så blir det nok en litt hyggeligere dag :-)
Helena
Og så noen dårlige unnskyldninger...
Klarte selvfølgelig ikke å holde slankeprogrammet i går :-( Forrige søndag gikk greit, men i går var jeg på farten hele dagen. Først stevne, deretter styremøte og til slutt trening. Var bare såvidt innom midt på dagen og dusjet, og det er min dårlige unnskyldning for å ikke spise slankefor i går. I dag er jeg imidlertid i gang igjen selv om søthungeren var vanvittig stor når jeg stod opp :-)
Mandager generelt er noe herk, men i dag var jeg utrolig trøtt. Det tordnet så kraftig i natt at jeg ikke fikk sove på grunn av alt bråket :-\ Så jeg håper på bedre, eller rettere sagt stillere vær i natt!
Når det gjelder min kaloritelling, som jeg har fått spørsmål om, så bruker jeg bare tabellene i Grete Roede-boka. Gikk jo på GR-kurs for mange år siden, og er nå flittig bruker av denne tabellen igjen. Er kontrollfreak, og liker å vite nøyaktig hvor mye jeg spiser. For meg holder det ikke å spise litt mindre av alt, jeg må vite hvor mye jeg spiser slik det hverken blir for lite eller for mye :-)
Og siden jeg har det så travelt på jobben (dette begynner snart å bli en frase :-) så får jeg bare ønske alle en flott og mager uke!
Helena
Veiing og mål
Enda 1.4 kg med "ferieflesk" er borte :-) Det viser bare at dersom jeg klarer å være skikkelig aktiv og samtidig holde dietten så er det mulig å kvitte seg med litt mer enn en kilo i uka! 2.4 kg av "ferieflesket" mitt er borte, men jeg har fremdeles 2.4 kg igjen før jeg er nede i 74.4 kg (som er det letteste jeg har vært siden jeg begynte slankingen). Altså er jeg halvveis.
Målet er å ihvertfall komme ned i 74.4 kg innen august, og deretter 70 kg innen utgangen av september. Synes det er litt skummelt å sette 70 kg som mål før oktober, men nå har jeg tenkt meg om og bestemt meg :-)
Små delmål i august er;
16. august 75.8
23. august 74.8
30. august 73.8
Når jeg når 73.6 kg kommer jeg over i normalvektkategorien for BMI. Det må være det ultimate mål for august :-)
Gårsdagen bestod kun i litt trening av hund og 1160 kcal. Jeg er usikker på hvordan dagen i dag blir, men om jeg får tid skal jeg innom SATS og kjøre gjennom programmet mitt.
Ellers anbefale jeg alle å følge med på Dagbladets "Kom i form"-opplegg på www.dagbladet.no/komiform. Mange tips om trening og kosthold og veldig lettest! Spesielt artikkelen om fettforbrenning tok knekken på noen myter jeg har tatt for god fisk; http://www.dagbladet.no/dinside/2002/08/07/345337.html
Håper dere alle får en strålende helg! Vi sees igjen på mandag forhåpentligvis noen gram lettere alle sammen :-)
Så er rotteracet i gang igjen...
Nå er det fullt opp å gjøre på jobben igjen, og jeg fant ut at i dag er det feil dag å slutte og drikke Tab-X på :-) Har nemlig fortalt de jeg spiser lunsj sammen med at jeg skal slutte å drikke brus på jobben, men i dag bare måtte jeg ha en Tab! For nå er det stress, stress, stress her. Egentlig burde jeg gjøre noe helt annet enn å skrive dagbok, men jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal sluntre unna som før ferien.
Jeg føler meg ganske tappet for energi nå. Både i går og i dag har jeg "gått på viljestyrke", og ingenting annet. Lurer på om det er stresset på jobben som tømmer batteriet mitt?! Uansett, jeg hadde en avtale med en kamerat om å dra på golfbanen i går og det ble ca 1,5 t der før vi gikk tur med hundene litt lenger. Og ja, det er en velsignelse å ha hund når man slanker seg og som regel ellers også :-) Man må bare ut og gå tur, om man vil eller ikke. Selvfølgelig er det ikke alltid like stas når vinden uler rundt hushjørnene og det er 20 minusgrader, men summma summarium er gleden større enn irritasjonen :-)
Det var det for i dag! Eller jeg glemte en ting; det ble 1150 kcal i går. Nå må jeg tilbake til jobben! Men jeg kan love dere at selv om jeg er stresset på jobben så er ikke slankingen i fare :-) Nå har jeg inngått "avtaler" med både Jenta *S* og Pernilla, og da er det bare å stå på!
Ha en fin dag og en stressfri ettermiddag, folkens!
Det minker....
på energien i hvertfall! Merker at jeg har flydd som en jojo den siste uka, i dag måtte jeg karre meg ut av senga kl. halv åtte. Følte meg skikkelig tung i kroppen når jeg dro på jobb. Det har blitt litt bedre utover dagen, men likevel er det som om leddene mine er ekstra tunge i dag :-)
Gårsdagen gikk også greit. Jeg var ute med hundene i 4 timer, og da glemmer jeg helt at det er noe som heter mat. Og det er jo en deilig følelse når man slanker seg! For å ikke havne på like få kalorier som i går så spiste jeg litt selv om jeg kom hjem sent, og endte på 1260 kcal.
Men jeg skulle ikke tro at jeg har vært flink siste uken for når jeg tok på meg dongeribuksen i dag (den samme som jeg brukte forrige uke) føltes det som om jeg hadde vasket den på 90 grader :-) Temmelig trang ja.... Ikke kan jeg skylde på tante rød og oppblåsthet heller lenger. Men det er bare å bite tennene sammen og fortsette ufortrødent mot målet. Og det skal nås før jul!!!!!
Første mål er å komme tilbake til 74.4 kg som jeg var før sommeren. Skal veie meg på fredag, og da er målet 77.2. Det skal bli spennende å veie seg da :-) Men før det er det flere dager som må gjennomføres med mager kost og trim. I dag blir det mest hjernetrim da jeg skal på golfbanen. Men hundene skal også ha sitt, i dag 1,5 t tur i rask gange så noen kalorier blir det vel!
Helena
Jeg er også nå på det laveste jeg var før ferien (selv om jeg var 100gr lettere i går), så nå skal det kun gå nedover med oss. Dagens vekt er notert!!
Ha en fin dag!