Thi-hi!!!
Over 8 kilo i minus nå!!! Jeg må si jeg er kjempefornøyd!!! Det er fortsatt en travel hverdag for meg. Fryktelig mye som skjer hele tiden, også må man jo få tid til å lese i tillegg!! Å være student er tidkrevende!! I morgen har jeg muligens ikke tid til å stikke innom, så da blir det oppdatering av konkurranse på fredag i så fall!!
Litt opp igjen
Ikke uventet så har vekten gått opp igjen. I forrige uke spiste jeg veldig lite, og gjerne en, to ganger om dagen. Jeg gikk ned da, men nå som jeg spiser som jeg skal igjen... da har det gått litt opp. Var nok litt vann som ble borte forrige uke!
Det er mye å gjøre om dagen, jeg ble student forrige tirsdag, og det har vært mye informasjon, noen forelesninger og mange fester. Morsomt men slitsomt!
Er på jobb nå, skal jobbe i noen timer før jeg drar ned på skolen!
Oppdatert konkurranse!
Endelig har jeg tid til å sette meg ned foran PCen i litt mer enn 5 minutter!! Det har gått i ett denne uken! Enten er det informasjonsmøte, forelesning, eller studentfest!!! Jeg har vært ute tre dager på rad nå, i kveld skal jeg bare være hjemme og slappe av!! Det som er litt dumt er at det har blitt mye alkohol og feil spising. Jeg har ikke matlyst før litt utpå dagen, og da spiser jeg litt og så blir det ikke noe særlig mer! I går spiste jeg en nutrilettbar til frokost og to ostegrillpølser til middag! Men jeg har vært veldig flink til ikke å spise chips o.l som står på bordet på vorspiel!!
Ellers har jeg klart å komme under 80 og er stolt av det, som søsteren min sa: Du drikker så mye at du ikke spiser!! Akkurat det er jeg ikke stolt av, men det er en viss sannhet i det! Hvis jeg skal følge planen min skal jeg veie 78 i morgen, og jeg er på god vei!
Jeg har oppdatert konkurransen, og her er resultatene:
Konkurranse---08.08.02---15.08.02---22.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg----86,4 kg--- -1,6
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg-------------- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg-------------- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg-------------- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg----83,2 kg--- -0,7
Helena--------80,6 kg----80,3 kg----78,8 kg--- -1,8
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg----82,8 kg--- -0,5
Juliane------------------80,4 kg----79,8 kg--- -0,6
Linda--------------------88,8 kg----87,7 kg--- -1,1
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg-------------- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg----84,4 kg--- -1,6
Nameit--------81,1 kg------------------------- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg----80,5 kg--- -2
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg----83,0 kg--- -3
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg----78,4 kg--- -2,1
Røykfri leder stort med 3 kg, og det er flere av oss som har kommet under 80 kg!! Du så flinke vi er!
Nå skal jeg ta en runde og se hvordan det går med alle dere andre, en fin slankedag onskes til alle mine medslankere!
Travelt
Det er fryktelig mye som skjer om dagen, det er travelt å være student, særlig når det er fest "hver" dag!! Rekker ikke å oppdatere konkurransen nå, så jeg får prøve å sette meg ned en dag i helga!!! Ha en fin slankedag alle sammen!!
Konkurranse
Jeg er litt forut for min tid nå, det er fortsatt onsdag, men det er ikke sikkert jeg kommer meg på nettet før på fredag!!
Her er fra forrige torsdag:
Konkurranse---08.08.02---15.08.02---22.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg----86,4 kg--- -1,6
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg-------------- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg-------------- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg-------------- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg----83,2 kg--- -0,7
Helena--------80,6 kg----80,3 kg----78,8 kg--- -1,8
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg----82,8 kg--- -0,5
Juliane------------------80,4 kg----79,8 kg--- -0,6
Linda--------------------88,8 kg----87,7 kg--- -1,1
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg-------------- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg----84,4 kg--- -1,6
Nameit--------81,1 kg------------------------- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg----80,5 kg--- -2
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg----83,0 kg--- -3
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg----78,4 kg--- -2,1
Konkurransen er nå oppdatert...endelig!!
Matte
Jeg er veldig tom... Jeg var på skolen kl ni i dag for å slippe ny to timers kø, for å få nøkkelkort. Fra kvart over ni til tolv gjorde jeg ingenting, så var det matte i tre timer!! Litt sliten. Jeg må jobbe ganske mye med matten for å stå til eksamen. Jeg har ikke hatt matte på 7 år, så det meste må friskes opp igjen. Takk gud for forkurs!!
Mat i dag:
Frokost kl 09.15: 1 rk med magerost
Lunsj kl 12.00: 2 rk m magerost
Mellom kl 15.30: 1 rk m magerost
Middag kl 17.00: fiskeboller m brokkoli og cc
Dere får bare unnskylde at det ikke kommer noen hilsener fra meg om dagen, det blir litt travelt og jeg er ikke så mye på nettet!! Men jeg følger med i dagbøkene deres!! Ha en fin slankedag alle sammen!! I morgen er det konkurranse... det blir spennende og se fremgangen til alle sammen!!
Kø til ingenting....
I dag var første dag på ny skole. Masse taler, musikk, og unyttig informasjon. Heldigvis også en del nyttig informasjon selvsagt, men jeg føler at jeg har ventet, stått eller gått i hele dag... Jeg sto i kø fra 15.15 til 17.00 for å få utdelt nøkkelkort, da vi kom fram til døra kl fem, sa han at nå stengte han. Siden det sto 15 stykker igjen prøvde vi og overtale ham til å bli en liten halvtime til, slik at 2 timer i kø ikke var bortkasta... men neida! Han hadde jobbet siden ni så det orket han ikke...! Hva er det for noe liksom! Elendig service, og hvis han ikke takler en halvtime overtid får han finne på noe annet!!! (Jeg er ganske sint nå!!)
Ellers har det vært umulig å planlegge mat i dag, jeg har vært så mye hit og dit så... Men det blir vel bedre i morgen!!
Mat i dag:
Frokost kl 9.00: 1 rk m magerost og en yoghurt
Mellom kl 12.45: KitKatt sjokolade (fikk i studentpose)
Lunsj kl 14.45: Krepsehalesalat
Mellom kl 16.15 (i kø): Is
Middag kl 18.30: stekt squash m cc
popcorn
Thi-hi
Da var jeg under igjen, jeg skal gjøre mitt for å holde meg der!!! Jeg kom meg aldri på sats i gåg, gikk ingen tur heller, det ble for varmt... tror ikke det blir noe i dag heller, like varmt!!! I morgen begynner jeg kl 10, så da kan jeg trene før det!!
En liten observasjon: Magen min er begynnt å bli "flat", og det tyter ikke like mye som tidligere. Og jeg får kommentarer med jevne mellomrom!!!
Gå i dag: 10+5 = 15 min
Frokost: kaffe..., yoghurt kl 9.30
Lunsj kl 11.30: 1 rk m sennepssild, yoghurt
Middag: stekt sopp og squash m rømme og cc
Kvelds: 3 biter hvitløks baguett
Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 13
Antall kg igjen: 2,8 kg
Kg per dag/uke: 0,21 kg/1,47 kg
Hovedmål: 65 kg, 6,2 kg slanket bort... 31% unnagjort
..............
I dag er det en typisk søndag, jeg har sovet lenge og er ganske slapp... Jeg skal trene etterpå, men vet ikke om det blir sats, kanskje jeg går en tur i stedet! Jeg får se!
Frokost kl 11.00: 1 rk m/leverpostei og en kopp kaffe
Mellom kl 14.00: 1 rk m leverpostei og cc
Middag kl 16.00: Kjøttsaus
Mellom: 1 halvliter og en cola light
Kvelds kl 20.30: 2 pitabrød m/chamignon, squash, salat, kreps og lettrømme
Cashewnøtter
Litt stopp... jeg lar meg aldri stoppe!!!
Så dagens stopp er selvsagt bare for i dag, satser stort på å være under 80 i morgen. Sliter litt med liten matlyst i dag (veldig varmt i Oslo), så jeg spiser fordi jeg "må"!
Dagens mat:
Sen frokost: sjokolade milkshake m/frosne bringebær (cambridge)
Mellom: rk m/leverpostei og cc
Middag: 2 pizzastykker+karamellpudding
Kveld: popcorn og en liten sjokolade, tab extra
Ingen trim i dag, holdt meg mest mulig i ro!!
Fri og overskyet!!
Vekten går den veien den skal, heldigvis!! I dag skal jeg trene... litt på ettermiddagen, litt bedre temperatur på sats i dag tenker jeg!! Jeg har fri fra jobben i dag, men det er jo ikke knallsol i dag, men overskyet! Så lenge det ikke regner er det egentlig greit! Blir kanskje en kafe-/bytur i dag...
Frokost/lunsj kl 11.30: 1 yoghurt, 1 rk m/leverpostei + cc, ett egg.
Middag kl 16.00: 1 egg, grøt
Mellom cashewnøtter
Kveld rk m/ leverpostei og cc
Pringles
Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 16
Antall kg igjen: 3,0kg
Kg per dag/uke: 0,18kg/1,3
Hovedmål: 65 kg, 6 kg slanket bort... 30% unnagjort
I dag igjen... + konkurranse
I forrige uke klarte jeg å forsove meg to dager på rad... i dag gjorde jeg det igjen.... var på jobb 10.15!! Skikkelig flaut. Det ble veldig sent i går, noen venner kom hjem fra 5-ukers ferie i Brasil så skravla gikk!!! Mye å fortelle om!! I kveld skal vi ut, blir vel litt øl da, så jeg må smile pent til sjefen etterpå og be meg fri i morgen. Regner med det går greit!!
-
Det gikk helt fint, da forbereder jeg meg på langhelg!!
-
I dag skal jeg på IKEA - 3x3 hurra!!! Ny katalog er kommet så da skal vi ut og kikke!! Skal bare handle garderobeposer da, og så spiser vi middag der ute!!!
Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 17
Antall kg igjen: 3,3 kg
Kg per dag/uke: 0,19 kg/1,33 kg
Hovedmål: 65 kg, 5,7 kg slanket bort... 28% unnagjort
Konkurranse---08.08.02---15.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg---- -1,5
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg---- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg---- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg---- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg---- -0,2
Helena--------80,6 kg----80,3 kg---- -0,3
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg---- -0,5
Juliane------------------80,4 kg---- 0
Linda--------------------88,8 kg---- 0
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg---- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg---- -1,8
Nameit--------81,1 kg----???????---- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg---- -1
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg---- -2
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg---- -1,6
Oppdateres fortløpende... foreløbig leder Augustina med 2,1 kg!
...til de som fortsatt lurer, førstemann til -5 kg!
.... det er fint om dere skriver en kommentar og forteller meg dagens vekt, jeg har desverre ikke tid til å gå inn og sjekke alle...
Mat og trening i dag!
Frokost: 2 skiver skinke og ett gl melk
Lunsj: 1 rk m/phil light+en 0,1% yoghurt, en bit vannmelon
Mellom kl 14.40: 1 nutrilett bar
Middag kl 17.00: IKEA pølse og pommes frites+bolle
Kveldskl 21.00: 2 pølse i lompe ... øl...
Hverdagstrim gå: 5+5+ikea i en time!!
For godt denne gangen.....?
Spørsmålet jeg stiller meg: Skal jeg skjerpe meg 100 % fremover, slik at jeg ikke blir liggende på 80 +/- for alltid? Svaret er JA!! Jeg er nå drittlei av å veie det "samme", håper nå at jeg er på tur ned. Har vært her i flere uker nå. Og hva skal jeg gjøre med det?? Eller hvordan..??
Jeg skal følge kostholdet mitt, ikke skeie ut, ikke spise mye mat sent på kvelden... I tillegg skal jeg gå (30 min) eller sykle (45 min) hver dag, den såkalte hverdagstrimmen! I tillegg skal jeg på sats 3 ganger per uke. En dag med styrke og to dager kondisjon. Jeg skal nemlig bli som dama på bildet!!!
Dette skal jeg holde meg til resten av denne uken og neste uke! That's a promise!! Jeg er veldig motivert nå, så det skal jeg klare. Etter neste helg blir det ny oppsummering!!
Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 18
Antall kg igjen: 3,5 kg
Kg per dag/uke: 0,19 kg/1,33 kg
Hovedmål: 65 kg, 5,5 kg slanket bort... 27% unnagjort
Mat og trim i dag
Hverdagstrim gå: 10+5+10+10 = 35 min
Frokost kl 08.30: 1 gl lett melk, 2 skiver skinke
Lunsj kl 11.30: 2 rk m/makrell, leverpostei og agurk, 1 gl eplejuice
Mellom kl 16.00: Nutrilett bar
Middag kl 18.00: Grillet kyllingfilet, 1 grillpølse og salat
Kvelds: litt is og litt potetskruer

Hmmmm.............
Ja, jeg har ikke så mye å si i dag. Mensen herjer, jeg er trøtt! Kommer sterkere tilbake senere i dag.
---
kl 12.05
Litt freshere nå. Det hjalp med litt mat. Jeg skal på sats etter jobb, så jeg vet ikke om jeg kommer meg opp til Sognsvann for å gå tur med Nite i dag. Jeg må se an formen. Har ikke så mange ord i dag... more later!
---
Kl 18.45
Nå er jeg i et veldig, veldig mye bedre humør enn i stad!! Trening utgjør mirakler på den fronten for meg. Det var fryktelig varmt på sats i dag, jeg svetta som en gud. Mer enn noen gang!!! Jeg blir så stolt av meg selv når jeg har vært og trent. Like stor bragd hver gang! Desverre så rekker jeg ikke opp til Sognsvann til kl syv, så vi får se neste tirsdag: God tur til Nite og fjellgeitene!!
Skal bli flinkere med "hverdagstrimmen" nå, gå mer til og fra. Minst 30 min hver dag!
Mat og trening i dag
Før lunsj: 3 kopper kaffe m/melk
Lunsj kl 11.45: 2 rk m/philadelfia light og makrell i tomat og agurk + en yoghurt
Før trening kl 16.00: 1 yoghurt
Trening kl 17.45: 12 min tredemølle, 6 min rotex + stryrkeprogram
Etter trening kl 18.30: Tomatsaus m/karb.deig+cottage cheese
Kvelds kl 21.00: Yoghurt
Hverdagstrimmen: gå 10+5+5+5+20 = 45 min
Som forventet
Ja, det ble litt godis til tv2-filmen i går, og da går det gjerne litt opp. Men jeg regner med at det er veldig midlertidig (håper i hvert fall det). Jeg lever fortsatt på 70-tallsrusen fra i går... jeg vet det er mulig!!
I dag begynner søster med slanking også. Er spent på å høre hva hun veier, hun trodde hun lå på rundt 75... men hun gleda seg ikke til å sjekke det, i tilfelle det skulle være mer!
I dag begynner håndverkerne på badet vårt, regner med at de er i full gang med å plukke det fra hverandre nå!! Uten bad i 4 uker..grøss. Og ikke vann denne uka, man må bare tilpasse seg. Det er både dusj, do og vann i kjellern, så da klarer vi oss!
Fikk mensen nå... nøyaktig 29 dager siden sist. Så "regelmessig" pleier det ikke å være. Kan vanligvis gå alt fra 3-5 uker i mellom hver gang! Kanskje er dette et resultat av et bedre kosthold og regelmessig trening? Da jeg var "ung og sprek" (les fjortis og spilte volleyball) var det vanligvis 28-30 dager mellom hver gang, så...
Kl 12.30
Jeg har vondt, er kvalm og vil hjem. Jeg hater mensen! Har bare paracet, må gå på apoteket og kjøpe noe annet... må bare få ut litt frustrasjon, trøst tas i mot med takk!
Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 19
Antall kg igjen: 3,4 kg
Kg per dag/uke: 0,17 kg/1,19 kg
Frokost kl 07.00: 1 yoghurt
Lunsj kl 11.30: 2 rk m/skinke, 1 skive m/fiskepudding, 1 gl eplejuice
Mellom kl 13.50: Ett glass cola light (fordi jeg fortjener det!)
Middag kl 16.30: Kjøttsaus/tomatsaus fra i går
Kvelds kl 20.00: Pastasalat
Kveld: 2 nutrilett bar
Observerer sterke tall her. GRATULERER!!!!!!!
Idag var min vekt 82,5
Ha en strålende helg alle sammen.
Har ikke veid meg i dag, og får ikke veid meg før neste torsdag, så jeg sier vel at vekten min er 83,2 i dag også. Forhåpentligvis gjør jeg et kjempehopp nedover i neste uke...
eliscat
Grattis med 8 kg. Dagens vekt her er 85,8kg
KLem fra ABBA
PS. sammen greier vi alt
Jøss, så flink du er! Gratulerer med fin vektnedgang.
Oppdatering i konkurransen: 84,7 kg og baklengsslanking denne uka også. (sukk...). Men håper på bedre tider og at det går fint med alle andre i konkurransen!
Slankeklem fra Molla