← Alle dagbøker
diarist.Alias

Helena

48 år169 cm49 innlegg 2002 0 følgere

Start84,0 kg
Sist77,9 kg
Endring−6,1 kg
BMI nå27,3
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. juni 200228. august 2002
😊77,9 kg

Thi-hi!!!

Over 8 kilo i minus nå!!! Jeg må si jeg er kjempefornøyd!!! Det er fortsatt en travel hverdag for meg. Fryktelig mye som skjer hele tiden, også må man jo få tid til å lese i tillegg!! Å være student er tidkrevende!! I morgen har jeg muligens ikke tid til å stikke innom, så da blir det oppdatering av konkurranse på fredag i så fall!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Røykfri😉30. august 2002
Hei Helena.

Observerer sterke tall her. GRATULERER!!!!!!!
Idag var min vekt 82,5
Ha en strålende helg alle sammen.
c.AuthorAlias elisacat😑29. august 2002
Heisann! Grattis med 8 minus!
Har ikke veid meg i dag, og får ikke veid meg før neste torsdag, så jeg sier vel at vekten min er 83,2 i dag også. Forhåpentligvis gjør jeg et kjempehopp nedover i neste uke...

eliscat
c.AuthorAlias ABBA❤️29. august 2002
God morgen.

Grattis med 8 kg. Dagens vekt her er 85,8kg

KLem fra ABBA

PS. sammen greier vi alt
c.AuthorAlias Molla😌29. august 2002
Heipådeg!
Jøss, så flink du er! Gratulerer med fin vektnedgang.
Oppdatering i konkurransen: 84,7 kg og baklengsslanking denne uka også. (sukk...). Men håper på bedre tider og at det går fint med alle andre i konkurransen!
Slankeklem fra Molla
79,5 kg

Litt opp igjen

Ikke uventet så har vekten gått opp igjen. I forrige uke spiste jeg veldig lite, og gjerne en, to ganger om dagen. Jeg gikk ned da, men nå som jeg spiser som jeg skal igjen... da har det gått litt opp. Var nok litt vann som ble borte forrige uke!
Det er mye å gjøre om dagen, jeg ble student forrige tirsdag, og det har vært mye informasjon, noen forelesninger og mange fester. Morsomt men slitsomt!
Er på jobb nå, skal jobbe i noen timer før jeg drar ned på skolen!
😃78,8 kg

Oppdatert konkurranse!

Endelig har jeg tid til å sette meg ned foran PCen i litt mer enn 5 minutter!! Det har gått i ett denne uken! Enten er det informasjonsmøte, forelesning, eller studentfest!!! Jeg har vært ute tre dager på rad nå, i kveld skal jeg bare være hjemme og slappe av!! Det som er litt dumt er at det har blitt mye alkohol og feil spising. Jeg har ikke matlyst før litt utpå dagen, og da spiser jeg litt og så blir det ikke noe særlig mer! I går spiste jeg en nutrilettbar til frokost og to ostegrillpølser til middag! Men jeg har vært veldig flink til ikke å spise chips o.l som står på bordet på vorspiel!!

Ellers har jeg klart å komme under 80 og er stolt av det, som søsteren min sa: Du drikker så mye at du ikke spiser!! Akkurat det er jeg ikke stolt av, men det er en viss sannhet i det! Hvis jeg skal følge planen min skal jeg veie 78 i morgen, og jeg er på god vei!

Jeg har oppdatert konkurransen, og her er resultatene:
Konkurranse---08.08.02---15.08.02---22.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg----86,4 kg--- -1,6
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg-------------- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg-------------- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg-------------- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg----83,2 kg--- -0,7
Helena--------80,6 kg----80,3 kg----78,8 kg--- -1,8
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg----82,8 kg--- -0,5
Juliane------------------80,4 kg----79,8 kg--- -0,6
Linda--------------------88,8 kg----87,7 kg--- -1,1
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg-------------- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg----84,4 kg--- -1,6
Nameit--------81,1 kg------------------------- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg----80,5 kg--- -2
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg----83,0 kg--- -3
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg----78,4 kg--- -2,1
Røykfri leder stort med 3 kg, og det er flere av oss som har kommet under 80 kg!! Du så flinke vi er!

Nå skal jeg ta en runde og se hvordan det går med alle dere andre, en fin slankedag onskes til alle mine medslankere!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😄27. august 2002
Hei paa deg...

Bare en liten hilsen fra meg... Om ikke mange dagene vender jeg nesen hjemmover... Dessverre... Kunne vaert her i Malaysia i flere mnd.
Har ikke vaert flink med maten, men det er varmt her saa jeg haaper at jeg svetter av meg noen kilo mens jeg er her nede.

Naa skal jeg lese litt nyheter hjemmefra, mens jeg venter paa bussen til Kuala Lumpur.

Ha en fin dag!

Klem Monica
😀78,8 kg

Travelt

Det er fryktelig mye som skjer om dagen, det er travelt å være student, særlig når det er fest "hver" dag!! Rekker ikke å oppdatere konkurransen nå, så jeg får prøve å sette meg ned en dag i helga!!! Ha en fin slankedag alle sammen!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Yasminah😉23. august 2002
Heisan!
Jeg var litt i tvil om jeg skulle fortsette å innrapportere resultatet til deg----siden jeg nå er under 80kg.
Resultat pr fredag 24.8 78,4 kg
Yasminah
78,9 kg

Konkurranse

Jeg er litt forut for min tid nå, det er fortsatt onsdag, men det er ikke sikkert jeg kommer meg på nettet før på fredag!!

Her er fra forrige torsdag:
Konkurranse---08.08.02---15.08.02---22.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg----86,4 kg--- -1,6
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg-------------- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg-------------- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg-------------- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg----83,2 kg--- -0,7
Helena--------80,6 kg----80,3 kg----78,8 kg--- -1,8
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg----82,8 kg--- -0,5
Juliane------------------80,4 kg----79,8 kg--- -0,6
Linda--------------------88,8 kg----87,7 kg--- -1,1
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg-------------- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg----84,4 kg--- -1,6
Nameit--------81,1 kg------------------------- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg----80,5 kg--- -2
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg----83,0 kg--- -3
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg----78,4 kg--- -2,1


Konkurransen er nå oppdatert...endelig!!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisacat😵23. august 2002
Vil du tro det, jeg glemte å opppdatere i går også. Var så opptatt med Fedon...
Vekten min i dag er 83,2.

elisacat
c.AuthorAlias juliane😄22. august 2002
Hei.

Vekta i dag står fortsatt på 79,8.

Klem fra Juliane
c.AuthorAlias ABBA❤️22. august 2002
Vekta i dag stoppet på 86,4kg. Er ganske fornøyd. Smuler er også brød vet du. Klem fra Meg
c.AuthorAlias Molla😌22. august 2002
Heipådeg!

Vekten i dag viste 84,4. Altså litt feil veg, men kommer sterkere tilbake neste uke!

Ser at du har kommet deg under 80, GRATULERER!!! :D

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Linda😃22. august 2002
Hei

Vekten min idag viste 87.7

Linda
c.AuthorAlias Jenta*S*😄22. august 2002
Registrering av vekt 82,8
c.AuthorAlias RH😉22. august 2002
God morgen til deg!

Vel da var det oppdatering igjen da, vekten viste 80,5 i dag!

Må si denne konkurransen gir ett lite ekstra dytt i rompa! Kjempe morro! Stå på masse nå og ha en super duper slankedag!

Mange klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias røykfri😊22. august 2002
Hei Helena.

Nå har jeg jammen klart en kilo til :) Så min vekt idag var 83 kilo. Det blir spennende å se resultatet. Lykke til alle sammen.
😐79,6 kg

Matte

Jeg er veldig tom... Jeg var på skolen kl ni i dag for å slippe ny to timers kø, for å få nøkkelkort. Fra kvart over ni til tolv gjorde jeg ingenting, så var det matte i tre timer!! Litt sliten. Jeg må jobbe ganske mye med matten for å stå til eksamen. Jeg har ikke hatt matte på 7 år, så det meste må friskes opp igjen. Takk gud for forkurs!!

Mat i dag:
Frokost kl 09.15: 1 rk med magerost
Lunsj kl 12.00: 2 rk m magerost
Mellom kl 15.30: 1 rk m magerost
Middag kl 17.00: fiskeboller m brokkoli og cc

Dere får bare unnskylde at det ikke kommer noen hilsener fra meg om dagen, det blir litt travelt og jeg er ikke så mye på nettet!! Men jeg følger med i dagbøkene deres!! Ha en fin slankedag alle sammen!! I morgen er det konkurranse... det blir spennende og se fremgangen til alle sammen!!
😈79,8 kg

Kø til ingenting....

I dag var første dag på ny skole. Masse taler, musikk, og unyttig informasjon. Heldigvis også en del nyttig informasjon selvsagt, men jeg føler at jeg har ventet, stått eller gått i hele dag... Jeg sto i kø fra 15.15 til 17.00 for å få utdelt nøkkelkort, da vi kom fram til døra kl fem, sa han at nå stengte han. Siden det sto 15 stykker igjen prøvde vi og overtale ham til å bli en liten halvtime til, slik at 2 timer i kø ikke var bortkasta... men neida! Han hadde jobbet siden ni så det orket han ikke...! Hva er det for noe liksom! Elendig service, og hvis han ikke takler en halvtime overtid får han finne på noe annet!!! (Jeg er ganske sint nå!!)

Ellers har det vært umulig å planlegge mat i dag, jeg har vært så mye hit og dit så... Men det blir vel bedre i morgen!!

Mat i dag:
Frokost kl 9.00: 1 rk m magerost og en yoghurt
Mellom kl 12.45: KitKatt sjokolade (fikk i studentpose)
Lunsj kl 14.45: Krepsehalesalat
Mellom kl 16.15 (i kø): Is
Middag kl 18.30: stekt squash m cc
popcorn
😌79,8 kg

Thi-hi

Da var jeg under igjen, jeg skal gjøre mitt for å holde meg der!!! Jeg kom meg aldri på sats i gåg, gikk ingen tur heller, det ble for varmt... tror ikke det blir noe i dag heller, like varmt!!! I morgen begynner jeg kl 10, så da kan jeg trene før det!!
En liten observasjon: Magen min er begynnt å bli "flat", og det tyter ikke like mye som tidligere. Og jeg får kommentarer med jevne mellomrom!!!

Gå i dag: 10+5 = 15 min
Frokost: kaffe..., yoghurt kl 9.30
Lunsj kl 11.30: 1 rk m sennepssild, yoghurt
Middag: stekt sopp og squash m rømme og cc
Kvelds: 3 biter hvitløks baguett



Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 13
Antall kg igjen: 2,8 kg
Kg per dag/uke: 0,21 kg/1,47 kg
Hovedmål: 65 kg, 6,2 kg slanket bort... 31% unnagjort
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ABBA❤️20. august 2002
Så flott a du. Under 80. Grattis.

Klem fra meg
c.AuthorAlias juliane😄20. august 2002
Hallo.

Gratulerer masse med et nytt tall! Kjempe flink er du, stå på!

Klem fra juliane.
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Gratulerer!!!!!!!!!! Der var du under 80 vet du! Er det ikke deilig?
Kjempekjekt med positive tilbakemeldinger på kroppen sin synes jeg. Jeg har også fått noen. DA begynner det virkelig å vises. Dette går jo så det suser....lykke til videre...jeg mener det virkelig...
🙂80,1 kg

..............

I dag er det en typisk søndag, jeg har sovet lenge og er ganske slapp... Jeg skal trene etterpå, men vet ikke om det blir sats, kanskje jeg går en tur i stedet! Jeg får se!

Frokost kl 11.00: 1 rk m/leverpostei og en kopp kaffe
Mellom kl 14.00: 1 rk m leverpostei og cc
Middag kl 16.00: Kjøttsaus
Mellom: 1 halvliter og en cola light
Kvelds kl 20.30: 2 pitabrød m/chamignon, squash, salat, kreps og lettrømme
Cashewnøtter
🙂80,0 kg

Litt stopp... jeg lar meg aldri stoppe!!!

Så dagens stopp er selvsagt bare for i dag, satser stort på å være under 80 i morgen. Sliter litt med liten matlyst i dag (veldig varmt i Oslo), så jeg spiser fordi jeg "må"!

Dagens mat:
Sen frokost: sjokolade milkshake m/frosne bringebær (cambridge)
Mellom: rk m/leverpostei og cc
Middag: 2 pizzastykker+karamellpudding
Kveld: popcorn og en liten sjokolade, tab extra

Ingen trim i dag, holdt meg mest mulig i ro!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😄18. august 2002
En liten hilsen fra Singapore! Her er det fint, men vi har ikke faatt sett mye av byen enda. Har bare traalet rundt paa en del shopping center i dag...
Men shopping er goey! I allefall naar prisene er mye lavere enn hjemme.

Du er jo straks nede paa 7-tallet igjen! Saa flott! Staa paa!

Stooor kos fra Monica
😀80,0 kg

Fri og overskyet!!

Vekten går den veien den skal, heldigvis!! I dag skal jeg trene... litt på ettermiddagen, litt bedre temperatur på sats i dag tenker jeg!! Jeg har fri fra jobben i dag, men det er jo ikke knallsol i dag, men overskyet! Så lenge det ikke regner er det egentlig greit! Blir kanskje en kafe-/bytur i dag...

Frokost/lunsj kl 11.30: 1 yoghurt, 1 rk m/leverpostei + cc, ett egg.
Middag kl 16.00: 1 egg, grøt
Mellom cashewnøtter
Kveld rk m/ leverpostei og cc
Pringles


Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 16
Antall kg igjen: 3,0kg
Kg per dag/uke: 0,18kg/1,3
Hovedmål: 65 kg, 6 kg slanket bort... 30% unnagjort
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias måne😉17. august 2002
Jeg er så mesunnelig at jeg holder på å dø på meg, du er 100 gram fra å være nede på 70-tallet!!!!! Du er flink, jeg har bestemt meg for å ta meg selv i nakken nå og komme meg ned på 70-tallet.

Lykke til videre!!

Klem Måne
c.AuthorAlias elisacat😵16. august 2002
Hoppsann, glemte å melde fra i går. Vekten min er 83,7. Ikke langt igjen til 80 nå!
Ha en superfin slankedag, og en like fin helg.

elisacat
😌80,3 kg

I dag igjen... + konkurranse

I forrige uke klarte jeg å forsove meg to dager på rad... i dag gjorde jeg det igjen.... var på jobb 10.15!! Skikkelig flaut. Det ble veldig sent i går, noen venner kom hjem fra 5-ukers ferie i Brasil så skravla gikk!!! Mye å fortelle om!! I kveld skal vi ut, blir vel litt øl da, så jeg må smile pent til sjefen etterpå og be meg fri i morgen. Regner med det går greit!!
-
Det gikk helt fint, da forbereder jeg meg på langhelg!!
-

I dag skal jeg på IKEA - 3x3 hurra!!! Ny katalog er kommet så da skal vi ut og kikke!! Skal bare handle garderobeposer da, og så spiser vi middag der ute!!!


Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 17
Antall kg igjen: 3,3 kg
Kg per dag/uke: 0,19 kg/1,33 kg
Hovedmål: 65 kg, 5,7 kg slanket bort... 28% unnagjort

Konkurranse---08.08.02---15.08.02---Diff
ABBA----------88,0 kg----86,8 kg---- -1,5
Augustina-----81,0 kg----78,9 kg---- -2,1
Betty---------86,5 kg----85,3 kg---- -1,2
Blondie78-----80,9 kg----80,4 kg---- -0,5
Elisacat------83,9 kg----83,7 kg---- -0,2
Helena--------80,6 kg----80,3 kg---- -0,3
Jenta*S*------83,3 kg----82,8 kg---- -0,5
Juliane------------------80,4 kg---- 0
Linda--------------------88,8 kg---- 0
Marilla-------85,6 kg----84,5 kg---- -1,1
Molla---------86,0 kg----84,2 kg---- -1,8
Nameit--------81,1 kg----???????---- 0
RH------------82,5 kg----81,5 kg---- -1
Røykfri-------86,0 kg----84,0 kg---- -2
Yasminah------80,5 kg----78,9 kg---- -1,6

Oppdateres fortløpende... foreløbig leder Augustina med 2,1 kg!

...til de som fortsatt lurer, førstemann til -5 kg!
.... det er fint om dere skriver en kommentar og forteller meg dagens vekt, jeg har desverre ikke tid til å gå inn og sjekke alle...


Mat og trening i dag!
Frokost: 2 skiver skinke og ett gl melk
Lunsj: 1 rk m/phil light+en 0,1% yoghurt, en bit vannmelon
Mellom kl 14.40: 1 nutrilett bar
Middag kl 17.00: IKEA pølse og pommes frites+bolle
Kveldskl 21.00: 2 pølse i lompe ... øl...
Hverdagstrim gå: 5+5+ikea i en time!!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😌16. august 2002
82,8 på torsdag!:0)
Klem fra meg
c.AuthorAlias Betty😉15. august 2002
Hei!

Vekta viste utrolige 85,3 i dag tidlig :-) Jeg er så glad! Kroppen slapp endelig på kiloene og nå er jeg supermotivert!

Blir jo to torsdager uten oppdatering fra meg nå siden jeg reiser på ferie på lørdag. Skal tenke på deg i ferien, stå på så er du godt under 80 når jeg er tilbake tenker jeg!

Stor klem Betty
c.AuthorAlias Yasminah😉15. august 2002
Vekt i dag 78,9 kg........ så jeg er med andre ord ikke lenger i 80kg-klassen.
Det går litt tregt men jeg er fornøyd.
Klem fra Yasminah
c.AuthorAlias juliane😑15. august 2002
Hei Helena.

Min vekt i dag var 80,4, håper det står et 7 tall neste uke.

Kos deg på IKEA.

klem fra Juliane
c.AuthorAlias Molla😌15. august 2002
Heipådeg!

Oppdatering av konkurransen, ja - du kan notere 84,2 kg på meg!

Ha en fin handletur!
Slankeklem fra Molla

c.AuthorAlias augustina😊15. august 2002
Augustina er 78.9 kilo i dag! Det har vært en god uke med bra nedgang. Men nå er jeg i en (ond?) sirkel som gjør at jeg er redd for å miste kontrollen, og dermed spiser jeg litt for lite.
Tillater meg litt goddiser, men spiser litt for lite etterpå.
Vet av erfaring at hvis jeg begynner å skli for mye ut med å "bare ta et stykke kake/en sjokolade til", ja da er det gjort!
Egentlig har jeg ikke vektproblemer, men vektkontrollproblemer.
c.AuthorAlias RH🌙15. august 2002
Hi hi trøtt for tiden ja! Ja ja etter en langhelg med litt øl og litt ro blir nok bra!

Vekta var i dag 81.5 kg.

Skjønner godt at du ikke har tid til å se igjennom alle sammen! Men skriver du differansen også etter slik at vi vet hvordan det ligger ann uten og måtte regne igjennom alle sammen?

Ha en fortsatt kjempe fin slankedag!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias røykfri😄15. august 2002
84 kilo viste vekta idag. Jeg er kjempe fornøyd. Ble så lang i maska sist uke da jeg hadde gått opp en kilo, men nå går det rett vei.
c.AuthorAlias Blondie78😌15. august 2002
Dagens vekt 80.4... Ha en super fin dag!

Stor klem Monica

c.AuthorAlias ABBA❤️15. august 2002
Hei Helena!

Uke 1: i -5 kg konkura sen er over, og jett om den har gått bra. Dagens vekt er 86.8kg *s*** stolt. Masser av motivasjon nå.
Det går jo bra med deg også ser jeg. Lykke til videre.

Klem fra ABBA
c.AuthorAlias Marilla😊15. august 2002
Hei hei!

Vekten min i dag var 84.5;-)

Jasså, ny katalog fra Ikea, da må jeg inn å bestille den etterpå.Kjöttbullor med tyttebær er obligatorisk
når man er på Ikea.

Kos deg!

Marilla.
😌80,5 kg

For godt denne gangen.....?

Spørsmålet jeg stiller meg: Skal jeg skjerpe meg 100 % fremover, slik at jeg ikke blir liggende på 80 +/- for alltid? Svaret er JA!! Jeg er nå drittlei av å veie det "samme", håper nå at jeg er på tur ned. Har vært her i flere uker nå. Og hva skal jeg gjøre med det?? Eller hvordan..??
Jeg skal følge kostholdet mitt, ikke skeie ut, ikke spise mye mat sent på kvelden... I tillegg skal jeg gå (30 min) eller sykle (45 min) hver dag, den såkalte hverdagstrimmen! I tillegg skal jeg på sats 3 ganger per uke. En dag med styrke og to dager kondisjon. Jeg skal nemlig bli som dama på bildet!!!
Dette skal jeg holde meg til resten av denne uken og neste uke! That's a promise!! Jeg er veldig motivert nå, så det skal jeg klare. Etter neste helg blir det ny oppsummering!!

Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 18
Antall kg igjen: 3,5 kg
Kg per dag/uke: 0,19 kg/1,33 kg
Hovedmål: 65 kg, 5,5 kg slanket bort... 27% unnagjort

Mat og trim i dag
Hverdagstrim gå: 10+5+10+10 = 35 min
Frokost kl 08.30: 1 gl lett melk, 2 skiver skinke
Lunsj kl 11.30: 2 rk m/makrell, leverpostei og agurk, 1 gl eplejuice
Mellom kl 16.00: Nutrilett bar
Middag kl 18.00: Grillet kyllingfilet, 1 grillpølse og salat
Kvelds: litt is og litt potetskruer
Bilde
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linda😃15. august 2002
Hei!

Er det for sent å være med på konkurransen?
Har vært på ferie så jeg fikk ikke med meg starten forrige torsdag.
Hvordan foregår det? Skriver man bare inn vekten til deg en gang i uka? Er det førstemann til -5 eller går det over en viss periode?
Dersom det ikke er forsent så er startvekten min 88,8

Klem Linda
c.AuthorAlias Monica12315. august 2002
Du har jo bare 500 g til du er under 80! Noen dager med skikkelig skjerpings skulle hjelpe deg vekk fra 80-tallet og ned til det magiske 70-tallet. Det er morsomt å jobbe med et nytt 10-tall. Jeg har 800 g til jeg når et nytt jeg også. Og bare det i seg selv skulle være inspirasjon nok til å fortsette. Lykke til.
c.AuthorAlias Sussi❤️14. august 2002
Kjære deg,
Følte meg ikke oversett, heller litt uhøflig som bare snek meg ut igjen uten å hilse..., men dere var så opptatt av noe opplegg i Oslo, så jeg fant ut at jeg likegodt kunne gå å titte og skrive i dagbøker.

Forrestenda jeg var på din alder og målte 170, da varierte vekten min mellom 73 kilo og 83, pleide starte slanking når jeg nådde 83, men kom aldri under 73 for der følte jeg meg rimelig bra. DEt viktigste er å ikke legge på seg etter en har tatt av...lett å si, men ...

Du kjenner sikkert til Glykjemisk Index og disse sidene:
www.jentemat.no
www.ibalanse.no

Fortsatt god slanking!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias inger😉14. august 2002
Hei

Kan du kjenne etter følesen du har når du ser 7 tallet. Det blir sikker godt. Hold fast med den følesen slik at den stopper for alle fristelsene på veien til målet.

Lykke til
Inger
c.AuthorAlias Betty😃14. august 2002
Hei hei!

Ser at du virkelig har bestemt deg for å ta i et krafttak nå og gå ned til under 80 og bli der! Det tror jeg du klarer helt fint for du virker så motivert og bestemt!

Jeg heier på deg og sender deg mange vibber så du klarer det!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Stor klem fra Betty
c.AuthorAlias Blondie78😃14. august 2002
Tusen takk for vibbene du sendte meg... Tannlege besøket gikk veldig bra, null-hull! ;)
(Er fryktelig redd tannleger...)
Kjempe koselig å chatte med deg i går! :) Gleder meg veldig til 7 september :)
Tror nok snart vi to må få lov å komme oss ned på 7-tallet for godt... Går ikke an å ligge på 80 i mange uker! Vi er jo så flinke! :)
Ha en super dag
😐80,8 kg

Hmmmm.............

Ja, jeg har ikke så mye å si i dag. Mensen herjer, jeg er trøtt! Kommer sterkere tilbake senere i dag.

---
kl 12.05
Litt freshere nå. Det hjalp med litt mat. Jeg skal på sats etter jobb, så jeg vet ikke om jeg kommer meg opp til Sognsvann for å gå tur med Nite i dag. Jeg må se an formen. Har ikke så mange ord i dag... more later!

---
Kl 18.45
Nå er jeg i et veldig, veldig mye bedre humør enn i stad!! Trening utgjør mirakler på den fronten for meg. Det var fryktelig varmt på sats i dag, jeg svetta som en gud. Mer enn noen gang!!! Jeg blir så stolt av meg selv når jeg har vært og trent. Like stor bragd hver gang! Desverre så rekker jeg ikke opp til Sognsvann til kl syv, så vi får se neste tirsdag: God tur til Nite og fjellgeitene!!
Skal bli flinkere med "hverdagstrimmen" nå, gå mer til og fra. Minst 30 min hver dag!

Mat og trening i dag
Før lunsj: 3 kopper kaffe m/melk
Lunsj kl 11.45: 2 rk m/philadelfia light og makrell i tomat og agurk + en yoghurt
Før trening kl 16.00: 1 yoghurt
Trening kl 17.45: 12 min tredemølle, 6 min rotex + stryrkeprogram
Etter trening kl 18.30: Tomatsaus m/karb.deig+cottage cheese
Kvelds kl 21.00: Yoghurt
Hverdagstrimmen: gå 10+5+5+5+20 = 45 min
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
· Insulin = senker blodsukkeret.
· Glukagon = øker blodsukkeret.

· Insulin:
· Blir stimulert av kbh, særlig høy-glykemiske.
· Lagringshormon.
· Skal fjerne overskyddende glukose fra de kbh vi får i oss, samt overskyddende aminosyrer fra mat-proteiner og lagre dem som fett i fettvevet.
· Låsehormon.
· De lagrer ikke bare fett i fettvevet, men stenger det lagrede fettet inne slik at det ikke slipper fri.

· Glukagon:
· Mobiliseringshormon.
· Skal frigi lagrede kbh fra leveren i form av glukose.
· Blir stimulert av proteiner fra maten.
· NOE PROTEINRIKT FØR DU SKAL SPISE VIL DEMPE MATLYSTEN OG STIMULERE GLUKAGONET OG DERMED ØKE FETTFORBRENNINGEN. (HER KOMMER ALTSÅ EGG OG PROTEINPULVER INN!)


· Hva skjer ved det typiske pastamåltidet, kbh-rik og protein-fattig?
· Du blir sløv en stund etterpå.
· De overflødige kbh og mangelen på proteiner har gjort at det produseres for mye insulin.
· Insulinet senker blodsukkeret og gjør også at det ikke fylles på med blodsukker fra leveren.
· I løpet av 3-4 timer etter et måltid har hjernen behov for energi – selv om du har mye lagret i leveren. Men de lagrede kbh kan ikke slippe ut i blodet fordi det kbh-rike måltidet du spiste fikk insulinnivået til å stige og glukagonnivået til å synke.
· Fordi konsentrasjonen av glukagon holder seg lavt, kan du ikke fylle på med blodsukker fra dine egne kbh-depoter i leveren.
· Du spiser potetgull, søte kjeks el.
· Du er inne i en ond sirkel. Med mer insulin og mindre glukagon. Søthunger.
· Siden glykogen-depotene i lever/ muskler er fulle, lagres kbh som…fett!



c.AuthorAlias Betty😉13. august 2002
Hei Helena!

Vil bare si at det var så koselig å chatte med deg i dag! Håper du fikk noen tips ang. hormoner og vekt og at du får gjort noe med dette! Det hjalp i hvert fall for meg. Og vi sliter jo med mye av det samme!

Ha en god slankedag i morgen!

Stor klem fra Betty
c.AuthorAlias Blondie78😄13. august 2002
Sender over en stor sky med godt humør-------->QOQOQOQOQOQOQOQ

Hjalp det?!
Stor humør klem fra Monica!
c.AuthorAlias RH🌙13. august 2002
God morgen god morgen på tide og stå opp! hi hi

Mensen er nå ett herk, men men vi må jo bare komme oss igjennom det uansett. Håper iallefall at du får en kjempe fin slankedag i dag!

Mange gode klemmer fra Rikke
Bilde
😌80,4 kg

Som forventet

Ja, det ble litt godis til tv2-filmen i går, og da går det gjerne litt opp. Men jeg regner med at det er veldig midlertidig (håper i hvert fall det). Jeg lever fortsatt på 70-tallsrusen fra i går... jeg vet det er mulig!!

I dag begynner søster med slanking også. Er spent på å høre hva hun veier, hun trodde hun lå på rundt 75... men hun gleda seg ikke til å sjekke det, i tilfelle det skulle være mer!

I dag begynner håndverkerne på badet vårt, regner med at de er i full gang med å plukke det fra hverandre nå!! Uten bad i 4 uker..grøss. Og ikke vann denne uka, man må bare tilpasse seg. Det er både dusj, do og vann i kjellern, så da klarer vi oss!

Fikk mensen nå... nøyaktig 29 dager siden sist. Så "regelmessig" pleier det ikke å være. Kan vanligvis gå alt fra 3-5 uker i mellom hver gang! Kanskje er dette et resultat av et bedre kosthold og regelmessig trening? Da jeg var "ung og sprek" (les fjortis og spilte volleyball) var det vanligvis 28-30 dager mellom hver gang, så...

Kl 12.30
Jeg har vondt, er kvalm og vil hjem. Jeg hater mensen! Har bare paracet, må gå på apoteket og kjøpe noe annet... må bare få ut litt frustrasjon, trøst tas i mot med takk!

Delmål 1. september: 77 kg
Antall dager igjen: 19
Antall kg igjen: 3,4 kg
Kg per dag/uke: 0,17 kg/1,19 kg

Frokost kl 07.00: 1 yoghurt
Lunsj kl 11.30: 2 rk m/skinke, 1 skive m/fiskepudding, 1 gl eplejuice
Mellom kl 13.50: Ett glass cola light (fordi jeg fortjener det!)
Middag kl 16.30: Kjøttsaus/tomatsaus fra i går
Kvelds kl 20.00: Pastasalat
Kveld: 2 nutrilett bar
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😉12. august 2002
Jeg lever også på 7-talls rusen fra i går... Enda jeg har gått opp masse siden i går så er jeg like happy...
Koste meg med masse godis og alkohol i helga, sånn går det....
Men snart er vi nede på 7-tallet igjen! :)
Vi får stå på denne uka! Stor kos Monica
c.AuthorAlias nite12. august 2002
Puh.... det var godt å høre at det er mere enn 2 måltider pr. dag.
En kontrollert utskeielse, det ordet skal jeg huske.

Selv om du er litt opp nå, så er dette bare prisen man må bet. for den kontrollerte utskeielsen, og den kan vi vel leve med.
Stå på videre.

Nite
c.AuthorAlias RH😄12. august 2002
God morgen til deg!

Vel vel litt skal vi jo kose oss også, det går nok raskt ned skal du se! Ville egentlig bare innom og ønske deg en riktig god og fin slankedag/uke!

Gode slankeklemmer fra Rikke
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.