← Alle dagbøker
diarist.Alias

Hedda

46 år179 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start125,3 kg
Sist119,9 kg
Endring−5,4 kg
BMI nå37,4
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. april 20025. mai 2002
💔119,9 kg

En bra uke, en tung søndag

Etter en relativt bra uke hvor jeg holdt meg til dietten, kom helgen. Fredag dro jeg og sønnen min for å være hos pappan hans til søndag. Han er alkoholiker, og kan derfor ikke være alene med gutten vår. Han bor hjemme hos foreldrene sine, men de skulle reise bort i helgen, derfor sa jeg ja til å komme dit så han fikk treffe sønnen sin alikevel. Jeg angrer nå. Alt gikk greit, i og for seg, det var ikke noe drikking. Men jeg føler i hver eneste nerve i kroppen at jeg SAVNER HAM! Han var akkurat som før, så jeg vet ikke hvorfor. Men det var første gang siden det ble slutt at jeg har truffet ham i mere enn 5 minutter. Det gikk greit så lenge jeg var der, men jeg ville ikke dra. Hadde en liten sprekk da jeg kom hjem; 2 brødskiver med kalles kaviar og 2 brødskiver med speilegg. Heldigvis er det mat jeg tyr til, og ikke godterier. Jeg vet at jeg skal fortsette å slanke meg, men det virker mye tyngre nå. Skal ned 40 kilo til, og med dette tempoet er jeg ferdig i november.
Som et forsøk på å muntre opp meg selv tenkte jeg at jeg skulle bestille nye klær, de jeg har bare slenger rundt meg. Men jeg oppdaget fort at de faktisk ikke har fine klær i min størrelse. Ganske deprimerende - ting blir jo ikke akkurat lettere av den grunn. Føler meg som et misfoster. Jeg er 21 år, jeg vil ha klær en vanlig 21-åring bruker, ikke bestemorklær! Dessuten klarer jeg ikke å gå inn i en butikk og prøve klær, jeg kjøper på postordre. Jeg føler på meg at alle stirrer og tenker hånlige ting om meg hvis jeg går inn i en vanlig butikk. Jeg synes at ALLE mennesker burde vært tykke en gang i voksen alder, så kunne de fått føle det selv. Det er ikke så enkelt! Jeg er ikke så lat som alle de som ikke kjenner meg tror! Jeg sitter ikke hele dagen foran TV''n og spiser godterier! Jeg blir så FORBANNA!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃5. mai 2002
Hei hedda.
Du er tøff! Og vanvittig ærlig.
Skjønner godt at det er vanskelig å reise fra eks-en din når du fremdeles savner ham. Men det at du klarer å dra dit og være der en helg for å skjerme sønnen din mot farens alkoholmisbruk, forteller meg at du virkelig er en jente med viljestyrke.
Med så mye viljestyrke, er jeg sikker på at du også klarer å bruke noe av den til å gå ned i vekt.
Du har jo vært veldig flink så langt. Etterhvert kan det være lurt å begynne å gå over til vanlig mat igjen, spise små, sunne måltider 5 ganger pr. dag.

Klart det er frustrerende å ikke finne fint tøy som passer.
Men tenk på at for hver kilo du går ned, er du nærmere målet.

Du sier at du aldri har sett den slanke Hedda.
Jeg er sikker på at hun er en flott jente på alle måter og at det er hyggelig å bli kjent med henne.
Men jeg tror at Hedda, slik hun er idag, også er en nydelig jente med masse omsorg for sin lille sønn og sikkert for mange andre mennesker.
Ingen beskylder deg for å være lat. Som småbarnsmor er vel det ganske umulig.

Ikke bruk opp alle kreftene dine. Hvis du ikke tar vare på deg selv, kan du heller ikke ta vare på andre.

Lykke til med slankingen og alt annet. Vil gjerne følge med på hvordan det går med deg.

Hilsen maia
☹️121,8 kg

En helt vanlig mandag

Jeg har etterhvert oppdaget at det er ikke så vanskelig å være på slanker''n. Når en først har kommet inn i det blir det en vane. Jeg har laget noen bestemmelser som gjør at det ikke blir et ork å gå på milkshakediett:

*Hver lørdag kjøper jeg meg 3 kiwi (er egentlig allergisk, men det er det beste jeg vet. Dessuten kan jeg spise 3 uten at tunga hovner opp så mye at det blir ubehagelig.)

*Hver søndag lager jeg meg middag. Det er ikke lov med fet mat, og jeg spiser kun en normal porsjon. Dessuten benytter jeg anledningen til å prøve ut retter jeg aldri har smakt før - alt smaker jo godt for tiden...

*Hver gang jeg har bakt brød spiser jeg skalken. Varmt nybakt brød er noe av det beste jeg vet.

Nå har jeg gått ned 6 kilo totalt siden jeg begynte for 4 uker siden. Hvis jeg fortsetter sånn er jeg ferdig om 6 måneder. Jeg gleder meg til å se den slanke Hedda, henne har jeg aldri sett.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😌24. april 2002
Velkommen til sidene, flott at du er med her, for her er det mange som kan støtte deg, og så støtter vi hverandre.

Blir det ikke veldig ensformig med pulverkur selv om du unner deg noen smuler ved siden av likevel?
Jeg hadde aldri holdt ut det, jeg.
Kunne du ikke heller finne ut en diett som er på mellom 1000 og 1300 kcal, du skal ikke se bort fra at du hadde gått like greit ned for det.

For meg er det viktig å tygge!!!! Tygge og tygge ellers blir jeg ikke mett. Knekkebrød og gulrøtter tilfredstiller mitt tyggebehov.
Uansett er du kjempeflink og du har jo gått ned masse, så dette blir sikkert flott. Kanskje du allerede har begynt å få kommentarer til reduksjonen, slikt stimulerer veldig vet du!!
Ha det bra og stå på! April
125,3 kg

Et slag i trynet

fikk et lite sjokk da jeg stilte meg på vekta i dag. jeg har lagt på meg 0.3 kg siden sist!! fatter ikke hva det kan komme av, har gjort alt akkurat som før - men man skal vel ikke ta det for tungt. jeg skal i HVERTFALL ikke gi opp! jeg prøver å fokusere på hvor lekker jeg sikkert nok er neste år på denne tiden. jeg vet at jeg kommer til å angre hver eneste dag i resten av mitt liv hvis jeg ikke får gjort noe med dette nå. dessuten har jeg på en måte blitt vant til min nye "livsstil" nå. jeg liker den daglige sykkelturen på 8 km, og milkshake-dietten glir lettere ned for hver dag. dette SKAL jeg klare!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen6. april 2002
Hei Hedda !
Det kan være mange grunner til at vekta svinger litt. Du må ikke miste mote av den grunn. Plutselig raser vekta nedover, står karnsje stille litt, kryper nedover, bitte litt opp igjen, så nedover osv. Dette er spennende ikke sant *S* Bare litt tortur for oss !...
Ønsker deg lykke til :-)
c.AuthorAlias _inemor_5. april 2002
Hei!
Jeg så såvidt halen din før du pila ut av chatrommet.... Synd. Hadde vært koselig å prate med deg! Kanskje muligheten byr seg senere... Ha en fin kveld, og lykke til med både sykkel og shake!

Inemor
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.