24. august 2002
😃114,7 kgha en fantastisk lørdag!!!!
lørdagen er bare 2 timer gammel. jeg ser på delvis stjerneklar himmel og en blodrød måne som varsler om fare. fare mot hva? kanskje at pusen min aldri kommer hjem igjen, kanskje bestevenninnen min ikke kommer vel frem til irland, kanskje dagen blir urolig???? venninnen min så også månen i natt, hun drømmer nok vonde drømmer - om jeg bare kunne gjort dem gode!!
i kveld skal vi på fest!! ved og gamle trestammer, nesten et st. hans bål. synd at båten min er i kragerø fremdeles, men så brenner vi den ihverfall ikke opp. gleder meg til å meditere i varmen fra bålet!! må varmen bli passe og veden vare leeenge. rødvin og litt enkel mat samt gode venner rundt bålet. kan ikke tenke meg en bedre måte å avslutte sommeren på!! :)
ikke det at vi skal kle oss nakene og ha ville orgier rundt bålet. kan alltids kle meg naken, men noen orgier av noen art blir det ikke. bare en orgie med rødvin og god mat!! kanskje et nattbad eller fler?? hvem vet hva kvelden bringer?? må månen varsle for noen andre i natt, og helt gi liv tilbake. gleder meg til bålfest!!
må denne natten være rolig, så jeg er uthvilt til når jeg våkner igjen denne lørdags formiddagen. håper pus venter ved ytterdøra og at månen tok feil i natt. tvi tvi
må dagene bli lange, i fargeprakt.
må håpene få næring, i fargeprakt.
må godene bli mange, i hjertene.
må fruktene få farge, i hjertene.
må månen gi styrke, i sjelene.
må havet få råde, i sjelene.
må sola gi varme, i kroppene.
må trærne få hvile, i kroppene.
må vi alle få en fantastisk høst.
HAPPY- klemmer fra hecatee
ps. pus kom hjem klokken 14.30 i dag. han var sulten og i god stand. noen må ha vært snille å ha matet ham, for pus har blitt feitere - fått skikkelig mage!! det er en gutt altså, helt bombesikkert at det IKKE er ei jente pus - om noen skulle ha slike teorier. :) :)
23. august 2002
😀114,7 kghar nok ikke tatt av noe denne uka....
PMS- kosthold er ikke å anbefale, og ikke har jeg fått svømt heller. styrke og noen gåturer har det jo blitt, men ikke det helt store for meg. ikke at jeg depper over det, føler jeg har god tid og ikke har behov for å stresse. :)
pusen min har enda ikke kommet hjem. han har vel funnet ei kjette med løpetid.... håper han har det fint og snart kommer hjemom en tur og sier hei( les: maser om mat, kun ferskt våtfor og når han er ferdig går han på bedet og hyler til noen skrur på springen for han. SÅ kommer han for å kose). ikke at jeg vil ha Natas annerledes, han er så hengiven og skjønn, til tross for hans sære vaner.... (er skyldig der!) :) :)
godt å se at iset har fått unnskyldning i dagboka si, og at vedkomne har skrevet unnskyldning i sin dagbok. synd at det hele skjedde, men om vedkomne holder løftet om ikke å bruke dette nettstedet igjen er jo ingenting bedre enn det. *lege iset''s sårede hjerte* :) :)
ha en god helg!!
klemmer fra hecatee
22. august 2002
❗114,7 kgmålløs.....
har hatt en flott dag i dag. gått tur og kost meg med mannen min.
siden mensen er her på siste rest i dag, blir det ikke svømming i dag heller. skal trene styrke i kveld.
Iset: takk for tipset om Nutrilett bar. har vært på butikken og kjøpt - NAM NAM!! satser på at det er bedre å spise nutrilett enn ingenting så lenge matlysten stort sett er borte.
pusen min har vært borte i over 1,5 døgn nå. SAVNER han!!!!
er lei meg på Isets vegne, OG lei meg på denne andres vegne - som jo må ha et kjedelig liv!! slik som jeg kjenner Iset så tror jeg du andre vil tjene på å ta kontakt med Iset, i ryddige former og rydde opp i det som plager deg. jeg tror ikke Iset vil slå hånden av deg, kanskje dere har mer til felles enn du aner og mulig dere ender opp som venner. Vær så snill å komuniser på en ryddig og ordentlig måte............
føler med Iset-vennen!! ikke lett å takle, men var jeg deg ville jeg overse personen og glemme hele greia om ikke denne tar ordentlig kontakt med deg - som en voksen-. all min medfølelse i dag går til deg Iset!!
klemmer fra Hecatee
21. august 2002
😉114,7 kgalt i alt en god dag!
har ikke svømt, da jeg fremdeles har mensen. har gått tur med mannen i stedet, og det var kjempekoselig og ikkeminst romantisk. har heller ikke vært på jobb i dag, hentet ny dose med Naproxen på resept i dag og de hjalp ikke mye. ble bedre utpå dagen!!
litt tidlig å ta "slankefri", men i morgen er det på med styrketrening. har funnet frem vektene og laget treningsplan og treningsdagbok - FIT FOR FIGHT!! nå skal fettet av min kropp, jeg er DRIT lei av det!! faktisk så skjemmes jeg over at jeg har veid mer, men nå er jeg på rett vei og LOVER at så feit skal jeg aldri bli igjen. kommer ikke til å gjøre samme feilen 2 ganger.
har også bestemt meg for å prøve pulver diett, til Nassenøfs fortvilelse helt sikkert. ikke for å sultefore meg selv, men fordi min matlyst de siste 7/8 ukene har vært på minimum. ikke ser det ut til at matlysten har lyst til å komme tilbake heller.... merker at jeg blir mett av mindre enn før, og er redd kroppen min er på god vei mot sparebluss. derfor har jeg nå kjøpt nutrilett. motstridende? neida. hittil har jeg enten hoppet over måltider eller drukket vann i stedet for næring, fordi jeg ikke har lyst på mat. så i stedet for å droppe et måltid eller å drikke meg mett på vann vil jeg heller ta et "måltid" nutrilett - dette spurte jeg fastlegen min om da jeg traff han på butikken i dag og han sa at det var en holdning han likte, altså grønt lys fra legen!! hovedgrunnen til at jeg reagerer er fordi jeg spiser så lite når jeg spiser "vanlig", og etter denne matlyst tørken har det blitt enda mindre..... skjønner ingenting, men det blir vel bedre igjen.
for håpe at mer trening og mer mat setter fart på vektrudksjonen!! *håpe håpe*
klem hecatee
20. august 2002
☹️114,7 kgendelig tilbake....
TUSEN TAKK for alle hilsener, skal ta en runde å legge inn noen koselige ord tilbake!! TAKK!!
mensen kom gradvis på lørdag og søndag, og med den det værste angrepet jeg har hatt av PMS noen gang. det var ikke noe særlig værken for meg eller mannen, spesielt i går da jeg var nesten utelukkende rasende.... er friskmeldt nå!! heldigvis har vi ansvar for å passe vannskaden i huset til svigermor, som er på ferie, så jeg har vært helt alene med mitt humør disse dagene. fikk ihvertfall heklet noen julegaver. har ikke vært på jobb hverken i går eller i dag, torte faktisk ikke.... men nå er jeg meg igjen!!
jobbintervjuet ble heldigvis utsatt, til "senere i uken" pga sykt barn. flaks for meg!! skal holde dere underrettet- LOVER!!
har sett over de få måla jeg fikk tatt med målbåndet før jeg reiv det i biter.... tilsammen søndag og mandagsmorgen fikk jeg alle måla, glemte å ta dem med så jeg legger de inn i morgen. - ned 8,5 cm!! JIIPPIII for meg!! :):)
starter min slankeuke i dag, da jeg må bekjenne at det har blitt både sjokolade og cola i går og i dag. har kjøpt et nytt målbånd, ikke at jeg absolutt måtte ha et til, men fordi jeg foretrekker å ha det reserve jeg har liggende ved symaskinen.
ØNSKER oss ALLE en SLANKENDE og GOD UKE!! :) :)
tusenvis av slankeklemmer til alle fra hecatee
18. august 2002
🐷114,7 kgnøff nøff!!
har ikke tatt måla enda, men oppdaterer denne dagen senere i dag med måla av meg. tvi tvi
i går fråtsett jeg ikke så mye. kun et stykke bløtekake, og litt potetskruer. det gikk og ned en del cola i varmen. ikke så værst synes jeg selv. fikk ikke svømt i går.... skal få tid til å svømme i dag.
vekta viste mindre i dag, men det er fordi jeg endelig har kommet meg ordentlig på do. skal spare dere for detaljer. :) :)
i morgen skal jeg til jobbintervju, og det gleder jeg meg til. jobb bytte hadde ikke gjot noe. synd å miste all den fysiske aktiviteten om jeg får ny jobb, men så for jeg bare planlegge mer trening på fritiden. :) :)
klem hecatee
17. august 2002
❤️116,3 kgHAPPY lørdag!!!!
har veid meg i dag!! er SÅÅÅÅÅ utrolig fornøyd!!!! gleder meg til å ta måla i morgen!!!!
vi skal i selskap til mannens niese i dag, hun fyller 3 år i morgen. kommer til å ta et kakestykke eller 2.... det kommer til å bli kjempe koselig, og vi kan feire 3 år som favoritt onkel og tante!! HURRA!!!! HURRA!!!! :) :)
merker at alt slitet på jobb og all svømmingen på ettermiddagene har gitt resultater. ikke minst ved at jeg har fått masse energi, som ei kokende gryte med vann - det BOBLER over hele dagen!! vanligvis ville jeg sittet mye stille og stønnet så fort katten mjauet ved døra. nå vaker jeg rundt og får gjort mer enn vanlig, kjeder meg mye da det ikke er så mye å finne på. og så fort katten går til døra spretter jeg opp uten å stønne eller se på det som et ork. energi overskuddet har jeg tenkt å bruke til sykkelturer utover i ukedagene, så får jeg brukt mer energi så lenge jeg har det og ikke minst så slipper jeg å kjede meg, samtidig som jeg trimmer litt på hobby nivå. DEILIG!! VERDEN ER HERLIG OG JEG SPRUDLER!!
har ikke noe søtsug, så jeg tror faktisk at fridagen min med unntak av et par kakestykker blir sunn.... ingenting hadde jo vært bedre. er så fornøyd om dagen. klæra vokser, har blitt sterkere, bedre kondis og I FEEL GOOD!! :) :) :) :)
ØNSKER DERE ALLE EN GOD OG SLANKENDE LØRDAG!! må helgen innbringe masse trivsel og overskudd!!
tonnevis av motivasjon og slankevibber fra hecatee
16. august 2002
❤️120,0 kgendelig helg!! :)
avspasering er deilig dere!! bare halv dag i dag!! JIIIIPIII!! ellers er varmen like kokende og svetten renner t o m her inne i skyggen med bordvifta på max.... må HØSTEN snart komme!!
skal ut og svømme snart, mens det ikke er så mange mennesker som opptar badeplassene. blir helt salig av å tenke på svømming, det er så forfriskende og HERLIG DEILIG!! har laget treningsplan og kjøpt inn et lite hefte til å skrive treningsdagbok, så er det lett å følge fremgangen og oppmuntrende lesing på en tung dag. ANBEFALES!! :)
har fått varmeutslett under hengepuppene. hatt det i noen dager nå, men har smørt med aloevera og nå har det blitt så fint atte. om bare de ikke var så ømme.... nå burde mensen komme hvert øyeblikk. mensen er hjertelig velkommen, så kan vi vente på EL - som vi skal benytte oss av!!
Dahlia: måtte lære opp mannen min i massage jeg! har hatt noen kurs i aromaterapi og idrettsmassage. vi hadde vært sammen i ca 2 mnd'er da mannen kom på besøk til meg, mens jeg masserte pappa - som har hatt skiveutglidning i 30 år-. mannen min fikk også noen massager, men han begynte å forlange det daglig... da ba jeg han massere meg, men det var så tragisk at jeg tok ham i lære. du kan tro pappa og brødrene mine var fornøyde med den løsningen!!!! så i snart 4 år har vi hatt en avtale: gir en massage til den andre, mot en i retur!! fungerer helt fint!! og vi er begge SUPER FORNØYDE!! skal ikke legge ut detaljer om hvor deilig det er å massert, bare sier: ER ABSOLUTT tilfredstilt på det området!! :):):):)
ønsker alle sammen en slankende og forfriskende helg!! :):):):)
klemmer i tonnevis fra hecatee
15. august 2002
❤️120,0 kgjeg er SÅ heldig!!
i går kveld fikk jeg massage av mannen min, det er så vanvittig deilig!! blir så avslappet, glad og ikke minst så er kroppen helt fri for stølhet og amdre plager. SUPER mann jeg har!!
nå skal jeg snart ut å svømme. vasset i sjøen i lunchen i dag, og vannet er super duper mega deilig!! orker ikke bade i sjøen, holder meg til ferskvann.
har drukket over 2 liter vann i dag, nærmer meg 3. og det er så deilig og forfriskende. tror jeg svetter ut det meste, for først nå må jeg på do for første gang siden i morres. OK, litt mye detaljer.... VANN ER DEILIG!!!!!!!!!! :-) :-)
mange slankende klemmer fra hecatee
14. august 2002
❤️120,0 kgLIVET ER HERLIG!!!!
har det strålende i dag!! humøret er på topp og motivasjonen bare stiger!! DETTE SKAL jeg KLARE!! synes jeg gjør det bra, og jeg føler meg flott!! SUPER flott!! er så sliten og støl etter mye tung løfting mellom 4 etager og 2 hus på jobb i dag. DEILIG å kjenne at jeg har gjort en god jobb!! oppdaget i dag at jeg har blitt sterker og fått bedre kondis, ved at jeg løfter ting jeg ikke klarte for en uke siden og jeg klarer å gå fortere og lenger en for en uke siden.ÆRE VÆRE svømmingen for fremgangen. tror jeg vil svømme ute så lenge jeg kan, før jeg tar sats og kjøper sesongkort i svømmehallen. billigere, sunnere og friskere. har det så bra og jeg bare smiler, og stadig bobler av glede. hiiiiiiaaaaa! heia oss slankere, dette går riktig vei: ned med vekta og opp med psyken og selvfølelsen!!
i dag har jeg gått med en av mine "vanlige" t-skjorter på jobb. størrelse XXL. det var deilig å kjenne at den er FOR STOR for meg, og jeg sa t o m nei da vi ble gitt napoleonskake - det beste i verden - som takk for 2 SVÆRE og TUNGE pianoer vi bar ned 1 etg i ett hus og opp 4 teg i et annet for noen dager siden. alle kikket på meg, og da jeg sa at jeg er på slankeren fikk jeg kun positiv respons: "du er jo så fin NÅ!" "kan se at du har gått ned!" og "jeg går på byen med deg any time!" har svevd på skyer i hele dag!! riktignok er jeg eneste jenta, men de er så vant til meg at jeg regnes for å være en av gutta. :-)
Ellers har jeg prøvd vekta til svigermor i dag. det var langt på dag med mat og vann i magen. den viste 6 kg mer enn svigerinna mi sin like vekt for noen uker siden. så jeg venter til lørdag eller søndag, når jeg får veid meg på morran, etter toalettbesøk og før mat - GLEDER MEG!! om så vekta må settes opp, så er det og greit - for jeg bruker bare en ca vekt. NÅ SKAL KG AV MEG!! om det skiller noen kilo opp eller ned, så spiller det ingen rolle akkurat nå. jeg ønsker å gå ned til ca 70 kg, men ikke for fort og ikke på bekostning av helsa. tiden og tålmodigheten blir noen gode venner å ha i tiden fremover, og vi skal bli SUPER gode venner. :):):):):):):)
ønsker dere alle en godt synlig og motiverende fremgang!! må vi alle nå våre mål!!
klem fra hecatee
13. august 2002
😄120,0 kgHar syndet i dag....
Etter jobb i dag hadde jeg sinnsykt lyst på is, så jeg kjørte på butikken og handlet. Kom ned på jobben til mannen min og han sier ingenting, mens jeg spiser en kroneis. Plutselig går det opp for meg at den 1,5 l cola'n kjøpte jeg nettopp på butikken.... tenker meg om, og tar en slurk enda jeg ikke hadde lyst på. Det smakte forferdelig, helt gyselig!! Så jeg går i bilen og henter vannflaska jeg allere4de har tømt 2 ganger i dag, VANN smakte FORTREFFELIG!! NYDELIG friskt vann!!
Dette bekrefter for meg at det ligger mye av mitt verktproblem i psyken. Jeg har lenge ønsket og komme tilbake til mitt ultra sunne meg. Med mye trening, null snop og en sprek og slank kropp - et SUNT LIV!! Har tenkt så mye på det at nå smaker plutselig cola vondt og jeg starter frivillig på min 3 2L med vann.... EN STOR SEIER for meg dette. Jeg er sjeleglad, selv om jeg faktisk syndet.
Har nettopp spist middag, og må dessverre fremdeles tvinge i meg mat. Skulle gjerne hatt bare litt matlyst, bare pittelitt. Sluttet i dag å ta Chrom tilskuddet, så ser jeg om det gir utslag. Håper det!
Dagens andre seier: tok på meg mannens t-skjort i herrestrørrelsen XL i dag, for morroskyld og forventet ikke at den ville passe. DEN PASSET!! Merker hele tiden at klæra vokser, og det er SUPER DEILIG!! HEIA MEG!!
masse positve vibber fra Hecatee
------------------ klokken ca 22 ---------------------------
Om noen er intresserte har jeg lagt ut "min historie" i dag. kanskje jeg sletter den, vet ikke om eller hvor lenge jeg vil ha den ute på nettet...
12. august 2002
❤️120,0 kgOh HAPPY day!!!!
Har ikke fått veid meg i dag heller, men til torsdag drar svigermor bort og vi får nøkkel - hun har hatt vannlekasje i dag så vi må sjekke at funktigheten forsvinner. Så ny veiedag er torsdag. Gleder meg faktisk.
I dag har jeg ikke gjort noenting. Da jeg svømte i går skled jeg på en stein og skadet foten litt. noen sår og ei blodblemme, det værste er at foten er hoven, så jeg har ikke vært på jobb i dag. Synes ikke synd på meg selv, det går over og i morgen blir det nok jobbing. Siden jeg har en fysisk krevende jobb gleder jeg meg til å jobbe, får trimme hele dagen OG får betalt for det!!
Humøret er på topp og jeg gleder meg til neste søndag - måledag!! Dette går veien!!
11. august 2002
🐷120,0 kgDette er flaut!!
Har brukt målbånd i dag, for første gang på godt over 1 år. På det året har jeg gått opp 2 klesstørrelser, til 3XL i BB. Sjokket var stort da jeg oppdaget at målbåndet bare såvidt strakk til, og sorgen stor da jeg måtte innrømme at jeg allerede har gått ned nesten en størrelse i klær... FY så enorm jeg har vært!!!! I dag skjemmes jeg, og går i de største klæra jeg eier - 3XL for å skjule kroppen.
Som lovet, her er måla:
bysten: 137
livet: 118 cm
hofta: 149
rompa: 135
høyre overarm: 46
venstre overarmm: 46
høyre lår: 82,5
venstre lår: 83
Total cm: 796,5
I dag har jeg grått, mange fortvilelsens tårer. Jeg badet alene i regnet ute i ferskvann. I vannet føler jeg meg ikke så diger, men jeg kommer nok til å hate mitt eget speilbilde en del måneder til. Heldigvis var ikke svigermor hjemme, så jeg får ikke veid meg før i morgen.
Akkurat nå driver jeg å lager treningsplan med forsiktige økninger. Ringte min gamle sensei, som veldig gjerne ønsker meg tilbake. Sensei har lenge mast, men jeg har vært i for dårlig form. Mitt hovedmål med slankingen er å kunne bli gravid, og et delmål er å begynne med kampsport trening igjen over nyttår.
Dette SKAL jeg klare! Jeg har fått nok av min enorme feite og uformelige kropp!!!!!
en litt deppa men utrolig inspirert hecatee
10. august 2002
😊120,0 kgformen er på topp!!!!
TAKK for alle kommentarerne jeg har fått!!!! har sett i deres dagbøker, men ikke hatt tid til å skrive enda.
i dag har jeg badet ute i 2,5 time, og storkost meg. er ikke støl enda... har tenkt å svømme litt hver dag frem til det blir for kaldt, og da heller kjøpe sesong kort i svømmehallen. merker at kroppen venner seg fort til fysisk aktivitet, og det er deilig. før pleide jeg å trene min 2 timer hver eneste dag, og de siste årene - t.o.m etter at vekta passerte 100 kg - jobbet jeg i komunen som parkarbeider på sommerstid i 3 år og 2 sommere som kirkegårdsarbeider. har et falsk lite håp om at deler av vekta er muskler.... as if!!!!
humøret er på topp om dagen, og jeg ståler som en sol! faktisk er jeg stolt av meg selv som tør å ut og bade blandt andre, og flere kjenner jeg jo. i dag komenterte ei dame på badeplassen vekten min, og svarte helt rolig at hun burde heller bekymre seg for de 6 barna hun hadde med seg som hoppet på den steinete delen av grunna. - hun fnyste, og jeg løp til da en gutt hylte og blødde fra hodet. F''s kvinnfolk! ellers hadde jeg det helt toppers!
i morgen har jeg måledag, og skal legge ut målene mine. gruer meg til det, men det blir gøy å se fremgangen etterhvert - håper jeg! om svigermor er hjemme avlegger jeg henne et kort besøk og låner doen hennes, så jeg får veid meg.
mange klager over svigermor, hørt mange skrekkhistorier. min svigermor er ingen lett dame, men faktisk har hun lært å respektere og sette pris på meg etterhvert. hun kan ringe og prate, bare fordi hun kjeder seg og jeg er hjertelig velkommen på besøk, selv uten mannen min og uten at hun sier et vondt ord. satser på at hennes endring bare var en begynnelse på positive forandringer. OK, så var det jo poitivt at vi giftet oss i mai, men føler ikke noe annerledes av den grunn. minus ved bryllupet var en vanvittig kjedelig vielse, og en prest som talte i en halv evighet. resten av den dagen var bare deilig,. morgenen etter.... knakk vi hotellsenga.... :-)
ha en god og slankende helg allesammen!!!! :-)
Spennende å se utviklingen fremover!
Begynte å slanke meg tidligere i uka, og satser for fullt! Eier ikke matlyst i denne varmen, og er for at jeg spiser for lite. Håper det blir bedre utover høsten.
Gleder meg til å se utviklingen fremover! Tror det blir en STOR motivasjonsfaktor å bruke disse sidene, for jeg har lett for å trøstespise. Får sånne stygge tanker om at jeg er så feit alikevel at om jeg spiser en sjokolade til ikke kan bety noe fra eller til - slike tanker vil jeg til livs!!!!! Vil gjøre mitt beste for å henrette alle slike tanker, for alltid!
Håper jeg kan være med å motivere flere andre her inne også, og da særlig Iset som tipset meg om sidene. :-)
Ellers vet jeg ikke nøyaktig hvor mye jeg veier. Vi har ikke badevekt og har heller ikke tenkt til å kjøpe en. Jeg bruker målbånd og trives med det, men vil veie meg hos svigermor en gang i uken for å se fremgang event tilbakegang.
Så bra at pusen din kom hjem!
Håper du har hatt ei fin helg, og at dette blir ei uke med svømming, sunn mat og masse positiv energi :)
Klem fra Aggi
Godt å høre at pus er kommet hjem, det er lite gøy når dyra blir borte.. man blir liksom ikke noe bekymret i det hele tatt!!
Ønsker deg en glimrende uke og psender en klemz fra Dahlia
Så flott et dikt..
Og så bra at pus kom hjem..
BOGGI
for et nyydelig dikt:) ja du er ei wicca-jente, jeg synes det er såå spennende, kan ikke nok om det men har alltid trodd på det og har nettopp kjøpt en bok om magiske urter og "heksekunst" som jeg leser på sengen:) den er kjempespennende. du må fortelle meg masse når du kommer til stavanger:)
idag blir det snopespising for Roberto har bursdag og jeg skal bake ostekake:) men jeg kan jo begrense meglitt da...eller hehe.
ha en strålende lørdag vennen, kos degmasse:)
klemmer fra Iset
Og kos deg på fest!!!
Klem fra Cecilie
Takk for fint dikt. Håper du har hatt det fint i natt. Og at månen har vært snill.