← Alle dagbøker
diarist.Alias

Happy

59 år166 cm11 innlegg 2001 0 følgere

Start84,4 kg
Sist81,2 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå29,5
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. august 200118. september 2001
81,2 kg

For godt til å være sant?!

Så var 1-tallet der, og ikke bare såvidt! Jeg måtte vente en time og så gå på vekta igjen, trodde ikke det jeg så. Gjett om dette var motivasjon!!! Det beste av alt: det er lenge til det er helg igjen :-)

Gårdagens meny:

Frokost - 1 brødskive m/magerost
Lunsj - 1 gulrot (hadde glemt matpakken hjemme)
Middag - 2 poteter, kald sei (deilig), agurksalat og bittelitt rømme...
Kvelds - 1 brødskive m/hvitost og en dæsj hjemmelaget bringebærsyltetøy.
I tillegg mye kaffe og vann :-)

Trim: Vasket ned campingvogna.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli18. september 2001
Hei Happy!

Ikke dra fra meg da! Skulle ønske jeg også kunne rykke litt nedover...det er i alle fall ikke lenge før vi ser 7-tallet på vekta!

Ønsker deg en like bra dag i morgen!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Minelli18. september 2001
Hei Happy!

Ikke dra fra meg da! Skulle ønske jeg også kunne rykke litt nedover...det er i alle fall ikke lenge før vi ser 7-tallet på vekta!

Ønsker deg en like bra dag i morgen!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH18. september 2001
Gratulerer så masse! Kjempe bra! Der kom jo 1 tallet der! Morro!

Kos at du blir med i - 5 konkurransen! Stå på masse nå!

Klem RH
82,0 kg

Omvendt psykologi??

For et trivelig tall å starte uka med!!! Nå ser jeg snart 1 tallet håper jeg :-)

Egentlig er det ganske utrolig for jeg har IKKE vært flink i helga. Pizza på fredag - 3 biter Grandiosa og øl, pølse og chips på lørdag. Kanskje det er fjellturen på onsdag som endelig slo inn? Nå gjelder det bare å ikke tro at det er på denne måten man driver en slankekur - da kan det fort gå andre veien.

Ha ei fin slankeuke alle sammen :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH17. september 2001
Hei Happy!

Gratulerer så masse med kjempe bra vektnedgang! Utrolig bra! Stå på nå så ser du 1 tallet!

Ha en kjempe fin slankeuke!

Klem RH
82,8 kg

Stillstand

Nåvel, trodde faktisk at vekta skulle vise litt mindre i dag. Var på jakt i går og gikk 8 timer i fjellet, og hadde håpet at det skulle gi momentant utslag, men dengang ei.

Hovedsaken er å ikke miste fokus på det jeg holder på med. Jeg har en egen evne til å tenke "Ja, ja, dett var dett" også sklir jeg ut til gamle vaner igjen. Vi får se hvordan det går i helgen.
82,8 kg

Tralalala...

Se det var bedre :-) Nå er jeg snart tilbake der jeg var etter tre dager med ren Cam. Og hva sier dette meg? Joda - de tre dagene var rent væsketap, som helt sikkert hadde vært OK hvis jeg bare skulle ned bittelitt. Men nå har jeg brukt nesten to uker på 2 kg og det er tap av fett og ikke vann!!

Hva har jeg så gjort - joda jeg har "lagt bort" Cam. for en stund. Bruker det til frokost når jeg ikke er sulten. Jeg hater nemlig å spise frokost noe som resulterer i at jeg er kanonsulten til lunsj :-) Så jeg har "gått over" til lett mat.

Menyen for i går:

Frokost: 1 brødskive m/magerost (det var godt å tygge igjen..)
Lunsj: Travel dag, så jeg fikk ikke tid til lunsj (skam deg, Happy!!)
Middag: Grete Roedes potetomelett m/lunsj brødskiva ved siden av. Omeletten var IKKE god, men jeg ble nå mett.
Kvelds: 1 banan
Trim: Sykkeltur for å gjøre min borgerplikt :-)

Ha en forrykende slankedag alle sammen! Dette klarer vi - til julebordet kan vi endelig føle oss vel i nykjolen!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH11. september 2001
Hei!

Tror du gjør smart i og legge den kuren på hylla! Vekten blir jo langvarig hvis du heller bruker litt tid på og kjempe deg nedover på en vanlig måte!

Gratulerer så masse med vekttapet, stå på og gjør som du gjør nå så raser du nedover. Kanskje ikke så raskt som med ren kur, men en ting er sikkert som sagt man holder vekten bedre!

Stå på klemmer fra RH
83,6 kg

Hmm...

Vel, vel - 200 gr. ned er bedre enn 200 gr. opp. Var egentlig litt redd for å gå på vekta i dag, for jeg følte på meg at jeg hadde gått opp.

Synes allikevel at det går såå tregt. Har vært flink synes jeg og forsynt meg lite og magert. Regner med at kroppen er litt "på tuppa" når man inn Cambridge i noen dager også fast føde andre dager. Føler det i hvertfall som at kroppen suger til seg kaloriene da.

Uansett så må jeg mikse litt. Vil ikke at ungene skal se at mamma bare spiser suppe - så jeg prøver å få i meg Cam. til lunsjen på jobb og til frokost. Nå er det jo middagen som er mitt store problem, fungerer av og til som søppelkasse for det ungene ikke har spist. Heldigvis har jeg en snill mann som forstår når jeg ber ham om å ta av bordet mens jeg rømmer :-)

Håper dere alle har hatt ei fin helg og lykke til med denne uka. Det er utrolig hvor inspirert man blir av å skrive her! Nå føler jeg meg "fit for fight" igjen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli10. september 2001
Hei Happy!

Ren kur er helt pyton, men med ordentlig mat vekselvis, så er det sikkert bedre, selv om du sikkert hadde gått ned mer med ren kur. Det er bare det at raskt ned gjerne betyr raskt opp, og det ønsker vi jo ikke! Det beste er å gjøre det på naturmåten...lære seg sunne kostvaner!

Stå på, Happy! Nå tar du meg jo snart igjen!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH10. september 2001
Tror det er smart av deg at du kombinerer dette med kur og mat. Selv har jeg gått på ren kur selv og kan si at jeg gikk opp masse etter denne kuren. Så en kombinasjon er nok mye bedre!

Håper du får en super dag og super slankeuke!

Klem RH
83,8 kg

Ups and downs :-)

Frem og tilbake, frem og tilbake:-) Vel, vel 600 gram, jeg skal ikke gråte av den grunn. Mensen har jeg fått, og salt mat har jeg spist. Det hadde vel vært rart om ikke det vistes på vekta.

Forøvrig gikk det rimelig bra på reisen. Alt ble selvfølgelig servert som tallerkenretter, så jeg fikk ikke forsyne meg selv med det jeg ønsket. Men jeg lot det ligge mat igjen på tallerkenen!! Slå den dere :-) Til og med desserten pirket jeg i, bare for syns skyld, og sa at "nei, jeg er egentlig mett, jeg" mens hodet (merk det, ikke magen) skrek etter å hive innpå :-)

Over helgen er de grammene borte + litt til :-)

God slankehelg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mumfi9. september 2001
Hei Happy. Jeg synest du har vært flink jeg. Ikke minst å la desserten ligge igjen. Det ville vært noe av det verste for meg !! Håper du har hatt en fin helg. Hilsen fra Mumfi
c.AuthorAlias Tavannda7. september 2001
Det er jo kjempeflott!!! Håper du får en fin slankende helg så kan vi se fram til neste ukes resultater. Jeg skal slanke meg med vanlig mat nå iallefall en uke også får jeg se, kanskje jeg tar en 2-3 ukes Cambridge kur dersom motivasjonen er der.
83,2 kg

Stor utfordring i dag!

Nye 0.8 kg har forsvunnet - hurra! Nå gjelder det bare å være standhaftig i dag og i morgen. Hotellmat er vel ikke det mest slankende, men jeg skal alltids finne noe med lite kalorier!

Nå er jeg nesten tilbake der jeg var før helgen, men siden det er offisiell veiedag i dag er det jo dagens totale nedgang som er reell. Gratulerer Happy :-)

Nå blir det spennende å se hva vekta viser på fredag for da kommer jo neste utfordring - HELGEN!!! Men vi skal heldigvis ingen steder, så da kan jeg sitte hjemme å kose meg med gulerøtter og annen lett mat.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH5. september 2001
Gratulerer såååå masse Happy! Kjempe flink har du vært!

Hotelltur tenger ikke være det værste, bare tenke deg litt om så skal du se det går bra!

Ha en super dag!

Klem RH
84,0 kg

På rett vei igjen!

Yes! Nå er jeg på rett vei igjen. Var så utrolig spent før jeg gikk på vekta, men det betalte seg heldigvis. Treningen jeg hadde planlagt i går ble det dessverre ingenting av. Var på et møte til kl 21.00 og var så sliten at jeg lå rett ut på sofaen resten av kvelden...(fy skam deg!) Men jeg ryddet, støvsuget og vasket alle gulvene før jeg dro, så det ble kanskje litt trim av det da. I så fall kjefttrim (!) for disse mannfolka mine (mann+2 barn) eier ikke ordenssans :-)

Nå kommer det en stor utfordring i morgen - da skal jeg ut å reise. For det første liker jeg ikke å fly, også er det jo så godt å sette seg til dekket bord.... Jeg får fokusere på målet mitt i stedet for maten :-)

Jeg rekker en veiing i morgen før jeg drar (offisiell veiedag), så blir ikke neste veiing før fredags morgen. Det kommer til å bli ulidelig spennende, men akk så deilig hvis det er positive resultater.

Dere får tenke på meg, jenter, og gi meg masse ikke-fall-for-fristelsen-vibber.

Gode slankedager til dere alle :-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH4. september 2001
Hei Happy!

Her kommer det noen ikke-fall-for fristelsen-vibber~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Husarbeid er masse fin gratis trim! Så det er vel kanskje den eneste fordelen du hadde ved at ingen hjalp deg :-)

Ha en kjempe fin dag i dag!

Klem RH
c.AuthorAlias Minelli4. september 2001
Hei Happy!

Håper du er sannsigerske! Hadde vært utrolig deilig å se både 2-tall og 1-tallet på vekta! I disse dager virker 79 så uendelig langt unna!

Så flott at vekta gikk ned da! Da er det bare å fortsette å være flink, vet du, tur eller ikke tur! Det er lov å spise god mat, men man trenger jo faktisk ikke å smake på alt! Eller, kanskje du skal satse på å være litt ekstra flink i dag!

Klem fra Minelli

PS! Husarbeid ER faktisk trim!
c.AuthorAlias Sola4. september 2001
Hei happy!
Grattis med vektnedgang, kjempebra.
Ut å reise er ganske store utfordringer, men dette greier du.
Enn hvis du knasker noen gullerøtter eller frukt og drikke mye vann før du skal spise middag? For da er du ikke så sulten. Kunn et tips.
Jeg ønsker deg lykke til med reisen din og jeg skal sende gode tanker om at du ikke skal falle for fristelsen for alt det usunne!!!

En liten hilsen fra Sola
84,8 kg

Nedtur....

Hei alle sammen!

Takk for innlegg i dagboka - det er kjekt å vite at vi er flere!

Helga ble som jeg hadde ventet - god mat og drikke! Kanskje derfor det gikk som det gikk, da? Det virket som jeg hadde tapt på forhånd, for da jeg først forsynte meg med litt dressing på salaten så var det plutselig OK med litt til, og majones på brødskiva, litt ekstra urtesmør på den bakte poteten, etc. Mot alle odds hadde jeg faktisk krympet noen cm i overarm og midje, mens resten var som tidligere.

Nå er jeg bare irritert på meg selv, og samtidig mer innbitt på at dette SKAL jeg klare! Neste utfordring kommer allerede på onsdag. Skal ut å reise i fbm jobben og det er et fellesarrangement med frokost, lunsj, middag og sen middag. Jeg er spent på hvordan det skal gå, og håper bare på at det er mye sunn mat å få på hotellet og at dressingen står langt unna :-)

I dag skal jeg ut å gå en lang tur, samt at jeg hiver innpå med MASSE væske. Så får vi se om ikke disse kiloene forsvinner igjen. Det var forresten et klokt menneske som sa en gang at man skal kun veie seg en gang i uken - det var nok av slik årsaker. Vekta går jo som kjent opp og ned, så for å trøste meg selv har jeg bestemt at den vekta og centimeterne som er nå på onsdag (da er det en uke siden første veiedag)skal være den som teller. Så får jeg heller ta de kiloene som var i slutten av forrige uke som et tegn på at det er mulig!


OPPDATERING:
Litt mere mot i meg nå :-) Har sprunget på toalettet i hele dag, godt tegn på at vannet forlater kroppen igjen. Det må jo ha vært et sjokk for kroppen etter tre dager med minimalt inntak til øl, vin, grillmat med dertil deilige salater! Springer opp og ned trappene på jobb og lar heisen hvile.

Er utrolig spent på morgendagen - selv om offisiell veiedag er onsdag, må jeg jo sjekke vekta hver dag:-) Håper at jeg kan være på 84 blank om ikke annet. Vi får se, det er jo et ordtak som heter Easy Come, Easy Go....(og vice versa???)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli3. september 2001
Hei Happy!

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Det setter jeg pris på...og det er hyggelig om jeg også kan være til hjelp! Jeg vet hvor hardt det er å gå ned i vekt, og har prøvd utallige måter å gjøre det på. Men denne gangen skal jeg bare lykkes en gang for alle!

Et lite tips, som jeg bruker selv. Det er lov å veie seg hver dag, selv om man har fastsatt én offisiell veiedag i uka, men man må love seg at vekta ikke skal styre humøret de andre dagene. Den skal bare vise om man er på rett vei, eller om man må skjerpe seg litt. Det prøver jeg å etterfølge sterkt de dagene vekta går litt opp eller står lenge stille.

Det ER bare å stålsette seg mot fristelser og bestemme seg på forhånd hva som er lov og ikke. LITT dressing går nemlig an, men å deretter fylle på med majones og andre fete saker er totalt unødvendig. Spør deg selv neste gang: Vil jeg spise litt og bli slank, eller vil jeg tylle i meg og fortsatt være feit? Det hjalp meg til å kutte ut godis og "nei-mat" i alle fall!

Lykke til, Happy!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Tavannda3. september 2001
Du klarer dette vet du! Går du på kombinert Cambridge og mat eller? det kan være veldig vanskelig, iallefall i begynnelsen, da er det nesten letter bare å gå på ren Cam. Lykke til i morgen da!!
82,8 kg

Dag 3

1,6 kilo på 3 dager - det må jeg si meg godt fornøyd med! Vet at masse av dette er vann, men alikevel! Har faktisk ikke vært så særlig sulten heller. Når matlysten (og tyggelysten) sniker seg innpå sier jeg til meg selv at dette er bare for 3 uker. Da skal jeg begynne å kombinere med supper og GR middager.

Ellers så koser jeg meg med en banan om kvelden - etter at jeg har vært ute å gått tur. Det går også med MYE vann, og det er bra. Vannet på jobb er ikke noe godt, så jeg var og kjøpte JADA-saft slik at jeg får i meg godt med væske på dagtid også.

I helgen skal vi på fisketur - har fått barnevakt og skal dra sammen med et annet par. Fersk ørret grillet på bål er jo SÅ godt!!! Også tar man jo med seg noe godt å drikke også, og det er jo ikke det mest kalorifattige man tar innpå. Vel, det er bare å være standhaftig - det går jo faktisk an å forsyne seg bare en gang!

God Helg alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mumfi2. september 2001
Hei Happy. Håper du har en fin helg. 1,6 kilo er jo kjempemessig. hilsen fra Mumfi
c.AuthorAlias Sola31. august 2001
Hei!

Det må jeg si, 1,6kg på 3 dager???? Helt utrolig. Du har vært kjempeflink.

Ville bare ønske deg velkommen i "gjengen". Det er ikke så lenge siden jeg reg.meg her jeg heller, men har allerede fått noen tips og en del motivasjon fra de andre.
Titter innom deg en annen gang jeg og ser hvordan det går med deg.

God helg til deg også.

En liten hilsen fra Sola
84,4 kg

Jeg er godt i gang!

Hei!
Jeg er endelig i gang (igjen...), men denne SKAL jeg klare det. Har vært jo-jo slanker i flere år, prøvd alt fra Grete Roede til Nutrilett med vekslende hell. Etter at jeg fikk min yngste for 7 år siden har det derimot bare gått en vei - opp. Nå har jeg startet på Cambridge, selv om jeg er imot pulverkurer! Men jeg må komme meg i gang, og se resultater fort slik at jeg får en "gulrot" for å fortsette. Delmålet er 10 kg til bursdagen min i november, og deretter 4 kg til til jul, og de neste 4 til morsdagen i februar. Vet av erfaring at de siste kiloene går tregest :-)

De siste slankekurene mine har jeg tatt alene - nå tenkte jeg at skal jeg klare dette er jeg nødt til å ha litt støtte. Ikke engang mannen min vet hvor mye jeg veier, jeg sniker meg på vekta om morgenen og er snar til å hoppe av hvis han entrer badet :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.