← Alle dagbøker
Happy
59 år166 cm11 innlegg
2001
0 følgere
Start84,4 kg
Sist81,2 kg
Endring−3,2 kg
BMI nå29,5
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 18. september 2001
81,2 kgFor godt til å være sant?!
Så var 1-tallet der, og ikke bare såvidt! Jeg måtte vente en time og så gå på vekta igjen, trodde ikke det jeg så. Gjett om dette var motivasjon!!! Det beste av alt: det er lenge til det er helg igjen :-)
Gårdagens meny:
Frokost - 1 brødskive m/magerost
Lunsj - 1 gulrot (hadde glemt matpakken hjemme)
Middag - 2 poteter, kald sei (deilig), agurksalat og bittelitt rømme...
Kvelds - 1 brødskive m/hvitost og en dæsj hjemmelaget bringebærsyltetøy.
I tillegg mye kaffe og vann :-)
Trim: Vasket ned campingvogna.
17. september 2001
82,0 kgOmvendt psykologi??
For et trivelig tall å starte uka med!!! Nå ser jeg snart 1 tallet håper jeg :-)
Egentlig er det ganske utrolig for jeg har IKKE vært flink i helga. Pizza på fredag - 3 biter Grandiosa og øl, pølse og chips på lørdag. Kanskje det er fjellturen på onsdag som endelig slo inn? Nå gjelder det bare å ikke tro at det er på denne måten man driver en slankekur - da kan det fort gå andre veien.
Ha ei fin slankeuke alle sammen :-)
13. september 2001
82,8 kgStillstand
Nåvel, trodde faktisk at vekta skulle vise litt mindre i dag. Var på jakt i går og gikk 8 timer i fjellet, og hadde håpet at det skulle gi momentant utslag, men dengang ei.
Hovedsaken er å ikke miste fokus på det jeg holder på med. Jeg har en egen evne til å tenke "Ja, ja, dett var dett" også sklir jeg ut til gamle vaner igjen. Vi får se hvordan det går i helgen.
11. september 2001
82,8 kgTralalala...
Se det var bedre :-) Nå er jeg snart tilbake der jeg var etter tre dager med ren Cam. Og hva sier dette meg? Joda - de tre dagene var rent væsketap, som helt sikkert hadde vært OK hvis jeg bare skulle ned bittelitt. Men nå har jeg brukt nesten to uker på 2 kg og det er tap av fett og ikke vann!!
Hva har jeg så gjort - joda jeg har "lagt bort" Cam. for en stund. Bruker det til frokost når jeg ikke er sulten. Jeg hater nemlig å spise frokost noe som resulterer i at jeg er kanonsulten til lunsj :-) Så jeg har "gått over" til lett mat.
Menyen for i går:
Frokost: 1 brødskive m/magerost (det var godt å tygge igjen..)
Lunsj: Travel dag, så jeg fikk ikke tid til lunsj (skam deg, Happy!!)
Middag: Grete Roedes potetomelett m/lunsj brødskiva ved siden av. Omeletten var IKKE god, men jeg ble nå mett.
Kvelds: 1 banan
Trim: Sykkeltur for å gjøre min borgerplikt :-)
Ha en forrykende slankedag alle sammen! Dette klarer vi - til julebordet kan vi endelig føle oss vel i nykjolen!!
10. september 2001
83,6 kgHmm...
Vel, vel - 200 gr. ned er bedre enn 200 gr. opp. Var egentlig litt redd for å gå på vekta i dag, for jeg følte på meg at jeg hadde gått opp.
Synes allikevel at det går såå tregt. Har vært flink synes jeg og forsynt meg lite og magert. Regner med at kroppen er litt "på tuppa" når man inn Cambridge i noen dager også fast føde andre dager. Føler det i hvertfall som at kroppen suger til seg kaloriene da.
Uansett så må jeg mikse litt. Vil ikke at ungene skal se at mamma bare spiser suppe - så jeg prøver å få i meg Cam. til lunsjen på jobb og til frokost. Nå er det jo middagen som er mitt store problem, fungerer av og til som søppelkasse for det ungene ikke har spist. Heldigvis har jeg en snill mann som forstår når jeg ber ham om å ta av bordet mens jeg rømmer :-)
Håper dere alle har hatt ei fin helg og lykke til med denne uka. Det er utrolig hvor inspirert man blir av å skrive her! Nå føler jeg meg "fit for fight" igjen!
7. september 2001
83,8 kgUps and downs :-)
Frem og tilbake, frem og tilbake:-) Vel, vel 600 gram, jeg skal ikke gråte av den grunn. Mensen har jeg fått, og salt mat har jeg spist. Det hadde vel vært rart om ikke det vistes på vekta.
Forøvrig gikk det rimelig bra på reisen. Alt ble selvfølgelig servert som tallerkenretter, så jeg fikk ikke forsyne meg selv med det jeg ønsket. Men jeg lot det ligge mat igjen på tallerkenen!! Slå den dere :-) Til og med desserten pirket jeg i, bare for syns skyld, og sa at "nei, jeg er egentlig mett, jeg" mens hodet (merk det, ikke magen) skrek etter å hive innpå :-)
Over helgen er de grammene borte + litt til :-)
God slankehelg!
5. september 2001
83,2 kgStor utfordring i dag!
Nye 0.8 kg har forsvunnet - hurra! Nå gjelder det bare å være standhaftig i dag og i morgen. Hotellmat er vel ikke det mest slankende, men jeg skal alltids finne noe med lite kalorier!
Nå er jeg nesten tilbake der jeg var før helgen, men siden det er offisiell veiedag i dag er det jo dagens totale nedgang som er reell. Gratulerer Happy :-)
Nå blir det spennende å se hva vekta viser på fredag for da kommer jo neste utfordring - HELGEN!!! Men vi skal heldigvis ingen steder, så da kan jeg sitte hjemme å kose meg med gulerøtter og annen lett mat.
4. september 2001
84,0 kgPå rett vei igjen!
Yes! Nå er jeg på rett vei igjen. Var så utrolig spent før jeg gikk på vekta, men det betalte seg heldigvis. Treningen jeg hadde planlagt i går ble det dessverre ingenting av. Var på et møte til kl 21.00 og var så sliten at jeg lå rett ut på sofaen resten av kvelden...(fy skam deg!) Men jeg ryddet, støvsuget og vasket alle gulvene før jeg dro, så det ble kanskje litt trim av det da. I så fall kjefttrim (!) for disse mannfolka mine (mann+2 barn) eier ikke ordenssans :-)
Nå kommer det en stor utfordring i morgen - da skal jeg ut å reise. For det første liker jeg ikke å fly, også er det jo så godt å sette seg til dekket bord.... Jeg får fokusere på målet mitt i stedet for maten :-)
Jeg rekker en veiing i morgen før jeg drar (offisiell veiedag), så blir ikke neste veiing før fredags morgen. Det kommer til å bli ulidelig spennende, men akk så deilig hvis det er positive resultater.
Dere får tenke på meg, jenter, og gi meg masse ikke-fall-for-fristelsen-vibber.
Gode slankedager til dere alle :-)
3. september 2001
84,8 kgNedtur....
Hei alle sammen!
Takk for innlegg i dagboka - det er kjekt å vite at vi er flere!
Helga ble som jeg hadde ventet - god mat og drikke! Kanskje derfor det gikk som det gikk, da? Det virket som jeg hadde tapt på forhånd, for da jeg først forsynte meg med litt dressing på salaten så var det plutselig OK med litt til, og majones på brødskiva, litt ekstra urtesmør på den bakte poteten, etc. Mot alle odds hadde jeg faktisk krympet noen cm i overarm og midje, mens resten var som tidligere.
Nå er jeg bare irritert på meg selv, og samtidig mer innbitt på at dette SKAL jeg klare! Neste utfordring kommer allerede på onsdag. Skal ut å reise i fbm jobben og det er et fellesarrangement med frokost, lunsj, middag og sen middag. Jeg er spent på hvordan det skal gå, og håper bare på at det er mye sunn mat å få på hotellet og at dressingen står langt unna :-)
I dag skal jeg ut å gå en lang tur, samt at jeg hiver innpå med MASSE væske. Så får vi se om ikke disse kiloene forsvinner igjen. Det var forresten et klokt menneske som sa en gang at man skal kun veie seg en gang i uken - det var nok av slik årsaker. Vekta går jo som kjent opp og ned, så for å trøste meg selv har jeg bestemt at den vekta og centimeterne som er nå på onsdag (da er det en uke siden første veiedag)skal være den som teller. Så får jeg heller ta de kiloene som var i slutten av forrige uke som et tegn på at det er mulig!
OPPDATERING:
Litt mere mot i meg nå :-) Har sprunget på toalettet i hele dag, godt tegn på at vannet forlater kroppen igjen. Det må jo ha vært et sjokk for kroppen etter tre dager med minimalt inntak til øl, vin, grillmat med dertil deilige salater! Springer opp og ned trappene på jobb og lar heisen hvile.
Er utrolig spent på morgendagen - selv om offisiell veiedag er onsdag, må jeg jo sjekke vekta hver dag:-) Håper at jeg kan være på 84 blank om ikke annet. Vi får se, det er jo et ordtak som heter Easy Come, Easy Go....(og vice versa???)
Dag 3
1,6 kilo på 3 dager - det må jeg si meg godt fornøyd med! Vet at masse av dette er vann, men alikevel! Har faktisk ikke vært så særlig sulten heller. Når matlysten (og tyggelysten) sniker seg innpå sier jeg til meg selv at dette er bare for 3 uker. Da skal jeg begynne å kombinere med supper og GR middager.
Ellers så koser jeg meg med en banan om kvelden - etter at jeg har vært ute å gått tur. Det går også med MYE vann, og det er bra. Vannet på jobb er ikke noe godt, så jeg var og kjøpte JADA-saft slik at jeg får i meg godt med væske på dagtid også.
I helgen skal vi på fisketur - har fått barnevakt og skal dra sammen med et annet par. Fersk ørret grillet på bål er jo SÅ godt!!! Også tar man jo med seg noe godt å drikke også, og det er jo ikke det mest kalorifattige man tar innpå. Vel, det er bare å være standhaftig - det går jo faktisk an å forsyne seg bare en gang!
God Helg alle sammen!
Jeg er godt i gang!
Hei!
Jeg er endelig i gang (igjen...), men denne SKAL jeg klare det. Har vært jo-jo slanker i flere år, prøvd alt fra Grete Roede til Nutrilett med vekslende hell. Etter at jeg fikk min yngste for 7 år siden har det derimot bare gått en vei - opp. Nå har jeg startet på Cambridge, selv om jeg er imot pulverkurer! Men jeg må komme meg i gang, og se resultater fort slik at jeg får en "gulrot" for å fortsette. Delmålet er 10 kg til bursdagen min i november, og deretter 4 kg til til jul, og de neste 4 til morsdagen i februar. Vet av erfaring at de siste kiloene går tregest :-)
De siste slankekurene mine har jeg tatt alene - nå tenkte jeg at skal jeg klare dette er jeg nødt til å ha litt støtte. Ikke engang mannen min vet hvor mye jeg veier, jeg sniker meg på vekta om morgenen og er snar til å hoppe av hvis han entrer badet :-)
Ikke dra fra meg da! Skulle ønske jeg også kunne rykke litt nedover...det er i alle fall ikke lenge før vi ser 7-tallet på vekta!
Ønsker deg en like bra dag i morgen!
Klem fra Minelli
Ikke dra fra meg da! Skulle ønske jeg også kunne rykke litt nedover...det er i alle fall ikke lenge før vi ser 7-tallet på vekta!
Ønsker deg en like bra dag i morgen!
Klem fra Minelli
Kos at du blir med i - 5 konkurransen! Stå på masse nå!
Klem RH