← Alle dagbøker
Hanne
58 år172 cm42 innlegg
2002
0 følgere
Start120,0 kg
Sist105,0 kg
Endring−15,0 kg
BMI nå35,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 22. august 2002
😃105,0 kgKort oppdatering
Måtte bare inn å legge inn ny vekt! Jeg var ganske fornøyd etter veiing i morges! :-). -15 kg! Det er bare et nytt tall, men det er liksom noe litt "magisk" ved disse intervallene!
Hvis det bare var hverdager....
Da hadde vekta gått mer nedover... Jeg skulle absolutt vært inne og oppdatert dagbok oftere og skrevet mer kommentarer, men tiden min strekker ikke til om dagen.
Vel - uka siden forrige innlegg har forløpt som følger: Jeg jagde spøkelser og var nede på 106 igjen før helga - men jeg rakk aldri å fortelle dere det - for etter et durabelig bursdagsselskap på lørdag viste vekta 108 (iiik) på mandag morgen! I dag er jeg nede på 106 igjen, men i morgen reiser jeg på storbyferie med alle de fristelser det medfører...
Klarer Hanne å motstå fristelsene?? - følg med neste uke!!
14. august 2002
😈107,0 kgHelgesprekken ga resultater...
Snakker om å lure seg selv! Jeg har vært på sykkeltur (!) i helga. Syklet Rallarvegen sammen med noen venner - var skeptisk til om det ville bli fryktelig slitsomt, men jeg klarte meg faktisk utrolig bra! Jeg var i klart bedre form enn de andre jentene som var med (selv om de har normal vekt) - jeg overrasket nok både meg selv og de andre!
Det var en kjempefin tur - men jeg fikk en eller annen kortslutning i hjernen, og fikk det for meg at siden jeg nå var i så mye aktivitet var det vel ikke så nøye med hva jeg spiste... Det gikk masse ting ned i min mage som egentlig ikke hører hjemme der... Kan nevne sjokoladekake, sjokolade, pølser (jeg burde stoppet etter to - men gjorde jeg det......?), pommes frites, softis (som jeg egentlig ikke liker engang!!) og altfor mye brødmat!
Jeg har betalt prisen i form av et vanvittig sug etter mer de første dagene i denne uka (har delvis gitt etter også...)- og i går skulket jeg en trening jeg hadde planlagt for første gang på flere måneder! Dette er ikke bra og er helt klart et kritisk punkt på min vei mot en lettere kropp!
Jeg kan bare ikke gi meg nå - det var jo en erfaring dette også, og i dag har jeg vært på morgentrening halv sju på SATS og er væpnet til tennene med kyllingsalat og knaskerøtter! Denne kampen skal jeg vinne!!
Livsglede
Vekta fortsetter nedover, og målbåndet viser også mindre og mindre! Det er fantastisk deilig å kjenne at klær som var for små nå begynner å bli alt for store, at jeg orker å sykle oppoverbakker, at jeg ikke blir helt tomatrød etter aerobictimene, at blodtrykket som var litt høyt nå er normalt og at livet rett og slett føles mye bedre!!
Ferien over!
Da var ferien slutt, litt trist, men har hatt en kjempefin tur! Har kost meg med mat og drikke, men vekta har likevel gått nedover! Det gir jo inspirasjon til fortsatt innsats!
Over kneika
Det går litt opp og ned her i verden! Plutselig er det meste greit igjen og jeg har sluttet å spise. Dvs - jeg spiser, men holder meg til mine "slankerasjoner" - i motsetning til hva jeg gjorde i forrige uke... Tanta har reist, sola skinner og ferien nærmer seg med stormskritt - man kan vel egentlig ikke ha det så mye bedre!
Det går ikke så strålende nå...
Sukk - det har ikke vært noen god uke for meg dette...Festen for en uke siden har liksom bare vart og vart. Det eneste jeg har vært flink til er å trene...Men det er jo liksom ikke nok når jeg spiser og spiser...
Jeg vet hva som har skjedd; "suksessen" gikk meg til hodet - over 10 kg ned, nye klær, en god følelse - men jeg vil jo ned mye mer - og mye fortere - og så spiser jeg mindre på dagen for så å sprekke fullstendig på kvelden... Kan jo legge til at jeg har mensen og et sinnsykt arbeidspress på jobben, og mer skulle det ikke til...
Vel - jeg vet at jeg må jobbe meg igjennom dette - heldigvis er det snart ferie. Om en uke på denne tiden er jeg på vei til Middelhavet og det gleder jeg meg sinnsykt til!
Nå går det strålende!
- 1,4 siden forrige fredag!
Det går nedover
Endelig gjorde vekta et lite hopp - synes jeg fortjente det!
Fryktelig hektisk på jobben nå i disse ferietider!
Grrrrr
Nå har vekta stått omtrent bom stille hele uka så nå begynner utålmodigheten å snike seg på!! Trente til og med dobbelt-time på SATS i går, så jeg hadde håpet vekta ville være snill med meg i dag! Vel - jeg har jo sagt at jeg ikke skal fokusere på det tallet som står på vekta; og hvis jeg kjenner etter så er jo buksene videre, formen begynner å bli bra, og livet er jo egentlig ikke så verst! Hvis det nå bare kunne slutte å regne...
Håper dere alle får en fin helg!
Har feiret
Takk for alle gratulasjoner med mine 10 tapte kilo - dere er så søte - og jeg er så glad for å ha dere!
I går feiret jeg meg selv - kjøpte to nye skjørt (i str. 46/48 = normal-kolleksjon!), tok sol og var ute og spiste pizza. Pizzaen var kjempegod, men magen er ikke så god i dag og er nok årsaken til at vekta nå står stille.
Klem fra Hanne
- 10 kg!!
Nå går det så det suser her!! Jeg skjønner ikke helt hvorfor det plutselig raser nedover nå, men kanskje Boggi har rett; at det har skjedd noe med forbrenningen min?? Jeg trener jo endel styrke - og det sies jo at muskler er bra for forbrenninga, men jeg synes jo fortsatt at jeg spiser ganske mye... Vel - så lenge vekta fortsetter nedover er det jo ikke grunn til å endre noe på mengdene!
Nå blir det innkjøp av nye aerobic-sko - det skulle jo være min belønning for å ta av 10 kg. Egentlig er det belønning nok i seg selv å faktisk ha mistet 10 kg. 10 kg er ganske tungt det! Kjenner det godt på kropp, klær, humør og alt - så jeg har det veldig bra om dagen!
Kanskje hotellmat er tingen??
Tilbake fra hotell-seminaret og selv om jeg føler at jeg har fråtset i deilig mat så er vekta lavere enn da jeg reiste!! Har spist masse fisk og skalldyr - og har øvd meg på at det ikke er nødvendig å slikke tallerkenen ren - men det har også blitt desserter, vin og avec og diverse annet så jeg er positivt overrasket! Vel - det motiverer - jeg skal klare denne omleggingen nå!
Det har vært fryktelig sosialt(lite søvn)så i dag er jeg sliten. Har heldigvis ikke så mye som brenner på jobben akkurat nå - så jeg satser på å ta tidlig helg!
Ønsker dere alle en fin helg!
Kort oppdatering
Vekta fortsetter nedover, selv om jeg selv synes jeg har spist mye og trent lite i det siste. Har vært (er) litt småsyk, og da har det jo vært litt synd på meg... Spiste overtidsmat = Pizza på jobben i går og alt mulig. Det tyder vel på at mengdene ikke har vært så ille?? Nå er jeg på vei ut døra for å reise på seminar, så får vi se på fredag hva tre dager med hotellmat kan gjøre med vekta...
.........
Det er travle dager på jobben, så jeg har ikke hatt tid til å skrive! Har fortsatt ikke fått fikset hjemme-PCen. Dagene går stort sett greit - jeg nekter meg ikke mye, men spiser stort sett det jeg har lyst på. Derfor går da også vekta ganske sakte nedover... Vel-vel, det spiller jo egentlig ingen rolle om jeg bruker en måned eller tre lengre på å nå målet - det viktigste for meg er å få et normalt forhold til mat og å ha det bra i kroppen min - og det tror jeg faktisk jeg er i ferd med å klare!
Ønsker dere alle sammen en god helg!
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Gratulerer med minus femten :-) Det er skikkelig morro når man lykkes. Du er så flink og kommer nok snart til å nå nye mål på slankeveien. Jeg heier på deg mot minus tjue :-)
Klem fra Jojoen
Gratulerer med jubileet
Klem fra
Trulte
Du skrev igår om hverdager. Jeg synes det er mye lettere de dagene som "går på skinner". Faste rutiner og vaner. Da er lysten på noe ekstra langt unna. Men helger..... da blir jeg fort litt for kreativ i matveien.