← Alle dagbøker
diarist.Alias

Hanne

58 år172 cm42 innlegg 2002 0 følgere

Start120,0 kg
Sist105,0 kg
Endring−15,0 kg
BMI nå35,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. april 200222. august 2002
😃105,0 kg

Kort oppdatering

Måtte bare inn å legge inn ny vekt! Jeg var ganske fornøyd etter veiing i morges! :-). -15 kg! Det er bare et nytt tall, men det er liksom noe litt "magisk" ved disse intervallene!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Gratulerer masse! 15 kg! Det står det respekt av!! Lykke til videre.
c.AuthorAlias Jojoen😃22. august 2002
Hei Hanne :-)

Gratulerer med minus femten :-) Det er skikkelig morro når man lykkes. Du er så flink og kommer nok snart til å nå nye mål på slankeveien. Jeg heier på deg mot minus tjue :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Trulte22. august 2002
Herlig med runde tall.....neste runde er 100 blank og så etter det er vi tosifra *ss*
Gratulerer med jubileet

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias lilje😉22. august 2002
Gratulerer med -15 kg! Ja, det er magisk med intervaller! -5, -10, og nå -15. Om ikke lenge skal du se at du har -20! :)
c.AuthorAlias amina😄22. august 2002
Så flott resultat! Gratulerer!
Du skrev igår om hverdager. Jeg synes det er mye lettere de dagene som "går på skinner". Faste rutiner og vaner. Da er lysten på noe ekstra langt unna. Men helger..... da blir jeg fort litt for kreativ i matveien.
106,0 kg

Hvis det bare var hverdager....

Da hadde vekta gått mer nedover... Jeg skulle absolutt vært inne og oppdatert dagbok oftere og skrevet mer kommentarer, men tiden min strekker ikke til om dagen.

Vel - uka siden forrige innlegg har forløpt som følger: Jeg jagde spøkelser og var nede på 106 igjen før helga - men jeg rakk aldri å fortelle dere det - for etter et durabelig bursdagsselskap på lørdag viste vekta 108 (iiik) på mandag morgen! I dag er jeg nede på 106 igjen, men i morgen reiser jeg på storbyferie med alle de fristelser det medfører...

Klarer Hanne å motstå fristelsene?? - følg med neste uke!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias boggi-😄21. august 2002
Fristelser........ hjelp.. Bare husk : ALT MED MÅTE. Det tror jeg kan være lurt. I alle fall ha en super duper flott tur, hvor enn du skal.........GOD TUR
kos BOGGI
Bilde
😈107,0 kg

Helgesprekken ga resultater...

Snakker om å lure seg selv! Jeg har vært på sykkeltur (!) i helga. Syklet Rallarvegen sammen med noen venner - var skeptisk til om det ville bli fryktelig slitsomt, men jeg klarte meg faktisk utrolig bra! Jeg var i klart bedre form enn de andre jentene som var med (selv om de har normal vekt) - jeg overrasket nok både meg selv og de andre!

Det var en kjempefin tur - men jeg fikk en eller annen kortslutning i hjernen, og fikk det for meg at siden jeg nå var i så mye aktivitet var det vel ikke så nøye med hva jeg spiste... Det gikk masse ting ned i min mage som egentlig ikke hører hjemme der... Kan nevne sjokoladekake, sjokolade, pølser (jeg burde stoppet etter to - men gjorde jeg det......?), pommes frites, softis (som jeg egentlig ikke liker engang!!) og altfor mye brødmat!

Jeg har betalt prisen i form av et vanvittig sug etter mer de første dagene i denne uka (har delvis gitt etter også...)- og i går skulket jeg en trening jeg hadde planlagt for første gang på flere måneder! Dette er ikke bra og er helt klart et kritisk punkt på min vei mot en lettere kropp!

Jeg kan bare ikke gi meg nå - det var jo en erfaring dette også, og i dag har jeg vært på morgentrening halv sju på SATS og er væpnet til tennene med kyllingsalat og knaskerøtter! Denne kampen skal jeg vinne!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias amina😄21. august 2002
Takk for kommentar i dagboka mi. Leste den idag etter flere måneders fravær.
Nå vil jeg igang igjen, og kjenner at motivasjonen stiger av å lese dagboka di.
c.AuthorAlias Jannicke😉16. august 2002
Hei Hanne!
Takk for oppmuntrende kommentar i dagboka mi. Jeg er helt enig med deg- det er viktig å ha mål- men man må ikke frike helt ut og føle at man har tapt dersom man bryter den av og til. Jeg synes du har trent veldig bra. Du har syklet hele (?)Rallarvegen, og det blir muskler av slikt! Jeg har gått deler av veien tidligere, men tok toget den siste biten ned til Lom. Men det var en deilig tur med mye flott natur! Tenk på alt du har opplevd i stedet for det du har spist! *KLEM*
c.AuthorAlias boggi-😉15. august 2002
Sykkel tur - så herlig det hørtes ut. ! kilo......sikkert bare vann (er det ikke det vi bruker å trøste hverandre med...),Men jeg tror nok du har fått noen nye muskler da - og det hjelper jo til med forbrenninga igjen. Nå nei- tror ikke dette lille kiloet vil henge på deg no lenge jeg nei.. Vekk med det.
Koz BOGGI
c.AuthorAlias Trulte👻15. august 2002
Mersmaksspølkelset er slått til for fullt hos deg skjønner jeg.
Stakkars deg...jeg kjenner til det spøkelset der...det er skikkelig ekkelt og så har det en lei tendens til å holde seg ved teltet en stund.
Kyllingsalat og knaskerøtter høres ut som grei ammunisjon mot sånne kryp, ellers kan jeg anbefale protein-kick. I form av egg eller ost. Håper spøkelset du får fra meg kan skremme vekk det du har hos deg..... Om det er en trøst: Vi ahr alle opplevd det du er gjennom nå, så nå gjelder det bare å stå på. Lykke til !!!!!
Klem fra
Trulte

Bilde
😃106,0 kg

Livsglede

Vekta fortsetter nedover, og målbåndet viser også mindre og mindre! Det er fantastisk deilig å kjenne at klær som var for små nå begynner å bli alt for store, at jeg orker å sykle oppoverbakker, at jeg ikke blir helt tomatrød etter aerobictimene, at blodtrykket som var litt høyt nå er normalt og at livet rett og slett føles mye bedre!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️13. august 2002
Så bra at du har det så bra, ser du har hatt en flott nedgang og enda bedre at alt går godt for deg.
Fortsatt god slanking!
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jannicke😉8. august 2002
Så herlig å lese at du har det bra med deg selv og at livet er godt å leve! Jeg gleder meg til trynet mitt blir mindre tomatrødt og kondisen blir bedre! Lykke til videre og behold den positive holdningen!
c.AuthorAlias Monica1237. august 2002
KJEMPEBRA!!! Så fint at du har det bra med deg selv. Da får du vel masse energi til å fortsette?!!
c.AuthorAlias Trulte7. august 2002
Her er vi i gang ja ....det er jo strålende *ss*det er deilig med hver lille seier en registrerer enten det er gram...linninger eller kondis ...

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias boggi-😊7. august 2002
Ja det tror jeg nok må være livsglede av første sort... Jeg gleder meg til å oppleve det samme.
Stå på
Koz Boggi
😃106,4 kg

Ferien over!

Da var ferien slutt, litt trist, men har hatt en kjempefin tur! Har kost meg med mat og drikke, men vekta har likevel gått nedover! Det gir jo inspirasjon til fortsatt innsats!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte6. august 2002
Velkommen tilbake, og gratulerer med strålende ferie innsats....så nå tar vi bare og fortsetter ikke sant ??*ler*
Det er godt å være i gang igjen syntes du ikke ?? Jeg følte det iallefall slik. Men nå får vi gå i tospann nedover.

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias boggi-❤️5. august 2002
Hei ! Der var du tilbake igjen. Gratulere med fin nedgang i ferien - det var jammen ikke verst. Håper du har hatt noen fine dager med ferie og fri. Nå begynner den harde hverdagen igjen.
Koz BOGGI
😉108,0 kg

Over kneika

Det går litt opp og ned her i verden! Plutselig er det meste greit igjen og jeg har sluttet å spise. Dvs - jeg spiser, men holder meg til mine "slankerasjoner" - i motsetning til hva jeg gjorde i forrige uke... Tanta har reist, sola skinner og ferien nærmer seg med stormskritt - man kan vel egentlig ikke ha det så mye bedre!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀17. juli 2002
så flott at du har det flott! Ikke noe er bedre enn det + at vekta går ned. Dette klarer du fint! Og opp og ned vil det gå. Slik er livet. Og snart har du ferie.....! Så deilig!
Klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias boggi-😄16. juli 2002
Livet er herlig ja !!!
Koz boggi
😵109,0 kg

Det går ikke så strålende nå...

Sukk - det har ikke vært noen god uke for meg dette...Festen for en uke siden har liksom bare vart og vart. Det eneste jeg har vært flink til er å trene...Men det er jo liksom ikke nok når jeg spiser og spiser...

Jeg vet hva som har skjedd; "suksessen" gikk meg til hodet - over 10 kg ned, nye klær, en god følelse - men jeg vil jo ned mye mer - og mye fortere - og så spiser jeg mindre på dagen for så å sprekke fullstendig på kvelden... Kan jo legge til at jeg har mensen og et sinnsykt arbeidspress på jobben, og mer skulle det ikke til...

Vel - jeg vet at jeg må jobbe meg igjennom dette - heldigvis er det snart ferie. Om en uke på denne tiden er jeg på vei til Middelhavet og det gleder jeg meg sinnsykt til!

😌108,5 kg

Nå går det strålende!

- 1,4 siden forrige fredag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte9. juli 2002
*KLAPPER VILLT OG UHEMMET*
Så flott...du er så flink !!!!!!!!!!!!!!!!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Trulte😌5. juli 2002
Så herlig.......deilig når en ser tilbake og ser hvor mye en faktisk har klart !!
Lykke til videre

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias boggi😃5. juli 2002
oi oi......her suser det unna - hva er ditt hemmelige "våpen"??
God helg til degt
Fra BOGGI SEN
😉109,0 kg

Det går nedover

Endelig gjorde vekta et lite hopp - synes jeg fortjente det!
Fryktelig hektisk på jobben nå i disse ferietider!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️4. juli 2002
Herlig når vekten hopper nedover!
Bra det går godt med deg og at kiloene forsvinner.
Fortsatt god slanking!!!
Slankehilsen Sussi
Bilde
c.AuthorAlias boggi😌3. juli 2002
Hei Hanne ! Du er nok ikke alene om å ha det stressa på jobben for tia - jeg syns de fleste skriver at de har litt smått om tid. Det er vel litt slik i ferie tia - litt mer på oss som ikke har ferie enda..
Men flink-det er du ... ikke lenge igjen til 99

BOGGI
😐109,9 kg

Grrrrr

Nå har vekta stått omtrent bom stille hele uka så nå begynner utålmodigheten å snike seg på!! Trente til og med dobbelt-time på SATS i går, så jeg hadde håpet vekta ville være snill med meg i dag! Vel - jeg har jo sagt at jeg ikke skal fokusere på det tallet som står på vekta; og hvis jeg kjenner etter så er jo buksene videre, formen begynner å bli bra, og livet er jo egentlig ikke så verst! Hvis det nå bare kunne slutte å regne...

Håper dere alle får en fin helg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😉28. juni 2002
Hei Hanne!
Jeg synes du klarer deg bra jeg. Og selv om du er utålmodig så vil nedgangen komme! Og nå er du under 110! Gratulerer! Lykke til videre!
Klem fluffa
Bilde
110,0 kg

Har feiret

Takk for alle gratulasjoner med mine 10 tapte kilo - dere er så søte - og jeg er så glad for å ha dere!

I går feiret jeg meg selv - kjøpte to nye skjørt (i str. 46/48 = normal-kolleksjon!), tok sol og var ute og spiste pizza. Pizzaen var kjempegod, men magen er ikke så god i dag og er nok årsaken til at vekta nå står stille.

Klem fra Hanne
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😉26. juni 2002
Hei Hanne :-)

Gratulerer så mye med minus ti kilo. Du har vært flink. Er det ikke deilig?

Nye skjørt og... det åpner seg en ny verden for oss i klesbutikkene etterhvert. Og bedre og bedre blir det for hver eneste kilo.

Lykke til videre!

Jojo-klem
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😊26. juni 2002
Shopping er morsomt...å tenk så herlig å kunne gå i slike størrelser. Du er flink !!! Gratulerer kjempemasse

Klem fra
Trulte
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😉26. juni 2002
Hei Hanne!
Ja vi fortjener noe fint til oss selv når vi er så flinke..!*S* Jeg shoppet litt i går jeg.
Ha en fin fin dag!
Klem fluffa
Bilde
😄110,0 kg

- 10 kg!!

Nå går det så det suser her!! Jeg skjønner ikke helt hvorfor det plutselig raser nedover nå, men kanskje Boggi har rett; at det har skjedd noe med forbrenningen min?? Jeg trener jo endel styrke - og det sies jo at muskler er bra for forbrenninga, men jeg synes jo fortsatt at jeg spiser ganske mye... Vel - så lenge vekta fortsetter nedover er det jo ikke grunn til å endre noe på mengdene!

Nå blir det innkjøp av nye aerobic-sko - det skulle jo være min belønning for å ta av 10 kg. Egentlig er det belønning nok i seg selv å faktisk ha mistet 10 kg. 10 kg er ganske tungt det! Kjenner det godt på kropp, klær, humør og alt - så jeg har det veldig bra om dagen!

8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bambi😃25. juni 2002
Gratulerer med en 10 kg lettere kropp og sjel. *SS*
Du forteller meg at jeg har jobbet bra, DET HAR DU OG!!! HURRA for deg :-) Dette går strålende bra.
Sommerhilsen
Bambi

c.AuthorAlias Niki😀25. juni 2002
Gratulerer så masse med minus 10!!!

Skikkelig bra, du er kjempeflink!

Stå på videre!
Klem fra Niki

Bilde
c.AuthorAlias ella❤️24. juni 2002
Hei.
Åh, jeg ble så glad da jeg leste innlegget ditt idag ! Gratulerer, tenk hva du har klart så langt. Forstår godt at minus 10 kilo gjør underverker i forhold til humøret.

Ønsker deg lykke til, det blir spennende å følge med deg videre !
~Ella~
c.AuthorAlias boggi😄24. juni 2002
H U R R A for deg - 10 kilo. WHOW skulle gjerne vært i dine sko i dag ja(aerobic sko). Du fortjener virkelig en belønning ja. Gratulere så mye. . Ja det må nok være noe i det jeg sa..
BOGGI
c.AuthorAlias Sussi❤️24. juni 2002
Gratulerer med de første ti kiloene!!!
Du har vært flink og det lønner seg, tydeligvis.
HURRA!!!

Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias MTE😊24. juni 2002
Heisann!

Ville bare inn om og gratulere
med 10 kilo reduksjon. Kjempe
bra jobbet. Stå på videre! Ha
en fin dag!

Klem!
c.AuthorAlias lilje😉24. juni 2002
GRATULERER MED -10!!!

Utrolig bra gjort!
c.AuthorAlias fluffa😀24. juni 2002
Hurra for Hanne! Flott innsats! Ja er det ikke deilig?! Nå fortjener du å kjøpe noe til deg selv. Fortsetter du slik så når du snart igjen meg...*s* Heia, Heia!
Klem fra fluffa
Bilde
😃111,2 kg

Kanskje hotellmat er tingen??

Tilbake fra hotell-seminaret og selv om jeg føler at jeg har fråtset i deilig mat så er vekta lavere enn da jeg reiste!! Har spist masse fisk og skalldyr - og har øvd meg på at det ikke er nødvendig å slikke tallerkenen ren - men det har også blitt desserter, vin og avec og diverse annet så jeg er positivt overrasket! Vel - det motiverer - jeg skal klare denne omleggingen nå!

Det har vært fryktelig sosialt(lite søvn)så i dag er jeg sliten. Har heldigvis ikke så mye som brenner på jobben akkurat nå - så jeg satser på å ta tidlig helg!

Ønsker dere alle en fin helg!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😉21. juni 2002
Hotellmat er tingen ja! Jeg opplevde også å gå ned etter å ha vært på hotell. Kanskje det har noe med at man er litt mer bevisst på hva man putter i munnen på slike steder. Hva vet jeg? Uansett, det var sikkert flott å være der selv om det blir litt jobbing innimellom det sosiale også!
Ha en flott helg du å!
Klem fra fluffa
c.AuthorAlias boggi😃21. juni 2002
Å så flott at det gikk bra med vekta di i dag. Det kan jo hende at forbrenninga di har blitt så pass bra at du kvitter deg med det du putter i deg. Det store for tiden er jo det at helst skal spise lite og ofte.... (som en dame fortalte meg :tenk på kroppen din som en ved ovn - hiv på litt om gangen så holder du liv til varmen lenge.. godt sagt ja!!)
Takk for støtten og omtanken din ....KLEM FRA BOGGI
c.AuthorAlias LILJE😉21. juni 2002
Hei. Takk for kloke ord i dagboken min! Så bra at vekten gikk ned etter et hotell opphold! Sjønner godt at det er motiverende :o)

Ha en fin dag videre!
111,5 kg

Kort oppdatering

Vekta fortsetter nedover, selv om jeg selv synes jeg har spist mye og trent lite i det siste. Har vært (er) litt småsyk, og da har det jo vært litt synd på meg... Spiste overtidsmat = Pizza på jobben i går og alt mulig. Det tyder vel på at mengdene ikke har vært så ille?? Nå er jeg på vei ut døra for å reise på seminar, så får vi se på fredag hva tre dager med hotellmat kan gjøre med vekta...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😉19. juni 2002
Lykke til med hotelloppholdet! Du klarer deg helt fint. Og selv om det kanskje skulle skli ut litt, så er du fint i gang igjen på mandag. Kos deg på turen. Seminar eller ikke, det er deilig å bo på hotell en gang i blant.
Solfyllt klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias ABC19. juni 2002
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
c.AuthorAlias Jojoen😉18. juni 2002
Hei Hanne :-)

Dette går jo rette veien, hurra for deg!!

Hotellmat er litt av en sjanse ja.. frokosten og diverse koldtbord er kjempebra, problemene er vel først og fremst når middagen kommer på bordet, og det er ofte sent på kvelden.
Jeg håper at det går greit med deg.

Jojo-klem
😐112,0 kg

.........

Det er travle dager på jobben, så jeg har ikke hatt tid til å skrive! Har fortsatt ikke fått fikset hjemme-PCen. Dagene går stort sett greit - jeg nekter meg ikke mye, men spiser stort sett det jeg har lyst på. Derfor går da også vekta ganske sakte nedover... Vel-vel, det spiller jo egentlig ingen rolle om jeg bruker en måned eller tre lengre på å nå målet - det viktigste for meg er å få et normalt forhold til mat og å ha det bra i kroppen min - og det tror jeg faktisk jeg er i ferd med å klare!

Ønsker dere alle sammen en god helg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vinterbarnet16. juni 2002
Hei, Hanne. Tror det er lurt gå sakte ned, jeg. Da blir det solid og ordentlig, liksom. Jeg følger nysjerring med, jeg, spennende å se.

Vinterbarnet
c.AuthorAlias Jenta*S*😀15. juni 2002
Hei på deg Hanne!
Høres ut som du har funnet et opplegg som fungerer bra for deg og det er det aller viktigste!Bra det! Mye jobb for deg også?
Her også! Går i ett,og får ikke kommet innom eller skrevet så mye kommentarer som jeg skulle ønske!
Men jeg ønsker deg iallefall masse lykke til videre!
Stå på!
Klem fra Jenta*S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.