← Alle dagbøker
diarist.Alias

Gyda

58 år180 cm11 innlegg 2002 0 følgere

Start100,0 kg
Sist96,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå29,8
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. januar 20021. mai 2002
😟96,6 kg

Lenge siden sist!

Hei igjen!
Nå er d lenge siden jeg har vært innom å avlagt rapport.
Jeg begynte så bra med vekttap og motivasjon i 100, så dro jeg på en lang påskeferie til syden. Der kom mange kilo tilbake igjen, humøret svingte og energien forsvant. I tiden etter jeg kom tilbake har jeg jobbet med å samle energi, jeg har alliert meg med en jobbkollega som går på samme treningssenter som meg slik at vi kan motivere hverandre til å gå på trening. D hjelper! Har jeg sagt at jeg kommer forplikter d til å møte opp. Nå tar jeg bare en dag om gangen. Prøver å få til å trene noen ganger i uka og har fablet om å begynne å sykle til og fra jobb. D er sinnsykt langt men for en effektiv trening d vil bli.
I dag er nok en dag hvor tungsinnet henger som en mørk sky over hodet på meg, men jeg regner med at d blir bedre utover dagen. Nå skal jeg se litt på studieoppgaver og håpe at solen skinner i morgen!

*CU*
-Klem fra Gyda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hanne3. mai 2002
Hei Gyda!

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Bra at du har funnet veien innom disse sidene igjen!

Det er trist å gå opp igjen, men jeg håper du finner krefter til å fokusere på kosthold igjen! Kjempelurt med "treningsavtaler" - kommer du ordentlig i gang med trening, går resten mye lettere - du får mer energi og tungsinnet får motstand!

Klem fra Hanne
94,2 kg

Sakte men sikkert går d nedover med meg....

Nå er d mange dager siden sist jeg var innom :-(
D er fordi jeg har vært skikkelig dårlig - begynte torsdag men heldigvis, lørdag ettermiddag "returnerte" d og i dag er jeg i fin form igjen. Vanligvis når jeg er syk spiser jeg bare "nei"-mat, men denne gangen greide jeg å holde meg unna og d gikk jo veldig bra.

Når d er som værst og jeg bare ønsker å stappe i meg alt jeg kommer over danner jeg meg to bilder av meg selv på stranden, i bikini selvfølgelig, i Sør-Spania. Det ene hvor valkene henger utover og skjuler bikinien. Det andre hvor jeg er slank, brun og kjempelekker!!! :-) Da har jeg plutselig ikke lyst på "nei"-mat lenger. Smart, ikke sant?! Så lettlurt er jeg..........., men så lenge d fungerer osv, osv.

Jeg har bestemt meg for å komme ned på 80-tallet før jeg reiser på påskeferie. D betyr at jeg ikke kan tillate meg selv noen store utskeielser i helgene. Selv om jeg synes selv at jeg har vært flink denne helgen så er d fortsatt mye som kan endres.

Er d noen av dere snart-nede-på-80-tallet som kunne tenke dere å konkurrere mot meg??? Jeg kjenner at d røyner på og motivasjonen er ikke på topp lenger.
En konkurransje ville kanskje endre på d?!
OK! nå er d straks klart for dagens første møte her på jobben, men vi snakkes senere i uken.
Hasta luego amigos :-))
Señorita Gyda
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias asta27. februar 2002
Hola!

Jeg tror bare du må holde fast på dine indre bilder, man må ta i bruk de midlene man kan for å få suksess. Og det er jeg sikker på at du kommer til å få, selv om du må ta tida til hjelp.

Det viktigste er at du finner frem til en livsstil, og matvaner som du kan leve med...Lykke til videre, det høres snadder ut med Spania tur.

Hasta luego, sênorita!

¤asta¤
94,8 kg

Tregt.

I de siste dagene har jeg vært sur på meg selv. Jeg hadde nemlig en helg med alt annet enn slankemat på menyen. Ikke bare det, men jeg hadde også godt drikke til (dvs. øl og vin m.m) Hadde jeg derimot skjerpet meg i helgen hadde vekta vært nede mot 90-tallet nå.

Hvordan skal jeg få omprogrammert hodet mitt til å forstå at følelser og mat ikke hører sammen?????? Det er så enormt god trøst i en pose tortillachips eller en kasserolle med popcorn.... :-(

Klokka er bare såvidt passert 1/2 9 på morningen og jeg sitter her og drømmer om pizza!!!!?????! Forresten, tortillachips hadde absolutt ikke vært grusomt det heller. Heldigvis har jeg ikke tilgang på noen av delene her jeg sitter foran PC''en med kaffekoppen min. I går og i dag er definitivt i et humør hvor jeg vanligvis hadde stappet i meg noe godt, men det gikk (nesten) bra i går. Hadde en papaya liggende og den hjalp utrolig godt mot søthungeren. Tror jeg må kjøpe et par som jeg har til "krise-situasjoner".

Har dere noe godt råd mot salt-hunger?? Av og til får jeg så lyst på popcorn, tortilla eller potetgull og det tror jeg kommer først og fremst av lysten på noe salt.

OK! dette får være nok for i dag. Det er godt å få skrevet av seg noen frustrasjoner også og ikke bare skrive når alt er positivt. Det er jo når alt er tungt og trist at vi trenger oppmuntring. Selv om vekta har gått ned litt siden sist jeg var innom her, så er det liksom ikke nok. Ja, jeg vet - jeg blir aldri fornøyd med min egen innsats for det er alltid noe som kan gjøres bedre! Det går veldig greit å gi alle rundt meg gode, fornuftige og paktiske råd men jeg greier ikke å konvertere dem til å funke for meg selv!!! Har dere noe godt råd??

Til neste gang, kanskje i løpet av helgen?, får dere nyte det gode været (her på Østlandet i alle fall) med en tur ut. Det skal jeg prøve å få tid til litt lenger utpå dagen.

Klem fra Gyda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana21. februar 2002
Hei på deg! Vet akkurat hva du mener!! Har det sånn om dagen selv. Igår hadde barna stekte pølser til middag og restene stod på komfyren og ertet meg hele kvelden!! ÅÅÅÅÅ så lyst jeg hadde bare på en liten bit....sukk. Men jeg stålsatte meg og har det bedre i dag enn om jeg hadde tatt en bit. Men sulten er jeg her jeg sitter å gnasker på gulrota mi som er dagens frokost...ler! Tja hva skal man gjøre når saltbehovet kaster seg over oss tro?? Litt salt suppe??
Ha en flott torsdag da!!
Klem fra Ariana c",)
95,4 kg

Fortsatt ned

Dette gir motivasjon!!! Ned ytterligere 300 gram.
Takk for gode råd og tips på veien cat74!

Jeg har ikke vært så flink til å gi kommentarer til dere andre, men etter hvert som helsa blir bedre, humøret stiger og vekta synker så kommer jeg nok til å "skravle" hull i hodet på dere!!

På morsdagen fikk jeg en nydelig genser og en flott bukse fra prinsessa mi (og faren selvfølgelig-som måtte betale.....) Har gitt meg selv streng beskjed om at det ikke får tas i bruk før jeg er under 95 kg. Og det er jo bare 400 gram igjen! *Tra-la-la-la-la* Jeg er visst i et strålende humør i dag - det er nok antakelig en av "bivirkningene" av vekttapet!

Husk å gi din elskede masse oppmerksomhet i dag (også). Det er Valentinsdagen!
Jeg skal i alle fall fortelle min at han, i år som i fjor, er min Valentine.

Ha en superduper Valentinsdag, folkens!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7414. februar 2002
Ja, du vet, nå følger jeg med deg... ;)
Klem.
95,7 kg

Endelig løsnet det!!!

I dag var det jammen deilig å se at vekta stoppet på 95-og-noe.
Dette lover bra! Jeg har bestemt meg for at jeg skal under 90 kg til 20. mars. Da tar jeg nemlig med meg familien min og reiser til Sør-Europa på påskeferie. Lucky me:-))

Håper selvfølgelig på litt bedre sommervær der enn det vil være her i landet på den tiden og da kommer lette og tynne sommerklær på. Derfor må dette dissende, ekle, fæle flesket bort!

Hvor mye kan jeg "miste" på 5 uker?? Realistisk sett? 5-7 kg?
Gleder meg allerede til de 5 ukene er historie og vekta stopper på noen-og-80 kg. DET er lenge siden den gjorde det!

*CU*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
Hei! Artig å se at det går bra.
Jeg har ikke noen mirakelkur for å gå ned fort - derimot vil jeg advare deg mot å håpe på mer enn ett kg pr uke. Det er vanskelig å gå ned fortere enn det uten å sulte seg - og sparemodus på energiforbrenningen vil man jo ikke ha. Men tips? Vel... vær aktiv generelt, drikke mye vann, mosjon (trenger ikke å være så intens, men langvarig), nok mat (viktig) med fiber, protein og trege karbohydrater. Ellers vil jeg si at det er viktig å ha det godt med seg selv ellers... dersom man er i godt humør så går slankingen lettere.

Lykke til og klem på veien. (Misunner deg kjempemasse for turen din...)
96,7 kg

Innskjerping igjen...!

Vekta har heldigvis ikke gått så mye opp som fryktet i løpet av helgen, selv om jeg spiste fastelavensbolle i går, spiste god mat og drakk litt rødvin lørdag kveld.
I dag har jeg pakket Cambridge, epler og gulrøtter i matpakka, så får vi se utover i uka hvordan det går.
I og med at det ikke skjedde noe forrige uke må jeg bare være streng med meg selv denne uken og også møte opp på trening.

Ha en strålende uke alle sammen!
Klem fra Gyda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias gryn11. februar 2002
Hei!

Lykke til videre, dette klarer du!

Hilsen gryn
96,6 kg

Huff og huff....

Det var vel ikke annet å vente etter en helg uten Cambridge. Nå må jeg bruke det meste av uken på å "fjerne" helgens utskeielser. Ikke det at jeg fråtset i mat, jeg lagde faktisk "fettsnål" mat etter en svensk bok fra ViktVäktarna. Kjempegodt!

Jeg har ikke gått på ren pulverkur denne uken - er altfor sulten!!! Men jeg prøver å begrense det til et "fast-føde"måltid og to pulvermåltid hver dag.

Fremdeles har jeg ikke nådd mitt første delmål - under 95 kg, men bare vent - nå er det like rundt hjørnet!! :-))
Har ikke kommet ordentlig igang med trening enda fordi jeg sliter litt med helsa men jeg får hjelp og regner med at det vil bedre seg ganske raskt.
Jeg er av den typen som spiser mat både som trøst, av kjedsomhet og til all slags feiring. Er veldig flink til å finne noe som må feires :(
I de siste månedene har jeg prøvd å "konvertere" dette til shopping i stedet - med mer eller mindre hell. Det har i hvert fall blitt mindre "trøstespising" og forrige mandag sluttet jeg helt! Den som følger med får se hvor lenge det holder, men jeg er veldig sta så har jeg først bestemt meg så går det nok bra veldig lenge.
Nå har jeg fyllt opp vannflaskene mine og er klar for en ny arbeidsdag!

Ha en strålende og kalorifattig dag!
96,1 kg

Gått ned nå også...

Dette var positivt!
Jeg spiste nemlig et måltid i går kveld. Flink var jeg også i og med at det besto av grønnsaker og salat (Ok da - en bitteliten dæsj dressing og olivenolje).
Kommer tilbake til dere senere i dag. Måtte bare fortelle dere vekta mi - hurra!!!!
Klem Gyda
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda3. februar 2002
Hei på deg! Velkommen hit - jeg har visst ikke "sett" deg før. :-) For en flott start på slankingen du har hatt! Kjempeflink har du vært, og jammen har du fått belønning også!

Har du lyst til å være med på en uhøytidelig liten konkurranse? Vi arrangerer "minus fem-konkurranse" for de ulike vektklassene, og jeg har ansvaret for oss over 90 kilo. Det er bare en litt morsom måte å følge med på de andre som er i samme klasse, og litt ekstra motivasjon for å vinne - og så skal man ikke sulte seg eller gå på fastekurer (men du er ferdig med Cambridge-kuren nå?), for da raser man så raskt ned i vekt at det blir urettferdig å sammenligne. Dersom du har lyst til å være med så si fra i dagboken min, og fortell meg i løpet av mandag hva startvekten din er. Du kan forresten lese om tidligere konkurranser for eksempel i dagboken til Jenta*S*.

Ha en kjempefin søndag!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias Ella2. februar 2002
Hei Gyda!
Du virkelig har fått en "flying start". Morsomt og inspirerende å se at det er mulig:-) Kjempebra og lykke til videre!
96,8 kg

Jippi!!!!!:-)))

Jeg beklager kjære dagbok at jeg ikke "snakket" meddeg i går, men jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å gjøre noe ekstra de to siste døgnene. Men, som du ser har jeg vært flink og ikke puttet noen kalorier i munnen. BRAVO!!! Nå er faktisk det værste suget etter mat borte. Jeg har gått til anskaffelse av en munnspray som jeg bruker ganske mye, både for å få en frisk smak i munnen (denne pulverkuren gjør meg helt grusom i munnen....) og for å pynte på en dårlig ånde -som kommer av ketosen.

Når hungeren etter mat bli for stor går jeg inn på siden her og leser hvordan dere har det. Jeg kverker både matlysten og får en ny dose motivasjon. SUPERT! Dette er det smarteste jeg har vært med på, på lenge!

Nå har jeg bare 1,8 kg å kvitte meg med før jeg har nådd det første bittelille-kom-i-gang-delmålet på 95 kg. Deretter skal jeg ta 5 kg om gangen til jeg er komment unnder 80-tallet. Er full av pågangsmot igjen i dag og håper det ikke avtar utover dagen, men heller tiltar.

Tusen takk til alle dere som deler dagboken deres med meg. Det er utrolig hvor mye det hjelper å lese om andre i samme kg-situasjon. STÅ PÅ! Dette greier vi sammen!!!

Klem fra Gyda
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor31. januar 2002
Du har bare vært sååååååååå flink. Og så flott at du er full av pågangsmot. Det er akkurat det som skal til for å nå første delmål, og deretter neste delmål.

Hilsen fra Trultemor
98,3 kg

For en motivasjonsfaktor....

Først og fremst må jeg si takk til dere som ønsket meg velkommen i klubben. Jeg rakk nesten ikke å registrere meg før dere var der!!!!!!!:-)) Det kaller jeg motivasjonsfaktor.
Idag, på min andre dag uten fast føde har jeg hatt sinnsykt lyst til å kjenne smaken av mat i munnen. Det har vært så ille at jeg har fantasert om hjemmelaget pizza og popcorn. *sikler* Ikke nok med det, jeg måtte også se et matprogram på tv....... (hrmff) Men tro det eller ei - jeg føler meg mye bedre etter programmet.
Bortsett fra disse matfantasiene har jeg vært sliten og tom for energi (- ikke så rart kanskje når jeg ikke spiser)
Forhåpentligvis blir det bedre i morgen???? -stå på Gyda!!!:-) Jeg gleder meg allerede til i morgen. Da er det bare 3 dager til jeg får smake en matbit igjen (lørdag). Forhåpentligvis er det på''n igjen mandag - med en ny runde Cambridge.
Vi snakkes i morgen, mis amigos! Nå er det straks klart for loppekassa.....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vimsen1. februar 2002
Heisann! Flott høyde du har! Du kommer til å bli den dama skal du se. Jeg er høy selv og trives med godt med det. Det er mange som misunner deg den høyden! Rett deg opp og bit tenna sammen! Høyden kan en ikke gjøre noe med, men det kan en med vekta. Kan anbefale deg å ta en spasertur ute i frisk luft (uansett vær) i tillegg til treningssenteret. Får du den daglige turen innarbeidet som en rutine skal jeg love deg at du vil merke det bedre på vekten enn noe annet. Du kan begynne med små turer og så øke når du føler at formen tillater det. I tillegg sparer du tid - masse tid!

I tillegg til vekt er målebåndet også en fin motivasjonsfaktor.
Målene jeg bruker å ta er følgende:
Hals, overarm, midje, nedre midje, hofter (bredeste), lår og over kne. Prøv dette og bruk det!

God Helg - hilsen "vimsen"
100,0 kg

Hvor er min tålmodighet?

Fra og med i dag skal jeg være mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg må også godta at det tar tid å få fjernet de fleste ekstra kiloene, alt skjer ikke over natta. Hvis jeg greier å holde motivasjonen oppe vil jeg se at kiloene forsvinner sakte men sikkert. Som en flying start skal jeg spise kun grønnsaker og frukt denne uken i tillegg til slankepulveret Cambridge. Jeg skal prøve å få systematisert treningen min til 3 faste kvelder i uka på treningssenteret. Ikke bare hjelper det fysisk men det er også supert for psyken.
Good luck to myself!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally28. januar 2002
Hei og velkommen hit! Jeg har vært med i fire dager, men har allerede følt at jeg får god støtte!
Jeg skrev akkurat de samme ordene som du i dagboka mi - å bli mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Føler at jeg stapper i meg mye av gammel vane.
Lykke til!
Ally
c.AuthorAlias Nebbisen28. januar 2002
Välkommen Gyda

Det låter verkligen som en flying start! Det låter som om du har lagt upp din slanking till att gå raskt. Det önskar jag att jag kunde, men klokk av erfarenhet tar jag det lite lugnare, och lägger om kosten först och börjar med mindre träningsökter och trappar upp efter hand.

Jag önskar dig också lycka till, och att du vet att vi finns här för dig när det går trögt.

Hilsen, Nebbisen
c.AuthorAlias cat7428. januar 2002
Lykke til fra meg også!

Klem.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.