← Alle dagbøker
Gyda
58 år180 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start100,0 kg
Sist96,6 kg
Endring−3,4 kg
BMI nå29,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Lenge siden sist!
Hei igjen!
Nå er d lenge siden jeg har vært innom å avlagt rapport.
Jeg begynte så bra med vekttap og motivasjon i 100, så dro jeg på en lang påskeferie til syden. Der kom mange kilo tilbake igjen, humøret svingte og energien forsvant. I tiden etter jeg kom tilbake har jeg jobbet med å samle energi, jeg har alliert meg med en jobbkollega som går på samme treningssenter som meg slik at vi kan motivere hverandre til å gå på trening. D hjelper! Har jeg sagt at jeg kommer forplikter d til å møte opp. Nå tar jeg bare en dag om gangen. Prøver å få til å trene noen ganger i uka og har fablet om å begynne å sykle til og fra jobb. D er sinnsykt langt men for en effektiv trening d vil bli.
I dag er nok en dag hvor tungsinnet henger som en mørk sky over hodet på meg, men jeg regner med at d blir bedre utover dagen. Nå skal jeg se litt på studieoppgaver og håpe at solen skinner i morgen!
*CU*
-Klem fra Gyda
Sakte men sikkert går d nedover med meg....
Nå er d mange dager siden sist jeg var innom :-(
D er fordi jeg har vært skikkelig dårlig - begynte torsdag men heldigvis, lørdag ettermiddag "returnerte" d og i dag er jeg i fin form igjen. Vanligvis når jeg er syk spiser jeg bare "nei"-mat, men denne gangen greide jeg å holde meg unna og d gikk jo veldig bra.
Når d er som værst og jeg bare ønsker å stappe i meg alt jeg kommer over danner jeg meg to bilder av meg selv på stranden, i bikini selvfølgelig, i Sør-Spania. Det ene hvor valkene henger utover og skjuler bikinien. Det andre hvor jeg er slank, brun og kjempelekker!!! :-) Da har jeg plutselig ikke lyst på "nei"-mat lenger. Smart, ikke sant?! Så lettlurt er jeg..........., men så lenge d fungerer osv, osv.
Jeg har bestemt meg for å komme ned på 80-tallet før jeg reiser på påskeferie. D betyr at jeg ikke kan tillate meg selv noen store utskeielser i helgene. Selv om jeg synes selv at jeg har vært flink denne helgen så er d fortsatt mye som kan endres.
Er d noen av dere snart-nede-på-80-tallet som kunne tenke dere å konkurrere mot meg??? Jeg kjenner at d røyner på og motivasjonen er ikke på topp lenger.
En konkurransje ville kanskje endre på d?!
OK! nå er d straks klart for dagens første møte her på jobben, men vi snakkes senere i uken.
Hasta luego amigos :-))
Señorita Gyda
Tregt.
I de siste dagene har jeg vært sur på meg selv. Jeg hadde nemlig en helg med alt annet enn slankemat på menyen. Ikke bare det, men jeg hadde også godt drikke til (dvs. øl og vin m.m) Hadde jeg derimot skjerpet meg i helgen hadde vekta vært nede mot 90-tallet nå.
Hvordan skal jeg få omprogrammert hodet mitt til å forstå at følelser og mat ikke hører sammen?????? Det er så enormt god trøst i en pose tortillachips eller en kasserolle med popcorn.... :-(
Klokka er bare såvidt passert 1/2 9 på morningen og jeg sitter her og drømmer om pizza!!!!?????! Forresten, tortillachips hadde absolutt ikke vært grusomt det heller. Heldigvis har jeg ikke tilgang på noen av delene her jeg sitter foran PC''en med kaffekoppen min. I går og i dag er definitivt i et humør hvor jeg vanligvis hadde stappet i meg noe godt, men det gikk (nesten) bra i går. Hadde en papaya liggende og den hjalp utrolig godt mot søthungeren. Tror jeg må kjøpe et par som jeg har til "krise-situasjoner".
Har dere noe godt råd mot salt-hunger?? Av og til får jeg så lyst på popcorn, tortilla eller potetgull og det tror jeg kommer først og fremst av lysten på noe salt.
OK! dette får være nok for i dag. Det er godt å få skrevet av seg noen frustrasjoner også og ikke bare skrive når alt er positivt. Det er jo når alt er tungt og trist at vi trenger oppmuntring. Selv om vekta har gått ned litt siden sist jeg var innom her, så er det liksom ikke nok. Ja, jeg vet - jeg blir aldri fornøyd med min egen innsats for det er alltid noe som kan gjøres bedre! Det går veldig greit å gi alle rundt meg gode, fornuftige og paktiske råd men jeg greier ikke å konvertere dem til å funke for meg selv!!! Har dere noe godt råd??
Til neste gang, kanskje i løpet av helgen?, får dere nyte det gode været (her på Østlandet i alle fall) med en tur ut. Det skal jeg prøve å få tid til litt lenger utpå dagen.
Klem fra Gyda
Fortsatt ned
Dette gir motivasjon!!! Ned ytterligere 300 gram.
Takk for gode råd og tips på veien cat74!
Jeg har ikke vært så flink til å gi kommentarer til dere andre, men etter hvert som helsa blir bedre, humøret stiger og vekta synker så kommer jeg nok til å "skravle" hull i hodet på dere!!
På morsdagen fikk jeg en nydelig genser og en flott bukse fra prinsessa mi (og faren selvfølgelig-som måtte betale.....) Har gitt meg selv streng beskjed om at det ikke får tas i bruk før jeg er under 95 kg. Og det er jo bare 400 gram igjen! *Tra-la-la-la-la* Jeg er visst i et strålende humør i dag - det er nok antakelig en av "bivirkningene" av vekttapet!
Husk å gi din elskede masse oppmerksomhet i dag (også). Det er Valentinsdagen!
Jeg skal i alle fall fortelle min at han, i år som i fjor, er min Valentine.
Ha en superduper Valentinsdag, folkens!!!
Endelig løsnet det!!!
I dag var det jammen deilig å se at vekta stoppet på 95-og-noe.
Dette lover bra! Jeg har bestemt meg for at jeg skal under 90 kg til 20. mars. Da tar jeg nemlig med meg familien min og reiser til Sør-Europa på påskeferie. Lucky me:-))
Håper selvfølgelig på litt bedre sommervær der enn det vil være her i landet på den tiden og da kommer lette og tynne sommerklær på. Derfor må dette dissende, ekle, fæle flesket bort!
Hvor mye kan jeg "miste" på 5 uker?? Realistisk sett? 5-7 kg?
Gleder meg allerede til de 5 ukene er historie og vekta stopper på noen-og-80 kg. DET er lenge siden den gjorde det!
*CU*
Innskjerping igjen...!
Vekta har heldigvis ikke gått så mye opp som fryktet i løpet av helgen, selv om jeg spiste fastelavensbolle i går, spiste god mat og drakk litt rødvin lørdag kveld.
I dag har jeg pakket Cambridge, epler og gulrøtter i matpakka, så får vi se utover i uka hvordan det går.
I og med at det ikke skjedde noe forrige uke må jeg bare være streng med meg selv denne uken og også møte opp på trening.
Ha en strålende uke alle sammen!
Klem fra Gyda
Huff og huff....
Det var vel ikke annet å vente etter en helg uten Cambridge. Nå må jeg bruke det meste av uken på å "fjerne" helgens utskeielser. Ikke det at jeg fråtset i mat, jeg lagde faktisk "fettsnål" mat etter en svensk bok fra ViktVäktarna. Kjempegodt!
Jeg har ikke gått på ren pulverkur denne uken - er altfor sulten!!! Men jeg prøver å begrense det til et "fast-føde"måltid og to pulvermåltid hver dag.
Fremdeles har jeg ikke nådd mitt første delmål - under 95 kg, men bare vent - nå er det like rundt hjørnet!! :-))
Har ikke kommet ordentlig igang med trening enda fordi jeg sliter litt med helsa men jeg får hjelp og regner med at det vil bedre seg ganske raskt.
Jeg er av den typen som spiser mat både som trøst, av kjedsomhet og til all slags feiring. Er veldig flink til å finne noe som må feires :(
I de siste månedene har jeg prøvd å "konvertere" dette til shopping i stedet - med mer eller mindre hell. Det har i hvert fall blitt mindre "trøstespising" og forrige mandag sluttet jeg helt! Den som følger med får se hvor lenge det holder, men jeg er veldig sta så har jeg først bestemt meg så går det nok bra veldig lenge.
Nå har jeg fyllt opp vannflaskene mine og er klar for en ny arbeidsdag!
Ha en strålende og kalorifattig dag!
Gått ned nå også...
Dette var positivt!
Jeg spiste nemlig et måltid i går kveld. Flink var jeg også i og med at det besto av grønnsaker og salat (Ok da - en bitteliten dæsj dressing og olivenolje).
Kommer tilbake til dere senere i dag. Måtte bare fortelle dere vekta mi - hurra!!!!
Klem Gyda
Jippi!!!!!:-)))
Jeg beklager kjære dagbok at jeg ikke "snakket" meddeg i går, men jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å gjøre noe ekstra de to siste døgnene. Men, som du ser har jeg vært flink og ikke puttet noen kalorier i munnen. BRAVO!!! Nå er faktisk det værste suget etter mat borte. Jeg har gått til anskaffelse av en munnspray som jeg bruker ganske mye, både for å få en frisk smak i munnen (denne pulverkuren gjør meg helt grusom i munnen....) og for å pynte på en dårlig ånde -som kommer av ketosen.
Når hungeren etter mat bli for stor går jeg inn på siden her og leser hvordan dere har det. Jeg kverker både matlysten og får en ny dose motivasjon. SUPERT! Dette er det smarteste jeg har vært med på, på lenge!
Nå har jeg bare 1,8 kg å kvitte meg med før jeg har nådd det første bittelille-kom-i-gang-delmålet på 95 kg. Deretter skal jeg ta 5 kg om gangen til jeg er komment unnder 80-tallet. Er full av pågangsmot igjen i dag og håper det ikke avtar utover dagen, men heller tiltar.
Tusen takk til alle dere som deler dagboken deres med meg. Det er utrolig hvor mye det hjelper å lese om andre i samme kg-situasjon. STÅ PÅ! Dette greier vi sammen!!!
Klem fra Gyda
For en motivasjonsfaktor....
Først og fremst må jeg si takk til dere som ønsket meg velkommen i klubben. Jeg rakk nesten ikke å registrere meg før dere var der!!!!!!!:-)) Det kaller jeg motivasjonsfaktor.
Idag, på min andre dag uten fast føde har jeg hatt sinnsykt lyst til å kjenne smaken av mat i munnen. Det har vært så ille at jeg har fantasert om hjemmelaget pizza og popcorn. *sikler* Ikke nok med det, jeg måtte også se et matprogram på tv....... (hrmff) Men tro det eller ei - jeg føler meg mye bedre etter programmet.
Bortsett fra disse matfantasiene har jeg vært sliten og tom for energi (- ikke så rart kanskje når jeg ikke spiser)
Forhåpentligvis blir det bedre i morgen???? -stå på Gyda!!!:-) Jeg gleder meg allerede til i morgen. Da er det bare 3 dager til jeg får smake en matbit igjen (lørdag). Forhåpentligvis er det på''n igjen mandag - med en ny runde Cambridge.
Vi snakkes i morgen, mis amigos! Nå er det straks klart for loppekassa.....
Hvor er min tålmodighet?
Fra og med i dag skal jeg være mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Jeg må også godta at det tar tid å få fjernet de fleste ekstra kiloene, alt skjer ikke over natta. Hvis jeg greier å holde motivasjonen oppe vil jeg se at kiloene forsvinner sakte men sikkert. Som en flying start skal jeg spise kun grønnsaker og frukt denne uken i tillegg til slankepulveret Cambridge. Jeg skal prøve å få systematisert treningen min til 3 faste kvelder i uka på treningssenteret. Ikke bare hjelper det fysisk men det er også supert for psyken.
Good luck to myself!!!
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Bra at du har funnet veien innom disse sidene igjen!
Det er trist å gå opp igjen, men jeg håper du finner krefter til å fokusere på kosthold igjen! Kjempelurt med "treningsavtaler" - kommer du ordentlig i gang med trening, går resten mye lettere - du får mer energi og tungsinnet får motstand!
Klem fra Hanne