← Alle dagbøker
diarist.Alias

Gunn

44 år165 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start72,0 kg
Sist73,3 kg
Endring+1,3 kg
BMI nå26,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. juli 20025. juli 2002
☹️73,3 kg

håpløst

alt virker så håpløst.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned❤️12. juli 2002
Sånne dager er noe herk. Men følelsen går over. Ikke ta det at du har gått opp som bevis for at det ikke nytter. Vekta vil variere, det viktigste er at den over tid går mer ned enn opp.

Har lest gjennom dagboka di, og så at du har vært oppom 78 siden sist du var medlem her. Altså har du tatt av 5 kg siden det, og da kan du også gå ned mer. Vet du hva du gjorde da? Så også at du ikke er noe "frokostmenneske". Et tips er å spise frukt. Et eple eller noe er mye bedre enn ingenting, kroppen kommer i gang, og forbrenninga går bedre utover dagen enn om du ikke hadde spist noenting. Yoghurt er også et godt alternativ. Husk å være flink til å drikke gjennom hele dagen, vann er topp. For å unngå å bli altfor sulten til kvelds er det nok lurt å huske på å spise med jevne mellomrom gjennom dagen. Selv om man ikke er sulten der og da er det lurt å spise noe. Følelsen av at det ikke nytter kan også bli større dersom man har fått for lite mat og dermed for lite energi.

Men det viktigste er å ikke gi opp! Stå på videre!
Klem skalned
c.AuthorAlias Pernilla12. juli 2002
Heisann!!!!

Vil bare forsikre meg at alle deltakerene får med seg bytte av oppdateringen i konkurransen, derfor kommer jeg med denne meldingen:
neste uke overtar LILLE TRILLE oppdateringen, og derretter tar AUGUSTA over for henne etter èn oppdatering. Med andre ord:
Torsdag18.juli: Lille Trille
Torsdag25.Juli: Augusta
Torsdag1.aug: Augusta
Jeg er tilbake den 5.aug og kan gjerne overta etter det, men det kan jeg jo høre med Augusta om hva som skjer etter det.

Beklager hvis dette blir litt komplisert, men jeg skal som sagt på ferie, og da kan det jo bli litt vanskelig å holde oppdateringen.

Jeg vil iallfall ønske deg er riktig strålendes sommer!!!!!!!!!

Stor sommer-klem, Pernilla
😈73,3 kg

Arrrrrrg...

Nei har man sett, +1,5 kg!!!!!!!!!! Koselig start på mårran det! Men jeg har allerede kommet opp med en unnskyldning- så det så! Nettopp hatt mens- dvs mye snop og mat. Har ikke veid meg på tre uker da...Skal på sånn bailine opplegg i dag. Det bruker å hjelpe. Tror mest det er vann i kroppen, vedig plaget med det. Jeg vil så gjerne se det 6 tallet, det hade vært godt og en STOR oppløftning.
I fjor sommer var jeg og på de her sidene (alias sissel), da var vekta på det minste 73- jeg gikk ganske raskt opp til 78 kg etter jeg sluttet å være her og "bry" meg med slanking. Denne gangen skal det ikke skje, det må jeg love meg selv. Har "mistet" noen kilo, og det vises godt- sier de. Fikk på meg en bokse forrige månede som det er 2 år siden sist gikk på. Ellers så passer alle buksene mine som jeg VOKSTE ut av. Målene er mye mindre enn det vekta tilsier, pga trening. Sitter her og kjefter litt på meg selv mens jeg skriver enn masse "bubbel" for å oppmuntre meg selv. Nå er det full skjerpings!!!! Dette skal jeg klare og kommemeg opp av!!!!!

Tips?

Food i går...
Frokost en bolle med ost
lunch en hel liten melon, 1 bolle med syltetøy
middag ris med røkt svinekam
kvelds toast
Godterfri dag 2...
Måltidene er noe herk! Jeg har store mat problemer. Spiser for lite når jeg burde spise, og for mye når jeg absolutt ikke skulle ha spist. Er sinnsykt kresen på mat, liker lite kjøtt, ikke hamburger, bacon, pølse i brød, karbonade, kjøttkaker og heller ikke chips og sånn frityr eller vanlig stekt mat osv. Ting som andre gjerne liker. Dette er på en måte possitivt- spesielt den gatekjøkkenmaten. Men det blir et herk, når familien min har ting til middagen som jeg ikke klarer å stappe ned. Da går jeg sulten fra bordet- og jafser i meg myye til kvelds....

Ja ja...det var dagens store klage tale fra GuNn

Ha en gooooood dag dere der ute!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️4. juli 2002
Hei Gunn!

Sussi ga meg henvisninger til Dr. Lindberg, I balanse og Jentemat. Det har jeg lært MYE av. Der er problemet med insulinet veldig godt beskrevet - og masse andre ting.

Jeg gir deg linkene her:

http://www.ibalanse.no/side08.htm

http://www.jentemat.no

http://www.drlindberg.com/side2.html

Ønsker deg lykke til og alt godt!

Varme tanker fra Augusta
🙂72,0 kg

Glemte veiing..

Hadde gjort en avtale med meg selv om at onsdag kunne bli veie dagen min, men nei da- der ble den glemt! Så innmari trøtt om mårran at det er like før jeg legger hodet hjemme når jeg haster til jobb.

Mat:
frokost vannmelon
lunch 2 boller
middag grønnsaksuppe
kvelds 3 boller
Et kake stykke for jeg var i 20 års dag..

Er stolt over begynnelsen av dagen, men på slutten ble jeg såååå sulten at magen kobblet ut hjernen for et øyeblikk:(
Gjort er gjort. Men det er faktisk en god del uker siden jeg hadde min siste godterfrie dag- og den kom i går!

He-hey...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena3. juli 2002
Jeg ser du er glad i boller!! Det er vel ingen krise å glemme veiedagen, du får ta det når du husker det!! Jeg vet hvordan det er å være trøtt om morran, er ikke akkurat noe a menneske selv!!
Ha en fortsatt fin slankedag!!
Helena
c.AuthorAlias Minelli😃3. juli 2002
Hei Gunn..eller Sissel...!

Så nå er du tilbake igjen! Vel, vel, vet ikke hva som er verst; å være tilbake igjen eller fortsatt å være her etter ett år på slanker´n!

Det var ikke mye næring i den menyen din i går, du, det er derfor du var så sulten på kvelden. Man går nemlig ikke varig ned om man bare spiser få, men tomme kalorier! Hvor blir det av proteinene??? Savner de på menyen din! Da beholder du metthetsfølelsen lenger!

Klem fra Minelli


c.AuthorAlias Pernilla😌3. juli 2002
Hei hei!
Flott at du blir med på konkurransen vår. Det hele er ganske så enkle regler. Du prøver å gå ned i vekt, jeg oppdaterer vekta til deltakerne hver torsdag, og første man som har gått ned -5kg har vunnet.

Det er fint hvis du klarer å legge inn vekta di på torsdagene, hvis ikke blir sist registrerte vekt før torsdagen lagt inn.

Ha en fin dag da, og lykke til med slankinga!

Pernilla
🙂72,0 kg

Boller

Hei Hei!
Det er nesten slitsom å sitte på jobb og vite at det er sommer, selv om været ikke tilsier det. Men tre uker må jeg holde ut. Er bare himlanes trøtt og lite energi.. Må finne en veie dag, men vet ikke helt hviken som er best, med tanke på begynnelsen på en uke- og helg der jeg spiser mest. Kanskje en midt i uken er best.

Måltider i går
frokost 1 bolle
lunch 2 boller
middag spaghetti med potet og brun saus
kvelds to boller med syltetøy.

Mye boller der ja... Er ikke frokost typen, så jeg stikker innom en bensinstasjon om morgenen for mat. Og pølse med brød eller baguett er for kraftig og for mye for meg så tidlig.
Må nok bli flinkere med tanke på næringsrik mat...
Tips?

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias pernilla2. juli 2002
Hei!!
Jeg har endelig kommet meg ned på 7-tallet og har med dette gleden å starte opp ny - 5kg-konkurranse for OSS i 70-kg-klassen. Meld deg på hos meg hvis du har lyst å delta.
Konkurransestart førstkommende torsdag, med løpende oppdatering på torsdager.

Klem, Pernilla


🌙72,0 kg

En begynnelse..

Hei hei dere som stikker innom meg;)
Da var jeg logget som ny bruker på denne siden, selv om jeg ikke er det. Jeg var her i fjord sommer og, men nå husker jeg ikke passordet- kjipt.

Min historie:
Jeg hadde aldri problemer med vekten- før. Men så begynte jeg å tulle med p-piller og p-sprøyte. Ikke lurt. Gikk sakte, men sikkert opp i vekt. Og da jeg begynte med p-sprøyten gikk jeg opp 10 kilo meeeget rask... Hadde ikke mensen på 2 år.
De kiloene jeg har gått ned, er etter jeg begynte med Yasmin p-piller og fikk mensen tilbake... Mitt tips til dere: LIGG UNNA P-SPRØYTEN! Alle jeg kjenner har gjort det samme, bare synd det var ingen som tipset meg...

Måltider i går:

Frokost 3 stk rundstykker med syltetøy
Middag salat og potet (grillet koteletter- som jeg ikke liker)
Kvelds pizzaq

Ikke mye sundt her, men pga mensen higer jeg etter mat og godter. Må skjerpe meg nå- når jeg skal dele dette med dere...

Hilsen Gunn:)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😉1. juli 2002
Hei Gunn!
Takk for oppmuntrende ord i dagboka. Jeg bruker målebåndet aktivt (..begynnte i går!!), vet du hva/hvor man bør måle.. Mage og rumpe er liksom greit, men bør man ta armer og bein og full pakke når man først er i gang kanskje?? Vet du hva disse tallene bør være (i forhold til hverandre)?? Mener å ha lest en gang at mage delt på rumpe, ikke bør være over 0,8. Men jeg husker ikke helt!!! Vet du?? Uansett, lykke til med slankingen!! Det går sikkert kjempebra!!

Helena
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.