← Alle dagbøker
Gunilla
49 år165 cm75 innlegg
2001
0 følgere
Start65,2 kg
Sist54,8 kg
Endring−10,4 kg
BMI nå20,1
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 13. september 2001
54,8 kgUff...
.... skulle ønske jeg kunne gå opp i vekt...!
Har gått på en liten smell her (ikke grunnet slankingen, men mange andre omstendigheter), og nå hadde jeg trengt noen ekstra kg. Istedet går det nedover på vekta. I forhold til en liten mnd tilbake ville jeg bare ha vært glad, men det er jeg altså ikke...!
Tips til hvordan legge på seg...?
Mitt råd: Sliter man med noen kg ekstra, er det ikke kiloene som er det egentlige problemet... Rydd opp i alt rundt deg først...!
Optimistisk hilsen fra Gunilla
Holder meg!
Men jeg tror jeg er mer dvask i kroppen enn tidligere... :-)
Trener sørgelig lite, og ikke finner jeg motivasjon heller, siden vekta holder seg der den skal...!
Tips noen?
Det er akkurat som om lufta har gått fullstendig ut av meg etter at jeg faktisk nådde målet mitt. Flere som har hatt det sånn?
Full skjerpings!
Jeg har sklidd totalt ut de siste ukene. Ostepop og sjokolade hver kveld, til dels svært usunn mat og usunne vaner. All motivasjon er borte som dugg for solen... Eller hva det heter... :-)
Litt oppgitt ja.
Det synes ikke så veldig mye på vekta, men jeg føler meg ganske blubbete om dagen fordi... BLÆH!
Kan jeg få litt motivasjon fra noen her? Det er jammen vanskelig å holde vekta også, ikke bare å gå ned..!
Hipp hurra jeg er så glad i dag!
Har ikke fått veid meg på 1 uke, og gjett om jeg var glad da jeg gikk på vekta i morges... Samme som forrige uke. Og det til tross for et særdeles usunt kosthold denne uka, kombinert med lite trim...! Herlig!!
Kakespising på lørdag, søndag og mandag (bryllup), sene middager (feiring av bryllup og egen bryllupsdag), mye snop (gave fra foreldre på tur) og i det hele tatt... Nam!! Tenkte at jeg fikk spise det jeg ønsket, og ikke bry meg om jeg gikk opp en kg eller to, men så står jeg altså på stedet hvil...!
Jeg er så glad! Hurra!
Jeg virkelig koste meg i går...
Det var så deilig!!
Spiste pizza, chips med dip, drakk brus og spiste sjokolade. Og den tyngende samvittigheten jeg fryktet jeg ville få, var ikke tilstede i det hele tatt.
Regner med å bli værende på disse sidene enda en stund framover, men nå tar jeg en uke ferie. Siden foreldrene mine ikke har badevekt, får jeg ikke veid meg - men målet er å holde meg stabil på 57 kg når jeg er tilbake.
Takk for alle gode råd og støtte underveis. Dere har alle vært til uvurderlig støtte! :-)
Hmm.....!
Jeg må vel ærlig innrømme at kuren ikke helt ble fulgt etter boka i går heller... Pizzalukta fra de andres middag ble litt for intens, og grønnsakssuppa fra fredag hadde en helt forferdelig rar farge/lukt.
Så jeg endte opp med 2 stk pizza, og mye salat til (små stykker!). Litt Fitness-frokostblanding på kvelden, og ellers ikke så mye.
Men..! For ei ukes tid siden trodde jeg aldri jeg kunne gå ned til 57 kg til tirsdag, og nå er jeg under! Så kuren har vært godt for noe. Jeg kunne gjerne tenke meg å være med senere en gang, men absolutt ikke i ei helg. Det var kort og greit helt forferdelig...!
Fullfører kuren i dag
Mest for å plage meg selv når det gjelder å ha avbrutt den, men også for å få ut litt mer "slaggstoffer". Noe må den jo ha vært effektiv for, siden vekten går ned...?
Det ble ikke så mye mat på meg i går, mye salat og grønnsaker, et par _små_ biter fisk, og _litt_ ris. Men jeg koste meg stort...! Og en 4 glass rødvin tror jeg... :-(
Uansett - tar jeg kuren også i dag, vil jeg uansett sikkert ikke gå opp igjen alt med en gang, dersom jeg stabiliserer. Sluttmålet mitt var jo tirsdag neste uke, så 57 blank er innen rekkevidde om ikke annet!
Virker det?
Eller er det vannet som løper ut av kroppen?
Uansett - det var godt å bestige vekta i dag og se at det går nedover, for dagen i går var IKKE enkel.
Suppa smakte ikke godt (kjøpte bare grønnsakssuppe), og jeg brukte altfor mye løk i salaten. Så da gubben disket opp med pizza til seg og minsten, var jeg såååååå nærme å gi f... i hele kuren...
I kveld kommer det kanskje folk på grilling, og jeg håper egentlig det ikke skjer. Synes kuren er helt pyton, og unnskylder meg selv med at nå er jeg i teorien ferdig med slankinga uansett, målet er nådd om 100 gram...
Men så er det det å fullføre det man har satt seg fore da..!
*Jenta*S*, om du er her - gi meg motivasjon!!
16.41
Svart av samvittighet... :-(
Kur avsluttes herved. Dvs. rundt 20 i kveld. Tips til andre: Ikke ta kuren i ei helg, forsøk heller med hverdager...
Det ble for vanskelig å stå i mot en gretten gubbe som fnyser av kuren, samt alle vennene som kommer på besøk og grillfest i kveld... Så da trekker jeg meg herved.
Men... I morgen kjører jeg siste del av kuren. Jeg har fulgt den hittil i dag, all utskeielse blir et glass rødvin, litt salat og grillet laks. Så får heller hele utrenskingen være spolert, men _litt_ slaggstoffer har jeg kanskje blitt kvitt?
Masse lykke til videre til Jenta*S*! Du har sikkert mer psyke enn jeg har... Bøyer meg i støvet!
I gang!
Etter motivasjon fra *Jenta*S* er jeg i gang med renselseskur. Måtte det vare! Kan hende vi får gjester på lørdag kveld, men jeg håper nesten at jeg får helga for meg selv, så kan jeg få fullført....!
Til nå har jeg drukket 1 kopp med sitron (kokt vann) og ett glass juice. Skal snart ta fatt på rød grapefrukt, og kaffe. Ble ganske lettet da jeg fant ut at man kan drikke kaffe til, for det er jeg avhengig av. Så isteden for 1 kopp, tar jeg 3 små, og nyter dem...! :-)
Kommer kanskje innom senere og forteller hvordan stoda er, hvis ikke blir det vel noen innlegg i andres dagbøker.
Hepp hepp! Det er bare 3 dager, så dette skal jeg klare!!
TORTUR!!
Lunsj i dag består av agurk og youghurt, men hva serveres i kantina? Nystekte vafler... og med vifteanlegget på fullt spres lukta på ethvert kontor... Blæh!!
Agurk er jo også godt da. Litt. ;-( (forsøker å være sur og komisk på en og samme gang, ikke enkelt...)
Hulk! Hulk! Jeg tror jeg begynner å bli småsprø...
Burde sikkert ikke veie meg hver dag, men hittil har det fungert veldig bra. Har kontroll fra dag til dag, og vet mer om hvilken mat som gir tung mage, og hvilken man tåler litt mer av... :-)
Så nå gjorde jeg noe dumt i går kveld. Trente relativt seint og ble så fryktelig sulten. Dette resulterte i en diger skål med pasta og ost.... :-(
Så jeg satser på at den ligger som en murstein godt plantet i magen min....
JIPPI!! Og hurra!!
Dette må absolutt være en av fordelene med å gå sakte ned i vekt..! Det skal litt til for å legge på seg igjen også..!
Men nå har jeg lært av mine feil, og jeg skal med min beste innsats forsøke å nå ned til 57 blank til tirsdag. Er ikke helt sikker på om det vil gå, siden jeg allerede har mistet "litt" denne uka. Satser på at det er mye salt i kroppen etter endel usunne middager som har gjort at jeg har hatt mye vann de siste dagene. Det ordner seg, det ordner seg! :-)
SKRIIIIIIK!! Ferie er en uting...!
En ting er å ha mange positive og lette tanker omkring hvor lett det skal gå å spise sunt på ferie, en annen ting er å klare å holde dette...
Hvor skal jeg begynne?
- Fet grillmat hver kveld
- Mc Donalds to kvelder
- Ostepop, chillinøtter, maryland kjeks
- Masse rødvin
- Enda mer rødvin
- Ingen trim
Jeg skjønner ikke at det er mulig...! Nå vil jeg aldri klare å komme meg ned til 57 kg til neste tirsdag...
VRÆÆÆÆL!!
Har noen en liten "lynkur" for å sette meg i gang igjen?
Hei og hå!
Nå virket sidene igjen.. nesten iallefall!
Sitter her som første kvinne på jobb, men motivasjonen er ikke helt på plass enda, så jeg benytter anledningen til å surfe litt...
I ettermiddag drar jeg også på miniferie, og jeg håper jeg skal klare å holde meg unna de største fristelsene....! Ferie blir ofte mye usunn mat. Men jeg har pakket fot-vektene mine i baggen, slik at når vi trasker rundt i Dyreparken skal jeg i det minste ha de på meg. Såfremt det ikke er sol og knallver... ser litt dumt ut med digre klumper rundt leggene og skjørt...?
Ha en god helg!
Yess, yess, yess!!
Så var det ikke så mye å sture for i går likevel, for i dag har jeg "ramlet" ned til utgangspunktet igjen, uten nevneverdige anstrengelser... :-)
Merker at jeg er litt lei all slankinga nå, men samtidig gleder jeg meg til en ukes ferie hjem til foreldrene mine og til jeg skal møte slekt og venner. Blir litt morsomt å se reaksjonen.... :-)
Ellers har jeg tenkt å begi meg ut på fisketur i dag. Lovte lillemann hjemme på 2 år at han, mamma og pappa skulle på fisketur og fange levende fisk. Så nå får jeg bare håpe vi får fisk, for jeg mistenker at tålmodigheten hans ikke er av den største....!
Ha en flott dag, og skitt fiske! til meg selv... ;-)
Ny dag, nye muligheter....!
Ja, det er greit å ha store tanker om hvordan man skal holde seg unna all den gode maten - en helt annen ting er det å skulle klare det....! :-)
Så fredag startet med en god ferielunsj på jobb, etterfulgt av ostekake og marsipankake. Vel hjemme spiste jeg store mengder Grandiosa, før jeg på kvelden ble servert kinamat (nam!). Lørdag ble det ikke særlig bedre, ei heller søndag... Men jeg har virkelig kost meg, og når det ikke gir særlig oppsving på vekta, skal jeg vel i bunn og grunn være fornøyd. Ikke lenge til jeg ser 7-tallet nå. Er jeg riktig flink skal jeg se det til torsdag..!
Ha en flott dag!
Mitt eneste råd som jeg kan gi deg, er at du spiser litt mer til hvert måltid enn det du gjør idag.
Jeg trenger selv og gå ned noen kilo, og lurer på om du kan gi meg noen tips der. Har lest gjennom dagboken, men lurer på hva det er du spiser og hvor ofte du trente?? Håper du kan hjelpe meg.
Hilsen Martine