← Alle dagbøker
Gudrun2015
60 år164 cm40 innlegg
2015–2016
0 følgere
Start94,2 kg
Sist93,4 kg
Endring−0,8 kg
Mål78,0 kg
BMI nå34,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Er i gang igjen
Nå har jeg fått snudd litt på tanker og følelser, og er i gang igjen. Er inspirert, og håper det varer. Lenge.
Diett Gikk tur på 2 timer på mandag.
Vasket soverommet i går.
Å ta smarte valg
Det hele handler om å ta smarte valg, hele veien, når det gjelder mat.
Og det har jeg tenkt å ha maks fokus på nå.
Lørdag var vi i Holmenkollen og så på herrestafetten i skiskyting. Spennene stafett, flott stemning og en bra opplevelse.
Men, slike seanser kan være en utfordring mht mat og drikke. Vi hadde med matpakke, spiste middag på restaurant og det ble også litt alkohol. Spiste ingenting snacks.
Totalt sett er jeg fornøyd med eget inntak. Det ble vel ingen "slankedag", men det ble ikke full sprekk heller. Det er ikke slike dager som er årsaken til at vekta er der den er i dag. Det er alle hverdagene som er den årsaken. Må få mer kontroll over den.
Så, det skal bli mange smarte valg fremover :)
Diett 1 time spinning i går.
Opp og ned igjen
Har hatt ennå en opptur, og nå er jeg på vei ned igjen.
Hvis jeg hadde droppet oppturene (på vekta altså), så kunne jeg fått reell nedgang på vekta av de god periodene (hvor det går nedover). Dette hørtes kanskje litt forvirrende ut, men er helt innlysende for meg :)
Nå er det midten av mars og jeg har i praksis stått stille på vekta siden nyttår. Så det er ikke bra nok, når målet er vektnedgang.
Jeg må forsøke å fokusere på matinntaket, og IKKE spise mer eller feil mat bare fordi livet butter på andre områder.
Diett Gikk fottur på 80 minutter i går.
26. februar 2016
😃93,4 kgFredag, og helgen er snart her
Jeg er veldig motivert, og er klar til å kjempe meg tilbake i gammel, god matchvekt.
Dette høres kanskje litt optimistisk/spenstig ut, men:
Det skal bli spennende å følge kroppen på veien dit.
Tror den kommer til å takke meg for innsatsen, for livet blir jo mye lettere/enklere for den uten å drasse på alle disse ekstra kiloene.
Diett Gikk tur på 70 minutter på onsdag.
24. februar 2016
🐷94,4 kgNå begynner sommerforberedelsene
Nå har jeg bestemt meg for å ta grep her. Jeg kan ikke fortsette som tidligere i år, årsaken til det finner en på vekta.
Så nå er det full fart her, og jeg behøver ikke være flink pike på alle felter, men akkurat matinntaket skal det være fokus på.
Første mål er seff å komme under 90 kilo. Det er jo helt krise å veie over, og det har jeg gjort i lang tid :( :(
Diett 1 time spinning i går.
På tide å endre kurs
Jeg er faktisk nå på vei nedover, har redusert med ca 1 kilo, etter en forferdelig måling som altså viste over 95 kilo.
Må dessverre si at den vektøkningen var fullt fortjent. Mye mat og kos, og alt for lite trening.
Slik kan det jo ikke fortsette. Jeg skal nå hjelpe kroppen min å gå ned noen kilo, det har den fortjent!!
Diett Gikk fottur på 1 t og 20 min i går.
At dette skal være så vanskelig ?!?!!
Forrige lørdag var vi på årsfest (utsatt julebord) på jobben ti mannen min. Og jeg var akkurat like feit som året før, enda jeg hadde lovet meg selv at det ikke skulle skje.
Jeg blir helt matt. Kan ikke skjønne at det å gå ned i vekt skal være så vanskelig.
Teorien er vel enkel. Det er utførelsen/praksisen som svikter.
Men, jeg får ta en dag om gangen og gjøre det beste ut av den. Legge stein for stein, og forhåpentligvis kan 2016 bli året hvor jeg får det til.
Første delmål er å komme seg under 90 kilo.
Og 90 kilo var for noen år siden det ABSOLUTTE MAKSIMUM. Så her går det den veien høna sparker.
Så nå er det på tide å snu høna!!!!!
Diett 1 t spinning i går.
Er godt i gang
og det har jeg tenkt å fortsette med.
Første delmål er å komme under 90 kilo, gjerne i løpet av januar.
Diett 1 t spinning på onsdag
Tilbake til hverdagen
Og jeg har kommet bra i gang med nedtrapping av matinntaket, og er vel tilbake der jeg bør være for å oppnå vektnedgang.
Har ikke kommet i gang med trening ennå, for ble skikkelig forkjølet i julen og det henger i fortsatt. Skal vurdere å prøve meg på spinning i kveld.
Vel, jeg vet jo hva som skal til for å få dette til, så det er bre en ting som gjelder:
JUST DO IT!
14. desember 2015
🙁93,3 kgÅrets siste julebord unnagjort
oFredag ble det sushi til middag. Jeg spiste for mange biter. Men drakk Cola Zero ti maten, så det ble i alle fall ingen kalorier på den delen.
Lørdag gikk jeg tur på 8 km og gjorde litt husarbeid før vi reiste på julebord. Ribbe og pølse, og øl og akevitt til maten. Og gløgg som velkomstdrink. og et par drinker etter maten. Og riskrem og rød saus til dessert, forresten.
Så dette ble jo for mye.
Søndag spiste jeg to brødskiver til frokost, kokt laks til middag og en liten pose med Smash til kveldsmat.
Og resultatet blir en bra vektøkning.
En får vel som fortjent.
Nå er det ikke flere julebord på gang. Heldigvis får en nesten si, med tanke på vekta i alle fall.
Nå er det 10 dager til jul, så jeg får forsøke å få til 10 dager med moderat inntak nå, og så må jeg legge en egen plan for julen.
Diett Gikk tur på 8 km på lørdag.
Sofaliv på søndag.
9. desember 2015
😐92,7 kgI siget igjen
I går kom jeg meg på trening igjen, etter å ha droppet den slags hele forrige uke.
Mannen min og jeg har en avtale om at jeg trener på tirsdag etter jobb, og han lager middag til jeg kommer hjem. Og han SKAL lage fiskemiddager. Han er så flink, han bruker alltid fisk, det er mer enn jeg hadde klart å gjennomføre. For det er mye annet godt i butikken også....Men han disket opp med fisk i går også :)
Diett 1 t spinning i går.
7. desember 2015
☹️92,8 kgKrasjlanding
Etter forrige helgs utskeielser, julebord på fredag og lutefiskmiddag hos venner på lørdag,så gikk vekten til himmels på mandag. Og holdt stillingen på tirsdag.
Jeg ble så lei meg, så oppgitt at jeg mistet helt kontrollen og pågangsmotet. Så mye sult og vært flink med trening i omtrent 3 uker, og så var alt det borte i løpet av en helg. Dette føltes helt umulig.
Mannen min var borte på jobbreise nesten hele forrige uke, og det gjorde ikke saken enklere for meg. Det var jo ingen som så hva jeg spiste!!!
Uff, jeg forsøkte å ta meg sammen , men klarte det ikke. Gikk litt "ved siden av meg selv", på en måte. spiste blant annet middag på McDonalds en dag. (Men droppet i alle fall dessert!)
Denne helgen har gått roligere for seg. Jeg har ryddet og vasket til jul. Fredag kjøpte jeg meg nye støvletter og så litt på klær.
Så nå er jeg kanskje klar til å starte forfra igjen.
Dette er neimen ikke enkelt!!!!
1. desember 2015
🐷93,5 kgEr det mulig???!!
Etter to julebord, så gikk vekta altså opp 1,5 kilo!!! Det er jo egentlig ikke mulig. Det er ikke mulig.
Men, nå fikk jeg meg en real nedtur. Lurer på hvor lenge jeg skal slite med å gå ned de samme hektoene som jeg nettopp har brukt ukesvis på å bli kvitt.
Hmrf.
Diett Ingen trening i går, fikk besøk :)
27. november 2015
🙁92,0 kgOg så gikk vekta opp igjen :(
Og det helt ufortjent. Men det er vel sånn det er, det går opp og ned, men i det lange løp så skal den gå nedover denne gangen. Sånn er det bare, så her er det bare å stå på og ikke gi seg. Resultatene vil komme. Kan jo ikke la meg psyke ut av noen hekto i oppgang fra en dag til en annen.
Men helgen som kommer blir en utfordring: I kveld er det julebord, og i morgen kveld lutefiskseanse. Jeg har meldt meg som sjåfør på lørdag, så det gir jo noen sparte kalorier, i alle fall.
Jeg skal komme meg på en spinningtime i løpet av dagen i dag, det hjelper jo på den andre veien.
Det gjelder å ta kloke valg de to neste kveldene!
Diett Ingen trening i går.
26. november 2015
😃91,7 kgJobbet overtid i går,
men ble ingen krise mht matinntak av den grunn. Jeg hadde med en liten ekstra matpakke (et knekkebrød og en Skyr), og spiste middag hjemme ca kl 18.30 Det ble kanskje litt for mye mat til middag, mannen min hadde kjøpt inn og laget middagen: 1/2 kylling til meg samt potetmos fra Toro. Ikke noe GreteRoede ville ha servert kanskje, men, men. Det var i alle fall godt å bli mett, for det er ikke så ofte jeg blir for tiden.
Senere på kvelden ble jeg ferdig med julekalenderen til datteren vår, og var på Posten og leverte det hele, så nå har hun den i tide til 1. desember.
Jeg driver jo og øver meg på å bli ferdig med saker og ting som jeg begynner på, og dette var et eksempel på at jeg faktisk fikk avsluttet i tide. Jeg hadde ikke mye lyst til å reise på Postkontoret ved 21-tiden i går, men gjorde det fordi jeg ikke vil klare å levere pakken i dag før godt utpå kvelden, og da ville vel pakken kanskje kommet litt sent frem. Føltes godt.
OG: Jeg pantet flasker i samme slengen, og jeg var IKKE fristet av noe som helst på Rimi-butikken :)))))) Herlig følelse. Jeg kjøpte med en pakke telys og gikk ut igjen. Enkelt og greit :))
Diett Ingen trening i går.
Se deg ikke tilbake nå...se bare fremover :) Det er nå det gjelder. Jeg synes du er flink som bestemmer deg på nytt selv om du ikke klarte det sist gang:)
Dette er vårt år....nå skal vi klare det:)
Sammen er vi sterke:)
Stå på ! Blir moro å følge deg på veien nedover:)