← Alle dagbøker
Gudrun
60 år164 cm784 innlegg
2004–2016
0 følgere
Start91,4 kg
Sist93,8 kg
Endring+2,4 kg
Mål78,0 kg
BMI nå34,9
📓 365+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 10+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ny dag, ny måned, nye muligheter
Sommeren nærmer seg, og slik det ser ut nå vil ikke tjukkas-shortsen fra i fjor passe lenger. Den har nok blitt litt snau :(
Men, det er fortsatt tid igjen til å endre på dette. Jeg starter i dag!!!
Dette går jo ikke så bra
Utviklingen går litt feil vei, vekten øker litt over tid. Jeg hadde planer om at det skulle gå andre veien!
Og, det skal det gjøre også.
Nå er det vårstemning ute, dagene har mye mer dagslys (er ikke lengre mørlkt kl 16, - herlig!) og jeg kjenner at tiltakslysten og livsgnisten har kommet tilbake :)
Herlig, rett og slett!
Så nå er første mål å komme under 90 kilo, og bli der for godt!
Nytt år og nye muligheter
Lager oversikt over vektutvikling senere.
Oppsummering november
I en lang periode av november har jeg vært kjempeflink. Den siste helgen ble det to julebord som dessverre ødela en god del på resultatet. Så da gikk jeg like godt opp 1,5 kilo på en helg!!! Og tirsdagen etter var det 1. desember, og vekten hadde ikke gått noe særlig ned igjen.....Ble kjempelei meg, og brukte en uke på å komme på rett spor igjen. Jeg må slutte med å bli så nedbrutt. Gjort er gjort og spist er spist. Og når det er slik så MÅ JEG bare komme i gang igjen.
Her er utviklingen:
Siste måned: Mangler data
Siste to måneder: Opp 1,3 kilo
Siste tre måneder: Opp 800 gram
Siste seks måneder: Mangler data
Siste ni måneder: Opp 0,3 kilo'
Siste ni måneder: Opp 0,3 kilo
Siste tolv måneder: Opp 1,1 kilo
Siste tre år: Opp 1,1 kilo
Siste fem år: Opp 3,6 kilo
Så her er det kun OPP, o ikke noe NED, faktisk. Skuffende saker.
Og snart er det jul....Lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom den uten å sette ny vektrekord. Må i alle fall holde fast på hverdagene så lenge som mulig inn mot jul. Fortsette å trene i julen. Vise måtehold hele veien. Det er ingen som tvinger meg til å spise noe som helst. Så må forsøke å beherske meg, altså
20. november 2015
😉92,0 kgJuleshopping i går
Kom godt i gang med julegaver i går, noe som er veldig tidlig til å være meg. Skal forsøke å bli litt bedre til å unngå tidskrasj fremover, for å unngå kjempeskvis og påfølgende spiseorgier.
Så da gjelder det å jobbe jevnt og trutt, og forsøke å bli ferdig med det enkelte prosjekt også, slik at det ikke blir stående igjen litt eller mye både her og der. Blir mye å holde styr på til slutt.
Og en annen energikilde er å ta tak i hva det nå måtte være som må gjøre uansett: prosjekter/utfordringer/problemer og FÅ DET GJORT. Antagelig går det mye bedre enn jeg tror, og så får en et kjempeboost av at saken er løst, eler i alle fall ute av verden.
Som dere skjønner, jeg er i god steam om dagen. Håper det varer lenge, for jeg trives om dagen :)))
God helg!
16. november 2015
92,7 kgEt lite livstegn fra meg
Har vært i gjennom en litt vanskelig tid mht mat og trening, men har nå den siste uken kommet i gang igjen med moderat trening og matinntak. Må forsøke alt på å fortsette denne trenden.
-0,5 kilo i september
Ikke all verden det, men det blir 6 kilo på et år hvis jeg fortsetter i dette tempoet. Jeg har også vært på en to ukers ferie til USA i september, så alt i alt er jeg fornøyd med denne nedgangen.
Vektutvikling siste
måned: -0,5 kilo
tre mnd: -0,3 kilo
seks mnd: -0,3 kilo
ni mnd: - 3,4 kilo
siste år: ca 0,0 kilo
siste 2 år: + 5,3 kilo
siste 5 år: + 2,3 kilo
Så nå veier jeg altså omtrent det samme som jeg gjorde på denne tiden i fjor. Det er bra det ikke er noen økning. Jeg har jo som mål å veie minst 5 kilo mindre enn for et år siden, så sånn sett ligger jeg 5 kilo etter skjemaet.
I oktober er det ikke så mye som skjer. Ingen ferie, kun hverdager med jobb. Så det burde være mulig å få til en god periode med mat og trening. Må satse på å forlate 90-tallet denne måneden!
1. september 2015
😃92,7 kg-1,3 kilo i august
Vektutvikling siste:
måned: -1,3 kilo
tre måneder: +0,2 kilo
seks måneder: -0,5 kilo
ni måneder: +0,3 kilo
år: +0,5 kilo
to år: +4,4 kilo
fem år: + 5,2 kilo
Vekt merket med + betyr at jeg veier MER nå enn den gang da.
Vekten har altså vært rimelig stabil det siste året, men før det har jeg hatt en vektoppgang på ca 5 kilo. Og vekten var ikke spesielt lav da heller.
Uff a meg, det er jammen litt å ta tak i dette.
Men er nå full av pågangsmot, og dette skal jeg faktisk klare. Det positive i denne oversikten er at jeg faktisk har hatt nedgang i august 15, så det er håp :)
Det første målet nå er å komme seg under 90 kilo, og aldri se det tallet noe mer.
26. august 2015
☹️92,4 kgKommet godt i gang
Nå har jeg kommet godt i gang, og første delmål er å komme under 90 kg.
Men jeg har jo også en masse andre mål, og en av dem er jo å veie minst 5 kilo mindre enn for et år siden. Foreløpig så ligger jeg litt dårlig n her, for i fjor på denne tiden så veide jeg 90,7 kilo. Dvs at når jeg startet opp her igjen i høst så var jeg 3,5 kilo TYNGRE enn i fjor, altså 8,5 kilo etter skjema.
Sammenligner jeg med august 2013, så blir det enda verre, for da veide jeg 87,7 kg, DVs 6,4 kg mindre. Altså svimlende 11,4 kilo ETTER skjema her.
Året før der igjen veide jeg omtrent det samme som nå.
Så dette har altså gått helt feil vei. Nå har tiden kommet til å endre på dette, og jeg har planer om en oppdatering hver måned for å sjekke utviklingen i forhold til i fjor og 2013.
Skal satse mye på å få hyggeligere tall å melde etter hvert!
Ny start, høyst nødvendig
N åer sommeren over, i alle fall når det gjelder uhemmet matinntak for min del. Herregud for en vekt. Jeg føler meg ikke komfortabel med dette i det hele tatt, det buler ut både her og der.
Jeg har opprettet en ny bruker her inne "Gudrun2015", som jeg tenker å rapportere ofte i, og så bruker jeg denne gamle brukeren til å oppsummere en gang i blant. Dette fordi denne brukeren her begynner å bli litt tung (akkurat som eieren...), samtidig som det er litt morsomt med historikken her inne.
Men nå skal kurven få seg en nedtur, - en sårt tiltrengt en.
Diett Dagens kroppsmål:
Bryst: 124,5 cm
Midje: 100 cm
Pølsa: 120, 0 cm
Lår: 64 cm
Vendepunket
Jeg har nå hatt ferie i 2,5 uker og virkelig hatt fri fra kontrollert matinntak og treningen er nærmest et fremmedord. Har gått noen fotturer, ellers ikke noe.
Klærne strammer mer enn før ferie, så jeg er nødt til å h gått opp i vekt. Er på hytta nå, og her er det ingen vekt. Første veidedag blir tirsdag i neste uke. Ellers så viser jo kroppsmålene (til høyre i bildet) sitt klare språk om at her har det vært kroppslig forfall.
Ute regner det så det holder. Håper det gir seg utover dagen, slik at jeg kan få gått tur eller syklet en runde. Ellers er det en del vasking og andre huslige sysler som burde vært gjort her, så beveget meg skal jeg nok få til uansett.
Dette er den første dagen i resten av mitt liv, og den skal brukes til å skaffe meg en sunnere kropp. I likhet med maaange dager fremover.
På tide å ta frem det gamle: Hva har du gjort for kroppen din i dag?
Og hittil i ferien er svaret: Ingenting, bare gjort det verre for den.
Diett Dagens kroppsmål:
Bryst: 124,5 cm
Midje: 104,5 cm
Hofte: 119,5 cm
Hvorfor er det så vanskelig å gå ned i vekt?
Jeg ser bare fordeler med å gå ned i vekt, likevel ser det ikke ut til at jeg er i stand til å gjøre det som må til for å nå dette målet. Løsningen høres i utgangspunktet enkel og grei ut: Å spise mindre.
Men jeg får det jo ikke til!!!!!
Oppsummering april: Nedgang på 1,2 kilo
April har kommet og gått, og kort oppsummert så inneholdt den en påskeferie som begynte bra for min del når det gjelder mat, men som endte i nærmest katastrofe.
Vilt og hemningsløst inntak. Så kom hverdagen, og inntaket normaliserte seg. Har snust litt på lavkarbo igjen. Den 18. april gikk jeg Skarverennet, det er 37 km på ski. Det ble en fin dag. Men jeg har lovet meg selv å være 10 kilo lettere til neste års deltagelser. Det har jeg lovet meg selv tidligere også, så utfordringen blir å få til dette i praksis. Etter Skarverennet så har jeg blitt flinkere enn før, og har nå kommet ordentlig i gang med trening.
Er topp motivert om dagen, og skal jobbe aktivt med å holde fokus på dette.
Denne gangen SKAL det lykkes!!!!!
Alt i alt så ble det en nedgang på 1,3 kilo i april. Ikke all verden, men det ligger en påskeferie inne i denne perioden også. 1 kilo ned hver måned blir 12 kg på et år, så det er verdifull nedgang. Sikkert fornuftig med en sakte nedgang for kroppen også. Så alt i alt er jeg fornøyd, selv om jeg gjerne skulle ha vært litt lenger nede på vektskalaen. Men dit kommer jeg snart :))))
Diett 45 min spinning i går.
Og 30 min gåtur før jobb.
Her er jeg :)
Har kommet litt i gang med både mat og trening. Lørdag var det tur på byen, så det ble ingen kalorifattig dag. YOLO.
Det er i hverdagen at det hele avgjøres, og nå er jeg klar for innsats.
Gikk Skarverennet på lørdag :)
Opprinnelig hadde jeg tenkt at jeg skulle være 5 kilo lettere enn i fjor, men så ble det vel nesten 5 kilo OPP istedenfor. Dette er for jævlig, rett og slett.
Men turen over fjellet gikk fint den, i flott vær og fine løyper. Gikk litt tungt opp den siste bakken, da var jeg faktisk litt kvalm. Men får skylde på vekta og litt mangelfulle treningsforberedelser. Har vært forkjølet/syk i flere omganger i vinter.
Jeg har derfor bestemt meg for at årets Skarverenn var startskuddet for forberedelsene til neste års renn. For DA skal jeg være minst 10 kilo lettere enn i år.
Første delmål er å komme seg under 90 kilo, og det har jeg lyst til å få til i løpet av en måneds tid. Jeg må bare gjøre det beste ut av hver dag, og så får resultatene komme etter hvert.
Har innvilget meg selv treningsfri frem til i morgen. Tror ikke det er mulig å trene med denne møre kroppen før den tid!! he he