← Alle dagbøker
Grethe
50 år172 cm6 innlegg
2002
0 følgere
Start75,2 kg
Sist73,1 kg
Endring−2,1 kg
BMI nå24,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka HOPPLA!!
En helg i sunnhetens tegn..NOT!Men det har gått ganske bra.I dag er det kondistrening som står på programmet,frokosten er unnagjort og lunchen er smurt.Nå er det viktig å huske på å drikke nok i dag.Masse vann..og litt kaffe!
Ikke bra!
Dagen i går var ikke bra i forhold til å ha et sunnt kosthold..Jeg spiste både grillmat og kaker,pluss masse is.Kanskje tid for å stramme opp innsatsen litt?Satser på trening i dag,pluss å følge dietten.Frokosten er inntatt..og resten av dagen venter!
Hektiske dager!
Solen og varmen kom som bestillt...men da kom også den fryktede: GRILLSESONGEN! Den kan nok bli litt vanskelig å ''hoppe over'',,men jeg har funnet fram sunne oppskrifter også på grillmat.Grillet fisk er jo kjempelekkert!
Denne helgen har jeg spist normalt,men også spist litt fy-mat i tillegg.Vekta viser at jeg har gått ned ca. 2 kg og det er jo fint.Jeg synes ikke jeg har anstrengt meg så masse for å oppnå det.Jeg har ikke kommet skikkelig i gang med treningen,men jeg passer på å bevege meg en del ute.
Ble syk!
Har vært syk i to døgn..Kaster opp som en gris!!Er frisk i dag.Morgenvekta i dag lå på 72,7 kg,enda jeg spiste kun snop og pizza i går.I dag er det på''n igjen med dietten og trening.Godt å være i gang igjen!!
Frokost kl. 08:15
1 skive med magerost
1 kopp te
vann og vitaminer
Hoppsann!!
I går kveld var det kaffeselskap og jeg spiste to kakestykker og to pizzastykker....Ikke såå veldig bra,men jeg tenker slik:
Om man spiser sunnt 80% av mengden,kan man spise litt usunnt 20 %.Altså: 80 % sunnt, og 20 % usunnt!
I dag har jeg revidert dietten min.
Frokost kl. 07:15
2 knekkebrød m lettere nøkkelost
2 dl melk
1/3 banan
vitaminer / mineraler
Lunch kl. 10:15
2 skiver fullkornbrød med magert kjøttpålegg
råkostsalat med litt youghurtdressing
rød paprika
Lunch : kl. 13:15
1 skive brød med kjøttpålegg
salat og paprika
Middag: kl. 16:30
100 g seifilet
2 poteter
grønnsaker
Etter trening: 10 g rød paprika
Før leggetid: 30 g proteinpulver
Ny start?
Jeg hater at det står at jeg ikke trenger å slanke meg på linjene ovenfor her,men jeg kan garantere at det treneger jeg.Ikke SÅÅ mange cm kanskje,men jeg kan klype over en valke på magen som er minst ti cm tykk!!Dette er dag nummer to på diett,og jeg er overbegeistret for å finne en nettside som denne hvor man kan følge både seg selv og andre ned i vekt.Veldig inspirerende!Jeg har ikke noe bestemt 'kilo -mål' med slankingen,men jeg driver med styrkeløft (nybegynner) og der finnes det klare mål i antall kilo man løfter og men kan TYDELIG se og kjenne framgang.Jeg har ikke fått endelig treningsprogram enda,men jeg legger den ut så snart jeg kan.Jeg legger også ut diett (ukesdietter)..hvis jeg kan finne ut hvordan man laster opp fra 'mine dokumenter'..Noen som vet hvordan?? Jeg har også lagt merke til at noen her spiser veldig LITE i forhold til meg..Jeg spiser fem ganske store måltider om dagen.HJELP?!
små måltider, og spise OFTE! ikke at jeg er noe prakteksemplat på dette, men det er i hvertfal fasiten ;o)
den vekta di må du ikke tenke på når du driver med styrketrening... den kan like gjerne gå opp når muskler veier mer enn fett :o) men viss du kjører målebånd i steden, så får du jo se den reelle forskjellen :o)
det som gjelder er vel å bytte ut de matproduktene men bruker til vanlig, med lettere alternativer :o)
stå på! :o)
kikk litt i dagbøkene... MASSE tips å få! :o)