← Alle dagbøker
diarist.Alias

GreteJ

54 år170 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start74,0 kg
Sist73,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå25,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
16. august 200221. august 2002
❤️73,5 kg

Når man går ned kommer man alltid opp!!!

Tenker ikke på vekta da, men humøret. Forrige innlegget mitt var jeg i heller dårlig humør. Nå er ting bedre. Frode blir i Hammerfest en god stund over de 2 ukene som først var planlagt men jeg har fått langhelg neste helg og da kan jeg reise oppover å besøke han, så da blir allt bra...

Ellers har ikke slankingen gått råbra, men jeg har da gått ned en 1/2 kg, og det er jo en liten start. Og på toppen av det hele har jeg hatt bursdag og spist kake i 4 dager til ende, så da synes jeg det er utrolig bra. Det eneste jeg sliter med er å få en riktig rytme i spisinga mi. Når jeg er på jobb så er det ikke alltid tid, og veldig lett å bare dytte i seg ei skive, som da blir med masse smør, majo og egg på. Ja, veldig sunt........ Men det er bare å sette igang med friskt mot og gjøre mitt beste!

Tilslutt en liten takk til ann-merete, stå på og takk for oppmuntrende ord og til Dahlia, takk og sees her og på SG.

Klem fra Grete
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃22. august 2002
Hei, GreteJ!! :) :)

iset kom med et tips til meg om Nutrilettbar. kjekt å spise når jeg burde spise men overhodet ikke er sulten - og om en skulle ha dårlig tid. de har flere smaker, men jeg har bare prøvd sjokolade foreløpig.

så god start du har, nedgang på halv kilo!! KJEMPEBRA DET!!

tonnevis av slankevibber fra hecatee
c.AuthorAlias ann-merete❤️21. august 2002
Hei, og tusen takk for kommentar i dagboka mi.
Blir alltid glad når noen er innom, men nå hvor jeg følte det var lenge siden noen hadde vært innom, betydde det ekstra mye- så tusen takk!!!
Og oppfordringen din om å bare stå på videre, den tar jeg på strak arm!!!
Blir veldig opmmuntret av at noen "passer" litt på.

Det her med rytme i spisinga er faktisk veldig viktig.
Det å holde et stabilt blodsukker er alfa og omega for å lykkes med slankinga.
Med en gang man står over et måltid, eller drøyer det for lenge, faller blodsukkert så mye at man får den evinnelige sukkerhungeren.Lett da å ty til en sjokolade, eller også å overspise på neste måltid.
Sats på langsomme karbohydrater og mange små måltider.
Jeg prøver å etterleve noe jeg leste i en bok engang, nemlig det at man ikke skal spise seg mettere enn at man to timer etter måltidet ikke skal kjenne at man har spist.
Å hive innpå 3 giga måltider slik jeg gjorde før, er med andre ord ingen suksess.
Men når rytmen er funnet, faller mange ting på plass.
Jeg synes i alle fall det er enklere ikke å overspise på denne måten.Sukkerhungeren er også lettere å kontrollere med flere små måltider.
Så det anbefales med andre ord!!!!

Synes du gjør det veldig bra så langt.
Uten bursdagskake sikkert enda bedre!!!Thi-Hi!!!!

Ha en fortsatt fin dag, og god slankeuke!!!!
c.AuthorAlias Dahlia😉21. august 2002
Goddagen, goddagen :)

1/2 kilo er råbra på så kort tid!!! :) bare så du vet det liksom.. og har man bursdag.. ja så har man bursdag... Er der selv neste uke og har ikke tenkt å nekte meg selv kake.. Må jo bake den selv oxo *skratter*

Og du ble jo rundt tall.. så da er det ekstra viktig med mye feiring!!

Klemz fra Dahlia
😛74,0 kg

følelser

I dag har ikke vært verdens beste. Frode har dratt på hyttetur med gutta og i morgen drar han til Hammerfest og blir der i 2 uker. Det har vært vanvittig mye å gjøre på jobb, og så vil de nye sjefene våre at vi skal nedbemanne. Dette blir morro. Har ikke spist så mye i det hele tatt idag, 2 rundstykker på jobb og mac&cheese når jeg kom hjem. Prøver å la være å drikke brus, da jeg blir så oppblåst i magen. Må se å komme meg ut på spasertur snart, har liksom skulle gå tur 2 ganger i uka, men det har ikke blitt noe ennå. I dag har jeg ikke lyst til å gjøre noe som helst, skulle har ryddet og vasket, men viljen strekker ikke til. Må legge meg nå. Natta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia☹️19. august 2002
Hei Grete :)

Vi kan slå sammen humøret vårt og lage skikkelig tordenvær! *ler*

har lite fornuftig å si idag.. men det er fint å se deg her.. sammen skal vi greie å bli kvitt våre ekstra kilo.. saaakte men sikkert, slik at de blir borte for alltid.

Klem fra Dahlia
c.AuthorAlias ann-merete😊19. august 2002
Hei, og velkommen hit!
Skjønner av innlegget ditt at livet kanskje ikke er helt på topp akkuratt nå, men dersom det er noen trøst så har livet en tendens til å gå både i oppover og utforbakke, så med litt tålmodighet nå så kommer utforbakken din tilbake...
Slankinga mi går tregt nå etter sommeren.
Har nok litt etterdønninger etter en herlig sommer uten slanking.Det skal litt til å dra den helt inn igjen kjenner jeg.
Men jeg er på vei.Har trent hele sommeren, og det har nok reddet min magiske øvre grense på 70 kilo.
Men selv om jeg er forsiktig med nytt og optimistisk mål på hva det er jeg vil veie,så tenker jeg meg ca 65 kilo engang før jul.
Hva er ditt mål?
Tror jeg kan trenge litt hjelp framover for å klare den første magiske kiloen.Det pleier da erfaringsmessig å gå litt enklere nedover når man har den første kiloen vel i havn.
Har gått ned 11 kilo så langt, selv om det ikke kommer fram av oversikten her inne.Bestemte meg for å ta tak i de siste pyntekiloene i januar i år, og klarte det også før sommeren, men nå er jeg tilbake på 70 gitt.
Ingen krise det assa, men jeg gleder meg til å veie mindre.
Derfor er det greit å få litt støtte, innspill og drahjelp her inne.
Lykke til videre du også.
Håper du føler at vi kan være til hjelp og støtte her inne.
Ha en fin slankeuke!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.