← Alle dagbøker
diarist.Alias

grete

56 år170 cm71 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start107,0 kg
Sist94,0 kg
Endring−13,0 kg
BMI nå32,5
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. oktober 20013. juni 2002
94,0 kg

Lenge siden sist

Hei folkens.

Ja nå er det lenge siden jeg har tittet innom slankesiden. Derfor er det også lenge siden jeg har tenkt slanking. Det har igrunn vært utrolig deilig med en liten pause. Og utrolig nok står vekten på det samme:-))) Men nå har jeg lyst å gå ned noen kilo til. Siden det fungerte så godt med Cambridge kuren sist, prøver jeg igjenn på rein kur fra idag.

Nå er det sommer folkens. Her på Vestlandet, er det skyfri himmel og det blir en flott dag. Kanskje deter mulig å få litt farge på de hvite leggene:-)))))

Jeg har ikke lest dagbøker i det siste, men tenkte å ta en runde nå. Så må dere alle ha en kjempefin dag, og en flott slankeuke.

Mange klemmer fra Grete.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite❤️7. september 2002
Hallois Grete vennen!!!

Leste akkurat innlegget fra deg - så nå er vi her inne å svirrer samtidig!! Gjett om jeg har savnet det da!!! Følte meg litt ensom her inne, etter lang sommerferie og ingen av de gamle kjenningene som oppdaterte dagboka si.

Men nå skal jeg ha med meg deg igjen - og det skal bli så bra!!! Om du ikke starter i dag, så håper jeg virkelig du er her på mandag!!! Ikke sant??? Mandag er en fin slankestart dag.

Nå må jeg løpe å handle litt før jeg drar på kveldsvakt - F. skal i bursdag i morgen og vi må finne gave.

ÅHH så gla jeg ble for å se deg her inne - JIPPI JIPPI!!!
HEIA OSS GRETE!!!!

Mange gode KLemmer fra Afodite
Bilde
c.AuthorAlias Afrodite😃1. september 2002
HALLOYIS VENNEN!!!

NÅ er det snart tre måneder siden sist du var her inne! Innrømmer at jeg har hatt en lang sommerferie, og ikke tatt meg tid til å skrive her inne selv, men nå er jeg i gang igjen. Har så veldig lyst til at du skal være med meg i kampen mot kiloene! Vet ikke helt hvor det har blitt av det jeg, men du var jo så godt i gang med pulverkur her rett før sommeren.

Tenker jeg sender deg en sms, eller privatmail jeg - for nå er jeg spent på hva som skjer med deg ;-))

Uanseett vennen så skal du få mange gode klemmer fra meg.

KLemz fra Afrodite
Bilde
😃94,0 kg

Hjemme igjenn

Ti dager på Sørlandet, en KONTROLLERT sprekk......

Ja så er jeg hjemme igjenn, og jeg må si at jeg er ganske kry over meg selv. Jeg spiste suppe hele tiden, mens de andre hadde deilige middager og kosekvelder i hytt og pine. Men siste kvelden bestemte jeg meg for å ha en kosekveld sammen med de andre. Da bestilte vi peppes pizza og jeg spiste iallefall min del!!! MEN det herlige med den utskeielsen var at det var helt ok å starte på igjenn med kur dagen etter. Så nå holder jeg på med kombinert kur med et måltid for dagen. Har planer om å kose meg neste helg med 17 mai og pinsen for da skal vi igjenn på langtur til Østlandet og besøke familie. Har tenkt ren kur uken etter det så får vi se!!!

Til de som har prøvd Cambridge kuren før og følte seg slapp må jeg si prøv igjenn!!! Forrige gang jeg prøvde måtte jeg spise noen vitaminer utenom, som kom sammen med kuren. Nå er alt i suppen. Og jeg har ikke følt meg slapp denne gangen. Men har en hardt arbeid er det nok lurt å ta kombinert kur. DET VAR DAGENS REKLAME:-))) Det er godt ment, for jeg vet hvor desperat jeg var nå før kuren og jeg unner ingen å ha det slik.

Ønsker dere alle masse lykke til og vet dere så lenge vi er inne på disse sidene, har vi iallefall ikke gitt blaffen:-)))

Mange klemmer fra Grete.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite😃31. mai 2002
Hei hei vennen!!

Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg?? Det er lenge siden jeg var her inne nå, men nå tenkte jeg at jeg skulle dra med meg deg slik at vi kanskje klarer å oppdatere dagboka vår litt oftere - tror egentlig at det er inspirerende for oss begge!

Jeg lurer på om du fremdeles går på pulver eller om du har begynt å spise igjen, og i såfall hvordan går det?? Er nyskjerrig sjø :-))

Her har vi knallvær og jeg har kost meg på utekafe i hele dag, helt uten utskeielser - deilig!!

Du må ha en fortreffelig slankehelg, så håper jeg å "se" deg snart igjen her inne!

Mange gode klemmer fra Afrodite
Bilde
c.AuthorAlias Afrodite❤️16. mai 2002
Hei slankevennen min!!

Så fint å lese at det har gått så bra med deg da du var på sørlandet. Jeg er kjempe imponert!! Jeg har jobbet 7 dager i strekk nå, og ettermiddagene har vært fulle med fotballtrening, cup og foreldremøte osv så jeg har ikke hatt tid til å være her inne på kjempe lenge.

Må skryte litt av meg selv: i dag viste vekta 99.8 - gjett om jeg er fornøyd!! Frykter som vanlig at jeg går opp igjen i helga - reiser jo til Bergen i morgen :-)) og jeg gleder meg som en unge.......

Har fått klar beskjed om at jeg skal bære leca stein, gullet mitt har jo begynnt på husbyggingen nå så det blir nok mye arbeid tenker jeg. Skal prøve hardt å ikke skeie ut - jeg vill ikke opp igjen nå!!

Du må ha en kjempeflott 17. mai, og en riktig god tur til østlandet, så får vi ta pilsen en annen gang!!

Klemz fra Afrodite
Bilde
😃96,5 kg

Snart mattid

Hei folkens:-))))

Ja så er vi komt et stykke ut i mai. Jeg er fortsatt på Sørlandet og koser meg, uten mat!!! Men imorgen er det tre uker siden jeg startet på rein kur, så onsdag begynner jeg på kombinert kur. Gleeeeeder meg til å spise brunostskive:-))) Er veldig stolt over meg selv! Nå har jeg sett de andre gasse seg med god middag, flere kosekvelder med snop og video uten at jeg har spist noe som helst uten suppe. Var veldig spent når vi reiste ned her, men jeg har holdt meg. Så nå er jeg spent på resultatet når jeg kommer hjem på vekten min. Best å ikke ha for store forventninger. Dessuten har jeg jo ikke tatt av noe enda hvis jeg ikke klarer legge om kostholdet. Så det er egentlig nå den store utfordringen starter.
Får ikke lest så mye i dagbøker, eller skrevet kommentarer så lenge jeg er her nede. Tar det igjenn når jeg kommer hjem.

Ønsker dere lykke til og så må dere kose dere med maiblomster og sommerfølelse.

Mange klemmer fra Grete.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite❤️10. mai 2002
PS:

En liten mai-blomst til deg også!!!
Bilde
c.AuthorAlias Afrodite10. mai 2002
Hei snuppa!!

Du koser deg på Sørlandet enda du - deilig det tenker jeg, det har jo vært så nydelig vær i det siste også. Du nærmer deg jo snart 8-tallet du i det tempoet du har satt opp, du er jo bare kjempe flink!! Du skal virkelig være stolt over deg selv nå. Selv sliter jeg fremdeles med de samme kiloene litt over 100. Var 101.7 i dag, men snart er det Bergenstur igjen og da bruker det å skjære seg......Huff huff, har syklet en time to dager på rad og får mange lange gåturer på jobb, så jeg rører meg jo mye nå i forhold til før. Motivasjonen er ganske sterk i disse dager så jeg håper det holder, så får jeg kanskje satt inn en kjempe innspurt mot sommeferien.

Ha en flott helg, jeg skal jobbe igjen - 3.helga på rad......

Klemmer fra Afrodite
Bilde
c.AuthorAlias Bonita❤️7. mai 2002
Må bare si at jeg beundrer viljestyrken din!!!
Du har vært kjempeflink, jeg er sikker på at du klarer overgangen til mat helt supert!
Stå på videre, jeg heier på deg,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Jojoen😉6. mai 2002
Heia Grete :-)

Så flink du er som holder ut, og attpå til på ferie.. det er godt gjort. Jeg gleder meg til å høre hva vekta di avslører når du kommer hjem igjen.

Lykke til

Jojo-klem
😃96,5 kg

På tur uten mat......

Hei folkens....

Er på besøk denne uken og det var jo spennende på forhånd hvordan dette skulle gå. Reiste til Sørlandet igår. Vanligvis sitter jeg og knasker så det holder når jeg er ute og reiser. Men ikke denne gangen nei!!!! Måtte drikke kald Cambridge suppe på vegen, og det var ikke å anbefale:-))))))

Ellers går det over all forventning. De andre koser seg med full middag med masse god lukt.mmmmmmmm MEN jeg koser meg med suppen min. Herlig å bruke den enorme staheten min til noe positivt for en gang skyld.

Det blir nok ikke skrevet hver dag her inne denne uken, men jeg ønsker dere alle en fin uke og heier på dere.

Mange klemmer fra Grete.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃1. mai 2002
Heia Grete :-)

Jeg skal også heie på deg :-) Godt at du er sta, for de suppene høres ikke mye fristende ut. Jeg har prøvd dem :-(

Du klarer deg jo kjempefint for tida. Kiloene renner av.

Ha en fin uke på sørlandet, måtte det bare bli litt bedre vær her snart.

Jojo-klem
c.AuthorAlias Afrodite❤️30. april 2002
Hei igjen Grete!!

Så du er på Sørlandet å koser deg med suppe du da :-)) Det høres trivelig ut!! Kjempe flink er du, særlig det å sitte med andre mennesker som koser seg med god mat.....tyder på at staheten din er stor.

Jeg har hatt senvakt i dag, og gidder ikke legge meg enda - det er jo fri i morgen og jeg kan sove lenge - GLEDER meg. Er helt tussete i hodet etter å hørt om alt mulig mellom himmel og jord, ja du skulle ha vært flue på veggen, du hadde ledd deg ihjel.....huff hvor sprø kan man bli??

Kos deg videre på Sørlandet, jeg skal jobbe en del framover håper jeg. Så har jeg allerede begynt å grue meg til muntlig høringen i forbindelse med hovedoppgaven - selv om det er flere uker til...

Vi får snakkes en dag igjen, gjennom "talartuten" du kan jo gi et pip når du er hjemme igjen - koslig det!!

Lykke til videre med suppene dine - å heia OSS!!
KLemmer fra Afrodite
😃96,5 kg

Ti fullførte dager

Hei folkens:-)))

Ja så har jeg fullført ti dager på Cambridge kuren. Ifølge de skrivet som følger med i pakkene, bør en gå tre uker på ren kur før en begynner på fast føde igjenn. Så nå er jeg igang med nye ti dager på kur. Synes det går etter all forventning enda. Var i besøk igår og de spiste biff, fløtegratinerte poteter, soppstuing og drakk rødvin- mens jeg drakk kyllingsuppe. Var litt stolt av meg selv der ja:-))))))

Har lest litt mer om Cambridge kuren nå, og det mange gjør feil(har brukt kuren selv og gått i samme felle!!) er å tenke rask nedgang. Men i presentasjonen av kuren består hele kuren av tre faser hvor hurtig vekttap bare er en fase. De er like opptatt av bevistgjøring, endret kosthold og økt mosjon som andre kurer.

Så disse dagene mine på kur har ingen ting for seg hvis jeg ikke går videre, men det hadde jeg jo måttet uansett så lenge jeg har lyst til å slanke meg.

Har ikke hatt tid til å være så mye her inne de siste dagene, men prøver å følle litt med. Ønsker dere alle en fin uke med masse motivasjon og slanke linjer. Lykke til!!!!!!!!!

Mange klemmer fra Grete.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀29. april 2002
Hei Grete!

Synes du var kjempeflink som klarte å motstå den herlige middagen som de andre mesket seg med. Det krever skikkelig viljestyrke. Det er flott at du er motivert for å fullføre Cambridge kuren. Det skulle vel gjøre sitt til at du får en god vektnedgang. I tillegg får du bevisstgjort dine kostvaner og hva du ikke bør gjøre når den dagen kommer at du skal spise normalt igjen. Jeg ønsker deg lykke til videre.

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Afrodite😊28. april 2002
Hei Grete!!

Så flott at det går bra med deg på suppe-kuren!! Nå er det like før jeg prøver det samme, men jeg er redd for at jeg vil bli for slapp og sliten. Jeg har nemlig blitt det tidligere når jeg har gått på slike kurer - vondt i hodet og greier. Hvordan synes du det går, har du slike plager??

Jeg har vært flink i helgen selv om "gullet" mitt har vært her, har kun skeiet ut med rødvin og noen gode oster på lørdagskvelden. Vekta har ikke gått ned, men opp noen få 100 gram, men ikke så mye som før etter en "kjæreste-helg".

Jeg begynner å lure på om kroppen min synes 102 kg er en trivselsvekt........fy f... så vanskelig det er å komme under det tallet nå - synes jeg har vært kjempe flink lenge, mange lange svette turer har jeg gått også, men jeg får ikke lønn for strevet :-((

Lykke til videre med kuren din, du raser jo avgårde du nå og jeg blir hengende igjen på 100 tallet - huff. Men uansett så synes jeg du er kjempe flink, du fortjener det og jeg gleder meg til vi skal drikke øl engang!! Jeg kommer til Bergen 17.mai på kvelden og blir til over pinse, men det blir sikkert en tur i sommer også.

Ha en fortsatt fin søndagskveld, nå skal jeg gå å forstyrre "fotball idioten" som ser Brann - Start :-))

KLem fra Afrodite
😃97,0 kg

Vektstopp????

Det måtte jo komme!!!

Idag viste vekten ingen endreing, og det måtte jo komme. Nå er jeg vel kvitt noen kilo med væske tenker jeg:-)))))) Så var det fettet da.......

Nå er det 8 dagen på Cambridge og jeg må si det går over all forventning dette her. Måtte det bare fortsette!!!


Ønsker dere alle en fin og slankende onsdag:-)))))
Mange klemmer fra Grete.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita😀25. april 2002
Først og fremst: GRATTIS MED 10KILOS JUBILEUM!! Skal si det går unna hos deg - du er jo superflink!!
Og tuusen takk for motivasjonen du sendte meg - den har faktisk hjulpet ;-))
Lykke til videre i kuren din,
god klem fra Bonita ;o)
c.AuthorAlias Hanne25. april 2002
Hei Grete!

Tusen takk for hyggelige hilsener i dagboka - det er godt å vite at vi er flere i samme båt! Det ser ut til å være slik at motivasjonsvibber kan formere seg og blir flere jo mer vi deler - så jeg tar imot og deler ut på nytt!!

Du er jo utrolig standhaftig nå - vektnedgangen kommer garantert. Kroppen er dessverre innrettet slik at den holder på det den har når det kommer mindre inn, men den må gi seg til slutt! Har du noen plan for hvor lenge du skal holde på med ren pulverkur (og evnt. hva du skal gjøre etterpå??)


c.AuthorAlias nameit😌24. april 2002
Hei Grete!

Jeg har det som deg, jeg. Stillstand på vekta, men, så lenge vi ikke går opp så skal vi vel være glad. Vi får heller være litt tålmodige nå, så løsner det vel etterhvert.
Litt fett må du da ha kvittet deg med, det er vel ikke bare vann disse 10 kiloene som du har minket. :o)
Gratulerer forresten. Det må være veldig godt å ha kommet så godt i gang.

Klem fra NameIt
😃97,0 kg

TI KILOSJUBILEUM:-)))))))

Hei folkens. Det var sannelig på tide. Nå har jeg slanket meg, eller rettere sagt trodd at jeg har slanket meg, siden november. Så da var det vel på høy tid med ti kilos jubileum:-)))

Er igrunn litt stolt idag, for jeg var i besøk hvor de serverte deilig kjøttpudding med bacon på med deilig kålstuing. Skal love dere at det luktet godt... Men jeg spiste Cambridge suppe og drakk vann. Har også fått trimmet litt idag, med 45 min gange. Så "so far so good......"

Håper dere alle har det bra og måtte motivasjonen komme og innhente oss alle:-)))))

Mange klemmer fra Grete.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😄23. april 2002
GRATULERER med 10-kilos fettjubileum :-) Er det ikke herlig?

Du har all grunn til å være stolt av deg selv. Fortsett slik og du når målet med glans!

Jojo-klem og lykke til videre.
c.AuthorAlias Afrodite❤️23. april 2002
*G*R*A*T*U*L*E*R*E* WOW - det var gøy Grete!!!

Tenk at du har klart å få bort 10 kilo nå, det er super dupert - jeg gleder meg med deg!! Tenker du er stolt selv også, kjempe flink er du som "holder ut" med pulver når de andre koser seg med deilig middag. Det er jammen ikke enkelt- har prøvd det selv. Jeg tror sanelig staheten din har dukket opp igjen!!!

Stå på videre Grete - nå går du en slankere sommer i møte :-)

KOZ fra Afrodite
❤️97,5 kg

En herlig helg.....

Har ikke smakt matbiten uten Camridge supper i helgen. Det er mest herlig fordi jeg plutselig kjenner meg selv igjenn. Har virkelig fortvilt over at jeg ikke har klart å gjennomføre det jeg har bestemt meg for. Jeg pleier være kjempesta:-)))))

En blir så utrolig fortvilet og skuffet når en ikke gjennomfører det en har bestemt, så denne helgen er virkelig en seier!!!! Dagen idag har også begynt bra med kur, to og en halv liter vann og et kvarter på ergometersykkelen. Hadde planlagt en spasertur, men vet ikke helt om det blir. Idag er nemlig Vestlandsværet skikkelig surt med masse regn og masse vind!!

Ønsker dere alle en fin mandag, og en fin uke. Ps! Hjertet på innlegget er til dere alle for kommentarene som har holdt meg på disse sidene. Takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mange klemmer fra Grete.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mammatil323. april 2002
Hei.
Du kjenner ikke meg, men jeg har hatt mye glede av å lese i dagboka di...
Som relativt ny bruker her har jeg benyttet meg av muligheten det er med å lese om andre sine oppturer og nedturer. Selv om vi er forskjellige alle sammen tror jeg allikevel at vi har de samme frustrasjonene.

Må si jeg syns du er flink om du klarer å gjennomføre Cambridge-kuren. Har selv prøvd forskjellige kurer tidligere, men jeg er for glad i mat. Derfor måtte jeg bare innse at jeg må og vil ha mat, men at jeg må stoppe før jeg blir helt mett. Dermed venner kroppen seg til å klare seg med mindre. Det har fungert bra for meg. Spiser vanlig mat, men reduserer bruken av smør og sauser. Drikker heller ikke brus med sukker. Trimme gjør jeg sammen med barna mine (lange trilleturer).
Ønsker deg all lykke videre.
c.AuthorAlias Afrodite😊22. april 2002
Hei hei!

Nå kan du kalle deg slankedronninga, isteden for fete Grete!! Jippi her går det jo unna i en forrykende fart, det står respekt av det du gjør nå! Kjempe flink er du - og jeg innrømmer at jeg er bitte litt misunnlig, ;-) Vekta mi har satt seg fast - og jeg som har vært veldig flink hele helga!!

NÅ er vi virkelig i gang Grete - det virker som du er kjempe motivert også, og da er det gøy!! Heier på oss enda, og ser fram til en pils med deg.

Må få minsten i seng, er litt hektisk her om dagene, men jeg følger med deg selv om jeg ikke får skrevet hver dag. Kjempe glad for at jeg har deg her inne!!!

Takk for hjertet - det varmet!!
Mange gode tanker og slankende klemmer fra Afrodite
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Takk for det gode rådet. Var og kikket på cambridgekur i dag, men fant ut at jeg droppet det. Det eneste er at en får de stoffene som kroppen trenger, så kanskje jeg ville følt meg i bedre form. En annen gang kanskje ANNE
😃97,5 kg

Helg uten sprekk......

Ja det er lenge siden det. Gangen i dette her har jo vært at jeg har slanket meg for harde livet i uken og spist masse masse masse i helgen. Så det er faktisk kjempelenge siden jeg har hatt en helg uten sprekk:-))))))

Sitter her med vannflasken min og koser meg!!! Det er rart det med masse drikke. Er en inne i en god periode og drikker masse, er det ingen ende på hvor mye en klarer å få ned. Men i dårlige perioder er det en kjempekamp å få ned en 1/2 liter.
En merker på hele kroppen at det er godt å drikke mye:-))))

Ønsker dere alle en fin søndag folkens.
Mange klemmer fra Grete.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃22. april 2002
Hei igjen Grete!

Ville bare si at jeg synes det er hyggelig både å gi og å få kommentarer til mine medslankere enten de er 10 eller 50 kilo tyngre enn meg. Vi er alle i samme båt. Synes det er viktig å oppmuntre de som kanskje har mere å stri med enn meg. Selv om jeg har nok i massevis *ler*.
Synes du er kjempeflink!

Klem fra NameIt

PS. Det ER godt med masse vann. Tror det kan være greit å ha en kanne stående klar for da har man den lett tilgjengelig. DS.

c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Hei,takk for gode råd.Tror jeg skal prøve å få tak i cambridge kur i dag Takk igjen ANNE
c.AuthorAlias ANNE❤️21. april 2002
Hei. Dersom du er flink i helgene også, vil du merke stor forskjell på vekten. Det er utrolig hvor mye en kan få dytta inn i løpet av en helg. Selv om det er viktig å kose seg innimellom, så tror jeg kanskje det er noe en bør vente med til en har kommet i mål, og stabilisere seg i uka.
Når en sitter i stua for å kose seg , "skal" man spise et eller annet. Men istedenfor dig, kan en spise oppkutta grønnsaker med youghurt naturell+dip.(Jeg tror det er viktig å ta noe fra bordet, og putte det inn i munnen, det spiller ikke så stor rolle hva det er)ANNE
😊98,0 kg

Takk "slankere dott com"

FOR EN LETTELSE at de ikke legger ned siden vår folkens!!!

Sitter her på denne lørdagskvelden med vannflasken min og Cambridg suppe. Mannen sitter og koser seg og lurer fælt på om han er stygg med meg. Men det er han jo ikke:-)))) Det å slite med altfor stor kropp, det er slitsomt!! Men å føle at en er på veg til å gjøre noe med det DET ER HERLIG!!!

Har nå tre dager på kur, og synes det går kjempefint. Jeg merker at jeg har ikke veldig lyst på mat heller. Men vanen er vanskelig å vende, for det er jo vanlig når lørdagen kommer at vi(han) lager noe godt og så ser vi en god film. Så da blir det litt rot i rytmen når jeg plutselig må endre dette:-)))))

Er veldig glad for å se vekten, men føler jo at så langt er ikke "arbeidet gjort", for det er jo det med disse hurtig kurene at om en ikke er KJEMPEFLINK etterpå, er det raskt opp igjenn også. Men jeg vet at jeg var så forvirret på mat, og den følesen av å "ha prøvd dette lenge" at jeg kom ikke lenger. Og det viste jo innleggene og vekten.

Har forutenom kuren klart å sykle 15 minutter disse dagene, så det har jo tydelig gitt mer motivasjon. Jeg bare krysser fingrene og håper atjeg kommer i mål denne gangen!!!!!!!!!!!!!

Ønsker dere alle en fortsatt fin helg:-)))
Mange klemmer fra Grete.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit21. april 2002
Hei Grete!

Synes du er kjempeflink som er godt i gang med vektreduksjon.
Det er veldig greit å ta det over tid, for da er sannsynligheten større for at vi klarer å stabilisere oss på den trivselsvekta vi ønsker.

Jeg krysser både fingre og tær for at du kommer i mål denne gangen. Tenk på at det er 17. mai snart.
Har du forresten satt deg noen delmål/mål?

Klem fra NameIt
99,0 kg

Er dette rett????????

Heisann folkens

Sitter her med suppekuren min og vann. Synes enda (3 dag) at det går veldig fint. Igår kom mannen hjem med en svær kebab og satt og spiste rett fremfor øynene mine, uten at det gjorde meg noe. MEN det er jo alltid et men. Jeg sitter her å lure på om dette er rett. Er det noen som har erfaring med Cambridge kuren???

Jeg ser jo at vekten går ned, men ødelegges forbrenningen av en slik kur??? Har egentilg ikke tenkt å stå på denne kuren så lenge, men nå var jeg så lei av tresiffret at jeg må prøve om dette hjelper på motivasjonen. Jeg er jo fullt klar over at jeg må endre kostvaner for å nå det store målet. ORKER BARE IKKE VÆRE 100 KILO I SOMMER!!!!!


Ønsker dere alle en fin og slank helg. Flinke er dere:-)))))
Mange klemmer fra Grete.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite19. april 2002
Hei Hei Grete!!

GRATULERE MED TOSIFRA VENNEN!!!! Jøss, dette er kjempe bra og sikkert veldig motiverende for deg!!! Jeg gleder meg med deg, og håper vekta mi vil være litt snill med meg snart, nå synes jeg ting går tregt......

Takk for kommentarer, jeg er litt treg i avtrekkeren - rakk ikke å skrive til deg i går, fikk besøk akkurat da jeg satt å leste dagboka di. Vi får ta en øl senere - det blir nok mange annledninger, jeg kommer da ofte til Bergen jeg, så forelsket som jeg er....... :-))

Jeg sier meg enig i det de andre sier om Cambridge kuren - det er greit for en liten stund, som en motivasjon da kiloene forsvinner raskt - men jeg tror og har hørt at forbrenningen din ikke har gått av det, det sier seg selv. Lite mat - liten forbrenning, problemet blir da når du skal spise vanlig mat igjen, det er lett for å gå opp i vekt igjen. Jeg har erfart det selv - gikk 2 måneder på Nutrilett kur gikk ned 15 kilo - men på en halvår var de på igjen......

Jeg har også prøvd Cambridge for noen år siden, men jeg fikk en allergisk reaksjon - utslett på mage og bryst som klødde noe sinnsykt. Fikk beskjed om å slutte tvert av lege.

Ok, nok om det - det ser ut som at sidene våre opprettholdes - hvilken lykke. Jeg betaler gladelig 50 kr i måneden for å være "flæsk kontrolløren" din :-)

Du får ha en riktig god helg, håper solen skinner hos dere der vest også, her er det nydlig. Jeg skal jobbe i helga også, håper på noen gåturer og soling i luftegård.

Mange gode slankeklemmer fra Afrodite
c.AuthorAlias cat7419. april 2002
Hei!
Jeg tror ikke cambridgekuren er særlig bra. MEN. Om du bruker den i kortere perioder (ikke over 1-2 uker) i strekk og helst i kombinasjon med annen mat (frukt/grønnsaker/eller bytter den ut 1-2 måltider om dagen) så går det nok bra. Bare vær klar over at du kan få en bråstopp når du går over til fast føde igjen. Den tiden du sparte på å gå ned fort vil du gjerne måtte betale tilbake i en slik fase. Og så vi jeg anbefale deg å stoppe i god tid før du når målet. Du må tross alt venne kroppen din til en matmengde som står i stil med den nye størrelsen din da. ;) Ellers er jo fysisk aktivitet alltid et hett tips. Sistnevnte kan det være vanskelig å få nok overskudd til på en slik lavkalorikur.
Klem og lykke til.
c.AuthorAlias lilje19. april 2002
Hei! Aner ikke om det er bra eller ikke, men det styrker iallefall motivasjonen! Når man får en bra start, så kan det være mye lettere å fortsette.

Håper du får en fin helg!!!
c.AuthorAlias Bonita19. april 2002
Hei Grete, du har jo snart gått ned 10 kilo!! :-))
Tror ikke Cambridge kuren er farlig dersom du ikke bruker den over lang tid. Det er jo en måte å komme igang på, så kan du jo gå over til mat når du føler deg klar for det..
Du er iallefall to-sifret, og kjempeflink!!
Ønsker deg en kjempefin helg,
god klem fra Bonita ;-)
99,5 kg

Desperat!!!!

Hei folkens:-)))))

Har innsett at det opplegget jeg har prøvt å få til siden jul ikke nytter. Nå har denne slankingen blitt så frustrerende at nå prøver jeg et siste forsøk med Cambridge kuren. Begynte igår og synes det har gått fint igår og idag. Men to dager er jo ikke så mye. Har i første omgang kjøpt kur for ti dager så får vi se. Er det noen som har erfaring med Cambridge kuren???

Ser med skrekk at denne siden skal legges ned og det er veldig trist. Hadde det ikke vært for dere hadde nok vekten min vært tilbake til start og sikkert mer en det også. Takk folkens!!

Ellers sitter jeg inne om dagene med sykt barn, og det er rett og slett kjedelig. Heldigvis liker jeg å lese, så biblioteket blir redningen. "Får håpe det blir likar i morra" slik at jeg får ut og gå på tur. Det er jo så fine dager nå, med pusekatter på trærne. Det gir god vårfølelse.

PS. Se tosiffret vekt idag. Jippi:-))) Gleder meg over den selv om jeg vet det bare er væsketap.

Ønsker dere masse lykke til:-))))
Klemmer fra en håpefull Grete. Nå bare må det lykkes!!!!!

101,0 kg

En lang helg.

Hei

Har falt tilbake til gamle synder og da blir helgen veldig lang. Hadde besøk lørdag og da ble det litt mye kos på kvelden. Jeg satt i min vante sofa med Chipsskålen i fanget:-)) Søndag var vi i bursdagsselskap med full middag, hjemmelaget karamelpudding og kaker. Jeg glemte helt bort at jeg var på slanking. Men det verste var mandag når jeg hadde store planer om å være skikkelig flink, vel det ble en skikkelig restefest:-))))

Så derfor var jeg veldig glad idag når vekten sto likt som før helgen. Men jeg var faktisk mye i aktivitet i helgen så det er vel det som har reddet meg. Dagen idag har begynt bra med to knekkebrød og vann til frukost. Og 45 min. gåtur. Så får jeg bare håpe den slutter bra også. Det er det jo jeg som avgjør...åhhhh gi meg viljestyrke!!!!!

Ha en fin slanketirsdag folkens.
Klemmer fra Grete.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia16. april 2002
Hei Grete!
Fredag 19.april starter jeg en - 5 kiloskonkurranse for oss over 100. Meld deg på hvis du har lyst!
Klem fra Celia
c.AuthorAlias Afrodite16. april 2002
Hallois Grete!!

Du har slitt med bursdag og rester i helga du også ser jeg - huff ja jeg sliter med de "gammle" uvanene mine jeg også. Jeg glemmer rett og slett at enkelte ting (faktisk det meste) er FY mat......Virkelig skremmende og oppdage at jeg bare putter mat i munnen uten å tenke over det engang, tror ikke jeg smaker det heller......det glir bare automatisk ned.

Har egentlig hatt to fine slankedager til nå denne uken, men synes det er litt vanskelig når jeg er på jobb. I dag har jeg og en god venninne (flæskkontrolløren) bestillt oss tur til Samos med vår sønner i to uker i august - så nå bare MÅ jeg til skjerpe meg!! Kjempe motiverende med en slik "gulerot"!

Du fikk en stor sekk viljestyrke fra Jenta*s* så jeg :-) Jeg sender deg en enda større sekk med motivasjon jeg da :-)) - Jeg vet du klarer dette!!! Vi SKAL klare dette!!!

Har små planer om Bergenstur igjen i pinsen - vi kan jo kanskje dykke ned i noen pilsglass hvis du vil?? Gleder meg til å treffe deg igjen engang - jeg synes vi hadde det så kost sist!!

Mange gode stå på klemmer fra Afrodite, som snart er ferdig med hovedoppgaven - JIPPI!!!
c.AuthorAlias Jenta*S*16. april 2002
Heyyyyy...kan du hjelpe meg litt???...
Sleper på en STOOOR TUNG sekk med V*I*L*J*E*S*T*Y*R*K*E!! Og den er bare til deg!!:0)....Sånn ja....*VÆRSÅGOD*...

Men vekten din var jo bra i dag likevel da? Bra det da! Da har du mest saansynlig stabilisert deg på 101 tallet og er klar for 100 og så ...DA::DA:::DAAAAAAAA......TOSIFFRA!!
Jeg skal følge med deg fremover! I Promise!
Stå på videre!
Klem fra Jenta*S*
101,0 kg

Jeg vil, jeg vil, jeg vil....

God morgen allesammen.

Vel må bare komme med en aldri så liten innrømmelse her: det ble nok ingen trim på meg igår. Skulle gå tur, men fikk besøk og hadde besøk til midnatt så... Men jeg kan jo ikke ha mindre planer idag for det. SKAL GÅ TUR IDAG!!!!

Merker at jeg sliter med å avvenne meg med å spise når jeg lager mat. Det er så lett å spise en liten ostebit underveis, og det blir jo litt kallorier holder en på slik hele dagen. Spiste nok litt ekstra på den måten igår, men det var helst tomater,salat osv. Det er jo ikke så farlig, men jeg skal jo venne meg av med det. På Grete Roede kalte de slike som meg for "slikkepinnens venner" og jeg må jo bare innrømme at det passer helt til meg!!

Mine mål for dagen er å drikke mye og gå en tur, og spise ofte og lite!!(forøvrig kan en gjøre som en vil)

Ønsker alle her inne en fin fredag på en deilig vårdag.
PS! "slipp kalloriene ut, det er vår"

Mange klemmer fra Grete.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Afrodite12. april 2002
Hei vennen!!

En rask tur innom deg før BB begynner, må ha med meg det vet du :-)) Det sprudler av deg om dagen, det virker som du er i et kjempe godt slankehumør *S* Veldig flink er du, om det ikke ble gåtur i går så har du sjangsen i morgen, ikke sant?

Jeg merker at våren, solen og varmen gjør dagene lettere, det gir meg energi samtidig som det minner meg på om at sommeren er rett rundt hjørnet - så nå haster det her! Har jobbet i dag også, og fikk 1 1/2 timers betalt gåtur i dag også - jeg tror jeg må satse på denne arbeidsplassen er stund, jeg får trimma meg mer der en hjemme.........

Kjenner meg så godt igjen i det der med å putte noe i munnen når du lager mat. Hvem tror du det var som sto å prøvesmakte på sjokoladekake deigen hun laget i ettermiddag.......

Ha en fin fredagskveld og helg, jeg skal feire bursdag i hele helga og fristelsene står i kø - og jeg som elsker kaker - stønn *S*

Masse gode klemmer fra trønderpia Afrodite
c.AuthorAlias lilje12. april 2002
Hei! Høres bra ut dette!

"Jeg vil, jeg vil, jeg vil, og dette skal vi få til!" :)

Ha en fin kveld!
c.AuthorAlias ANNE12. april 2002
Hei,det ser ut som du har en fin plan. Kan du ikke gå 15 min en vei, snu og gå tilbake? Det er en halvtimestur, og mer enn det trenger du ikke om dagen.
Jeg synes det er lettere å drikke nok vann, når jeg drikker en halv liter vann før hvert måltid. Da blir du ikke så sulten heller. Jeg liker vann best temperert, det er litt lettere å drikke det da. Jeg har to festlige halvliterglass stående på benken til enhver tid. På jobben har jeg med meg to halvlitere vannflasker som jeg fyller etterhvert. Lykke til.ANNE
101,0 kg

JIPPI!!!!!

God morgen folkens.

Ja det var deilig å gå på vekten idag:-)))) Håper at det kan motivere skikkelig til å fortsette. Igår var jeg i besøk hele dagen og fikk ikke skrive noe. Derfor begynner jeg med gårsdagen.

Hver gang jeg har bestemt meg for å være flink, blir det en eller annen anledning for utskeielser. Så når det ble bestemt at jeg skulle besøke en veninne var jeg litt spent på dagens kost. Men det gikk kjempefint:-)) Jeg spiste en riktig frukost og lunsj før jeg reiste og når jeg møtte henne gikk vi en lang tur, på to timer. Til middag laget hun en deilig salat. Det er herlig med så gode venner som er tynn selv men forstår andres problemer. Hun er så kjempeflink med urter, så det ble en veldig spennende salat med deilig grovt brød til..... og et lite glass pils til dessert:-))))) Kveldsen ble vel egentlig mindre å skryte av, men jeg tror en skillingsbolle er bedre enn ingen kvelds. Vekten gikk illefall rett veg så da er det jo greit!!!!!

Dagen idag er allerede planlagt med:
Frukost :To knekkebrød med prim og magerost
Lunsj :To skiver med skinke
Mellomm. :En appelsin
Middg :Fiskekaker med grønnsaker.
Kvelds :ja det får vi vel se etterhvert.

Trim :Det blir dårlig med sykling, men det er jo så deilig å gå tur nå når våren er her. Har planlagt en 45 min. tur.

Ønsker dere alle en fin vårdag, og til oss som ikke har holdt helt mål i vinter:
"Det er fortsatt litt tid å gjøre det på:-))"
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias laika12. april 2002
Hei, og gratulere med nedgangen. Jeg og synes at kvelden er den verste. Alltid en god grunn for å ta seg noe ekstra godt. Men vi får bare kjempe videre. Vi skal klare deg!!!

Ha en god helg.

Klem fra laika
c.AuthorAlias skilpadda11. april 2002
Heia Grete,

tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka, jeg måtte jo innom i dag og se om det var noe nytt der. :-) Så flott det går med deg nå, det er hyggelig å se. Javisst er det masse tid igjen å gjøre det på, tid slipper vi jo ikke opp for med det første!

Ønsker deg masse lykke til videre utover våren, jeg kommer kanskje innom litt innimellom.

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias Afrodite11. april 2002
*G*R*A*T*T*I*S*!!

Så flott vektnedgang du har hatt da, 2.5 kg siden tirsdag blir det ikke det da??? Fantastisk!! Unner deg det virkelig - jippi!

Ja nå ser det ut som vi VIRKELIG er i gang igjen - jeg er ihvertfall kjempemotivert og jeg blir faktisk mer motivert når jeg vet at du også strever like mye som meg. Fordi når jeg får lyst på et eller annet usunt så tenker jeg at nå er Grete kjempe flink og da kan ikke jeg være dårligere - så du er min stor inspirasjons kilde for tiden. Du, "flæsk-kontrolløren" og de andre her inne gjør at dette skal jeg klare.

Jeg har ryddet og vasket rom i 5 timer i dag, kun avbrutt av lunch. Det var litt av en jobb, og det står nå 4 fulle sorte sekker med leker, ting og tang som skal kastes eller gies bort til småsøsknene hans. Jeg er kjempe fornøyd - spørs om han blir det nå han ser hva jeg har gjort.....??

Ingen sykling på meg i dag heller - ble god og svett i formiddag, og jeg er sinnsykt stiv og støl etter den gåturen i går.

Ha en fortsatt fin slanketorsdag Grete, og husk et jeg på en måte er din private "flæsk-kontrollør" :-) Slank pensjonist blir du nok helt sikkert i dette tempoet *S* nå gjelder det å ikke belønne seg selv fordi man har vært flink noen dager, ikke sant??? Jeg har startet å psyke meg om til helga og bursdagsfeiring både lørdag og søndag allerede........

KLemmer fra Afrodite
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.