← Alle dagbøker
Galadriel
48 år180 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start81,0 kg
Sist74,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå22,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka examen...igjen!
Akkurat ferdig med en examen, nå er det en uke til neste.. Ville bare logge inn og legge inn den gledelige utviklingen på vekta.. Håper alle får fine forsommerdager fremover!
examensstress..
..gjør sitt med livet ellers.. Jeg er blitt så stressa nå at det rett og slett ikke er tid til annet enn å lese og trene..
Da er det fristende med kjapp mat som ikke er spesiellt sunn.. Men vekten går nedover litt etter litt. Og det er vel etter sigende den beste metoden?
Har sittet mye på baken de siste ukene, kanskje vært litt dårlig med trening, og det merkes på kroppen.. Derfor har jeg lagt opp mit dagsløp med en halv time tur før frokost og styrke-trening på kvelden.. Det virker nok, har vært oppe på 77 kg etter at jeg var hjemme med min kjære FN-soldat på ukesbesøk fra kosovo..
Merker allerede at kroppen er på vei dit jeg vil ha den, samtidig som jeg har dårlig samvittighet for at jeg er borte fra bøkene mine noen timer på dagen..
Nå er det bare en uke igjen!!
Gleder meg fremdeles til syden (reiser 27. Juni..)
Alltid bra å ha noe å se frem til..
Kos dere i vårværet og gjør en ting dere blir glad av hver dag!
godterisug!!!
Kvelden i går gikk med til en times styketrening, noe som kjennes godt i dag! Men det er deilig å kjenne de ømme musklene også, får meg til å føle meg mye strammere allerede! Selv om jeg kan se det i speilet at jeg ikke er det.
Samma det da, det er jo lenge til bikini-sesongen enda, og jeg er tross alt nede på normalvekt!
Rart, jeg føler meg ikke noe slankere enn før, selv om jeg vet at jeg er det...
Det er sikkert blitt min identitet å være litt overvektig, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tenke på meg selv som normalvektig... Ikke det at jeg var så overvektig når jeg startet her inne men har vært adskillig større enn nå.. Hvor mye aner jeg ikke, har ikke stått på en vekt på mange år av tidligere nevnte grunner. Jeg vet bare at de klærne jeg hadde på den tiden henger som sekker på meg nå!
Det er litt deilig å tenke på da...
I dag har jeg vært flittig pike og lest til eksamen som kommer så alt for fort og belønnet meg selv for det harde arbeidet med å unne meg en times rask gange for å klarne hodet.
Stolt av meg selv for det! Ville mye heller fråtse i mat!!
Vel, jeg får ta en dag av gangen, målet på 72 kg skimtes i det fjerne!! Ha en fin slankedag alle!
Klem!
Påskegodt...
Påska er vel overstått og det er blitt masse godteri og lite trening... Det vises ikke så godt på vekta, men det kjennes på kroppen...
Det er ingenting som er værre enn å oppdage at det disser der det tidligere var fast og fint!
Så nå bærer det avgårde til trening, og motivasjonen er på topp igjen..
kose-tid..-og forelskelse
Har da kommet tilbake til byen etter et lengre opphold hjemme med kjæresten min..
Det vises og kjennes du..
Litt trist at vekta har gått opp igjen, men jeg innser at de er mye god mat og lite trim som har skylda..
Det er vel lov å kose seg innimellom da.
Etter to mnd fra min kjære var det rart og deilig å få ham tilbake igjen!
Hvorfor er det å kose seg forbundet med å spise tro? Det passer ikke alltid like godt å fråtse, men det har lett for å bli til det når man bestemmer seg for at "nå skal vi kose oss"
Forelskelsen er vekket til livet igjen, deilig å ha det slik etter å ha vært sammen en stund, og livet med hverandre er en vane. Setter fart på motivasjonen.. Mer senere!
Klem Galadriel.
noen kg mindre...
Den Kuren virket ja...
kanskje ikke så rart, det er jo ikke så mye mat egentlig, men det er deilig å være nede på 70-tallet!
Skal ikke gå på den uren på en stund, kanskje mot sommeren igjen..
Når bikinien begynner å kalle på meg fra bakerste del av skuffen..
Har ikke skrevet på noen dager, har rennt ned gangene på jobben..
Innrømmer at det har vært tanken på pengene som har holdt meg gående de siste dagene..
Tenkte bare å dele det gledelige tallet på vekta med dere!!
Ha en fortsatt fin uke alle sammen!
Galadriel.
Energikick!
Har jo vært litt slapp etter de første dagene på suppekuren, men både i går og i dag har jeg bare vært full av energi!!
Vet ikke helt hva det kommer av, men det er godt å kjenne!
Har ikke sprukket fra kuren enda, men har bestemt meg for å ha en dag med vanlig mat til onsdag.
Det skal egentig bli ganske deilig med annen mat enn den suppa..
Men det kan vel være at det betaler seg å spise litt sunt fordi om jeg har tenkt å skeie ut..!
Har også hørt rykter om at hvis du spiser fettfattig i 7-8 dager i strekk for så å spise masse fett i en dag lurer man kroppen til å skru opp forbrenningen..
Noen andre som har hørt det, eller er det bare en god gammel vandrehistorie?
Var på stram opp i går også, synes det går lettere nå igjen. Like sterk som før, men merker at jeg er litt svimmel enda.
Stygg sak! Jeg spiser jo mer enn den suppa, det er jo en del frukt og grønnsaker med. Får prøve litt til, men fortsetter det må jeg bare gå tilbake til den gode gamle måtet. Men det er jo så inspirerende å se og kjenne at kroppen blir mindre!
Skal å trene litt i kveld tenkte jeg. Får kjenne godt etter om kroppen er som før..
Håper alle får en super slanke-uke, jeg skal bare glede meg til min kjære kommer og holder rundt meg igjen neste torsdag..
Klem fra Galadriel..
Jeg krymper...
Søndags formiddag og det er deilig vær ute.
Lengter etter fjellet, men har masse skolearbeid som jeg må gjøre før jeg med god samvittighe kan trene.
Onsdagskvelden på cafe ble kjempekoselig, jeg greide å holde meg på den smale, eller den slanke sti! Det føltes godt å legge seg med god samvittighet!
Først det som er av interesse; mine mål for i dag:
Overarm: 31 cm
Bryst: 96 cm
Midje: 75 cm (!)
Hofte: 100 cm
Rumpe: 104 cm
Lår: 59 cm
Jeg ble kjempeglad da jeg målte mine cm i dag! Jeg forsøker å følge suppe-kuren til Jenta*S*, og det virker da som det fungerer! Men det er ikke mer næring i den kurer enn det burde være tror jeg.. Var på stram opp time på torsdag, og kjenner at jeg ikke er like utholdende mht styrke..
Kjenner også at jeg har lettere for å bli svimmel hvis jeg reiser meg fort, og det er jo egentlig ikke så bra tegn.
Men jeg synes det er godt å ha ferdig meny å følge, vet med meg selv at jeg har lett for å skeie ut hvis jeg ikke har det.
Onsdag om ti dger er det veie-dag for meg, gleder meg til å se om det er blitt noe nedgang!
Jeg hadde også en helt godteri-fri videokveld på fredag, det var en ny erfaring for meg! Men det gikk ovrraskende bra! Det finnes jo mye godt i sukkerfri tyggegummi nå!
Håper alle har hatt en fin helg, og at mange er ute i det fine været på østlandet!
Stooor klem fra Galadriel.
gleder meg..
Gleder meg til å gå på vekta om 14 dager..
Det er deilig å kjenne inspirasjonen sitter der den skal, har ikke tenkt på godis og sjokolade i det hele tatt i dag!
Har vært flink til å spise regelmessig, kan det være det tro?
Ok, her er mine kroppsmål for i dag:
Overarm: 32 cm
Bryst: 98 cm
Midje: 78 cm
Hofte: 102 cm
Rumpe: 107 cm
Lår: 60 cm
Ikke bare oppløftende, tror jeg kan jobbe litt med nedre del av kroppen.. Men det er vel der det forsvinner sist er det ikke?
Kooselig å snakke med kjæresten min i går også.. Det er faktisk to måneder siden jeg har sett ham sist.
Det blir deilig med litt kroppskontakt etterhvert..
Nok om min kjære..
Skal bare være kort i dag, ut på cafe med gamle venner! Får holde meg unna kaffe med masse h-melk i.. Blir vanlg svart kaffe på meg tenker jeg! :)
Jeg har heller ikke trent i dag, var sliten etter jobben.. Har vært mye å gjøre i dag, men da har jeg jo løpt desto lenger i korridorene..
Takk for gode råd alle som har skrevet inn til meg!
Mer i morgen.........
ikke særlig motivert..
De siste par dagene har vært preget av manglende motivasjon.. Men på torsdag er dt bare 14 dager til min kjære kommer hjem en tur fra tjeneste i Kosovo!!
Det blir heelt sikkert koseig.. Og det hadde jo vært koselig å overrasket med en litt strammere kropp, og ikke minst å være mer fornøyd med med meg selv og alle goder det bringer for oss begge..
Derfor; Skal ikke veie meg de neste 14 dagene, så vekta kommer til å stå på det samme på disse sidene, men jeg kommer til å måle!! Har drevet med det en stund, og vet at i omkrets så har kroppen min minsket en del siden i sommer..
Jeg har jo ikke veid meg på mange år før jula, torde rett og slett ikke..
Fra jeg var 16 til jeg var 20 hadde jeg bulimi, men det er et kapittel jeg helst ikke tenker mye på.. Merkelig hvor man forandrer seg psykisk når livet kun dreier seg om å spise og spy..
Ja ja.. Takk og lov for at det er over.. Penget med at jeg fortalte det var jo at jeg gikk opp sikkert 20 kg etter jeg ble "frisk", og har ikke tort å veid meg i mange år i frykt for at jeg skulle bli deppa, og alt skulle starte forfra igjen. Har ikke interesse for det!!!
Men i jula var det til pers, og da viste vekta 84 kg på det meste. Jeg kjente til og med at jeg hadde lagt på meg, det var øm hud på magen og puppene verket.. Det var da jeg besemte meg for å bli litt sunnere.
Ok, innser at dette kanskje har vært lang og kjedelig lesing, så takk hvis du har kommet ned hit!
Kommer til å legge inn mål i morgen, og oppdatere litt etterhvert..
Har heller ikke trent siden søndag (fy!), men jobbet i går i åtte timer og gikk sikkert en liten mil der (Jobber på sykehus...)
I dag har jeg bare vært lat og sovet i stede..
Skal straks opp og snakke med min kjære i Kosovo, han har lovt meg å ringe i kveld (ti-hi)!!
Gleder meg utrolig!!
Takk alle som har skrevet inn til meg også, det er godt å føle seg velkommen, og ikke minst få støtte og inspirasjon!!
en gooood søndag!
Da er søndagen snart over..Ok det kan jo diskuteres, men for meg er den det, skal opp kvart på seks i morgen..
Dagen i dag har gått som en lek etter fadesen med ensomhet som forsvinner med godteri i går kveld!
Startet med å jobbe med skolearbeid i tre timer, og fikk gjort unna noe som har hengt over meg i flere dager.. Deilig!
Deretter gikk(!) jeg ned til S.A.T.S., allerede da fornøyd med meg selv, siden jeg alltid tar bussen..
Der trente jeg 40 minutter kondisjon på crosstrainer før jeg var med på en stram opp time.. Det kjennes ut som jeg er bra strammet opp allerede, så jeg gleder meg til å kjenne de såre musklene mine i morgen..
Deretter på 7-11 uten å kjøpe meg godteri.. Det var den tyngste delen av hele dagen!
Men nå er jeg fornøyd med meg selv og håper å gå ned litt etterhvert så lenge jeg klarer å trene og å holde motet oppe.
Er det forresten noen som har råd om hva man kan gjøre når det verste godterisuget setter inn? Jeg blir helt syk noen ganger, og tror ofte i min villfarelse at sjokoladen er min beste venn, selv om jeg vet innerst inne at den er min verste fiende..
Ellers er det veldig inspirerende å titte på andres dagbøker og se hvor mange flinke slankere det er her inne!
Takk for inspirasjon og gode råd!
Klem!!
godterikick..
etter tre timer med ringenes herre i går, og stort godterikonsum er vekten tippet oppover.. Det er ikke særlig inspirerende, men jeg vet i det minste hvorfor.. Det er jo bare å starte på ny frisk, og ikke hoppe av "vann- og sunn mat vogna" fordi om jeg har hatt et lite tilbakefall.. Er det ikke? Jeg gleder meg til å komme tilbake til der jeg var igjen. Mitt første delemål er å gå ned til 77 kg, frem til påske.. Er det urealistisk? Jeg tror ikke det, med blodslit og masse svette tror jeg at det skal gå bra.. Mitt endelige mål er å komme ned til rundt 70 til sommeren, det er en liten sydentur som er med på å holde motivasjonen oppe.. gleder meg til å bli sterk og sunn etterhvert! kos..
Selv hadde jeg nok vært glad så lenge ikke vekta gikk opp.. :)
Stå på, og ha en fin dag!
Trixi