← Alle dagbøker
diarist.Alias

Fugleskremsel

48 år168 cm23 innlegg 2001 0 følgere

Start105,0 kg
Sist101,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå35,8
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
5. september 200122. november 2001
101,0 kg

Travelt for tida..

Hei alle sammen!

Har vært en stund siden sist jeg skrev noe her nå. Har vært innom her og sett hvordan det går med folk av og til, må si jeg er imponert over mange av dere.

Det har skjedd veldig mye i livet mitt i det siste, av både positiv og negativ art, så jeg har ikke hatt så mye tid og overskudd til å tenke på slanking. Unnskyldninger ja... men noen ganger er det bare andre ting man må fokusere på enn slanking, føler jeg.

Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt, noe som skyldes at jeg fremdeles går små turer og prøver å være litt aktiv.

Nå står jeg ovenfor nok en måned med mye å gjøre, som de aller fleste andre har! Eksamener og juleforbredelser, og ingen av disse delene er så veldig kompatible med slanking har jeg erfart.

Så det blir vel nyttårsforsett i år også.. Da kan jeg jo begynne å se fram mot badesesongen og slikt. Kommer tilbake sterkere da jeg!

Ha en flott adventstid dere!

Klem til alle fra Fugleskremsel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vendy18. april 2002
Hei Fugleskremsel!
Veldig kos å prate med deg på chatten i kveld. Nå er det lenge siden du har skrevet her så nå er det bare å sette i gang igjen vettu. Kanskje vi må flytte over til slankenett, men det blir sikkert fint der også.

Ønsker deg masse lykke til!
Klem fra Vendy
c.AuthorAlias Nedivekt28. november 2001
Hei Fugl!

Så koslig å høre fra deg! Fint at du ikke har gått opp da i alle fall. Det har jeg gjort... Klart det finnes viktigere ting enn slanking. Flott at du fortsatt kommer deg ut på turer. Jeg syns det er for kaldt jeg...
Lykke til videre og kom snart tilbake

*Nedivekt*
101,4 kg

Hei

Jeg har gått ned litt denne uka, selv om jeg absolutt ikke har gjort noen stor innsats for det.

Jeg rekker ikke skrive mer nå. Ville bare registrere vekt.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nedivekt11. november 2001
Hei Fugl!

Lenge siden du har vært her nå. Jeg har lest hele dagboka di nå og jeg syns du har vært flink. Masse turer i alle fall. Lurt med ergometersykkelen foran TV'n.. :)
Håper du er tilbake snart så jeg får se hvordan det går med deg. Gratulerer med det du har gått ned allerede.

Masse klemmer fra Nedivekt
c.AuthorAlias RH27. oktober 2001
Hei Fulg!

Kjempe bra vektresultat! Snart er den på tosifra! Gratulerer så masse!

Håper du får en super lørdagskveld!

Masse stå på klemmer fra RH
102,2 kg

Så var det slutt

På den dårlige perioden min! Fra i dag av er det full fart nedover igjen! ;) Det dumme er at jeg ikke har planlagt, så jeg hadde ikke noe mat i kjøleskapet da jeg sto opp i dag. Spiste en liten hvetebolle til frokost, for jeg må begynne med å få i meg frokost uansett om den ikke er så sunn! I ettermiddag skal jeg ut og handle frukt, knekkebrød og andre ting man må ha når man er på slankern! :) Også skal jeg si til samboeren at dersom han skal ha resten av potetgullet osv så må han spise det snart, ellers går det rett i søpla! ;)

Egentlig har jeg vært ganske heldig som ikke har gått opp noe siden før jeg reiste til USA. Skjønner ikke helt hva det skyldes, for jeg har hatt et elendig kosthold de siste dagene og ikke trimmet. Lurer på hva som skjer når jeg begynner på slankern igjen nå? Jeg håper at kanskje kroppen blir litt overraska og mister et kilo eller to (helst to) ganske kjapt! Det hadde vært motiverende det!

Uansett ... jeg må endre litt på delmålene pga den dårlige perioden. Så altså :
Innen 6.november (jeg bruker den 6., siden jeg begynte 6.sep)
så SKAL jeg være under 100 kg!
6.des 95 kg
23.des 93 kg

..Så ser jeg ikke helt bort i fra at jeg er på 95 kg igjen over nyttår. ;-)

Har bursdag denne uken jeg da, og det er ikke bra for slankingen. Er invitert bort på middag på selve dagen, og på lørdag skal jeg ha en liten bursdagfest. Men jeg skal prøve å holde kaloriinntaket på et anstendig nivå!

Vel, ha en fin slankeuke alle sammen!

Klem fra Fugleskremsel

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Amorica22. oktober 2001
Heisann!

Velkommen til en ny uke med nye muligheter! Skal se at det får fart på vekta om man kommer seg tilbake til "slankemat" og tanker! :))

62 dager igjen til jul. Det er mye man kan utrette når det gjelder vekta på disse dagene!

Gleder meg til å følge deg videre og heier på deg!

Klem fra amor :)
c.AuthorAlias Minelli22. oktober 2001
Å, nå skremte du meg, Fugl! Trodde du hadde tenkt til å slutte å slanke deg, jeg!

Så du har også bursdag denne uka! Gratulerer på forskudd da! Og tusen takk for gratulasjoner på min egen bursdag! Så langt har min vært utrolig bra!

Ha en super-duper dag, Fugl!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH22. oktober 2001
Hei på deg Fugl!

Du spurte for noen dager siden hvem som hadde oversikt over konkurransen for de over 100, det er Jenta*s* som holder styr på den konkurransen, de begynte for en uke siden. men du kan jo spørre om du kan slenge deg på!

Godt og høre at motivasjonene begynner og komme tilbake og det er morro at vekten har holdt seg for deg i løpet av denne tiden!

Forresten hvilken da har du bursdag? Jeg syntes du skal kose deg på bursdagen din, det er tross alt bare en gang i året!!

Håper du får en super duper slankedag i dag!

Masse klemmer fra RH
102,4 kg

I morgen...

skal jeg begynne igjen! Jeg har vært rett og slett håpløs i helga. Jeg har spist potetgull, kinderegg og smågodt. Slankende det ja! ;-)
Forkjølelsen sitter i skikkelig hardt. Men i morgen skal jeg ut å gå eller sykle på ergometersykkelen uansett! Skal også handle inn frukt og knekkebrød igjen! Jeg hadde visst som mål å være under 90 kg til jul, men det virker meget usannsynlig nå. Får vel heller satse på å veie under 95. Det må vel være mulig dersom jeg tar meg ordentlig sammen nå?
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*22. oktober 2001
Hei!
Så er dagen kommet da...:0)...for en ny start! Jeg er helt med deg på den altså! Jeg har også vært skikkelig "på tur" i det siste! Men nå SKAL vi bare skjerpe oss ikke sant??
hmm...jul er 9 uker unna..dvs...du skal ned 12.5 kilo for å være under 90.Det er IKKE helt umulig skjønner du! Men 95 er nok kanskje mer realistisk.Uansett, ikke tenk så mye på det nå, tenk at HVER ENESTE kilo,HVERT ENESTE gram! er en seier, og fett som forsvinner fra kroppen din!!
HEIA OSS!!
Stor klem
Jenta*S*
102,0 kg

Null motivasjon :(

Hei!
Nå er klokka 02.30 og jeg er lys våken. Ikke så lett å komme tilbake til riktig døgnrytme etter ferien nei.
Akk, jeg har null motivasjon for tiden. Jeg er fremdeles skikkelig forkjøla, har mensen og er døgnvill. Litt selvmedlidende også ja, kanskje? ;)
Jeg sliter med å få til faste måltider når jeg er så døgnvill, er nesten tilbake til mitt gamle spisemønster, med ca. 2 måltider om dagen. Og trim...jeg blir helt utslitt ved tanken..

Jeg vil bli frisk & rask & blid igjen, slik at jeg kan komme i gang! Satt nemelig å så på bilder i dag, og det slår aldri feil det...blir superoverraska hver eneste gang! Jeg føler meg jo ikke så stor! Og vil ikke være det heller..

Håper jeg blir frisk til over helga, for da SKAL jeg på''n igjen med den sunne livsstilen!

Klem fra Fugleskremsel
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH19. oktober 2001
Hei på deg Fugl!

Tydligvis er det ikke bare jeg som sliter med motivasjonen for tiden, men dette må vi da gjøre noe med! Jeg skal bruke helgen til å finne igjen motivasjonen og bruke masse tanker på hvorfor jeg burde slanke meg og hva jeg får igjen for dette! Og fra mandag så er det nok! Da er det 8 uker hvor jeg bare skal være kjempe flink, skal tvinge meg ut og trene og spise bare sunn mat! Så hvorfor ikke gjøre det samme? Hent deg inn litt i helgen så er det klar, ferdig, GÅ på mandag igjen!

så lenge vi er flere som sliter så kan vi backe hverandre opp slik at vi klare dette! Sammen er vi dynamitt!!! Så hva sier du Fugl? Er du med?

Håper du får en super duper slankehelg!

Masse gode klemmer fra RH
102,0 kg

Tilbake fra USA

Hei igjen alle sammen!
Nå har jeg kommet hjem fra ferien. Har hatt det kjempefint! Ikke så veldig stor forandring på vekta, men altså 0,6 ned på den digitale siden jeg reiste. Det er jo bra at det ikke gikk oppover ihvertfall!
Jeg tenkte utrolig lite på slanking mens jeg var borte. Det gikk i ett hele tiden. Opp tidlig på morgenen, og på kvelden stupte jeg i seng etter de lange dagene. Måtte jo prøve å få med seg det meste når man først er i NY, men selv om man står på fra morgen til kveld er jo det umulig. Det er en vanvittig stor og spennende by.
Jeg fikk ikke trimmet noe der, men jeg trasket jo rundt så og si hele dagene, så jeg forbrant vel en del kalorier på det. Jeg hadde et ikke veldig slankende kosthold der borte.Men jeg spiste frokost hver dag så det holdt meg nok unna de største kaloribombene som jeg ellers kanskje ville ha inntatt.
Nå har jeg blitt syk. En skikkelig forkjølelse eller influensa. Er veldig slapp i kroppen, så jeg orker ikke tanken på å trene en gang. Jeg orker heller ikke spise så mye så det går kanskje opp i opp.
Jeg skal oppdatere meg selv på hvordan det går med dere andre og skrive litt i dagbøker etterhvert!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda16. oktober 2001
Hei på deg, ja New York er en fantastisk by, ja?! Jeg skulle gjerne vært der igjen... det er nok ikke den hyggeligste tiden å være der akkurat nå nei, men likevel... så mye å se og gjøre, jeg likte den byen så utrolig godt da jeg var der i fjor.

Blir du med på konkurransen da?

hilsen skilpadda
c.AuthorAlias RH16. oktober 2001
Hei og velkommen tilbake! :-)

Kos og ha deg tilbake og se på den vekten etter ett par uker med ferie da! Gratulerer så masse! Det var nok alle opplevelsene og gåingene din som klarte det sammen med deg! Kjempe flink har du vært!

Det høres ut som om du har hatt en kjempe fin ferie iallefall og det er kos og høre! Trsit at du har blitt syk da, god bedring til deg!

Håper du får en fin dag tross sykdom!

Velkommen tilbake klemmer fra RH
c.AuthorAlias Matvraket16. oktober 2001
Hei og velkommen tilbake :)

Har tenkt litt på deg mens du var borte, synes det er litt skummelt enda jeg da, og nå med miltbrann også. Men, men du er tilbake i god behold (bortsett fra forkjølelse) så det er bra.
Du har jo til og med klart å gå ned litt i ferien, ikke noe er bedre enn det :)) Flink er du :)

I dag har vi startet ny -5 konkurranse så heng deg med!!!
Sjekk dagboka til Jenta*S*, det er ho som styrer med oss i 90 og 100 kilos klassen.

Ha en god kveld:)

Klem Matvraket :)))
102,6 kg

Ny vekt...

Ja, jeg hadde regna med litt oppgang når jeg fikk digitalvekt.
Litt kjedelig da, men den gamle vekta viser nokså nøyaktig 100 kg i dag, så jeg vet at jeg ikke har gått opp 1,6 kg siden i går.

I morgen reiser jeg til New York, så jeg har litt andre ting i hodet enn vekt i dag egentlig. Har skikkelig reisefeber. Jeg er ikke redd for flere terrorangrep i NY ihvertfall, tror de har gjort "jobben" der nå. Men jeg kommer nok helt sikkert til å tenke på det når jeg går på flyet!

Lurer veldig på hvordan det blir med maten når jeg skal til NY. Har vært i USA en del før, så jeg har fått smaken på en del godsaker som de har der og ikke i Norge som jeg sikkert kommer til å utnytte sjansen til å smake på. Jeg var helt hekta på noen sjokoladekjeks som kalles Grasshoppers sist jeg var der...mmm...de må jeg bare ha litt av! Får prøve å være flink til å trene da, og håpe at vekta ikke har steget når jeg kommer hjem!

Nå får jeg ikke skrevet her på en stund. Ønsker dere alle lykke til med slanking og annet mens jeg er borte! Tenker det har forsvunnet noen kg på dere når jeg kommer tilbake! :)

Klem fra Fugleskremsel
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*15. oktober 2001
Hei på deg,skulle til å spørre deg om å bli med på en ny konkurranse jeg da*S*...men du er jo i USA så da får det heller bli neste gang! KOS DEG!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Kikki5. oktober 2001
Heisann og god tur.

Klem fra Kikki
c.AuthorAlias Tavannda5. oktober 2001
Åh, så heldig du er, jeg håper du får en skikkelig deilig tur, spis med måte, men kos deg da!!! Håper alt går bra og så får vi høre hvordan du har hatt det når du kommer hjem. Lykke til!!
101,0 kg

Nå har den skjønt det!

Ja, vekta altså. Vi skal nedover, ikke oppover, har jeg sagt til den flere ganger de siste dagene.
Den vipper mellom 100 og 101 i dag, men jeg skriver inn 101 så kanskje jeg kan bli litt glad i morgen også?
Nå er det ikke lenge til jeg går til innkjøp av digitalvekt, for den jeg har nå er så ustabil.

Jaja, første delmål var jo -5 kg innen 6.okt, så det kan hende det går akkurat. Selv om jeg fikk litt falske forhåpninger sist helg, så er det jo veldig bra med -5. Hadde et bittelite håp om tosifra da, men det får heller komme senere.

Jeg har ergometersykkelen stående foran TVen jeg..da går det så lett. Sykla 10 km i går også, skal øke litt etterhvert.

Ha en god slankedag alle sammen!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Victoria5. oktober 2001
Hei! Som du kanskje har sett på innloggingssiden så arrangerer vi slanketreff i Trondheim den 20/10. Vi ville bare si at om det er noen nye som kunne tenke seg å være med så er det bare å melde seg på. Jo fler jo bedre. Meld deg på ved å svare på påmeldingsskjema under invitasjonen. med klem fra Victoria og Ingvild.
c.AuthorAlias lene5. oktober 2001
Grattis med nedgangen din. Nå skal du se at det er like før du ser et tosifret tall. Flink er du.
Jeg anbefaler deg absolutt også å kjøpe en digitalvekt. Mye morsommere å kunne følge vekten nøyaktig.
Sykling gjør susen, så trå til så mye du bare orker....
Klem fra Lene
c.AuthorAlias Amorica5. oktober 2001
Hei fugl!

Nå mens jeg sitter her så har jeg svarttroster ute på plenen i hagen. De sitter under epletreet og spiser på noen epler som har funnet veien ned på bakken....*s* Ble bare noen assosiasjoner når jeg skriver til deg vet du fugl! *s*

Jeg anbefaller deg på det varmeste å kjøpe digitalvekt. Jeg hadde en slik vekt som deg. En meget ustabil en da jeg startet å slanke meg. Det var ikke bare morro nei. Kjøpte meg en digital, fikk sjokk - for den viste et helt annet tall enn den gamle, men totalt sett er jeg kjempeglad for at jeg valgte en ny vekt ja. Det er utrolig motiverende å se at vekta går nedover. Sakte men sikkert. 100gram her og 100g der.....))

Så fint å høre at du har sykkel foran tv. Det har jeg og det er skikkelig lurt synes jeg. Mye lettere å komme seg avgårde på den da. Man ser jo gjerne på litt tv hver dag uansett. Den kan jo tittes på fra et sykkelsete! Smart!

Håper du får en fin fredag og en god helg! Stå på videre! Straks er du tosifra!!!

Heia!

Klem fra amor:)
102,0 kg

Dette er helt uakspetabelt!

Hva er det som skjer nå da? Dette går jo feil vei!
Blir provosert av dette jeg, så det er ikke snakk om at jeg skal gi opp!
Jeg har spist omtrent likt som jeg gjorde sist uke. Og jeg har trent mer. Har fått lånt meg en ergometersykkel. I går sykla jeg 1 mil og gikk den samme turen som jeg pleier. Så jeg kan ikke helt forstå hva oppgangen skyldes nå. At 1 kg kom på over helga er forståelig, men dette?

Nå er det bare 3 dager til jeg reiser, så å bli kvitt de to kg. innen da blir vel vanskelig. Men de skal ihvertfall være borte når jeg kommer hjem. Det er heldigvis treningsstudio på hotellet jeg skal være på, så jeg skal prøve å bruke det flittig! Ellers blir det nok en del gåing når jeg skal på shopping og div. sightseeing! :)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*4. oktober 2001
Heiii!!*S*

Nå har du sikkert den samme følelsen som jeg hadde på 101! Det er KJIPT! I know....MEN så lenge du rett og slett kan bli litt FORB...!!!*S* og sette igang for fullt,så klarer du tosiffra før du aner det! Jeg har stor tro på deg! Og gleder meg til å følge med deg på veien nedover*S*!

Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Tavannda4. oktober 2001
Det er ikke så rart at du har gått opp etter den treninga, må si du er flink, men du vet kroppen legger på seg en del vann når du begynner å trene, så ikke fortvil, jeg er sikker på at dersom du tar pause en dag vil du se det på vekta neste dag.
Jeg vil anbefale deg det siste nummeret av "I Form", det var kjempe interessant og der stod det at sykling var noe av den beste morsjon vi jenter kan få, også var et med et oppstarts trenings skjema. Håper du får en skikkelig fin tur, alle gode tanker fra Tavannda.
101,0 kg

Dårlig helg

Ja, denne helgen har jeg virkelig vært helt håpløs på slanking. På lørdag ble det en god del alkohol og snacks. Det ble til og med noe likør, noe som er stappfullt av kalorier.
På søndag spiste jeg pizza og 5 brødskiver i løpet av dagen. Ingen frukt og grønnsaker. Og ingen trim.

Så ikke så rart at vekta viste over 100 kg igjen i dag. Men nå skal jeg legge sprekken bak meg og prøve å komme ned til 99 kg innen neste helg.

Været er elendig, så jeg ser ikke akkurat lyst på å gå lange turer på kvelden. Jeg skal ringe et familiemedlem som jeg vet har en ergometersykkel stående, og spørre om jeg kan få låne den. Jeg vet han ikke har brukt den på årevis nemelig. Så kan jeg få meg litt trim selv om jeg ikke orker å spasere rundt i møkkaværet!

Motivasjon er ikke helt på topp for tiden. Men jeg skal bite tennene sammen og holde ut til den forhåpentligvis kommer tilbake!
Ha en fin slankeuke alle sammen! Og jeg kunne muligens trenge noen spark i baken...

Klem fra Fugleskremsel
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH1. oktober 2001
Hei Fugl!

Jeg er sikker på at motivasjoen vel komme susende tilbake til deg når vekten går nedover igjen! Det gir så mye til kroppen og humøret! Dette vet du jo egentlig! Tankene dine er på rett plass ang denne ergometersykkelen osv, så spør om å få låne denne sykkelen du så skal du se at det blir kondis og flere kilo av!

Syntes du er flink jeg fugl! Stå på og ha en kjempe fin dag!

Stå på klem fra RH
c.AuthorAlias Matvraket1. oktober 2001
Hei!
SPARK, SPARK, kjente du det eller?
Ergometersykkel er bare super trim, håper familiemedlemmet er snill og låner den til deg. Har en ekstra jeg, men det hjelper jo lite det.
Håper motivasjonen kommer tilbake til deg fort.
Du har ivertfall fått et par spark bak av meg.
Ha det godt og STÅ PÅ.
Klem Matvraket :)
100,0 kg

Jippi! :))

Jeg har gått ned 5 kg !! Målet var å veie 100 kg innen 6.okt og det har jeg jo klart med glans!
I dag har jeg vært å kjøpt klær, jeg kunne kjøpe i min gamle størrelse 46/48, istedet for 50/52 som jeg har brukt til nå.
Så kanskje det vises litt på meg, selv om jeg ikke ser det selv. Bittelitt tror jeg nok..

Om ikke lenge nå skal jeg dra på fest. Det kan hende jeg skeier ut litt i kveld. Men det vil jeg unne meg når jeg har greid å gå ned 5 kg. Det viktigste er jo å skille mellom hverdag og fest!

Ha en strålende helg alle sammen!

Gledesklem til alle fra Fugleskremsel
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias knotten30. september 2001
Grattis med ny klesstørrelse :) var å kjøpte meg et sett med nye klær jeg også på fredag.. har brukt 50/52 jeg og.. og nå ble det 48 i bukse og 46/48 i genser.. kjøpte meg en ny jakke også. JEg har alltid brukt blått eller svart... men denne gangen dristet jeg meg til litt farge også... det er godt med litt forandring! Kanskje jeg farger håret også en dag.. bare i protest?
Jeg skjeiet litt ut i går kveld jeg og.. men bare litt. Ble litt ostepopp på meg - men jeg klarte å stoppe med 3 "never". Tror det er lurt å unne seg litt men å lære seg at man ikke trenger å spise hele posen.

Nå er det ikke lenge til du ser bare 2 tall på vekten - kanskje allerede på mandag?
c.AuthorAlias Tavannda30. september 2001
Grattis da!! Så deilig... håper du hadde en koselig kveld i går, det blei litt alkohol på meg også selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt (og lyst) til det, men slankingen fortsetter i dag, på'n igjen ikke sant!!??!!
Gleder meg til å følge med deg nedover på 90-tallet, dette blir spennende!!
c.AuthorAlias RH29. september 2001
Gratulerer med delmål Fulg! Kjempe bra! Gratulerer med noe klær også, og i en str mindre også da det er utrolig bra!

Stå på masse og ha en kjempe fin helg!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Linn29. september 2001
Hei på deg! Gratulerer med minus 5 kg! Det vises garantert på deg, du har jo gått ned flere klesstørrelser!

Unn deg derfor denne festen, det verste er ofte å la det være med denne utskeielsen, og fortsette slankingen dagen etterpå!

Stå¨på mot nye mål! Klem fra Linn
100,2 kg

Hei alle medslankere!

Ja, i dag var vekta bare såvidt over 100-streken. Den var akkurat på streken første gang jeg veide meg, så gikk den bittelitt over. Utrolig hvor fort dette går. Mange vil nok si for fort...

I går spiste jeg følgende:
1 banan (frokost)
2 knekkebrød med hvitost og agurk (lunsj)
3 wienerpøler i lompe (middag-kunne ha kutta ut den siste)
2 knekkebrød med hvitost og agurk (kveldsmat)
5-6 plommer
Tror jeg kom opp i et passende antall kalorier i går, men jeg har ikke telt.

Jeg går tur hver bidige kveld. Det er ikke lenge, ca. 30-40 min, men på slutten er det en kjempelang, bratt oppoverbakke. Så jeg er god og svett når jeg kommer hjem!

Det vises ikke på meg at jeg snart har tatt av 5 kg, men det skal vel litt til når man er såpass stor. Jeg har ikke målt meg, men har tenkt å begynne med det. Jeg har desverre altfor store bryster. De er tunge og plagsomme, og jeg gleder meg inderlig til de blir mindre. Jeg lurer på om jeg skal prøve å få en brystreduksjon når jeg er "ferdigslanka". For det er tungt! Og jeg tror de fremdeles kommer til å bli for tunge selv om jeg går ned 30 kg...

Vel, i morgen skal jeg på fest. Det er heldigvis ikke middag, så det kan jeg styre selv. Men det var dette med alkohol og calorier da... Hva bør man drikke når man er på slankern? Jeg drikker det meste, untatt rødvin for det blir jeg dårlig av. Hva med cider som man får kjøpt på vinmonopolet, er det kanskje ikke så ille?



----------------------------------------------------------------------
He who never made a mistake never made a discovery. -- Samuel Smiles
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH28. september 2001
Hei Fugl!

Gratulerer så masse med kjempe bra resultat på vekten i dag, neste gang så er den under 100 og det blir enda bedre. Flink er du til og gå turer også det hjelper masse på vekten din og formen din! Det er deilig ikke sant når vekten går nedover. Skjønner hva du mener med at 5 kilo ikke merkes eller syntes noe særlig, selv har jeg snart tatt av 11 kilo i denne runden og det er få mennekser som ser det, føler det litt på klærene. Men de første 10 kiloene jeg tok av var det faktisk ingen som så noe særlig i det hele tatt, ble bare litt smalere i ansiktet.

Håper iallefall du får en kjempe koselig helg!

Klem RH
101,0 kg

Mat

Hei! I morges var jeg nesten litt redd for at vekta hadde gått enda mere nedover, for nå synes jeg det begynner å gå vel fort. Men nå står den på 101 kg. Håper å få den ned til 99 kg innen neste helg for da skal jeg reise til New York. Skal shoppe en del når jeg er der, så artig å fornye seg selv litt!

I går spiste jeg:
1 banan
1 eple
2 vårruller (middag)
2 gulerøtter
1 kiwi

Jeg tror dette utgjør ca. 700 kcal til sammen, og det er jo i minste laget. Men jeg var mett hele dagen! Men jeg tror jeg skal prøve å bytte ut noe av frukta med noen brødskiver og knekkebrød, så jeg får i meg litt mer riktig næring.

Jeg har blitt sånn at jeg ikke orker tanken på sjokolade, potetgull og andre matvarer med høyt fettinnhold. Ser for meg at fettet liksom brer seg utover kroppen min..usj. Og jeg er redd for at hvis jeg tillater meg litt av godsakene, så får jeg smaken på det og greier ikke stoppe.

Tusen takk til alle som skriver i boken min, det setter jeg stor pris på! :)

----------------------------------------------------------------------
Hang in there. Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up. -- Thomas Edison

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH27. september 2001
Hei på deg!

Ååå så deilig det hørtes ut og reise og shoppe litt! Missunnelig jeg!

700 kcal er som du sier i det minste laget, har endelig begynte og lære meg litt om dette selv og det er faktisk noe i det med at man må spise rundt 1100-1200 kcal om dagen, men du er jo klar over det selv så egentlig trenger jeg vel ikke nevne det.

Takk for praten i går ja det var veldig koselig!

Ha en kjempe fin kveld!

Klem RH
c.AuthorAlias Tavannda27. september 2001
Hei!! Må bare si at jeg elsker sitatene dine, tror jeg må skrive de ned i filofaxen min! 99 innen neste helg kan du sikkert klare dersom du fortsetter på dette viset, men jeg tror det er lurt som du sier og bytte ut noe av frukten med knekkebrød og få i deg litt flere kalorier, men ellers tror jeg sikkert sånne frukt og grønt dager kan være kjempe bra, det føler du jo selv. Så gøy å komme ned på tosifra til du skal reise da! så spennende, håper du får en kjempe fin tur!
c.AuthorAlias Amorica27. september 2001
Hei og god ettermiddag!

Så flink du er! Jeg håper at du finner mye fint når du skal en tur på "vift" neste helg. Må innrømme at jeg ikke akkuratt misunner deg reisen til New York i disse tider, men det blir sikkert en fin tur!

700 kalorier er litt i det minste laget ja. Det kan sette kroppen din på sparebluss. Det blør du unngå. Jeg ser at noen mener at man blir anbefallt å aldri spise mindre enn 950 kcal om dagen for at dette skal unngåes. Selv har jeg lært engang at grensen går vet 850. Ikke godt å si hva som er mest korrekt, men det å holde seg på rundt 1000 kcal er nok det sikreste. Et knekkebrød ekstra med litt pålegg på er nok. :)

Tusen takk for gode ord i boka mi. Takk for kryssede fingre også. Joda, er enig med deg at en strek er en strek og at det betyr positiv test. MEN den er veldig svak altså. Nesten så jeg virkelig må legge go`vilje til for å klare å se den. Det er litt vanskelig å vite dette her for jeg kan ikke være sikker på at jeg har regelmessig syklus da jeg har en mens siden minsten ble født for 8 md siden. Det kan være at jeg har testet for tidlig...og at det kommer mens etterhvert...og at det da er en tidlig spontanabort....det er mange muligheter.

Kan ikke gjøre annet enn å vente nå. Kommer det ikke mens iløpet av de første dagene så tester jeg på søndag. Da håper jeg at det har hjulpet med kryssede fingre og gode tanker! *ler* Uansett, får ta en dag av gangen.

Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag!

Gode tanker fra amor:)
101,0 kg

Sprakk på rensekuren

Jeg greide ikke den rensekuren jeg. Sprakk seint i går kveld, og spiste to brødskiver med kokt egg. Det hadde egentlig ikke gått så verst fram til i går kveld. Men jeg syntes den suppa var så fæl i går, og greide nesten ikke få i meg noe av den. Ble dermed kjempesulten, og så var det over. Angra meg egentlig ikke etterpå heller, det var bare godt å få mat.
Så den rensekuren var ikke noe for meg!

Nå fortsetter jeg med sunn kost og trimming framover. Som dere ser "raser" vekten nedover for tiden. Jeg er veldig skeptisk når jeg ser vekta om morgenen, vet ikke helt om jeg skal ta den seriøst! ;-) Når jeg veier meg om kvelden så viser den ca. 2 kg mer enn på morgenen, så jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg veier 101 kg? Kan jeg det, synes dere? Er litt for godt til å være sant, når jeg veide 105 kg for så kort tid siden..

Ihvertfall : når jeg er nede på 97 kg skal jeg kjøpe digitalvekt! Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe det før er at jeg frykter jeg veier noen kg mer på en slik. Og det er så demotiverende hvis jeg plutselig veier over 100 igjen når jeg endelig har kommet ned på to-sifra. Høres kanskje teit ut, men
jeg føler det sånn!

---------------------------------------------------------------
Life is about turning the things you really want to do into the things you''ve done. -- Smart Start
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda27. september 2001
Så bra at du går nedover da, det er jo kjempemotiverende og du gjør jo en innsats for det så det er jo ikke for ingenting. Brødskive med egg var jo også noe av det beste du kunne ha valgt ettersom egg inneholder mye proteiner. Nei nå må jeg ikke snakke om det for da blir jeg bare sulten. Jeg synes det er en lur ide å kjøpe vekt når du har gått ned litt til slik at ikke du blir skuffet itillfellet det skulle være en forskjell der, kanskje som RH foreslo, når det begynner å gå tregere, det er veldig motiverende å kunne skrive en vektnedgang i dagboken selv om det "bare" er -200 g.... det blir jo mye etter hvert. Ha en fin dag iallefall og fortsatt lykke til!!
c.AuthorAlias RH26. september 2001
Hei på deg!

Syntes det ikke går så veldig fort jeg, som vi pratet om på chatten i sta så stopper det opp snart og da går det sakte men sikkert nedover. Så spar motivasjoen din til da iallefall. Men du ett lite tips ang denne vekten med digitaltall, kanskje du skal satse på og kjøpe denne når det begynner og gå tregt? Bare ett lite tips, for da kan du alikvel se at du går ned 100-200 gram osv?

Kos og snakke med deg å chatten! Håper du får en kjempe fin kveld!

klem RH
c.AuthorAlias knotten26. september 2001
Ser at vekten din raser nedover... og det har blitt 4 kg allerede. Tror det er lurt å begrense veknedgangen til 1 kg i uken - så kroppen får tid til å venne seg til det.. og ikke skrur ned forbrenningen.

Det er slettes ikke lenge til du er to siffret i vekten om du fortsetter på samme måten.

Lykketil!
c.AuthorAlias Hydra26. september 2001
Sjølvsagt er det 101 kilo du veg!
Eg skal på slankekurset mitt i kveld og vegast, med klede og magen full av mat. Vekta viser nokre kilo meir enn når eg står naken før frokost på vekta heime, ja!
Lykke til vidare, du er jo kjempeflink :-)
102,0 kg

Rensekur

Vel, i går begynte jeg på rensekuren. Gårsdagen gikk forsåvidt ganske greit, jeg ble ikke særlig sulten. MEN jeg savner veldig å drikke noe med smak! Jeg har aldri vært glad i vann, synes det har en litt ekkel metallsmak...
Så i dag har jeg juksa litt og tatt en kopp kaffe som jeg egentlig ikke skulle ha. Men jeg bare måtte! Håper det ikke har gjort noen stor skade..
Anyways, 1 kg til er borte! Jippi! :) Kanskje jeg greier første delmål, som er 100 kg den 6.okt? Det hadde bare vært såå supert!
Lurer på hvor mye jeg må ned før det begynner å vises og kjennes på klærne?
Og er det noen her som vet hva som skjer med huden hvis man skulle være så heldig å gå ned 30 kg? Minker den også litt, eller blir den bare hengende? For det synes jeg ikke høres så lekkert ut..

------------------------------------------------------------
Fail? I haven''t failed! I now know 3,800 ways not to make an electric storage battery. -- Thomas Edison


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*25. september 2001
Hei der!
Rensekur ja?*S* Flott da! Lykke til!
Hvis det er den rensekuren jeg har tatt så kan du ha kaffe i den da? 2 kopper om dagen,bare ikke så sterk, men jeg vet jo ikke om det er den samme.
Ang huden...jeg har til nå tatt av ca 21 kilo, og min hud er stram og fin..jeg skal ned enda 35 til innen sommeren, og jeg har FULL tro på at det ikke skal henge og slenge noe hud da heller!..men det er viktig å trene da! Gåturer er perfekt fettforbrenningstrening! Husk at du ikke forbrenner noe fett før du har trent i 30 minutter.Alt etter det går på fettet, alt før på glukoselagrene:0) Så jo lenger og jo lavere intensitet, jo bedre fettforbrenning.
100 kilo den 6 okt?...jeg tror du klarer 99.9 jeg!! Skal vi vedde?? he he...

Lykke til da!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Oriane25. september 2001
Heisann Fugleskremsel
Vet du, jeg har også tenkt på hva som kan skje med huden når man går ned en masse. Jeg har jo sett slike skrekk eksempler på tv, der folk som har gått ned massevis, er fulle av løs hud, og det ser jo bare pyton ut. Når jeg er 70 kilo, vil jeg ha gått ned 46,9 kilo, og det er masse! Av en eller annen grunn har jeg full tro på at jeg ikke skal bli så slaskete...men det gjenstår jo å se da.
Jeg tror jo fullt og fast på at huden må krympe litt den også, jeg er iallefall ikke slaskete etter minus 20 kilo.

Oriane
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.