← Alle dagbøker
Fugleskremsel
48 år168 cm23 innlegg
2001
0 følgere
Start105,0 kg
Sist101,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå35,8
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 22. november 2001
101,0 kgTravelt for tida..
Hei alle sammen!
Har vært en stund siden sist jeg skrev noe her nå. Har vært innom her og sett hvordan det går med folk av og til, må si jeg er imponert over mange av dere.
Det har skjedd veldig mye i livet mitt i det siste, av både positiv og negativ art, så jeg har ikke hatt så mye tid og overskudd til å tenke på slanking. Unnskyldninger ja... men noen ganger er det bare andre ting man må fokusere på enn slanking, føler jeg.
Jeg har heldigvis ikke gått opp i vekt, noe som skyldes at jeg fremdeles går små turer og prøver å være litt aktiv.
Nå står jeg ovenfor nok en måned med mye å gjøre, som de aller fleste andre har! Eksamener og juleforbredelser, og ingen av disse delene er så veldig kompatible med slanking har jeg erfart.
Så det blir vel nyttårsforsett i år også.. Da kan jeg jo begynne å se fram mot badesesongen og slikt. Kommer tilbake sterkere da jeg!
Ha en flott adventstid dere!
Klem til alle fra Fugleskremsel
27. oktober 2001
101,4 kgHei
Jeg har gått ned litt denne uka, selv om jeg absolutt ikke har gjort noen stor innsats for det.
Jeg rekker ikke skrive mer nå. Ville bare registrere vekt.
22. oktober 2001
102,2 kgSå var det slutt
På den dårlige perioden min! Fra i dag av er det full fart nedover igjen! ;) Det dumme er at jeg ikke har planlagt, så jeg hadde ikke noe mat i kjøleskapet da jeg sto opp i dag. Spiste en liten hvetebolle til frokost, for jeg må begynne med å få i meg frokost uansett om den ikke er så sunn! I ettermiddag skal jeg ut og handle frukt, knekkebrød og andre ting man må ha når man er på slankern! :) Også skal jeg si til samboeren at dersom han skal ha resten av potetgullet osv så må han spise det snart, ellers går det rett i søpla! ;)
Egentlig har jeg vært ganske heldig som ikke har gått opp noe siden før jeg reiste til USA. Skjønner ikke helt hva det skyldes, for jeg har hatt et elendig kosthold de siste dagene og ikke trimmet. Lurer på hva som skjer når jeg begynner på slankern igjen nå? Jeg håper at kanskje kroppen blir litt overraska og mister et kilo eller to (helst to) ganske kjapt! Det hadde vært motiverende det!
Uansett ... jeg må endre litt på delmålene pga den dårlige perioden. Så altså :
Innen 6.november (jeg bruker den 6., siden jeg begynte 6.sep)
så SKAL jeg være under 100 kg!
6.des 95 kg
23.des 93 kg
..Så ser jeg ikke helt bort i fra at jeg er på 95 kg igjen over nyttår. ;-)
Har bursdag denne uken jeg da, og det er ikke bra for slankingen. Er invitert bort på middag på selve dagen, og på lørdag skal jeg ha en liten bursdagfest. Men jeg skal prøve å holde kaloriinntaket på et anstendig nivå!
Vel, ha en fin slankeuke alle sammen!
Klem fra Fugleskremsel
21. oktober 2001
102,4 kgI morgen...
skal jeg begynne igjen! Jeg har vært rett og slett håpløs i helga. Jeg har spist potetgull, kinderegg og smågodt. Slankende det ja! ;-)
Forkjølelsen sitter i skikkelig hardt. Men i morgen skal jeg ut å gå eller sykle på ergometersykkelen uansett! Skal også handle inn frukt og knekkebrød igjen! Jeg hadde visst som mål å være under 90 kg til jul, men det virker meget usannsynlig nå. Får vel heller satse på å veie under 95. Det må vel være mulig dersom jeg tar meg ordentlig sammen nå?
19. oktober 2001
102,0 kgNull motivasjon :(
Hei!
Nå er klokka 02.30 og jeg er lys våken. Ikke så lett å komme tilbake til riktig døgnrytme etter ferien nei.
Akk, jeg har null motivasjon for tiden. Jeg er fremdeles skikkelig forkjøla, har mensen og er døgnvill. Litt selvmedlidende også ja, kanskje? ;)
Jeg sliter med å få til faste måltider når jeg er så døgnvill, er nesten tilbake til mitt gamle spisemønster, med ca. 2 måltider om dagen. Og trim...jeg blir helt utslitt ved tanken..
Jeg vil bli frisk & rask & blid igjen, slik at jeg kan komme i gang! Satt nemelig å så på bilder i dag, og det slår aldri feil det...blir superoverraska hver eneste gang! Jeg føler meg jo ikke så stor! Og vil ikke være det heller..
Håper jeg blir frisk til over helga, for da SKAL jeg på''n igjen med den sunne livsstilen!
Klem fra Fugleskremsel
16. oktober 2001
102,0 kgTilbake fra USA
Hei igjen alle sammen!
Nå har jeg kommet hjem fra ferien. Har hatt det kjempefint! Ikke så veldig stor forandring på vekta, men altså 0,6 ned på den digitale siden jeg reiste. Det er jo bra at det ikke gikk oppover ihvertfall!
Jeg tenkte utrolig lite på slanking mens jeg var borte. Det gikk i ett hele tiden. Opp tidlig på morgenen, og på kvelden stupte jeg i seng etter de lange dagene. Måtte jo prøve å få med seg det meste når man først er i NY, men selv om man står på fra morgen til kveld er jo det umulig. Det er en vanvittig stor og spennende by.
Jeg fikk ikke trimmet noe der, men jeg trasket jo rundt så og si hele dagene, så jeg forbrant vel en del kalorier på det. Jeg hadde et ikke veldig slankende kosthold der borte.Men jeg spiste frokost hver dag så det holdt meg nok unna de største kaloribombene som jeg ellers kanskje ville ha inntatt.
Nå har jeg blitt syk. En skikkelig forkjølelse eller influensa. Er veldig slapp i kroppen, så jeg orker ikke tanken på å trene en gang. Jeg orker heller ikke spise så mye så det går kanskje opp i opp.
Jeg skal oppdatere meg selv på hvordan det går med dere andre og skrive litt i dagbøker etterhvert!
Ny vekt...
Ja, jeg hadde regna med litt oppgang når jeg fikk digitalvekt.
Litt kjedelig da, men den gamle vekta viser nokså nøyaktig 100 kg i dag, så jeg vet at jeg ikke har gått opp 1,6 kg siden i går.
I morgen reiser jeg til New York, så jeg har litt andre ting i hodet enn vekt i dag egentlig. Har skikkelig reisefeber. Jeg er ikke redd for flere terrorangrep i NY ihvertfall, tror de har gjort "jobben" der nå. Men jeg kommer nok helt sikkert til å tenke på det når jeg går på flyet!
Lurer veldig på hvordan det blir med maten når jeg skal til NY. Har vært i USA en del før, så jeg har fått smaken på en del godsaker som de har der og ikke i Norge som jeg sikkert kommer til å utnytte sjansen til å smake på. Jeg var helt hekta på noen sjokoladekjeks som kalles Grasshoppers sist jeg var der...mmm...de må jeg bare ha litt av! Får prøve å være flink til å trene da, og håpe at vekta ikke har steget når jeg kommer hjem!
Nå får jeg ikke skrevet her på en stund. Ønsker dere alle lykke til med slanking og annet mens jeg er borte! Tenker det har forsvunnet noen kg på dere når jeg kommer tilbake! :)
Klem fra Fugleskremsel
Nå har den skjønt det!
Ja, vekta altså. Vi skal nedover, ikke oppover, har jeg sagt til den flere ganger de siste dagene.
Den vipper mellom 100 og 101 i dag, men jeg skriver inn 101 så kanskje jeg kan bli litt glad i morgen også?
Nå er det ikke lenge til jeg går til innkjøp av digitalvekt, for den jeg har nå er så ustabil.
Jaja, første delmål var jo -5 kg innen 6.okt, så det kan hende det går akkurat. Selv om jeg fikk litt falske forhåpninger sist helg, så er det jo veldig bra med -5. Hadde et bittelite håp om tosifra da, men det får heller komme senere.
Jeg har ergometersykkelen stående foran TVen jeg..da går det så lett. Sykla 10 km i går også, skal øke litt etterhvert.
Ha en god slankedag alle sammen!
Dette er helt uakspetabelt!
Hva er det som skjer nå da? Dette går jo feil vei!
Blir provosert av dette jeg, så det er ikke snakk om at jeg skal gi opp!
Jeg har spist omtrent likt som jeg gjorde sist uke. Og jeg har trent mer. Har fått lånt meg en ergometersykkel. I går sykla jeg 1 mil og gikk den samme turen som jeg pleier. Så jeg kan ikke helt forstå hva oppgangen skyldes nå. At 1 kg kom på over helga er forståelig, men dette?
Nå er det bare 3 dager til jeg reiser, så å bli kvitt de to kg. innen da blir vel vanskelig. Men de skal ihvertfall være borte når jeg kommer hjem. Det er heldigvis treningsstudio på hotellet jeg skal være på, så jeg skal prøve å bruke det flittig! Ellers blir det nok en del gåing når jeg skal på shopping og div. sightseeing! :)
Dårlig helg
Ja, denne helgen har jeg virkelig vært helt håpløs på slanking. På lørdag ble det en god del alkohol og snacks. Det ble til og med noe likør, noe som er stappfullt av kalorier.
På søndag spiste jeg pizza og 5 brødskiver i løpet av dagen. Ingen frukt og grønnsaker. Og ingen trim.
Så ikke så rart at vekta viste over 100 kg igjen i dag. Men nå skal jeg legge sprekken bak meg og prøve å komme ned til 99 kg innen neste helg.
Været er elendig, så jeg ser ikke akkurat lyst på å gå lange turer på kvelden. Jeg skal ringe et familiemedlem som jeg vet har en ergometersykkel stående, og spørre om jeg kan få låne den. Jeg vet han ikke har brukt den på årevis nemelig. Så kan jeg få meg litt trim selv om jeg ikke orker å spasere rundt i møkkaværet!
Motivasjon er ikke helt på topp for tiden. Men jeg skal bite tennene sammen og holde ut til den forhåpentligvis kommer tilbake!
Ha en fin slankeuke alle sammen! Og jeg kunne muligens trenge noen spark i baken...
Klem fra Fugleskremsel
29. september 2001
100,0 kgJippi! :))
Jeg har gått ned 5 kg !! Målet var å veie 100 kg innen 6.okt og det har jeg jo klart med glans!
I dag har jeg vært å kjøpt klær, jeg kunne kjøpe i min gamle størrelse 46/48, istedet for 50/52 som jeg har brukt til nå.
Så kanskje det vises litt på meg, selv om jeg ikke ser det selv. Bittelitt tror jeg nok..
Om ikke lenge nå skal jeg dra på fest. Det kan hende jeg skeier ut litt i kveld. Men det vil jeg unne meg når jeg har greid å gå ned 5 kg. Det viktigste er jo å skille mellom hverdag og fest!
Ha en strålende helg alle sammen!
Gledesklem til alle fra Fugleskremsel
28. september 2001
100,2 kgHei alle medslankere!
Ja, i dag var vekta bare såvidt over 100-streken. Den var akkurat på streken første gang jeg veide meg, så gikk den bittelitt over. Utrolig hvor fort dette går. Mange vil nok si for fort...
I går spiste jeg følgende:
1 banan (frokost)
2 knekkebrød med hvitost og agurk (lunsj)
3 wienerpøler i lompe (middag-kunne ha kutta ut den siste)
2 knekkebrød med hvitost og agurk (kveldsmat)
5-6 plommer
Tror jeg kom opp i et passende antall kalorier i går, men jeg har ikke telt.
Jeg går tur hver bidige kveld. Det er ikke lenge, ca. 30-40 min, men på slutten er det en kjempelang, bratt oppoverbakke. Så jeg er god og svett når jeg kommer hjem!
Det vises ikke på meg at jeg snart har tatt av 5 kg, men det skal vel litt til når man er såpass stor. Jeg har ikke målt meg, men har tenkt å begynne med det. Jeg har desverre altfor store bryster. De er tunge og plagsomme, og jeg gleder meg inderlig til de blir mindre. Jeg lurer på om jeg skal prøve å få en brystreduksjon når jeg er "ferdigslanka". For det er tungt! Og jeg tror de fremdeles kommer til å bli for tunge selv om jeg går ned 30 kg...
Vel, i morgen skal jeg på fest. Det er heldigvis ikke middag, så det kan jeg styre selv. Men det var dette med alkohol og calorier da... Hva bør man drikke når man er på slankern? Jeg drikker det meste, untatt rødvin for det blir jeg dårlig av. Hva med cider som man får kjøpt på vinmonopolet, er det kanskje ikke så ille?
----------------------------------------------------------------------
He who never made a mistake never made a discovery. -- Samuel Smiles
27. september 2001
101,0 kgMat
Hei! I morges var jeg nesten litt redd for at vekta hadde gått enda mere nedover, for nå synes jeg det begynner å gå vel fort. Men nå står den på 101 kg. Håper å få den ned til 99 kg innen neste helg for da skal jeg reise til New York. Skal shoppe en del når jeg er der, så artig å fornye seg selv litt!
I går spiste jeg:
1 banan
1 eple
2 vårruller (middag)
2 gulerøtter
1 kiwi
Jeg tror dette utgjør ca. 700 kcal til sammen, og det er jo i minste laget. Men jeg var mett hele dagen! Men jeg tror jeg skal prøve å bytte ut noe av frukta med noen brødskiver og knekkebrød, så jeg får i meg litt mer riktig næring.
Jeg har blitt sånn at jeg ikke orker tanken på sjokolade, potetgull og andre matvarer med høyt fettinnhold. Ser for meg at fettet liksom brer seg utover kroppen min..usj. Og jeg er redd for at hvis jeg tillater meg litt av godsakene, så får jeg smaken på det og greier ikke stoppe.
Tusen takk til alle som skriver i boken min, det setter jeg stor pris på! :)
----------------------------------------------------------------------
Hang in there. Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up. -- Thomas Edison
26. september 2001
101,0 kgSprakk på rensekuren
Jeg greide ikke den rensekuren jeg. Sprakk seint i går kveld, og spiste to brødskiver med kokt egg. Det hadde egentlig ikke gått så verst fram til i går kveld. Men jeg syntes den suppa var så fæl i går, og greide nesten ikke få i meg noe av den. Ble dermed kjempesulten, og så var det over. Angra meg egentlig ikke etterpå heller, det var bare godt å få mat.
Så den rensekuren var ikke noe for meg!
Nå fortsetter jeg med sunn kost og trimming framover. Som dere ser "raser" vekten nedover for tiden. Jeg er veldig skeptisk når jeg ser vekta om morgenen, vet ikke helt om jeg skal ta den seriøst! ;-) Når jeg veier meg om kvelden så viser den ca. 2 kg mer enn på morgenen, så jeg vet ikke helt om jeg kan si at jeg veier 101 kg? Kan jeg det, synes dere? Er litt for godt til å være sant, når jeg veide 105 kg for så kort tid siden..
Ihvertfall : når jeg er nede på 97 kg skal jeg kjøpe digitalvekt! Grunnen til at jeg ikke vil kjøpe det før er at jeg frykter jeg veier noen kg mer på en slik. Og det er så demotiverende hvis jeg plutselig veier over 100 igjen når jeg endelig har kommet ned på to-sifra. Høres kanskje teit ut, men
jeg føler det sånn!
---------------------------------------------------------------
Life is about turning the things you really want to do into the things you''ve done. -- Smart Start
25. september 2001
102,0 kgRensekur
Vel, i går begynte jeg på rensekuren. Gårsdagen gikk forsåvidt ganske greit, jeg ble ikke særlig sulten. MEN jeg savner veldig å drikke noe med smak! Jeg har aldri vært glad i vann, synes det har en litt ekkel metallsmak...
Så i dag har jeg juksa litt og tatt en kopp kaffe som jeg egentlig ikke skulle ha. Men jeg bare måtte! Håper det ikke har gjort noen stor skade..
Anyways, 1 kg til er borte! Jippi! :) Kanskje jeg greier første delmål, som er 100 kg den 6.okt? Det hadde bare vært såå supert!
Lurer på hvor mye jeg må ned før det begynner å vises og kjennes på klærne?
Og er det noen her som vet hva som skjer med huden hvis man skulle være så heldig å gå ned 30 kg? Minker den også litt, eller blir den bare hengende? For det synes jeg ikke høres så lekkert ut..
------------------------------------------------------------
Fail? I haven''t failed! I now know 3,800 ways not to make an electric storage battery. -- Thomas Edison
Veldig kos å prate med deg på chatten i kveld. Nå er det lenge siden du har skrevet her så nå er det bare å sette i gang igjen vettu. Kanskje vi må flytte over til slankenett, men det blir sikkert fint der også.
Ønsker deg masse lykke til!
Klem fra Vendy
Så koslig å høre fra deg! Fint at du ikke har gått opp da i alle fall. Det har jeg gjort... Klart det finnes viktigere ting enn slanking. Flott at du fortsatt kommer deg ut på turer. Jeg syns det er for kaldt jeg...
Lykke til videre og kom snart tilbake
*Nedivekt*