← Alle dagbøker
diarist.Alias

Frosken

46 år177 cm31 innlegg 2002 0 følgere

Start84,5 kg
Sist73,5 kg
Endring−11,0 kg
BMI nå23,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. mai 200210. juli 2002
😃73,5 kg

Holder vekten:)

Bare titter innom for å se hvordan det går jeg:)

Har holdt vekten et par uker nå, til tross for en eske belgisk sjokolade og sommerfyll*s* Men jeg leste i et blad at hvis man var flink 80% av tiden kunne man skeie ut de siste 20%... Så slik gjør jeg det!

Merker at potetgullsuget så og si har forsvunnet, i motsetning til før kan jeg nå nøye meg med et flak eller to... Jeg trenger ikke mer! Deilig å klare å kontrollere det som jeg sleit så følt med før.

Får mange kommentarer på at jeg ser bra ut nå, og har inspirert mange til å starte å spise sundt oxo, og når andre spsier sundt er det jo også lettere å holde seg selv!

Nå gleder jeg meg bare til shoppingturen jeg skal på til England, nå blir det gøy å shoppe klær!!!!

Ha en god sommer alle slankere, og lykke til!

*klem*
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😄11. juli 2002
Hei :)

Så flott at du greier å holde på vekta! Og ikke minst at du greier å kontrollere utskeielsene.
Jeg også elsker potetgull, men nå greier jeg meg også med bitte litt. Det er ganske deilig, før spiste jeg jo til det var tomt i skåla.

Du får ha en super fin tur til England på shopping! ;)
Klem Monica
c.AuthorAlias NasseNøff😊10. juli 2002
Hei Frosken - takk for hilsen ! Det er jo ekstremt lenge siden jeg har vært og lagt inn hilsen hos deg. Er innom og leser hos deg med (u)jevne mellomrom, men det har vært smått med tid til å legge inn hilsener hos folk en stund. Beklager det !

Men her ser jeg at det går jo bare aldeles strålende !! *s* Dette er jenta si som har klart å gå ned i vekt, og også klarer det kunststykket å ikke gå opp igjen. Det er kjempebra ! Selv har jeg jo laaaaaangt igjen før jeg trenger å begynne å tenke på å stabilisere vekta, men vet at det kommer til å være en vel så stor utfordring som å komme seg ned i vekt...

Klart det blir gøy å shoppe klær nå - men 'ny' kropp ! *s*
Også så deilig da, å få kommentarer på at en ser bra ut - det er jo bare så motiverende, og en kjempegod belønning for at man faktisk har tatt av x antall kilo *s* I tillegg inspirerer du folk rundt deg til å spise sunnere - det er jo bare helt topp *ler* Jeg når ikke like godt frem til mine venner og familie med mine argumenter for at alle bør spise sunnere men... Pytt, pytt - vi lever alle våre egne liv heldigvis *s*

Ha en riktig god sommer du også, og kos deg MASSE på shoppingtur til England !! Kjøp deg masse nye stilige klær i mindre str enn før *ss*

Sommerklem fra NasseNøff
❤️73,5 kg

Jeg sprakk...

Måtte veie meg på trening likevell... Og jeg hadde gått ned... Skjønner ikke hvordan, men jeg skal ikke klage:)

Ha en god slankehelg alle sammen!

Klem fra Frosken
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fuzzy76😀3. juli 2002
Du skulle bare ant hvor misunnelig jeg er! :) Du er heldig som ikke har problemer med å holde den nye vekta også, håper jeg slipper å måtte gå på slankeshake hele livet. :) *klemme hardt og lenge* ;)
😌75,1 kg

:)

Enda jeg har spist kjekser og fyllet i helgen. Trur jeg skal gå over til å veie meg en gang i uka, mindre stress...
👻76,3 kg

Fortsatt sur

og lei.

Mensen er noe herk, iallefall en ureglementert en.
😛76,6 kg

Huff og huff!

Nada nedgang:( Og disse tablettene jeg skal ta samler vann i kroppen, gir meg hard mage og har gitt meg mensen igjen... Ureglementert når jeg enda ikke har sluttet på månedens brett. Trur jeg heller får satse på noe annet for å få bort betennelsen...

Vil ikke ha mensen nå som jeg kommer meg inn i den hvite, trange buksen, og har kjøpt meg en lekker topp til som man ikke kan bruke BH under... Det er iallefall en fordel jeg har funnet med at puppene blir mindre;)

Men jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke, vil ikke, vil ikke, vil ikke ha mensen nå som alt annet går som smurt!

Frustklem fra en meget frustrert Frosk
☹️76,7 kg

Blæh!

Men forventet var det. Sist gang jeg veide meg var det morgen, og nå veide jeg meg på kvelden, + at jeg har fyllet en del og spist potetskruer i helga:)

Har hatt det gøy. Fikk telefonnummeret til en fyr, men har ikke brukt det enda. Deilig å føle seg attraktiv igjen!

Nå skal jeg være sunn hele uka, og forhåpentlighvis skal jeg ut med en veninne som jeg ikke har sett på en god stund neste helg:)
😄75,9 kg

Hva?

Starter denne dagen i sunnhetens tegn, da jeg skal på grillfest seinere idag og bli full igjen:)Var på 3T og trente vekter, og syklet litt. Fikk en overraskelse da jeg gikk på vekta, 75 tallet er noe jeg har drømt om i evigheter! Dette vil si at det snart er på tide å finne ut hvordan man skal stabilisere vekta, har tenkt å veie rundt 73-75...

Klarte å motstå potetgull og andre ulumskheter i går, kom hjem kl 14 og sovnet, våknet kl 20 og sto opp og laget meg wok med svinekjøtt, sopp, cashewnøtter, litt nudler og grønnsaker fra frysedisken, hadde black pepper sauce til. Skikkelig snaddermat dagen derpå faktisk. Så det skal jeg sikekrt ha i morgen og! Hehe...

Ha en god slankelørdag alle sammen*s*

Klem fra en hoppende glad frosk!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fuzzy76😄17. juni 2002
Jeg er kjempeglad på dine vegne! Selv er jeg på samme vei, og gleder meg til jeg også skal stabilisere istedenfor å slanke. :) Jeg får også problemer med godte-/matsug både mens og etter at jeg drikker, men foreløpig har det gått sånn passe bra. :)
c.AuthorAlias NasseNøff😉16. juni 2002
Hei hoppende glade Frosken *s*
Der kan du se - det er ikke alltid at noen utskeielser slår ut feil vei på vekta - er det ikke fint ?? *s* Woken din høres forresten fantastisk god ut.. Mmmmm Tror jeg 'adopterer' den til middag en dag denne uka (minus svinekjøttet) *ler*

Takk for hilsen. Festen gikk bra for min del - minimalt med utskeielse. Er i bunn og grunn ganske stolt av meg selv *s*

Betennelse i armen ?? Auauauauau høres vondt ut. Har hatt betennelse i skulderen et par ganger. Antar smerten er den samme... Ønsker deg god bedring med armen, og lykke til med å få stabilisert vekta. Det kommer du til å klare helt fint !

Klem NasseNøff
Bilde
😈1000,0 kg

Fylla har skylda

Føler meg så tung i kroppen i dag, var på fylla i går og har ikke fått sovet skikkelig.

Kroppen skriker etter potetgull og pizza, men så langt har jeg stått imot... Men hvor lenge det varer aner jeg ikke... Klarte å stå imot potetgullet da jeg fyllet, åt saltstenger, men de kom (kremt) rett opp igjen! Hehe, slik går det når en slanker slår seg løs for første gang på 6 uker:)

Vi hadde rebusløp så jeg fikk da trimmet litt og, men det er sikkert uante mengder kalorier i all den hvitvinen jeg drakk...

Har dratt meg på jobb, men gleder meg til dagen er over og jeg kan dra hjem og sove:)

Ha en fin slankehelg!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff👻14. juni 2002
Høres ut som en 'vond' dagen derpå... Det er rart hvordan kroppen reagerer når den plutselig får tilført ting den ikke har fått på lenge - da protesterer den gjerne litt...

Håper du får sovet og slappet av i helgen da, og så er det ny frisk på mandag *s*

Fredagsklem, NasseNøff
c.AuthorAlias Tarangai😃14. juni 2002
Hei på deg.
Så du har slått deg løs for første gang på 6 uker??? Det var jammen sterkt!!! Å ikke drikke vin eller noe på så lang tid.
Håper du har fått spist noe nå da *S* Man blir jo ganske uvel av å gå halve dagen på Tab X-tra.....
Ha en fin helg :)
-klem-


c.AuthorAlias Sola😉14. juni 2002
Hallo.
Så du driver å fester litt i uka du da... *S*S*S Tøft når man skal på jobb dagen etter men artig lell. Jeg har også pizza-lyst og snacks-lyst dagen derpå.... må bare ha det. Men du klarer sikkert å stå i mot. Kjøp deg riskaker med ost eller sånne pizza-riskaker - husker ikke hva det heter, men mye sunnere da. *S* Og de er faktisk veldig gode.
Du har sikkert ikke gått opp noe særlig. Håper du får en fin helg.
Klem fra Sola
😃76,8 kg

Shopping!

Endelig kom feriepengene, og nå har jeg virkelig fått shoppet! Kjøpte meg blant annet en hvit bukse, noe jeg alltid har følt meg for feit til å gå i:) Deilig var det å bare plukke masse klær å prøve og!

Vekten har gått litt ned, men skal på grillparty i helgen så jeg blir ikke overrasket om den går litt opp etterpå. Skal drikke alkohol for første gang på nesten 2 mnd... Og det er vel en del kalorier i hvitvin regner jeg med... Men det får gå, har lyst på en skikkelig fest nå!

Da jeg var og shoppet i går glemte jeg å spise lønsj:( Så til middag ble det kvernet lammekjøtt med tomatsaus og salat til, + _masse_ chili, nammenam!

Trente styrke, og 10 min på stepmaskin + 15 på sykkel om kvelden.
😵77,4 kg

Litt ned

Bra med tanke på at jeg bare har ligget rett ut hele helga i grunnen:) Prøvde litt klær i går, deilig å få på seg str 42 uten at den stopper rett over knærne...

Var også og trente, masse styrke + 20 min på sykkel og 10 min på steppemaskina.

Rart å tenke på at jeg er 10 kg lettere nå enn rett etter jul. 10 kg som rett og slett har forsvunnet! Deilig, men rart...

For varmt til å trykke på PC''en nå, så dere får ha en fin slankedag videre alle sammen!

Klem fra Frosken
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊11. juni 2002
Hei Frosken og takk for hilsen !
Ja, jeg har også ofte tenkt at "jeg har da i det minste store pupper - det er da noe" ;o)
Og jeg er enig med deg i at det er verdt å ha noen kilo for mye og beholde litt pupper enn å være superslank og flat...
Men du har jo vært kjempeflink - du er jo nede på normavekt nå! Du har all grunn til å være stolt av deg selv !

Klem,
Nasse Nøff
Bilde
77,7 kg

SLo meg løs og spiste is:)

Og jammen var det godt i varmen. Gradestokken krøp over 30 grader her i bartebyen, og da unnte jeg meg en iskald lollipopp:)

I helgen har det også blitt halvfrossen jogurt til frokost, da matlysta ikke er så stor i varmen...

Satser stort sett på den lette varianten med 0.1 gram fett i, men det hadde de desverre ikke på den søndagsåpne sjappa i går, så frokosten i morgest var jogurt full av sukker, namnam. Men etter 5 uker på slankern kan jeg begynne å slappe litt av...

Gleder meg til å nå neste mål, 75 kilo. Regner med at jeg når det før jeg drar på ferie i august:) Da skal jeg shoppe og kose meg. Og det blir deilig å ha en kropp som passer inn i klærne når man er i en shoppeby:)!

Ha en god slankedag folkens!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola😉10. juni 2002
Hallo.
Is må man bare ha noen ganger. Jeg synes ikke det er så ille med is. Heller det enn noe annet hvis man først skal skeie ut.
Grattis med nedgang.

Ha en fin dag i bartebyen.
Klem fra Sola
😀77,8 kg

Solbrent, men på vei ned mot 75...

Ja, det tar på å sole seg i bikinitopp:)

Rart å tenkte på at jeg "bare" er tre kg unna det andre målet mitt (det første var 80)... Det går litt saktere nå, men så har jeg oxo økt matmengden min litt, poenget er jo å finne en matvei som jeg kan leve med. Det gamle kostholdet kan jeg ikke returnere til.

Chips og potetgulldietten finnes desverre ikke enda...

Var oppe hos huseieren og fornyet leiekontrakten i går, og han sa at jeg hadde blitt så nett at han først ikke hadde kjent meg igjen:) Slikt er motiverende å høre!

Til tross for varmen var jeg en tur og trente i går kveld:) Føler meg mer vel på trening og nå faktisk, driver ikke å retter på klærne og klarer å fokusere mer på selve treninga enn om hva andre måtte synes om meg. Og det er jo fint. Forresten var det mange kjekke mannfolk der så seint på kvelden og, jeg var det eneste kvinnfolket:) Så det var ingen andre damer å sammenligne seg med*s*

Merker at selvtillitten stiger for hvert gram som forsvinner, og for hvert plagg som passer igjen.

Håper dere alle får en god slankehelg med finvære og gode opplevelser.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias blondie78❤️7. juni 2002
Hei

Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi...
Du har hatt en flott fremgang, og jeg er sikkert på at det neste målet ditt snart er nådd...

Sola skinner ute, og det er varmt og godt! La oss nyte helga, og bare kose oss med det "sunne" og gode liv.

Stor klem Monica
c.AuthorAlias HelenaX😃7. juni 2002
Gratulerer med 77-tallet, Frosken :-) Er det ikke deilig å kjenne selvtillitten komme sigende tilbake etterhvert som flere og flere plagg passer!?! Som deg har jeg nå en del bukser som er blitt for store, og jeg skal akkurat det samme som deg når feriepengene kommer; rett på shopping :-) For midt vedkommende blir det 14. juni!!!! Bare en uke til!!!

I mellomtiden får du ha en strålende helg!!!

Helena
c.AuthorAlias Tarangai😉7. juni 2002
Nå må det være fint å være frosk!!! Tenk å ha gått ned nesten 10 kilo på en måned!!! Det står det respekt av.
Med meg går det kjempetregt, men det skyldes kanskje at jeg er sånn rimelig fornøyd?
Men du har rett i at selvtilliten øker for hvert gram som forsvinner.
Kos deg i helga.
-klem-
😌78,1 kg

Sol, bare soooooool...

Da har jeg brunet flesket mitt, i bikinitopp. Uvant å vise seg frem sånn for andre mennesker, men jeg fikk da litt farge:)

Selv om det var 27 varmegrader i går kveld dro jeg og en venninde på trening, kan jo ikke la kroppen forfalle selv om det er finvær ute...

Rart å tenke på at på denne tida i fjor veide jeg rundt 88 kg og fikk gnagsår mellom lårene da jeg gikk i skjørt! Store røde sår på innsiden av lårene, det var så uffatelig vondt! I år har jeg heldighvis ikke fått noen gnagsår:)

Nå for tiden går jeg mest i skjørt da de fleste buksene mine er litt for store, gjett hvem som skal på shopping når feriepengene kommer? De fleste buksene må det belte til på, og den ene joggebuksa mi er så stor at den holder på å dette av meg. Det eneste aberet med slankinga er jo at puppene blir mindre:( Fyller ikke ut bikinitoppen like bra som før nei... Synes heller puppene kunne holdt seg slik de hadde blitt og heller mistet flere kilo der hvor "lovehandlesen" sittter, de er skikkelig vanskelige å bli kvitt! Men de forsvinner nok snart... Håper jeg iallefall;)

Ha en fin dag alle sammen!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😄5. juni 2002
Hi hi må jo si at jeg kjenner meg igjen i dette med puppa gitt, fikk en komentar fra en type på jobben i dag om at jeg hadde vært så flink med slankingen osv men at puppa hadde blitt mindre, huff ble litt rød jeg da! Men men sånn er det nå engang, der du ikke trenger det går du ned mens der du vil gjerne gå ned minker man veldig sakte. Men det kommer skal du se!

Det virker iallefall som om det ikke er noe galt med motivasjonen din og det er supert og se. Og sol og sommer hjelper jo veldig masse på humøret da! Godt og høre også at du slipper disse sårene, det må ha gjort forferdelig vondt! Selv har jeg holdt meg unna alt som heter skjørt siden jeg ble stor og føler det ikke riktig enda, men gleder meg masse til jeg er der du er! Kjempe flink har du vært!

Håper du har hatt en super slankedag i dag!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias treningsnarkon😀5. juni 2002
Nei, selfølgelig er ikke muffins til middag sunt!! var ikke d som var planen heller.. men så fikke jeg besøk av kjærsten min skjønner du. Og han simpeltenn ELSKER muffins(og meg da) .. så slik ble d ..

Fint m farge da!

ser du har kommet deg ned fra overvekt til normalvekt. GRATTIS!!
c.AuthorAlias Snuppedutten😄5. juni 2002
Tusen takk for koselig melding i dagboka mi.
Jeg hadde ikke fått med meg at jeg hadde byttet BMI-klasse.Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det.Har telt ned til dette,og når dagen kommer glemmer jeg å se...hehe....kanskje like greit.Fikk jo en fin overraskelse da.
Lykke til videre med slankingen.
c.AuthorAlias chipsjenten😊5. juni 2002
Takk for den koselige kommentaren! Du sier noe der med belønning, ja nå skal jeg heller kjøpe meg noe fint i stedet for å ty til snacks:)
Jeg får og får gnagsår mellom beina når jeg går i skjørt, men det skal det bli forandring på, du er heldig du som har blitt kvitt det:)

Stor klem fra chipsjenten!
❤️78,1 kg

Sola skinner og bikinitoppen skal på!

Dette hadde jeg ikke turt for et år siden, men i dag skal jeg kvinne meg opp til å sole meg offentlig... Pakke veska og ta meg leksene og bøkene i parken.

Vekta klarte ikke å bestemme seg i går, viste alt fra 78 blank til 78.15, ikke store forskjellen, men jeg vil så gjerne ned på 77 tallet:)

Ha en fin slankedag alle sammen!

(Etterpå la jeg merke til at det faktisk sto NORMALVEKT der oppe, JIPPI!!!!!!!)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mariah❤️4. juni 2002
Gratulerer med ny vekt kategori!
Dette fortjente du, så flink som du har vært.
Nyt solen og ha en fin slankedag!
c.AuthorAlias Sola😀4. juni 2002
Deilig med sommer. Kos deg i parken og nyt dagen. Og drit i såkalte venner med for stor MUNN!!!!!! Det kan tenkes at den uttalelsen var en slags missunnelse... for du har jo gått ned en del kg også da...... *S*S*S*S
Grattis med ny vektklasse!!!!!!!

Stor solskinnsklem fra Sola
c.AuthorAlias Fuzzy76😄4. juni 2002
Gratulerer så mye med ny kategori! :)))

Jeg kommer nok etter, bare vent! ;)
c.AuthorAlias Tarangai😉4. juni 2002
Hei.
Gratulerer med ny vektkategori. Du har helt rett i at brunt flesk er penere enn hvitt, for å si det sånn. Føler meg iallefall mere vel jeg med litt farge på kroppen.
Så ta på bikinitoppen du, dette ligger an til å bli en strålende dag, ihvertfall her i Trondheim *S* Kos deg.
Klem fra Tarangai
🌙78,3 kg

Trøtt ja

Trur det er noen som stiller klokka fremover hver natt, det føles iallefall sånn...

Så på dagboken min at jeg har 1 mnds jubileum om tre dager, hadde vært gøy og fått sett 77 tallet innen det... Men jeg belønnet meg selv med litt hvitløksbrød da jeg var ute og spiste i går. Kyllingsalat med pesto og tzatziki, lurer påhvor sundt det var? Men god var det, blir spanande og se om det hadde noe utslag på vekta...

Har lovt vennenne mine at jeg skal bli med på en fest snart, har ikke drukket alkohol siden april engang... Får liksom et annet forhold til alkohylene etter å ha vært på slankern, noen som vet hva alkohol det er minst kalorier i forresten?

Problemet er bare at de brukr å ha potetgull på fårspillene, men jeg får vel klare å motstå det i fylla oxo...Må jo lære meg til det etterhvert... Men nå har jeg faktisk ikke rørt potetgull på 1 mnd, og det synes jeg er ganske så bra til å være meg:)

Ha en god start på nok en slankeuke alle sammen!

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.