← Alle dagbøker
diarist.Alias

Frodige-Helga

49 år171 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start130,0 kg
Sist142,9 kg
Endring+12,9 kg
BMI nå48,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
20. juni 200222. juli 2002
🙁142,9 kg

Fy flate!!!!!

Har vegd meg på ei ny digitalvekt... vekta til svigermor stemmer ikkje... Så eg er 12 kg tyngre enn ka eg trudde... :-(
Det er så forbaska surt... men det er bare ein ting å gjere med det... FORTSETTE!!!!!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally29. juli 2002
Jepp, nok en grunn til IKKE å kjøpe meg digitalvekt!
Vil bare tipse deg om at vi er mange som har lest boka til Fedon Lindberg om glykemisk indeks og kost i balanse. Han forklarer hva kroppen trenger for å holde et jevnt blodsukker, og dermed jevnt humør, mer energi, mindre søtbehov og ikke minst lavere vekt. Ta en titt på www.vektibalanse.no eller sjekk dagbøkene til Augusta, Jojoen etc hvis du vil se at det funker! Selv har jeg kastet vekta og kuttet ned karbohydrat-inntaket til et minimum. Det føles bra!

Lykke til!
Ally
c.AuthorAlias Sussi❤️27. juli 2002
Enig, bare en ting ågjøre: FORTSETTE!
Håper det fortsatt går bra med deg og dine gode fortsett.
Håper den nye vekten ikke ga deg så altfor stort sjokk, vi er mange som har opplevd lignende...
Fortsatt god slanking!!
Slankehilsen fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Måne😵26. juli 2002
Heisann!!!

Kjenner til problemet, med å plutselig finne ei vekt som "forteller sannheten". Det er rett og slett grusomt!!! Men husk vekta er ikke det viktigste, det viktigste er å gå inn i omfang!!!

Du får gjøre slik som meg, jeg begynte meg å henge ei bukse jeg skulle krympe inn i på veggen. Det er motiverende, og i går var jeg hos Fretex med buksa fordi den er alt for stor. Nå her jeg hengt opp en kjole som er alt for trang (utrolig hvor menge valker en har når en går i tettsittende klær), så nå skal jeg inn i den!!!

Men du får ha lykke til, jeg kan anbefale Nutrilett barer som mellom måltid. Jeg liker best den med frukt musli.

Klem Måne
c.AuthorAlias bompi😑23. juli 2002
Huff, dette var leit... har opplevd det selv... men får du tatt differansen mellom de to vektene da? Slik at du kan få satt inn riktig start-vekt osv... For du har jo sikkert ikke lagt på deg noe :) Ikke ta det så tungt... det går fort over... det er jo bare en måle-enhet... skjønner at mange sverger til centimeter framfor kilo :)

Trøsteklem fra bompi
c.AuthorAlias boggi-❤️23. juli 2002
Å stakkars lille venn - jeg føler med deg. Du aner ikke hvor mange her inne som har opplevd det samme med disse idiotiske vektene(som viser " helt feil"). Jeg har nok også blitt lurt da jeg kjøpte meg ny vekt. Jeg ga min gamle til min lillesøter - men da måtte jeg få prøve den innimellom bare for å se de kiloene mindre....
Tenk på bryllupet som skal være.. det må da være en kjempe gullerot. Jeg var forresten i bryllup forrige helg, og jeg var så glad det ikke var meg som skulle gå opp kirkegangen i kvit kjole. Jeg syns det var godt å hjemme meg litt i min svarte kjole...
Stå på - vi kan hjelpe hverandre - HELT gratis til og med.
KOZ BOGGI
c.AuthorAlias Jannicke😉22. juli 2002
Hei! Jeg forstår godt hva du mener. Trøsten må være at du EGENTLIG ikke har lagt på deg- det var bare vekten som viste feil! Jeg har heller ikke digital vekt, og lærer av deg at jeg ikke bør prøve en heller :-)LYKKE TIL VIDERE, bare tenk på forestående bryllup! Jannicke
😵130,0 kg

Stiv, støl og SVETT!!!

Å fysjom til dårleg form eg er i!!!!
Har ikkje vore noko særleg aktiv sidan eg vart sjukemeldt for eit år sidan.

Eg, gubben og bikkje har vore ute på tur idag. Gjekk opp på ein liten "fjelltopp". Merka at melkesyra steig i beina allerede etter 50 meter!!! Og så sinna som eg vart på gubben da han stod der og kaldglisa av meg!!! (han vart litt andpusten på slutten han også gitt.... hehehehehe)

Men turen var verd alt sliten da eg kom opp på toppen. Flott utsikt da gitt!!!

Og så føler eg meg litt stolt av å ha vore aktiv og trimma idag!!! :-)

Koss det går med vekta mi veit eg ikkje. Har ikkje vekt sjølv så det er ei stund sidan eg har kravla opp på den. Får vel besøke svigers ;-)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias måne😌4. juli 2002
Heisann!!!

Du trenger ikke vekt, selv om det er gøy!!! Men du merker at ting skjer på klærne!! Jeg prøvde selv ei bukse som jeg brukte i fjor sommer, og da lurte jeg på hvordan jeg hadde sett ut, den hag og slang rundt meg!!!

Men fortsett å gå tur du, det hjelper og det er jo herlig også da!!!

Du får ha lykke til videre!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias boggi😵1. juli 2002
Hei! er nok enig i at det er TUNGT å komme igang med triminga - men vi må jo bare starte en gang. Jeg prøver meg litt på sykkelen om dagene - men gud så vondt i rompa ja (kanskje jeg må invistere i et bedre sete -skulle jo tro jeg hadde nok å sitte på men,,,,).
Hvordan greier du å slanke deg uten vekt ??
Er sikker på at du kryper ned i vekt bare du får til å følge med på vekta litt jevnt..
BOGGI
c.AuthorAlias Gunn😃1. juli 2002
Hellu... Kjenner meg igjen... Det er ikke bare bare og komme igang med å bli sprek nei.. Jeg kjøpte meg sykkel, sånn at bilen skulle få stå i ro. De første dagene kunne jeg knapt sitte på rompa;) Men så ble bakkene lettere og rompa mi bedre.
Stå på!
Klem Gunn
c.AuthorAlias bompi😃30. juni 2002
Flink du er :)

Den beste trimmen man kan få, får man ved å gå! Dessuten er det veldig godt for kroppen ellers å komme seg ut litt, og trekke inn litt frisk luft osv... bra for kropp og sjel det! :)

Lykke til videre, og ved neste veiing :)
c.AuthorAlias Jojoen😉30. juni 2002
Hei igjen :-)

Jeg synes du er skikkelig flink som kommer deg ut og traver i heia. For noen kilo siden ble jeg svett bare ved tanken på å skulle bevege meg ut av stolen. Men energien kommer litt etter hvert. Når du blir litt lettere så kommer du til å traske i lag med gubben din uten besvær :-)

Det hadde kanskje ikke vært så dumt å investere i ei vekt? Det er ekstra motiverende når den er med på laget, eller kanskje det kan bli mer stress? Den beste sammenligningen får du jo om du veier deg om morgenen på fastende hjerte og i bare nettoen :-)

Du skrev litt om dine spisevaner her om dagen. Du, slik har jeg også alltid vært. Jeg kunne gå hele dagen uten mat og spiste bare en eller to ganger i løpet av døgnet. Men det er ikke så bra, for da forbruker ikke kroppen føden, men går på sparebluss og samler alt den kan i sine fettlagre. Nå prøver jeg å trykke ned frokosten om morgenen enten jeg vil eller ikke, og det går veldig greit. Det er akkurat som å legge vin.. litt sukker av gangen holder gjæringen i gang. Litt næring av gangen holder oss også i gang.

Ha en fortsatt fin søndag, det er fint å følge med deg her :-)

Klem fra Jojoen
😑130,0 kg

Vanskeleg å begynne :-/

Takker for alle dei koslege kommentarane eg fekk!!! Det var motiverande!!! :-)

Eg synest at det er vanskeleg å komme skikkeleg igang!! :-(
Har vore flink og (nesten) ikkje kjøpt sjokolade. Kjøpe meg kun 2 små da eg var i sverige!! I går var eg på Rimi og handla og kjøpte kun SUNN mat!!! Samboaren min kjøpte godteri, men eg greidde å la vera!!! *stolt*

Eg synest det er vanskeleg å få til eit skikkeleg kosthold om dagen. Eg går heime og er dagmamma til 2 unger. Får liksom ikkje "tid" til å ete, kun frukost i lag med barna. Har liksom ikkje sultfølelse. I helgane er det enda verre... da kan det hende at eg et bare ein gong om dagen, og det er middag. Vanskeleg å komme ut av det!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte😌25. juni 2002
Hei Helga og velkommen hit !!
Bare det at du er bevisst på at du ønsker deg ett skikkelig kosthold er jo ett steg i riktig retning.
Dessuten så er vi her alle sammen for å hjelpe og trøste og motivere hverandre. Det skal bli morsomt å følge med deg !

Klem fra
Trulte
Bilde
c.AuthorAlias snupperella😃25. juni 2002
Alle gamle vaner en vonde og vende. Ingen har sagt at dette er lett. Jeg er også ny her inne, har holdt på bare noen dager. Men det vi må prøve på er å endre en dårlig vane om gangen. Dagbarna dine spiser vel lunsj? Da kan du jo ta deg litt å spise sammen med dem? Det viktg å spise lite og ofte (men det vet du helt sikker...) Jeg er også hjemme hele dagen - men min uvane er at jeg spiser HELE TIDEN!!!

Vi får bare ta oss sammen og prøve å endre uvanene litt etter litt. Til slutt vil vi nå målet om en sunn frisk kropp i perfekt trivselsvekt! Gleder meg!!

Stå på - ikke gi opp. Vi kan jo følge litt med på hverandre, så har vi noen som holder oss i nakken.

Lykke til!!!
😵130,0 kg

Den første dagen...

Oi oi...
I dag har eg bestemt meg for å begynne å slanke meg!
Sliter med depresjon og ein vektreduksjon vil vera positivt for meg. Og det at eg skal GIFTE meg neste sommer er jo også motivasjon nok!! Har ikkje lyst til å sjå ut som ein "kjempe marengs" som triller opp kyrkjegolvet!

Har vore innom sidene til Grete Roede og funnet ut at neste kurs her i bygda skjer den 27. august. Fram til da må eg gjera meg hard og holde på motivasjone min!!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elin😉21. juni 2002
Hei

Eg er sikker på at dette klarer du!!
LYKKE TIL med både slanking og giftemål.
c.AuthorAlias fluffa😀21. juni 2002
Velkommen hit! Her vil du møte mange flotte mennesker! De er engler alle sammen, og gjør hva de kan for å støtte en i kampen mot kiloene. Du vil ikke angre på at du fant denne siden. Det lover jeg deg. Har selv blitt lettere avhengig......
Lykke til med slankingen!
Klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Kris😃20. juni 2002
Hei og velkommen!

Så flott at du har bestemt deg for at du skal ned i vekt. Da er det største skrittet tatt! Så er det bare å gå videre...

Jeg synes det høres fornuftlig ut å gå på GR-kurs. Jeg har selv gått på det, og har tatt av 30 kg nå. Har ca 10 til som skal bort, men de skal jeg klare uten kurs.
Min største motivasjon var også at jeg skulle gifte meg - jeg orket ikke tanken på at jeg skulle henge som en diger bløtekake på veggen (bryllupsbildet altså *s*)hjemme hos venner og familie.

Her inne kommer du til å få masse støtte og motivasjon fra oss andre som sliter med det samme som deg. Disse sidene er helt fantastiske!

Ha en fin kveld, og lykke til!

Klem fra Kristin.

c.AuthorAlias ella20. juni 2002
Hei.

Velkommen hit !

Flott at du fant oss her inne, disse sidene kan bli en god hjelp på veien mot et slankere liv. Og giftemål, det må være en kjempemotivasjon ! Ønsker deg all mulig lykke til, håper du blir å bruke dagboken din flittig !
~Ella~
c.AuthorAlias NasseNøff😊20. juni 2002
Hei og velkommen hit ! Her vil du finne mange likesinnede, og mange gode venner *s* Det må jo være en kjempemotivasjon å vite at du skal gifte deg neste sommer - så spennende !

Vi skal hjelpe deg med å holde på motivasjonen vi, hvis du blir her hos oss *s* - her er vi 'én for alle, alle for én' *ler*

Lykke til videre - jeg vil støtte deg på veien !

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃20. juni 2002
Velkommen hit, Frodige Helga :-)

Måtte le litt av din beskrivelse av deg som "kjempemarengs" :-)

Du har god tid på deg, mye kan skje på et år. Det er ingen grunn til å vente på Grete Roede kurset, du kan jo bare begynne å følge deres opplegg som du kna lese om på nettet,eller hvilken som helst annen metode. Hvis du bruker denne dagboka flittig så vil du oppleve et unikt fellesskap her også.

Ønsker deg en super start og lykke til, kilo for kilo.

Klem fra Jojoen
c.AuthorAlias bompi😊20. juni 2002
Velkommen til disse sidene!

Kan garantere deg at du kommer til å finne masse motivasjon, mange tips og ikke minst masse støtte her inne. Her er alle i samme situasjon, blir nesten som en liten familie :)

Første tips fra meg, er å lese igjennom noen dagbøker, for å finne tips :) Foruten det er det smart å sette deg mål, så delmål. (på 5-10 kg)... spis ofte, men lite, og mosjoner litt :) Så går nok dette kjempebra!

At du har noe å slanke deg til (bryllupet), er jo også bra, det gir litt ekstra motivasjon :) Ikke kjøp brudekjolen enda, for å si det sånn! :)

Klem fra bompi
c.AuthorAlias boggi❤️20. juni 2002
Hei og velkommen! Så herlig -skal du gifte deg!! Da har du jo virkelig et mål å gå for. (så romantisk jeg da sjønner du - min store drøm er også å gifte meg - men ikke sånn jeg ser ut i dag). Vil du ha litt støtte og hjelp på veien ??? Jeg sliter forferdelig selv - men nå endelig skjer det ting med vekta mi.. hurra. Klem fra boggi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.