← Alle dagbøker
Freya
47 år166 cm79 innlegg
2002
0 følgere
Start80,0 kg
Sist73,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå26,5
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Er det mulig??????
Jeg nekter nesten å tro det, + 8 kg!!!!
Jeg må være historiens mest talentløse slanker:=(
Først sliter jeg med å få bort kiloene, også lar jeg dem bare sige på igjen.
Men nå skal det gå nedover igjen!
Takk takk for alle gode tanker, det trenger jeg!
Mat i dag......
frokost................lettyoghurt
har ikke veid meg på over en måned....
Men buksene mine lyver ikke, her har det skjedd saker og ting som ikke skulle skje!!!
Mai, Juni, Juli og hittil i August har vært en like stor fiasko, som Februar, Mars og April var suksess.
Men jeg nekter å bare sitte her på ræva og kjenne at alt jeg slet for i våres skal ødelegges helt nå!
I morgen tidlig skal jeg tvinge meg selv opp på vekta, GRUER MEG VANVITTIG, og så skal jeg begynne å skrive her hver dag igjen.
Det har vært mye tull med eksamen i hele sommer, men nå er det 3 måneder til neste, så jeg kan ikke bruke eksamen som unnskyldning for overspisingen lenger.
planen er å notere ned alt jeg spiser ( det hjalp forrige gang, for det var jo ikke noe gøy å måtte innrømme at jeg spiste f.eks en hel pakke med pin-up i går....),
Gå en halvtimes tur i oppoverbakke hver dag,
og ikke spise det jeg vet så utmerket godt at jeg ikke kan spise.
Send meg gode tanker folkens, for det trenger jeg!
Tryna, men nå er jeg oppe igjen:=)
okei, nå har jeg hatt et par uker på "kjøret", det føles faktisk som om jeg har sittet med sjokolade intravenøst i armen, men nå er jeg klar for noen uker med ny slankemotivasjon. Har ikke veid meg på noen uker, så dette er gammel vekt, og jeg har ikke tenkt å veie meg før neste mandag.
Har satt meg et endelig mål for slankingen,
UNDER 60 kg til 31 august. (bursdag som skal feires med ny tattoo.)
Kommer tilbake i kveld med matinntak. Siden jeg jobber sent stort sett hver dag, skal jeg ikke spise middag, satser på mange mellommåltider og stor lunsj. Det har funka før, + at da klarer jeg kanskje endelig å spare penger istedetfor å spise opp hele lønna!
frokost................ 1 eple
80% av målet nådd!!
....
........
..........
belønningsdag!!
Yesss, jeg har klart første bittelille delmål, og skal ut
og shoppe i dag.
tilbake til start!
Endelig sluttet vekta å krangle med meg, og jeg er tilbake
der jeg sluttet for over en måned siden. Nå skal de siste
5 kg bort! Det er jo bare idiotisk å gi seg når man har klart
75% av målet!
mat i dag:
frokost................ 1 lettyoghurt
eksamenshelvete!!!!!
Ja, da har jeg hatt eksamen, det er ingenting som er så festelig som å stirre ned på en oppgave du ikke har sjangs på å svare på!!!!!!! Hva F..N visste jeg om religionsfenomenologisk metode??????? Jeg rodde så heftig at jeg nesten ble støl i armene. Da jeg gikk var jeg dessuten så stiv i hele kroppen at jeg nesten ikke klarte å gå hjem, sikkert pga eksamensangst!
Nå skal jeg prøve å slappe av litt, og så se framover til neste eksamen.
mat i dag
frokost................ 1/3 yoghurt med musli
lunsj................. pastasalat med kylling og ost
mellom................ 1 kick
riktig
hey, hey hey, jeg lå jo på "bare"66 viste deg seg i dag tidlig.
Kanskje det er håp alikevel :=)
sliter litt i dag, skal ha den første eksamen i morgen, og det er så altfor lett å flytte det problemet over på vektproblemet, dvs at jeg ender opp med å fråtse sånn at jeg kan deppe over det problemet og ikke manglende lesing....
Tror ihvertfall det er sånn hodet mitt fungerer.
Men jeg skal være flink, og kose meg med den 500-siders boken jeg har spart til slutt.....FUCK!!!
Uansett, dette har jeg spist hittil:
frokost....................... 1 lettyoghurt
lunsj........................ 1 tebriks med ost og paprika
1/2 liter appelsinjuie
mellom........................ 1 eple
mellom........................ liten porsjon salat
middag........................ 1 kalkunpanett med ris og litt saus og salat
I'm baaack!
Yess, nå er jeg tilbake, ikke bare for fullt, men med orkansstyrke, minst!!! Har ikke hatt netttilgang de siste ukene, men i dag fikk jeg den nye linja --- 4 mb!!! Jeg har bare sittet og smilt den siste timen etter at jeg prøvde den for første gang, det går så utrolig kjapt!!!! Og jeg som syntes upc chello var kjapt før...
Men slankinga.... den har jeg nesten glemt i alt eksamenshysteriet. Nå er jeg ferdig med eksamen om et par uker, og jeg har innsett at jeg ikke kan gjemme meg bak eksamensunnskyldningen lenger, jeg har gått opp, ingen tvil om det.... snufs... Har ikke veid meg de siste dagene, men tror vekta ligger på ca 67, får korrigere imorgen.
Har satt opp nye mål også, siden jeg tydeligvis ikke blir ferdig slanket i løpet av mai.... rart det der...:)
Satser på 1 kg i uka, og skal belønne meg sånn:
65 kg ---nytt klesplagg
64 ----- nytt klesplagg
63-------nytt klesplagg
62------ nytt klesplagg
61------- nytt klesplagg
60------ frisørtime
59-------klær
58-------klær
57 ------ ny tattis!!!
Ganske tydelig at jeg trenger nye klær eller hva? Problemet at det meste av det jeg har er for stort, men jeg vil ikke kjøpe masse klær nå som bare passer noen uker om gangen! Derfor tar jeg det gradvis.
Mat i dag
frokost................... 1 eple
mellom.................... 1 eple
lunsj..................... 1 rundstykk med westfaler og litt omelett, 1 fersken
mellom..................... medium porsjon salat
middag..................... gigantisk porsjon med salat og litt pasta
nei, nei nei --- bunnløst ulykkelig!
Åhhhh, så utrolig trist at denne siden skal legges ned!!!
Også akkurat nå, som jeg logget meg på for å fortelle at motivasjonen er tilbake og alt er fint!! Jeg har jo til og med gått ned!
Men det burde da være mulig å redde siden med reklameinntekter?? Det er da sånn de fleste andre internett sider klarer seg???
Slankere foren eder! Her trengs det støtteaksjon!
----------
Mat i dag
frokost................ lettyoghurt
mellom................. 1 eple
mellom................. 1 clementin og en plomme
lunsj.................. 1 ciabatta med hamburggerrygg og omelett, 1 plomme
mellom.................. 1 eple
og......................smågodt for kansje 400 kcal????
bytte fag??
Mens jeg sitter og sliter meg gjennom pensum, så tenker jeg ofte at jeg heller burde blitt ernæringfysiolog! da kunne jeg jo glatt ha hoppet over all studering og gått rett til eksamen, så mye kunnskaper om mat og ernæring man lærer mens man slanker seg! Så var det bare det med å sette teori ut i praksis da..... lol
frokost................. 1 lettyoghurt (kanskje jeg er så sugen på is fordi jeg mangler kalsium??)
mellom.................. 1 eple
mellom................... 1 plomme og 1 pære
lunsj..................... 1 rundstykke med omelett og hamburgerrygg, 1 plomme og noen druer
mellom.................... 1 eple og 1/2 punsjrull
trøst
Hmmm, i ettermiddag ble jeg plutselig veldig nedfor, og da jeg kom hjem følte jeg veldig for å trøste meg selv med is........
I følge psykologen som skrev "overvekt og slanking" er dette ganske normalt, ja faktisk helt nødvendig måte å komme forbi et vanskelig punkt (eller for å kalle en spade en spade, jeg SPRAKK!!) Spiste 3/4 av en bøtte med dreamis.
Har visst vært veldig mange småsprekker i det siste, tror det skyldes at jeg går med konstant eksamensangst + at jeg jobber for mye. Er likevel ikke helt enig med hodet mitt om at is er den beste måten å løse disse spenningene på. Har ikke tenkt å gi opp!!
På den lyse siden har jeg fått oppmuntring fra 3 personer de siste to dagene, som ikke har sett meg på lang tid. Det hjelper å tenke på at det faktisk synes at jeg har gått ned!!
mat i dag
frokost................. 2 plommer og 1 eple
mellom.................. bittelitt gryte
lunsj................... 1 rundstykke med bittelitt omelett og hamburgerygg, 1 plomme og 1 pære
middag.................. spaghetti med kjøttsaus
dessert................. masse is
Ikke no'sjokkis!
vel, så må jeg innrømme at jeg bare har vært våken en time, og at jeg ikke har gått ut fra kåken heller enda, men IKKE NO' sjokkis er definitivt mottoet i dag!
mat i dag
frokost....................... 1 knekkebrød med lettost og paprika
mellom........................ 2 plommer
melom.......................... 1 eple
lunsj.......................... 1 kyllingfilet og salat, bittelitt gryterett og 1 kiwi og 1 plomme
mellom.......................... 1 pære og 1 plomme
Og jeg har gjenoppdaget det faktum at det faktisk ER mulig å gå en hel dag uten å mumse sjokolade eller noe annet ulovelig!
Stolt av meg selv !
hmmm. dette var ikke hyggelige tall. Har du noen formening om hva det er so har gått galt? Du har jo slanket deg mye før, så du KAN det sikkert.
Jeg håper inderlig at du lykkes med slankekuren. Skal sende deg masse gode tanker...
Ser du skriver i åpnings---hva skal jeg kalle det da? Det står allefall "Ikke mere Freia for Freya." Det var fint skrevet. Kanskje det er løsningen?