← Alle dagbøker
diarist.Alias

Freya

47 år166 cm79 innlegg 2002 0 følgere

Start80,0 kg
Sist73,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå26,5
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 30 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. februar 200221. august 2002
🙁73,0 kg

Er det mulig??????

Jeg nekter nesten å tro det, + 8 kg!!!!
Jeg må være historiens mest talentløse slanker:=(
Først sliter jeg med å få bort kiloene, også lar jeg dem bare sige på igjen.
Men nå skal det gå nedover igjen!
Takk takk for alle gode tanker, det trenger jeg!

Mat i dag......
frokost................lettyoghurt
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
hmmm. dette var ikke hyggelige tall. Har du noen formening om hva det er so har gått galt? Du har jo slanket deg mye før, så du KAN det sikkert.

Jeg håper inderlig at du lykkes med slankekuren. Skal sende deg masse gode tanker...

Ser du skriver i åpnings---hva skal jeg kalle det da? Det står allefall "Ikke mere Freia for Freya." Det var fint skrevet. Kanskje det er løsningen?
70,0 kg

har ikke veid meg på over en måned....

Men buksene mine lyver ikke, her har det skjedd saker og ting som ikke skulle skje!!!
Mai, Juni, Juli og hittil i August har vært en like stor fiasko, som Februar, Mars og April var suksess.
Men jeg nekter å bare sitte her på ræva og kjenne at alt jeg slet for i våres skal ødelegges helt nå!
I morgen tidlig skal jeg tvinge meg selv opp på vekta, GRUER MEG VANVITTIG, og så skal jeg begynne å skrive her hver dag igjen.
Det har vært mye tull med eksamen i hele sommer, men nå er det 3 måneder til neste, så jeg kan ikke bruke eksamen som unnskyldning for overspisingen lenger.
planen er å notere ned alt jeg spiser ( det hjalp forrige gang, for det var jo ikke noe gøy å måtte innrømme at jeg spiste f.eks en hel pakke med pin-up i går....),
Gå en halvtimes tur i oppoverbakke hver dag,
og ikke spise det jeg vet så utmerket godt at jeg ikke kan spise.

Send meg gode tanker folkens, for det trenger jeg!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
***^^^^^^^^^^^^^^***************^^^^^^^^^^^^^^
Dette var masse gode tanker fra meg. Kjente du dem?
Nei du har helt rett, bukser lyver ikke. Når de strammer, eller blir større for den saks skyld, er det et klart og tydelig tegn på at noe har skjedd.

Kan være lurt å ta de ektra kiloene nå med det samme, før de får organisert seg og stiller mannsterke opp... Det er jo lettere å ta av 2 enn 10.

Ser at vi er ganske like. Nå er jeg 1,5 cm høyere enn deg, startet på 80 kg og er snaaaaaaaart 70 kg jeg også. Jeg har allefall ingen planer om å bli 80 igjen. Det føles mye bedre å være nesten 70. For ikke å snakke om hvor deilig det skal bli å komme under 70. Gjerne til 65, der du har vært!

Lykke til videre med trening og mat. Måtte du klare å få vekk de små kiloene.
c.AuthorAlias Pernilla😀20. august 2002
Hei hei Freya, godt å se deg igjen!

Joda, jeg holder da ut ennå jeg, selv om det går sakte men sikkert. Tror fravær fra denne siden straffer seg, de fleste har problemer med å holde vekta hvis de er borte en stund, men så har det for all del vært sommer, så man må jo unne seg litt da. Har tro på at kg du har gått opp ryker straks bort men litt motivajon og vilje. Har forresten akkurat starta konkurranse for oss i 70-kg klassen så hvis du ligger mellom 70-80så kan du jo joine oss for å få litt inspirasjon. Vi hadde startvekta forrige torsdag, og begynner oppdateringen nå førstkommende torsdag. Si fra hvis du vil være med.

Jeg sender deg gooooode tanker til deg, og gleder meg til å se deg oftere her inne nå, håper du er kommet for å bli!!!!

Stor klem, Pernilla
😉65,0 kg

Tryna, men nå er jeg oppe igjen:=)

okei, nå har jeg hatt et par uker på "kjøret", det føles faktisk som om jeg har sittet med sjokolade intravenøst i armen, men nå er jeg klar for noen uker med ny slankemotivasjon. Har ikke veid meg på noen uker, så dette er gammel vekt, og jeg har ikke tenkt å veie meg før neste mandag.
Har satt meg et endelig mål for slankingen,
UNDER 60 kg til 31 august. (bursdag som skal feires med ny tattoo.)
Kommer tilbake i kveld med matinntak. Siden jeg jobber sent stort sett hver dag, skal jeg ikke spise middag, satser på mange mellommåltider og stor lunsj. Det har funka før, + at da klarer jeg kanskje endelig å spare penger istedetfor å spise opp hele lønna!

frokost................ 1 eple
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz25. juni 2002
Hei, og velkommen tilbake :o) Og ved godt mot virker det som. Burde det ikke vært lettest å slanke seg om sommeren? Med tanke på alt det digge (meloner, moreller, nektariner, plommer etc) vi kan stappe i oss istedet for godterier. Søtt er det og :o)
Ha en fin uke da! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias ANNE💔25. juni 2002
Føles som om jeg har sittet ved siden av deg, med egen slange med flytende sjokolade rett inn i systemet. Sitter her nå og lurer på om jeg ikke kan finne noe lekkert i kjøleskapet. har funnet ut at jeg bruker sånn sikkert 200 000,- kr. i året på mat, så det er ikke mye igjen hos meg heller.
Det er helt sykt, når en tenker på at det faktisk er mennesker som sulter i denne verden!
Får prøve å komme inn på sporet jeg også, og kanskje jeg skal gi noen av matpengene til andre som trenger de mer?

ANNE
😄64,0 kg

80% av målet nådd!!

....
😐65,0 kg

........

..........
😄65,0 kg

belønningsdag!!

Yesss, jeg har klart første bittelille delmål, og skal ut
og shoppe i dag.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Fråtsa😃31. mai 2002
Heisann Freya!!!
Håper du fant deg masse fint idag, det fortjener du virkelig.
Deilig å være tilbake der du var en gang i april?
Jeg synes du har vært kjempe flink selv om du har rotet litt med vekten i det siste( som du selv sa idag)
Håper du får en kjempe fin helg, så snakkes vi til uka.
Stor klem fra Fråtsa ( som bare spiser is og suppe)
c.AuthorAlias Fråtsa😃31. mai 2002
Heisann Freya!!!
Håper du fant deg masse fint idag, det fortjener du virkelig.
Deilig å være tilbake der du var en gang i april?
Jeg synes du har vært kjempe flink selv om du har rotet litt med vekten i det siste( som du selv sa idag)
Håper du får en kjempe fin helg, så snakkes vi til uka.
Stor klem fra Fråtsa ( som bare spiser is og suppe)
c.AuthorAlias Fråtsa😃31. mai 2002
Heisann Freya!!!
Håper du fant deg masse fint idag, det fortjener du virkelig.
Deilig å være tilbake der du var en gang i april?
Jeg synes du har vært kjempe flink selv om du har rotet litt med vekten i det siste( som du selv sa idag)
Håper du får en kjempe fin helg, så snakkes vi til uka.
Stor klem fra Fråtsa ( som bare spiser is og suppe)
c.AuthorAlias Fråtsa😃31. mai 2002
Heisann Freya!!!
Håper du fant deg masse fint idag, det fortjener du virkelig.
Deilig å være tilbake der du var en gang i april?
Jeg synes du har vært kjempe flink selv om du har rotet litt med vekten i det siste( som du selv sa idag)
Håper du får en kjempe fin helg, så snakkes vi til uka.
Stor klem fra Fråtsa ( som bare spiser is og suppe)
😊65,0 kg

tilbake til start!

Endelig sluttet vekta å krangle med meg, og jeg er tilbake
der jeg sluttet for over en måned siden. Nå skal de siste
5 kg bort! Det er jo bare idiotisk å gi seg når man har klart
75% av målet!

mat i dag:
frokost................ 1 lettyoghurt
😈66,0 kg

eksamenshelvete!!!!!

Ja, da har jeg hatt eksamen, det er ingenting som er så festelig som å stirre ned på en oppgave du ikke har sjangs på å svare på!!!!!!! Hva F..N visste jeg om religionsfenomenologisk metode??????? Jeg rodde så heftig at jeg nesten ble støl i armene. Da jeg gikk var jeg dessuten så stiv i hele kroppen at jeg nesten ikke klarte å gå hjem, sikkert pga eksamensangst!
Nå skal jeg prøve å slappe av litt, og så se framover til neste eksamen.

mat i dag
frokost................ 1/3 yoghurt med musli
lunsj................. pastasalat med kylling og ost
mellom................ 1 kick
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz16. mai 2002
Hei og velkommen tilbake! Godt å se deg :o) Jeg har ingen tid til overs i hele verden, så jeg må bare løpe! Ha en fin 17. mai og pinsehelg!

Klem fra Keyz
😉66,0 kg

riktig

hey, hey hey, jeg lå jo på "bare"66 viste deg seg i dag tidlig.
Kanskje det er håp alikevel :=)

sliter litt i dag, skal ha den første eksamen i morgen, og det er så altfor lett å flytte det problemet over på vektproblemet, dvs at jeg ender opp med å fråtse sånn at jeg kan deppe over det problemet og ikke manglende lesing....
Tror ihvertfall det er sånn hodet mitt fungerer.
Men jeg skal være flink, og kose meg med den 500-siders boken jeg har spart til slutt.....FUCK!!!

Uansett, dette har jeg spist hittil:
frokost....................... 1 lettyoghurt
lunsj........................ 1 tebriks med ost og paprika
1/2 liter appelsinjuie
mellom........................ 1 eple
mellom........................ liten porsjon salat
middag........................ 1 kalkunpanett med ris og litt saus og salat
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla😄15. mai 2002
Hei hei! Godt å se deg igjen. Ser du er tilbake for full orkan!
Har ikke vært borte selv, men er i orkanstyrke jeg også, for nå SKAL det gå nedover.

Lykke til med målene dine. Ser at du allerede har ett klesplagg i boks. Lurer på om jeg skal gjøre det samme..
Når jeg noen gang 60kg blir det piercing i navelen, det er sikkert, og hvis jeg noen gang ser 55kg igjen, ja da blir det tattis på meg også... Hehe, da har vi mye å se fram til. Alt er bare spørsmål tid. Lykke til!

Klem, Pernilla
67,0 kg

I'm baaack!

Yess, nå er jeg tilbake, ikke bare for fullt, men med orkansstyrke, minst!!! Har ikke hatt netttilgang de siste ukene, men i dag fikk jeg den nye linja --- 4 mb!!! Jeg har bare sittet og smilt den siste timen etter at jeg prøvde den for første gang, det går så utrolig kjapt!!!! Og jeg som syntes upc chello var kjapt før...

Men slankinga.... den har jeg nesten glemt i alt eksamenshysteriet. Nå er jeg ferdig med eksamen om et par uker, og jeg har innsett at jeg ikke kan gjemme meg bak eksamensunnskyldningen lenger, jeg har gått opp, ingen tvil om det.... snufs... Har ikke veid meg de siste dagene, men tror vekta ligger på ca 67, får korrigere imorgen.
Har satt opp nye mål også, siden jeg tydeligvis ikke blir ferdig slanket i løpet av mai.... rart det der...:)
Satser på 1 kg i uka, og skal belønne meg sånn:
65 kg ---nytt klesplagg
64 ----- nytt klesplagg
63-------nytt klesplagg
62------ nytt klesplagg
61------- nytt klesplagg
60------ frisørtime
59-------klær
58-------klær
57 ------ ny tattis!!!

Ganske tydelig at jeg trenger nye klær eller hva? Problemet at det meste av det jeg har er for stort, men jeg vil ikke kjøpe masse klær nå som bare passer noen uker om gangen! Derfor tar jeg det gradvis.

Mat i dag
frokost................... 1 eple
mellom.................... 1 eple
lunsj..................... 1 rundstykk med westfaler og litt omelett, 1 fersken
mellom..................... medium porsjon salat
middag..................... gigantisk porsjon med salat og litt pasta
65,0 kg

nei, nei nei --- bunnløst ulykkelig!

Åhhhh, så utrolig trist at denne siden skal legges ned!!!
Også akkurat nå, som jeg logget meg på for å fortelle at motivasjonen er tilbake og alt er fint!! Jeg har jo til og med gått ned!

Men det burde da være mulig å redde siden med reklameinntekter?? Det er da sånn de fleste andre internett sider klarer seg???

Slankere foren eder! Her trengs det støtteaksjon!
66,0 kg

----------

Mat i dag

frokost................ lettyoghurt
mellom................. 1 eple
mellom................. 1 clementin og en plomme
lunsj.................. 1 ciabatta med hamburggerrygg og omelett, 1 plomme
mellom.................. 1 eple
og......................smågodt for kansje 400 kcal????
66,0 kg

bytte fag??

Mens jeg sitter og sliter meg gjennom pensum, så tenker jeg ofte at jeg heller burde blitt ernæringfysiolog! da kunne jeg jo glatt ha hoppet over all studering og gått rett til eksamen, så mye kunnskaper om mat og ernæring man lærer mens man slanker seg! Så var det bare det med å sette teori ut i praksis da..... lol

frokost................. 1 lettyoghurt (kanskje jeg er så sugen på is fordi jeg mangler kalsium??)
mellom.................. 1 eple
mellom................... 1 plomme og 1 pære
lunsj..................... 1 rundstykke med omelett og hamburgerrygg, 1 plomme og noen druer
mellom.................... 1 eple og 1/2 punsjrull
66,0 kg

trøst

Hmmm, i ettermiddag ble jeg plutselig veldig nedfor, og da jeg kom hjem følte jeg veldig for å trøste meg selv med is........
I følge psykologen som skrev "overvekt og slanking" er dette ganske normalt, ja faktisk helt nødvendig måte å komme forbi et vanskelig punkt (eller for å kalle en spade en spade, jeg SPRAKK!!) Spiste 3/4 av en bøtte med dreamis.

Har visst vært veldig mange småsprekker i det siste, tror det skyldes at jeg går med konstant eksamensangst + at jeg jobber for mye. Er likevel ikke helt enig med hodet mitt om at is er den beste måten å løse disse spenningene på. Har ikke tenkt å gi opp!!

På den lyse siden har jeg fått oppmuntring fra 3 personer de siste to dagene, som ikke har sett meg på lang tid. Det hjelper å tenke på at det faktisk synes at jeg har gått ned!!

mat i dag
frokost................. 2 plommer og 1 eple
mellom.................. bittelitt gryte
lunsj................... 1 rundstykke med bittelitt omelett og hamburgerygg, 1 plomme og 1 pære
middag.................. spaghetti med kjøttsaus
dessert................. masse is
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill12. april 2002
Ojojoj, som jeg kjenner meg igjen!!!

Og jeg har også utrolig vanskelig for å skjerpe meg i slike situasjoner, jeg LOVER deg jeg synes det er like vanskelig som deg! Massa press kan få en til å gjøre de dummeste ting, og ikke det man skal.

Men prøv dette: ring en venninde, gå en tur, besøk en venn, gjør noe oppløftende! I tillegg bør du kansje ta noe kosttilskudd, hvis du ikke gjør det allerede? Jeg var hos legen nettopp og fikk vite at jeg hadde for lite jern i kroppen (ikke direkte jern-mangel). Legen spurte om jeg ble fort sliten, og det blir jeg jo... Så nå har jeg begynt å ta jern (viktig å ikke overdrive) og det hjelper på humøret. Jeg blir ikke sittende stille for lenge heller...

Ellers kan du jo prøve ginseng?

Og mot godtehungeren er ingenting bedre enn krom...

Håper jeg kan hjelpe da? Og jeg vet at ikke alle dager er like lette, men husk; "du skal få ei dag i mårå" *knis*

God helgeklem fra Aasalill! =)
66,0 kg

Ikke no'sjokkis!

vel, så må jeg innrømme at jeg bare har vært våken en time, og at jeg ikke har gått ut fra kåken heller enda, men IKKE NO' sjokkis er definitivt mottoet i dag!

mat i dag
frokost....................... 1 knekkebrød med lettost og paprika
mellom........................ 2 plommer
melom.......................... 1 eple
lunsj.......................... 1 kyllingfilet og salat, bittelitt gryterett og 1 kiwi og 1 plomme
mellom.......................... 1 pære og 1 plomme


Og jeg har gjenoppdaget det faktum at det faktisk ER mulig å gå en hel dag uten å mumse sjokolade eller noe annet ulovelig!
Stolt av meg selv !
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M11. april 2002
Leser rykter om at du har vunnet - 5 kg konkuranse !!! Gratulere så mye - hatten tas av og bølgen er i full gang...!!! Er det en ny konkuranse på gang. Hint, hint, ønsker å være med !!! KLemmer fra Line
c.AuthorAlias Aasalill10. april 2002
Ha en trivelig dag, og lykke til uten sjokkis! Greit at jeg kopierer det mottoet eller?

Klem Aasalill! =)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.