← Alle dagbøker
diarist.Alias

Francine

59 år160 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start87,0 kg
Sist86,7 kg
Endring−0,3 kg
BMI nå33,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. januar 200231. januar 2002
86,7 kg

Fremdeles ganske fornøyd!

Det skjer noe innvendig når man vet at denne gangen, denne gangen er det alvor! Jeg har masse energi, får faktisk gjort alt det jeg hadde planlagt å gjøre på jobben, UTROLIG! (Men det kan jo være litt flaks med i bildet også...)Vi hadde kaker på jobben idag, jeg så ikke i retning av kakene engang (bare litt i sidesynet)... Jeg er så fornøyd!

Bare vent, i morgen finner jeg frem Gore Tex skoene og spaserer til jobb. Forresten, har proklamert på jobben at jeg skal ta bena fatt heretter, alle truet med at de skulle sjekke at jeg virkelig gjorde det...! Jaja, litt press kan være sunt det.

Har spist masse grønnsaker i dag igjen, blir bare bedre og bedre faktisk. Men den magre paidrømmen min brast da jeg sjekket dagboka mi idag, det ser ikke ut som det finnes heftige oppskrifter på det, eller ??
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002
Hei.
Det høres ut som om motivasjonen er helt i orden. Jeg synes du er flink!
Joda, jeg har da en aldri så liten oppskrift på pai til deg, vet du :-)
Her en en oppskrift på en god pai:


Slankerens pai med grønnsaker
-----------------------------

(4 porsjoner)

Ingredienser:
Bunn:
2 dl hvetemel (gjerne 50% grovt hvetemel)
60 g meierismør
100 g ( 1 dl) cottage cheese eller kvarg

Fyll:
150 g brokkoli, i små buketter
150 g sopp, i skiver
250 g purre, finsnittet
2 ss meierismør
3 egg
1 dl lettrømme eller yoghurt naturell
3 dl cottage cheese eller kvarg
1 ts salt
1/4 ts pepper
1/4 ts revet muskat
1/4 ts kajennepepper
2 ss sennep
2 dl lettere Jarlsberg, revet

Fremgangsmåte:
Rund form ca. 22-24 cm i diameter
I stekeovnen: 225 grader C til forstek av paien ca. 10 minutter
200 grader C til hele paien i ca. 30 minutter
Bland raskt sammen alt til bunnen. La deigen hvile i kjøleskapet ca. 30 minutter. Kjevle ut deigen og kle så bunn og side i en smurt form. Prikk bunnen med en gaffel. Forstek bunnen til den er sprø og gyllen.
Surr grønnsakene i smør i en kjele til de er blanke og soppen har “falt sammen”.
Bland sammen egg, rømme/ yoghurt, cottage cheese/kvarg og krydder. Smør sennep på paiskallet og dryss osten over. Fordel over grønnsakene og hell på eggeblandingen. Stek paien og server den varm med en grønn salat til.
-----------------------------------------------

Lykke til med paien!

Klem, A_P
c.AuthorAlias Nebbisen2. februar 2002
Hallo Francine!

Tack för titten in på min dagbok. Det är alltid koselig att få uppmuntran från andra!

Du undrade vad Nebbisen betyder; det är ett "smeknamn" på gatan jag bor på, Nebbeveien i Nebbestølen brl. Så nu vet du det!

Jag blir frestad att börja äta choklad, men vet att det leder till ohämmat intag, så jag tror att jag får vänta med det, åtminstone ett tag, tills jag är gott inne i min slankekur/diet. Annars tror jag att det kommer att gå galet, och DET vill jag ju inte. Men tack för gott råd ändå. Jag har ju hört förut att det inte är chokladen man blir fet på, men sockret, så kanske jag får finna ett sätt att tillfredsställa chokladsuget utan socker, även om det blir svårt.

Men nu ska jag snart på fest!

Ha det gott, och stå på Francine!
c.AuthorAlias mumi2. februar 2002
Syns du høres skikkelig kuul ut jeg! Og når du har den følelsen som du har nå, ja da kommer det garantert å gå veldig bra! Jeg tror kollegaene dine er veldig glade for å jobbe sammen med deg! Du er en motivasjon!

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias Avmedkilo1. februar 2002
Hei Francine
Tusen takk for ny kommentar :)

Flott at du klarte å flykte fra kakene. ~:)

Hilsen og slankevibber fra Avmedkilo ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
c.AuthorAlias Avmedkilo1. februar 2002
Hei Francine.
Du kommenterte dagboka mi i går. Jeg hadde kanskje forventet negative reaksjoner, men ikke disse!
Jeg vet at jeg ikke spiser nok kaninfor og sunn slankemat, men jeg har erfart tidligere at det ikke fungerer. Jeg savner rett og slett for mye. -Men vann og mandariner er det da ingenting i veien med? Mener du at det ble lite annet eller hva hvar tanken egentlig? Jeg har valgt å spise vanlig mat, men i mere moderate størrelser.
Bortsett fra det så takker jeg for omtanke og støtte som jeg alltid trenger på vei ned i vekt.

Du virker i alle fall inspirert av slankende og sunn mat. Sikkert ikke så vanskelig å slanke seg om man digger grønnsaker og sånn. Lykke til med slankinga og gåturen til jobben i alle fall.
c.AuthorAlias antislankekur1. februar 2002
Hei! Nå er jeg glad vi er ferdig med januar, fordi dette er en tung måned, og den vanskeligste tida på året og komme seg ut av stua. Har vært slik bestandig, men etter at jeg fant ut at jeg skulle kle meg etter vær og temperatur, går det lettere! Har investert i skikkelig ullundertøy, og da trenger en ikke å ha så mye utenpå. Lettere å bevege seg, og en blir ikke helt "kokt" i hodet etter et par kilometer. Dersom en i tillegg har vindtette klær utenpå, går turen lettere, og det blir ikke så vanskelig å komme seg ut neste gang. Lykke til med å gå til jobben! Det er fint å gjøre, for da er du ferdig med trimmen når du kommer hjem, og trenger ikke å finne unnskyldninger for at du har det for travelt til å gå ut! God helg! Klem fra antislankekur
87,0 kg

Slankelykke!

Humøret er fortsatt på topp, finnes det noe som heter slankelykke når man ikke har gått ned et gram...? Kanskje en slags uoppdaget slankepsykose ? Uansett, livet er godt, sunn mat er egentlig rasende deilig!(Er det noen som er uenig)?

Sjekk bare hva jeg spiste idag:
Lett yoghurt til frokost, en liten banan før lunsj, til lunsj spiste jeg 2 knallgrove brødskiver med tomater og agurker.
Et eple ble fortært i fruktpausen kl. 14:00 som vi har innført på jobben. Middagen -mmmmm masse deilige brokkoli som IKKE er ihjelkokt, litt ris og litt rask magersaus med skinkebiter og masse frisk krydder i. Til kvelds to knekkebrød med ost på.

Dette er virkelig mat det svinger av, bedre enn alt det feite, fæle skvipet jeg spiste før. Folkens, jeg håper dere også mesker dere med deilig mager kost ?!

Når jeg først er i vekkelseshumør, jeg vil gjerne slå et slag for en fast daglig fruktpause, enten dere jobber, er hjemmeværende, studenter, ja hva som helst. OK ? FRUKTPAUSER! GODE RUTINER FOLKENS, DET TROR JEG PÅ, HALLELUJA!

Forresten, er det noen av dere som har supergode grønnsaksoppskrifter ? Jeg er blitt helt hektet på grønnsaker, (etter bare to dagers kur, sterke saker)! En annen sak, er det mulig å lage pairetter uten alt det fæle smøret som er i paideigen ? Har hørt at det finnes varianter hvor man bruker Cottage Cheese istedenfor fett, men det er kanskje bare ondskapsfullt kødd ? ( Jeg elsker desverre feite paier).
OK, SLANKEVEKKELSEN MIN ER OVER FOR IDAG, LEV VEL FOLKENS!

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen31. januar 2002
Hej Francine!

Det låter som en härlig dag för dig! Jag hoppas att du har det lika gott idag, och i fortsättningen.

Tack för dina funderingar om pulver vs mager mat. Jag tror att det blir mager mat för mig också, men har inte helt kunnat släppa tanken på pulver. Vill gärna minska snabbt, åtminstone några få kilo, kanske ner under hundra, så att jag känner att jag är i gång.

Jag önskar dig lycka till!

Hilsen fra Nebben
c.AuthorAlias Vinterbarnet31. januar 2002
Tenk at du har det sånn! Så flott!! Fortsett med det!

Hilsen Vinterbarnet
87,0 kg

Å begynne er alltid

morsomt. Det er å fortsette med slankinga som er gørr. Men idag starter jeg med 100 % optimisme og tro på at denne gangen går det nok bra. Jeg er for stor, men av og til tenker jeg at må ha såpass så mye plass som det er inni denne kroppen. Jeg opptar stor plass her i livet, går ikke forhutlet rundt omkring her akkurat nei. Men ok, nå er jeg litt lei av å være XXL, på tide å finne på noe nytt. Hadde vært steike gøy å finne ut hvordan det er å være inni en slank kropp. Liker jeg det ikke, så er det jo bare å bli stor igjen det.

MÅLSETTINGA MI ER:

Til sommeren skal jeg flagre rundt i kroppsnære deilige sommerklær i størrelse 40. jeg kan allerede kjenne duften av meg, ei strand og en deilig fyr jeg vet om...mmmmmmmm
For å få til dette har jeg idag spist:

2 knekkebrød til frokost med magerost på (magerost smaker omtrent like mye som oblatene man får i kirka - ikke det guds skapte grann!!
Lunsjen var grønn salat med skinke + en brødskive
Middag var såre enkel: 2 biter Grønnsakspizza + salat til
Kveldsmat: Yoghurt, 2 knekkebrød med svensk mess smør (ligner på lett prim, bare mye bedre).
Drikker bare vann, masser av vann og litt grønn te.

Det gikk helt greit, savner sjokolade muffins bare litte grann.
Er det noen her inne i slankeverden som har oppskrift på gode kaker som ikke er så fetende, gjerne småkaker. Jeg tror min deilige fyr vil savne å få servert mine gode kaker.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"30. januar 2002
Hei, og velkommen hit!
Bra at du er optimistisk ang. slankingen, og at du har satt deg en målsetting.

Her er en oppskrift på en deilig mager sjokoladekake som du kan skjære opp i små stykker:
--------------------------------------
Grov sjokoladekake


(8+ porsjoner)

Ingredienser:
3 egg
1 dl sukker, 90 g
100 g sammalt hvete
1/2 ts bakepulver
75 g lys kokesjokolade
litt eplemost eller annen fruktsaft (feks. ananasjuice)


Fremgangsmåte:

Egg og sukker piskes til eggedosis. Sikt bakepulver og mel. Bland det forsiktig inn i eggedosisen. Skalldelen av melet blir igjen i
sikten, disse vendes forsiktig inn i deigen sammen med grovrevet sjokolade. Røren må være jevn og uten klumper. Stekes i rund form (24 cm) ved 175°C i 35 - 40 minutter. Avkjøl kaken og dynk den med fruktsaften. Pynt kaken med f.eks. ananas og kiwi, halverte
blå druer, bananer, mango eller annen frukt. Server kaken med fruktyoghurt, gjerne blandet med oppløst gelatin slik at det blir en fromasj. Kaken passer godt som dessert og til kaffen.
Kakebunnen har en nøtteaktig smak som harmonerer svært godt sammen med frisk frukt. Kan fryses.

Skjær kaken i 12 stykker.
Kcal pr. stykke. uten yoghurt: 115
----------------------------------
c.AuthorAlias Elisabeth30. januar 2002
Hei Francine :) Velkommen skal du være :)
Det er "bare" å bestemme seg vet du,så skal du se at sommerønsket ditt går i boks! Bruk dagboken så ofte du har mulighet til det,det gir en enorm motivasjon nemlig :) Og motivasjon er jo nettopp det vi trenger for å holde på lenge nok :) Lykke til! Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias vinterbarnet30. januar 2002
Hei, Francine, og velkommen hit.
Takk for innlegg i dagboka mi. Akkurat da jeg følte meg som dummest, fikk jeg en hyggelig hilsen fra deg. Du kommer til å greie dette fint. Håper du får glede av dagboka di!

Hilsen Vinterbarnet
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.