← Alle dagbøker
Fettlasset
45 år175 cm11 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start88,0 kg
Sist90,0 kg
Endring+2,0 kg
BMI nå29,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Føler meg stadig mer tilfreds med livet!
Har ikke veid meg på en stund, så jeg vet ikke hva jeg veier.
Likevel har jeg i det siste begynt å føle meg mer og mer vel i kroppen min. Føler meg litt sprekere og gladere. Vet ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg spiser sunn mat igjen.
Ok, så har jeg en del kilo for mye enkelte steder, men det burde jo ikke være så vanskelig å forandre på. Jeg har tross alt fått litt mer kvinnelige former med på lasset. Men speilene er fremdeles grusomme. Hver gang jeg får øye på meg selv i et speil, blir jeg trist å deprimert. Derfor prøver jeg å unngå speil.
Men senest i går var det en på jobben som lurte på om han kunne kjøre meg hjem, og ba meg med ut. Han kan jo ikke ha synes at jeg var frastøtende?
Det rare er at jeg nesten får flere invitasjoner og komplimenter av gutter nå, enn jeg gjorde da jeg var på mitt tynneste. Hører dere det? Det finnes gutter som liker litt å ta i. Yippi! Jeg tror kvinner generellt er mer kritiske og hysteriske når det gjelder overflødig fett, enn det menn er.
I morgen skal jeg for første gang på grete roede kurs. Gleder meg! Håper det hjelper! Stå på videre alle sammen der ute!
28. desember 2001
90,0 kgGladmelding!
Jeg er på rett vei! Etter at mamma og pappa beslagla pengene mine har jeg kun overspist søtsaker to ganger. Det er en forbedring. Veide i dag 90 kg. Virker som om jeg har begynt å gå ned. Sakte, men sikkert. Spiser fremdeles alt for mye, men av "sunn" mat.
Når jeg har gått ned 20 kg skal jeg belønne meg selv med en sydentur. Da har jeg bare 10 - 20 kg igjen. Gleder meg!
Når jeg har kommet ned i 60 skal jeg belønne meg med en ny sydentur. Gleder meg!
Men jeg vet at det vil ta lang tid å gå ned så mye. Derfor vil jeg først og fremst fokusere på et sundere kosthold. Regner med å kunner reise på den første sydenturen i løpet av neste høst/vinter.
Skal begynne på Grege Roede kurs etter jul. Håper det vil hjelpe meg litt mer på vei.
Klem fra et litt mer optimistisk Fettlass!
23. desember 2001
91,0 kgEnsom......
En ting: alle påstår at det er det innvendige som teller. Hvorfor ble jeg nedringt av venner da jeg veide 50, og verken ser eller hører noe fra vennene mine etter at jeg passerte 80?
Jeg har isolert meg i 11 år nå. Når jeg så endelig vil begynne å leve livet igjen er alle vennene mine borte. De har ikke lenger plass til meg i de travle, viktige og spennende livene sine. Jeg føler meg ensom og kjeder meg.
Kom deg inn i et miljø da vel! Studier, hobby..... Vet noen av dere om et miljø som ikke stenger, eller stopper opp i jula? Er alene hjemme hele jula. Alle snakker så mye om de ensomme eldre, hva med de ensomme yngre? Vi er kanskje ikke like mange, men vi finnes. Siden huset er kjemisk fritt for godterier og kaker er ikke det noe fare med det, men jeg er sikker på at jeg klarer å legge på meg av sunn mat også bare jeg spiser nok. Og det gjør jeg slik som jeg kjeder meg. Har skaffet meg en del mailevenner over internett, men det er liksom ikke det samme som ordentlig venner som man kan gå på kafe med, på kino osv. Tør ikke å møte de jeg har truffet på internett. De ville antakelig kaste ett blikk på meg, og stikke.
Jeg vet jeg klager mye i denne dagboka, men det er jo frivillig om dere gidder å lese det. Det er på en måte den eneste kanalen jeg har til andre mennesker. Hvor jeg åpent og ærlig kan fortelle hvordan jeg har det. Et slags rop om hjelp. Det føles godt å få trøst å kommentarer og føle at noen bryr seg.
Men jeg har fremdeles den følesen at jeg må gjøre noe drastisk snart. Noe vilt, sprøtt og stort. Noe som røsker opp hele tilværelsen med roten. Og fjerner de rammene rundt livet mitt, som en gang påførte meg alle disse problemene. Vet ikke helt hva, men når jeg finner det ut skal jeg fortelle om det.
Jeg tror ikke det er noen fare for at jeg skal begå selvmord. Jeg håper fremdeles at jeg vil få det bedre etter hvert. Går jo til psykolog......Den dagen håpet dør, er jeg klar. Håper ikke det skjer. Jeg har så mange drømmer om fremtiden. Jeg vil møte en gutt, stifte familie, få barn, se barna vokse.
Huff, nå begynner jeg å grine også.....best å slutte nå. Dere har vel sovnet for lenge siden. God natt da! Sov søtt! Ses i drømmeland. Der aller er tynne og pene, og kan spise så mye de vil uten å legge på seg.
20. desember 2001
92,0 kgLenge siden sist!
Nå var det lenge siden sist. Ville bare fortelle at jeg endelig har fått foreldrene mine til å gå med på å rense huset for søtsaker og å beslaglegge kredittkort og kontanter.
Nå har jeg ingen mulighet til å frotse mer. Yippi!
Visste dere forresten at jo feitere man er jo mer kcalorier forbruker man. Før regnet jeg med at jeg brukte ca. 2000 kcal per dag. Nå har jeg kjøpt meg pulsklokke med kcaloriteller og gjett hva: jeg bruker opp til 8000 kcal i døgnet. Helt utrolig at jeg fortsette å legge på meg da. Sier litt om hvor mye jeg spiser. Men nå skal det bli andre boller. Trenger ingen lykkeønskninger lenger. Nå er jeg sikret mot den svake viljestyrken min. Null penger = null godterier. Yippi! Yippi! Yippi!
HJELP!
HJELP MEG! Nå må jeg da ha nådd bunnen. Klokken er fire minutter over tolv, så egentlig er det 04.12.01 allerede. Jeg får ikke sove. Jeg har sittet å hørt på musikk og sett på bilder fra den gangen jeg var tynn. 50 kg, beina syntes tydelig under huden. Litt knoklete, så og si ikke noe overflødig fett. Bare skinn, bein og muskler. Vakkert!!!!!!
Så så jeg meg i speilet. FETT! FETT! FETT! HJELP MEG DA FOR FAEN!!!!!!!!
Folk legges inn på sjukehus når du blir for tynne, men tror du de legger inn folk som blir for tjukke kanskje. Jeg skulle ønske de gjorde det. Ikke det at jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt på et sykehus. Men det hadde vært deilig å fått renset kroppen for søtsaker og fått litt starthjelp. Det er så vanskelig å komme i gang. Jeg husker ikke når jeg sist gikk 24 timer uten å spise noe søtt og usunt.
Jeg har vurdert alt fra å begynne å røyke eller prøve narkotika til å gjøre slik at jeg må i fengsel. Jeg er så å si villig til å gjøre hva som helst for å bli like tynn som jeg var før. Men jeg har mistet evnen.
Vær så snill å ikke kom med kommentarer om sunt kosthold og regelmessig mosjon. Da spyr jeg! Jeg kan alle de sunne rådene, og lure tipsene fra før. Men det hjelper ikke når man ikke klarer å følger dem.
Den enkleste måten å slippe unna på er vel å bergå selvmord. Da hadde jeg sluppet dette HELVETET. Men jeg er feig, og redd for smerten ved å kutte over pulsåren eller stramme repet rundt halsen. Og vi har verken sovepiller eller skytevåpen i huset, så det blir vel ikke i kveld. Tenkte litt på å gå ut, sette meg ned et sted og håpe på å fryse i hjel, men jeg tror det er litt for mildt ennå. Så jeg må nok vente med det også.
Nå har jeg visst sporet litt av.
Jaja..... dere som leser dette må ihvertfall ha lykke til, håper det går bedre med dere enn med meg.
Dette livet ønsker jeg ikke en gang min værste fiende.
God natt og sov godt.
Hei igjen!
Nå er jeg glad! Har endelig bestemt meg. Skal begynne med personlig trener. Styrke og spinning i første omgang. Da får jeg litt annet å tenke på enn mat. Kan gå hver dag etter jobben. Får svelge stoltheten og klemme meg inn i de gamle og sannsynligvis alt for små treningsklærne. Nå skal det ikke ta lang tid før jeg begynner å se litt bedre ut. Bare etter å ha bestemt meg, føler jeg meg mye gladere. Det er antakelig ganske dyrt, men det er det verd. Gleder meg til i morgen!
30. november 2001
86,0 kgHeisann!
Her var det mye furting og klaging!
Men kommentarene jeg har fått har vært til stor trøst. Skal prøve å være litt snillere med meg selv. Ikke fult så streng. Psykologen min sa i går at jeg skulle prøve å unne meg det jeg hadde lyst på uten å få dårlig samvittighet. Siden skyldfølelsen gjør at jeg ofte spiser enda mer. Skal også begynne å gå turer hver kveld. Prøve ihvertfall. Det burde hjelpe litt.
Vil dessuten også prøve å skaffe meg noen andre hobbyer enn spising. Ønsker meg en interesse som er så altoppslukende at jeg nesten glemmer å spise. Er det noen som har et forslag til hva det kunne være så bare skiv en liten kommentar da vel!!! Alle forslag mottas med takk!
Nå har jeg to dager fri forran meg. Det blir tøfft. Håper jeg klarer å fylle dem med litt annet enn mat.
27. november 2001
85,0 kgDårlig dag!
Dagens regel: Spis mer frukt og grønnsaker!
Skjærp deg!!!! Ta deg sammen!!!
26. november 2001
85,0 kgJeg er sur!!!
Nå har jeg spist og spist i hele dag. Kjedespiser og trøstespiser. Jeg hater meg selv for det. Hvorfor er jeg så svak? Ja, ja....i morgen kommer en ny dag. Da får jeg bare prøve på nytt. Skulle gjerne turt å trene litt, men har ikke lyst til å vise meg i svømmehallen eller på treningssenteret, fordi jeg er så stor og i så dårlig form. Savner en venninne å gå sammen med, som har de samme problemene som meg. Alle vennene mine er tynne og vellykket. De aner ikke hvordan jeg har det. Det er en ond sirkel, dette med treningen. Jeg er nødt til å bryte den snart. Må bare samle litt mot først.
Dagens regel: ikke spise annet enn frukt etter klokken 18.00.
25. november 2001
85,0 kgGod ide!
Nå har jeg fått en fin ide! Hver dag skal jeg kvitte meg med en uvane, eventuelt skaffe meg en god vane. I går var det å spise sunt, kutte ut godterier og kaker. I dag er det at jeg skal begynne å gjøre mer husarbeid. Støvsugde hele huset i dag. Det er jo litt mosjon i det også, mer enn å sløve forran tv''en ihvertfall. Har klart å holde meg unna søtsaker i hele dag. Har spist 1500 kcal i dag. Spiser kanskje litt kvelds senere, men skal ikke spise mer enn maks 2000 kcal til sammen.
Det er deilig å vite at jeg ikke har spist for mye. Slipper den dårlige samvittigheten. Min første dag i mitt nye liv!!! Hurra!!!! Stå på videre!!! Dette klarer du!!!!
24. november 2001
88,0 kgNå eller aldri!!!
Nå har jeg bare lagt på meg og lagt på meg i et og et halvt år. Til sammen snart 40 kg. Det er skremmende. Men ikke så veldig merkelig. Jeg gjør jo ikke annet enn å spise, godterier, kaker og alt mulig annet fett og søtt.
Det er nå eller aldri. Fra nå av skal det kun gå en vei, nedover. Helst vil jeg tilbake til 50 kg, men jeg vet at det er litt for lite til min høyde, så jeg skal være fornøyd hvis jeg kommer ned på 60 kg. Mitt første delmål er 80 kg. Er irritert over at jeg har latt det gå så langt. Må alltid overdrive alt mulig.
Fra i dag blir det søtsaker max en gang i uka. Det blir tøft, så avhengig som jeg er. Men jeg skal klare det. Har jo klart det før, i mange år. Det er værst i begynnelsen. Nå skal jeg ned, en gang for alle. Ønsk meg lykke til!!!
Tror det er det at du føler deg gladere og sprekere som gjør at du får mer oppmerksomhet jeg. =) At du virker mer fornøyd med deg selv. Godt m oppmerksomhet, uansett om du takker nei, eller godtar. Får bare mer selvtilitt og stråler enda mer! Og kanskje plutselig får deen hunk`en øye på deg =) Har du lagt merke til at om du ser på gamle bilder, som du synset så helt forferdelige ut da d ble tatt, ser helt ok ut nå? Bare en liten tankevekker, eller kanskje d bare er meg? Tror det har noe med at det er så brutalt ærlig, speilbildet, og at evt. negative følelser du har om deg selv blir forsterket ved synet av speilbildet/ og spes.helt nye bilder. Ser du tilbake, fokuserer en gjerne på det posetive på den tiden, og en ser hvordan en virkelig ser ut. Høres d logisk ut? Vell oppsummert; har du det godt med deg selv følelsesmessig så får du bedre selvbilde, du føler at du ser bedre ut, du stråler mer, du får mer oppmerksomhet og alt er bra! =) Men du får ha lykke til!
klem fra Therese
Kjempefint at du føler deg mer vel.Det hjelper med sunn mat!
Jeg har lest i dagboken din.Lenge siden jeg har lagt inn komentar så nå er det på tide.
Du skal vere stolt av deg selv!
Gidder ikke gamle venner å vere sammen med deg fordi du ikke veier 50kg lengre så er de ikke ordentlige venner!
Du kan gå på kafe med meg!
Kjøp deg nye klær og smink deg ekstra fint!
Selvsagt er du ikke frastøtende.Gå ut med han som ba deg med ut!Og kos deg!
Jobb mye med selvbildet ditt!Les gjerne masse bøker om temaet.Tro meg det gir inspirasjon og styrke.
Masse formaninger her,men alt er godt ment.
Jeg har så lyst til å anbefale deg rosenterapi eller kinesologi.Det vil gi deg mulighet til å bearbeide endel ting i livet ditt.
Det er kjempefint at du går til psykolog.Føler du at det gir deg det du har behov for?
Lykke til i morgen på Grete Roede kurs.Håper du skriver i dagboka snart.
Stor klem
Kim
Synes du er kjempeflink jeg. Det å gå på Grete roede kurs er sikkert supert. Har egentlig litt lyst selv, men vil ikke fordi jeg tror det kan være provoserende for andre..Der lærer man jo hvordan man kan spise sunt og sånt, så det er nok den aller beste måten å slanke seg på..
Ønsker deg iallefall lykke til videre!!!
Dette klarer du!