← Alle dagbøker
diarist.Alias

Fettlasset

45 år175 cm11 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist90,0 kg
Endring+2,0 kg
BMI nå29,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. november 20018. januar 2002
90,0 kg

Føler meg stadig mer tilfreds med livet!

Har ikke veid meg på en stund, så jeg vet ikke hva jeg veier.
Likevel har jeg i det siste begynt å føle meg mer og mer vel i kroppen min. Føler meg litt sprekere og gladere. Vet ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg spiser sunn mat igjen.
Ok, så har jeg en del kilo for mye enkelte steder, men det burde jo ikke være så vanskelig å forandre på. Jeg har tross alt fått litt mer kvinnelige former med på lasset. Men speilene er fremdeles grusomme. Hver gang jeg får øye på meg selv i et speil, blir jeg trist å deprimert. Derfor prøver jeg å unngå speil.
Men senest i går var det en på jobben som lurte på om han kunne kjøre meg hjem, og ba meg med ut. Han kan jo ikke ha synes at jeg var frastøtende?
Det rare er at jeg nesten får flere invitasjoner og komplimenter av gutter nå, enn jeg gjorde da jeg var på mitt tynneste. Hører dere det? Det finnes gutter som liker litt å ta i. Yippi! Jeg tror kvinner generellt er mer kritiske og hysteriske når det gjelder overflødig fett, enn det menn er.
I morgen skal jeg for første gang på grete roede kurs. Gleder meg! Håper det hjelper! Stå på videre alle sammen der ute!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine14. januar 2002
Heisann,
Tror det er det at du føler deg gladere og sprekere som gjør at du får mer oppmerksomhet jeg. =) At du virker mer fornøyd med deg selv. Godt m oppmerksomhet, uansett om du takker nei, eller godtar. Får bare mer selvtilitt og stråler enda mer! Og kanskje plutselig får deen hunk`en øye på deg =) Har du lagt merke til at om du ser på gamle bilder, som du synset så helt forferdelige ut da d ble tatt, ser helt ok ut nå? Bare en liten tankevekker, eller kanskje d bare er meg? Tror det har noe med at det er så brutalt ærlig, speilbildet, og at evt. negative følelser du har om deg selv blir forsterket ved synet av speilbildet/ og spes.helt nye bilder. Ser du tilbake, fokuserer en gjerne på det posetive på den tiden, og en ser hvordan en virkelig ser ut. Høres d logisk ut? Vell oppsummert; har du det godt med deg selv følelsesmessig så får du bedre selvbilde, du føler at du ser bedre ut, du stråler mer, du får mer oppmerksomhet og alt er bra! =) Men du får ha lykke til!

klem fra Therese
c.AuthorAlias kim9. januar 2002
Hei på deg
Kjempefint at du føler deg mer vel.Det hjelper med sunn mat!
Jeg har lest i dagboken din.Lenge siden jeg har lagt inn komentar så nå er det på tide.
Du skal vere stolt av deg selv!
Gidder ikke gamle venner å vere sammen med deg fordi du ikke veier 50kg lengre så er de ikke ordentlige venner!
Du kan gå på kafe med meg!
Kjøp deg nye klær og smink deg ekstra fint!
Selvsagt er du ikke frastøtende.Gå ut med han som ba deg med ut!Og kos deg!
Jobb mye med selvbildet ditt!Les gjerne masse bøker om temaet.Tro meg det gir inspirasjon og styrke.

Masse formaninger her,men alt er godt ment.

Jeg har så lyst til å anbefale deg rosenterapi eller kinesologi.Det vil gi deg mulighet til å bearbeide endel ting i livet ditt.
Det er kjempefint at du går til psykolog.Føler du at det gir deg det du har behov for?

Lykke til i morgen på Grete Roede kurs.Håper du skriver i dagboka snart.

Stor klem
Kim
c.AuthorAlias emilie8. januar 2002
Heisann!!
Synes du er kjempeflink jeg. Det å gå på Grete roede kurs er sikkert supert. Har egentlig litt lyst selv, men vil ikke fordi jeg tror det kan være provoserende for andre..Der lærer man jo hvordan man kan spise sunt og sånt, så det er nok den aller beste måten å slanke seg på..

Ønsker deg iallefall lykke til videre!!!
Dette klarer du!

90,0 kg

Gladmelding!

Jeg er på rett vei! Etter at mamma og pappa beslagla pengene mine har jeg kun overspist søtsaker to ganger. Det er en forbedring. Veide i dag 90 kg. Virker som om jeg har begynt å gå ned. Sakte, men sikkert. Spiser fremdeles alt for mye, men av "sunn" mat.
Når jeg har gått ned 20 kg skal jeg belønne meg selv med en sydentur. Da har jeg bare 10 - 20 kg igjen. Gleder meg!
Når jeg har kommet ned i 60 skal jeg belønne meg med en ny sydentur. Gleder meg!
Men jeg vet at det vil ta lang tid å gå ned så mye. Derfor vil jeg først og fremst fokusere på et sundere kosthold. Regner med å kunner reise på den første sydenturen i løpet av neste høst/vinter.
Skal begynne på Grege Roede kurs etter jul. Håper det vil hjelpe meg litt mer på vei.

Klem fra et litt mer optimistisk Fettlass!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda31. desember 2001
Hei på deg! Gratulerer med vektnedgang! Hyggelig å lese en gladmelding fra deg - jeg har tenkt på deg og stadig kikket innom for å se hvordan det går. Så fint at du har begynt å spise sunn mat! Det er virkelig bra. Det er mye bedre å spise for mye sunn mat enn for mye usunn - og du vil helt sikkert greie å kutte ned til riktig inntak når du tar tiden litt til hjelp. Jeg håper også at du vil trives med Grete Roede-kurset, jeg har fått mye hjelp selv fra disse. Det er en veldig klok filosofi de bruker, og i tillegg er det en svært god hjelp på viljestyrken å vite at man skal på veiing hver uke.

Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år, og lykke til med slankingen videre! Jeg starter på nytt Grete Roede-kurs selv neste mandag, og gleder meg til å komme i gang igjen. :-)

Klem fra skilpadda.
91,0 kg

Ensom......

En ting: alle påstår at det er det innvendige som teller. Hvorfor ble jeg nedringt av venner da jeg veide 50, og verken ser eller hører noe fra vennene mine etter at jeg passerte 80?
Jeg har isolert meg i 11 år nå. Når jeg så endelig vil begynne å leve livet igjen er alle vennene mine borte. De har ikke lenger plass til meg i de travle, viktige og spennende livene sine. Jeg føler meg ensom og kjeder meg.
Kom deg inn i et miljø da vel! Studier, hobby..... Vet noen av dere om et miljø som ikke stenger, eller stopper opp i jula? Er alene hjemme hele jula. Alle snakker så mye om de ensomme eldre, hva med de ensomme yngre? Vi er kanskje ikke like mange, men vi finnes. Siden huset er kjemisk fritt for godterier og kaker er ikke det noe fare med det, men jeg er sikker på at jeg klarer å legge på meg av sunn mat også bare jeg spiser nok. Og det gjør jeg slik som jeg kjeder meg. Har skaffet meg en del mailevenner over internett, men det er liksom ikke det samme som ordentlig venner som man kan gå på kafe med, på kino osv. Tør ikke å møte de jeg har truffet på internett. De ville antakelig kaste ett blikk på meg, og stikke.
Jeg vet jeg klager mye i denne dagboka, men det er jo frivillig om dere gidder å lese det. Det er på en måte den eneste kanalen jeg har til andre mennesker. Hvor jeg åpent og ærlig kan fortelle hvordan jeg har det. Et slags rop om hjelp. Det føles godt å få trøst å kommentarer og føle at noen bryr seg.
Men jeg har fremdeles den følesen at jeg må gjøre noe drastisk snart. Noe vilt, sprøtt og stort. Noe som røsker opp hele tilværelsen med roten. Og fjerner de rammene rundt livet mitt, som en gang påførte meg alle disse problemene. Vet ikke helt hva, men når jeg finner det ut skal jeg fortelle om det.
Jeg tror ikke det er noen fare for at jeg skal begå selvmord. Jeg håper fremdeles at jeg vil få det bedre etter hvert. Går jo til psykolog......Den dagen håpet dør, er jeg klar. Håper ikke det skjer. Jeg har så mange drømmer om fremtiden. Jeg vil møte en gutt, stifte familie, få barn, se barna vokse.
Huff, nå begynner jeg å grine også.....best å slutte nå. Dere har vel sovnet for lenge siden. God natt da! Sov søtt! Ses i drømmeland. Der aller er tynne og pene, og kan spise så mye de vil uten å legge på seg.
92,0 kg

Lenge siden sist!

Nå var det lenge siden sist. Ville bare fortelle at jeg endelig har fått foreldrene mine til å gå med på å rense huset for søtsaker og å beslaglegge kredittkort og kontanter.
Nå har jeg ingen mulighet til å frotse mer. Yippi!
Visste dere forresten at jo feitere man er jo mer kcalorier forbruker man. Før regnet jeg med at jeg brukte ca. 2000 kcal per dag. Nå har jeg kjøpt meg pulsklokke med kcaloriteller og gjett hva: jeg bruker opp til 8000 kcal i døgnet. Helt utrolig at jeg fortsette å legge på meg da. Sier litt om hvor mye jeg spiser. Men nå skal det bli andre boller. Trenger ingen lykkeønskninger lenger. Nå er jeg sikret mot den svake viljestyrken min. Null penger = null godterier. Yippi! Yippi! Yippi!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli23. desember 2001
Hei Fettlasset!

Godt å lese at du har kommet deg opp av det mørke dypet igjen. Håper pulsklokka hjelper deg til å ta av noen kilo, du gjør også det vet du, om du ikke spiser mer enn du forbrenner!

Julen er jo så uendelig mye mer enn mat og godis, og jeg skal vedde på at noen dager uten godteri fjerner det meste av godissuget. Da glemmer liksom hjernen at det finnes noe som heter sukker!

Ha en fin julefeiring!

Minelli
90,0 kg

HJELP!

HJELP MEG! Nå må jeg da ha nådd bunnen. Klokken er fire minutter over tolv, så egentlig er det 04.12.01 allerede. Jeg får ikke sove. Jeg har sittet å hørt på musikk og sett på bilder fra den gangen jeg var tynn. 50 kg, beina syntes tydelig under huden. Litt knoklete, så og si ikke noe overflødig fett. Bare skinn, bein og muskler. Vakkert!!!!!!
Så så jeg meg i speilet. FETT! FETT! FETT! HJELP MEG DA FOR FAEN!!!!!!!!
Folk legges inn på sjukehus når du blir for tynne, men tror du de legger inn folk som blir for tjukke kanskje. Jeg skulle ønske de gjorde det. Ikke det at jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt på et sykehus. Men det hadde vært deilig å fått renset kroppen for søtsaker og fått litt starthjelp. Det er så vanskelig å komme i gang. Jeg husker ikke når jeg sist gikk 24 timer uten å spise noe søtt og usunt.
Jeg har vurdert alt fra å begynne å røyke eller prøve narkotika til å gjøre slik at jeg må i fengsel. Jeg er så å si villig til å gjøre hva som helst for å bli like tynn som jeg var før. Men jeg har mistet evnen.
Vær så snill å ikke kom med kommentarer om sunt kosthold og regelmessig mosjon. Da spyr jeg! Jeg kan alle de sunne rådene, og lure tipsene fra før. Men det hjelper ikke når man ikke klarer å følger dem.
Den enkleste måten å slippe unna på er vel å bergå selvmord. Da hadde jeg sluppet dette HELVETET. Men jeg er feig, og redd for smerten ved å kutte over pulsåren eller stramme repet rundt halsen. Og vi har verken sovepiller eller skytevåpen i huset, så det blir vel ikke i kveld. Tenkte litt på å gå ut, sette meg ned et sted og håpe på å fryse i hjel, men jeg tror det er litt for mildt ennå. Så jeg må nok vente med det også.
Nå har jeg visst sporet litt av.
Jaja..... dere som leser dette må ihvertfall ha lykke til, håper det går bedre med dere enn med meg.
Dette livet ønsker jeg ikke en gang min værste fiende.
God natt og sov godt.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kommoden6. januar 2002
Du er overvektig.. Jeg har fedme. Jeg vet hvor vondt du har det! Jeg tenker ofte slik som deg når jeg ser meg selv i speilet.. Å sette seg ute i den kalde snøen å bare dø, virker ofte som et godt alternativ til dagliglivet. Døden er IKKE det eneste alternativet - for å dø må du først ha levd et liv - det har ikke du!!!!! Du er bare 21 år!!! Tenk på alt som ligger foran deg!! Klem Kommoden
c.AuthorAlias studine3. januar 2002
hei,
Nå må du slutte å synse så synd på deg selv!! Alle kan gå ned i vekt om de vil, og det er ikke så vanskelig. Blir nesten litt sint på deg, hva er problemet? Vi skal klare det, bastabom! Hold deg her inne, ikke forsvinn for da går motivasjonen ned. Skriv hver dag, tanker, følelser, hva du har spist. Tenk på sydentur, flørtende gutter, danse, ha d gøy. Gå ut av deg selv, og betrakt deg fra utsiden. Er dette det livet du vil ha? lev nå, ikke bruk tiden på å deppe eller å være sint på deg selv. ta det som det kommer, og ikke bruk snop til å trøste deg selv. sånn som jeg har gjort de siste 5 månedene. er nedfor jeg også nå, har gått opp 10 kg på 5 mnd, men vet jeg kan gå ned. har gjort det før. en gang, den gangen jeg giddet. Er det det går på, å gidde å bry seg. legge stoltheten til side og faktisk gjøre noe. være så gla i seg selv at en tar vare på kroppen sin, tar vare på selvet. Er du gla i kroppen din så slåss mot tiden. Sloss mot kiloene.
Vi skal klare det sammen, skal vi ikke? Veier omtrent d samme, og begge har vært slanke tidligere, vet at det vi ser i speilet ikke er oss, men et fordreid bilde, og at vi en gang om ikke lenge skal kunne se oss selv i speilet igjen.
Moralen; ikke depp, ikke syns synd på deg selv, for det er ikke synd på deg!
Håper du får en fin dag.
stor klem fra Therese
c.AuthorAlias kim6. desember 2001
Kjære deg!
Jeg får vondt av å lese innelgget ditt.Selvsagt er det feil å komme med mas om mosjon osv.Du har tydelig behov for hjelp.
Må si meg enig med skilpadda.Det høres ut som du har det vondt og lite godt med deg selv.Vær så snill å gå til legen!
Det vil gi deg utrolig mye om du får snakke med en person som kan hjelpe deg.
Er kjempe bekymra for deg!
Håper at du skriver i dagboka snart!
Tenker på deg... Kim
c.AuthorAlias skilpadda4. desember 2001
Kjære deg! Nå høres du ut som du har det fælt! :-( Det er vondt å lese hvor vanskelig du har det. Jeg synes det høres ut som du trenger hjelp - som du sier så får man hjelp hvis man er for tynn, men hvis man er for tykk så ser ikke folk nødvendigvis at man har et problem. Og det virker som du har et problem - og da mener jeg ikke først og fremst det at du er overvektig (for du er ikke _så_ overvektig - det er mange som er tjukkere enn deg men som ikke har et spiseproblem), men at du har problemer med selvbildet ditt, med kroppsbildet ditt (jeg _tror_ du må ha vært altfor tynn da du var 50 kilo, så hvis du synes nå at du var vakker da, så høres det urovekkende ut), med depresjon, med selvkontrollen og ja, med kostholdet.

Jeg har ikke tid til å skrive så mye akkurat nå dessverre. Og jeg vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe deg heller? Jeg tror jeg ville anbefale deg å snakke med en lege, sånn i første omgang. Og kanskje få anbefalt en psykolog, som har bedre mulighet til å hjelpe deg med å finne ut hva som egentlig er problemene dine og hva som er grunnen til dem.

Jeg tenker i hvert fall på deg og ønsker deg alt godt! Håper du ser litt lysning snart slik at du føler du kan gjøre noe med ting!

klem fra skilpadda
86,0 kg

Hei igjen!

Nå er jeg glad! Har endelig bestemt meg. Skal begynne med personlig trener. Styrke og spinning i første omgang. Da får jeg litt annet å tenke på enn mat. Kan gå hver dag etter jobben. Får svelge stoltheten og klemme meg inn i de gamle og sannsynligvis alt for små treningsklærne. Nå skal det ikke ta lang tid før jeg begynner å se litt bedre ut. Bare etter å ha bestemt meg, føler jeg meg mye gladere. Det er antakelig ganske dyrt, men det er det verd. Gleder meg til i morgen!
86,0 kg

Heisann!

Her var det mye furting og klaging!
Men kommentarene jeg har fått har vært til stor trøst. Skal prøve å være litt snillere med meg selv. Ikke fult så streng. Psykologen min sa i går at jeg skulle prøve å unne meg det jeg hadde lyst på uten å få dårlig samvittighet. Siden skyldfølelsen gjør at jeg ofte spiser enda mer. Skal også begynne å gå turer hver kveld. Prøve ihvertfall. Det burde hjelpe litt.
Vil dessuten også prøve å skaffe meg noen andre hobbyer enn spising. Ønsker meg en interesse som er så altoppslukende at jeg nesten glemmer å spise. Er det noen som har et forslag til hva det kunne være så bare skiv en liten kommentar da vel!!! Alle forslag mottas med takk!
Nå har jeg to dager fri forran meg. Det blir tøfft. Håper jeg klarer å fylle dem med litt annet enn mat.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tinka1. desember 2001
Heisann.

Har lest hele dagboka di med kommentarene. Der står det veldig mye bra informasjon og tips. Skriv de ut, heng de opp på kjøleskapdøra eller kjøkkendørene og les de hver gang du får lyst til å spise. Hjelper på motivasjonen.

Store målsetninger er ikke bra. Da er man dømt til å feile, og føle seg som den taperen. Ingen god følelse. Små mål, og heller et stort ønske. Ta små steg om gangen.

Ser du har laget regler for deg selv. Regler er til for å brytes, som det heter så fint. Bruk disse reglene heller som mål for uka. Nytt mål hver uke, sammen med det gamle målet. Kroppen trenger å bli vant til endringer, både fysisk og mentalt. Små skritt.

Husk også på at du la ikke på deg de ekstra kiloene over natten, du vil heller ikke miste de over natten. Tålmodighet er et stikkord.

Ble et langt innlegg, og ikke ment som kritikk men som en oppmuntring.

Bruk dagboka aktivt, og dette vil gå fint for deg. Ikke vær for streng med deg selv.

Stå på. Skal følge med deg og heie på deg. Husk du er ikke alene, vi går også gjennom det samme som deg.

Slankeklem fra Tinka
85,0 kg

Dårlig dag!

Dagens regel: Spis mer frukt og grønnsaker!
Skjærp deg!!!! Ta deg sammen!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lise Lotte30. november 2001
Heisann!!
Leste dagboken din og jeg vil bare si at jeg kjenner meg igjen på mange områder! Jeg også vegrer meg for å dra i svømmehaller fordi jeg HATER at kroppen min ser slik ut som den gjør. Jeg har til og med blitt slik at jeg nesten ikke kjøper meg nye klær en gang. Føler at alle gensrene er ettersittende og slutter rett over rompa og jeg har skikkelig komplekser for hvordan kroppen min ser ut nå. Føler i tillegg at jeg kaster bort ungdomstiden min på en sånn teit måte: dette er jo noe jeg kan gjøre noe med. Vet ikke om du føler det slik. Jeg har fått det for meg at det virker liksom som om mange av de tynne er så vellykket på en måte.
Skjønner egentlig ingen ting, for jeg har gjort akkurat som deg- og jeg blir så sint og skuffet over meg selv når jeg tenker over det. Har lagt på meg kilo på kilo over tid uten å ha gjort noe med det! Hvorfor har vi egentlig ikke gjort noe med det før slik at det ikke ville blir så vanskelig å få gjort noe med det som det det er nå?


Jeg synes det virker som om vi har en del til felles når det gjelder enkelte ting. Jeg er også slik som trøstespiser uten egentlig å være sulten- og etterpå hater jeg meg selv for det. Det er en grusom følelse og jeg forstår hvordan du har det! Det er på en måte godt å høre at det ikke bare er meg...men nå SKAL vi klare det! Det var derfor jeg begynte her hvertfall. Håpet at det var noen som jeg kunne dele ting med og slik at vi kan hjelpe hverandre gjennom vanskelige tider :)

Du sier at du ikke vil ut å trene på offentlige steder...men hva hvis du begynner å gå litt turer da? De sier jo det at en halvtimes rask gange hver dag skal være veldig bra. Og en forbrenner jo også mer kcalorier enn hvis man skal jogge...bare et lite forslag. Skjønner at det kan være vanskelig å komme i gang hvis man ikke har noen som er med å presser en litt og psyker en litt opp.
Men du har jo vært kjempeflink da som har tatt av 3 kilo! SUPERFLINK!!!

Dette ble langt, men jeg håper at du vil skrive tilbake til meg så vi kan backe hverandre opp :)
Klem fra Lise Lotte-
85,0 kg

Jeg er sur!!!

Nå har jeg spist og spist i hele dag. Kjedespiser og trøstespiser. Jeg hater meg selv for det. Hvorfor er jeg så svak? Ja, ja....i morgen kommer en ny dag. Da får jeg bare prøve på nytt. Skulle gjerne turt å trene litt, men har ikke lyst til å vise meg i svømmehallen eller på treningssenteret, fordi jeg er så stor og i så dårlig form. Savner en venninne å gå sammen med, som har de samme problemene som meg. Alle vennene mine er tynne og vellykket. De aner ikke hvordan jeg har det. Det er en ond sirkel, dette med treningen. Jeg er nødt til å bryte den snart. Må bare samle litt mot først.
Dagens regel: ikke spise annet enn frukt etter klokken 18.00.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda26. november 2001
Hei der!!! Blei skikkelig glad og trist samtidig nå da jeg fant dagboken din for det høres veldig gjenkjennelig ut... jeg la på meg ca. 25 kg og det var helt grusomt, de siste årene har bare vært jojo slanking, men nå vil jeg slutte... innlegget til Skilpadda var utrolig bra, det må jeg fortelle henne, hun har sååå rett, det er hva JEG VIL og DU VIL som betyr noe, jeg er en mester i å finne hindringer-unnskyldninger for å spise junk (spesielt is, godter, kaker og sjokolade grrrr...) og utsette slankekuren... nei nå blei jeg skikkelig oppmuntra. Jeg har tatt av 7-8 kg nå over 3 måneder... ikke akkurat superslanking, men jeg er så fornøyd med de kiloene jeg har tross alt tatt av og nå må jeg bare skjerpe meg så jeg ikke legger de på meg igjen, men fortsetter nå som jeg er kommet halvveis. Jeg lurer også på hvor mye jeg skal veie... har regnet ut min BMI og slikt, så ifølge den var vi begge undervektige, nå tror jeg jeg kommer til å bli fornøyd med å ligge på rundt 62... har også veldig lyst til å komme i form, dvs. få litt trenet kropp, så jeg tenker på å vegynne å svømme eller begynne med yoga for jeg merker at all gåingen blir påkjenning for bena... jaja, vil du bare ta kontakt, da blir jeg kjempe glad, har gått litt trått med slankinga i det siste... Stor oppmuntringskos fra Tavannda.
c.AuthorAlias skilpadda26. november 2001
Kjære deg! Huff så trist du hørtes ut da - får helt vondt av deg. Du må ikke hate deg selv vet du! Det er ingenting som blir bedre av det. Hvis du spiser, så er det fordi du _vil_ spise, ikke fordi du er svak. Prøv å tenke på det på den måten! Tenk på hva det er du egentlig vil: vil jeg spise denne sjokoladen, eller ikke? Vil jeg trene, eller vil jeg ikke? Vil jeg bli slank, eller vil jeg ikke? Det er viktig at du vet med deg selv at det du gjør, det velger du selv å gjøre - hver gang og hver dag.

Jeg syns ideen din med å lage nye vaner er veldig god! :-) Men det er ganske tøft hvis du virkelig skal lage en ny regel/vane hver dag, og følge den i tillegg til de du har laget før. Jeg kjenner så godt igjen det ønsket om å gjøre alt på en gang! Og så mister jeg motet når jeg ikke greier alt jeg hadde bestemt meg for, og så gjør jeg ingen av delene. Du hadde så mange regler i helgen, veldig fine regler, men det er fryktelig vanskelig å gjøre så mye på en gang, man mister fokuset på det og greier ikke å gjennomføre. Og da hjelper det ikke nødvendigvis å komme med enda flere regler, hvis du ikke greier å følge de du allerede har. Håper du skjønner hva jeg mener, jeg kritiserer deg ikke her! Reglene og ideene til nye vaner er kjempefine! Men du bør kanskje gi deg selv litt bedre tid til å gjennomføre dem - ikke være fullt så streng. :-)

Her er mitt tips til deg: Ta EN ting du vil gjøre. For eksempel det med å spise sunt. Bestem deg for at i morgen SKAL du spise 4 sunne måltider. Frokost, lunsj, middag, kvelds. Sunn og mager mat til alle fire. Hvis du greier å la være å spise usunn mat mellom måltidene også, så er det kjempebra - hvis du sprekker med småspising, så har du likevel oppfylt regelen så lenge du spiser disse fire måltidene. Skjønner du hva jeg mener? Det er viktig å føle at man får til det man bestemmer seg for - det er så nedbrytende for selvtilliten og humøret når man føler at man svikter! Og så er det faktisk veldig viktig å spise sunt og regelmessig (og NOK) når man slanker seg, så det er en veldig god regel å følge! Når du har greid å gjennomføre dette en dag eller to, så bør det hjelpe på blodsukkeret og sultfølelsen slik at du får mindre lyst på godterier også. Dessuten vil det være lettere å kutte ut godterier hvis du allerede føler deg litt fornøyd og stolt av deg selv!

Og kjære deg, du er da ikke så stor at noen vil reagere på å se deg i treningssenteret eller svømmehallen. Helt sikkert! Jeg veier 20 kg mer enn deg og jeg føler ALDRI at folk stirrer eller noe slikt - og det er mange som trener og svømmer som er enda en god del tykkere enn jeg er. Jeg vet hvordan det er å føle at man stikker seg ut, men det er helt sikkert at de andre der føler det ikke slik. (De har sikkert nok med sine egne komplekser...)

Håper det går litt bedre med humøret! Du er veldig flink som står på her og prøver, og ikke gir opp - det er veldig bra det, når du føler deg så nedfor som du gjør nå. Skriv mer i dagboken og fortell hvordan det går videre!

oppmuntringsklem fra skilpadda
85,0 kg

God ide!

Nå har jeg fått en fin ide! Hver dag skal jeg kvitte meg med en uvane, eventuelt skaffe meg en god vane. I går var det å spise sunt, kutte ut godterier og kaker. I dag er det at jeg skal begynne å gjøre mer husarbeid. Støvsugde hele huset i dag. Det er jo litt mosjon i det også, mer enn å sløve forran tv''en ihvertfall. Har klart å holde meg unna søtsaker i hele dag. Har spist 1500 kcal i dag. Spiser kanskje litt kvelds senere, men skal ikke spise mer enn maks 2000 kcal til sammen.
Det er deilig å vite at jeg ikke har spist for mye. Slipper den dårlige samvittigheten. Min første dag i mitt nye liv!!! Hurra!!!! Stå på videre!!! Dette klarer du!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias M.arthe26. november 2001
Flott å høre at motivasjonen din er bra. Det er første steget til et slankere deg. Legge om vaner ja, det er vel det det hele dreier seg om.
Tenkte jeg skulle følge med deg litt, vi er jevngamle og ligger rundt samme vekt så vi kunne jo tatt en intern konkurransse vi to. Ikke no høytidlig, bare så vi har litt press på oss selv, det er utrolig hvor mye lettere det går da sjø.

Slankeklem fra marthe
88,0 kg

Nå eller aldri!!!

Nå har jeg bare lagt på meg og lagt på meg i et og et halvt år. Til sammen snart 40 kg. Det er skremmende. Men ikke så veldig merkelig. Jeg gjør jo ikke annet enn å spise, godterier, kaker og alt mulig annet fett og søtt.
Det er nå eller aldri. Fra nå av skal det kun gå en vei, nedover. Helst vil jeg tilbake til 50 kg, men jeg vet at det er litt for lite til min høyde, så jeg skal være fornøyd hvis jeg kommer ned på 60 kg. Mitt første delmål er 80 kg. Er irritert over at jeg har latt det gå så langt. Må alltid overdrive alt mulig.
Fra i dag blir det søtsaker max en gang i uka. Det blir tøft, så avhengig som jeg er. Men jeg skal klare det. Har jo klart det før, i mange år. Det er værst i begynnelsen. Nå skal jeg ned, en gang for alle. Ønsk meg lykke til!!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.