← Alle dagbøker
diarist.Alias

Fenrisulven

61 år179 cm13 innlegg 2002 0 følgere

Start103,6 kg
Sist89,0 kg
Endring−14,6 kg
BMI nå27,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. mars 200213. juni 2002
😃89,0 kg

Det er sommer, det er sol og det er deilig

og bli slankere! Er ikke så veldig aktiv her for tiden, mest fordi det nå er sommerferie på Librakurset. Siste veidag var nå mandag, men jeg prioriterte håndballkamp så jeg later som om vekten er den samme. Kurset starter opp igjen 19/8, men da er jeg på ferie i 2 uker så det blir leeeeeenge til neste gang.
Nå gjelder det å holde seg i skinnet, som for øvrig er ganske romslig, tok en kontroll veiing på en annen digitalvekt og den viste det samme som 3/6 så da får jeg gå ut i fra det. Målet for sommeren er jo å gå ned så jeg får passe på meg selv så lenge.

Legger vel inn noen meldinger her i løpet av sommeren, men det blir nok ikke så jevnlig. Håper alt står bra til med dere alle og at dere klarer målene dere måtte ha satt dere.

GOD SOMMER!!

Hilsen Fenrisulven
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃14. juni 2002
Hei Fenrisulven!

Jeg er enig med deg i at det er deilig med sommer og sol (og en litt slankere kropp). Livet må nytes mens vi holder på også.
Er vi flink i ferien, så er vi kanskje enda lettere når den er over. Det er iallfall målet mitt.

God sommer til deg også!

Klem fra NameIt
😵89,0 kg

Jeg er her fremdeles

Lenge siden siste oppdatering, men her er jeg.
Begynte jo på kurs 2 hos Libra og er ikke så flink om under kurs 1, men har gått ned om ikke så fort. Er stort sett fornøyd og begynner å trives med vekta, men det er laaaaangt igjen.
Håper dere alle benytter det fine været vi har (hvertfall her og nå) til å være ute, det gjør jeg.

Vi "snakkes"

Hilsen Fenrisulven
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka😉3. juni 2002
Hei igjen! Godt at du fortsatt er her, begynte å bli bekymret for om du hadde forsvunnet. Det går rette veien, ser jeg. Flink du! Her går det også rette veien, men pokker så sakte, synes jeg. Men så er det så godt og varmt da.....får lyst på is og øl og litt av hvert. I dag har det nok definitivt blitt for mye is. Får ta meg sammen i morra...
Fortsatt god slanking!
Hilsen tjukka.
😌91,4 kg

Ny uke, nytt kurs

Vekta på det nye kurset kan jeg like, tror nok den var veldig snill mot meg.
Har kosa meg noe ille i uka som har gått så det er ingenting som skulle tilsi at jeg skulle ha gått ned 2,2. Takker og bukker for alt jeg får gratis. Det nærmer seg 80 tallet!

En annen ting jeg går å tenker på er et treff, et slankere.com treff. Har vært på treff med cybervenner før og det var artig og treffe ansiktet bak nick''ene. Tørr vi?

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias LilleMeg☹️16. mai 2002
Hmmm... oslo er litt langt øst for meg, måtte i så fall ta det i sammenheng med en sverige tur eller no... vet ikke hvor populært det blir om jeg stikker av med bilen evt legger ut på tur i min gode, gamle bil ? hehe... håpa det endelig var kommet noen ordentlige sørlendinger her inne! :P
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias LilleMeg😃15. mai 2002
Lurte bare på hvor i landet det nå tenkes på treff... hehe... :) er med på "det meste" fra trondheim i nord til kristiansand i sør jeg.... hehe... kommer litt ann på hvor og når :)
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias ella😉14. mai 2002
Hei.
Det må være skikkelig motiverende å gå på kurs, det er mye støtte å få på nett, men kanskje enda mer støtte i å møte andre "likesinnede" ansikt til ansikt.

Joda, treff høres morsomt ut, men jeg bor nok for langt nord til at jeg kan delta på et ev. treff. Dessuten, synes det er litt deilig med anonymiteten man har her inne.

Uansett, ønsker deg lykke til videre, synes du har vært veldig flink frem til nå !
~Ella~
c.AuthorAlias Jojoen👻13. mai 2002
BØ! :-)
Hjelp, det kom et spøkelse og skremte meg, men jeg sendte det bare inn på badet og ba det skremme vekta i stedet.

Gratulerer med nydelig nedgang, pytt pytt, lat som du ikke mistenker vekta for å være snill, kanskje den forrige vekta heller var for streng? Uansett - du nærmer deg jo 80-tallet med stormskritt nå. Å, så deilig det høres ut. Jeg må kjempe meg ned 20 kg til før jeg ser snurten av så fine tall.

Treff? Hmm.. jo, det hadde vært veldig koselig å treffe folk herfra, uten tvil. Men jeg har litt dårlig erfaring med treff fra andre steder. Når anonymiteten forsvinner så blir det ikke helt det samme lenger, se bare på dol...

Vet ikke hva andre mener?
Jeg har blitt så glad i dere andre her og for den støtten vi kan gi hverandre. Vil ikke risikere noe som kan dempe det.

Jojo-klem

😉93,6 kg

10 blank!

Siste kurskveld overstått og nye 0,5 ned, klarte altså ikke mitt løfte om -1kg. Totalt sett så er jeg fornøyd med -10kg på 8 uker.
Starter på nytt kurs mandag, føler meg mer motivert nå, jeg skal bytte kurs sted og gå sammen med et par jenter jeg kjenner. Da har jeg litt støtte i RL også.

Hilsen Fenrisulven
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃8. mai 2002
Gratulerer med 10-kilos-jubileum!!!!! Godt gjort!!
Så fint at du kommer til å få støtte i RL også, det kan vi ikke få for mye av. Holder du på slik så ser du snart 80-tallet på vekta di :-)

Jojo-klem
c.AuthorAlias Line M😃8. mai 2002
Gratulerer og lykke til videre.
Klemmer fra Line
c.AuthorAlias tjukka😉7. mai 2002
Gratulerer og vel overstått! Du slo meg på målstreken, gitt. Jeg endte på 9,6 altså 0,4 mindre enn deg. Er strålende fornøyd likevel, da jeg hadde forventa å stå stille eller i verste fall gå opp. Ser at du har tenkt å fortsette på kurs, skal følge med deg videre. Jeg skal ikke gå videre enda i hvert fall. Skal se det an nå over sommeren, og hvis jeg ikke klarer å gå ned mer, skal jeg melde meg på kurs 2 etter ferien.
I alle fall ønsker jeg deg all mulig lykke til videre. Godt jobba!!
Vennlig hilsen Birgit
😵94,1 kg

Sånn går det når man ikke er flink

Ja, det viste seg på vekta at jeg ikke har vært det granne flink. -0,5 er ikke all verden. Dette skriver jeg torsdag 2/5 og jeg har ikke vært direkte flink siden tirsdag heller, men jeg har lovet meg selv og andre her at det skal være minst -1 kg til tirsdag som er siste kursdag. Jeg har meldt meg på nytt kurs så jeg gir ikke opp.

Takk for at dere og slankere.com finnes!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hydra2. mai 2002
Hehe, sparka eg vel hardt kanskje?
Ikkje la deg knekke, ein halv kilo er ikkje så verst. Sjå det for deg som ein halvkilo smult eller matfeitt, og tenk deg at det var smurd inn rundt kroppen din ;-)

Eg klarte å la vere å forsyne meg av vaffelfatet på pauserommet før i dag, no er det gudskjelov tomt! Her sender eg litt styrke, sidan eg ikkje har bruk for mi akkurat no - * - * - * !
😛94,6 kg

Hjelp! Nå er jeg ute på den brede vei...

Har ikke vært flink en dag siden tirsdag, kake og gotterier på fredag,is på lørdag, Pizza, masse pizza i går, resten av dagene har jeg IKKE fulgt opplegget og hva gjør jeg med det?
Jo idag har jeg nesten ikke spist noe i det hele tatt, et eple, 2 bananer og en skål med Fitness frokostblanding.
Følger altså ikke Libra opplegget i det hele tatt.
Det er veiing i morgen, men jeg dør ikke om vekta har stått stille det er bare det at jeg har sklidd ut av de gode spiserutinene mine. Gi meg et alvorlig spark bak, jeg trenger det!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka😄30. april 2002
Hei på deg!
Klarte ikke å få til et spark. Her er det sparket jeg ga meg selv forrige uke ------> Jeg lovte alle her inne at jeg skulle gå ned minst en kilo til denne veiinga - i dag. Så da tok jeg meg kraftig sammen (sparka meg bak) og jeg hadde faktisk gått ned 1,6 kg. Det er jeg sabla fornøyd med, men så har jeg vært ganske standhaftig - bortsett fra i dag.... En kar slutter på jobben og spanderte selvfølgelig kake! (hvorfor i helv.... er det ingen som kan spandere gulrøtter eller epler når det først skal være noe....tror ikke jeg EGENTLIG mente det der....) Som om ikke det var nok, bytta jeg ut ettermiddagsbrødskiva med en halv vaffel.... Må kanskje betale for det i morra.....MEN jeg er såre fornøyd med -1,6 - klarer jeg 1,6 også til neste tirsdag (siste veiedag) har jeg totalt -10 kg. JUBILEUM!
Hold ut, kjære frende!
Oppmuntrende sparke-klem fra Birgit
c.AuthorAlias Hydra😄30. april 2002
S P A R K
😌94,6 kg

Nedover går det!

Da var veiingen overstått og resultatet var -1,3.
Godt fornøyd med det må jeg si.
en ting som bekymrer meg er at de fleste andre på kurset har slanket seg før, på kurs eller egenhånd og samtlige av de har gått opp igjen alt + litt til virker et som. Jeg vil ikke at dette skal skje med meg! Jeg har jo skjønt at jeg ikke kan ramle ut på "galeien" igjen med potetgull og digg opptil flere ganger i uka, men er det så lett og falle tilbake til gamle synder? Noen som kan fortelle/forklare hvis de har opplevd dette? Jeg har tenkt å ta oppfølgingskurs en god stund etter at jeg har nådd målet og håper det kan hjelpe meg til å holde vekta, jeg vil ikke bli feit igjen!!!

Hilsen Fenrisulven
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka😊25. april 2002
Hei Fenrisulven, og gratulerer med kjempeflott resultat! Nå leder du skikkelig på meg....hmmmm...må visst ta meg kraftig sammen for å holde følge. Når det gjelder dette med slanking "gang på gang", kan jeg vel egentlig bare nikke til det de før meg har skrevet. Selv har jeg gått ned en gang, men det var egentlig ikke bevisst slanking selv om jeg gikk ned 20-25 kg. Det hadde mer med et nytt liv å gjøre....ny jobb, kjæreste osv. (Du aaaaaaner ikke hvor fin slankekur en forelskelse kan være... ;)) Begge gangene jeg har gått kraftig opp i vekt har vært i forbindelse med svangerskap og den rolige tiden etterpå. Jeg VET ikke, men jeg har i hvert fall min egen teori om det med å holde vekta. Den er så enkel som så; hver enkelt må finne den vekten man er noenlunde fornøyd med. Dvs. f. eks. jeg er 177 m høy. Da jeg gikk ned forrige gang var jeg nede i 65 kg. Det passet ikke for meg, jeg måtte slite for å holde den vekten. Så jeg gikk opp til 70 kg. I de neste ca. 8-10 årene varierte vekta mellom 70 og 75 kg. Da kunne jeg leve normalt, kunne kose meg i helgene og tenkte ikke spesielt mye på hva jeg spiste. Hvis jeg følte at klærne ble litt trangere, veide jeg meg og så at jeg begynte å tippe over 75. Da var det på tide med "strakstiltak" og jeg passet meg litt mer en periode. Dette fungerte svært bra for meg (til jeg ble gravid og fikk to barn med 13 mnd. mellom). Nå er det slett ikke sikkert at riktig vekt for meg nå er min.70 max. 75 kg. Kanskje er det riktigere med 75-80? Det finner jeg ut senere. I alle fall - fortsatt lykke til og gled deg over kjempebra resultat.
Vennlig hilsen Birgit
c.AuthorAlias Lakki😄24. april 2002
Må jo bekjenne da, at jeg har gått ned i vekt før - masse - og gått opp igjen mer! Flere ganger...

Feilen har helt klart vært at jeg har falt tilbake til gamle synder. Jeg kan veldig mye om hvordan en kan gå ned i vekt, det er ikke der det ligger! Jeg vet bare rett og slett ikke hvor mye jeg kan spise når poenget er å stabilisere vekta. Dette kan det nok hende jeg trenger hjelp til på sikt.

Jeg tror forresten det vil være masse hjelp og støtte å få her inne, også når den tid kommer at jeg er nede i matchvekt. Kommer til å fortsette her en stund etter det tenker jeg, kanskje det kan hjelpe meg å ikke gå opp igjen...

Oppfølgingskurs er nok bra også, det er ikke bare vekta som skal stabiliseres, det er kostholdet også!

Lykke til videre!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Jojoen😃23. april 2002
Hei Fenrisulven :-)
Gratulerer med fint resultat!
Har du ikke slanket deg før du? Det er godt at du bestemmer deg for å ikke bli feit igjen.. men det har vi vel gjort alle sammen- alle de gangene vi har slanket oss.. som Garfield sa: Når én kilo forsvinner, kommer den snart tilbake med hele familien på slep.... Det er virkelig noe i det.

Av mange års erfaring på egen kropp ved jeg at dette er sant, dessverre. Det er ETTER en gjennomført slankekur at jernviljen må hentes frem, for det er da den virkelige utfordringen kommer. Det er vel på en måte som alkohol/alkoholikere, nikotin/røykere.. man må passe på hele tiden.

Denne gangen vil jeg selvsagt ned i vekt og jeg vil ikke gå opp igjen. Det er jo ingen som vil legge på seg igjen, men statistikken sier noe annet.

Derfor er det jo så viktig at vi med slankingen klarer å legge om hele livsstilen, finner et kosthold vi kan leve med resten av livet og finner en måte å mosjonere på, som vi kan trives med og fortsette med. Det er viktig å bli klar over de feila man gjør og virkelig følge med..

Lykke til med slankinga og fremtida :-)

Jojo-klem
95,9 kg

Ikke helt fornøyd, men litt

-0,9 denne uken. Altså ikke helt fornøyd med det, har en avtale med meg selv om at 1 kg i uka er godkjent. Nå manglet det ikke mye på det men...
Må velge litt magrere alternativer denne uken så satser jeg på å nå målet neste tirsdag. Den siste uken har jeg vært skikkelig fysen på annen og mer mat har klart og styre unna de største sprekkene, men litt utskeielser har de jo blitt.
Med trimmen går det sånn passelig, kunne gjerne vært mer.
Ser at BMI'en min har endret seg fra fedme til overvekt, det er hverfall positivt:-)
Hilsen
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka16. april 2002
Heisann! Vært på veiing i dag, du og ja. Jeg hadde gått ned 1,2 kg, hvilket virkelig forbauser meg. Hadde en helg med både rødvin og andre synder... Men ellers har jeg vært ganske flink. Men du har jo vært kjempeflink du da, selv om du ikke er helt fornøyd selv. Totalt har du jo gått ned over en kilo mer enn meg, selv om vi begynte samtidig på kurset. Gratulerer med overvekt, holdt jeg på å si....vel...poenget er at det definitivt føles bedre enn fedme. Vi skla nok holde ut! Fortsatt lykke til!
Hilsen Birgit
96,8 kg

Nok en kilo og litt til

-1,6 viste vekta i går. Har nå tatt av totalt 6,8, men det er laaaaaaaangt igjen. Har kommet igang med litt mer trening, går litt turer, tar situps, armhevninger og litt andre øvelser hjemme. Har funnet ut jeg like gjerne kan gjøre dette hjemme og spare masse tid og penger. SKAL på spinning torsdag, har fremdeles noen klipp igjen som jeg vil bruke opp før sommeren.
Denne dagboka er en utrolig inspirasjons kilde, takker for all oppmuntring og gode råd så langt.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias tjukka10. april 2002
Hei
Så fint det går med deg, du er jammen flink! Leder på meg med 1,6 kg. ;) Vi begynte vel samtidig på kurs, trur jeg? Er ikke flink til å trene jeg da...og så jobber jeg på kontor så det blir litt lite bevegelse. Men jeg venter på lange, milde vårkvelder - uten regn og vind som vi har akkurat nå. Skal det ikke bli bra deilig å kunne iføre seg lette sommerklær og skride rundt i en slankere utgave? Gleder meg til det! Lykke til videre og fortsett som du stevner.
Hilsen tjukka
c.AuthorAlias nameit10. april 2002
Hei Fenrisulven!

Du er kjempeflink som har klart å gå ned såpass. Akkurat passe tempo. Hvor mange kurskvelder er det på et Libra-kurs?
Hva koster det?

Artig å vite, for jeg har prøvd G.R. tidligere, og kan jo ikke si at det har hatt langvarig effekt på meg.
Kanskje det er jeg som er feilkoblet i hjernen? Hvem vet.

Ha en fin kveld!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias ella10. april 2002
Hei.
Ja, det er vel et stykke igjen, men du er absolutt på rett vei - BRA ! Du er flink, trener gjør du også, imponerende:-)
Lykke til videre !
~Ella~
c.AuthorAlias Jojoen10. april 2002
Gratulerer med resultatet!
Du skifter jo snart vektklasse jo *s*
Lykke til!
Klem fra Karianne
c.AuthorAlias Lakki10. april 2002
Heisann!

Ser du har kommet deg under 100. Gratulerer, jeg gleder meg til å komme etter!


Stå på!
98,4 kg

En kilo her og en kilo der...

Da var veiingen etter påsken overstått og jeg er ganske fornøyd med -2,3. Hadde håpet på litt mer på 2 uker, men da MÅ jeg komme igang med skikkelig trening.
Har vært på håndballtrening i kveld, men det blir for lite med en gang i uka. Skjerpings nå! Nå kan jeg jo finne frem sykkelen og ta meg noen turer, lyst om kveldene er det så det er ingen undskylding for å la være.
Må kjøpe noe mer grønnsaker, kan jo spise ubegrenset av det ved siden av middagen. Har blitt litt for mange "saus-middager" i påsken. Målte høyden og fant at jeg faktisk er 1,5cm høyere en jeg trodde, altså så er jeg 179cm(gjør det utslag på BMI'n tro..:)

No guts, No glory!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias emmakristine5. april 2002
Heisann.
Fant fram en gammel Libra slanke bok i dag. Tenkte jeg skal prøve meg på egenhånd. Har ikke råd til kurs. Leste det viktigste( en glemmer så lett), fant fram matvekta, så nå er jeg igang. Sitter her god og mett, og med en god følelse. Har veid absolutt alt jeg har puttet i meg i dag. Skal prøve å ikke veie meg mer enn 1-2 ganger i uken.
Jeg er bedt i en konfirmasjon til min niese 5. mai, og da hadde det vært deilig å ikke se så altfor gravid ut. Hadde håpet å klare å gå ned 3-4 kg, men det er kanskje for urealistisk?? Hva tror du??
Ha en fin helg.
Klem fra emmakristine
c.AuthorAlias Bonita3. april 2002
Hei på deg,
så flink du har vært!!! Det er jammen ikke lett å gå ned i påska, iallefall ikke dersom man er glad i god mat osv. osv....
Ønsker deg lykke til videre - er det ikke deilig med tosifret?;-)
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias Inemor3. april 2002
Heldiggris, du har jo rene modellhøyden jo!!
Stå på med slankingen, flink jente!
100,7 kg

Også en form for trim...

Da var nok en helg overstått og klarte og bryte min stygge vane med MASSE snop. Kun 2 små stykker gulrotkake på fredag og 2 litt større på lørdag. Det er ikke så lett og få i seg alle måltidene i helgene, det blir sene frokoster og så forskyver alt seg utover dagen. Skal jo helst ha spist siste brødskiva før 19.00.
Så var det trimmen, hagearbeid i 2-3 timer må da være godkjent. Det kjentes hvertfall som om jeg hadde hatt en skikkelig økt på et helsestudio:-)
Nesten deilig at det er noen arbeidsdager så man kommer inn i spiserutinene igjen.

Hilsen Fenrisulven (vekt som sist?,ingen veiing før 2/4)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias emmakristine2. april 2002
Hei Fenrisulven.
Takk for støtte. Må komme i gang jeg og.Skulle begynt i dag, men det gikk skeis. Får prøve igjen i morgen. Vi skrives.
klem fra emmakristine
c.AuthorAlias kula26. mars 2002
takk for kommentar i dagboken min. Kjenner 1 som gikk på libra en gang hun gikk ned ganske mye .lykke til Skal se innom deg i april og se hvordan det går.
c.AuthorAlias Sussi25. mars 2002
Velkommen hit.
Ser du er startet på Libra. Jeg har også gått på Libra for mange år siden. Har også prøvd Grete Rode.

Den gangen jeg gikk på Libra var det veldig mye fokus på kli og klipiller. Er det slik nå også? Jeg har stor tro på akkurat tilførsel av ekstra kli og klipiller.
Håper det går bra for deg ipåsken.

Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias trixi25. mars 2002
Hei du!
Klart at hagearbeid er trim!!
Syns du har vært flink i helgen!
Stå på, det blir spennende med veiingen i april!
Ha en fin dag, og en god påske fremover!

klem fra trixi
100,7 kg

Det går rette veien:-)

Kjempe fornøyd etter første veiing på kurset, -2,9kg på en uke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje21. mars 2002
Hei! Takk for kommentar! Ja, kanskje vi kan følge hverandre litt? Tenk å ta av 30 kilo, da... sukk... Det hadde vært noe det! Vi får motivere hverandre! (he, he, bare vent, jeg skal nok "ta igjen" ditt lille forsprang siden du veier 2.3 kg mindre enn meg :o)
103,6 kg

Jeg er igang!

Tirsdag den 12 startet jeg mitt nye liv. Jeg begynte på Libra kurs og målet er og miste 30 kg i løpet av den tiden det måtte ta. Regner ikke med at alt skal forsvinne i løpet av dette kurset, men kanskje neste eller neste der igjen.

Jeg trengte virkelig et spark bak for å komme igang med nye og sunne kostvaner. Jeg har trent litt hele tiden, men det er absolutt behov for mer.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele15. mars 2002
Hei Fenris
Velkommen hit og gratulerer med ditt nye liv :-).
Ser ut som du har innsett at dette tar tid, og det synes jeg er bra! (Jeg tror ikke på lettvinte løsninger når det gjelder å slanke seg.)

Lykke til videre med slankingen.

Nefele
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
Velkommen!
Dette er definitivt et bra sted å være når man prøver å leve et sunnt liv! Lykke til, håper du lykkes med dine mål!
Klem fra trixi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.